România tocmai a plătit cel mai costisitor sondaj de opinie din istorie

by Vlad Petreanu on 30/07/2012 · 150 comments

in Memo

N-a învins nimeni în referendumul de duminică. N-avem a ne bucura de nimic. Suntem învrăjbiţi sau scârbiţi mai rău ca la începutul anului. Suntem murdăriţi de cea mai jegoasă campanie electorală pe care am văzut-o în ultimii 22 de ani. Avem peste 7 milioane de români frustraţi că votul lor a fost anulat printr-un artificiu legalist. Avem alte milioane de cetăţeni, imposibil de precizat câţi, frustraţi că au trebuit să tacă pentru a-şi exprima opinia. Avem o alianţă guvernamentală care a riscat viitorul României pentru un obiectiv meschin, pe care l-a şi ratat. Avem un preşedinte care, aproape inimaginabil într-un stat de drept, a cerut cetăţenilor să nu voteze. Aici ne-am înfundat – şi este, poate, ultimul moment în care mai putem încerca să înţlegem de ce am căzut atât de jos.

****

O femeie în vârstă, aplaudată de alţi pensionari, strigând “scroafo!” după Ioana Băsescu.

Am văzut ieri o scenă înspăimântătoare. O femeie în vârstă, aplaudată de alţi pensionari, strigând “scroafo!” după Ioana Băsescu, în faţa reşedinţei preşedintelui. Mi-a adus aminte de aclamarea minerilor, în Bucureşti, în 14 iunie 1990. Cumplit: ambele momente sunt rezultatul aceluiaşi gen de stimulare nervoasă a umorilor primitive din societate, şi ambele scene sunt inspirate de lideri politici ai aceluiaşi partid – FSN, acum PSD, fost PCR. Este un mod bolşevic, asiatic de a cârmi masele. Gărzile Roşii ale Revoluţiei din Octombrie la fel vânau duşmanii poporului, şi la fel au făcut-o batalioanele de fanatici care fluturau cărticica roşie a preşedintelui Mao.

Nu poţi pretinde că înţelegi şi iubeşti spiritul european şi să manipulezi masele în acest mod sălbatic.

****

La ora 10, BEC a anunţat prezenţa după numărarea a 97% din voturi. Aşadar, cu o prezenţă de 46,13%, referendumul nu va fi validat. În replică, prim-ministrul Victor Ponta spune ceva de genul “mergem înainte, Băsescu a încetat să mai fie un lider, încearcă să se agaţe de putere într-un mod şmecheresc”.

Sigur că da.

Rezultă că România tocmai a plătit cel mai costisitor sondaj de opinie din istorie.

Să fie clar: scopul referendumului nu era să aflăm că Băsescu şi-a pierdut popularitatea. Ştiam asta. Scopul referendumului era demiterea preşedintelui – şi acest obiectiv a fost ratat. Orice altă interpretare e doar fum. E ca-n fotbal: s-a jucat pe goluri iar USL n-a marcat cât trebuia. Că Băsescu a stat cu fundul în poartă, că a simulat, că a tras de timp – da, e adevărat. Trebuia să-şi dea şi nişte auto-goluri, cumva, ca să ajute USL?

Pot spune orice liderii USL, dar ar trebui să ne întrebăm, şi să-i întrebăm, de ce a fost nevoie de forţarea Constituţiei, de învrăjbirea populaţiei, de atâţia bani şi de atâta timp preţios pierdut doar ca să revenim la situaţia de dinainte: coabitarea.

Scopul referendumului nu era să aflăm că Băsescu şi-a pierdut popularitatea. Ştiam asta. Scopul referendumului era demiterea preşedintelui.

Vom auzi un cor de răgete şi răcnete în zilele următoare: Băsescu ignoră voinţa poporului, e deligitimat, nu vrea să lase puterea din gheare, e un nesimţit etc. Corul acesta are un singur rost: să acopere scrâşnetele şi mârâielile din spatele uşilor închise de la USL. Nu vă lăsaţi păcăliţi de ce se vede în public. Eşecul este perfect înţeles în interiorul alianţei de guvernământ, şi revenirea lui Băsescu la Cotroceni este doar una dintre manifestările înfrângerii. USL nu mai poate pune mâna, astfel, nici pe DNA şi nici pe Parchetul General; USL a reuşit să dezguste un mare număr de votanţi prin brutalitatea acaparării puterii; USL a dat vrabia din mână pe cioara de pe gard.

USL rămâne acum nu doar cu preşedintele Băsescu pe cap, ci şi cu o Uniune Europeană suspicioasă, cu un prim-ministru plagiator, cu un co-preşedinte care a promis că se retrage din politică, cu un PDL reactivat, cu un mare număr de cetăţeni dezamăgiţi şi îngrijoraţi, cu lideri de opinie ostili, cu o situaţie economică în curs de agravare, cu un leu devalorizat masiv.

Dacă ar fi fost o operaţiune militară, rezultatul operaţiunii ar fi o catastrofă. Cazemata inamicului n-a fost cucerită iar câmpul e acum plin de morţi şi răniţi. Şi nici măcar n-a fost un asalt frumos. Nu e nimic frumos când dai cu gaze toxice prin televizoare.

Inamicul unui plan bun este iluzia unui plan perfect – von Clausewitz.

Se spune că inamicul unui plan bun este iluzia unui plan perfect. Amintiţi-vă cum a început povestea. USL a pus la punct şi a urmat un plan de atac fulgerător asupra statului – prin preluarea sau desfiinţarea unor instituţii fundamentale, prin modificarea sau anularea unor atribuţiuni ale altor instituţii, prin numirea unor fideli în puncte cheie. O lucrare care trebuia să se încheie, finit corona opus, cu demiterea lui Traian Băsescu acum, repede, chiar înainte de sfârşitul anului, cât USL încă plutea pe valul simpatiei populare, cât Crin Antonescu mai avea speranţe să reziste într-o competiţie electorală pentru Cotroceni.

Un plan perfect. Inamicul victorios al planului bun. Care era planul bun? Cel de bun simţ: guvernarea.

USL putea doar guverna şi nu era nevoie de nimic altceva pentru o victorie devastatoare la parlamentarele din toamnă. USL putea să-l ignore liniştită pe locatarul de la Cotroceni. Băsescu, impopular, cu o cotă de neîncredere uriaşă, n-avea decât să ţipe din deal cât voia. N-ar mai fi putut influenţa nimic. Iar PDL? Oh, PDL… probabil că s-ar fi şi dizolvat după alegeri.

Dar USL n-a vrut calea inteligentă. Aşa e când ajungi să confunzi propaganda cu realitatea.

****

Traian Băsescu a devenit primul preşedinte al unei ţări din UE care a cerut alegătorilor să boicoteze un vot. Ştim de ce a făcut-o, cunoaştem şi rezultatul şi e neîndoielnic că era singura tactică posibilă ca să câştige, dar faptele rămân: a devenit primul – şi probabil va rămâne multă vreme singurul – preşedinte european care a cerut un boicot.

Are acum de digerat peste 7 milioane de voturi împotrivă. Câţi vor fi fost în favoarea lui? N-o să ştim niciodată.

Băsescu a devenit primul preşedinte al unei ţări din UE care a cerut alegătorilor să boicoteze un vot.

Preşedintele a dat vina pe “otrava vărsată de Antena 3″ ca să explice această respingere masivă. Are dreptate într-o oarecare măsură, dar Traian Băsescu are şi un trecut, pe care nu-l poate ignora. A câştigat multe medalii în campionatele autohtone ale demagogiei. A minţit, a jignit, a trădat, a învrăjbit copios. A fost preşedintele Băsescu un moderator în societate, aşa cum îi cere Constituţia? Fireşte că nu. Credea că puterea lui de seducţie asupra poporului va ţine la nesfârşit? Posibil. Mai poate face ceva pentru a redeveni ce-a fost? Eu cred că e aproape imposibil.

****

Traian Băsescu a obţinut o victorie urâtă. Când, la jumătatea lunii iunie, anticipam scenariul suspendării, am judecat corect câte ceva şi am ratat altele.

Am estimat, corect, că USL nu va rezista tentaţiei păcătoase de a încerca demiterea preşedintelui. Am greşit când am crezut că USL va alege calea sigură, inteligentă, şi va avea răbdare până după parlamentare.

Am estimat, corect, că votul va fi majoritar împotriva lui Traian Băsescu. Am greşit când am anticipat că Traian Băsescu va folosi momentul pentru a-şi reconstrui credibilitatea – şi am greşit pentru că nu mi-am putut imagina tactica boicotului. Va fi imposibil să lase aşa ceva în urmă.

****

Despre viitor. Sunt două căi: confruntarea şi conlucrarea.

Confruntarea: USL menţine discursul public privind delegitimarea preşedintelui, îl izolează la Cotroceni, aşteaptă parlamentarele, obţine un scor bun şi încearcă să formeze un nou guvern, în aşteptarea prezidenţialelor din 2014. Între timp, preşedintele mai dă drumul la dosare în piaţă, hărţuieşte guvernul cum şi cât poate, se dă de ceasul morţii, după parlamentare, să creeze altă majoritate, ca să lase într-un fel măcar ceva din USL în afara guvernării.

Conlucrarea: oamenii ăştia, care se cunosc de cel puţin 22 de ani, înţeleg, în sfârşit, că e momentul să-şi panseze rănile şi să caute o ieşire comună din mizeria în care au intrat. Preşedintele revine cu propunerea demisiei anticipate în schimbul modificării Constituţiei în spiritul referendumului din 2009. USL acceptă. Politica românească se resetează şi avem şansa unui nou început.

Ne vom lămuri destul de repede.

Poate vrei să mai citeşti ceva:

  • 08/08/2012 -- Sunt timid, dar mă tratez
    Vocea Rusiei, 30.07.2012: "Echipa de la USL mai are şanse reale să-l demită pe Traian Băsescu, dar pentru a reuşi trebuie să acţioneze în forţă şi ...
  • 19/06/2012 -- Pohta ce-a pohtit
    "Băsescu şi-a semnat condamnarea la suspendare", titrează România TV o discuţie despre plagiatul lui Victor Ponta. E un titlu inspirat şi, mai ales...
  • 14/07/2012 -- National-USL-ismul dlui Antonescu
    Inspaimantator este ca liderii USL nu mai disting propaganda de realitate. Reactia de profunda ingrijorare a europenilor la ce se petrece de cate...

{ 135 comments… read them below or add one }

Dani July 30, 2012 at 11:35

Chiar crezi ca Basescu si-ar da demisia in cazul revizuirii Constitutiei?? Sa numaram de cate ori s-a razgandit / reevaluat pe parcursul ultimelor 3 saptamani? Cu parere de rau, nu poti sa ai incredere intr-un mincinos.

Reply

nikul July 30, 2012 at 12:03

iete ca scazu euroiul la 4,57 asa cum spunea domnu ponta ca dupa 29 se limpesc apele. e bine. domnu ponta are viziune economica. clar, basescu a infrant.

Reply

Tinu Coman July 30, 2012 at 12:22

Te-ai gandit ca poate… doar poate… eur a scazut din cauza nevalidarii referendumului, si nu din cauza ca asa a prezis ponta? ;)

Reply

eduard July 30, 2012 at 12:50

Ca să înțelegi și tu viziunea economică a lui Ponta: el împreună cu toți USLiștii au sperat să-l demită pe Băsescu. Euro ar fi scăzut în momentul în care ar fi fost speranță de stabilitate în România.. El a făcut declarația referitoare la Euro ca să dea impresia că dacă se schimbă președintele și intră USL-ul atunci va fi stabilitate… Dar nu Euro a scăzut pentru că a rămas Băsescu.

Reply

curly July 30, 2012 at 13:04

@nikul: faza asta e un joc al BNR care a stat fara interventie in toata perioada asta ca sa nu cheltuiasca aiurea niste sume pt a tine leul cand erau presiuni naturale pe el; revenirea se intampla si daca se valida referendumul

Reply

nikul July 30, 2012 at 13:14

daca se valida referendumul se shorta si mai vartos. nu vorbi despre ce nu te pricepi.

Reply

andrei July 30, 2012 at 14:24

Si tu.. priceputule.. cum iti argumentezi afirmatia?

Reply

eduard July 30, 2012 at 14:54

Păi și dacă în ambele cazuri scădea euro unde e viziunea asta economică? Când cade un strop de ploaie tu zici că plouă -> ești meteorolog?

Reply

curly July 30, 2012 at 15:04

bagi mana in foc ca nu ma pricep? ma mananca sa-ti trimit un extras pe azi :)

Reply

sorin August 3, 2012 at 13:12

Din ce am inteles, BNR a cheltuit 800 milioane de EUR, din rezerva valutara, pentru stabilitatea Leului in aceasta perioada. FMI s-a cam suparat pentru aceasta actiune!

La o economie subreda cum este in Romania, orice speculatie poate destabiliza moneda nationala. Disputele politice sunt momente foarte bune de specula, dar si de retragere valutara din partea investitorilor straini.

Nonewhoever July 30, 2012 at 13:07

Luam o foaie de hartie si notam:
1. MAI, adica o institutie unde ministru e unu pe nume Rus, spune ca au fost incidente.
2. Iese un prim-ministru, pe care 2 (doua) comisii de oameni perfect inteligenti si onorabili, basca o masa de oameni din afara care n-au nici o miza in ‘spil’ il acuza de plagiat si declara ca n-au fost nici un fel de incindente.
3. Luam una bucata prim-ministru care declara ca nu a semnat ce a semnat.
4. Luam una bucata prim-ministru care intra in contradictie directa cu toate evidentele si habar nu are de economie, care arunca tara in prapastie, dar zice ca nu e lasat sa lucreze de unu’ care nu are atribute legislative.
Bun, ar fi multe astfel de evidente, dar ne oprim aici. Tragem linie: cine e cel mai mare mincinos cu ochelari?
Stiu, n-ai sa intelegei, ai obloanele numai pe una bucata directie. Dar, daca totusi (o sansa la trei catrilioane pentru stilul de gandire), am gandi logic, de ce sa am mai multa incredere intr-un mincinos, decat in celalalt?

Reply

Nonewhoever July 30, 2012 at 13:09

Erata: nu are atribute executive, ca nu el este guvernul. De alea legislative ce sa mai discutam cand avem cel putin 20 de parlamentari care n-ar trebui sa existe acolo, dar-mi-te in viata publica?

Reply

mihai 27 July 30, 2012 at 19:02

daca cei cunoscuti tie au avut parte de taieri de venituri pe baza unor ghilimele, iar faptu ca s-a scos la lumina pagubele din Energie si TVA-ul redus la alimente, te fac pe tine sa zici ca ca Ponta nu are cunsotinte in economie si eu pot sa zic, ca esti un Basist infect.

Reply

Nonewhoever July 31, 2012 at 12:27

Multumesc de insulta. Imi demonstreaza transparenta si disponibilitatea la dialog a sustinatorilor unei anumite parti. :) In rest, chiar eu beneficiez de niste sporuri muncite care au fost taiate, de exemplu ala de doctorat, dar nici ca l-as mai vrea, avand in vedere ca ma gandesc serios sa-mi recuz singur-singurel titlul. Nu fiindca am plagiat (ar fi fost de neconceput pentru mine si conducatorul meu de doctorat care m-a pus sa rescriu numai fro’ patru anisori, pan’ a iesit ce trebuie si baiatu’ era pus la punct cu absolut tot ce circula in domeniu!, deci verifica de la idee + originalitate, la cum faceam citarile (aliniat in text, de ex [Oxy, A, et al. 19xx], la cele de subsol (autor, editura, an, pagina) si bibliografia de la sfarsit), ci fiindca mi se pare penibil sa fiu asimilat unui plagiator si escroc care s-a cocotat in functia de prim ministru. Chestia cu TVA redus la alimente! Pai vezi ca nu stie economie? Preturile NU VOR SCADEA din acest motiv. Discuta si cu patronate din agricultura, din industria alimentara, din comert si de unde vrei tu si vei constata ca aceasta idee este o mare abureala. In ceea ce priveste ingineriile din energie, numele de Seres iti spune ceva? Dar Grivco? Dar afacerile cu energie ale “celui mai cinstit si onest senator, Dan Voiculescu?” Nu stii nimic despre astea? Ok, atunci documenteaza-te si p’orma comenteaza. Inca o data, multumesc pentru insulta. Intr-adevar nivelul este elevat. O ultima remarca: nu sunt basist. Imi folosesc insa, ghinion! spre deosebire de multi, propriul meu creier. In rest, sunt satul de placi ca ale tale, care sunt doar asta: placi.

Reply

mihai 27 July 31, 2012 at 16:55

daca ar fi toti asa samariteni ca tine ce bine ar fi! Tocmai tu nu esti transparent. eu am fost transparent si am spus clar. daca tu spui asa , pe acelasi principiu spun si eu ca tu esti exact opus. mi e pare rezonabil si logic. nu vad ce nu intelegi doctore.

Reply

Nonewhoever July 31, 2012 at 17:07

Nu, nu sunt samaritean? De unde pana unde? Stii ce inseamna samaritean? Aaaa…te referi ca inteleg (asta nu inseamna ca imi plac) taierile? Pai n-am incotro. Toata Europa taie, numai Grecia scanceste cam in aceleasi tonuri incercate de unii aici si mai devreme ori mai tarziu, insa teama imi e ca deja in septembrie, va ajunge la punctul final: afara, fara papa, fara banisori si vai, vai de aia ce au avut si al tzspelea salariu, fiicele si vaduvele generalilor ramase casnice si alte alea. Ok. ti-am raspuns ultima data. In rest, citeste ce ti-a raspuns Cro, in fata caruia ma inclin. Pa!

mihai 27 July 31, 2012 at 17:29

daca tu compari grecia cu romania ca nivel de trai esti dubios. venitul principal al tarii este turismul. e ca si cum ai compara economia greciei cu Udrea, si din perspectiva asta iti dau 1 punct pt ironie!

coco August 4, 2012 at 17:01

Nonewhoever………Mare dreptate ai , un mincinos ramane un mincinos ,asta e oboala ,bine nu se mai face ,asa a crescut acest sarpe cu ochelari numit Plagiat.

Reply

dumitrescu August 4, 2012 at 11:10

Ar fi de acord dar USL nu este interesat de reducerea parlamentarilor (TRANTORILOR)

Reply

Turnofftheglory July 30, 2012 at 11:39

Victorie a la Pyrrhus. 7 milioane de cetateni frustrati, ungurimea jignita de guvernanti, imaginea externa extrem de afectata, recesiune economica, lipsa de lichiditati si fani si partizani gata sa scuze derapajele si infractiunile penale si la adresa bunului simt.
Din toata afacerea asta ma sperie partizanatul si lipsa totala de rezerva, obiectivitate si moderatie. Poate pentru ca avem un campionat de fotbal intern dezastruos?
Niste gladiatori pentru linistea Romaniei!

Reply

Daniel A. July 30, 2012 at 11:45

Escaladează o problemă nouă: rasismul pe care USL nu se sfiește să-l arate. Se vrea încă un 20 Martie 1990?

Reply

mihai 27 July 31, 2012 at 17:00

rasismul usl-ului? poate nu sti, dar basescu a spus tiganca imputita, si tot basescu minte cand se razgandeste de la ora la ora. ast anu-i rasism? sau faptul ca pt o pomana de 10% de la UDMR, le acorda privilegii. rasismul este si reversibil, adica se intoarce impotriva poporului. si iti spun si tie ce am mai spus intr-un alt comment, a indemna lumea la neprezentarea si deci implicit, neexprimarea la vot, este cat se poate de neconstitutional. daca ai senzatia ca poti sa-l compari pe ponta cu iliescu te inseli. daca acum ii vezi impreuna este din respect, varsta inaintata, fost presedinte, si presedinte de onoare in partid. moral e normal sa se intample lucrul asta, dar nu cred ca mintea ta ii compara cu deciziile politice luate . La fel si cu Nastase. concluzia acestor 3 membri este ca mie personal nu-mi place niciunul, iar referendumul nu are legatura cu USL. asta ca sa fim in topic. intreaba-te de ce au murit revolutionarii in 89! in nici un caz ca sa stai acasa sa bei berica sau la mare sa colorezi apa cu prostie!

Reply

party July 31, 2012 at 19:39

“poate nu sti” … dar tu STII ?

Reply

Ramona July 30, 2012 at 11:46

si ca sa particularizez ce ai scris tu: ce ignora cu desavarsire usl si pdl e ca mama nu e un zombie spalat pe creier de antena 3, pentru ca a ales sa voteze si nici eu nu sunt probasistia mizerabila care a adus tara in cea mai neagra saracie, pentru ca nu am votat. :)

Reply

mihai 27 July 30, 2012 at 19:28

USL nu a incalcat nici o lege cu referendumul, au facut referendumul dupa legea din 2007, inainte s-o schimbe Basescu. deci sa fie si mai clar dupa 2007, basescu a schimbat legea, iar cei de la USL au anulat modificarea facuta de Basescu pentru ca era absurda. una dintre conditii absurde a fost aceasta lege de referendum pe care cc-ul a aprobat-o ca fiind valida cu demiterea. pt validarea ei trebuie sa fie nevoie de 50% + 1 vot, aceeasi lege nefiind necesara pentru alegere. drept urmare decizia cc este ilegala intr-o oarecare masura. Constitutia Romaniei mai spune de mult timp, ca pana la urma tot parlamentul are ultimul cuvant de spus. acum sa vedem, pentru ca eu cred ca ultimul pas este iesirea in strada a celor 7 milioane si ceva care au spus DA. pe acelasi principiu as putea spune, ca cei care n-au votat nu au nici un drept de contestare a deciziei lor. pt ca orice tacere prin neexprimare, este declarata constitutional ca fiind nelegitima. Faceti calculele acum si mai adaugati faptul ca presedintele suspendat pana ieri, Traian Basescu a indemnat populatia sa nu voteze, ceea ce tot constitutional , este ilegal. Astept ziua cand T.Basescu va fi tras la raspundere. ca este maine ca este peste 1 an sau 2 dupa expirarea mandatului, acea zi va veni, iar atunci toata lumea care va vedea adevarul despre traian basescu va spune ca au venit ieri la vot, si au spus da. adevarul este clar ieri nu au venit jumatate dintre cetatenii acestei tari. alta concluzie pe care o trag din aceste lucruri este ca suntem o tara car ene meritam soarta si nu suntem altceva decat niste oameni josnici ca popor, daca nu suntem capabili sa ne luam destinul in propriile maini. Imi pare rau ca nu avem onoare cum are Japonia, sau sa fim mai sociabili cum sunt suedezii. Trist este ca acest referendum pentru mine a raspuns la multe intrebari despre aceasta tara, acest popor, iar de acum in colo mi-este foarte clar ce trebuie sa fac. O zi buna si multa intelepciune va doresc.

Reply

Cro July 31, 2012 at 00:39

1. Alegerea unui presedinte este un act programat, o reula, stim ca trebuie sa se faca la 5 ani si pt un mandat de 5 ani (asta scrie in Constitutie). Demiterea unui presedinte este un act extraordinar, in situatii limita, o exceptie si consider ca trebuie sa se faca in niste termeni specifici

2.”Constitutia Romaniei mai spune de mult timp, ca pana la urma tot parlamentul are ultimul cuvant de spus” – daca imi arati pasajul din Constitutie unde scrie este esti mare si iti trimit o lada de bere. Am impresia ca asta scrie in Ordonanta pt organizarea referendumului, dar se mai incurca si aia la A3

3. “ultimul pas este iesirea in strada a celor 7 milioane si ceva care au spus DA” – este evident ca asa rezolvam problema si o sa fie liniste si pace in tara, o sa curga lapte si miere, o sa-si revina democratia si economia va ajunge pe cele mai inalte culmi. Poate ar mai trebui sa invatam ca o tara se conduce dupa legi si poate vom ajunge sa le si respectam. Si daca tot iesiti 7 mil in strada faceti ceva su cu alea 10 mil care nu vor nici in strada, nici la vot

4.”ca cei care n-au votat nu au nici un drept de contestare a deciziei lor” – Consitutia imi da dreptul la libera exprimare, nu o sa-l retragi tu nimanui pt ca nu are o stampila pe buletin. Teza cu “nu votezi nu comentezi” lansata de politruci de trei lei si preluata pt ca suna bine, mai ales pt un votant disciplinat al unuia sau al altuia. La fel de usor eu pot spune ca aia care au votat nu mai au dreptul sa comenteze pt ca s-au exprimat deja, le stim parerea si nu ne intereseaza sa ne-o repete

5.”pt ca orice tacere prin neexprimare, este declarata constitutional ca fiind nelegitima.” – Sa mori tu? Unde scrie? In Constitutie si nu am fost atent? Ai facut drept constitutional cu …. ? Sa-ti amintesc niste vorbe: “tacerea e de aur”, “daca taceai, filosof ramaneai”, “decat sa nu spui nimic mai bine taci ;) ”, “mai bine taci si pari prost decat sa vorbesti si sa spulberi orice indoiala”

6.”Traian Basescu a indemnat populatia sa nu voteze, ceea ce tot constitutional , este ilegal.” – Tov Procuror va dau dreptate aici. Sa indemni la vot este moral, de dorit, sa indemni la boicot este ilegal conform Constitutiei. Atata vreme cat nu oblig pe cineva sa mearga sau sa nu mearga la vot, doar ii rog sa urmeze o cale, cred ca pot sa ii indemn in ambele directii. Nu am auzit de legea de care vorbesti. Poate e o OUG de azi dimineata

7. recunosc de pe acum ca am fost la vot si am spus DA. Economisesc 1-2 ani de neliniste :) si te fac fericit de pe acum

8. ” nu suntem altceva decat niste oameni josnici ca popor” – am sa te rog sa vorbesti in numele tau si nu am sa te contrazic. Eu nu ma socotesc asa si mai am cunostinte destul de multe care nu intra in categoria asta.

9.”nu avem onoare cum are Japonia” – daca era asa nu mai aveam clasa politica. Isi faceau toti harakiri si nu mai avea cine sa te scoata la vot pt demitere si nici pe cine demite. Acuma astept ca dupa ce l-a hulit pe ala cu 5 minute, ala cu onoare sa arate ca el se poate retrage din politica asa cum a pomis. Asa poate o sa ajung sa-l respect.

10. “mai sociabili cum sunt suedezii” – sigur nu te gandeai la suedeze ??? :)

11. “de acum in colo mi-este foarte clar ce trebuie sa fac” – ma bucura ca cineva s-a ales cu ceva dupa referendumul asta. Macar nu au fost bani aruncati pe fereastra. Ce inseamna “in colo”? E antonim cu “in coace”?

12.”O zi buna si multa intelepciune va doresc” – O zi buna si multa intelepciune iti doresc si eu.

Reply

Vlad Petreanu July 31, 2012 at 14:01

:) nota 10 pentru punctul 11 :)

Reply

Dorin Victor Vasile July 31, 2012 at 14:56

felicitari pentru punctul no. 7 :)

Reply

mihai 27 July 31, 2012 at 17:13

sunt multe de zis.. daca ai de gand sa argumentezi spusele mele prin corecturi gramaticale, arata cat de mult doresti o lamurire, si daca ai de gand sa mai si vi cu glume pe subiecte serioase arata si cat de intelept esti. la punctul 6 poate ma lamuresti si pe mine totusi daca e imoral si nu ilegal, inseamna ca faci lucruri imorale dar legale. acelasi principiu merge si basescu, atata timp cat nu mai are dosarele alea renumite, e legal. corecteaza-ma daca gresesc!

Reply

party July 31, 2012 at 19:47

si doar ti-a zis cum e cu tacerea.

Reply

Cro August 13, 2012 at 15:24

Salutari,

Ti-am citit raspunsul, mi-am recitit afirmatiile si o sa incerc si de data asta sa-ti dau raspunsuri numerotate pt ca ofera un plus de claritate:

a) In tot romanul ala de care am fost in stare dupa miezul noptii am facut o singura corectura gramaticala, din pura rautate, nu aia era esenta punctului 7, deci nu vad sensul afirmatiei tale cum ca incerc sa-ti “argumentez spusele” prin corecturi gramaticale. In plus pe mine nu ma interesa sa-ti “argumentez spusele”, eu faceam exact contrariul

b) Postarea mea a fost ironica, nu glumeata si am utilizat acest ton pt ca postarea ta mi s-a parut o gluma. Si imi mentin parerea.

c) Referirea la “sociabilitatea” suedezelor este singura care ar putea fi considerata o gluma (din punctul meu de vedere nici macar asta, este in ton cu restul postarii) . Mi-am zis ca e mai placut sa surprind acest aspect decat sa ma leg de chestiuni mai triste cum ar fi numarul mare de alcoolici, presupusele probleme de potenta ale suedezilor sau rata mare a sinuciderilor din tara aia. A nu se intelege ca nu consider Suedia o tara frumoasa si suedezii niste oameni extraordinari, dar intotdeauna putem surprinde diverse aspecte intr-o societate. Eu consider poporul roman un popor sociabil si o dovada in acest sens este ca stam de vorba cu tine. Sau asta este dovada de rabdare. Discutabil. Uite ca iar am fost ironic.

d) Nu eu trebuie sa-ti ofer lamuriri legate de pct 6. Tu ai facut o afirmatie, ti-am aratat doar ca este falsa. Daca nu vrei sa intelegi asta este problema ta, nu a mea. Dupa ce scrii “Traian Basescu a indemnat populatia sa nu voteze, ceea ce tot constitutional , este ilegal” nu poti sa vii sa incerci sa ma ametesti cu nuante de ilegal, imoral, ca eu trebuie sa-ti ofer lamuriri samdp. Trebuia sa scrii din start ca iti pare imoral, nu sa spui ca este ilegal din punct de vedere consitutional si aveam un punct mai putin in postarea anterioara si cel putin trei in asta.

e) Sa-ti spun cum vad eu partea cu imoral-ilegal. Pana nu demult sexul premarital era considerat imoral. Unii asa il considera si acum, normele bisericesti spun ca avem de-a face cu un pacat. Iti pot da un citat din Psalmul 50: “Ca iata intru faradelegi m-am zamislit si in pacate m-a nascut maica mea.” Cu toate astea cred ca 99% din populatia celibatara, matura sexual practica aceasta imoralitate si curios, nu este ilegala si am remarcat ca nici foarte condamnata desi suntem o tara de crestini declarati, dovedit statistic. Procentul de 99% nu are la baza date statistice, l-am plasmuit eu, il poate contesta oricine. Deci pornind exclusiv de la acest exemplu spun ca este posibil sa fac lucruri imorale, dar nu ilegale (un domn nu spune niciodata). Si sunt convins ca se mai pot gasi exemple.

f) Daca insist sa traiesti intr-o tara care leaga moralitatea de legalitate iti recomand, in spiritul celor de mai sus, o tara in care adulterul “se lasa” cu condamnarea la moarte … cel putin a femeii. Barbatul poate avea circumstante … morale si legale :) . Asta iti pare moral? Este o intrebare retorica, chiar nu astept raspuns.

g) De dosarele alea renumite m-am saturat sa aud, mai ales cand tot tu recunosti ca ele nu mai exista (nu te-am verificat, te cred). Este ultima rezerva pe care o arunca orice individ adept al suspendarii cand nu mai are niciun argument. Si mie nu imi pare un argument valabil in discutia de fata. Poate iti ridic o minge la fileu, faci ce vrei cu ea. Eu unul nu sunt jurist, nu cunosc dosarele in detaliu, nu am de gand sa intru intr-o discutie de genul “X a furat mai mult”, “ba Y” pt ca ar fi doar o pierdere de vreme si o discutie cu argumente “din auzite”, cred doar ca in atata timp, daca lucrurile erau clare am fi avut si altceva decat “trimiteri” la aceste dosare. Eu o sa fac o trimitere doar la pct 9 din postarea anterioara si gata.

h) Hai sa intelegem ca nu sunt numai 2 categorii in tara asta, asa cum incearca iubitul vostru presedinte interimar sa va faca sa credeti. Nu sunt doar aia care vor sa cada Basesc si aia care nu vor, nu doar basisti si cacarai (ambii termeni noi in limba romana). In aia 7,4 milioane care au votat DA sunt unii care nu au idee ce si de ce au votat. La fel si la aia aproape 1 mil cu NU. Unii din aia 7.4 mil nu il plac pe Basescu, dar nici pe Antonescu, unii din aia 7.4 mil nici nu cred ca exista, unii au stat acasa pt ca nu-i plac pe niciunii, altii ca-l plac pe Basescu, altii ca nu au auzit de referendum sau pt ca nu le pasa, sunt unii care nu-l plac pe Basesc dar le este mai frica de rahatul in care ne-au bagat niste politruci inconstienti samdp. Suntem multe milioane in tara asta (desi in ultima luna se pare am murit cam multi) si avem foarte multe opinii. A le rezuma la doua este o greseala de evitat.

Din pacate mi-a fost greu sa tac. Asta ca sa lamurim cum e si cu intelepciunea mea. Dar ma tratez.

Zi buna tuturor

Reply

Cro July 31, 2012 at 00:51

Si inca ceva, un 13: nu Basescu a schimbat legea referendumului, el nu are parghiile sa faca asta. A fost schimbata pt a evita o viitoare suspendare a lui, a fost schimbata pt a-l ajuta, poate a cerut schimbarea celor in masura sa faca asta, dar nu el a schimbat-o.

Aud ca omul asta a facut atatea, mai nou este si prieten cu mai-marii Europei, controleaza presa straina, Comisia Europeana, Departamentul de Stat, le stie pe toate si le face pe toate incat ma gandesc ca am putea face o exceptie pt el si sa-l lasam sa mai fie o data presedinte … si sa fie si Guvern, Parlament, Curte Constitutionala, Avocatul Poporului, Procuror General, conducatorul viitorului doctorat al lui Ponta, frizerul lui Antonescu, samdp. Si in caz ca vrem vreun referendum nu mai cheltuim bani, nu mai deranjam lumea de la plaja, il intrebam pe el. Unii imi spun ca deja a facut toate astea si daca ar fi sa-i cred … Noapte buna

Reply

adi July 31, 2012 at 09:47

#cro: Genial.

Reply

mihai 27 July 31, 2012 at 17:07

cro astazi declaratie de la ccr. ultimul cuvant de spus tot parlamentul il are. Mai citeste prietene. si toti cei care te aproba pt ca deja au opinia formata. nu mai e nimic de zis. macar antena 3 nu ascunde declaratiile lu basescu asa macar stiu sigur ca im ipastrez constiinta si legea liberului arbitru, sa pot sa trag singur concluziile corespunzatoare.
ma uit la a3 de 1 an . basist nu mai sunt de cand a hotarat domnia sa sa mareasca de la 6 luni la 2 ani taierea. pe mircea badea il apreciez nu ca e arogant, pt ca este, ci pentru ca are logica in gandire si argumenteaza corect. si sunt multi ca el in a3. mi-este de ajuns sa stiu la ce ma uit la tv.

Reply

Xulescu August 1, 2012 at 12:25

Domnule Mihai, sper ca sunteti constient ca referendumul nu a fost despre “taierea” salariilor/pensiilor. Prin referendum trebuia sa ne spunem parerea despre incalcarea *grava* a constitutiei de catre presedintele Basescu.
Daca ati votat din alte motive, nu aveti constiinta curata, indiferent la ce si cate televiziuni va uitati.

Reply

Glass and Iron August 1, 2012 at 17:56

Pentru respectarea adevarului istoric … :)

Intrebarea referendumului a fost : “Sunteţi de acord cu demiterea preşedintelui României, domnul Traian Băsescu ?” si atat. Nu a fost “Sunteţi de acord cu … fiinndca a incalcat grav Constitutia ?”. Argumentatia a fost inainte si a constat in “a lovit Constitutia” – dupa unii politicieni, si “nu a lovit-o nici in plex, nici cu pumnul in faţă” – dupa alti politicieni. Organizatorii tentativei de destabilizare a stabilitatii au fost smecheri si au lasat-o simpla si la obiect (intrebarea) iar CCR a lasat-o in coada de peste, asa cum ne asteptam. Iar atunci românii nu s-au rezumat la “a lovit-o rau sau doar a imbrancit-o” ci sau gandit la “ne-a taiat salarii / ne-a scos din criza”, “ne-a facut de ras / ne-a ridicat in ochii Europei”, “isi baga nasul unde nu-i fierbe oala / este vigilent” , “mai are putin si face praf Romania / este garantul stabilitatii in Romania” sau pur si simplu “imi place de el / nu-mi place de el”.

Asa ca, daca este sa ne gandim la intrebare, toti au constiinta curata … ce a determinat “DA”, “NU”, boicotez, este alta treaba.

Dan July 30, 2012 at 11:58

Ăsta e sfârşitul oricăror iluzii. Nu va exista mult-visata conlucrare până când cineva nu va pierde tot, fiindcă e un joc de tipul “totul sau nimic”. Şi asta pentru că nu joacă pentru noi, marea masă. Nici Băsescu, nici ceilalţi.

Sper că nu aveţi credite în valută.

Reply

mihai 27 July 31, 2012 at 17:15

daca ai credit in valuta e vina ta, insemana ca nu iti place economia. isarescu tot spune de cativa ani sa mergem pe credite in lei chiar daca ai salariul in euro.
un fel de ponta sunte-ti dupa spusele unui basist “nu stie o boaba economie”.

Reply

dan July 31, 2012 at 21:16

wow. ok, domnu’ fin cunoscator intr-ale economiei, ia spune o decizie pe care au luat-o cei de la USL pt a imbunatati situatia economica a tarii de cand au venit la guvernare. si nu ma lua cu nu ii lasa basescu sa faca ceva (cum am auzit pe diversi cu memoria scurta) , ca el nu are atributii sa-i impiedice pe astia sa ia decizii economice. au venit de 3 luni si n-au luat nici o decizie, in conditiile in care basescu a fost si suspendat si au avut o majoritate parlamentara zdrobitoare. degeba o dam in demagogie, treaba e simpla: de cand a venit usl-ul la putere e mai bine sau mai rau? ca la asta se reduce totul. basescu, da-l incolo, ca maxim doi ani il mai suportam.

Reply

dan July 31, 2012 at 21:17

erata: degeba-degeaba

Reply

Mihai July 30, 2012 at 12:03

Eu am votat DA ca sa curm scandalul, nu pentru ca nu inteleg cum a incalcat legea USL. Aveam de gand sa ii penalizez la toamna pentru asta. Manatu din spate de ura lui Voiculescu si nerabdarea lui Antonescu au lasat, vorba ta, numai morti pe campie. Pentru Dumnezeu, ce nevoie aveau sa schimbe legi pentru buna guvernare pana la toamna? Puteau dupa aia sa schimbe orice.

Reply

Nonewhoever July 30, 2012 at 13:15

Nu cred ca justifici corect. Sa ma explic: daca acum au fortat (asa cum admiti), de unde ai garantia ca va mai exista ceva la toamna? Cum mai puteai sa-i “penalizezi” daca reuseau sa-si faca propriile jocuri? Daca era prea tarziu? Si discutand despre asta: priveste reactiile de azi. Ma bate un gand: daca ai adus deja, alaturi de multi altii, tara la prea tarziu deja? Iesi din nou in strada? Ceva imi spune ca n-ar ezita nici unul dintre gloriosii si triumfalistii USLasi sa te transforme in carne de tun. Evident, intai nu va mai fi scandal si va fi linisteeee….!!!! Buna guvernare? Care? Unde? Am ratat eu ceva? Plang fermierii, preturile vor creste la mancare, dar onor ministrul de agricultura (om de casa cu imprumuturi la Voiculescu, by the way) spune ca NU trebuie luate masuri speciale. Hmmm? Ce-ti justifica votul? Si ca sa nu existe dubii: nu am iesit la vot, desi mult timp am nutrit pasiuni liberale. Scuza-ma, dar am preferat sa nu particip la sinuciderea colectiva.

Reply

traian July 30, 2012 at 18:36

incearca si cu o femeie ;)

Reply

Nonewhoever July 31, 2012 at 12:32

Numai cu una? Man, doar atata poti? Pacat! Insa, in discutie erau niste “pasiuni”, cum sa zic de natura filtrului intelectual, dar nu ma bag cu mata ca imi pierd timpul. In rest…Viagra si poate-ti mai creste ‘potentialul’ :)

Reply

l.m August 26, 2012 at 17:06

Sinucidere colective ? Da . O infractoare de drept comun + alte 5 capete “luminate” s-au sters la c.. cu voturile a 7.400.000 de romani care ,intr-o zi torida de vara, au renuntat la plaja,la bere,la somn etc .10 minute ca sa-si exprime un drept ,iar voi,ca asta si-a dorit DEZBINATORUL DE NATIE” ati dat curs cererii “nu mergeti la vot” , ” pentru ca eu nu vreau sa castig la masa verde”,dupa TB citire . Este corect ? Daca da ,BRAVOS NATIUNE ( il citez pe un clasic care nu este in viata,apropo “iarna nu este ca vara ,dupa un clasic in viata.)

Reply

Cristi July 30, 2012 at 12:14

Asa se intampla de 22 de ani…
mi-e lehamite (de 10 ani nu am mai fost la vot) – nu pentru ca nu as vrea sa-mi exprim opinia, ci pentru ca nu am cu cine vota.

Traim in secolul vitezei iar noi votam pe bucatele de hartie – exact pt favorizarea furtului.
Sa duci urne de votare in restaurante sa alergi cu urnele doar – doar…

Iar plagiatul lui ponta sa treaca asa de usor de mass-media …..e incredibil, furtul intelectual este cel mai grav furt

Toate acestea se observa din UE si am luat-o rau la vale…

“same bullshit all over again” – ai concretizat foarte bine (felicitari)
P.S. Mie imi scadea nota la purtare si nota 2 in catalog daca copiam…dar asa este… – eu nu sunt seful guvernului…

Reply

Dodo July 30, 2012 at 15:04

Ohh pleasee..asta-i o scuza buna ca sa nu actionezi.

Reply

mihai July 30, 2012 at 12:20

FSN continua prin PDL asta este filiatia si ar trebui sa cunoasteti amanuntele astea daca va pronuntati.
e jenant ce s-a intamplat la vila Dante. insa exista niste fapte. mod, poate mai grotesc, au reactionat basistii la glonul lui Nastase. n-ati fost la fel de insapaimantat.
stim foarte bine cati vor fi fost impotriva: cam 20-22%. ca inchideti ochii, e altceva.
suntem 8,5 milioane care ne-am facut datoria. responsabilitatea e a celorlalti.
stiti cum e : unii nu au apa calda, pentru ca altii nu platesc intretinerea. necesitatea cvorumului nu se pune la indoiala. dar nu puteti cere respect pentru cum ati jucat. in Romania sunt 1 milion de saraci care nu voteaza niciodata, pentru ca nici nu isi inteleg rostul de cetateni. ei nici nu stiu ca au dreptul sa intre in primarie, stau cu caciula in mana la usa. oameni fara nicio sansa. daca ii scadem pe acestia din cei 19 milioane, raman 18 milioane potentiali cetateni. restul il cunoasteti. noi nu suntem parteneri de joc. nu suntem dusmani, dar nu suntem parteneri. voi sunteti un neam separat. daca aveati respect pentru neamul vostru, nu pentru politicieni, nu il ignorati si nu il lasati singur pe teren. singurii care au facut ocul unor politicieni sunt cei care nu s-au prezentat. ceilalti au vorbit pentru ei insisi.

Reply

Vlad Petreanu July 30, 2012 at 13:06

FSN s-a scindat in martie 1992 (am relatat de la conventia aia ca reporter). Aripa Roman a ramas cu numele FSN. Echipa lui Ion Iliescu si-a facut FDSN si a castigat ulterior alegerile parlamentare si prezidentiale. FSN a devenit ulterior PD. FDSN a devenit PDSR si PSD. Amandoua partidele au o mostenire comuna PCR, dar mi se pare evident ca dreptul primului nascut ramane al lui Ion Iliescu, deci al PSD :) )

Reply

mihai July 30, 2012 at 13:44

mostenire inseamna inclusiv patrimoniu. iar Iliescu nu a fost singur.

Reply

mihai July 30, 2012 at 13:48

dar nu nteleg de ce apare comentariul la care ati raspuns. imediat dupa ce am dat “send”, mi-a aparut o pagina de eroare pentru ca picasera atat netul cat si cablul. e destul de stanjenitor pentru ca, ulterior, am scris un nou mesaj in care spun cam aceleasi lucruri.

Reply

Cro July 31, 2012 at 00:10

Milionul ala este cel care voteaza mereu. Galeata colorata, punga de zahar/faina, sticla de ulei, o punga colorata rosu/galben/portocaliu … si gata votul. Astia sunt cel mai bun electorat cu putinta si nu se termina niciodata pt ca au invatat cum sa actioneze pt a fi saraci in continuare. Voteaza si dupa asteapta sa curga mai departe galetile si pungile. Si alesii au grija de ei, au grija sa ii aiba votanti si mai departe, sa fie tot niste amarati care se bucura la o punga cu produse de 10-15 lei o data la patru ani.

Reply

me July 30, 2012 at 12:30

cel mai corect ar fi fost ca basescu sa-si dea demisia: macar ar fi murit frumos, oamenii l-ar tine minte ca un com corect, nu ca un las care se tine de scaun prin orice mijloace!
pdl a pierdut clar referendumul!!! 18 mil de oameni cu drept de vot e o cifra fantezista… suntem 15-16 mil reali!!! cu alte cuvinte referendumul ar trebui sa fie valid!!!
pe langa asta boicotul pdl este o tactica anti-democratica!!!
boicotul propus de orban este de asemenea un lucru extrem de grav!!!! strainii dicteaza politica interna aa romaniei!!!!!!!!!!!
declaratia lui basescu si a pdlului este cel putin jignitoare la adresa romanilor: cum adica sa spui ca ai castigat si ca romanii te vor cand tu stii clar ca nu este asa !!!! te-ai folosit de o smecherie legala ca sa nu-ti pierzi scaunu… un lucru josnic pentru un comunist, d-apoi pentru un zica-se liberal!!!!

evident nici usl nu se dezminte. au anuntat victoria prea devreme… iar, s-au bagat in jocul de acuse al pdlului (eu personal vreau sa vad un partid care poate face politica fara a arunca cu noroi in adversari…) si, desi nu sunt de parere ca au incalcat legea, pot spune ca au fortat extrem de mult limita legala prin rapiditatea cu care au demis pe toata lumea pentru a-l demite pe basescu!!!

una peste alta consider ca usl si pdl NU ma reprezinta! da am fost la vot dar am fost la vor impotriva pdlului si a lui basescu si NU pentru a sustine usl!!! este trist ca in romania nu ai cu cine vota.
pe langa asta cel mai grav lucru din acest referendum mi se pare faptul ca NU ai putut sa fii indiferent. sa spui “nu-mi pasa” “nu sunt de acord cu nimeni si de asta nu ma duc la vot” NU aia avut aceasta posibilitate!!! daca te duceai practic orice ai fi facut erai impotriva lui basescu-pro-usl…. nu te duceai la vot. erai pro-basescu… chit ca au fost persoane care efectiv nu au putut merge desi il urau pe basescu! pe langa asta este jenant ca sa fii pastrat presedinte prin “voturile” mortilor!!!

Reply

belgianca July 30, 2012 at 12:37

Vrei sa pariem ce o sa aleaga intre confruntare si conlucrare?! Din nefericire, e previzibil…

Reply

ciufutozaurus July 31, 2012 at 16:52

ei, vezi ca te-ai inselat?

Reply

Mimanu July 30, 2012 at 12:48

Nu sunt nici pro / contra USL sau Basescu. Am fost la vot in speranta ca aceste scandaluri politice se vor linisti. Se pare ca nu avem acest noroc. Sper doar ca USL-ul sa-si vada in continuare de treaba si sa faca ceea ce trebuie. Sa guverneze! Cate legi ati dat in ultima vreme si le-a respins Basescu? Aha..

Reply

Glass and Iron July 30, 2012 at 12:53

USL-ul a lovit in forta iar cosul de gunoi al Romaniei le-a venit in gura. Pe niste bani multi, din “bugetul statului” adica (si) de la mine.
De ce sunt suparat ? Fiindca din banii cheltuiti pe referendum se mai faceau niste kilometri de canal, ca suntem de tot rasul cu 43,5 % conectati la sistemul de canalizare. Politicienilor aflati “la putere”, daca ati fi intrebat “Va convine sa va duceti mereu in fundul curtii si iarna sa va pisati turturi ?” tot ati fi scos mai multe voturi peste “prag”.

“Puterea” are o problema mare de tot – nimeni, dintre cei care trebuiau sa o faca, nu s-a gandit la “capcana pragului”. Traian Basescu nu este de ieri de azi in politica romaneasca, toti se laudau prin mass-media ca “gata, acum nu mai pacaleste pe nimeni” – ba uite ca a pacalit, pe cancelarul Germaniei, pe presedintele Comisiei Europene, pe voi guţumanilor de “politicieni”. Cat de fraier sa fii ca sa crezi ca jocul va fi “curat” ? Si mai ales, cat de manipulator sa vrei sa fii declarand “eu am convingerea ca” … uite ca 54 % dintre romani s-au pisat pe convingerile voastre. Oameni au raspuns exact la intrebarea referendumului, votand “Nu”, sau biocotand. Oamenii au inteles mai bine decat politicienii care este “mersul”. Oamenilor chiar le place de Traian Basescu sau nu au nimic de-mpartit cu omu’. El nu a taiat salarii, el nu a impozitat pensii, el nu s-a infruptat din banii de la Hidroelectrica, etc., asa cum au trambitat pana la asurzire Antenele, el nu … papusa aia de Boc si ceilalti au hotarat toate. Oamenii au inteles asta.
Cred ca Mircea Geoana jubileaza ! a avut dreptate cand a spus ca “Romanii s-au desteptat, romanii nu mai pot fi pacaliti”. Eu am incredere in ceea ce urmeaza pentru noi fiindca nu mai putem fi pacaliti de smecherasi precum Traian Babescu, Victor Ponta. Ca amandoi au vrut sa ne pacaleasca, da’ nu le-a mers ! Noi stim ce este bine pentru noi. Si suntem si gata sa ne batem pentru asta.

Reply

mihai 27 July 30, 2012 at 19:14

vorbesti de parca sar fi facut ceva pana acum… a face referendum e una. a face referendum si a afirma ca irosesti banii… e e penibil. referendumul asta este perfect justificat, la fel cum este justificat acum, ca mai mult de jumatate din romania a ales ca a vrut sau nu sa stea acasa la comanda unui ungur totalitarist si a unui comunist mascat de propria insconstienta politica. victor orban si traian basescu. domnilor ce pot sa va spun este ca daca votul vostru este cuvantul lor, nu pot sa spun decat ca inca mai traiti in comunism, iar cei ce au murit la revolutie, au murit degeaba. acum dupa acest referendum “total inutil” si “costisitor”, eu pot spune ca tara este impartita in doua, avem oameni care si-au facut datoria civica, castigata in 89′, si cei care sunt lenesi, manipulati, si incapabili de luarea unor decizii. Cred ca n-am uitat pe nimeni.

Reply

dan July 31, 2012 at 10:08

@mihai27: vezi ca ti-a demontat cro mai sus toate tampeniile, daca nu esti lenes, manipulat si/sau incapabil de luarea unei decizii i-ai raspunde. sau nu stii ce sa zici?

Reply

mihai 27 July 31, 2012 at 17:18

viata mea nu e blogging-ul mai am si alte lucruri de facut.
am adaugat ce a trebuit, dar sincer nu cred ca am ce cauta aici, pe blogul asta. mersi pentru tampenii.

Reply

party July 31, 2012 at 20:24

si noi mersi, inzecit.

Reply

Glass and Iron July 31, 2012 at 15:47

S-ar putea sa fie o problema de intelegere …
S-au cheltuit niste bani multi pentru o “chestie”, fara un “studiu de fezabilitate”. Oricine cu capul pe umeri ar fi inteles ca Basescu nu va fi demis, ca românii vor absenta in primul rand din indolenta sau dintr-o abordare “la misto” – nu trebuie sa fii geniu al politicii pentru a sti asta si nici nu trebuie sa arunci atatia bani pentru a afla asta. Fara sa mai vorbim despre cei foarte multi care chiar se simt reprezentati de Traian Basescu si il vor sau cei foarte multi care, daca ar avea in fiecare zi un pui fript pe masa, si-ar baga picioarele in tot si in toate.
Ar fi trebuit ceva minte pentru a intelege si preintampina relatia prag – boicot, dar “strategii politici” au festelit-o. Superficialitatea in pregatire se vede si in faptul ca abia acum au “descoperit” acte care demonstreaza ca populatia cu drept de vot nu este cat s-a crezut si afirmat, au “descoperit” liste cu morti alegatori si alte alea.
Nu cred ca au pregatit “beton” treaba asa ca imi pare rau pentru fiecare leuţ.

Eu am vrut sa subliniez ceva : (printre multe alte lipsuri) 56,5 % dintre români NU AU CANALIZARE. Si in nauceala lor, foarte multi vorbesc despre “comunism”, “lovitura de stat”, “totalitaism”, se “afirma de dreapta” sau se “pozitioneaza la stanga” – ei se caca-n fundul curtii da’ nu ies la vot, au timp sa faca politica si le dau guvernantilor “mana libera” sa se tina de smecherii, in loc sa-i ia de urechi “Bai, la mine cand ajunge canalizarea ?”. Si nu discut strict despre momentul asta, ia canalizarea ca simbol al lipsurilor din Romania, eu am folosit-o fiindca reprezinta minimum de civilizatie, alaturi de apa potabila (si electrificare). Mult prea multi români nu isi cunosc interesul, se “joaca” de-a politica. Iar guvernantii au profitat de nauceala asta si au smenuit cat au putut. Noi ne uitam cu ura sau dispret unii la altii in loc sa fim, cu totii, cu ochii pe ce fac guvernantii. Si sa le cerem sa munceasca pentru noi. TUTUROR politicienilor.

Reply

Cristi July 30, 2012 at 12:58

Destul de echilibrat si realist, dar ai gresit cand ai mentionat “Cumplit: ambele momente sunt rezultatul aceluiaşi gen de stimulare nervoasă a umorilor primitive din societate, şi ambele scene sunt inspirate de lideri politici ai aceluiaşi partid – FSN, acum PSD, fost PCR. “. La aceasta lista trebuie adaugat si PDL-ul, sa nu uitam Petre Roman din ce partid a fondat PD-ul, devenit pdl.

Reply

Vlad Petreanu July 30, 2012 at 13:08

N-ai inteles.

Reply

irina July 30, 2012 at 22:40

Cred ca nici eu nu am inteles prea bine. Din punctul meu de vedere, indiferent cine a fost initiatorul acestei stimulari nervoase, este limpede ca lumina zilei ca rezultatul acesteia a depasit limita dupa 2008, caci a fost antrenata cu mare zel incepand cu 2004.
Just my opinion :)

Reply

toma July 30, 2012 at 13:01

“Trebuia să-şi dea şi nişte auto-goluri, cumva, ca să ajute USL?”
Ba, s-avem pardon, președintele și-a dat cîteva autogoluri. Nu destule însă.

Reply

mihai 27 July 31, 2012 at 17:20

nu. presedintele a manipulat cum stie s-o faca de cand e apt de munca pt tara asta. ca doar deaia a putut sa plece pe afara inainte de 89′. prin basism!

Reply

curly July 30, 2012 at 13:09

eu ii suspectam de ceva inteligenta pe Ponta si Antonescu….dar cand am vazut cum au tulburat apele la inceputul lunii (care pt mine nu inseamna lovitura de stat, nici pe departe), mi-am reevaluat parerea. pai ei nu stiu ca cel mai mare pescuitor in ape tulburi e Base? asta e minimul din ce s-ar putea pricepe din acesti ani de cand e presedinte: se activeaza complet doar cand e un scandal…pana acum le declansa el, acum n-a fost cazul

Reply

ciufutozaurus July 30, 2012 at 13:13

“USL putea doar guverna şi nu era nevoie de nimic altceva pentru o victorie devastatoare la parlamentarele din toamnă. USL putea să-l ignore liniştită pe locatarul de la Cotroceni. ”

crezi ca ei nu stiau asta? evident ca stiau. atunci, inseamna ca au avut un motiv puternic sa aleaga o alta varianta, mai complicata. ce motiv? cel pe care l-ai amintit in articol, in treacat: DNA si Parchetul General.

ei stiau ca pot merge la pas care victoria din toamna. dar planul de suspendare era pus la cale mai demult, asa cum a dezvaluit Voiculescu. iar aruncarea lui Nastase si a lui SOV la bulau doar a catalizat reactia astora.

Reply

mihai July 30, 2012 at 13:15

pentru conformitate: din FSN s-a desprins FDSN, actualul PSD. FSN a continuat s ulterior s-a numit PD. Apoi PDL. Continuatorul de drept al FSN este PDL. asta e filiatia. PD a intrat in Internationala comunista in ’96. PSD in 2002.
in rest, asta e treaba. cvorumul e un instrument corect. boicotul nu. boicotul e justificat cand are o finalitate simbolica, nu palpabila. altfel, devine instrument politc si iese din sfera luptei impotriva sstemului. problema nu mai este intre politicieni si noi, ci intre voi si noi. accept ca poate noi eram prosti. 8,5 milioane de votanti dobitoci. accept ca voi sunteti vigilentii.
stim cati sunt cei care au tacut. Cam 10%. deci 1,5-2 miloane. Au tacut, au castigat. Acum sa conduca. Sa vorbeasca. Sa se implice. Au jucat rolul salvatorului, sa si-l asume. Nu basescu m-a redus la tacere, ci cei care nu au votat. Responsabilitatea e a lor, acum.
Noi nu suntem parteneri. Ne-ati lasat singuri pe teren. Va recunosc victoria. Voi stiti ce sa faceti cu ea?

Reply

dan July 31, 2012 at 10:11

omule, lasa-ma cu fsn. ion iliescu este presedintele de onoare al psd. ce-ti trebuie mai mult?

Reply

mihai July 31, 2012 at 14:37

asa, si? pe cine ai votat in 2000? pe cine a votat DL. Petreanu in 2000? toti cei care l-au votat pe Iliescu in 2000 dar inca il mai aduc ca si contraargument se descalifica. Prin votul din 2000 Iliescu a fost spalat. daca Iliescu a fost nenorocirea acestei tari, de ce l-ati votat? de ce l-ati legitimat? v-ati facut frate cu dracu’ pana ati trecut puntea? argumentul “Iliescu” este hilar si pueril, atata timp cat l-ati votat in 2000. Il consider pe Iliescu ciuma Romaniei, la fel ca pe Iorgovan, Basescu etc. Dar nu pot sa arat cu degetul PSD-ul din cauza lui Iliescu, atata timp cat m-am folosit de el in 2000. E ca si cum te-ai duce sa ceri ajutor lui Sile Camataru ca te fugareste Clanul Sportivilor si , dupa ce te scapa, incepi iar sa-l injuri pe Sile.
Apoi, Iliescu nu a fost singur la revolutie si nici la mineriade. eram in Craiova si stiu ce-au facut minerii cand au fost blocati in gara. Si mai stiu cine a dat ordin ca trenurile sa se deplaseze la Bucuresti. vedeti doar ce va convine. Iliescu e vinovat pt cum au evoluat lucrurile, dar nu a fost singur. Insa Iliescu e istorie. Poporul asta e tinut in frau doar cu bau-bau. Aoleu, Iliescu! Aoleu, Vadim! Aoleu, Nastase! Aoleu, cursul valutar! Aoleu, Europa! Aoleu, Dan Diaconescu! Popor de muieri.

Reply

mihai July 31, 2012 at 14:40

PS – daca vrei sa fii in tema, vorbeste de Hrebenciuc, de Oprisan, de Dragnea. Vorbeste-mi de noul acord cu UNPR-ul lui Oprea… daca mi-aduci bau-bau din istorie, crede-ma ca nu ma convingi.

Reply

Vlad Petreanu July 31, 2012 at 14:43

Nu te enerva. Iliescu nu e istorie, nu fi naiv. In fine, daca o sa cauti un pic prin arhiva, vei gasi un articol in care explic de ce nu votez. E un articol destul de vechi – si nu s-a schimbat nimic. De asemenea, daca iei blogul la puricat, vei vedea ca nu indemn oamenii sa voteze intr-un fel sau altul. E treaba lor, chiar daca asta devine, de obicei, o problema a tuturor destul de repede.

Reply

mihai July 31, 2012 at 15:06

chiar nu ma enervez. si nu va faceam procese de intentie, dar eu sunt de parere ca argumentul “Iliescu” nu tine si v-a explicat de ce. N-o fi istorie, dar nici argument nu mai e, tocmai din cauza noastra. de-aia sustin ca trebuie votat raul cel mai mare. cel mai mare regret al meu este ca nu am votat Vadim in 2000, si l-am legitimat pe Iliescu. Mai ales ca Vadim era fabricat tocmai de sistem. Trebuia sa-l alegem si sa le dam este bot, sa se mai sature sa fabrice “variante”. Sunt multi copii care n-au votat in 2004 si vorbesc de comunism si alte bazaconii. iar ei nu au votat in locul meu cand l-am alungat pe Nastase cu stampila. lucrurile sunt prezentate si judecate simplist. ma intreb ce se intampla daca EBA se casatorea cu Hrebenciuc JR.

Reply

Catala July 30, 2012 at 13:31

Cel mai bun articol citit in zilele astea negre.Bravo !

Reply

PaUnu July 30, 2012 at 13:32

“Politica românească se resetează şi avem şansa unui nou început.”

Doamne fereste ! Un nou guvern… Mereu un nou guvern ne va salva :)
De-atat timp, atatea tari, cauta “guverne salvatoare”…
Noi toti ori am innebunit, ceea ce ar fi un lucru bun, ori suntem de-a dreptu retardati ! :)

Suntem mai atenti la cei ce ne conduc, la guvern, la alegeri, la tot felul de politica… decat la propria viata….

Ne petrecem mai mult timp injurand guvernul (ORICARE ar fi el), in loc sa incercam sa ne rezolvam singuri problemele pe cale pasnica si folosindu-ne creieru’.

Ni se spune ca “avem o noua sansa” … LA CE ? La o noua GUVERNARE ? La a fi condusi din nou ? La a fi luati de nas si dusi de nas oriunde spune GUVERNU’ ? La a putea fura si a ne putea talhari reciproc ?

Personal nu cred ca mai exista nici o speranta pentru planeta asta.
Practic traim pentru guvern si pentru guvernare :) Abia asteptam sa vedem care iese urmatoru’ la alegeri (pentru ca e clar ca nu stim care iese ca nu noi il alegem oricum), ca sa stim cum vom mai putea fura si cum voi mai putea talhari in continuare, asa cum am facut-o pana acum, noi toti, condusi de GUVERN :)

Si apoi, ne miram de ce copiii se drogheaza, se sinucid, si suntem frustrati cand acelasi GUVERN care ne da “apa la moara”, este complet nepasator…

Guvernul ne ajuta sa fim salbatici… Ne-am creat societatea bazata pe guvern.

Cum ar putea sa-mi pese mie de Basescu sau de alti “guvernanti” ?
Doamne Dumnezeule ! Nu vede NIMENI ce se intampla aici ?
Sunt eu SINGURUL care isi da seama ca NU AVEM NEVOIE de guvern ?
Este haosul oare SINGURA alternativa la lipsa guvernului ?

Sa VA IA DRACU PE TOTI ! ACUM !

Reply

Mafalda July 31, 2012 at 00:54

Stiu ca esti dezamagit de actuala forma de guvernare si te asigur ca nu esti singurul dezamagit dar alternativele nu sunt mai bune pe termen lung si dau exemplu dictatura unui om bine intentionat.Atata timp cat guvernul este cel ce ne influenteaza viata de zi cu zi si viitorul trbuie sa fim cu ochii pe el.Sansa ca cineva (o persoana) sa influenteze politica guvernului prin mijloace pasnice este NULA,cu atat mai putin a unui guvern corupt pana la esenta.

Reply

roxana July 30, 2012 at 13:35

In primul rand vreau sa va felicit pentru articol, sunteti o gura de aer proaspat. Ma gandeam ca suntem din ce in ce mai putini in a vedea absurditatea si inutilitatea acestei lupte politice. Insa aceasta va continua, cel putin pana in toamna, ne va dezbina si mai mult decat acum. Partea buna din tot acest circ este faptul ca avem o idee din ce in ce mai clara despre cat de primitiv intelegem noi democratia.

Reply

Mircea Morariu July 30, 2012 at 13:35

Domnule Petreanu, subscriu la comentariul Dvs. Sper ca ati parasit postul de propaganda portocalie b1tv la fel de demn cum ati parasit Antenele.

Reply

Cristian July 30, 2012 at 13:36

Foarte corecta analiza, pacat ca nu e exhaustiva. :)
Doua observatii am:
- In 2011 am avut un recensamant care a spus ca mai suntem 20,254 milioane de romani (prezenti/plecati/absenti). Cum mama naibii nu i se pare nimanui absurd faptul ca votul (si la locale si acum) s-a facut pe baza cifrelor de la penultimul recensamant (2002)? ACUM suntem 20 de milioane si ceva de romani. Aici teoretic sunt inclusi si aia care au plecat si au putut fi ‘numarati’. Si din astia ar trebui sa fie 18,292 milioane de majori si cu drept de vot? Da-o incolo de treaba.
- Un abuz precedent nu il legalizeaza pe altul actual. Corect. Dar pe principiul asta vor ramane curati si neanchetati toti ‘micii’ rechini pdl-isti din ultimii 5 ani. Nu validam o masura la limita democratiei dar inchidem ochii la tot ce au facut ‘ailalti’ pana acum, pentru ca “DOAR ASA e justitia independenta” (si nevoile si neamul). Pe teama de ‘vin aia si ne violeaza’ am tot pastrat, ca neam, niste conducatori hrapareti, hoti si meschini la putere (nu doar din ’90 incoace). Si o s-o mai facem. Ca sa nu iertam un abuz din prezent, pe care l-am tot scuzat si iertat si ignorat pana ieri. Dar azi tragem o linie in nisip si zicem “nu”! Pana maine, bineinteles.

Reply

Daniel July 30, 2012 at 13:39

O gramada de romani isi bat capul cu acest subiect constienti de faptul ca nu vor reusi sa schimbe nimic!
Dragi mei, schimbarea nu va sa vina de acolo de unde o cereti voi, se va intampla pur si simplu in momentul in care fiecare dintre noi va realiza ca schimbarea o facem diecare dintre noi si nu in aceasta maniera!

Reply

Fluieratorul July 30, 2012 at 13:40

Hoti, plagiatori, circari, oameni cu minte putina sint in toate partidele, si in toate institutiile statului, daca nu chiar in fruntea lor. Nu vad de ce ai unora ar putea fi preferati in fata alor celorlalti, nici de catre romani, nici de catre UE. Lipsa de calitate a oamenilor publici de pe la noi este o caracteristica multi-seculara.

Ieri i-a fost rindul lui Basescu, si mi s-a oferit ocazia sa votez din nou pentru demiterea lui. Am facut-o si acum, ca si in 2007, cu putin succes, pentru ca majoritatea fie a avut alta opinie (in 2007), fie n-a avut nici o opinie (ieri, ca nu se poate generaliza si considera ne-participarea drept vot contra suspendarii decit dintr-o anumita tabara).

Pe mine unul m-a dezamagit si poporul roman, pe linga oferta de “slujbasi publici” (caci asta sint politicienii, sau asa ar trebui sa fie considerati, nu mari conducatori de osti sau capitani de nava, ca cica sintem in democratie).

Cu alte ocazii viitoare ii voi avea pe altii la indemina, si-i voi plezni cu dosul palmei votului meu si-i voi trimite afara din functii, pentru ca am acest drept, dindu-se ca-i platesc.

Sper sa am mai mult succes, dar nu cred sa se intimple asta, pentru ca: 1) sint un mic minoritar in aceasta tara: muncesc in economia reala si alba, platesc impozite corect si la timp, n-am nevoie de nepotisme si pomeni, imi iau dovezile competentelor pe bune si traiesc numai din ce cistig, fara credite si datorii, nu apartin vreunui partid, sindicat, asociatie civica, ONG sau cult religios, adica sint un om liber, si in viata de zi cu zi, si in planul constiintei, si 2) plec din tara, ca si-asa pe-aici nu e nevoie de competenta mea de top, ca nu ne intereseaza (nici la virf, nici la talpa) nici un fel de progres. Si cum n-am decit o singura fata si un singur spate, o data ce ma intorc cu spatele la ceva/cineva, slabe sanse sa ma razgindesc si sa inceapa sa ma intereseze din nou.

N-o sa-mi observe nimeni lipsa, mi-am dat deja seama de asta. Eu sper, si am sperat intotdeauna, sa-mi observe cineva prezenta (ca idee, nu ca persoana) si sa considere ca ofer ceva ce poate fi apreciat. Societatea romaneasca imi arata in fiecare zi, citeodata in mod violent, ca unul ca mine nu are ce cauta aici, iar oamenii ei, si de la virf si de la talpa, imi ofenseaza zilnic bunul simt si inteligenta. Nu mai e de stat aici, e mai mult decit clar. Si o spun ca unul care bate imediat jumatatea de secol.

Reply

Blegoo July 30, 2012 at 13:57

N-o să conlucreze nimeni cu nimeni.
Ar însemna ceva non-mioritic.
Unde-ai văzut tu români care să conlucreze cu români?

Reply

Leave a Comment

{ 15 trackbacks }

Previous post:

Next post: