Momentul de îndoială

by Vlad Petreanu on 11/02/2010 · 27 comments

in Memo

Orice ateu are momentele sale de îndoială, să ştiţi.

Ţineţi minte cum am ricanat că, în ţara asta, miracolele sunt la mişto, scriind despre cerşetoarea care a găsit 40.000 de euro la gunoi şi a fost nevoită să dea banii înapoi. Aşa zice legea.

Mie mi se părea incorectă, legea asta. Ei, să mi se mai pară acum, după ce am uitat să iau banii din bancomat.

Cineva a fost fericit, imediat după mine – în 30 de secunde, pentru că altfel banii ar fi fost retraşi “la burduf” şi banca mi-i i-ar fi înapoiat. Dar banca spune că n-au ajuns acolo. Tot banca îmi recomandă să fac o reclamaţie la Poliţie, care va examina imaginile de pe camera de supraveghere şi va încerca să găsească persoana care a luat banii. Aşa e legea, nu?

Dar ce vină are omul ăla care a găsit banii? Nu e ca şi cum m-ar fi furat. Poate că făcuse o faptă bună în ziua aia, cine ştie? Iar eu vreuna rea, desigur :-)

Normal că n-o să fac nici o reclamaţie. Prostia se plăteşte.

Legea rămâne incorectă (iar eu sunt chiar încăpăţânat, ştiu, dar dacă am zis, am zis).

Altele asemenea pe Amar de Zi

{ 27 comments… read them below or add one }

Cos February 11, 2010 at 16:51

Îmi pare rău, Vlăduţ. Eu aş face reclamaţie, să ştii! Doar ca să mă văd pe înregistrare :) … sau să verific dacă nu s-au întors, totuşi, banii în bancomat.

Reply

Adriana February 11, 2010 at 16:52

Si eu am trecut prin asta, doar ca pe mine m-a strigat un barbatul care astepta in spatele meu si nu am ramas fara bani, diferenta poate consta in faptul ca automatul se afla in Germania :)

Reply

Violeta Apostol February 11, 2010 at 17:02

Ma indoiesc de prima zisa „Orice ateu”; ma indoiesc de faptul ca Ion Iliescu ar avea indoieli. Altfel, as fi vrut sa vad inregistrarea. Chiar n-or fi intrat banii inapoi?

Reply

marie_jeanne February 11, 2010 at 17:50

Eu sunt de acord cu tine, desi eu insami m-am dat peste cap de mai multe ori sa inapoiezo amenilor portofele cu bani, gasite.
Daca eram insa homeless, foarte saraca sau mai stiu eu ce, precis nu faceam asa. De asta iti dau dreptate.
P.s. Sper ca n-au fost multi…:)

Reply

jimmyJo February 11, 2010 at 18:39

karma nu doarme

Reply

limpede February 11, 2010 at 20:13

Poate exista un termen legal in care e obligat sa depuna banii la politie si omul se incadreaza in el. Daca nu se conformeaza fa reclamatie si afla numele lui (e urmatorul client al bancomatului iar banca are toate datele lui) si urmareste-l pana la urmatoarea data cand scoate bani (acum ca-i are si pe ai tai va mai dura ceva) . In clipa aia ii iei banii inainte sa se dumireasca. Poate ai noroc sa fie macar cat ai pierdut sa nu iasa balamucul degeaba :)

Reply

vax-albina February 11, 2010 at 20:14

Nu vreau sa ma leg de cuvintele “ateu” si “indoiala”. Vreau sa te destinzi si sa urmaresti o chestie destul de copilareasca (am vizionat-o cu un copil care era foarte amuzat): http://www.youtube.com/watch?v=HFjMBwwyq0w

Reply

miluch February 11, 2010 at 20:15

mai stiu eu pe cineva care a facut interogare de sold si l-a lasat acolo, urmatoarea persoana n-a facut decat sa goleasca contul :(

Reply

vasile decu February 11, 2010 at 20:20

Mi-a placut foarte mult ce ai scris despre cazul acela cu averea, caci asta era, gasita la gunoi de un om nefericit. O intamplare ce te face sa te gandesti la jocul zeilor, sortii etc. Dar in cel de-al doilea caz nu ai dreptate! Ce s-a intamplat acolo a fost furt, de joasa speta si denotand un caracter infect. Persoana respectiva venise sa scoata bani de la bancomat, deci pot presupune, in limite bune de siguranta, ca avea macar bani de tigari, de paine, de hartie igienica sau alte chestii de bază. O realitate care anulează orice urma de simpatie. Doi: persoana respectiva a luat bani la nici 30 de secunde dupa ce ai plecat de la bancomat. Stia deci ca banii aveau un stapan, spre deosebire de cazul banilor pierduti la gunoi, un stapan pe care l-a vazut, pe care sigur l-a urmarit cu privirea sa nu se intoarca, sa nu il surprinda. Deci si actul in sine este un furt.
Prin cuvintele de mai sus vreau sa explic ca motivatia ta pentru resemnare este gresita. Dar te admir ca poti sa uiti. Eu mi-as fi facut sange amar mult timp, inutil. Respect.

Reply

camil February 11, 2010 at 22:39

nu e prostie, e doar neatenţie şi se poate întâmpla oricui. iar pe gestul celui ce a luat banii nu-l pot numi decât furt

Reply

Rabbit February 12, 2010 at 00:43

Important e că n-au fost 40.000 EUR, ci maxim 3000 RON. :)

Reply

Micky February 12, 2010 at 01:46

Si eu am uitat banii in bancomat, eram atenta sa nu-mi uit cardul :) Dar nu am apucat sa ma indepartez ca am fost strigata de persoana din spatele meu, amintindu-mi sa-mi iau banii. Suma era de 500 dolari; eram in Australia…oare o fi contat?!

Reply

Vasi February 12, 2010 at 02:03

Eu am fost o data aproape in postura celui care a urmat dupa tine la bancomat. diferenta e ca banii nu erau scosi, ci era cardul inauntru, cu pinul activat si scria frumos “Doriti sa mai efectuati alta tranzactie?”. Am zis da, am facut o verificare de sold sa vad cat are omul, apoi am scos cardul si l-am dus un sediu de banca, de care apartine cardul. Soldul era 5000 lei. Puteam sa-i scot pe toti. Poate daca eram intr-o gaura financiara scoteam din ei, dar stateam bine cu banii si n-am facut-o.

Sunt si eu de acord cu tine cu privire la lege. Nu cred ca o persoana care gaseste un bun pe care eu il pierd si il pastreaza trebuie condamnata. Dar as fi de acord cu o varianta in care cetateanul, daca e eidentificat, sa-mi restituie bunul/suma. Fara repercursiuni.

Reply

screwball February 12, 2010 at 07:38

poate ai fost atacat energetic de cei care ti-au luat apoi banii. fa reclamatie.

Reply

kn February 12, 2010 at 08:45

in legatura cu “si ateii au indoieli”
eu cred ca ei sunt cei care de fapt recunosc existentza…
a nega pe dumnezeu,presupune recunoasterea existentzei.caci ce rost are sa negi ceva ce nu exista?

Reply

Marius February 12, 2010 at 09:41

Prostia şi neatenţia se plătesc. La tine a fost doar neatenţie…

Reply

rusty February 12, 2010 at 10:04

cat ?

Reply

camil February 12, 2010 at 10:38

@ Vasi – ba da, tot furt se cheamă. nu e nicio diferentă între a uita maşina deschisă şi a uita cardul în bancomat. în ambele situaţii, se profită de neatenţia posesorului.
(eu mi-am uitat aparatul foto în tren, m-am întors în gară şi l-am recuperat de la poliţia cfr, cu toate că nu mai credeam în asemenea minuni – şi mi-au spus foarte clar că cine îl găsea şi-l oprea se făcea vinovat de însuşire frauduloasă de bunuri, chit că n-ar fi fost prins niciodată)

Reply

DJ SHMECK February 12, 2010 at 12:04

Foarte tare………Exact prostia se plateste si fudulia de asemenea, cam asa era vorba din batrani!Nu stiu cum poti ramane atat de optimist si in acelasi timp resemnat, ca banii s-au pierdut oricum…. :) )
Gandeste-te ca si-a platit intretinerea cu banii aceea un om sarman, caruia factura la agent termic pe ianujarie i-a rapit bucuria de a aduce acasa o ciocolata copiilor in ziua de salariu(caci de aia se afla la bancomat, sa isi retraga leafa).In rest, noi sa fim sanatosi…..

Reply

Vasi February 12, 2010 at 12:36

@ Camil: Nu am zis ca nu se chema tot furt daca ii luam :) Am zis ca e diferita situatia prin faptul ca eu putem fi beneficiarul banilor, nu ca Vlad care e “pagubitul”.

Reply

camil February 12, 2010 at 14:11

@ Vasi
bun atunci.

Reply

Moise Guran February 12, 2010 at 14:20

Deci cred ca e vorba de o suma mica. Eu il stiu pe Petreanu mai degraba zgarcit decat fatalist. Nu-i plangeti de mila!
Cum bine zicea cineva aici ar fi bine sa faci plangere. Afli cine e omul. Daca a fost atat de prost incat sa isi mai bage cardul dupa ce a luat banii e chiar usor de identificat. Camera de luat vederi iti arata si fata lui. Apoi il poti judeca tu, ateule, daca merita sau nu sa aiba noroc.
Sau ti-e teama? Playing God can be dangerous :)

Reply

Someone February 12, 2010 at 14:29

Mi-e teamă, mah Moise. Arată ca o provocare a Lui, ia să vedem, dacă tot ai zis într-un fel, când ţi se-ntâmplă ţie mai eşti aşa principial?

Deci mai bine stau cuminte, poate uită :-)

Reply

rusty February 12, 2010 at 15:20

Aha.
Deci esti zgarcit.
Zgarcitule, tu crezi ca Dumnezeu doarme ?
Pai daca nu dai de buna voie iti ia EL.
:)

Reply

emil February 12, 2010 at 15:23

http://www.youtube.com/watch?v=1MgafYQLyLI&feature=related

Reply

greenfield February 12, 2010 at 16:18

Parerea mea este ca daca n-ai ridicat banii, oricine a putut sa-i ia.
Ca sa elimini astfel de riscuri e bine sa-ti stabilesti un ritual in fata ATM-ului: mai intai iei banii, apoi cardul si la urma chitanta…e cel mai bine asa!:)

Reply

[D][S][N] February 12, 2010 at 21:50

E aprope imposibil sa n-ai momente de indoiala, indiferent ce decizie ai de luat.

Reply

Leave a Comment

Previous post:

Next post: