Singurul răspuns corect n-a venit la timp

by Vlad Petreanu on 26/11/2009 · 87 comments

in Revoltă

Filmul, mai întâi, ca să ştim despre ce vorbim:

Descriere clinică: imaginile arată ceea ce pare a fi scena unui miting electoral, o femeie care se repede spre scenă, aparent strigându-l pe orator “dl Băsescu!”. Un personaj îmbrăcat în canadiană portocalie, care seamănă foarte bine cu dl. Băsescu, se apleacă, ia o hârtie de la femeie, apoi loveşte un copil de 8-10 ani din marginea scenei, cu palma închisă – cu pumnul. Lovitura este suficient de puternică pentru a da pe spate capul copilului, dar nu atât de violentă încât să-l năucească. Puştiul se trage apoi în spate. Incidentul atrage atenţia unui bărbat în canadiană neagră, care priveşte după copil, apoi înspre orator.

Nota 1: Mai este o cameră în partea dreaptă a scenei, manevrată de cineva cu haină albastră. Ar putea să mai existe imagini din alt unghi.
Nota 2: Exarhu a remarcat, pe Twitter, că se schimbă culoarea copilului exact în momentul loviturii.

Susţinătorii preşedintelui au următoarele explicaţii:

1. “Este un trucaj.” La prima vedere, nu pare un fals, sau dacă e, este bine realizat, pentru că nu sunt sesizabile urme de montaj, etc. Ca să ne convingem că e un montaj, ar trebui să vedem, spre comparaţie, originalul şi să fie evidente schimbările.

2. “Este un film ţinut special pentru campania electorală.” Tot ce-i posibil, deşi e greu de crezut că acela care l-ar fi avut încă din 2004 nu l-ar fi dat publicităţii în campania de suspendare a preşedintelui de acum 2 ani. Totuşi, chiar dacă a fost ţinut special pentru campanie, asta nu scuză şi nu explică gestul.

Dinu Patriciu spunea aseară că ştie de incident – oare el avea filmul? Oricum, moralitatea deţinătorului şi moralitatea agresorului sunt două chestiuni complet separate. Cât despre momentul difuzării, deşi în cu totul alt registru, cazul Pentagon Papers a stabilit că publicul are dreptul să ştie adevărul despre acţiunile guvernanţilor, chiar când e vorba despre chestiuni de siguranţă naţională. Faptul că cineva a ştiut despre incident 5 ani şi a tăcut mă umple de dispreţ pentru acest (aceşti) cineva, dar faptul că un bărbat loveşte în faţă un copil mă umple de scârbă.

3. “Nu l-a lovit tare, puştiul râde”. Este adevărat că nu l-a făcut KO (asta ar mai fi lipsit). Problema e că nu putem discuta aici despre “tăria” gestului, că nu e un meci de box. Discutăm despre gest în sine. Dacă acceptăm că un copil poate fi lovit de un străin, cu un anume grad de tărie, atunci nu vreau să-mi imaginez negocierea gradului de tărie respectiv.

4. “L-a înjurat, l-a scuipat, era ţigan, era evreu, era hoţ, era etc.”. Era un minor şi asta spune tot.

Reacţia preşedintelui – deşi n-aş fi putut crede aşa ceva, mi se pare că preşedintele chiar nu ştia şi nu-şi amintea de incident când a văzut înregistrarea la Realitatea TV, din studio. A spus că trebuie să vadă imaginile, a întrebat dacă a zis femeia ceva, a promis explicaţii, a presupus că l-a înjurat copilul, că a spus ceva, că nu-şi dă seama, că trebuie să se consulte, că nu ştie ce ar trebui să facă un oficial care comite un asemenea gest.

Mi se pare intereant că, dintre toţi analiştii, comentatorii şi chibiţii, doar Crin Antonescu a remarcat că preşedintele avea un singur răspuns corect de dat: “dl. Dumitrescu, nu este adevărat, pentru că n-aş fi putut lovi niciodată un copil”.

Altele asemenea pe Amar de Zi

{ 83 comments… read them below or add one }

Miorlaupufos November 27, 2009 at 10:03

Treaba e in felul urmator: daca eram in vreo tara civilizata unde violenta impotriva copiilor te poate baga si-n pirnaiie la o adica, poate filmuletul respectiv ar fi facut vreo diferenta. Dar nu uitati ca sintem in Romania, tara noastra draga in care bataia e rupta chipurile din rai, “eu te-am facut, eu te omor” e un soi de alint asa ca pentru o ingrijorator de mare majoritate gestul personajului cu pricina mi-e teama ca echivaleaza cu scobitul in masele. Nevasta se bate pe strada in vazul lumii, copii tot acolo sau la televizor, asa ca toata isprava asta e un mic fis, datator de apa la moara si subiecte de rumegat pe-aici si pe aiurea.

Reply

ivory November 27, 2009 at 10:13

Bine punctat – reactia lui Basescu, ca trucat sau nu filmul, face toti banii, PSD-ul & co pot fi fericiti, au obtinut mai mult decat credeau.

Reply

meme November 27, 2009 at 10:18

…este ca-ti pare rau c-ai postat bomba asta? :) ))
pun pariu ca maine o sa postezi videoclipul cu tiranul care o violeaza pe Elodia de 3 ori, ii crapa capul cu securea si o ingroapa in fundul curtii, la Cotroceni! hai ca m-ai doborat, Petrene!

Reply

marko November 27, 2009 at 10:29

Se ascute lupta de clasa. M-as fi chiar mirat sa nu fie folosita aici “pleasca” asta.
Bineinteles, osul fiind copios, apare si domnul Guran, ca de ce sa scape prilejul.
Tot bineinteles asta nu e o atitudine “de trust”. E asa.. un demers jurnalistic echidistant, al omului obisnuit dar indignat. Plus tamaieri reciproce intre “profesionisti”

Reply

Mihai November 27, 2009 at 10:31

Nu conteaza decat gestul si faptul ca prima reactie a lui a fost de a-si cauta justificari pentru el. Moise Guran s-ar putea sa fie aproape de adevar. Nu uitati ca la referendumul de suspendare, realitatea tv l-a sustinut pe Basescu. Interesant este ca oameni cu capul pe umeri din tabara sustinatorilor lui, nu au negat evenimentul ci au cautat si ei sa justifice reactia (de ce l-a lovit).
La fel de interesant este ca Sever Voinescu nu a deschis gura inca (si este purtatorul de cuvant al campaniei lui Base) si faptul ca la emisiunea de ieri de la Realitatea l-a insotit Turcan (purtatorul de cuvant al presedentiei) si nu Voinescu. Stie cineva de ce?

Reply

Mihu November 27, 2009 at 10:34

“Basescu este cu poporu’”.In 1992 navigam pentru o companie greceasca si ajunsesem in portul mineralier de la Norfolk(asta este in Virginia,USA).Tin minte ca am ajuns acolo dupa Taifunul Andrew si tocmai ce incepuse o campanie electorala in care se confruntau Bush senior si Clinton.Tin minte ca am plecat cu un taximetru in oras si soferul avea un soi de insigna pe care scria ” Bill for me”sau cam asa ceva.L-am intrebat daca il cunoaste pe “Bill”si de ce il voteaza si mi-a raspuns ca nu il stia dinainte dar il voteaza”pentru ca tine cu saracii”.Intre aparusera marturii despre Afacerea Whitewater si altele asemenea,l-am intrebat ce zice de asta, dar tipul o tinea pe a lui,Bill tinea cu saracii si gata!Zicem de americani ca “sunt prosti”,or fi,cel putin unii dar nici noi nu suntem mult mai breji..Rade ciob de oala sparta.Dar un lucru este sigur,tupeul il tine pe derbedeu in campul vizual al “tinerilor educati care traiesc in zone dezvoltate”care il vor vota in turma.Pe cel care,dupa spusele unui pdl-ist,l-a dat “delicat” la o parte pe copilul acela .Ma intreb ce reactie ar fi avut daca tot asa de delicat ar fi fost dat la o parte copilul unuia dintre ei.Daca or avea!

Reply

Andrei November 27, 2009 at 10:39

Daca e trucaj sau nu, o sa vedem diseara. Exista un subiect nediscutat, totusi. Ce se intampla sau, ce ar trebui sa se intample in cazul in care se dovedeste nevinovatia presedintelui? Nu se inghesuie nimeni sa discute ce urmariri penale trebuie sa inceapa.

Am votat cu Crin Antonescu, acum simt o flegma cum se scurge pe fata mea, scuzati expresia. Dupa ca a urlat in campanie ca nu trebuie sa uitam trecutul, ca dupa 20 de ani trebuie sa schimbam totul radical, ca el candideaza ca sa nu mai vina tot aia la putere, domnul Antonescu ne daruieste o minunata alianta care nu doar uneste doua partide cu ideologii complet diferite dar si calca in picioare toate principiile pe care le propovaduia. Doar cei naivi pot crede ca Geoana nu este condus de vechea garda. Daca intr-adevar electoratul PNL este format din tineri cu capul pe umeri, PSD-ul va fi marele pierzator.

Reply

Andrei November 27, 2009 at 10:55

Din imaginile analizate frame cu frame se poate calcula viteza de reactie, pumnul in gura. Este de 4 ms(milisecunde). Adica a 25-a parte dintr-o secunda!!! Un termen de comparatie este Ricky Hatton care are nevoie de 10ms(milisecunde) pentru a lovi. Din filmare rezulta ca Basescu loveste de doua ori si jumatate mai rapid ca Hatton. Nu-mi spuneti ca aberez, verificati va rog.

Reply

Ciprian November 27, 2009 at 11:01

Chiar nu-l inghit pe Baselino, dar e urat ca s-a recurs la acest trucaj. Clar este un fals, miscarea bratului si pozitia pumnului pe asa zisa fata a copilului sunt ciudate.
E urat ca TV-ul promoveaza acest fals grosolan. Mi-e ciuda ca traiesc in tara asta. Daca as putea in clipa asta mi-as face bagajul si nu m-as mai intoarce niciodata.

Reply

nashu_mare November 27, 2009 at 11:18

@Petrisor: bre, matale intelegi ce vorbesti? Basescu are copii majori. :) )

Ce pot sa remarc eu? Punerea in scena de la Realitatea: aducerea lui Basescu, intrebarile de acomodare, lansarea ulterioara inceperii emisiunii a filmuletului, tease-ul catre Base “un filmulet care circula pe toate siteurile si televiziunile” (WTF, de abia era lansat) “in 10 minute si la noi”, “ingrozitor, socant” “stati asa ca il punem in curand”, “ia uitati-va, ce ziceti?”, la plecare “dar ce ziceti, domnu Basescu, despre filmulet?”, enter mogulul care se declara socat si aproape ca varsa o lacrima pentru faptul ca a tinut in el pana cum aceasta ingrozitoare fapta.

Magistrala punere in scena! O sa ramana in mintea nehotaratilor.

E facatura sau nu, nu mai conteaza. Efectul a fost atins. Ca sa fiu 100% sigur, insa, nu il voi angaja niciodata pe Basescu baby-sitter pentru copiii mei. Geoana inca are sanse.

Reply

Someone November 27, 2009 at 11:20

Andrei – poate ai caseta, ca să analizezi frame cu frame. Uploadul de pe net nu are aşa ceva.

Reply

Mihai November 27, 2009 at 11:23

Si tot in legatura cu ipoteza lui Moise: momentul aruncarii inregistrarii pe piata demonstreaza ca Vantu nu l-a vrut nici pe Antonescu presedinte. De ce nu a aparut caseta inainte de turul 1?

Reply

gigix November 27, 2009 at 11:34

‘ca-ti-as… cum sa reuseasca o televiziune ca OTV-ul sa aduca un martor cheie in studio la x ore de la incident (femeia cu memoriul) si voi nu?! Am comparat de multe ori vocea/infatisarea de pe caseta vs. studio – pare chiar dansa.

jurnalistii …

Reply

writeman November 27, 2009 at 11:44

Indiferent cine a lansat filmul asta (daca e un trucaj, eu il suspectez chiar pe Basescu ca i-a dat drumul pe piata), felul in care televiziunile s-au repezit sa-l preia denota o imaturitate jenanta din partea jurnalistilor romani. Intai il dam pe post si pe urma discutam daca e trucat sau nu? Pai, cam pare sa fie, dar astept si eu un verdict de specialist in montaj… pana una alta, am gasit analiza asta, care ridica niste intrebari – http://www.youtube.com/watch?v=lxrRVtgaO7I&feature=player_embedded

Reply

Andrei November 27, 2009 at 11:48

Vlad, poate fi verificat cu filmul de pe internet. Pot pune pe net toate neregulile din film, partea cu lovitura, daca tu crezi ca mai merita. Nu dezvalui ceva iesit din comun, doar un alt punct de vedere putin mai documentat si sustinut “stiintific”. Anunta-ma te rog si iti pun la dispozitie materialele.

Reply

obnoxious November 27, 2009 at 11:58

@Andrei
Erau 25 de frame-uri pe secunda
1000 de ms / 25 da 40 de ms deci nu loveste mai repede ci mai incet decat Hatton. Asta daca loveste. Mie mi se pare veridic filmul.
Problema e urmatoarea:

Au fost foarte multi oameni care fi putut sa vada clar gestul. Deci pana acum au aparut doi care au zis ca gestul nu exista. Daca apare doar unul care sa confirme imaginile, s-a terminat.

Gestul daca a existat (si inclin sa cred ca da) este reprobabil, nedemn de un adult si nasol.

Cat despre reactie…mi se pare reactia naturala a unui om care stie ca a mai altoit la viata lui.

Daca zicea ca NU din prima, si martorii ziceau ca da, atunci se termina campania. Asa ca a zis ca nu mai stie, a vrut sa para sincer.

Reply

nashu_mare November 27, 2009 at 12:04

@obnoxious Nu, e suficent sa apara “victima” adica baiatul, care a si aparut si care a zis ca a fost impins, nu ca a primit un pumn in fata, ceea ce pare mai credibil, tinand seama si de forta pe care ar fi putut sa o dezvolte Basescu in aceea pozitie.

Reply

tequila_cu_varza November 27, 2009 at 12:13

Eu cred ca este trucat; nu are nici un motiv sa il loveasca pe copil, plus ca si unul si altul se comporta ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat…
..si nu, n u l-am votat pe Basescu si nu il voi vota :D

Reply

Andrei November 27, 2009 at 12:30

@obnoxious: Ai perfecta dreptate, acum verificam ceva mai riguros filmul. Eram surexcitat si in pripa am trantit cifrele. Frame cu frame astea sunt rezultatele:

Frame 372. Secunda 14, milisecunda 880. Bratul in pozitie de rapus.
Frame 373. Secunda 14, milisecunda 920. Bratul inainte de impact. Personajele din cadru sunt imobile in raport cu cadrul precedent, doar doua schimbadu-si pozitia capului aproape insesizabil, cu cateva ordine de marime mai incet decat bratul lui Basescu.
Frame 374. Secunda 14, milisecunda 960. Frame introdus. Nu se produce nicio miscare. Daca in cele 40ms precedente bratul parcuge apoximativ 30 cm, in aceste 40ms totul este inghetat.
Frame 375. Secunda 15, milisecunda 000. Momentul impactului. La fel, fata de primul cadru, miscarea este extrem de incetinita. Daca in primele 40ms s-a produs o miscare considerabila, in urmatoarele 80ms bratul se misca doar cativa cm.
Frame 376. Secunda 15, milisecunda 040. Frame introdus, imagine inghetata, nu se produce nicio miscare, nici macar la nivel de pixel.
Frame 377. Secunda 15, milisecunda 080. Incepe reactia copilului. In aceiasi maniera, miscarea este de doua ori incetinita fata de primul cadru. Tot aici se modifica iluminarea fetei. Este imposibil ca lumina sa fie de la un fascicol de lumina deja existent. Fata de frameul precedent, fata este fix in locul in care era gluga copilului care nu era luminata cu 40ms inainte. Lumina nu putea proveni de la blitz, acesta nu ilumineaza spot in asa maniera.

Revenirea bratului in pozitia initiala se produce in 22 de frame-uri, adica de 22 de ori mai incet decat lovitura.

Rectific si informatia despre Ricky Hatton, lovitura lui se produce intr-o zecime de secunda, 100ms. Proportiile raman. Informatiile despre Hatton sunt preluat dintr-un studiu facut de University of Manchester si publicate de BBC.

Reply

marko November 27, 2009 at 12:51

Nici eu nu cred ca a lovit sau a vrut sa loveasca cu pumnul, cel mult l-a sters un pic la modul ” du-te, ba , de aici”.. Si cati dintre noi n-au facut asa ceva, mai in gluma, mai in serios ?
Reactiile emotionale, insa, sunt de toata isprava : “tiranul plesneste un copil” (nici nu stiu pe ce cade accentul mai vartos, pe tiran sau pe bietul copilas), “bestia care bate copii”. “monstrul cu chip de om”, “moartea din carpati” (a, nu, pe asta l-a luat altcineva) .
Reactii de oameni educati, oripilati si fara niciun interes decat grija fata de om. Inaltator.

Reply

Ghimus Doina November 27, 2009 at 13:13

Eu chiar cred ca l-a lovit. Acesta este domnul Basescu. Nu cred insa ca este singurul care a fost lovit de presedinte.

Reply

Teacă Adrian November 27, 2009 at 13:36

Cît credeţi că a pierdut cu scandalul ăsta? Nu mă gîndesc doar la film, trucat sau nu, ci la cele 3 ore de care a avut nevoie pentru un răapuns! Vezi şi http://teaca.wordpress.com/2009/11/27/trei-ore-fatale/

Reply

dinu November 27, 2009 at 13:36

@pentru toti analistii, banalistii si cunoscatorii in trucaje:

cum va explicati reactia tipului de langa copil, care dupa directa lu’ Base se uita siderat cand la copil, cand la Basescu?

Reply

AristotelCostel November 27, 2009 at 13:39

@dinu

… e un trucaj complet. Initial nici scena nu era acolo, da’ a fost montata pana sa vina Basescu. :)

Reply

dinu November 27, 2009 at 13:40

revin pentru banalisti si cunoscatorii in trucaje:

atentie si la tipul din dreapta imaginii, care sta cu spatele cu o sapca in cap si are aceeasi reactie, priviti cu atentie cum se uita socat la basescu si apoi laa copil…

asta trebuie analizat, e clar ca ceva s-a intamplat acolo, lasati povestile cu mana prea lunga, viteza loviturii si alte tampenii

Reply

MARIUS November 27, 2009 at 13:48

miza a fost sa il aduca pe basescu live in studio cand se prezinta “bomba” – orice alta ” deschidere” nu avea acelasi impact; basescu putea reactiona cu emotie (adica indignare, nu am lovit in viata mea un copil, e o murdarie, etc) sau cerebral ( calm, etc) – a mers pe varianta 2 pentru ca a fost surprins si nu intelegea ce se intampla; a simtit nevoia de un ragaz

Repet, marea gaselnita a celor care au gandit lovitura a fost sa il prinda live pe basescu – pentru autenticitate;

basescu l-a impins pe pusti, a facut in gest nervos cu mana, dar nu a dat cu pumnul; copilul, smechereste, eschiveaza ( mi-a amintit de copilul Costelus din finalul de la Occidentul lui Mungiu) si e fericit de manevra sa.

“Docomentul” era de mult la dizpozitia celor ce l-au folosit, au asteptat momentumul si , mai ales, au regizat perfect cum sa administreze lovitura direct ( live-ul)
efectul e clar – cei care sunt cu basescu vor fi si mai tare, cei care sunt impotriva lui vor fi si mai impotriva; dar, esential, putini din cei care in urmaoarele zile ar fi fost probabil convinsi sa nu voteze geoana, vor mai veni sa voteze basescu ; Samanta indoielii a fost aruncata; Dilema a fost servita; Falsa dilema, desigur

Reply

odojak November 27, 2009 at 14:51

Dragă Andrei, aberezi!

Asta se întâmplă pentru că nu ştii să socoteşti. 4 milisecunde înseamnă că împarţi secunda în o mie de bucăţi şi iei 4 din ele. Asta face a 250-a parte dintr-o secundă şi nu a 25-a. Nu ştiu cu ce ai măsurat tu viteza dar… în fine, frame cu frame se întâmplă aşa – fi atent.

Dacă o secundă de imagine are 25 de cadre (asta e la PAL) şi dacă putem vedea mâna filmată din lateral (cam aşa este cazul nostru) intr-un cadru şi o putem vedea şi în cadrul următor, atunci înseamnă că viteza mâinii este mai mică decât a 25-a parte dintr-o secundă.
Dacă întreaga mişcare s-a desfăşurat pe parcursul a cam 3 cadre şi dacă o secundă are 25 de cadre atunci înseamnă că mişcarea s-a desfăşurat în 0.12 secunde, deci cam o zecime de secundă. Asta înseamnă 1.2 zecimi de secundă sau 12 sutimi de secundă ori 120 de miimi de secundă – milisecunde, cum ar veni. Deci de 30 de ori mai incet decâi ai apreciat tu cu cele 4 milisecunde, pe care să mor dacă ştiu cu ce le-ai măsurat.

Reply

NuGeoana November 27, 2009 at 15:04

Ceea ce nu inteleg eu…trucat, netrucat, de ce nu a aparut acest clip decat acum? De ce nu l-au folosit ca arma impotriva lui Traian Basescu in 2004? Oare atunci nu au avut destul de mult timp sa il “lucreze” baietii destepti care il sustin pe Geoana? Nu pricep unde a fost ascuns acest clip pana acum. La cutiuta cu surprize?

Ia uitati sa vedeti cum s-a scris la vremea aia despre intreaga intamplare http://www.impactnews.ro/News/Ce-s-a-%C3%AEnt%C3%A2mplat-%C3%AEnainte-de-palma-lui-Traian-B%C4%83sescu-23862#

Reply

obnoxious November 27, 2009 at 15:18

Ok Andrei multumesc de explicatie.

Problema martorilor ramane. Si cred ca daca apare vreun martor care sa vina la tv si sa zica “da, l-a lovit si am vazut clar” atunci jocurile sunt facute. Deocamdata, a aparut un interviu cu acel copil intr-un ziar din PH. Interviu care a aparut fix azi… numai bine la tanc.

Ramane problema unui martor credibil totusi. Nici Patriciu si nici Sandru nu pot fi crezuti “pe cuvant”. Si poate nici tipul care a aparut la Realitatea si nici femeia cu memoriul…

De vazut daca mai apar si alti martori sau filmari din alt unghi.

Reply

sk November 27, 2009 at 15:29

Petrene, te-ai manjit de kko pana la urechi in ultimul timp. Cei care nu-s de acord cu tine sunt postaci si nu au minte?! Parca retraim povestile bunicilor despre instaurarea comunismului in Romania…

Reply

dan November 27, 2009 at 15:40

dupa tot patetismul de aseara de pe realitateatv eram hotarat sa nu merg la vot pe 6 decembrie. acum sunt mai decis ca oricand sa merg si sa-i dau un vot negativ lui geoana & co.

Reply

cristi November 27, 2009 at 15:57

Patriciu arunca o piatra in balta si Romania intrega o dezbate fara intrerupere de 24 de ore fara intrerupere. Nu mai conteza cine este bun si cine este rau, cine are proiecte si cine nu are nu mai conteaza aproape nimic pentru presa libera si independenta. Cei care imi cereau RESPECT acum ma trimit inpoi in Balcani. Va multumesc ca m-ati convins sa ies la vot.

Reply

Blonda de la Marketing November 27, 2009 at 15:57

Mi-e mai sila acum de aparatorii faptasului decat de faptasul in sine. Cat de multi sunt ! Asa a supravietuit comunismul din 1945 si pana in prezent ! :evil:

Reply

Crision November 27, 2009 at 16:09

Inca un lucru despre care se vorbeste prea putin: aseara, dupa ce a vazut filmul in direct la Realitatea, intrebat de moderator daca considera ca este un trucaj, Basescu spune clar si raspicat ca “nu, nu pot afirma acest lucru”. Iar acest raspuns vine dupa faptul ca prima reactie a fost sa justifice gestul, nu sa-l nege. Despre ce vorbim atunci? Normal ca apoi sleahta de slugoi si consilieri l-au sfatuit sa adopte pozitia “afara ploua” sau, vorba lui Badea, “sa-i prostim pe prosti”

Reply

obnoxious November 27, 2009 at 17:09

Se pare ca totusi un martor minte:
Avem pe de-o parte femeia cu memoriul si tipul de la Realitatea.
Pe de alta parte il avem pe copil si pe matusa acestuia (a aparut un interviu cu ea). De mentionat ca matusa spune ce i-a povestit copilul si nu a fost martor ocular.

Hai ca devine interesant, deja incep sa iasa diverse chestii la iveala.
De asteptat caseta promisa de Felix Tataru.

Reply

kingsnake November 27, 2009 at 17:12

Femeia cu memoriul nici nu se uita la copil, era prea concentrata pe necazul ei. In schimb cei doi tipi de langa scena se uita mirati la copil si la Basescu dupa ce se petrece actiunea.

Reply

aTix November 27, 2009 at 17:31

in ultimele secunde, cand basescu se ridica realizeaza un contact vizual direct cu copilul si are atitudinea unui castigator, zambind cumva sfidator. pe realitatea, e un film in oglinda foarte elocvet
http://webtv.realitatea.net/actual/lovitura-lui-traian-basescu-incetinita-la-25_330_113903

Reply

alex November 27, 2009 at 19:46

@odojak- deci avem timpul. o intrebare: poti estima distanta pe care o parcurge pumnul de la t zero pana in barbia pustiului? daca tot o luam inginereste hai sa calculam forta.

Reply

Viorica November 27, 2009 at 20:03

Stiti ce nu inteleg eu? De ce, daca Patriciu a spus cu o seara inainte ca a asistat la scena in care viitorul (pe atunci) presedinte lovea un copil Basescu a fost luat ca din oala cand a vazut filmuletul? Nu ii spusese nimeni din staff despre acuzatia lui Patriciu?
Ca sa dezvolt o teorie a conspiratiei am sa spun ca stafful a contat pe faptul ca romanii nu reactioneaza la o lovitura, dar reactioneza la o facatura. Deci ei stiau de filmulet. Poate teoria mea e gresita, dar daca nu e?

@ Nu Geoana
“Ceea ce nu inteleg eu…trucat, netrucat, de ce nu a aparut acest clip decat acum? De ce nu l-au folosit ca arma impotriva lui Traian Basescu in 2004? Oare atunci nu au avut destul de mult timp sa il “lucreze” baietii destepti care il sustin pe Geoana? Nu pricep unde a fost ascuns acest clip pana acum. La cutiuta cu surprize?”

Ei, aici inteleg eu. Era un miting Pro Basescu cei care au participat stiau ca un asemenea film ii reduce procentele, l-au ascuns de dragul”cauzei”. Ti se pare plauzibil?

Reply

MIRCEA November 28, 2009 at 07:25

o fapta se poate dovedi cu martori si cu atat mai mult daca exista si inregistrarea video a acelei fapte, cum poate nega cineva ca acea fapta nu s-a intamplat si ca e “trucata”? daca tot trebue facuta o expertiza a imaginilor ,cum ramane cu marturia martorilor? eu cred ca chiar daca se ajunge la o expertza a imaginilor ,ea ar trebui facuta de cineva neutru,poate in albania,ungaria sau bulgaria. aici internele si justitia sunt la PD-L!!!

Reply

Leave a Comment

{ 4 trackbacks }

Previous post:

Next post: