Blocajul se menţine

by Someone on 07/12/2009 · 36 comments

in Memo

Tocmai încercam să sintetizez ce ar trebui să fi învăţat, cu toţii, din campania asta nebună şi din alegerile de ieri, când Dragnea a anunţat că PSD va contesta alegerile.

Deci blocajul continuă. Am sperat că, printr-o minune, votul de ieri va lămuri lucrurile şi va impune măcar un armistiţiu, dacă nu o pace. Începutul drumului spre o reconciliere de care societatea are nevoie ca de aer.

Iar e prea devreme pentru asta – şi, paradoxal, cred că începe să fie din ce în ce mai târziu.

PS – încă ceva. Ieri, pe la 18.30, Robert Turcescu a postat pe Twitter următorul mesaj: “Asa cum ziceam: la ora 17.00 TB i-a luat fata lui MG. Nu ma intrebati procente.

Seara, 3 din 4 sondaje (inclusiv cel comandat de RTV) l-au indicat pe Geoană câştigător. Invitat la RTV, Turcescu n-a făcut nici o referire la mesajul lui de mai devreme. Numărătoarea voturilor a arătat că Băsescu, într-adevăr, i-a luat faţa lui Geoană.

Ce ştia Robert la ora 17? De ce sondajele au dat, la 21, altceva?

(notă – acum, că s-a terminat campania, am anulat “moderarea de campanie”. Sper că s-a terminat cu postacii. Fiţi raţionali :-) )

Altele asemenea pe Amar de Zi

{ 36 comments… read them below or add one }

1 Bogdan 07/12/2009 at 14:26

Am infrant!

2 marius 07/12/2009 at 14:47

Intrebarea uluitoare este cum de persoane importante, cu un fin simt analitic si in deplina cunostinta de cauza au putut credita un astfel de personaj jalnic cum este Geoana? Pe ce anume s-au bazat si care au fost criteriile false ce au condus spre o astfel de decizie necastigatoare? Cum este posibil sa te inseli in felul asta? Unde mai pui si faptul ca daca nu era Antonescu, Geoana ar fi avut un procent muuult mai slab.In aceste conditii intrebarea este cum de toti smecherii psd-isti, toti analistii psd-isti nu au fost in stare sa propuna un alt candidat, cu adevarat capabil sa invinga? Cum de este posibila o astfel de eroare, absolut devastatoare pentru noi cei care nu l-am mai dorit pe Basescu si acum ne-am trezit tot cu el, din cauza incapacitatii si prostiei lui Geoana? Geoana nu este singurul vinovat, toti cei care l-au propus si ne-au vandut iluzii sunt la fel de vinovati. Sunt de acord cu faptul ca Basescu a facut manevre frauduloase, dar daca ar fi fost un alt scor mai detasat, nu ar mai fi putut intoarce votul.

3 Dispecer Blogosferă 07/12/2009 at 15:07

caut un om…

4 Ingineru 07/12/2009 at 15:46

Poate pentru că aşa s-a vrut, ca să aibă bază de contestaţie?

5 altul 07/12/2009 at 16:23

Asta e semn clar ca s-au fraudat alegerile.
Robert Turcescu, acest cal troian al odiosului in tabara lui Vantu.

6 marius 07/12/2009 at 16:25

Cand aud acest asa zis argument al unor pretinsi analisti, evident ratati, ca suntem tara membra UE si din aceasta cazuza nu se pot frauda alegerile, imi vine sa plang de naivitatea celor ce se amagesc voit sau nu, cu false idei. Romania este cea mai corupta tara din UE, in regimul Basescu si viata traita aici tot in regimul Basescu, ne spune si faptul ca Romania este tara tuturor posibilitatilor. Coruptia este raspandita in toate institutiile statului, in cele mai fine fibre ale sale, ce sustin cu greu umbra de democratie, ce incepe sa plaeasca! Cum sa nu crezi ca alegerile pot fi fraudate? Cum?

7 julius 07/12/2009 at 16:35

Stia el Mogulul de ce scrie la Daily Cotcodac – uite-l acu’ relaxat, are locul de munca asigurat, nu ca alde Vantu sau Patriciu…
(e valabil si pentru tine, in caz ca nu iese nimic cu piscicultura)

8 MARIUS 07/12/2009 at 16:38

explicatiile sunt simple: intr-o parte, la pdl, profesionalism politic, dincolo, la psd si pnl amatorism.

Au pierdut pentru ca toata echipa lui Geoana, in frunte cu Hrebenciuc, nu se abate cu un neuron in plus din limitele mentale ale candidatului lor.

Urmariti ce fac cele doua parti incepand cu ora 7.30-8, pas cu pas, minut cu minut. Puneti miscarile, una cate una in oglinda si lucrurile se lumineaza pe loc.

In timp ce oamenii lui Basescu incing deja networkingul diasporei, Geoana face declaratii de dragoste.

In timp ce dincolo se face schimb de tricouri, pdl se asigura ca toate buletinele sunt numarate corect, semnate si expediate la sursa. Implacabil.

In timp ce pdlul sarguincios stie deja cum stau lucrurile, dincolo se citesc sondaje si se asteapta procese verbale :)

Oastea englezo-prusaca se proclama victorioasa, calare pe tunuri, pe cand micul Napoleon ii invaluie in flancuri si le taie liniile de aprovizionare si comunicare :)

In conditiile astea, privind cu ochiul ager de dupa, sa cadem de acord ca geoana, in ciuda imensului aparat media pus la indemana, nu a avut de fapt nici o sansa.

O mana de oameni bine organizati umileste o adunatura de idioti.

9 sandman 07/12/2009 at 16:43

“O mana de oameni bine organizati umileste o adunatura de idioti.”
Esti mai mult decit retardat. S-A FURAT LA GREU, S-A FACUT TURISM ELECTORAL!

10 vax-albina 07/12/2009 at 16:55

Dezamagire – numele meu. Voiam sa scap de smecheri cu pretentii si nu am reusit. Cand sunt si hoti e si mai trist. Plecati copii – cat mai aveti ceva de oferit. Aici e de murit, nu e de trait. Nicio sansa.

11 alk 07/12/2009 at 17:01

Turcescu a fost baiat destept. Acum o sa-l vedem consilier pe la Cotroceni, in timp ce slugile de la iRealitatea isi vor primi preavizul…

Bine zice MARIUS: Basescu i-a batut cu votul emotional in spate, pe prostia lui Geoana, pe gafele de campanie ale stafului PSD cu ajutorul Nasului si al micului “mogul” Dan Diaconescu. Mai mare rusinea loserilor!

12 alk 07/12/2009 at 17:03

@sandman esti idiot nene… putina decenta! Uite, Vlad e de la Antene dar macar e realist!

13 MARIUS 07/12/2009 at 17:27

cateva intrebari, though:

1. de ce basescu a avut atat de multa incredere in sondajul csop ; de unde stia ca celelalte sunt prost calibrate si fatalmente gresite, dupa cum el insusi declara ca stie la B1 pe la 10 pm?

2. de ce PSD si PNL nu au un pus pe picioare un sistem de numarare paralela ? Erau atat de siguri ca ceilalti nu fura sau ca furtul e oricum imaterial ? Pai daca PDL nu dadea alerta, astia se intalneau cu Jahannes dimineata pana BEC-ul dadea vestea proasta :)

3. Geoana a intrebat vreun moment ce sanse sunt totusi ca INSOMARUL sa greseasca ? Cine i-a raspuns si ce i-a raspuns? Notiunea de marja de eroare a trecut prin mintea vreunuia? Cine a dat asigurari ferme ca “am castigat” ?

4. Unde a gresit INSOMARUL cu asa zisa desfasurare de agenti in teritorii si 40,000 de subiecti ? Aici raspunsul trebuie sa fie unul simplu tehnic.

14 MARIUS 07/12/2009 at 17:28

a, deja vad ca basescu ne cam lamureste :)

15 Someone 07/12/2009 at 17:32
Sandman – nu te lăsa dominat de nervi, te rog. Interesant ce zice Băse – că ştia de presiunile care se fac asupra institutelor. Najpa moment.
16 Unul 07/12/2009 at 17:47

Turcescu s-a comportat ca un descreierat ier! Scuze, dar asa a fost! Prima data cu dezinformari pe twitter, iar in emisiune a atins punctul culminant!

17 aurel 07/12/2009 at 17:53

O fi teoria conspiratiei, dar am impresia ca se potrivesc prea multe – cititi comentariul lui raudemic de aici: http://www.realitatea.net/traian-basescu-si-mircea-geoana-au-intrat-in-turul-ii–potrivit-exit-poll-ului-insomar_687946.html

18 Ciprian 07/12/2009 at 18:38

Pe vremuri ne ziceau Rosii lui Iliescu si Nastase ca daca nu ne convine in tara asta sa plecam Afara, sa nu mai vorbim de rău politicienii. Uite ca astia care au plecat s-au razbunat.

19 xl 07/12/2009 at 19:42

suntem raţionali.însă dorim să redevii şi tu jurnalist :)

20 Someone 07/12/2009 at 20:23
xl – ia dă-mi un exemplu, când n-am fost?
21 nashu_mare 07/12/2009 at 20:39

Domnu’ sandman_ro, de ce nu v-ar veni sa credeti ca s-a furat cu sondajele? Nu zic de institute, zic de sondorii din teren. E mai ieftin sa ii mituiesti pe ei, ca si asa au salarii mici.

22 myke 07/12/2009 at 20:43

cand vad oameni ca domnul MARIUS nu mai am stare pe scaun. Trasare inima in mine! Ah, ce bine, ma temeam ca m-am nascut prea tarziu si n-am sa mai prind poeti ai Partidului care sa ma lumineze cu inteligenta lui si prea maretia conducatorilor iubiti. PSD-ul sta cam slab la capitolul asta, fac de ras numele de primi-mostenitori ai comunismului in Romania!

Mi se pare ciudat cum nimeni nu zice nimic de cei peste 138 de mii de romani care si-au anulat votul. 1.3%. Indeajuns incat sa rastoarne situatia sau sa acorde un avans mai linistit.

23 Viorica 07/12/2009 at 20:49

“O mana de oameni bine organizati ”
Exact. Nu degeaba a facut Basescu pe dracul in patru ca sa organizeze guvernul Boc alegerile. Si acum vin unii si ne spun cat de profesionisti si competenti au fost pedeleii.
Astazi s-a explicat nu mai stiu exact la ce post, ca m-am uitat pana si la OTV , ca metoda folosita de CSOP a fost “intuitiva” (asta spunea un reprezentant al lor, poate chiar directorul) , de aceea a fost mai exacta decat cele stiintifice. Institutele care l-au dat pe Geoana castigator nu au luat in calcul diaspora (lipsa de mijloace materiale)
Iar Corina Dragotescu sustine ca in tara Basescu a pierdut alegerile, la diferenta f mica, e adevarat, , lucru ce a rezultat si din numaratoarea cea extrem de rapida a lui Videanu.

24 @Someone 07/12/2009 at 20:54

Vlad,
Ati fost manipulati si mintiti ingrozitor in ultimele 5 zile. As putea scrie o carte deapre asta! E, cred, cea mai ingrozitoare exprienta electorala romaneasca din ultimii 20 de ani! Chestia cu sondajele e doar o parte. O mica parte! Daca te intereseaza subiectul intreaba-l pe Mogul de ce a zis ce a zis in timpul intalnitrii Geoana-Basescu!

25 nashu_mare 07/12/2009 at 20:54

Viorica, metoda intuitiva era pentru “diaspora” si nu era atat de greu de dedus, mai ales la ce procent e reprezentat de alegatorii de afara. Nu prea conteaza daca sunt 70% sau 60% pro-base din 1,x% per total.

26 Adrian 07/12/2009 at 22:24

Cand vorbim despre frauda din partea unora ce ar trebui sa credem din partea celorlalti? Ca ceilalti nu au fraudat? Ca au avut in sectiile de votare niste fete de pension? Ca au fost atat de idioti incat sa fie furati pe fata? Haideti sa fim un pic rezonabili. Riscul de ne intoarce in dictatura ( Base ) este la fel de mic cu cel de a ne intoarce in comunism (Geoana). Astea sunt sloganuri de campanie. Indiferent de cine va fi validat la final noua, oamenilor de rand, nu ne fi mai bine.

27 Steels 07/12/2009 at 22:26

Faptul ca Basescu a primit multe voturi de la romanii din diaspora nord-americana (nu sunt convinsa, totusi, ca de aici vine toata diferenta) nu inseamna neaparat un vot pozitiv. Sa ne amintim doar ca majoritatea celor care au plecat in primul deceniu dupa revolutie au plecat din cauza FSN, PDSR, PSD si i-o mai fi spus de-a lungul istoriei. Cum sa voteze cu Geoana, sau cu oricine altcineva de la PSD, un roman fugarit si cotonogit de mineri in ‘90? Dintre cei din jurul meu, cunosc multi care au mers pe Crin in turul intai, dar nu s-au mai prezentat la vot in turul doi – cu Basescu nu aveau cum sa voteze din convingere, iar cu Geoana din principiu.

28 camil 07/12/2009 at 22:49

nu prea sunt adeptul teoriilor conspiratiei, mai ales atunci cand faptele lipsesc. din cate stiu eu, fraudele electorale se pedepsesc individual, si au fost destule cazuri descoperite ieri (cateva sute daca nu ma insel). inclin sa cred ca traian basescu a castigat alegerile la mustata, cu 70 – 80 000 de voturi, majoritatea provenite din diaspora. si asta e tot

29 Blonda de la Marketing 07/12/2009 at 22:52

Studiu de Blonda – nu este niciun blocaj, PNLul va merge la guvernare cu PDLul, aparent contra vointei lui Antonescu (care isi va pastra imaginea de principial pentru viitoarele alegeri), dar sub bagheta lui Tariceanu. De fapt asta a fost strategia liberala inca de dinainte de alegeri. Liberalii invata din ce in ce in ce mai mult sa fie politicieni ! ;)

Il tine pe careva sa puna pariu ? :P

30 nashu_mare 07/12/2009 at 22:56

Sutu/Catavencu zice ca Hrebe stia de evolutia la vot inca de la momentul inchiderii urnelor: articolul aici.

31 sandman 07/12/2009 at 23:21

Da madam Culcer cum de stia pe 06.12,la ora 19, in fata sediului PDL ca romanii din diaspora ii vor aduce victoria lui Base?

32 Ioana 07/12/2009 at 23:56

Sa vezi ce-o sa creasca importul de lamai ;)

33 altul 08/12/2009 at 08:26

“xl 07/12/2009 at 19:42
suntem raţionali.însă dorim să redevii şi tu jurnalist :)

20 Someone 07/12/2009 at 20:23
xl – ia dă-mi un exemplu, când n-am fost?”

ce dulce esti, someone !… ai asa ceva angelic in tine…

34 xl 08/12/2009 at 10:47

nu,exemple găseşti în articolele tale din urmă,meschine,antenisto-jegoase,aservite.
Lepezi haina hâdră,rogu’te!

35 Someone 08/12/2009 at 10:49
lol
36 vali 08/12/2009 at 16:36

PENTRU CA E CINSTIT. AM O MARE RUGAMINTE IN LEGATURA CU VOTURILE DE LA CHISINAU, VA ROG DIN SUFLET SA CERETI SA FIE TRIMISE TOTI SACII CU SACII DE LA CHISINAU.AICI S A VOTAT CU PASAPORT ROMANESC CETATEAN MOLDOVEAN, CU CARTE DE IDENTITATE SI IN PLUS CU TITULURI DE CALATORIE.TITLURILE DE CALATORIE AU FOST ILEGALE, LEGEA NU A PREVAZUT SI NU PREVEDE ASA CEVA. MOLDOVENII CARE AU DEVENIT CETATENI ROMANI ADICA CEI CARE AU DEPUS JURAMANTUL FARA DOCUMENTE LEGALE AU AVUT DREPTUL SA VOTEZE CU TITLURI DE CALATORIE I L E G A L CONFORM LEGII . DECI FRAUDA MARE CU ACORDUL SEFULUI DE CONSULARA CHISINAU B A J E N A R U, REPET S A VOTAT CU CARTE DE IDENTITATE, PASAPORT SI TITLURI DE CALATORIE DINTRO DATA 3 LA UNU CU VOTURILE. SUNT O ANGAJATA A CONSULATULUI DIN VLAICU PARCALAB 39 SI CONFIRM CU MANA PE BIBLIE CA ESTE ADEVARA. DECI SA FIE ADUSE IN TARA VOTURILE. CU MULT RESPECT PT DL GEOANA. MA NUMESC MARIA.cei din ghezesiei sunt moldoveni si au votat si in moldova. asa este are dreptate dl NICA la comunicarea dansului de la actualitatea de la orele 16 la antena 3.SUCCES DL NICA AVETI PERFECTA DREPTATE CU SECTORUL 3 SI 5 SI ACOLU SUNT MULTI MOLDOVENI.DA AU VOTAT CU BASESCU SI IN ROMANIA SI IN MOLDOVA.

Leave a Comment

Previous post: Okay

Next post: Ce urmează