După dezbatere

by Someone on 20/11/2009 · 54 comments

in Memo

Concluziile mele*:

1. Crin Antonescu a jucat pentru turul I.
2. Mircea Geoană a jucat pentru turul II.
3. Traian Băsescu a stat în defensivă.

1. Crin Antonescu

Pro: părerea mea e că a înţeles cel mai bine cine priveşte dezbaterea şi că s-a adaptat cel mai bine formatului. Dl. Antonescu a punctat aproape la fiecare intervenţie, cu fraze uşor de înţeles, scurte, memorabile (în televiziune se spune că “a vorbit în sincroane”). A evitat greşeala uzuală în asemenea întâlniri – şi anume, să deschidă discursuri ample, pe teme complicate, adânci şi de mare greutate. Desigur că asta l-a menţinut într-o zonă superficială, dar pentru publicul larg cred că a fost cel mai uşor de digerat. “A trecut sticla.”

Contra: Indisciplinat de multe ori, agresiv doar de dragul agresivităţii, alteori. N-a propus practic nimic concret (în afara, poate, a parodiei cu Podul de la Mărăcineni la nivelul unui întreg judeţ). Replica rapidă, repetată de prea multe ori, l-a transformat înspre finalul dezbaterii într-un factor de parazitare a dezbaterii, de unde la început era cel care o făcea inteligibilă pentru public.

Per total: dl. Antonescu şi-a jucat ultima carte. Ţinta lui este să intre în turul II, de aici atacurile permanente şi agresivitatea generală. Trebuia să fie neapărat prezent în dezbatere, chiar cu riscul de a-i enerva pe unii. Măcar va fi ţinut minte, până duminică, la vot.

Dl. Antonescu are şanse reale dacă reuşeşte să intre în turul II.

2. Mircea Geoană

Pro: cu multe rezerve – jocul de conciliere, poziţionarea de personaj public care aduce consensul. Dpdv al votului, interesantă reţinerea de a-i ataca pe liberali, cât şi osanalele pentru PF patriarh Daniel (sâmbătă, duminică, lumea se duce la biserică).

Contra: cel mai slab adaptat la format, discurs adesea greoi, fraze lungi, greu de urmărit, de genul acelora pe care publicul le califică aproape automat drept “fraze goale”. A încasat-o de mai multe ori, atât de la dl. Antonescu, cât şi de la dl. Băsescu. Nimic memorabil, nimic înălţător.

Per total: Dl. Geoană are memorie bună, a învăţat perfect discursul de început, în care a folosit corect acuzativul (”pe care”). Apoi, a revenit la ale lui. Fără replică, aparent intimidat şi depăşit de miza întâlnirii.

Dl. Geoană riscă să fie încă o dată masacrat de Traian Băsescu în turul II.

3. Traian Băsescu

Pro: a reuşit, spre sfârşitul dezbaterii, porţiuni de discurs ferm şi ofensiv. Reiterarea condiţiei de “capitulare fără condiţii” îi fidelizează o dată în plus electoratul. Bătăios, s-a străduit să nu lase nici o lovitură ne-ntoarsă. Din acest punct de vedere, a fost constant – alegătorii ştiu la ce să se aştepte din partea sa în cazul unui nou mandat.

Contra: a avut nevoie de o oră să se-ncălzească – timp mort, în televiziune o oră e o eternitate. A părut realmente surprins de atacurile directe împotriva lui şi a avut nevoie de timp preţios ca să compună replici. Se vede acut că, timp de 5 ani, nu a intrat în dialog cu nimeni şi că toate confruntările au fost de la distanţă. Nu a adus nimic nou în discurs (acelaşi proiect “jos sistemul”) iar în prima parte a dezbaterii s-a plasat într-o zonă complet neinteligibilă pentru public (mai ales prin referirile la coroborări între articole de lege, sinergii, etc).

Per total: Dl. Băsescu are acelaşi proiect din 2004 dar nu mai are nimic din prospeţimea pe care o manifesta în 2004.

Pericol mare pentru dl. Băsescu în turul II dacă intră cu dl. Antonescu.

În final: câştigător la puncte al dezbaterii tv, Crin Antonescu, urmat de Traian Băsescu.

Aştept audienţele cumulate pe staţiile care au transmis dezbaterea. După tot circul din ultimele zile cu “uite-o nu e”, cred că a fost o audienţă mare şi e posibil să se fi schimbat câteva zeci/sute de mii de voturi în seara asta.

Later Edit: Audienţele de ieri seară – am făcut o captură, sper să se vadă. Cred că Petrişor Obae va face o analiză completă zilele acestea. Eu remarc doar că au fost audienţe mari pe cele 3 staţii despre care ştiu sigur că au transmis dezbaterea (probabil că au mai fost şi altele, precum N24 sau B1, dar n-am verificat). Iată captura:

AUDIENTE 20 NOV

(e selectată măsurătoarea all-urban, nu 15-54, şi este audienţa, nu cota de piaţă; 1 pct de audienţă egal aprox 120.000 de persoane)

_______________
* din punct de vedere al performanţei televizionistice. Candidaţii s-au adresat publicului, nu analiştilor politici.

Altele asemenea pe Amar de Zi

{ 52 comments… read them below or add one }

1 sorin November 20, 2009 at 22:45

Basescu nu este bun la dezbateri de genul acesta. A pierdut o data in fata lui Crin, acum s-a aparat….si tot a pierdut. Vad un Crin Antonescu in turul 2

2 Someone November 20, 2009 at 22:53

Sorin – în 2004 a fost bun, l-a ucis pe Năstase.

3 gabi November 20, 2009 at 22:55

finalistii pentru turul 2 se cunosc deja.. si asta o stie si domnul Antonescu ;)

4 http://www.tahemet.blogspot.com/ November 20, 2009 at 23:06

2004 a trecut, suntem în 2009.

I s-a părut şi altcuiva că băsescu era lejer pilit? vorbă greoaie, împleticită, privire pierdută.

Omul ăsta are o marotă cu pusul de flori la mormânt? (la pro-tv poezie cu tanarul marinar care pune flori la mormântul mamei. azi, cea mai frumoasă amintire faptul că a creştinat o musulmancă pentru a putea pune un buchet la mormântul tatălui). e morbid!

5 [D][S][N] November 20, 2009 at 23:31

Eu cred ca ordinea a fost Antonescu, Geoana, Basescu, primii 2 la diferenta foarte mica.
P.S. Si eu cred ca dezbaterea va avea efecte, nu de amploare, dar va avea.

6 camil November 20, 2009 at 23:33

cred că sunt șanse destul de mici ca dl antonescu să intre în turul 2. oricum, pe 6 decembrie este posibil orice, indiferent de cine intră în turul doi cu t. băsescu. cât despre discurs/viziune/programe șamd, niciunul nu mi s-a părut convingător. probabil că voi vota „Pink Floyd” duminică :) . peste 2 săptămâni, rămâne de văzut

7 otrava November 20, 2009 at 23:34

asta este si ordinea mea. am facut si un livetext foto de la dezbatere, te invit sa il vezi la mine pe blog.

8 telefoane mobile November 20, 2009 at 23:49

Timp de o ora au fost toti diplomati si si-au asteptat randul linistiti…apoi….a inceput adevarata confruntare…nu mai stia care pe care sa acuze…

9 Oanna November 21, 2009 at 00:00

Si mie mi s-a parut ca e usor pilit, desi inclin sa cred ca asa vorbeste el, la fel cum isi are si privirea, incruntat si cu ochii imprastiati. Geoana m-a plictisit de se scorojeau peretii, Base e gata iar Antonescu isi juca toate cartile pentru ca nu are de ales. La faza cu soacra am cazut din pat :-) )

10 Andi November 21, 2009 at 00:31

Sper sa vada ca mai multi bloggeri postul asta. E atat de placut sa mai avem si blogging fara isterii atotstiutoare si manipulante. Echilibrat, complet, neexcesiv, echidistant. Placuta surpriza.

11 Viorica November 21, 2009 at 00:32

“I s-a părut şi altcuiva că băsescu era lejer pilit?”
Nu e prima data. Si la interminabila dare de seama de la parlament, incredibilul discurs de doua ore, am avut aceeasi impresie, ca a luat “una mica” sa-si faca curaj.
Se pare ca aproape toata lumea recunoaste ca Antonescu a fost cel mai bun, dar eu nu cred ca are sanse pt turul II, si-mi pare rau, pt ca ar avea mai multe sanse sa coaguleze votantii anti-basescieni.
Despre faza cu soacra parerile sunt impartite, unii zic ca ar fi o aluzie la un gest al luiBasescu fata de mama modelului sau de viata, altii zic ca ar fi fost o autoironie. Tind sa cred prima varianta, in acest caz a tras un glont orb, pt ca incidentul presedintelui nu era de domeniul notorietatii.
Cine era domnisoara inalb care voia saintre in poza de familie cuceitrei candidati, de ce plangea si cine oc onsola? Mie mi s-a parut ca o consoleaza Basescu, dar acesta a plecat cam prea repede.
Si cine era blonda de langa Sever Voinescu? Cumva Ioana Basescu?
Mi-a placut cum a accentuat Antonescu cuvantul “Succese”.

12 Viorica November 21, 2009 at 00:33

Scuzati greselile de typo.

13 Someone November 21, 2009 at 00:36

Andi – bine ai venit la mine :-)

14 Ioana November 21, 2009 at 01:54

Felicitari pt concluzii; ai cuprins cam tot ce era de spus.

15 Liviu November 21, 2009 at 02:18

Mie nu mi s-a parut Geoana chiar asa de rau. E drept ca a avut destule momente plate, dar a reusit intrucatva sa faca ca ele sa para ‘intelepciune’. Vorbesc din punctul de vedere al imaginii – bunul nostru electorat cred ca apreciaza un domn in costum elegant si care vorbeste ceva din care nu intelegi nimic – musai stie el ceva, domnul acela :)

Acum comentariul partizan – as vrea sa intre Antonescu in turul II si il voi vota, dar nu-mi dau seama daca a castigat sau a pierdut ceva azi. probabil nici, nici.

16 Someone November 21, 2009 at 02:30

Liviu – m-am gândit şi eu la asta. Ştim de la O Noapte Furtunoasă că dacă nu se pricepe nimic, carevasăzică că combate bine, monşer :-)

17 C.S November 21, 2009 at 02:58

Felicitari pentru analiza. Mai merita sa citesti cate ceva pe bloguri, din cand in cand…

18 Dan November 21, 2009 at 03:28

Felicitari. Mi se pare de departe cea mai buna si mai obiectiva analiza a dezbaterii electorale. Marele perdant – Geoana. O parte din voturile sale au fost distribuite catre Antonescu si Basescu. In ce proportie? Acest lucru vom vedea duminica.

Sper sa iasa lumea la vot si sper sa vedem un tur II intre Antonescu si Basescu.

19 q-1 November 21, 2009 at 04:23

ce s-a intamplat azi la PP, o gluma de un extrem prost gust. care dezbatere, cu 3 candidati din 12? e vreo petrecere privata cumva? :|

20 stelian November 21, 2009 at 08:37

din pacate revolutia bunului simt nu si-a spus cuvantul… a ramas doar un slogan care suna bine si atat. pe mine m-a dezamagit antonescu prin agresivitatea nejustificata

21 Catalin din Dorohoi November 21, 2009 at 08:54

Va felicit pentru analiza pertinenta si pentru faptul ca nu va raliati in pareri cu “distinsi” colegi ai Dvs…
Cred ca in turul 2 va fi o apriga lupta intre Crin Antonescu si Traian Basescu, iar diferenta o va face maturitatea politica..Eu am sesizat momente in care Crin Antonescu a fost ezitant si a aratat slabiciune. Basescu a jucat rolul unui presedinte in functie si nu putea sa fie intocmai cum l-au descris timp de 5 ani unii, destabilizator, straduindu-se sa-si pastreze calmul;nu a fost mirat ca este atacat..El s-a abtinut de la riposta , cred ca a luat mult Distonocalm pentru a nu sari la beregata adversarilor, si cred ca a castigat din umbra , desi sunt de acord cu clasamentul Dvs.

Va fi interesant in turul 2…Succes si inca odata felicitari pentru echidistanta!

22 vasilissa November 21, 2009 at 09:33

vlad, aveam de gind sa imi anulez votul inainte sa am ocazia sa il ascult pe antonescu vorbind. este mai inteligent decit credeam si nu are petele mari care nu ies, ei bine, nici macar cu tide, ca ceilalti doi. si uite asa, m-am hotarit sa pun stampila pe antonescu. da, a fost pe ici pe colo exagerat cu muscaturile, dar nu avea alta sansa. ii raminea sa vina si sa vorbeasca in programe, chestie care pe hirtie dau excelent, pe sticla dau in derizoriu si imposibil de cuprins cu mintea pina la sfirsit. iar defensiv nu avea de ce sa fie, cum a fost base, pentru ca nu prea au avut cu ce-l inghesui, nici geoana, nici actualul presedinte.

23 Moise Guran November 21, 2009 at 09:40

Numai pe TVR+ Antena 3 + Realitatea numarul celor care au urmarit dezbaterea a atins 2 milioane de oameni. Deci cam de trei ori mai multi decat intr-o zi obisnuita. Cam 70% dintre ei au varste cuprinse intre 15 si 54 de ani.
N-am luat in calcul alte statii care eventual au retransmis, audientele lor au fost foarte mici, dar avand in vedere faptul ca si Antena 3 si Realitatea au ridicat semnalul gratuit, este posibil ca un numar de aproximativ 500 de mii de romani sa fi urmarit dezbaterea pe canalele locale (incluse in audiente la “si altii”).

Cele trei statii si-au impartit aproximativ egal audienta, preferintele fiind mai degraba traditionale, cu un public ceva mai tanar pe A3.

Una peste alta, la aceste cifre, cred ca aceasta dezbatere chiar a fost decisiva si poate oferi surprize la urne. Cred ca sondajele de ieri pot fi miscate azi cu aproximativ 5 procente intr-un sens sau altul.

Necunoscute sunt caile Domnului… Toata fugareala din aceasta saptamana si circul penibil al candidatilor care nu reuseau sa se intalneasca, au avut un rol de teasing perfect.

24 vasilissa November 21, 2009 at 09:59

PS. vouă nu vi s-a părut niţel cam aiurea povestea cu creştinatul musulmanului? pe modelul “ţigancă împuţită”?

25 Mihai November 21, 2009 at 10:05

Pe Antonescu nu l-as vota, sincer. Nu m-a impresionat cu nimic la dezbaterea de aseara decat prin indisciplina de care a dat dovada si de replicile taioase aruncate in scarba. Nu asemenea persoana vreau sa ma reprezinte.

Da, Geoana a fost penibil mai toata seara, cu niste vorbe de ma miram ca pe ceilalti doi nu ii pufneste rasul.

Iar Base a vorbit pe alocuri bine, pe alocuri a luat-o pe aratura.

Om videa ce a fi :D

26 elena November 21, 2009 at 10:15

Crin Antonescu ma dezamagit profund , se pare ca are acelas caracter ca al lui Basescu …doi ciini care latra musca si scuipa venin in stinga si in dreapta.
Nu ne reprezinta ca presedinte al Romaniei mai are f.mult de invatat.
Geoana a dat dovada de mult respect si mult profesionalizm si nu ma mir, de ce il tot musca de cur base cu crin , este mult mai inteligent si mai bine pregatit politic.
Sa fim sinceri in spatele lui Crin A. sta un partid cu oameni plin de bani si mincinosi la fel si in pdl .
Toti sunt la fel… macar sa avem un presedinte care sa ne reprezinta in politica externa ca avem nevoie de prietenii solide cu alte state din EU.
Dragi romanii VOTATI SCHIMBAREA EU VOTEZ GEOANA!

27 micky November 21, 2009 at 10:39

13.

In viata mea am de ales intre doi oameni pe care nu-i suport,dar o sa aleg unul pentru ca acela va face parte din viata mea,din viitorul meu apropiat!Daca in viata nu alegi intre doua alternative(ambele bune,ambele rele,una buna, una rea)inseamna ca nu traiesti,inchizi ochii si realitatea dispare,traiesti in alta dimensiune!Eu o sa ma folosesc de dreptul meu de a alege chiar si dintre doua rele!
Ei,mai am o varianta:Petreanu presedinte!:)

28 Someone November 21, 2009 at 10:41

Na, că a scăpat o postacă :-) )))

29 rusu November 21, 2009 at 10:44

in general sunt de acord cu mai toate aspectele acestui articol si spre placuta mea surpriza chiar si a comentariiilor(sunt bucuros sa nu mai dau de tot felul de parazitii).Antonescu,indiscutabil a avut vorbele la el…..cum se spune in vanzari,a aruncat acuze destul de dure dar mi s-a parut magistral la tragere la sorti…..cand Turcescu a intrebat cine-i nr 1 iar el a dat-o sec…..Nu-i evident?M-a impresionat….sincer…..chiar daca tot ce a facut a fost sa dea cu ura in ceilalti doi(impartial dealtfel)…macar a avut bunul simt sa nu ne considere alienati mintali si sa ne toace cu cincinalul in 3 ani…..Geoana,acelasi stereotip banal….pierdut in lectia invatata de acasa……si iata-ma ramas socat privind la Basescu:si eu am avut senzatia ca a avut nevoie cu TARIE ca sa zic asa de o doza suplimentara de energie dar nu asta m-a socat cel mai mult.Literalmente,la mai toate intrebarile nu a spus absolut nimic….a fost ieftin…..perisabil si lipsit de valoare…….A venit pregatit cu dosare,le-a dat mingea la fileu atat lui Geoana cat si lui Crin sa-l loveasca in plin…….a fost o dezbate frumoasa……Voi….cum credeti?am aberat?

30 ali November 21, 2009 at 10:45

Antonescu prea agresiv pentru gustul meu
Geoana neasteptat de bine
Basescu slab din toate punctele de vedere

31 nashu_mare November 21, 2009 at 11:07
32 GeorgeS. November 21, 2009 at 11:30

Analiza puncteaza corect desfasurarea confruntarii.
Si mie mi s-a parut ca Antonescu a iesit, per total, mai bine. N-am inteles faza cu Chirila (?) dar poate pentru c-am lipsit eu prea mult din tara, in ultimii ani, si n-oi fi la curent cu relevant info.
Pe de alta parte, s-a vazut clar ca Basescu se simtea prost, iar Geoana memorase bine sfaturile staff-ului (sau ale sotiei? am surprins cel putin un moment cu d-na Geoana dand aprobator din cap la replicile consortului, ca o profesoara de pian care aproba un acord corect interpretat de studentul pe care il pregateste :)
me bad!
… cat despre Turcescu, mi-a parut foarte stresat, ceea ce e normal, dar la experienta lui in tv poate ar fi trebuit (sa incerce) sa mimeze mai multa relaxare.
In fine, sa ne pastram optimismul si cartea de identitate la indemana si sa mergem la vot, ca doar asta mai conteaza acum.
P.S.: am incercat, dar nu ma pot abtine, tre’ sa spun un banc care ma bantuie de cateva zile: “cum se scapa de o ciuma de patruj’cinci de ani? iei o lepra de optispe!”
Honni soit qui mal y pense…

33 Someone November 21, 2009 at 11:33

lol

34 http://www.tahemet.blogspot.com/ November 21, 2009 at 11:38

Nu zic ca vreunul e mai imaculat, ca toti au pete, mai rau decat dalmatienii sau babeticile bebelusilor după masă.
Totuşi:
- Băsescu a promis că-şi dă demisia dacă e suspendat, n-a făcut-o. A promis că va reveni în Piaţa Universităţii, n-a făcut-o. L-am văzut matol în public de atâtea ori încât m-a convins ca e norma nu excepţia de conduită. Mă oripilează argumentele cu care-l recuză pe Iohannis. Mă îndoiesc că vreun om născut din femeie şi bărbat e capabil de unul singur să scoată România din rahat, indiferent de naţionalitate şi de realizările anterioare. Iartă-mă Doamne, dar şi Iisus mă îndoiesc că ar reuşi s-o facă, deşi e de natură divină nu numai umană. (Pun pariu pe viaţa mea că dacă ar veni a doua oară şi s-ar apuca de politică l-am mânji şi pe el!) Cu toate astea nu-mi explic cum de Băsescu susţine că Iohannis nu reprezintă majoritatea ci doar pe politicieni. Cumva e profet investit de poate afirma că Negoiţă sau Croitoru sau Boc sunt cu adevărat expresia voinţei majorităţii? Sau sunt expresia voinţei majorităţii prietenilor/ susţinătorilor lui? Sau deja L”etat c”est moi, Băsescu president?

-Geoană nu mi se poate pretinde că reprezintă o schimbare, câtă vreme partidul a mai fost la putere. Iar PSD-ul regret, nu m-a marcat prin corectitudine politică şi abnegaţie în slujba ţării.

-Antonescu: acu ca românul imparţial, i-aş da o şansă – recunosc majoritar negativă, nu alegere a lui cât respingere a precedenţilor – să fure şi el. Sau poate să ne uimească pe toţi.

35 http://www.tahemet.blogspot.com/ November 21, 2009 at 11:41

@GeorgeS: Bancul e superb. Din nefericire nu e nicio lepră de 18, doar lepre bătrâne şi la fel de înverşunate în rău ca şi ciuma cea de 45+ 20 de ani.

36 sorin November 21, 2009 at 11:47

te rog daca se poate sa ne dai si noua audientele. personal n-am vrut sa ma uit. dar intrand pe antena3.ro am vazut in caseta transmisia live si uite asa am deschis si teveul. basescu a fost moale, asa cum ai spus si tu nu mai are meciuri in picioare. i s-au atrofiat simturile. unde acum 5 ani facea deliciul emisiunilor politice prin inteligenta si spontaneitatea sa, azi este liniar, transparent, plictisitor si mult prea monoton. repeta la nesfarsit placa cu mogulii (aia rai desigur), cu iliescu etc. a raspuns unei ironii (cea cu flota) cu deosebita ardoare. practic a luat foc cand l-a auzit pe crin luandu-se de flota, de fata aia mare si de traiul romanilor. pe de alta parte crin a fost stuperfiant pentru mine cand l-a luat pe chirila de reper moral. uau. in rest n-a iesit din superficialitatea care-l caracterizeaza. iar geoana. geoana a fost atat de formalist, atat de fals si atat de monoton spunand aceleasi cuvinte goale si lipsite de substanta incat aveam impresia ca ma uit la un film prost. geoana pare lipsit de vointa proprie. nu are spontaneitate, e lent si greoi.
in concluzie: eu cu cine votez?

37 nashu_mare November 21, 2009 at 11:52

Eu, sincer, cred ca Basescu e bolnav, racit/gripat, nu cum va inchipuiti voi. Asta ar explica glasul ragusit si somnolenta datorata paracetamolului.

Asa ceva, sunt convins, ca nu ar trasnpira inspre presa, mai ales in perioada asta mascata. :)

38 GeorgeS. November 21, 2009 at 11:55

Un follow-up la postul precedent:
Pentru unul care a calatorit prin lume, ca marinar dar si ca presedinte, faza cu crestinatul musulmancei e stupida si, personal, m-a facut sa ma simt, pentru cateva secunde, cat se poate de jenat, in fata televizorului.
Las deoparte ca in Romania traiesc si cetateni musulmani – turci, tatari, arabi care au primit cetatenie (putini, dar totusi…) care s-ar putea simti jigniti – si ar avea dreptate sa se simta asa – dar sa declari, live on tv, ca sef de stat in exercitiu, ca fapta buna care te defineste este convertirea la religia ta a unei persoane de alta religie – asta mi se pare o atitudine deplasata. Indiferent de context.
Ma intreb ce ar fi spus multi romani (poate chiar dl. Basescu) daca, prin absurd, un candidat de religie catolica ar fi raspuns ceva de genul “am intors un schismatic, roman crestin ortodox, la dreapta credinta a Sfantului Parinte de la Roma”…
PS: am cules bancul de mai sus dintr-o piesa de-a lui Baiesu, pe care l-am citit cu mare placere in copilarie, deh, patriotism local, e buzoian de-al meu :)

39 nashu_mare November 21, 2009 at 12:02

@GeorgeS: in Romania traiesc destul de multi musulmani, marea lor majoritate aflandu-se in Constanta, locul de origine al lui Basescu (si al meu). Convietuirea e una in general linistita, marcata in general de intepaturi de tzatze, nu de religie.
Cred ca, in directia asta, Basescu are destul de mult know-how, incat sa stie cat de mult poate intinde coarda.

40 GeorgeS. November 21, 2009 at 12:30

@Nashu_mare:
Am trait trei ani printre musulmanii albanezi din Kosovo si un an printre musulmanii bosniaci, asa ca, fara falsa modestie, am si eu ceva know-how :)
Asa ca, in baza instinctelor mele (plus ceea ce anglo-saxonii numesc cultural awareness) am convingerea ca, de data asta, dl. Basescu a intins coarda prea mult. Poate ca, tocmai pentru ca are cunostinte de prima mana asupra subiectului, ar fi trebuit sa demonstreze mai mult tact. Francezii au o vorba de duh, “sa nu sacrifici un prieten de dragul unei replici”; mi se pare o greseala sa risti fie si cateva voturi doar pentru a egala prestatia unui contracandidat – dl. Geoana – care a reusit aseara, prin cateva iesiri bine-studiate, sa se pozitioneze drept “cel-mai-credincios-care-pupa-poala-popii”. Daca acesta a fost scopul replicii d-lui Basescu, atunci calculul a fost gresit, si ce ar putea lua pe pere risca sa piarda pe mere. Daca replica a fost spontana, atunci e si mai grav, pentru ca (inca) e presedinte al acestei tari si poate va ramane pentru alti cinci ani, asadar nu-si poate permite sa bata campii in felul asta.
Dar poate ca sunt eu prea sensibil, cine stie… that’s me.

Leave a Comment

{ 2 trackbacks }

Previous post: Măcar atât

Next post: 2012 – dacă ăsta e finalul, atunci vreau banii înapoi