Emmy cu tâlc pentru Ştirile ProTV

by Vlad Petreanu on 23/09/2008 · 44 comments

in Blasfemii

“Tu ştii ce mai face copilul tău?” a adus Ştirilor Pro Tv un Emmy, anunţă Pro Tv.

Interesantă psihologie la Adrian Sârbu. A retras producţiile Mediapro din APTR după ce Florin Călinescu şi Ştirile de la 19.00 luaseră premiile grele în 1999 (şi nimic anul următor, când poate ar fi meritat în egală măsură). Şi-a făcut propriul concurs, Mediafest, zgomotos şi-atât. A renunţat după doi-trei ani. Pro TV s-a închis într-o atitudine cam vexată. “Dacă voi nu mă vreţi, nici eu nu vă mai vreau”. După un timp, s-a dus la Emmy.

Ar fi fost şi o prostie să n-o facă. Pro TV e membru CME. Ronald Lauder este nu doar marele şef fondator al CME şi preşedinte al Jewish National Fund, ci şi laureat Emmy. În 2006, Lauder a primit premiul International Emmy Directorate din partea Academiei Internaţionale de Televiziune. Academia cunoaşte CME şi-l cunoaşte pe Ronald Lauder. De ce să nu cunoască şi Ştirile Pro TV? La unele petreceri, invitaţiile vin din familie. 

Subiectul reportajelor premiate e teribil. Ce se întâmplă cu acei copii ai căror părinţi au plecat la muncă în străinătate? Pro TV şi-a intitulat campania din 2007 ”Tu ştii ce mai face copilul tău?” Filmări bune, regie potrivită, montaj perfect, scriitură pe corazon, producţie stil Pro.

Cu un an înainte, la Observatorul Antena 1, campania s-a numit “Orfanii cu părinţi” (titlul Pro TV a fost evident mai bun).

Ioana Răduca (acum la Reporter Special A3) a documentat atunci cazurile a zeci de copii lăsaţi în ţară, i-a intervievat cu multă delicateţe. Au mai apărut şi primari, secretari de stat şi psihologi care ridicau din umeri. Habar n-aveau ce se petrece. A vorbit, printre alţii, cu doi copii condamnaţi la închisoare - una dintre fete îşi ucisese mătuşa la care fusese lăsată în grijă. O vorbise de rău pe mama. Într-un alt loc, a intervievat părinţii unui copil care se spânzurase de dorul lor. Într-un alt sat, a filmat într-o “familie” unde copiii de 5 şi 6 ani îi spuneau “mama” surorii lor de 13.

Era un fenomen social atât de nou în România încât nimeni nu ştia de unde să-l apuce. Am nominalizat pentru Premiile CRP o ştire Mediafax care vorbea despre subiect. A fost prima dată când mi-am pus întrebări – chiar aşa, ce se petrecea cu sutele de mii de copii lăsaţi singuri acasă? 

Observatorul a difuzat atunci reportaje timp de o săptămână. Ioana Răduca a montat şi un film de o oră, care a fost difuzat în toamna lui 2006 la Antena 3, într-o ediţie specială. “Orfanii cu părinţi” a primit inclusiv o nominalizare la Premiile APTR. A pierdut în faţa unei anchete semnate de Luis Lazarus, la OTV. Uneori îl înţeleg pe Adrian Sârbu.

Felicitările mele Ştirilor Pro TV pentru Premiul Emmy.

Altele asemenea pe Amar de Zi

{ 42 comments… read them below or add one }

YODA September 23, 2008 at 19:22

Vlad, intr-adevar si Antena 1 a avut campanii destul de bune insa marketingul celor de la PRO a fost mult mai agresiv. Eu cred ca si-au meritat premiul si felicitari din partea mea. care este diferenta Pro- Observator: primii au ceva mai multa imaginatie in a face un reportaj. Un reportaj Pro este clar, se aude vocea, pe cand la Observator abi intelegi ce spune editorul voce. Multumesc

Reply

Dan Terteci September 23, 2008 at 20:40

Cel mai important aspect este impachetarea. Din asceeasi marfa poti face doua lucruri care sa para total diferite. Stii foarte bine!…

Reply

TATAR MIHAI September 23, 2008 at 20:56

BRAVO PRO TV. SUNTETI FOARTE BUNI,MERITATI PREMIUL
SUBIECTUL CU TU STII CE MAI FACE COPILUL TAU ,POATE FI PRIVIT SI DIN ALT PUNCT DE VEDERE
EU SI SOTIA MEA AVEM UN SINGUR COPIL CARE ACUM ARE 38 DE ANI DAR TOT COPILUL NOSTRU ESTE. IN URMA CU 17 ANI SA CASATORIT CU UN BAIAT DIN FOCSANI (BINE-NTELES NOI AVEM O FATA/, IN SCURT TIMP A APARUT PRIMUL COPIL. IN URMA CU 15 ANI AU PLECAT IN AMERICA UNDE MAI AU DOI COPII,CU GREU AU REUSIT SA-L DUCA SI PE PRIMUL COPIL LA EI.ACUM SUNT O FAMILIE FERICITA.AICI INCEPE PROBLEMA MEA ANUME AM FOST DE NENUMARATE ORI LA AMBASADA PT.VIZA DAR AM FOST REFUZATI DE FIECARE DATA,MOTIVIND CA NU PREZENTAM GARANTII CA REVENIM IN ROMINIA.REIAU INTREBAREA VOASTA TU STII CE FACE COPILUL TAU.CE PUTETI FACE PT.NOI ,SUNT SIGUR CA LA NIVEL DE TARA MAI SUNT SI ALTE CAZURI AS SUGERA SA FACETRI O MASA ROTUNDA UNSE SA FIE INVITATI SI REPREZENTANTI AI AMBASADEI AMERICI.VAM SCRI PENTRU CA DESI NOI AVEM PESTE 60 ANI TOT COPILUL NOTRU ESTE. CU MULTUMIRI FAM.TATAR

Reply

YODA September 23, 2008 at 21:06

@dan terteci

da, asa este, PROTV fara drept de apel stie cel mai bine sa impacheteze, Antena 1 ar putea si ea, dar nu prea vrea. Uita-te ca campaniile desfasurate de ambele posturi, Pro iti atrage atentia total, coloana sonora intr-un reportaj conteaza foarte- foarte mult, iar Antena 1 la acest capitol sta deficitar. gata, am zis.

Reply

Bogd@n - Bucuresti September 23, 2008 at 22:51

Daca trustul Intact s-ar ocupa mai mult cu presa si mai putin cu “executiile” la comanda politica sau de “famiglie” poate ca vor aparea si premiile internationale. Crezi ca cei din organizatiile internationale de profil nu au informatii despre cum “lucreaza” presa din Romania? In mare parte din Europa trusturile serioase de presa isi recunosc public orientarile si fiecare om stie ce priveste si de ce.
Tembelizorul a ajuns la noi cea mai ieftina dixtractie la romanul sarac,needucat,frustrat,usor de manipulat si din pacate majoritar la vot. Cred ca avem mult prea multe televiziuni si ziare intr-o tara ca Romania si implicit prea multi “jurnalisti” si “analisti” facuti la apelul bocancilor si care aburesc poporul in functie de jupanul care-i plateste cornul si laptele.
Oameni ca Vantu,Voiculescu,Patriciu precum si multi alti carnatzari de la nivel local,care si-au “faurit” trusturi de presa cu bani din invarteli murdare,trusturi cu care isi rezolva propriile probleme de afaceri,politice sau penale,au facut mult rau Romaniei.
Poate ca o analiza mai atenta si mai ales SINCERA a presei,asupra presei,incepand din 1989 si pana in prezent nu strica.Cred ca pe langa politicieni si afaceristi dubiosi care au inecat in mocirla tara asta timp de 20 de ani si presa are partea ei vina si nu mica.
Atunci cand o sa-i vad pe cei din trustul Realitatea – Catavencu facand investigatii serioase asupra afacerilor lui Vantu sau atunci cand o sa-i vad pe cei din Intact cu o ancheta asupra trecutului si afacerilor lui Voiculescu,atunci o sa cred ca avem presa libera in tara asta. Pana atunci fiecare smecher isi asmute dulaii sa-l muste pe celalat in functie de interese. Desigur mai exista si 2 – 3 rataciti prin jungla asta dar ei nu conteaza.
Daca vrei sa faci ceva cu adevarat tare in presa romaneasca,poate si cu ajutorul unor colegi de buna credinta,pune pe masa tot ce cunosti despre “formatorii de opinie” din mass-media noastra,inclusiv totul despre patronii lor. Inainte sa ceara oamenilor politici si societatii sa se comporte cinstit si moral,presa trebuie sa-si faca curatenie in propria ograda.
Pana atunci…..boborul continua sa dea din picioare sperand ca mocirla asta sa nu-i acopere gura sloboda sau mana cu care pune stampila pe vreun imbecil…..uninominal acum! :)

Reply

Someone September 23, 2008 at 22:59

Foarte… educative :-) comentariile… Keep’em comin’!

Reply

Ana-Maria September 23, 2008 at 23:10

Sa intelegem talcul: Observatorul a facut o campanie mai buna decat Pro Tv-ul, s-a inscris cu ea la Emmy si nu a castigat. Pro-ul a facut o campanie mai proasta, a avut pile (in general festivalurile astea functioneaza cu pile, pentru ca lumea intreaga se comporta ca in Romania si noi judecam lumea prin prisma propriei noastre “smechereli”) si a castigat. Sau poate, Antena 1 nu s-a inscris? Iar acum Antena 1 e frustrata ca Pro Tv, al naibii, are pile.

Reply

Someone September 23, 2008 at 23:25

Ana-Maria – lol, dar nu, mergi prea departe (totuşi, îmi place cum gândeşti :-D ). Tâlcul e altul: nu ajunge doar să faci ceva mişto, chiar dacă eşti primul. Mai trebuie să şi marketezi treaba asta. Andrei Roşca mustăceşte la faza asta cu siguranţă :-)

Reply

Dan Terteci September 23, 2008 at 23:51

@Bogd@n – Bucuresti – ai dreptate! Ia fa tu un ziar sau tv si o sa fiu primul tau angajat care va ancheta afacerile tale!…

Reply

mishu September 24, 2008 at 00:07

Bai ok, felicitari Pro-ului!

Reply

innuenda September 24, 2008 at 02:25

Eu m-am bucurat că s-a auzit numele României la o astfel de festivitate. Chiar dacă a mai pus umărul careva la treaba asta cu premiul, campania ProTV a fost una foarte bună şi realizată excelent. Încadraturile. Planurile detaliu. Povestea imaginilor. Multe lucruri bine făcute, care mi-au atras admiraţia de profană, în timpul campaniei.
Proul are câteva sectoare în care e cel mai bun. Din punctul meu de vedere este leader, de pildă, pe atemporale. Are un fel de “Reporter special” la jurnalul de ştiri. Nu în fiecare zi, dar mult mai des decât celelalte televiziuni, vin cu ştiri-reportaj, lucrate îndelung, pe o idee foarte bună. Şi asta dă greutate jurnalului.

Reply

akg September 24, 2008 at 08:41

In acest articol, mie imi place mult catifeaua perfecta de pe degetul aratator. Nici nu mai stii : arata, acuza ? Sau e de fapt mijlociul ?

Reply

curly September 24, 2008 at 09:34

cea mai tare kestie ce am aflat-o din ce citesc la post+comments mi se pare aia cu premierea lui Lazarus de catre APTR. horror!….shi dezarmant

Reply

YODA September 24, 2008 at 09:48

@Ana- Maria

Are toate motivele sa fie frustrata Antena 1. Si nu neaparat ca nu are pile acolo ci pentru ca Pro-ul acum are eticheta de castigator de oscar al televiziunii, Antena 1 trebuie URGENT sa se debaraseze de stiri genul “presedintele fondator al partidului Conservator, Dan Voiculescu……bla bla bla”, chestie care este rtecunoscuta si de cei care lucreaza acolo, dar nu o spun si este “normal” sa se abtina pentru ca isi pierd locurile de munca.
2. Va dau un exemplu: sambata a fost un recital de toata “frumusetea” al celor de la partidul conservator: la emisiunea moderata de Mihai Morar, Champania electorala era invitat un membreu PC, cred ca marinescu, tot sambata seara, la emisiunea lui Dan Negru, cred ca se numeste Top Secrets, invitat era un membru de la PC, Codrin Stefanescu, la “Observator”, la 2-3 zile il vezi pe piedone de la sectorul 4 cum face parculete. sa-mi fie cu iertare, dar este prea insistenta promovarea lui Piedone. Un alt exemplu: o televiziune de top cum este Antena 1 nu poate baga in direct o fatuca care habar nu are ce inseamna televiziune: este vorba de o prezentatoare de la observatorul de dimineata, de la ora 6. Trebuie schimbata politica stirilor din acest trust, o spun ca un telespectator sa zicem semi-fidel al “Observatorului”. Trebuie schimbata politica de marketing, ceva mai degajat, ceva mai relaxat, fara incrancenari.

Reply

anonim September 24, 2008 at 10:02

Curly – de aia unii dau premiul APTR şi alţii premiul Emmy :-)
Ana- Maria – perfect justificat ce spui tu; Vlad nu cred că a vorbit despre o frustrare pe care o are, ci despre felul în care funcţionează un sistem, cum se fac la noi ierarhii…

Reply

cristina September 24, 2008 at 10:26

Eu nu pricep unde te doare mai tare pe tine: la Antena 1 sau la Antena 3?

Reply

mireya September 24, 2008 at 13:24

ok. si daca Antena 1 a avut subiectul inca din 2006 de ce nu a participat la premiile Emmy anul trecut? Daca ar fi intampinat greutati la inscriere, atunci ar fi putut sa spuna ca Pro-ul a intrat cu ”pile”…si ar fi avut si argumente…

Reply

Someone September 24, 2008 at 13:30

Că nu i-a dat prin cap, d-aia :-D

Reply

mireya September 24, 2008 at 13:35

daca ”nu i-a dat prin cap” sa se uite lung la premiul celor de la Pro…si sa copieze de la ei ceea ce este bun. ca in rest copiaza cam tot ce se poate…mai ales la stiri…

Reply

Ariciul Indignat September 24, 2008 at 13:46

Domnule Petreanu, mă scuzaţi că vă spun atât de direct, dar nu ar fi mai simplu să schimbaţi ceva în curtea dv, decât să vă lansaţi în teorii ale conspiraţiei privind recoltele-record din curtea vecinului? Şi – precum am mai spus – sexul oral e un lucru pozitiv, depinde de ce parte a dispozitivului vă aflaţi.

Reply

oana dobre September 24, 2008 at 13:56

Vlad, pricep talcul si probabil ca ai dreptate, dar eu tot m-as fi bucurat indiferent ce televiziune de la noi a luat premiul. Poate asa ne mai amintim si noi care sunt standardele jurnalistice corecte- un premiu de calibrul asta, nu un trafic “pan’ la cer” cu o mizerie de pornet sau un rating asemenea facut de doamna blonda tricotand in direct.

Reply

Someone September 24, 2008 at 14:05

Mireya – face parte din viaţă :-) (şi eşti prea severă, IMHO)

Ariciul – s-ar zice că nu, nu-i mai simplu :-) Şi nu e o teorie a conspiraţiei, stimabile, e o constatare, zisei şi mai devreme, ‘geaba faci, dacă nu ştii să vinzi mai departe (aici am şi eu partea mea de vină, recunosc).

Oana – normal că mă bucur, de acolo şi felicitările pentru ei. Cheia e în paragraful anterior, of…

Reply

oana dobre September 24, 2008 at 14:11

Eu am dibuit, bre, cheia, numai ca-s cam multe broaste de deschis pana cand cheia asta sa functioneze. Si asta chiar merita un “of”…:)

Reply

Someone September 24, 2008 at 14:13

Oana, data viitoare bag numa’ pe Twitter: “Pro ia Emmy cu subiect copii aband. Am av. şi noi, da’ am f. blegi”.

Reply

Ariciul Indignat September 24, 2008 at 14:13

Domnule Petreanu, există constatări şi “constatări”. Făcând conexiuni de tip Ştirile PRO-CME-Lauder-Emmy, cred că e vorba despre o “constatare”. Şi nu cred că este treaba jurnaliştilor să-şi vândă marfa. Rolul lor este să creeze, să analizeze, să vadă ceea ce noi ăştialalţi nu vedem. În plus, sistemul de promovare al PRO Tv-ului este incomparabil mai bun decât cel al Antenei. Şi asta se vede clar, numai dacă arunci un ochi în presa mondenă. Cei din Pache apar cu articole şi dacă trag un fâs.

Reply

Someone September 24, 2008 at 14:17

Domnule Arici Indignat, rămân la părerea mea, în coincidenţe nu cred decât naivii. Şmecheria e să le foloseşti în avantajul tău. De acord cu tot restul.

PS – puteţi să mă tutuiţi, altfel nu vă mai tutuiesc eu :-)

Reply

oana dobre September 24, 2008 at 14:21

Vlad: Doamne, feri de-asa ceva! Eu ma foarte bucur ca ai scris textul asta, pentru ca munca ziaristilor din Antena merita recunoscuta fie si asa. Este absolut indreptatit regretul tau si daca as fi fost in locul ziaristilor care au facut campania asta acum un an am o vaga banuiala cat de cumplit m-as fi simtit.
Dincolo de toate astea, care sunt reale si amare, ramane acel castig de care vorbeam: prestigiul jurnalistic (ajutat, evident, de PR si de ambalare) se castiga prin munca si campanii de genul asta, nu prin mizeriile care fixeaza mult prea des standardele in rating gaunos.

Reply

oana dobre September 24, 2008 at 14:22

Erata editata, ca nu mai e nevoie de ea.

Reply

Ariciul Indignat September 24, 2008 at 14:25

Domnule Petreanu, îmi este imposibil! Am primit ameninţări din partea soacrei mele, că – dacă nu vă tratez cu maximum de respect – mă pot considera abonat pe viaţă la o firmă de catering. Deşi, dacă îi voi aduce la cunoştinţă doleanţa dumneavoastră, cred că putem demara o serie de negocieri, diseară, în bucătărie.

Reply

Someone September 24, 2008 at 14:27

Domnule Arici, vedeţi, curajul se construieşte şi din gesturi mici, dar cu un climax la momentul potrivit – o confruntare cu soacra :-D Fiţi tare şi aştept tutuiala ulterioară drept confirmare a victoriei.

Reply

Yoda September 24, 2008 at 14:52

Nimeni nu azis ca nu recunoaste munca celor de la Antena 1, numai ca ceilalti sunt cu 5 ecunde mai in fata. Pe-o parte este si normal, ei au revolutionat televiziunea. Asta nu inseamna ca tot ce e la Pro este si de calitate, doamne fereste. o sa fac un execrcitiu ;)

Reply

yz September 24, 2008 at 18:12

Am vazut si eu reportajele facute atunci de de Ioana Raduca. Foarte bune
Iar in privinta americanului Lauder si legatura cu Emmy ..aveti dreptate Si eu la asta m-am gandit cand am citit prima data stirea !!! (au ajuns sa-si dea premii intre ei ). Sunt chiar naivi aia care cred altceva
Asa ca sa ma scuteasca PR-ul trustului unde sunt stiri de ora 5 !!

Reply

Ariciul Indignat September 25, 2008 at 11:06

Vlad, am învins! :D Acum mă gândesc să plec în Sudan, să-i eliberez pe amărâţii ăia de turişti. Dacă am convins-o pe soacră-mea, rătăciţii ăia înarmaţi sunt o bagatelă.

Reply

Someone September 25, 2008 at 12:16

Trimite-o pe doamna soacră. Părerea mea.

Reply

Ariciul Indignat September 25, 2008 at 12:48

De ce? Vrei să difuzeze Al-Jazeera un filmuleţ cu Bin Laden plângând şi implorând: “Luaţi-o de pe capul meu?!” Cred că am uitat să menţionez că a fost profesoară… :D

Reply

adrian September 25, 2008 at 18:21

Draga Vlad, Stirile Protv au facut o campanie, nu au difuzat un reportaj cu un copil mort. La pro au fost copii vii care au o problema, cred ca ai o problema de perceptie a vietii. Pana la urma si tu esti din tara aia care a luat un premiu si decat sa te gandesti ce pile au avut unii si altii(tarat din tara in care traiesti) mai bine te gandesti la ceva constructiv. La anul poate trimiti acolo un reportaj sau doua si poate o sa primesti o nominalizare. By the way, anul trecut au avut o nominalizare Stirile Pro Tv. Iar daca te obsedeaza pilele ne dam si noi seama cum sta treaba la Antene cu angajarile…

Reply

Someone September 25, 2008 at 18:29

Dragă Adrian, înainte să vorbeşti trebuie să ştii să asculţi… pardon, înainte să comentezi trebuie să înveţi să citeşti. Citeşte ce am scris.

Reply

adrian September 25, 2008 at 18:37

Draga Vlad inainte sa dai sfaturi invata sa accepti succesul… sau esecul al tau sau al altora, eu la 21 de ani asa cred ca trebuie sa-ti si sa te….asumi

Reply

adrian September 25, 2008 at 18:38

si apropo, tu stii ce mai face copilul tau?:)

Reply

Someone September 25, 2008 at 18:42

Adrian, iaca un rezumat pentru tine: “[..] a documentat atunci cazurile a zeci de copii lăsaţi în ţară, i-a intervievat cu multă delicateţe [...] Observatorul a difuzat atunci reportaje timp de o săptămână. [...] a montat şi un film de o oră [...] a primit inclusiv o nominalizare la Premiile APTR [...]”

Şi, încă o dată: “Felicitările mele Ştirilor Pro TV pentru Premiul Emmy”.

Să creşti mare.

Reply

Leave a Comment

{ 2 trackbacks }

Previous post:

Next post: