Ce urmează

by Someone on 07/12/2009 · 56 comments

in Memo

Dl. Geoană a pierdut alegerile (şi probabil nu doar atât). Dacă ar fi devenit noul preşedinte, am fi avut un guvern susţinut de o majoritate parlamentară. Aceasta e o certitudine pe care, odată cu victoria dlui Băsescu, n-o mai avem. Ce urmează?

Eu văd trei posibilităţi – una nasoală, una super-nasoală şi una optimistă (sau de-a binelea nerealistă).

1. Posibilitatea nasoală: guvern PDL plus încă cineva. Ca să treacă prin Parlament, un guvern PDL are nevoie de o coaliţie care să includă fie PSD, fie PNL. Ambele partide au mai fost în situaţia asta şi experienţa fiecăruia s-a încheiat cel puţin neplăcut. Ca unul dintre aceste două partide să intre la guvernare drept mâna a doua, e nevoie de multă umilinţă, de sfidarea simpatizanţilor radicali şi de schimbări in interiorul fiecăruia. Toate acestea sunt posibile, dar formula este minată dintru început de neîncredere, resentimente şi trecut. Guvernul astfel rezultat va funcţiona cu scrâşnete şi va pierde multă energie cu şedinţe săptămânale de atenuare a frustrărilor. De pe margine, electoratul se va enerva teribil că guvernul nu-şi face treaba – iar nervozitatea publicului va accentua frecuşurile de la Palatul Victoria, într-o spirală a nemulţumirii pe care am mai văzut-o. Se va guverna din ce în ce mai puţin; riscul ruperii coaliţiei nu va dispărea niciodată – şi, în cele din urmă, se va materializa într-o nouă moţiune de cenzură acceptată în parlament. Vom ajunge în aceeaşi situaţie de blocaj ca acum.

2. Posibilitatea super-nasoală: anticipate. Preşedintele insistă implacabil să menţină PDL la guvernare, în ciuda absenţei unei majorităţi parlamentare. Majoritatea parlamentară refuză să accepte colaborarea forţată cu PDL. Cad doi premieri desemnaţi, poporul e chemat la vot. Povestea asta ar putea dura cam până prin martie – timp suficient să scoată din minţi electoratul, care nu va avea nici măcar pauza necesară de respiraţie după epuizanta campanie prezidenţială. Lumea va rămâne la fel de încrâncenată, sau chiar mai rău, astfel încât votul nu va schimba nimic – sau aproape nimic – din ierarhia actuală. Vom ajunge în aceeaşi situaţie de blocaj ca acum, doar că mult mai furioşi.

3. Posibilitatea optimistă (sau de-a binelea nerealistă). Preşedintele acceptă, în sfârşit, că nu poate forţa două partide parlamentare să guverneze împreună, dacă acestea nu vor, şi recunoaşte majoritatea parlamentară fără PDL. Lumea realizează că putea face asta încă din septembrie şi preşedintele mai pierde din respectul populaţiei – dar, ce mai contează? tocmai a luat încă un mandat de 5 ani. Urmează o coabitare în care dl. Băsescu, secondat de PDL, cenzurează agresiv fiecare decizie a Executivului. La alegerile de peste 3 ani, PDL îşi creşte cota, profitând de efectele crizei şi de susţinerea preşedintelui.

Mai există variante secundare – de exemplu, un guvern minoritar PDL, cu susţinere tacită, care va duce mai devreme sau mai târziu la anticipate; sau posibilitatea ca, la anticipate, PSD să treacă în faţa PDL şi să revendice dreptul de a forma guvernul, adică exact ceea ce nu doreşte dl. Băsescu, care va inventa iar tot soiul de motive de refuz.

Cum spuneam acum câteva zile – prin victoria dlui Băsescu, suntem în situaţia câinelui care a alergat după maşină şi a prins-o. Întrebarea e dacă liderul haitei, însuşi dl. preşedinte, înţelege că trebuie să-şi descleşteze fălcile – măcar acum, în al 12-lea ceas.

Altele asemenea pe Amar de Zi

{ 56 comments… read them below or add one }

1 camil December 7, 2009 at 23:59

eu aș opta pentru a treia. mi se pare cea mai bună pentru o guvernare STABILĂ, chiar dacă nerealistă având în vedere circumstanțele și temperamentul președintelui (re)ales

2 Ciprian December 8, 2009 at 00:43

De ce ne era frica nu am scapat.
Ca doar niciunul dintre noi nu-l votam pe Geoana pentru ca ar fi el vreun mesia pentru tara asta. Doream sa scapam de circ. Ca sunt unii sau altii la putere, la conducere e tot un drac. Dar macar sa existe o majoritate care sa aiba liniste sa lucreze, sa-si faca treaba de “alesi”.
Ce au facut astia in ultimele luni pentru tara asta? S-au fatait in scaune prin Parlament sau la TV si s-au spurcat in toate halurile. Apoi s-au luat de maini si s-au facut frati de cruce.

O sa se intample prima varianta. PNL + PDL.. , liberalii prind cateva locuri in guvern, o sa se pupe pe obrazul celalalt cu pdlistii si o sa ia la misto pe pesedisti.
In PNL foarte probabil ar trebui odata cu alianta de guvernare sa revina grupul lui Tariceanu la conducere. Iar la PSD, alegeri pentru un nou presedinte, nu cred ca il mai inghit astia pe Geoana.

Si urmeaza alti 5 ani. O sa trecem de criza, dar nu pentru ca o sa avem un guvern capabil, ci pentru ca ne trag ceilalti dupa ei.

Daca ies anticipate, desi nu cred, o sa castige pdleul. Ce naiba o sa facem, ne scobim in nas cu psd majoritar in parlament si cu Cocalarul la putere?

3 nea_caisa December 8, 2009 at 00:50

Și dacă PSD și PNL fac o alianță înregistrată la tribunal gen alianța DA?

4 Viorica December 8, 2009 at 01:32

“Întrebarea e dacă liderul haitei, însuşi dl. preşedinte, înţelege că trebuie să-şi descleşteze fălcile – măcar acum, în al 12-lea ceas.”
Cum i se zice mainii drepte (sau stangi) a presedintelui, cel care a organizat alegerile? Buldogul? Cu falcile alea tine seful haitei de masina.
Eu cred ca presedintele n-a invatat nimic din alegerile astea. O sa se imbete in continuare cu apa rece (da’ voi ce credeati?) ca poporul il iubeste (cred ca 80% din diaspora a votat antiPSD, identificat cu Iliescu & Co) si o sa continuie sa incerce sa impuna pofte de sufletel.
Va amintiti ce zicea Videanu dupa caderea guvernului Croitoru? Ca viitorul guvern va fi votat cu 90% de frica anticipatelor.
Turul 1 a dovedit ca anticipatele nu sunt chiar un bau-bau pt majoritatea actuala parlamentara. Si pana cade Livache, pana s-ar organiza alte alegeri banii de la FMI sfaaar zboara in alta parte.
Solutia treia, optimista? No waaay.
As vrea sa nu am dreptate.

5 gigix December 8, 2009 at 01:59

2. inca mai e timp.

6 Catalin December 8, 2009 at 02:22

interesanta analiza ta. parca aduce o raza de speranta, inainte
de culcare. sper sa-si rupa botul in teava de esapament. totusi refuz sa accept ca mai pot urma alti 5 ani la fel de nenorociti, de lichelism, diversiuni si scuipat in ochi. cat am sperat sa vina odata ziua asta! ma simt descurajat, simt un pietroi in gat. am inghitit prea multe!

7 Solutia a patra December 8, 2009 at 06:37

Basescu este extrem de consecvent in atingerea obiectivelor sale, deci cred ca n-avem de ce sa ne asteptam la surprize din punctul asta de vedere. Iar obiectivul lui este sa creeze un partid cu care sa controleze toate parghiile statului. Succesele avute cred ca nu fac altceva decat sa ii alimenteze autosugestia mesianica – in fond betia puterii nu are nevoie de alcool! Cat de mult va mima cadrul democratic si cat de tare ii va reusi ce doreste nu sunt decat doua chestiuni auxiliare care vor fi alimentate de intuitia lui de supravietuitor/pradator si de calculul/planificarea de care e foarte capabil (lucru stiut de cand reusea sa mearga cu navele alea mari intre doua puncte A si B)
Deci trebuie sa ne asteptam sa continue ce-si doreste Dar trebuie sa ne asteptam si sa fie precaut (mai ales cu criza). In contextul asta cred ca va incerca sa sparga cate ceva din PSD, sa ia minoritatile si poate cativa parlamentari din PNL. Dupa cum stim totii lucrurile sunt pregatite (in PSD de exemplu, Mitrea de-abia asteapta – ieri a fost pe la Oprecu ca din intamplare iar Burci preseaza puternic pe marginile si muchiile masoneriei). Cum incercarea de a lua controlul in PSD si PNL nu i-a iesit acum 4 ani (sa nu uitam cum s-a nascut Geoana care nu e deloc produl lui Vanghelie! si ca a existat un “grup Stolojan” in PNL) e de presupus ca nu va mai pierde vremea cu tactica asta inca o data. Dar nu va neglija in a lovi in cele doua partide cat va putea de tare ca sa le puna la pamant.
Are toate parghiile: dosare, servicii, bani si inca un mandat de 5 ani. In plus fata de acum 5 ani are PDL-ul cu peste 50% mai tare.
Singura necunoscuta e cat de tare va merge jucatorul la risc si cacealma ca sa putem aprecia CAND se vor intampla toate astea (acum sau in primavara). De fapt asta cred ca este si dilema pe care o are el (numai ca altfel exprimata, desigur).

Mi-as dori sa nu fie cum spun si sa ajungem la varianta ta a treia dar cred ca nu-l avem in fata pe noul Augustus dupa Actium! Il avem pe Basescu care vrea sa piloteze petrolierul Romania

8 Mihu December 8, 2009 at 07:09

Ce victorie!A prins masina,asa este.Dar nu o sa-i dea drumul.Va fi tarat de masina si isi va da duhul Problema este ca ne trage dupa el…

9 Gheorghe Constantin December 8, 2009 at 08:43

Ştii cum e: lucrurile evoluează din rău în mai rău. După care ciclul continuă…

10 Darius cel Tulbure December 8, 2009 at 08:48

Mai există o soluţie, mai ales în continuarea scenariului 2: un asasinat. :D

11 Darael December 8, 2009 at 09:18

Ai uitat varianta cea mai optimista: cand sunt toti in casa poporului, sa pice o bomba nucleara pe ei.
Pe bune, ar fi cea mai buna varianta pentru NOI. Sincer, acum tot ce mai astept de la ei este sa mananc coliva de la moartea lor. A tuturor, sa nu credeti ca imi place de unul sau altul.

12 alk December 8, 2009 at 10:26

Acum, la final, e bine sa ne uitam mai putin la Basescu si mai mult la ce se intimpla in ograda partidelor. Acolo e marele spectacol! Antonescu isi continua discursul consecvent care, ups, e total impotriva vintului ce bate dinspre filiale. Ca filiala PNL Botosani propune intrarea la guvernare cu PDL nu ma mira, la ultima vizita a lui Antonescu n-au gasit in oras un restaurant unde sa-l duca, facturile fiind scadente de prin primavara! La PSD, omuletii cu rinjete de satisfactie pe chip ii dau voie lui Geoana, Hrebe&comp. sa se faca definitiv de cacao…. Marko se gindeste sa paraseasca corabia pe care s-a urcat doar pentru ca scria pe prova “Johannis”. Faina e politchia!
Cit despre Basescu, el are tot dreptul sa-i caroteze pe opozanti, cred eu ca aindurat destul.

13 Petrişor December 8, 2009 at 10:50

Ce urmează? Nimic pentru noi, decît hăhăitul lui Băsescu şi meciurile personale ale acestuia cu persoane precum şefa de la CSM, cu mogulii, cu parlamentarii corupţi.

14 Blonda de la Marketing December 8, 2009 at 11:01

Varianta corecta: 1. 8O :mrgreen:

Cand se adevereste astept o prajiturica Foret Noir. :P

15 Horia December 8, 2009 at 11:07

Varianta 1a: guvern cu Antonescu premier, sustinut de PDL, eventual si cu oameni gen Aurescu, Croitoru, Funeriu in cabinet , si UDMR, iar PSD in opozitie (cu Geoana dandu-si demisia – apropo, asta cred ca trebui sa fie primul lui gest, nu contestarea alegerilor, pt ca el a pierdut alegerile), destramandu-se si curatandu-se de Hrebenciuc, Vanghelie si altii, cu Diaconescu presedinte in 6 luni :P … dream on

16 Daniela December 8, 2009 at 11:15

Din pacate, ai dreptate. Optiunea a treia este nerealista.

Au investit atat de multi bani in campania asta, incat trebuie sa ii recupereze. Rapid. Pentru asta trebuie sa fie la putere, sa inceapa sa ii scoata de prin bugete.

Ca atare, nu cred ca ar putea accepta sa nu fie PDL la guvernare trei ani. Trebuie sa umple buzunarele ’sponsorilor’ in urmatoarea perioada.

17 Cora December 8, 2009 at 11:24

Eu cred ca o sa mearga pe modelul “dati-mi consiliul”, si o sa ceara alegeri anticipate, ca sa aiba majoritate PDL in Parlament. Dar nu imediat, n-are sens s-o faca acum, trebuie sa modifice intai Constitutia conform rezultatelor referendumului. Asa ca pana atunci, probabil ca o sa accepte pretentiile liberalilor legate de postul de prim-ministru. Castiga de doua ori prin asta: isi face imagine buna in ochii electoratului, aratand ca nu e ranchiunos si ca se gandeste doar la binele tarii, si se alege cu un perfect “cal de bataie”, PNL-ul, pe care va da vina pentru toate nereusitele care vor urma. In privinta PSD-ului n-are de ce sa-si faca griji, ca ei vor fi ocupati multa vreme cu luptele interne…

18 Horia December 8, 2009 at 11:35

Cora, cred ca ai dreptate cu directia in care ar vrea Basescu sa mearga. Dar s-ar putea sa nu-i iasa daca:
- guvernarea PNL se suprapune cu iesirea din criza, si fara tensiuni sociale
- pt modificarea efectiva a constitutiei, ca parlamentul sa devina unicameral, mai tb un referendum, care, cu o campanie puternica de informare sau cu boicotare, s-ar putea sa nu treaca
In plus, sa nu uitam ca anticipate a vrut el si cu Tariceanu, dar n-a putut

Oricum, eu nu cred ca Base are curaj sa cedeze postul de premier, ca pierde controlul in felul asta

19 Someone December 8, 2009 at 11:46

Nu cred că va lăsa prim-ministrul altcuiva – nu vrea să piardă controlul la Victoria. Cel mult, un guvern minoritar. Partidele (de opoziţie) ar putea accepta asta, pentru că au nevoie de ceva timp ca să digere eşecul de duminică şi să-şi lămurească ierarhiile interne (Geoană, Antonescu). După congresele în care-şi vor lămuri apele, ne putem aştepta la o nouă moţiune.

20 sorin December 8, 2009 at 11:58

parerea mea este ca in oricare dintre cele trei variante plus sau minus altele pe noi o sa ne ia dracu la primavara. aici nu e vorba de partide, de principii ( da de principii democratice, de principii si ideologii statutare – nene te ia capul :O ), de doctrine, de dreapta sau de stanga cum cred niste retardati ca altfel nu pot sa le spun ci de niste baieti pusi pe capatuiala care merg pe principiul “ba pe-a matii”. nu conteaza ca a castigat base. daca castiga geoana ieseau in fata oprisan, mazare, ionescu, vaghele mai nou vad ca si becali, vadim da din nou vadim :O si asa mai departe. ca udrea nu e mai breaza ca vanghelie am vazut cu totii. ca ioan rus e la fel de mafiot ca videanu si asta am vazut. ca toti sunt super bogati se stie. si atunci de ce vorbim noi despre ce o sa fie daca se pupa udrea cu vaghelie sau udrea cu norica sau norica cu monica? pentru mine, pentru tine, pentru noi astia platitori de taxe nu conteaza. noi contam cand trebuie sa votam si sa platim taxe. atat. daca se intampla ceva bun aici pentru noi asta se datoreaza numai faptului ca suntem membrii ue. altfel nu intereseaza pe nimeni ce se petrece cu noi sau in tara asta.

21 sorin December 8, 2009 at 12:04

am vrut sa zic iliescu nu ionescu

22 Fluieratorul December 8, 2009 at 12:06

Cu ce ne-am ales: cu un ambitios incapatinat si cu idei putine in ceea ce nu-l priveste pe el (Basescu), secondat de un guvern (partid) de lipitori de ocazie, yesmen, mistocari, scandalagii, lingai, incompetenti, hoti, moguli tolerati, sponsori, etc. (guvernu’ si partidu’ PDL), cu idei si mai putine, care-i cinta in struna, impotriva declarata a tot si toate: justitie, presa, parlament, constitutie, restul lumii, jumatate din propriul popor (sa nu uitam ca Basescu nu-i reprezinta pe toti romanii, ci numai pe aceia care voteaza pentru el).
Nu credeti ca o punem de-un fascism mafiot?
Eu asa cred, si mai cred ca in curind o sa se puna problema si daca aceia care indraznesc sa aibe alte preferinte vor mai merita sa mai manince, pentru inceput, iar apoi sa mai traiasca.
De fascism nationalist clasic flacaii astia nu sint in stare.
N-am nimic cu Basescu & Co. in principiu, dupa parerea mea indiferent cine a cistigat are aceeasi problema, si anume parafrazind o replica faimoasa: “they can’t handle the situation!”.

23 mvcaraiman December 8, 2009 at 12:40

O alternativa : http://georgevalah.wordpress.com/2009/12/08/la-mana-parlamentului/
Citez: “Noul” ales se asteapta sa se duca sa “jure” in fata Parlamentului pentru INVESTIRE, ca … fara asta, nu face nici cat o …ceapa degerata ! Dar …parlamentul refuza sa fie acolo sa-l asiste, pentru ca a castigat votul …prin frauda ! Adica … nu se poate investi ! Ce va putea face ? De dizolvat nu poate dizolva parlamentul ca …nu a fost investit si nu e inca presedinte, iar …cel vechi nu are dreptul nici el …in ultimele 6 luni de mandat !

24 Alina December 8, 2009 at 13:00

Cel mai cumplit este faptul ca trebuie sa-l suportam pe cel mai sinistru personaj politic si anume Basescu. Dezgustul pe care mi-l provoaca acest individ este la fel de mare ca si tristetea de a constata ca traiesc intr-o tara a prostiei crunte , ce prin votul ei legitimeaza impostura si nemernicia. Guverne, coalitii combinatii, aliante, totul este zadarnic totul va fi ruinat si neconstructiv, atat timp cat jocul politic va fi patronat, comandat de acest Basescu, personaj profund viciat de cele mai teribile apucaturi securisto-toalitariste.

25 Teacă Adrian December 8, 2009 at 13:00

Nu vedeţi că au început să dea înapoi şi cei mai înverşunaţi liberali? Crin acceptă, ca idee, intrarea la guvernare, cu un premier liberal! Şi dacă Traian Băsescu devine, ca în basme, înţelept şi acceptă? Greu de crezut, dar nu imposibil. D.A., again? Vezi şi http://teaca.wordpress.com/2009/12/08/ritualuri-de-imperechere/

26 Blonda de la Marketing December 8, 2009 at 13:02

Dap. Manilor, nu va mai chinuiti. Relaxati-va ! :P

De exemplu deseara, in Tonka Cafe, Barmaniada desemneaza barmanul Anului !!! 8O :mrgreen:

Ne vedem acoloooooo ! ;)

27 Alina December 8, 2009 at 13:45

In seara alegerilor m-a speriat cu adevarat figura basesciana ce in timp ce isi urla victoria era plina de ura, de incrancenare, ceva infiorator. De partea cealalta, Geoana care desi se bucura prea repede, prezenta o cu totul alta imagine. Una ce poate fi blamata de naivitate, dar avea in ea ceva esential si anume decenta si seninatate.
Bucuria copilareasca a lui Geoana, in opozitie cu furia si chipul desfigurat de ura a lui Basescu confirma indiscutabil drumul spre care merge Romania, condusa prin impostura.

28 Je December 8, 2009 at 13:47

sau avem alegeri anticipate prezidentiale: Parlamentul il suspenda pe presedinte inainte sa treaca alea 6 luni sau sa cada 2 premieri propusi.

lectura placuta:
http://secmerean.wordpress.com/2009/12/07/2010-al-treilea-an-electoral/

29 cdmitroi December 8, 2009 at 14:00

scenariul cu pnl e destul de plauzibil. Vreau sa il vad, insa, pe Crin cum isi va justifica gestul, asta daca nu il pun pe linie moarta pana atunci. Orice se poate intampla zilele astea. Geoana e pierdut. Daca pdl si pnl nu se inteleg la ciolan e posibil si scenariul 2. Ar fi un dezastru pentru tara, campania pdl va avea destule argumente sa prosteasca multimea, mai ales dupa esecul psd. vor reveni in parlament cu suficiente procente sa poata forma singuri un guvern fara a mai avea nevoie de aliati, dar Doamne fereste de asa ceva.

30 marko December 8, 2009 at 14:32

Se pare ca Basescu a intins o mana deja catre PNL. Culmea, partenerul de dialog se arata a fi Tariceanu. Deci se prefigureaza o varianta nasoala-imbunatatita. Basescu are ocazia sa se dovedeasca om de stat si sa-si ajusteze planurile dupa urgentele de acum, altele decat ale clientelei sustinatoare. Daca nu, nu. Vom trai cu regretul ca nu am apucat sa vedem ce ar fi facut Geoana.

@Alina, viata e grea si cumplit de nedreapta. Trebuie sa gasesti puterea sa treci peste momentele grele care te-au marcat.
Apropo, stii bancul cu Alinuta ?

31 Alina December 8, 2009 at 15:00

Basescu si haita sa, alaturi de propagandistii, securistii fosti si actuali au invins. Au invins democratia, au invins bunul simt, au invins logica si argumentele, dar poate de vina suntem si noi, nu am facut destul, i-am lasat sa invinga, sa isi intinda increngaturile murdare peste tot. Unii se intrebau naiv cum de a acceptat poporul roman sa fie condus decenii de totalitarismul comunist? Pentru ca nu au putut contracara ticalosia si observ cu durere ca acum si noi ne gasim in aceiasi situatie, pe care o blamam vehement si suntem la fel de neputinciosi.

32 Horia December 8, 2009 at 15:09

Ce ziceti de treaba asta cu disparitia impozitului minim de 3% pt microintreprinderi? http://www.money.ro/fiscalitate/soc-fiscal-microintreprinderile-vor-plati-impozit-de-16-in-2010.html
N-am auzit nimic in campanie despre asa ceva.

33 adrian December 8, 2009 at 15:13

Varianta cu PNL la guvernare mi se pare cea mai plauzibila, mai ales ca au mai fost impreuna si nici nu au avut conflicte atat de mari ca atunci cand PDL a guvernat cu PSD ( au rezistat totusi patru ani, nu?).

34 Daniela December 8, 2009 at 15:39

Care 4 ani, Adrian? A fost 1 an…dupa aia PNL a rezistat la putere cu ajutorul din umbra al PSD.

Basescu a incercat din rasputeri sa il dea jos pe Tariceanu. Dar Constitutia nu ii permite sa revoce premierul.

35 Alina December 8, 2009 at 15:48

Mai are acum cineva dubii pe cine a sustinut Vantu, cand ieri, fara ca rezultatul alegerilor sa fie validat, Realitatea TV prezenta interviuri cu Geoana, spunand cum isi va da demisia daca pierde alegerile. Implicit, Realitatea TV-i cerea demisia lui Geoana, dupa ce Vantu i-a dat “glontul” fatal in timp ce prostimea vota nauca cu Basescu, nreusind sa desluseaca nici macar evidente simple ce sa mai asteptam intelegerea altor chestiuni mai complicate, gen Hayssam.

36 Horia December 8, 2009 at 15:54

Ca sa nu mai vorbim de mult anuntata conferinta de presa cu dezvaluiri a lui Vantu de pe 7 decembrie, care s-a evaporat … va dati seama cum il are Marinarul la mana?

37 Alina December 8, 2009 at 15:59

@ Horia
Ai perfecta dreptate. Promitea dezvaluiri, nu vreu sa ma gandesc ce i-o fi promis mincinos si lui Geoana si cum l-a prostit. Nu ca ar fi fost foarte greu…

38 Daniela December 8, 2009 at 16:05

Crin Antonescu: PNL ar putea intra la guvernare cu PDL daca va avea premierul.

Deci…..Romania, te iubesc!

39 Horia December 8, 2009 at 16:09

Cum ar fi ca PSD sa dovedeasca frauda?

40 adrian December 8, 2009 at 16:15

Horia visezi frumos. Iti imaginezi ca si PDL are dovezi ca ce PSD a fraudat la randul lui. Si da, Vantu l-a sustinut pe Basescu din umbra.

Leave a Comment

Previous post: Blocajul se menţine

Next post: O seară plină de promisiuni