Unde votez? În ce colegiu sunt? Care sunt candidaţii? Ete plua.

by Someone on 26/10/2008 · 57 comments

in Ştiri din Băştinezia

Am şi eu nişte curiozităţi… Totuşi, întrebarea e serioasă. Unde votez, în ce colegiu? Cine sunt candidaţii? Cum aflu?

Deci. Google, “alegeri parlamentare 2008“. Primul rezultat: “alegeri-uninominale.ro”. Site-ul nu pare oficial, da’mi place poza Alinei Mihai, “candidat din partea PSD la Colegiul uninominal nr.3 Bucuresti” (dl. Ion Ion, pentru Braşov, în schimb, e naşpa). Dă-i prin site, linkurile nu duc nicăieri, avem un “Restaurant Pescăruş” care ne aşteaptă mai jos, niscaiva Adsense, o invitaţie să lucrăm cu nu ştiu ce firmă… Fake (să fugim repede, poate bagă nişte adware, naibii).

Înapoi la Google. Următoarele rezultate – un Mediafax care-mi oferă candidaţii la localele din iunie, un e-Transport (?), un articol Wikipedia cu explicaţii… Alte 10 minute pierdute.

Frână.

Telefon la prieteni. “Mă, unde găsesc informaţii?” “Încearcă pe becparlamentarepunctro”. Ia să vedem. http://www.becparlamentare2008.ro/. În sfârşit, un site oficial (nicăieri în primele 5 pagini Google). Aşaaa… prima pagină… documente… comunicate… Gata! Colegii uninominale. Click. Hotărârea bla-bla… uite-aici: Mun. Bucureşti. Click.

Şi se deschide un pdf de 48 de pagini. Monitorul Oficial scanat. Ştiţi ceva? Funcţia search nu funcţionează.

Oricine ar fi abandonat – dar nu, nu şi eu :-D Închipuiţi-vă cum e să răsfoieşti 48 de pagini scanate ca să-ţi găseşti adresa. Aşa… mă dor ochii. Uite aci – Unirii nu-ştiu-cât, Colegiul Uninominal 10.

Aşa, şi? Frână. 10 ăsta e numărul colegiului pentru Cameră sau pentru Senat? Şi cine candidează aici? Poate scrie pe site-ul Primăriei Generale? www.pmb.ro, bla-bla, nou pe site… taxi (??)… taxe locale… 5 licee-5 muzee (cine dracu’ le face site-ul?)… Gata! Alegeri generale 2008, Biroul Electoral. Click. Aşaa… componenţă, legislaţie, adrese, comunicate.

Nimic. Frână iar. Ei, nu, că asta-i prea de tot. Telefon din nou. “Mă, înnebunesc, nu scrie nicăieri!”. “Încearcă pe thinkopolis.eu”. “Cine-s ăştia?” “Habar n-am, da’ mai scrie acolo câte ceva”.

Ia să vedem. www.thinkopolis.eu. “Cetatea Europeană a Gândirii” (să mori tu). “Ultima oră: 1. Poti sa afli in ce colegiu ai sa votezi 2. Poti sa afli ce candidati vor fi la tine in colegiu”. Bun aşa. Ia… Click 1, click 2, click 3. Oraş, sector, adresă. Carevasăzică, e Colegiul 10 la Cameră, adică 5 la Senat. Şi uite numele (or fi pe bune?):

La Cameră: Roxana Ioniţă (PNL), Victor Negrescu (PSD), Cătălin Croitoru (PDL), Vilmos Lucak (UDMR), Adrian Rudei (PNG-CD). Nici unul nu-mi spune nimic… poate Cătălin Croitoru, dar n-are poză şi nu-s sigur că e sindicalistul de la Educaţie care s-a înscris în partid anul acesta. Linkurile către CV-uri nu funcţionează.

La Senat: Dănuţ Fleacă (PNL), Ctin Trăistaru (PSD), Vasile Blaga (PDL), Adrian Tudor (UDMR), Horia Dorobanţu (PNG-CD). Aici ştiu pe cineva, dar p-ăla sigur nu-l votez.

Concluzie – e atât de complicat încât dacă n-ai nervi tari, răbdare şi tenacitate nu poţi afla cine candidează în colegiul tău. Şi nici măcar în ce colegiu eşti. Dracului.

Cine organizează alegerile? Guvernul? A făcut o treabă de mântuială. Ştiu câţiva bloggeri pricepuţi care ridicau un super-site de alegeri pentru banii de seminţe ai dlui Tăriceanu (că dl. Tăriceanu mănâncă numai seminţe trendy, poleite manual şi individual cu aur).

Deci iar nu votez.

Altele asemenea pe Amar de Zi

{ 4 trackbacks }

Centrul National pentru Dezvoltarea Durabila a Societatii - bila alba at Corina Murafa
26/10/2008 at 23:15
Eu cu cine votez? Hîc! « TheBride’s Weblog
27/10/2008 at 22:35
să aleg, să nu aleg… « şofer prin Bucureşti
31/10/2008 at 23:58
Mizeriile luptei politice « Bogdanic’s Notes & Opinions
19/11/2008 at 02:04

{ 53 comments… read them below or add one }

1 zoso 26/10/2008 at 21:18

vrei sa vin eu sa te duc de mana sa votezi?

si termina cu ideile astea aiurea, cum adica sa faca bloggerii? pai si kondiment si alte agenturi ale statului de unde sa mai pape bani?

2 WebMonkey Land 26/10/2008 at 21:19

Eu am g[sit mult mai usor pe thinkpolis.eu.
Ideea e sa nu stie lumea pe cine are de votat, sa ramana confuzi iar atunci cand vor merge la vot sa voteze cu partidul lor preferat! Eu daca stiu cine sunt candidaţii nu mai merg la votare. Suntem în aceeaşi oală pentru Senat.

3 nenea cosmos 26/10/2008 at 21:25

nenisorule, eu am aflat deja care maimutoi imi doresc votul la mine in cartier, ba am dat drumul si la un poll sa vad cine iese, ca eu oricum nu ma duc.

pina una alta ai fost nominalizat la o treaba

http://nenea.wordpress.com/2008/10/19/concursul-cosmic-2008/

de aici decurg drepturi si obligatii…

4 YODA BLOG 26/10/2008 at 21:27

ah, ce bine ca nu VOTEZ, ma simt mult mai usurat ;)

5 Candidata PRM in colegiul 10 26/10/2008 at 21:34

Nu dispera:)))
Du-te pe http://www.euroavocatura.ro

6 coolio 26/10/2008 at 21:40

cum sa nu votezi?
cine nu voteaza, acela n-are dreptul sa se plânga apoi :D
(si pe lânga asta, cred ca dupa noul sistem voturile “ne-date” se impart intre partide dupa un algoritm dracesc )
daca tot ai scotocit tot netul dupa informatii e musai sa mergi la vot!

7 pushthebutton 26/10/2008 at 21:41

Hauzi, acum orice aș căuta pe google.ro ref alegeri/candidozați, o să ajung la tine pe blog :D

8 Someone 26/10/2008 at 22:42
Zoso, uite ăsta e un subiect care merită investigat, oare s-au plătit ceva bani pentru porcăriile astea? Vedem.

WebMonkey – thinkopolis e oficial? Mi se pare cam greu de crezut ca într-un colegiu din Bucureşti să fie numai 4 candidaţi. Hm…

Nenea Cosmos – mulţumesc de invitaţie, monşer, acuşica mă-ndemn!

Yoda – din păcate, da, ăsta-i sentimentul, dar n-ar trebui să fie aşa.

Candidata PRM (asta e o glumă, nu?) – am văzut, e acelaşi lucru, trebuie să cauţi cu ochiu’ într-o listă nesfârşită. Nu merge aşa.

Coolio – acum realizez că votul uninominal are un efect secundar pervers. Până acum votam o listă în fruntea căreia erau puşi oameni cât de cât cunoscuţi, dar acum… Pe cine? Pe Fleacă (sau cum l-o chema)? Tot respectul, dar n-am auzit în viaţa mea de dânsul.

Rareş – aoleo, asta a fost neintenţionată.

9 koma 26/10/2008 at 22:51

plm, uninominalele astea sunt de tata jena. nu de alta dar sunt obligati sa-ti puna in fata numele. si apoi daca esti nativ in zona aia clar ii cunosti pe toti ce panarame sunt. ca doar n-or accede cei cu obraz subtire pe liste. asa ca eu cred ca cei care chiar vor sa dea un sens votului vor alege acele persoane despre care nu stiu chiar nimic decat sa puna pita si cutzatu in mana unor mizerabili.

10 Corina Murafa 26/10/2008 at 22:55

Subscriu la incurajarile de mai sus de a merge la vot. Thinkopolis e foarte cool, desi nu e oficial. Oficialitatile au facut, asa cum bine remarcai, o treaba de mantuiala in informarea publicului cu privire la aceste alegeri. Intr-adevar informatia de pe thinkopolis este insa accurate. Un efect al uninominalului e si nr mic de candidati in colegii dificile, cum ar fi Bucuresti; e mult mai usor sa te promovezi intr-un colegiu mic si unitar, de provincie, decat in Bucuresti.

11 Hony 26/10/2008 at 22:58

hehe … si eu am avut aceeasi curiozitate, dar n-am avut rabdarea sa trec de site-ul BEC-ului, la care m-a busit rasul cand am vazut pdf-urile si ca nu pot cauta in ele … cred ca si acum 10-12 ani se faceau site-uri mai inteligente. Mai am niste nedumeriri retorice:
- de ce isi iau baietii de la bec cate un domeniu nou la fiecare alegeri? de ce nu doar bec.ro si sa cauti acolo sa vezi rezultate la alegerile vechi,si informatii despre astea noi? e mai prietenos becparlamentare2008.ro ? ce se fac baietii astia daca vine cineva si ia becprezidentiale2009.ro samd ?? :) )
- cum voteaza astia care n-au mutatie pe Bucuresti, ca mine? ca n-am cum dovedi ca stau pe strada cutare din sectorul cutare. deci la alegerile astea toti cei aflati pe sest in alte localitati sau in miscare nu pot vota ?? nu ca as vrea sa votez, dar ca idee, cam cati oameni or sa fi exclusi automat ?
- cam cati romani or sa se uite pe net sa vada cu cine pot vota? si cum or sa afle altfel?
o sa avem fun la alegerile astea :)

12 Satmareanca 26/10/2008 at 22:59

Io am aflat cu chiu cu vai colegiul în care votez (noroc cu lista secţiilor de votare de la locale ce le-a publicat prefectura în ziare), dar cu candidaţii mi-a fost mai greu, dar i-am aflatz prin “mijloace specifice”. În “Cetatea europeană a gândirii” am găsit numai liberali în colegiul meu, s-or fi înghesuit la seminţele lui Tăriceanu. Stau acasă :) ))
Pun pariu că jumătate dintre puţinii români care vor merge la vot vor afla abia atunci ce au de ales. E o harababură mare cât prostia guvernului :D

13 Blog de muzica buna 26/10/2008 at 23:05

Eu am rezolvat-o .. stau acasa.

Voi fi din nou exemplu negativ si voi bloga sau viziona te miri ce pe comp, ignorand cu desavarsire “evenimentul”.

14 Rita 26/10/2008 at 23:49

Uite inca un site: http://www.infovot.ro/.
Eu am reusit sa gasesc colegiile, dupa adresa :) si cativa candidati, ocazie cu care am observat, in mod total obiectiv, ca sunt foarte putini canditati de la PDL inregistrati pe site.
Altfel, situl ofera posibilitatea de a crea pagini personale, CV-uri si alte minunatii – dar foarte putini dintre candidati au inregistrate mai mult decat numele si partidul.

15 mihnea 26/10/2008 at 23:53

cautai harta colegii bucuresti, dadeai de mine si te scoteai.. :P

16 Candidata PRM in colegiul 10 27/10/2008 at 09:25

@someone
Nu e o gluma, dar pe site-ul acela (pe care l-am gasit din pura intamplare) am reusit sa identific strazile care apartin fiecarui colegiu.
Si am vrut sa-l ajut pe Vlad!:)
Cat despre candidatii care se inscriu pe diverse site-uri, probabil nu se grabesc din diferite motive.
Eu doar le stiu pe ale mele.

17 Mordechai 27/10/2008 at 09:46

La mine e simplu. Colegiul “Vot Canci”. Şi gata. Altfel aveam de optat între Marioara Cojoc , Gigi Chiru şi Iulian Gropoşilă. Grea alegere.

18 ameţitul 27/10/2008 at 10:17

thinkopolis mi s-a parut cel mai bun site. da-i cu gogul :)

19 vogel 27/10/2008 at 10:24

THINKPLOIS-UL functioneaza. Mama pe cine am in colegiu, Udrea si Smarandescu. Plus Luminitza Anghel
Hic, eu cu cine votez? Ai putintica rabdare, neicusorule.
Incurcate sunt caile alegerilor parlamentare
Gata stiu.Cu Obama . . .daca emigrez in State si-mi dau aia cetatenia in 3 zile :)

20 Codrut Pinzaru 27/10/2008 at 10:42

Uai, e OK daca sunt putini candidati. Amintiti-va de catastifele de la alegerile trecute. Mie unul mi-au trebuit fo’ 10 min. pana sa gasesc “Partidul Unitatii – Optiunea Daco-Romana”.
Pe de alta parte, e nashpa. Io vreau sa votez (apropo Vlad merci, suntem colegi de colegiu si asa am aflat si io care-s candidatii), dar nu mai vreau politicieni propusi de partide. Chiar nu s-a gasit nimeni altcineva? Sau trebuie sa strangi jdemii de semnaturi ca sa candidezi?

21 brokeritza 27/10/2008 at 11:53

Pai si daca ai stii pe cine votezi, ca nume, cum l-ai cunoaste ca persoana? Evident, fac exceptie personalitatile ultracontroversate. Sa mergi sa cauti in arhive informatii despre candidati e putin absurd, insa, pentru ca e la moda, efectul crizei economice afecteaza infrastructura de partid si mentalitatea generala :)
Totusi, urmeaza sa ne bata la usa toti candidatii pentru a ne expune programe si viziuni anarhice. Eu am inceput pregatirea fizica pentru deschiderea si inchiderea usii de la intrarea in casa. In curand, cred ca ma voi muta la usa blocului.

22 FuckYouTovarasi.blogspot.com 27/10/2008 at 12:10

S-a facut o treaba de mantuiala pentru ca inca exista mentalitatea ca romanii nu se informeaza pe net si nici nu conteaza campania pe net. Ne vor sufoca in continuare cu afise si fluturasi pe care nu da nimeni 2 bani. Ei nu judeca faptul ca deja voteaza tineri care navigheaza pe net mai mult decat Base pe marile lumii. 8O

23 nashu_mare 27/10/2008 at 12:52

Eu, ca orice bucurestean adevarat, voi sarbatori weekendul prelungit de 1 decembrie la munte. Eu cu cine si unde votez?

24 Someone 27/10/2008 at 12:57
Brokeriţo, mi se pare nenatural ce se petrece cu aceşti candidaţi. Dacă ne reprezintă, ar trebui, de fapt, să fie lideri informali în zona respectivă, sau măcar să aibă o anume notorietate în materie de reprezentare anterioară a unor grupuri de cetăţeni. Doar faptul că are un carnet de partid nu oferă credibilitate unui candidat, cred eu (ba chiar dimpotrivă).
25 Someone 27/10/2008 at 13:06
Mihnea, tu faci o treabă foarte bună, dar în cazul ăsta te bazezi tot pe o resursă externă (Thinkopolis).
Rita – am văzut acum infovot.ro, bravo cui îl face, dar, din nou, e un site neoficial. Mai mult, sunt diferenţe între Thinkopolis şi Infovot în lista de nume. Exact asta-i problema.
26 bagatare si punct ro 27/10/2008 at 13:37

pai la ce sa te informeze dinainte de votare, ca poate dupa ce vezi cine candideaza la tine in colegiu bagi un search pe google (ca sa vezi profilul candidatului) si poate gasesti niste articole…, nu-i asa.

27 artistu 27/10/2008 at 14:47

Cred ca acum o saptamana am primit un PPS cu numele BUTURUGA MICA RASTOARNA CARUL MARE, in care ma invata sa imi scriu optiunea cu pixul pe buletinul de vot, adica un ZERO barat! Si poate asa o sa se trezeasca si clasa noastra parlamentara… sau de fapt sa dispara aceasta si sa fie inlocuita de alta! ;)

28 Marian S. 27/10/2008 at 14:55

Si tocmai cind ziceam si eu sa votez… ca de data aceasta o sa fie mai bine, o sa-mi cunosc parlamentarii… vorba gazdei: ete plua !!!
Nu am lamâie prin casa asa ca renunt repede la subiect.
Doar o vorba sa va mai spun: exista un site al rotld. Ia-n vedeti voi cine detine acele site-uri si v-ati lamurit.

29 cristis 27/10/2008 at 18:20

LOL!!!
la mine in colegiu candideaza nimeni altul decat : George Becali !!!
can’t stop laughing

30 hop 27/10/2008 at 19:15

Oarecum off topic, distins blogger… 8) Vrand sa scriu cateva vbe si despre tine la ora-mi de inspectie a blogosferei, iti aplic, iacata, pentru inceput testu anticenzura, prin care vreau sa masor cat de permeabil esti la comments-uri… De asemenea, daca-mi dai voie, am observ at ca faci caz de celebritatea domniei tele, parandu-ti-se oarecum firesc ca noi, vizitatorii anonimi, sa stim cu cine avem de a face din start, insa scussi, io, hop, de-un paregzamplu, daca ma-ntreba cineva pana acum cine-i Vlad Petreanu ista – desi intr-adevar admit ca parca, parca mai auzisem cognomenu -, marturisesc franc ca-l confundam c-un fel de hom din publicitate, c-un prof de pe la SNSPA sau cam asa-ceva… Iarta-mi, rogu-te, franchetea, insa nu-mi place sa umblu cu fasoane, fiindca nu astept niciun contraserviciu de la nimeni ; nici macar sa ma primesti pe blogu-ti, aloo… :) Vreau sa-mi pastrez independenta absoluta, iar inspectiile mele sa fie ale unui incoruptibil eliotnessiotic (daca-mi permiti rebarabativu…lol). // ps. sigur ca nici dta n-au auzit de mine, dar ce importanta are ? :P

31 dromichaetes 27/10/2008 at 23:18

1. Din toata lista ta doar un nume mi-e cunoscut: Victor Negrescu (PSD) – este responsabilul PES-Activists pentru Romania si parca consilierul -sau asa ceva – lui Titus Corlatean.

2. “acum realizez că votul uninominal are un efect secundar pervers. Până acum votam o listă în fruntea căreia erau puşi oameni cât de cât cunoscuţi, dar acum… Pe cine?” – despre primul impact al aflarii candidatilor in colegii s-a scris destul de mult. Ceva info gasesti la mine – adica aici, aici si aici.

32 iulia 28/10/2008 at 10:35

si totul s-ar fi rezolvat simplu daca idiotul care a facut scan-ul ar fi ales scan as word si nu scan as picture cum a facut. Dar e si el un bugetar, ce sa-i faci! motivatie – zero.

33 Sorin 28/10/2008 at 11:39

Vezi candidatii si colegiile uninominale la http://www.infovot.ro

34 luptatorul 28/10/2008 at 14:28

In urma unor cautari, vorba cuiva, prin “mijloace specifice” am reusit sa identific colegiul in care ma situez. Dezamagire mare, am ratat cu 1 colegiul cu Udrea, Zmarandescu si Luminita Anghel. Acolo mergea macar sa votezi la misto…
In colegiul meu in schimb, nu cunosc pe nici unul dintre catindati si nici nu prea am cum, din moment ce CV-urile sunt pauza/lipsa. Asa ca am stabilit un criteriu de vot: votez pe oricine promite marirea salariilor cu 50% in tot UE!

35 Someone 28/10/2008 at 14:31
Sorin, am spus mai devreme, sunt diferenţe de nume între site-urile astea.
Luptătorule – de ce să ne zgârcim? Pune 100% pe tot globul :-D
36 alk 29/10/2008 at 18:02

Pentru cei din Colegiul 14 Titan, imi permit sa le propun acest link.
Multumesc.

http://claude.weblog.ro/2008-10-23/560705/Eu-cu-cine-votez%3F.html

37 Victor NEGRESCU 30/10/2008 at 00:24

Salut,
Ma numesc Victor NEGRESCU. Eu sunt candidatul PSD la Camera Deputatilor din colegiul 10.
Daca intrii pe situl meu poti afla exact strazile din colegiu – http://www.deputatdebucuresti.ro
Imi pare rau ca nu ai fost informat din timp dar a durat pana am stabilit si noi candidatii din fiecare colegiu desi chiar si eu as fi vrut sa am mai mult timp.
Vezi ca eu si echipa mea, formata in general din tineri, incercam sa mergem prin fiecare cartier – poate si sper sa ajungem si la tine.
Oricum esti invitatul meu la sediul de campanie aflat pe Bulevardul Unirii – sediul TSD oricand ideal intre 14-16 sau dupa 20h00 pentru ca mai mult ca sigur in acele intervale sunt prin zona.
Multumesc mult,
O zi buna,
Victor NEGRESCU

38 Marian 30/10/2008 at 01:24

Oare in mediul rural cum o fi cu informarea!?

39 Marius 30/10/2008 at 15:02

Eu eram pe site-ul pmb (www.pmb.ro) cu alte scopuri, si am ajuns destul de repede, poate din noroc, la http://www4.pmb.ro//wwwt/Alegeri2008BEMG/pdf/anexa_ordin_Prefect.pdf

Si merge functia de find, asa ca am gasit repede colegiile mele (senat si camera), si candidatii. Ce am gasit la candidati, e cu totul alta poveste. Destul de trist. Insa nu sunt de acord cu cei care cred ca uninominalul e un pas in spate.
Intr-un subiect conex, sunt curios cand apare prima harta a colegiilor, pe baza acestor anexe…Vor fi niste surprize interesante…

Mi-a facut placere sa citesc prin blog…

40 udriste 01/11/2008 at 12:34

buna poanta cu Colegiul 10 de cautat informatii la PMB… chiar exista o legatura…

Leave a Comment

Previous post: Legea indigestiei financiare

Next post: The Romanian Job