Vaccinul anti-cancer: Bigoţii vs. Medicină

by Vlad Petreanu on 27/11/2008 · 103 comments

in Ştiri din Băştinezia

Are loc zilele acestea o dezgustătoare ofensivă a bigotismului nemuritor. O serie de asociaţii “creştine” se dau de ceasul morţii să ne salveze (din nou) de păcatul medicinii moderne. Doamne, domni şi popi îngrijoraţi avertizează ţara că e pe cale să-şi ucidă toate fecioarele cu un vaccin damnat – vaccinul anti-cancer cervical. Opozanţii descriu o întunecată teorie a conspiraţiei montată de “marile companii farmaceutice care vor să se îmbogăţească îmbolnăvindu-ne copilele”, citează trunchiat studii cât se poate de serioase, umblând cu foarfeca pe la argumentele pro-vaccin şi, în general, se preocupă să sperie lumea.

Este o atitudine de-a dreptul criminală. Oamenii n-au timp să se documenteze. Subiectul e sensibil şi imposibil de ignorat. Părinţii aud frânturi de întrebări şi bucăţi de suspiciuni şi decid că “mai bine să mai aşteptăm”. Dar amânarea nu este o opţiune. Amânarea poate fi o condamnare. Unele dintre fetiţele care nu sunt vaccinate acum vor face cancer de col uterin la un moment dat în viaţa lor. Asociaţiile “creştine” care se opun azi vaccinării le vor explica atunci că “a fost voia Domnului”, desigur. Amintiţi-vă, creştinismul are o îndelungată experienţă în desluşirea intenţiilor divine. Nu demult, arunca în râuri suspecţii legaţi de mâini şi de picioare, pentru că, nu-i aşa, dacă erau nevinovaţi, Domnul ar fi avut grijă să-i salveze. Daţi-mi voie să am rezervele mele faţă de IQ-ul acestor domni, doamne şi popi îngrijoraţi.

De cealaltă parte, Ministerul Sănătăţii pare surprins de această reacţie furibundă. Explicaţiile pe care le oferă sunt confuze, târzii, formale, neinteligibile. Ministerul e pe cale să rateze poate singurul program cu efecte pozitive certe pe care l-a iniţiat în ultimii 4 ani. Ministrul Nicolăescu are a-şi reproşa acest fiasco.

Tuturor celor care au dubii le spun următoarele:

  • În primul rând, vaccinul nici măcar nu introduce virus mort în corp, ci o proteină care stimulează anticorpii.
  • 30 de milioane de doze au fost făcute în toată lumea. Nici un deces nu a putut fi ştiinţific legat de vaccin.
  • Vaccinul este aprobat în Statele Unite, ţara în care normele de siguranţă pentru orice sunt cele mai stricte din lume.
  • În Statele Unite, Food and Drug Aadministration aprobă, dar un alt organism verifică dacă totul e în regulă: CDC, Center for Disease Control. Aceasta este o altă instituţie care nu-şi permite să dea greş (fie numai şi pentru că, printre altele, deţine cei mai periculoşi agenţi patogeni de pe Terra)
  • La CDC se înregistrează sesizările că, în cazul unui anumit medicament, există reacţii adverse suspecte.
  • Opozanţii “creştini” ai vaccinului HPV spun, trunchiat, că au fost primite “zeci de mii de sesizări”. Puteţi verifica şi voi situaţia pe pagina CDC. Până la 31 august au fost înregistrate exact 10.326 de reclamaţii referitoare la vaccinul HPV. Reclamaţii. Dintre toate, 94% nu s-au încadrat în vreo categorie de risc pentru sănătate. Adică au fost reclamaţii false. Celelalte au fost investigate şi nu s-a descoperit vreo legătură certă între simptomele reclamate şi vaccinul HPV.

Tot până la 31 august au fost raportate 27 de decese în rândul unor persoane care fuseseră vaccinate anterior împotriva HPV. CDC a investigat fiecare situaţie şi a ajuns la următoarele concluzii:

  • 3 decese au fost provocate de fapt de diabet sau infarct
  • 3 decese au fost provocate de fapt de infecţii virale diverse sau meningită
  • 2 decese au fost provocate de fapt de abuz de droguri
  • 2 decese au fost provocate de fapt de cheaguri de sânge
  • 1 deces a fost rezultatul unui atac de apoplexie
  • 3 decese au fost clasate “din cauze necunoscute” (deci nu cancer)
  • 1 caz a rămas deocamdată nefinalizat pentru că nu au fost transmise datele (cum ar fi certificatul de deces)
  • 7 cazuri n-au putut fi evaluate pentru că n-au putut fi identificate persoanele respective sau nu s-a putut certifica nici măcar faptul că persoana respectivă a murit cu adevărat…

România, dacă nu ştiaţi, este ţara din Europa în care cancerul cervical este principala cauză de mortalitate pentru femeile între 15 şi 44 de ani. În acest timp, la Bucureşti, Sindicatul Independent al Juristilor din Romania solicită în instanţă oprirea campaniei de vaccinare anti-cancer. Motivul? “Această vaccinare poate genera mai multe decese decât cancerul de col uterin”, mint (fără să clipească) avocaţii. Ei bine, dacă cercetarea de laborator s-ar face în tribunalele româneşti, penicilina ar fi declarată ilegală şi am muri în continuare de amigdalită.

Dacă aş fi părinte de fată aş fi de-a binelea îngrozit să ştiu că o asociaţie “creştin-ortodoxă” poate bloca vaccinarea copilului meu. O asociaţie “creştin-ortodoxă” care leorpăie “informaţii” din băltoacele teoriei conspiraţiei care pot fi găsite la tot pasul pe net. O asociaţie “creştin-ortodoxă” care, mâine-poimâine, ar putea descoperi că transfuziile sunt păcătoase şi “pot ucide” şi că, de aceea, ar trebui interzise.

Chiar aşa, oare ce părere au aceste asociaţii despre antibiotice, tomografii, plombe, transplanturi şi, mai ales, despre spirt? Am auzit că unii au orbit de la o sticlă de spirt servită pe stomacul gol. Cred că spirtul e la fel de periculos ca şi vaccinul ăsta, dacă nu chiar mai rău.

PS – dacă ar exista un vaccin împotriva cancerului pulmonar, aprobat în SUA şi UE, făcut deja de 30 de milioane de oameni, şi în legătură cu care n-ar fi certificat nici un deces, mâine m-aş duce să iau şi eu vreo 4. Screw asociaţiile, okay? Vaccinaţi-vă copiii înainte şi întrebaţi popii dup-aia.

Altele asemenea pe Amar de Zi

{ 93 comments… read them below or add one }

Someone November 28, 2008 at 12:12

Dna Popescu, vă mulţumesc pentru îndemn, încerc să-l urmez întotdeauna. Vă rog să-mi spuneţi mai clar la ce vă referiţi. În care paragraf al materialului publicat ieri vi se pare că sunt neinformat?

Alina – de acord cu tine, un scepticism realist faţă de orice fel de medicament e o atitudine sănătoasă. Ce nu-mi place mie în toată povestea este, am mai spus, citarea trunchiată sau scoaterea din context a unor informaţii în încercarea de a determina părinţii să renunţe la vaccinare. Aceasta e manipulare – şi, în cazul de faţă, e manipulare criminală.

Da, nici un medicament nu e lipsit de efecte secundare. Da, sunt şi medicamente aprobate care sunt retrase ulterior de la fabricaţie. Şi da, probabil că peste 50 de ani vom şti mai clar dacă vaccinul anti-HPV este sau nu sigur. Dar deocamdată nu există date ştiinţifice care să lege vreun deces de utilizarea vaccinului acesta, şi asta trebuie spus, nu “vaccinul ar putea ucide mai multe femei decât cancerul”, după spun cretinii ăia care dau în judecată Ministerul.

Reply

alexandru petria November 28, 2008 at 12:30

Extrem de binevenită postarea. Mulţi cretini fac rău promovându-şi elucubraţiile.

Vlad, ai scris din greşeală cancer cervical.

Reply

Someone November 28, 2008 at 13:04

E-acelaşi lucru.

Reply

C November 28, 2008 at 13:20

Vlad, te’ai oprit la o singură latură a mesei de joc. E vorba despre ban public, despre transparenţă, despre atitudinea de moşier a ministrului, de… de multe considerente pe care, cu siguranţă, nu le’ai scăpat din vedere!

Şi eu, la rându’mi, am privit unilateral povestea. Atâta doar că nu sunt un fundamentalist al mâinii invizibile de medic a Creatorului. Dimpotrivă, am trecut prin faza aia în care, în viaţă, am spus “de acord, chiar dacă încă nu sunt cunoscute toate consecinţele!”.

Reply

Someone November 28, 2008 at 13:29

@C – am scris despre manipularea în privinţa efectelor vaccinului, nu despre afacerea în sine. E posibil să fie un comision, o şpagă pe undeva, dar e un alt subiect, n-am vrut să amestec lucrurile. Oricum Ministerul a dat-o de gard cu această campanie.

Reply

gica popescu November 28, 2008 at 13:49

cervical sau de col uterin inseamna acelasi lucru?

Reply

fish November 28, 2008 at 14:00

Petreanule, lasa si tu linkul asta, e un comentariu medical asupra subjectului
http://andreanum.org/?page_id=1454#comment-9347

Reply

Someone November 28, 2008 at 14:03

Da, bre, e tot aia, ce-aveţi? :-D Nu e la ceafă, dacă la aia te gândeşti, vine de la “cervix”.

Fish – las cam toate linkurile, chiar dacă multe n-au nici o legătură.

Reply

elena November 28, 2008 at 14:29

pt someone. da cred ca marile companii de medicamente de oriunde din lume in goana dupa profit sint gata sa sacrifice tarile sarace care nu au suficiente cunostinte medicale si sa le transforme in cobai

Reply

luptatorul November 28, 2008 at 14:30

Felicitari pentru articol. E reconfortant sa constati ca inca mai exista oameni lucizi in Romanica.
Daca pana acum toata lumea se pricepea la fotbal si la politica, mai nou toata lumea se pricepe la fotbal, politica si HPV. Intr-o societate a informatiei, zvonul e la mare pret, Lenuta de la etajul 5 e formator de opinie si comportamentul de oaie e cvasi-generalizat.

Reply

strugurel November 28, 2008 at 14:48

@elena: cand decizi sa-ti vaccinezi copilul, nu o faci in functie de cata spaga au luat medicii si de cat de profitoare sunt companiile farmaceutice. O faci in functie de benficiile si riscurile MEDICALE. Sper ca asa e in cazul tuturor oamenilor, spre binele lor.

Nu sacrifica nici o tara saraca:
Vaccinarea a inceput in:
uk 12-13 ani
netherlands 12-13 ani
australia 10-45 ani
Austria for girls and boys aged 9 to 15 years as well as for women, preferably before the start of sexual activity.
belgia 10.13 ani
suedia…..
http://www.medicalnewstoday.com/articles/71172.php

Reply

curly November 28, 2008 at 14:56

Vlade, m-am ferit de spiritul gregar de cand ma shtiu, tot timpul am simtzit ca mi-e de folos sa fac pe dos decat restul…..in principiu, daca ash avea o fetitza de 10 ani, ash fi de acord sa fie vaccinata…..dar m-ash gandi bine de tot shi ash cauta sa vb cu cat mai multzi doctori…..shi shtii de ce? fiindca, in calitate de parinte, mi s-ar cere acordul. la celelate vaccinuri (sper ex poliomelita) nu se cere acordul parental. li se administreaza copiilor pur shi simplu……m-ash gandi ce sta la baza diferentzei de abordare?
cum raspunzi la asta?

Reply

carmen November 28, 2008 at 15:02

Ma dezamagiti pentru prima oara D-le Petreanu.

Reply

strugurel November 28, 2008 at 15:13

@curly: nici la asta nu ti se cere acordul ca parinte, ai posibilitatea sa semnezi ca nu vrei, pe propria raspundere. La fel se intampla si in cazul vaccinurilor obligatorii. Mamicile pot semna ca nu vor anti-polio, de exemplu.

Domul Cercel zicea la conferinta de presa de la lansarea vaccinului ca … “daca ar fi fost dupa el, le vaccina si gata, cum se intampla si in cazul altor vaccinuri” si ca au bagat in fata chestia cu semnatul din cauza presei.

Reply

Albu November 28, 2008 at 16:04

Va felicit!
Si pentru ca sunteti un formator de opinie credibil incerc sa va sprijin cu inca 2-3 informatii:
-premiul Nobel pt medicina a fost decernat in 2008 unui cercerator german de la Institutul de cancer din germania pt o tema legata de relatia cancer de col-infectie HPV;

- statistica OMS cu privire la rata standardizata a mortalitatii prin cancer de col ne plaseaza pe PRIMUL LOC IN EUROPA!(http://www-dep.iarcfr);
RUSINOS SI SINISTRU(pe podium mai sunt albania, serbia si muntenegru)
- in 1999,2004 au fost realizate studii privind sanatatea reproducerii in RO. Exista o sectiune legata de comportamentul sexual al tinerilor. Tendinta este de reducere a varsei la care se incepe viata sexuala.(www.unfpa.ro)
- IN RO DINTRE CANCERE ESTE A DOUA CAUZA DE DECES LA FEMEIE DUPA CANCERUL DE SAN.
- si germania a introdus acest program de vaccinare dar noi iubim doar PIB-ul lor, soselele, masinile lor (www.hpm.org)
.
Daca o singura femeie este salvata de demersul dumneavoastra este minunat pt ca destul(in special inainte de 1989) , femeia din RO a fost la dispozitia sotului si a statului si poate chiar oamenii inteligenti vor deveni mai putin rezistenti la nou si mai putin convinsi ca nu vor fi ei cei loviti de “necaz”. Cel mai trist este urmatorul fapt: cei mai ” ingrijorati” si evident si cei mai rezistenti par sa fie barbatii. Vaccinul este scump pentru buzunarul omului de rand dar nu doar cei care au bani trebuie sa aiba acces la sanatate.
Doamne in ce tara traim?! Am inteles de ce nu am dus razboaie de cucerire si de ce avem un PIB atat de mic – avem prea putini barbati!

Reply

innuenda November 28, 2008 at 16:20

Îmi pare rău, Vlad, dacă voi repeta vreo opinie anterioară, nu am avut răbdarea să citesc 54 de comentarii. Dar nu sunt de acord cu tine.
Ai tras cu praştia doar în vârful icebergului, uitând continentul de gheaţă din apă. Faptul că părinţii s-au opus în masă vaccinării este doar efectul a două cauze mari şi late:

1. ştirile au inoculat înainte de începerea campaniei temerea că fetiţe care au fost vaccinate cu acest ser au murit, în SUA dacă nu mă înşel. Poate canalele media şi-au făcut doar datoria de a prezenta ştiri de interes venite pe fluxul de externe. Nu le condamn. Spun doar că nu a trecut suficient timp de la acele ştiri, astfel încât lumea să uite.

2. Ministerul Sănătăţii nu a pregătit această campanie de vaccinare aşa cum ar fi trebuit. Când faci o campanie naţională de vaccinare cu un vaccin despre care, la tine în ţară, au fost transmise ştiri cum că există acuzaţii că ar avea potenţial letal, îţi iei măsuri de precauţie suplimentare, ca să nu rămâi cu banii daţi pe vaccin şi cu populaţia nevaccinată. Oamenii nu au fost suficient informaţi privitor nu atât la necesitatea administrării acestui vaccin (asta poate că s-a făcut), ci, mai ales la lipsa riscurilor administrării lui.

Şi acum poţi să te îndoieşti de IQ-ul meu.:)))

Reply

putty November 28, 2008 at 16:21

Ma oftica de mor “dezamagitii” astia care au mai mare incredere in ce citesc in Libertatea si ce-aud pe strada decat intr-un articol documentat, cu cap si coada. Sau for fuck’s sake, poate n-au incredere in nimeni si vad peste tot conspiratii mondiale, soricei de laborator cu fetze umane si moarte-n chinuri din cauza efectelor pe termen lung (care nu se stie care este ele, manca-tz-ash, da’ sigur e ceva dubios), da’ macar sa aiba minima decenta sa vorbeasca in cunostinta de cauza, dupa o juma’ de ora de intrebat gugalu’ ce crede el despre subiect.

Da’ nu, hai sa citim Libertatea in grup si dupa ce terminam de facut laba in cerc la pozitiile secsuale explicate pe-ndelete sa aflam si adevaru’ absolut, din gura unei reporterite obeze care ar fi facut si ea vaccinu’, s-a simtit rau dupa si acu’ indeamna parintii sa-si lase fetele sa moara.
http://libertatea.ro/stire/eu-m-am-vaccinat-222247.html

Atata prostie ca-n tzara asta, mai rar. A, si ce mi s-a parut misto – cand a fost campania de vaccinare in state, acum un an-doi, principala grija a parintilor a fost ca vaccinul va incuraja o viata sexuala mai.. “dezordonata”. Deh, americiani superficiali si pudici. La noi, unde domneste mentalitatea de sarantoci din lumea a paishpea, complexati ca vai de mama lor, prima reactie a fost “pfff. sigur e ceva dubios, o noua conspiratie, americanii-s de vina, noi nu suntem cobaii nimanui.”

Prosti si paranoici ca bovinele nebune, da’ mandri, nene. Bleah.

Reply

informarea e buna November 28, 2008 at 16:48

Omul care scrie asta nu are 100% dreptate.
Mi se pare inutil sa amesteci asociatiile crestine cu incapacitatea celor obligati sa ne lamureasca de a ne da informatii.

Omul care a scris asta are partial dreptate, si foloseste asta pt a lovi o parte total aiurea.
Ce insinueaza el e ca majoritatea nu isi vaccineaza pt ca crestinismul zice asa. Asta nu cred ca e adevarat si nici cinstit…
De fapt tot ce vrem, cum si el remarca, e sa fim informati de cei in cauza…

Si de fapt e libertate de exprimare!!! E problema fiecaruia de unde isi ia sursele si ce valoare da el anumitor surse.
Nu imi plac oamenii care incearca ei sa imi spuna(impuna) cu sursele lor. Asta mi se pare ca face omul asta: “asociatiile crestine” is pt el pe un loc de 0 incredere, deci asa trebuie sa fie cum zice el….

Sfatul meu simplu e ca inainte sa va entuziasmati prea tare cine si de ce are dreptate, ganditi voi!! Cautati oameni care sa va contrazica decizia, dar fiti deschisi la obiectii. Daca ramaneti cu aceeasi decizie e ok. Daca o schimbati e ok, a-ti castigat oricum.

Succes!!! Riscul exista intotdeauna….

Reply

curly November 28, 2008 at 16:49

@strugurel: mersi de info. plecasem pe o pista greshita. voila ce-nseamna completarea informatziei cu judecatzi

Reply

Didi November 28, 2008 at 17:22

Facts:
Din 100.000 de femei in Ro 23 sunt diagnosticate cu HPV din care 13 mor /an. Anual 3500 de noi cazuri sunt depistate in Ro, asta inseamna 0.015% di populatie.
Cancerul e cauzat de HPV: 16, 18, 31, 33, 35, 39, 45, 51
Gardasil acopera previne infectarea cu HPV de tip 16, 18, 6, and 11. Doar HPV 16 si 18 cauzeaza cancer, 70% din cazuri.
Eficacitatea Gardasil este garantata de FDA pentru 4 ani in urma testarii pe 11.000 de fete.(9-26 ani)
Pana in 2008 au murit 20 de fete in urma vaccinarii. Cauzele mortii sunt discutabile…

in 2004, 26.8% dintre femei intre 14 si 59 de ani au fost infectate de cel putin unul din tipurile HPV. Dintre care 15.2% au fost infectate cu un tip de HPV cauzator de cancer. Dar doar 3.4% au fost infectate cu unul din tipurile acoperite de Gardasil

Concluzia e ca din cele 100.000 fetite ce posibil vor fi vaccinate in Ro, statistic vorbind doar 25% adica 25000 s-ar fi infectat cu unul din virusii HPV oricum, iar doar 3.4% cu unul din tipurile HPV acoperite de Gardasil, adica 850 de persoane din 100.000 sunt protejate, doar pentru doar 2 tipuri de infectare HPV cauzatoare de cancer, timp de 4 ani garantia FDA iar dupa…. ramane speranta…si screeningul… asa ca fiti responsabili si mergeti la control… lasati prostiile… ca doar nu vreti sa ajungeti in statistici:)))

Surse: Wikipedia

Reply

monica November 28, 2008 at 21:04

Eu cred ca atat Ministerul Sanatatii cat si presa sunt vinovate de acest fiasco. Minesterul nu a pregatit cumtrebuie aceasta campanie. Nici medicii nu fost in masura sa spuna mare lucru despre vaccina. Am copil in clasa a IV-a (baiat, spre norocul meu) si am fost prezenta la sedinta cu parintii in care medicul a prezentat vaccinul. E nu mi-as fi vaccinat fetita dupa discutia cu medicul. Persa pe de cealalta parte a prezentat tot felul de grozavii (in stilul caracteristic romanesc). Aceasta campanie in cara s-au investit f.f.f.f. multi bani trebuia mult mai bine pregatita. vine medicul iti spune trei cuvinte si atat dupa care trebuie sa te hotarasti pe loc daca-ti vaccinezi copilul. nu se poate asa ceva

Reply

Combo November 28, 2008 at 21:08

@gramo: Scuze de intarziere, ce vroiam eu sa spun este ca daca testul care detecteaza posibilitatea cancerului de col uterin se bazeaza pe detectarea virusului HPV, nu inteleg cum un vaccin care se adreseaza aceluiasi tip de virus este considerat inutil.

Reply

Combo November 28, 2008 at 21:59

@Didi: de unde ai scos ca au murit 20 de fete din cauza vaccinului ? Pe wiki spune ca 20 de fete au murit dupa ce au luat vaccinul. Hai sa facem un studiu cam cati or fi murit dupa vaccin antigripal. Sau si mai bine, cati or fi murit dupa ce au baut apa. Cred ca se apropie de 100%. Eu zic sa facem un studiu. Nu mai bei apa, sa reduci riscul de moarte dupa ce bei apa :D .

Reply

Someone November 28, 2008 at 22:05

Exact asta e confuzia care determină toată controversa… Sunt 19 cazuri documentate de femei care făcuseră vaccinul şi au murit ulterior, dar nici una nu a murit din cauza vaccinului, ci din alte motive. Cine se referă la acestea ar trebui să citească tot când citesc…

Reply

gramo November 28, 2008 at 23:37

of… cum ziceai si tu… ce s-a mai starnit lumea. E ciudat ca in alte tari in momentul in care a fost introdus vaccinul nu s-a dezbatut pe marginea beneficiilor lui. Era clar ca e ceva bun. Se puneau probleme de fonduri, contracte si bani. In Romania, pe langa speculatiile financiare legate de modul in care s-au cumparat vaccinurile, care oricum nu ar trebui sa conteze cand decizi sa te vaccinezi, dupa cum spunea strugurel, s-au adaugat aberatiile. Am vazut chiar meaje de genul “spune nu infectarii cu celule canceroase a fetitelor, stop vaccinului!” No comment on this. Eu cred ca puteai sa pui si un interviu cu Herald zur Hausen (si-a vaccinat si el nepoata, dar argumentele astea nu cred ca tin la noi) si tot existau cometarii de genul “stop vaccinul ucigas”. Am observat si la alte articole informative din presa ca oamenii ori nu citesc cu atentie, ori ignora cu buna stiinta informatia si posteaza tot chestii de genul “stop! stop!” din motive de sterilitate, moarte, coruptie si conspiratie. Nu vor sa stie mai mult despre cum poate fi prevenit cancerul sau informatii medicale, vor sa stie de ce sunt cobai si il iau pe “nu” in brate. Respect decizia unui parinte care nu isi vaccineaza fetita din motive medicale. Dar, consider ca un parinte e iresponsabil cand isi bazeaza decizia pe teoria conspiratiei si el habar nu are ce este colul uterin si la ce foloseste sau, in plus, il sperie atat de tare perspectiva ca biata copila o sa faca sex mai curand decat crede si ca nu o sa pateasca nimic, incat ii refuza o sansa de a avea un viitor mai bun, cel putin din punct de vedere medical.

Im cer scuze daca am fost prea dura, dar sunt uimita, revoltata…raman fara cuvinte…

Reply

gramo November 29, 2008 at 00:08

Herald zur Hausen – interviu pentru deutsche welle din 19 noiembrie 2008, daca tot l-am amintit… :)

http://www.dw-world.de/dw/article/0,2144,3799783,00.html

Reply

nenea cosmos November 29, 2008 at 14:13

Spamu’ saptamanii

Voi credeti ca blogul asta e tare? Nu va cred. Daca aveti blog atunci votati-l la functia de MAGNIFIC al anului 2008. Daca nu, nu.

http://nenea.wordpress.com/2008/11/14/concursul-cosmic-2008-marea-votare/

A fost deja propus, a fost deja votat, dar incepe ultima saptamina de vot.

Da, stiu, dincolo era mai ieftin…

Reply

Marian S. November 29, 2008 at 14:59

Privesc cu mare dezgust tot acest scandal. Pe de o parte ma bucur ca am baiat si marturisesc ca nu stiu, zau, ce as fi facut daca aveam o fata.

Chiar cu riscul de a te supara, Vlade, ma intreb: ce te mână pe tine in lupta ? Si uite asa imi vine pe creier prima intrebare (fiindca nu stiu – intreb):
1. Ai cumva vreo fata in situatia de a fi vaccinata si te-ai grabit sa-i faci vaccinul ???

Si ca tot omul curios mai am si alte intrebari (fiindca am citit TOATE comentariile de pina acum, am citit TOATE linkurile si tot nu m-am lamurit)
2. In unele surse se spune ca s-a testat pe 10.000 de fete, in altele pe 20.000. Care e adevarul ? Si mai ales: este sau nu un numar suficient pentru a da un raspuns exact ?
3. 20.000 de teste sunt suficiente comparativ cu 30 milioane doze facute ? De ce DOAR 30 milioane ? Pai la cite ţări mari si tari si entuziasmate de acest vaccin doar 30 milioane s-au facut ? Cite fete de la noi ar intra in cauza ?
4. Cite tari din UE si CARE ANUME au demarat un program identic ? Eu citesc ca unii doar RECOMANDA acest vaccin.
5. In cite dintre tarile de mai sus e pe bani proprii si in cite e cu program guvernamental ?
6. Cum mama dracului de a reusit onor guvernul sa faca licitatia, sa le cumpere, sa FIE CONVINS ca este bun intr-un timp asa de scurt ?
7. Intrebare care a mai fost pusa: de ce sa se faca la scoala si nu prin medicii de familie ? Pe principiul “multi vad, putini cunosc“ ???
8. De ce se mai cere acordul daca sunt asa siguri pe el ?
9. DE CE SE SPALA PE MAINI DACA NU OBTIN ACORDUL ??? Aceasta este cea mai grava intrebare, dragii mei. Seamana a ceva de genul: dragilor, in anul de gratie 2008 v-am adus vaccin, nu l-ati facut – sa fiti iubiti, daca aveti cancer faceti bine si va platiti tratamentul. Sa nu ziceti ca nu v-am spus ! Ca maine poimane tara aceasta, aflata pe noi culmi de progres si civilizatie o sa aiba multi miliardari si bani de tratamente din ce in ce mai putini, fir-ati ai dracului cu melcii vostrii !!!

10. VA ADUCETI AMINTE DE GRIPA AVIARA SI DE TAMIFLU ???
a ) citi dintre voi au dat bani pe Tamiflu ?
b ) citi dintre voi v-ati imbolnavit de aviara ?
c ) citi ati murit ca n-ati inghiţit Tamiflu ?

11. Daca barbatii sunt purtatori de HPV din ăsta de ce nu s-a incercat inventarea unui tratament care sa-l suprime la barbat ?

12. Si revin obsesiv cu intrebarea: citi dintre cei care urla pe aici pro sau contra au fetite aflate in aceasta situatie si ce anume au facut PRACTIC nu doar teoretic ?
EU UNUL RECUNOSC CA AM BAIAT. DECI, DRAGII MEI ?

Reply

Gheorghiu November 29, 2008 at 15:12

In calitate de medic va pun trei intrebari :

1. De ce Romania este singura tara din lume care experimenteaza pe proprii cetateni acest vaccin ?

2. De ce programul prevede ca toate fetele ajunse la varsta de 9 – 10 ani sa fie vaccinate ?
Statistic, in Romania, viata sexuala incepe la tinerele fete in jurul varstei de 13/14 ani (a nu se confunda cu prima menstra care poate apare mai devreme). Infectarea cu HPV se produce doar ca urmare a actului sexual.

Vaccinul poate fi facut oricand, neexistand o varsta recomandata pentru administrare. Comentariul ca fetitele de 9 -10 ani sunt la varsta la care reactia este optima tine de literatura de fictiune. Nu exista diferente majore ale raspunsului imunitar decat la varste mici, cand sistemul imunitar nu este pe deplin format.

Va rog sa numiti autoritatea medicala romana care isi va atribui responsabilitatea unor eventuale decese aparute ca urmare a administrarii acestui vaccin !

Pentru o mai facila intelegere din partea persoanelor fara pregatire medicala, vaccinul poate ( subliniez : POATE) provoca stari grave sau moartea prin raspunsul organismului la componentele proteice sau de alta natura continute. Vaccinul NU POATE provoca cancer de col. Ma refer strict la componentele continute in vaccin, componente a caror efect asupra organismului nu au fost suficient studiate, in cazul vaccinului vizat.

Cazurile de deces post vaccinal au fost inregistrate in S.U.A.
Ca sunt doar reactii individuale accidentale sau reactii tipice pentru produsul vizat, nu este clar nici pentru autoritatile americane.

Excesele isterice provocate de acest subiect sunt tipice pentru o tara cu nivel extrem de scazut de educatie medicala. Ne aliniem de fapt tarilor din lumea a treia. Nu este un secret in lumea farmaceutica faptul ca majoritatea experimentelor cu produse medicamentoase noi se fac in tari africane si nu in tarile civilizate. In Africa, din pacate, viata costa foarte putin.

Urmeaza a treia si ultima intrebare :

3. De ce tarile cu educatie medicala ridicata si cu expertiza superioara Romaniei nu au profitat de aceasta “ocazie unica” ?

Pentru specialisti motivele sunt clare.
Va las pe dumneavoastra sa meditati la acest subiect.
Aveti la pozitia 15 (intre comentarii) o varianta accesibila tuturor femeilor din Romania, indiferent de varsta : testul Papanicolau.
Din pacate, procentul de femei care apeleaza periodic la acest test este putin spus mediocru. Nu este decat efectul lipsei de educatie medicala si a surselor accesibile de informare.

Reply

dragos November 29, 2008 at 17:16

Pai hai sa luam pe rand intrebarile, domnule Gheorghiu:

1. Au fost vaccinate pana acum aproximativ 2 milioane de fete, cum puteti spune ca Romania e singura tara din lume care experimenteaza vaccinul?

2. Ceea ce insinuati cu intrebarea asta este ca daca fetelor li se face aceste vaccin la 9-10 ani, desi probabil multe dintre ele nu vor intelege la ce le foloseste, vor vrea brusc sa faca sex mai devreme pentru ca au scapat de posibilitatea infectarii cu HPV? Asta e o teorie care merita macar ceva zambete.

Sa trecem peste faptul ca teama asta este artificial generata de biserica. Si sa acceptam statistica dumneavostra in legatura cu varsta inceperii vietiii sexuale (desi ganditi-va la cum ar putea fi obtinuta o astfel de cifra si s-ar putea sa vedeti ceva probleme). Dar presupunand ca asa este. Amanam vaccinul pana la…13 ani? Prin logica dumneavoastra, asta nu ar insemna ca transmitem mesajul ca de la 13 ani e ok sa-ti incepi viata sexuala? 13 ani vi se pare o varsta acceptabila? Nu cumva educatia primita acasa de la parinti are mai mult a face cu varsta la care o fata face prima data sex decat un vaccin impotriva unui virus? Mi se pare o lasitate si o recunoastere a incompetentei ca parinte sa dai vina pe un vaccin ca iti indeamna fata la sex.

Spuneti de asemenea ca vaccinul POATE provoca stari grave sau moartea prin raspunsul organismului la componentele proteice sau de alta natura continute. Asta nu este valabil pentru toate vaccinurile? Ce vaccin NU POATE provoca reactii adverse? Asta inseamna ca trebuie sa renuntam la toate vaccinurile pentru ca nici unul nu este complet sigur?

3. Faptul ca omul care a dovedit faptul ca HPV provoaca acest cancer cervical si care promoveaza acest vaccin a obtinut premiul Nobel pentru medicina oare nu inseamna nimic? Cand spuneti ca ‘specialistii’ resping acest vaccin, la ce specialisti va referiti? Mie mi se pare ca specialistii recunosc meritele acestei descoperiri si ale acestui vaccin.

Da, va dau dreptate, suntem o tara cu un nivel scazut de educatie medicala si asta e problema. Suntem o tara dominata de biserica si credem in cele mai fantastice idei, dar cand ne este prezentata o modalitate dovedita stintific de a ne salva copiii, devenim brusc sceptici. Eu nu pot decat sa sper ca ratiunea va castiga pana la urma, desi ma indoiesc.

Sanatate! La propriu…

Reply

Philipanjou November 29, 2008 at 18:22

Asa zisul vaccin este un experiment pe cobai romani si are ca sop sterilizarea fetelor tinere. Cine va mai asocia vaccinarea de acum cu o sterilitate care va fi peste 10 ani. suntem prea multi romani si uni vor sa ne elimine mai elegant cu complicitatea autoritatilor corupte si santajabile: stiu ei de ce? Noi ce facem asistam pasivi ca rumegatoarele sinu facem nimic.La fel ca experimentul pensiilor private unde jucam rolul cobailor. Tu ce parere ai?

Reply

antipatty November 29, 2008 at 19:01

Chiar asa, domnule Petreanu!Tocmai am urmarit emisiunea “Saptamana…”si am simtit nevoia sa va intreb:cum va permiteti sa prezentati drept ignoranti cateva zeci de mii de parinti?Pai, nea Petreanu, in miile astea de parinti se ne regasim medici, cercetatori, sociologi, psihologi, profesori.Ne acuzati fara pic de bun simt, de ignoranta, bigotism, paranoia. Parca scriati pe la “Lumea” si pareati la curent cu unele miscari oculte. Dar nu, faptul ca insasi criminala de razboi Madeleine Albright a venit sa promoveze acest vaccin nu va zice nimic.Nici ca studiile nu s-au incheiat, inca.Nici ca prezentatoarea reportajului a zis ca singurul efect secundar e o stare de lesin(n-a pomenit de convulsii, sindrom Guillom-Barre)Ati concluzionati ca toti suntem niste sectanti manipulati de Biserica. Iar apoi ati dat de inteles ca refuzul eutanasierii acelui biet cirotic a fost un act de barbarie.
,Mda, incepem sa intelegem. Si dvs si grvida Iacobescu sunteti vaccinati. Giciti de catre cine!

Reply

gigix November 29, 2008 at 22:36

Din cunostiintele mele in Romania sunt doua tipuri de vaccin:
- Cervarix, pentru 2 tulpini de virus, produs de GSK ( http://www.gsk.ro/media_room.asp?id=539 )
- Silgard (sau denumirea americana Gardasil), pentru 4 tulpini de virus, produs de MSD ( http://www.stopcancerdecol.ro/ )

si cele doua se comercializeaza in tara cam de 1 an de zile, poate mai bine.

Daca as fi jurnalist as investiga urmatoarele:
- cate doze de Cervarix s-au facut vandut / facut, din sursele GSK
- cate doze de Silgard s-au facut vandut / facut, din sursele MSD
- cate tratamente sunt finalizate acum la sfarsitul anului 2008 (fiind vorba de niste vaccinari in etape).

Din toate dozele astea cate femei au murit in Romania in urma acestor vaccinuri? Cred ca 0.
Ma arunc eu la niste cifre din burta: Cervarix – 40 000, Silgard – 10 000. Din care probabil administrate in proportie de 80% doar. Din toate dozele vandute tratamente finalizate nu cred ca depasesc 30%. Deci am putea vorbi cam de vreo 5000 – 10000 de persoane deja vaccinate. Again datele sunt presupuneri. Imi dau o toleranta de 35%.

Tot asa, daca as fi jurnalist as investiga urmatoarele:
- care a fost bugetul exact al campaniei
- cate s-au livrat statului roman pana la data curenta (ca doar nu s-au livrat toate dozele deodata, doar s-au contractat. Ambele vaccinuri trebuiesc pastrate in conditii speciale – temperaturi joase – tre’ tinute-n frigider.)
- cat s-a cheltuit efectiv pana acum
- s-au achizitionat ambele vaccinuri? daca da in ce proportii.
- se poate stabili pretul de achizitie per doza pentru ambele? daca da, putem vorbi de vreun comision, e loc aici de vreun “tun”, da / ba?

Sper ca investigatia ar arata ca nu e vorba de nici un tun, si de nici o teorie conspirativa. Macar atat sa se dovedeasca ca e gandita spre binele poporului.

Asa, pentru cei care au copii baieti. Vaccinarea unui baiat prezinta urmatoarele avantaje:
- nu va mai putea fi transmitator de virus (=> se protejeaza si o viitoare sotie / partenera in felul acesta)
- este protejat si el impotriva unor veruci pubiene, si unele tipuri de cancer cervical, de colon, si de prostata (la prostata nu sunt sigur). oricum acestea cu o incidenta mult mai mica decat cancerul de col.

Reply

Marian S. November 29, 2008 at 23:17

dragos Says:
November 29th, 2008 at 5:16 pm

Pai stimabile domn dragos, hai sa ne lamurim odata:

DOUA MILIOANE AU FOST VACCINATE SAU 30 DE MILIOANE ???
CINE MINTE, DOMNULE ?

Si mai am citeva intrebari mai sus la care vad ca nu se raspunde.
Ce mai face marmota aia ?

Reply

dragos November 29, 2008 at 23:34

Marian, am zis 2 milioane pentru ca asa am inteles din interviul cu laureatul premiului Nobel pentru medicina, cel care a descoperit legatura dintre HPV si cancerul cervical.

Am mai ascultat odata interviul si a zis ‘several millions’, deci cateva milioane. Greseala mea, dar daca tu zici 30 de milioane asta nu face decat sa-mi intareasca punctul ca Romania nu este o tara-cobai cum vad ca se plang multi pe aici. Sindromul asta al victimizarii e specific noua romanilor si de aia suntem asa de ‘departe’.

Si Marian, data viitoare cand incerci sa negi o parere, incearca sa nu aduci argumente care o intaresc.

Reply

Zoonapolitikon November 30, 2008 at 00:21

http://www.zoonapolitikon.ro/?p=73

Reply

Gheorghiu November 30, 2008 at 00:31

Premiul Nobel a fost luat de un eminent specialist care a evidentiat cauzalitatea cancerului de col.
Legatura dintre Premiul Nobel si vaccin va apartine.

Nu am insinuat ci am citat statisticile oficiale. Oficial, in Romania, viata sexuala a persoanelor de sex feminin incepe la varsta de 13/14 ani. Trist dar adevarat.

Aceasta statistica nu indeamna pe nimeni la nimic. Reprezinta doar o evidenta a societatii in care traim.

Asa cum tot statistica romaneasca ne arata proportia dezastruoasa de femei care cad victime ale cancerului de col.

Masurile care se impun pentru a lupta impotriva acestui flagel sunt mult mai complexe decat o simpla vaccinare.

Tarile dezvoltate le aplica de ani de zile prin programe nationale bine puse la punct.

La noi, programele sunt facute pe genunchi si de obicei apar inaintea unor evenimente politice importante. Apoi, cu mare discretie, dispar imediat.

Atat timp cat sistemul nostru medical este apropiat ca dezvoltare de “modelele” africane, va las pe dumneavoastra sa comentati eficienta unor astfel de “programe” .

Fara o viziune pe termen lung asupra domeniului sanatatii, fara fonduri si cu din ce in ce mai putini specialisti ce sanse dati femeilor din Romania sa beneficieze de o statistica mai buna in viitor. Nu neaparat in legatura doar cu cancerul de col uterin pe care il comentam acum.

Dumneavoastra va simtiti bine atunci cand sunteti informat ca incidenta cancerului de prostata la barbatii cu varste sub 40 de ani a crescut in Romania (nu si in restul Europei) de cateva ori in ultimii 10 ani ?

Cuvantul screening populational va spune ceva. Cu siguranta nu.

Decat comentarii incrucisate mai bine intrebati-va cu ce va ajuta sistemul medical romanesc in acest moment si daca aveti un pic de timp, comparati situatia noastra cu cea din restul Europei.

Ei stiu cum sa foloseasca fondurile si cum sa le directioneze eficient catre societate.

Noi, in Romania, in loc sa reinventam in permanenta apa, ar trebui doar sa preluam si sa aplicam. Nici sa copiem nu ne pricepem.

Textul cu saracia tarii si lipsa de fonduri este praf in ochii plebei pentru a o invata definitiv sa nu ceara mai mult de la stapani.
Au si ei saracii…. necesitatile lor.

Cand ii vedeti ca se trateaza afara, nu va intrebati de ce o fac, daca sistemul romanesc este atat de bun si de performant.

EI STIU !

Reply

Bogdan November 30, 2008 at 13:25

Vlad – se vede ca n-ai copii. Ce te doare pe tine.

Eu conduc una din asociatiile crestin-ortodoxe pe care le injuri tu. Screw asociatiile? Screw you, Vlad! Si, da, asta e un raspuns perfect crestin-ortodox.

Daca eram atei, mai gaseai motive sa te legi de noi?

Eu am copii si ma intereseaza mai mult decat pe tine subiectul.

Campania noastra este criminala, sau a Ministerului? A dovedit Ministerul responsabilitate vreodata, ca acum sa creada oamenii in campaniile lor?

Ai fost atent cat de cat sa urmaresti argumentatia noastra?
Solutiile alternative la vaccinare, care exista, le stii?
Conferintele de presa cu medici de-ai nostri?
Banuiesc ca nu.

Despre faptul ca am fost facuti sarlatani de minister, ce zici – suntem doar fanatici sau suntem si sarlatani, care arunca oamenii in rau cu mainile legate?

Nu ti-e rusine putin?

Cumva agresivitatea doctorului Streinu-Cercel fata de noi are legatura cu nervozitatea provocata de stirea ca 85% din parinti refuza vaccinarea, iar el nu-si mai poate lua comisioanele promise? Ce zici?

De dragostea agentului de lobby al acestui vaccin, doamna Albright, fata de copiii romani, ce zici? Nu e ea cea din cauza careia au murit atatia copii in Serbia, in razboiul din 1999, si in Irak, in timpul embargo-ului? Oare s-a pocait intre timp, Vlad, sau a luat ceva bani ca sa ne aduca un vaccin in tara? Crezi ca e o persoana pe spusele careia poti pune baza, atunci cand afirma ca este preocupata de soarta copiilor romani?

Interesul superior al copilului meu este ceea ce decid eu si nu ce spune un ministru corupt si afacerist ca ar fi! Nu-mi vaccinez copiii cu acest vaccin – ii poti vaccina tu pe ai tai, daca doresti. Daca nu ai – fa intai, si-ai sa vezi ca nu e asa simplu pe cum crezi.

Sunt profund dezamagit, nu ca esti de partea lor – ci de modul in care ne judeci pe noi, parintii.

N-am sa ma obisnuiesc niciodata ca oamenii pe care ii apreciez sa ma dezmageasca atunci cand ma astept mai putin.

Bogdan

Reply

Someone November 30, 2008 at 14:40

Bogdan, comentariul tău mă convinge că n-am greşit. Aveţi o problemă de orgoliu, de credibilitate şi de poziţionare, când problema voastră ar trebui să fie sănătatea fetiţelor pe care pretindeţi că le apăraţi. Nu aveţi argumente reale împotriva vaccinării şi de aceea vorbiţi despre politică în loc să vorbiţi despre medicină. Sunteţi supăraţi că vă face cineva şarlatani? Mi se pare că e un termen prea blând. Vorbiţi despre războiul din Iugoslavia… Ce-are iugoslavia cu vaccinul anti-HPV? Get real!

Aţi reuşit, prin scandalul pe care l-aţi făcut, să blocaţi un program pozitiv în esenţă. Nu sunt “de partea lor”, sunt la fel de furios pe incompetenţa ministerului, care nu şi-a luat toate măsurile de precauţie ca să anuleze pseudo-preocuparea bigoţilor faţă de acest program.

Comisioanele, şpăgile şi corupţia pot fi anchetate şi sunt pentru transparenţă deplină în această privinţă. Dar argumentele asociaţiilor religioase care se opun vaccinării sunt senzaţionaliste iar rezultatul campaniei lor este criminal. Tocmai pentru că ai copii ar trebui să te gândeşti cum le poţi oferi cele mai mari şanse de a fi sănătoşi şi protejaţi. Îmi pare rău, dar şi tu porţi răspunderea pentru îmbolnăvirile care ar fi putut fi evitate dacă ai fi gândit mai mult înainte să faci propagandă fără sens.

Reply

dragos November 30, 2008 at 16:30

Domule Gheorghiu, ascultati interviul cu laureatul premiului Nobel, e un link pe o pagina anterioara, si o sa vedeti ca doctorul respectiv promoveaza vaccinul.

In legatura cu varsta la care fetele incep viata sexuala, nu am contestat statistica, desi as putea sa o fac, am spus doar ca insinuati ca daca vaccinul se face la 9-10 ani, asta transmite un mesaj fetelor ca e ok sa faca sex de la varsta aia. Pana la urma asta e argumentul si mi se pare o prostie si repet, este un argument promovat de niste parinti lasi care isi mascheaza asa propria incompetenta.

In rest, sunt de acord cu ce ati spus, sistemul romanesc de sanatate nu are o strategie pe termen lung si este intr-o stare deplorabila. Eu traiesc in Finlanda de 4 ani si crede-ti-ma ca am avut ocazia sa vad cum functioneaza un sistem bine pus la punct.

Dar asta nu inseamna ca daca putem face ceva acum, nu trebuie sa o facem. Din punctul meu de vedere, avem un vaccin care elimina virusul HPV din organism. Acest virus este asociat cu cancerul cervical. E simplu…Da, poate nu e singura solutie si da, o strategie mai coerenta pe termen lung probabil ar reduce incidenta cazurilor, dar ce facem, ne plangem ca nu avem o strategie si refuzam si vaccinul in acelasi timp? Mi se pare o atitudine iresponsabila, ca sa nu zic criminala.

Pentru Bogdan, in primu rand un mare SCREW YOU!!! Esti tipicul crestinului frustrat care poate sa zica orice despre oricine, dar cand zice cineva ceva despre el, se simte brusc ofensat. Daca erati atei probabil erati mai rationali si nu faceati o asa campanie. Si hai sa-ti vand un pont: si te esti ateu, pentru ca banuiesc ca nu crezi in Allah sau in Zeus, deci esti ateu cu privire la ceilalti zei. Dar asta e alta discutie.

Sa-ti rezum ‘argumentul’: buhuhu, eu sunt crestin si de aia se iau toti de mine. Ministeru e incompetent deci din start orice propune e rau. Avem si noi argumente, dar nu vi le spun, avem si medici care ne sustin si au sustinut conferinte de presa (uuuuu). Ne fac sarlatani si se iau de noi, buhuhu. Madeleine Albright a omorat copii in Serbia si Irak. Fa si tu copii sa vezi cum e, Vlad. Esti de partea ‘lor’, m-ai dezamagit, buhuhu.

Iti mai zic odata in caz ca nu ai vazut prima oara: SCREW YOU!!!

Reply

Leave a Comment

{ 10 trackbacks }

Previous post:

Next post: