Ajunge!

by Vlad Petreanu on 21/08/2012 · 218 comments

in Revoltă

Poate c-aţi uitat. Asta e o ţară în care jumătate din locuitori, indiferent câţi ar fi, n-au acces la apă curentă şi canalizare. E o ţară în care jumătate din drumuri sunt încă de pământ, şi jumătate din cele ce-au rămas şi-au terminat durata de viaţă. În ţara aceasta, jumătate dintre liceenii de clasa a 12-a nu iau bacalaureatul. E ţara în care mai mult de jumătate dintre cei care iau salariu, iau salariu din taxele plătite de un sfert dintre cetăţeni. Mai mult de jumătate dintre oamenii din această ţară nu votează orice-ar fi, pentru că nu mai cred demult în cei care le cer votul.

E ţara din care au plecat mai mult de jumătate dintre colegii mei de facultate.

Asta e ţara din care lipseşte Evul Mediu şi o bună parte din epoca modernă. Ne lipseşte o jumătate din istoria celorlalţi.

Azi, asta e şi ţara în care jumătate din cei care au o părere politică urăsc cealaltă jumătate cu opinie politică.

Şi cei care ne conduc recoltează ura unei jumătăţi şi indiferenţa celeilalte jumătăţi şi o speculează în interes propriu şi spre propriul profit.

Nu vreau să flutur nici o flamură pentru Udrea sau Fenechiu sau Anastase sau Dragnea. Nu cred în nici unul dintre ei şi nu le dau dreptul să mă prostească. Orice aşteptare la comportament logic, responsabil şi respectuos faţă de mine din partea lor mi-a fost înşelată. Au escaladat mereu numai obrăznicia, hoţia, demagogia.

Plecaţi!

Pleacă, Traian Băsescu! Eşti primul responsabil pentru starea de ură în care ne-am scufundat! 8 ani la rând ai ambalat umorile populaţiei, ai jignit şi ai învrăjbit. Ai spus că vei fi jucător şi ţi-ai pus potcoave-n mănuşi, ca un jucător-trişor, ai fluierat cum ai poftit, din mijlocul terenului, ai amplificat tot şi n-ai moderat nimic. 7,4 milioane de oameni au votat împotriva ta. E târziu pentru regrete şi pentru învăţăminte. Poate că-ţi va da dreptate istoria, acum e prea devreme pentru asemenea indulgenţe.

Pleacă şi tu, Victor Ponta! Eşti un prim ministru slab şi mincinos şi meschin. Eşti un elev prins la examen cu fiţuici în buzunar, eşti un lider politic care desfiinţează instituţii când instituţiile te prind la furat. Eşti un politician nehotărât, şef al fostului cel mai mare partid din România, manevrat de baronii de factură nouă, mai tăcuţi, mai unsuroşi, mai periculoşi. Ai avut ocazia uriaşă a unei guvernări oneste, reparatorii, şi ai transformat-o într-o încăierare în noroi, pe care ai şi pierdut-o, până la urmă.

Iar tu, Crin Antonescu, pleacă primul, cel mai departe şi cel mai iute! Fugi, dacă poţi, pentru că tu eşti cea mai mare dezamăgire, un lider al PNL care a reuşit să-l depăşească pe Vadim în retorică patriotardă. Eşti găunos şi ireal în anti-occidentalismul tău de conjunctură, exprimat cu stropi de salivă din cea mai înaltă funcţie a statului român, fie ea şi interimară. Eşti de o demagogie înspăimântătoare în instigarea la manifestaţii de stradă împotriva unui verdict care ţi-e împotrivă. Tu, Crin, ai avut şansa construcţiei unui partid de dreapta veritabil, reprezentant al intereselor şi preocupărilor şi durerilor unei clase de mijloc încă prea rarefiate, dar în creştere, în această ţară nefericită. Ne-ai scârbit şi ne-ai dezamăgit, Crin, şi ne-ai îngrozit cu tumbele tale logice. Pleacă, nu te mai putem crede.

Plecaţi, toţi trei, şi luaţi-vă şi minionii cu voi, dacă vreţi binele acestei ţări. Faceţi acest ultim gest public, poate primul în interesul celor pe care-i reprezentaţi – şi chiar şi în interesul vostru, până la urmă, dacă aveţi simţul istoriei. Nu puteţi câştiga nimic separat. Victoria oricăruia dintre voi, acum, va fi de scurtă durată. Ce e câştigat prin ură se risipeşte repede.

Plecaţi împreună, toţi trei. Fiţi bărbaţi, dracului, asumaţi-vă eşecul şi ieşiţi, măcar, onorabil din scenă.

Plecaţi, pentru ca ţara asta să devină, în sfârşit, mai mult de jumătate de ţară.

Mai citește și asta:

  • 06/08/2012 Guvernarea ucenicilor vrăjitori USL a rupt deja gardul de cât a dat cu oiştea-n el. Puterea a încăput pe mâna unor amatori rău-intenţionaţi, şi incompetenţi pe deasupra. În fiecar...

{ 202 comments… read them below or add one }

gogu August 21, 2012 at 22:46

extraordinar…
imi vine sa plang

Reply

daria August 24, 2012 at 22:18

Vlad Petreanu , dar tu , tu ce interes ai ? Cine ar putea veni imediat , acum la guvernare ? Stii pe cineva mai indreptatit ? Spune clar, caci transpare din ceea ce spui ca ai ceva interese ! Fii direct , fii sincer , fii hotarat ! Altfel , cu articole de acest gen , nu faci decat sa acoperi albul unei hartii si atat !

Reply

serbanra August 21, 2012 at 22:59

Si pe cine punem in loc, Vlad? Nu mai bine plecam noi?

Reply

cezar prusac August 23, 2012 at 08:19

de-aia nu`l dam jos pe marinaru` betiv ca nu avem pe cine sa punem in loc?!
o coada de matura si tot e mai buna si cinstita decat marinaru` asta betiv

Reply

Gigi Contra August 24, 2012 at 07:47

Pura coincidenta ca domnul Petreanu il omite din ecuatie pe Voiculescu? USL inseamna Ponta, Antonescu si Voiculescu. Daca ar fi corect i-ar cere si lui voiculescu sa plece si i-ar face o caracterizare la fel de cruda si acida. Ceva imi spune insa ca nu o poate face din anumite considerente iar asta scade valoarea protestului pentru mine.

Reply

Morning_blaz3 August 24, 2012 at 15:36

Gigi Contra….du-te la domnul DRACU! Basist insalubru!
PUNCT!

Reply

stelian r. August 25, 2012 at 17:14

Corect, sa ramana doar miliardarii care-l sprijina pe Basescu!

Reply

Adi August 29, 2012 at 11:22

Cred ca va exista un Nicusor Dan sau ceva similar. Sunt oameni intreprinzatori (eu cunosc personal cativa), dar acum n-au loc.

:-)) articolul de mai sus imi aduce aminte de bancul asta:
Un roman si un tigan erau vecini si si-au construit doua case absolut identice. La un moment dat trece un bogatan pe acolo si le face oferta de cumparare pentru case. Cand se intalnesc astia doi la o barfa ulterior, romanul afla ca tiganul primise o oferta aproape dubla. Consternat il intreaba pe acesta cum vine treaba asta. “Eu n-am vecini tigani.”
N-or sa plece leprele de unde le este bine, si n-are cine-i alunga. Dar situatia mondiala este cam subreda, asa ca probabil se va ajunge la o epurare la un moment dat (criza alimentara, razboi etc.).

Reply

Sorin August 21, 2012 at 23:05

Cred ca avem mai multe sanse sa plecam noi astia, jumate. :(

Reply

Mihai August 21, 2012 at 23:06

Acum trei luni am luat o decizie. In prezent, doar 59 de zile ma despart de o schimbare. Schimb tara, definitiv!

Reply

aha August 22, 2012 at 09:20

esti slab.

Reply

Razvan August 22, 2012 at 10:19

De ce e slab Dl. Mihai? E slab pentru că își dorește ceva mai mult? Pentru că speră la un trai mai bun?

Reply

Manole August 22, 2012 at 11:06

Pentru ca fuge ca un las, arata cu degetul spre tara ca e urata, ca e cum e, dar uita ca si el face parte din ce formeaza aceasta tara, si…in loc sa lupte ca sa fie aici mai bine el se fuge sa fie sclavul altora…

Reply

Calin August 22, 2012 at 17:44

Cum s-ar putea lupta ca sa fie mai bine in Romania.Acum vreo 80 de ani unii romani au luptat in toate felurile impotriva celr care au lasat ca tara noastra sa fie ciopartita, Regele Carol 2 si guvernele puse de el Pentru ei nu a contat nimic decat cinstea si demnitatea, Romania si poporul Roman. Au luptat cu toate mijloacele, pe unele multi dintre noi nu le-ar accepta niciodata. Au sfarsit in puscarii sau lasati in strada sa putrezeasca cu o pancarta in jurul gatului pe care scria” tradator” , dupa ce fusesera impuscati. Istoria a spus despre ei doar , ca au fost asasini salbatici. Nu stiu daca stii cine a fost Corneliu Zelea Codreanu , cum gandea , ce a facut si cum a murit. Explica te rog cum se lupta de 22 de ani poporul roman.Mi-e greu sa accept eticheta de sclav de la pu pancuristi ca voi. Nu stiu cum va incumetati sa comentati, cand nu aduceti nici-un argument. El nu scrie ca tara este urata , ci ca este la coada civilizatiei in Europa din cauza celor care o sug de atatia ani.

Reply

Manole August 22, 2012 at 23:45

dar tu? ce faci? .. ca tine latram toti la luna ..
apropo, daca imi iubesc tara inseamna ca sunt neaparat pupincurist? tu, ca cetatean al acestei tari ce ai facut pana acum sa o schimbi? ai luat vreodata o sticla de pe jos s-o arunci la cos? ai incercat vreodata macar plantezi un copac ceva? nu stiu, niste stereotipuri dinastea marunte pentru unii…
tot ce stiti sa faceti e sa urlati ca prostii, sa aratati cu degetul, sa dati vina si-n rest stati bine mersi ascunsi dupa perdea. voi vreti peste noapte sa fie bine, sa curga banii pe voi, totul sa fie roz..dar daca se poate sa faca altii asta, ca nah, e noapte, mai trebuie si somn! daca e atat de bine “dincolo”, de ce nu pleci? cine te opreste? …sau defapt realizezi ca tu nu esti nici macar pentru tara asta de nimic(cum o consideri tu) destul de bun..
P.S. tu acum tot ce faci e sa-mi demonstrezi ca oamenii despre care vorbesti chiar au murit degeaba!

Barbu August 23, 2012 at 03:15

Hmm. Prozel(ea)itism legionar… Interesant. Probabil din punctul tău de vedere Iorga a fost o mică eroare, scuzabilă prin naiba-știe ce justificări elucubrante; ba chiar a meritat-o, dă-l dracului de bărbos!

Trecând la subiect, totuși: excelent, Vlad! Diagnosticul e dureros (mai ales că mi-e drag unul din cei trei), dar cum nu se poate mai valid: până nu pleacă toată clica politică actuală (indiferent de culoare), n-are cum să se rezolve starea perpetuată în mod identic de generațiile succesive de politicieni. Subliniez: indiferent că-s cutre bătrâne (gen tătuca Ion), sau falși tineri „curați” (gen Antonescu 2, sau ecologistu’ de stă cu mă-sa).

Horatiu August 23, 2012 at 10:37

Ma amuza faptul ca en.wikipedia are pagina lui Zelea Codreanu de doua ori mai lunga decat cea in romana.

daria August 23, 2012 at 12:05

Sa scapam tara de cei care o sug ! De cei care fac rau tarii , este unul singur care a adus tara pe marginea prapastiei , de el trebuie sa scapam ! Si poporul va sti sa construiasca din nou ceea ce a distrus un om cu gasca lui de hoti ! Sa salvam Romania , ea trebuie sa ramana intreaga , unita , fara regiuni autonome ! Poporul roman a fost si este prea indulgent si prea tolerant ! Este momentul sa fim hotarati , sa ne aparam tara in integritatea ei ! Poporul decide ! Poporul este suveran ! Sa stam drepti in fata oricaror incercari de a ne apleca , de a ne ignora vointa ! Sa fim bravi romani !

Calin August 24, 2012 at 00:40

Eu am plecat din tara acum 13 ani. Te-am numit pupancurist pentru ca tu i-ai numit sclavi pe cei care pleaca din tara, in loc sa stea acolo sa lupte. Te-am intrebat cum sa lupti in Romania. I-mi vorbesti de plantat cate un pom . Nu puteai gasi un exemplu mai potrivit.Pura demagogie. Ar trebui sa stii mai bine ca mine ca in satele din Muntii Harghitei , si popii au gatere. La un pom sadit cade un hectar de padure. Eu ti-am pus exemplu cel mai extrem mod de lupta care s-a dus vreodata in interiorul tarii de catre oameni care au dat totul bun sau rau pentru tara. Nu voi incerca sa jstific moartea lui Iorga, cel putin eu am incercat si incerc sa aflu de ce s-au intamplat aceste lucruri, pentru ca sunt parte a istoriei si daca i-ti iubesti tara nu trebuie sa accepti sa-ti fie ascunse. Daca i-ti iubesti tara nu te bate pentru cei care au . venit la putere scotand poporul in strada ca sa-l impuste armata condusa de generalii racolati de catre kgb. Vad ca nu te-ai intrebat niciodata unde sunt teroristii care atacau televiziunea si radio,si se facea apel la oamenii de bine sa vina sa o apere.Nu-mi pot permite sa scriu despre Nicolae Iorga, stim prea putine, asa cum nici despre Mihai Eminescu nu stiam pana cu putin timp in urma ca a fost un nationalist , ca a fost otravit cu mercur pentru ca s-a aflat intr-un posibil complot impotriva regelui Carol. Ce stiu este ca armata romana a trebuit sa se retraga umilita din Basarabia, ca cei care nu s-au refugiat in Romania , au fost deportati in Siberia si li s-a luat totul. Stiu ca in Ardeal au fost sate unde ungurii au omorat toti romanii.Asta se intampla cand tara era guvernata de o clasa politica aratata cu degetul ca sunt unsi , ca-si urmau doar propriile interese si acelor ce-i plateau(ca si cei de astazi), ca prin imbecilismul lor vor face ca tara sa cada sub bolsevism.Cel care-i arata cu degetul era Corneliu Zelea Codreanu, si a murit pentru ca nu a vrut sa-i ierte. Iorca a fost primministru in unul dintre acele guverne.Nu vreau sa vad lucrurile facute peste noapte, numai ca noaptea noastra a durat22 de ani. Ne-am culcat tineri si ne-am trezit aproape batrani. Problema este ca nu au facut N.I.M.I.C ca tara sa nu ajunga in halul asta.Pentrucei care ne numesc “slugile” sau “sclavii altora”, cu toate ca asa cum a scris aici o distinsa doamna , nu ne-a fost usor(eu cand am plecat( lasam in urma sotia cu o fetita de un an si jumatate, pe care urma sa le vad dupa 8 luni langa mine), pe noi nu ne “fute in gura” niciun politist , si nici nu trebuie sa dam spaga cand mergem la doctor. Macar atat sa fi disparut”peste noapte”.Eu nu latru , URLU de durere pentru ca vad in ce hal este tara mea.Inteleg doar doua motive pentru a lua apararea politicienilor . Unu este sa fii beneficiat de ei , si celalalt sa fii prost.Tu aduna sticle, ca ei au vandut cuprul , aluminiul si toate metalele din fabricile pe care le -au ras, ba chiar campuri de petrol, “peste noapte”.

cristian August 23, 2012 at 09:54

Un om care hotaraste sa plece din tara poate fi orice altceva, numai las nu. Numai prostii pot gandi ca este las.

Reply

daria August 24, 2012 at 14:54

In primul rand lui Calin ii voi spune ca imi si iti se scriu legat , nu i-mi ,nu i-ti ! Asta pentru ca pare ca are ceva stiinta de carte ! Si in al doilea rand , noi trebuie sa vedem ce se intampla acum in tara pentru ca istoria sa scrie lucruri bune si mai ales sa mai existam ca tara in momentul in care noi vom deveni istorie ! Astfel ca trebuie sa percepem lucrurile corect si corect nu pot fi percepute decat daca traiesti in tara si vezi tot ceea ce se intampla , esti direct afectat de ceea ce se intampla ! SINGURUL RAU PENTRU ROMANIA ESTE Traian Basescu , acest om care demonstreaza ca pentru el nu exista lege , bun simt , onoare , acest machiavelic care si-a creat structuri sa il sustina pentru ca au aceleasi interese meschine , interese care vor duce inevitabil la distrugerea tarii si a poporului daca nu este oprit la timp !

Calin August 24, 2012 at 19:08

Daria, nu stiu daca numele tau ,scris cu litera mare, o fi corect, oricum imi cer scuze pentru celelalte greseli ortografice , va fi usor sa mai gasesti si altele , chiar daca ma straduiesc sa nu fac. Sunt multi ani de cand nu scriu in limba romana, insa nu am incetat sa gandesc romaneste. Si din experienta , iti pot spune ca dupa ce traiesti afara percepi mult mai corect lucrurile. Te impacteaza mult mai mult saracia in care a ajuns tara, si nesimtirea celor care o administreaza , la toate nivelele. Pentru mine sunt toti egali. Eu am votat ultima oara cand a iesit Constantinescu , si el a fost cel care mi-a demostrat acest lucru. Sa cada Basescu,dar sa nu se puna asta in spinarea poporului asa cum s-a facut in 89 , pentru ca prin absenta la urne a lasat destul de clar acest lucru. Ceilalti sunt cel putin la fel ca el . Imi pare rau ca am intrat sa ma infrunt cu cei de aici, de acum imi voi pastra opiniile, cer scuze la toata lumea.

Mircea August 26, 2012 at 11:21

@Horatiu N-ar trebui sa te amuze ci sa te puna pe ganduri.
Pentru cei mai “virulenti” dintre “postaci”:
- ati cazut in capcana despre care se vorbeste in articol cand ati inceput sa proferati invective si injurii la adresa celor ce nu va impartasesc opiniile.
- daca tot sunteti impotriva a tot ce tine de minciuna , impostura , indiferenta , incultura , spuneti CLAR ce doriti fara sa faceti referiri la persoane si fara a tine cont de “manevrele politice” – adica pomenile electorale de orice fel – ale trepadusilor pusi in slujba
unor afaceristi lipsiti de scrupule.
- daca sunteti tineri faceti dovada tineretii voastre prin actiuni care pot creste prestigiul national ; luati atitudine impotriva a tot ce considerati ca este minciuna si /sau impostura ; luptati cu armele tineretii voastre impotriva a tot ce va ofenseaza sau constituie atac la inteligenta(si nu se poate spune ca generatiile de acum sunt lipsite de inteligenta nativa)
- schimbati ceea ce trebuie schimbat , fara ura , fara partinire , cu calm , cu judecata , in mod pragmatic.
- si mai inainte de toate , FITI OAMENI DE ONOARE.

CelalaltOvidiu August 23, 2012 at 15:26

Eu zic ca este curajos. Doar un las sta sa se complace in minciuna, hotie, prostie… Trebuie sa ai curaj nebun sa hotarasti la jumatatea vietii ca vrei sa te nasti din nou. Eu am doar respect pentru cei ce aleg civilizatia in locul tiganiei, munca in locul hotiei, respectul in locul umilintelor.
Nu inseamna ca esti roman adevarat daca accepti sa fii ca ei: hot, demagog, mitoman, oportunist…
Orice om are dreptul la inca o sansa, dar aceasta nu o veti avea in Romania de azi!

Reply

Daria August 25, 2012 at 16:17

Draga Calin , nu trebuie sa nu-ti mai impartasesti ideile , sa le pastrezi doar pentru tine , ba din contra , fa-ti publice ideile chiar daca nu toata lumea este de acord cu ele .Si iti spun ca doar aici , acasa percepi cel mai bine cum sta treaba , dar asta doar daca esti interesat , multi sunt ignoranti si vorbesc doar din auzite , din amintiri , din ce spune radio-santul . Ei bine , stii tu cat de murdara a fost campania electorala a lui Basescu ? Nu stii ca nu ai cum sa stii , afara ajung informatiile trunchiate , total false uneori , cum s-a intamplat in cazul Monicai Macovei . Lumea s-a prezentat masiv la urne , si cu toate astea votul poporului nu este luat in seama ! In toti anii de dupa 89, nu a existat un hot , un mincinos si un pervers politician mai mare ca Basescu ! Tine minte asta , si chiar daca nu-ti vine sa crezi , vei ajunge nu peste multa vreme sa imi dai dreptate .

Dan August 22, 2012 at 12:35

Uite de ce e slab: http://www.presseurop.eu/ro/content/article/2528381-de-ce-ue-nu-trebuie-sa-ne-deschida-usa

Eu îi doresc să fie mulţumit pe unde va ajunge. Cu burta plină, patul călduţ, linişte pe stradă şi tot ce îi lipseşte şi n-a putut construi aici.

Nu e original. Luaţi de exemplu zicala “ubi bene ibi patria”, pe care o cita Cicero cu un secol înainte de Hristos. Refuz să cred că nu am evoluat de atunci.

PS Din grupa mea de facultate (de 18 oameni) am mai rămas în ţară trei. Nici unul nu ne mai facem meseria, dar rezistăm.

Reply

Matt August 22, 2012 at 15:39

Exact! Nu numai, dar daca lumea asta care pleaca, ar veni inapoi cu skillset dezvoltat in Vest ar mai fi ceva. Sau daca ar baga tot efortul care il pun in plecare in a reusi ceva in Romania, si din asta ar iesi ceva.
E slab pentru ca toti aleg calea mai usora.

Reply

Alexandra August 22, 2012 at 17:29

Ma scuzi, dar plecatul nu e usor. Nu e usor sa lasi in urma familia, prietenii, stiind ca atunci cand te intorci unii n-o sa mai fie si tu n-ai fost acolo sa le zici ‘Adio’. Nu e usor sa mergi intr-o tara unde nu cunosti pe nimeni, nu stii limba, nu stii nimic. Stii doar ca tara respectiva isi respecta cetatenii, iti respecta educatia si iti da un loc pe care il meriti. Si ca, dupa cativa ani, dupa ce te vei fi atasat de ea si ea de tine, o sa vrea sa fii parte din poporul ei. Si tu chiar o sa vrei, pentru ca stii ca o sa ai un cuvant de zis si ea o sa il asculte.

Si sa luam exemplul meu: dupa 4 ani de inginerie aerospatiala, ce variante as fi avut: Sa lucrez pe un salariu de 10 mil la un institut care nu cerceteaza nimic, sau sa ma angajez in orice alt domeniu (pe un salariu un pic mai mare). Imi cer scuze, cred ca valorez mai mult de atat.

Emigrantu August 23, 2012 at 01:28

Presupun că pleacă într-o țară mai bine pus la punct – altfel de ce ar pleca, nu?

Întrebarea este, oare este corect? Oare este drept? În sensul că nici o țară prosperă nu a stat să-i pice democrația în brațe. Toate țările bine căutate de emigranți sunt puse la punct pentru ca au fost generații întregi care au pus umărul la treabă în trecut.

Este oare corect, să pleci când e greu și sa beneficiezi într-o țară noua de roadele sacrificiilor făcute de alții? Bineînțeles că e mai ușor să trăiești într-o țară mai civilizată. E normal. Dar dacă țara respectivă va trece printr-o criză – atunci ce vei face?

Vei pune umărul la treabă – acolo? Atunci de ce nu ai pune umărul aici. Sau vei pleca mai departe, într-o altă țară?

Până când? Dar copiii copiilor tăi? Știi prin ce crize de identitate vor trece ca și copii de emigranți?

Eu zic totuși să pleci.

Aici e nevoie de oameni care sunt gata sa pună umărul la treabă. E de lucru. Nu e pentru cei care caută scurtături în viață.

Varza August 23, 2012 at 02:30

Rezistati la ce si de ce? Nu ai mai multe vieti si presupun ca vrei sa ti-o traiesti in mod decent, intr-un loc decent. Citesc aici tot felul de comentarii cu “rezistati pe tunuri”. Parca e ospiciu. Adica daca imi aleg sa traiesc intr-o alta tara inseamna ca sunt tradator? Sunt las ca nu raman in mocirla sa ma badjocoreasca mai departe Basescu&co?

Reply

Adi August 25, 2012 at 14:47

As putea sa fiu putin nesimtit si sa-ti spun ca esti un las pentru ca ai niste obligatii de care fugi:
1. statul Roman a investit o groaza de bani in tine prin educatie. In alte tari foarte democratice, tinerii isi incep viata cu o datorie de sute de mii de euro catre stat pe care trebuie sa o dea inapoi;
2. parintii si bunicii tai au nevoie de o pensie; pe care TU ar trebui sa o platesti. Eu nu pot, am si eu parintii mei. Dar tu pleci ca sa-ti fie mai bine, lasandu-ti parintii in “plata domnului”;
3. ultima obligatie, morala, la care nu am nici o speranta de la tine, este obligatia de a-ti ajuta tara: “Nu te intreba ce face tara pentru tine, intreaba-te mai degraba ce faci tu pentru tara” spunea Kennedy in cea mai mare democratie din lume. Dar, cum in timp de razboi, sunt multi care prefera sa dezerteze in loc sa lupte batalii care par a fi lipsite de izbanda, si in timp de pace sunt unii care aleg sa plece unde le e lor mai bine, uitand de “aproapele lor”. Poate fi interpretat si ca un fel de egoism pentru ca, de ex. Mihai Viteazu nu s-a luptat ca sa “nu ramana el in mocirla”, ci a luptat pentru un popor intreg.

George August 23, 2012 at 11:23

Nu intelege ca au murit oameni in tara pentru ca el sa poata pleca in alta tara. Tragic.

Reply

Costel August 24, 2012 at 19:09

Inseamna ca n-au murit chiar in zadar!

Reply

Luka August 22, 2012 at 10:52

Mihai(asa il cheama) a luat o hotarare: sa-si schimbe viata(singura pe care o are) si sa o faca asa cum vrea el. “aha” nu e un nume, dar il judeca pe Mihai. Nu vi se pare jumatate-jumatate?

Reply

Doina P August 22, 2012 at 17:15

E destept!

Reply

Doina P August 22, 2012 at 17:34

Nu stiu ce varsta are “AHA” dar stiu ca pe mine m-a prins Revolutia, adolescenta- 18 ani- si de atunci, am tot incercat sa nu fiu “slaba” asa cum zice @AHA. Am ramas, am muncit, mi-am iubit tara, am plans de cate ori s-a intonat imnul ( pe care l-am cantat cot la cot cu tineretul visator, idealist, atunci cand s-a cantat prima oara in curtea Televiziunii Romane in Decembrie’89).
De atunci, de cate ori s-a schimbat un guvern,fiecare nou prim ministru instalat ne-a recomandat “sa mai strangem cureaua”, in timp ce ei radeau de pe suprafata pamantului fabrici, uzine, agricultura, facandu-ne dependenti de marfa mizerabila adusa extrem de ieftin de afara si vanduta la pret de brand-uri la noi. Intre timp a venit si “criza”! Am mai avut noi, oare, vreo gaura la curea sa mai strangem?
Parerea mea este ca cei care au plecat si care vor mai pleca din tara au fost si sunt destepti, chiar daca le-o fi foarte greu prin straini!
Aveti dreptate domnule Petreanu cand le spuneti ceea ce le spun foarte multi dintre noi, in fiecare moment, sa plece, dar ei au obrazul gros si cefele late si burtile mari, incapatoare si nu o sa se simta sa “plece” nicaieri! Pentru ca ei VOR si mai mult!

Reply

curly August 22, 2012 at 19:12

esti bou

Reply

curly August 22, 2012 at 19:13

@all: pt aha e mesajul

Reply

vafanculo August 23, 2012 at 22:34

si tu esti tare!

Reply

Mona August 23, 2012 at 04:11

Mihai, plecarea din tara pot sa spun , din punctul de vedere a unui emigrant ce sunt, este doar o solutie temporara , o solutie care rezolva nevoile materiale in general a unei persoane dar care da nastere la alte probleme de natura sociala. Emigrantul va fii vazut emigrant intotdeauna , iar dorul de Tara si familie va fii cu el/ea pana la moarte intotdeauna existand momente in care va dori sa se intoarca la o Romanie Mai buna. Dar Romania nu se va schimba in bine daca o lasam pe mana strainilor si a ” hotilor”.

Reply

Daniel A. August 21, 2012 at 23:19

Subscriu pentru că eu poate o să mă întorc. sunt tânăr și încă mai sper, dar nu voi fi indulgent. Oamenii ăștia se formează la umbra indulgenței

Reply

Doina P August 22, 2012 at 17:40

@Daniel A.
Dragule, pentru ca esti tanar, esti si idealist! Cu cine nu vei fi tu indulgent? Cu balaurii cu 7 capete? Gandeste-te ca toti acesti corupti au “pui”! Odraslele lor care vad cat de bine si indestulati traiesc ei, pe urma “smenurilor” facute de parintii lor! Vad cat de bine se poate trai chiar si atunci cand vorbesc si scriu agramat si le atarna suncile pe tapiteriile luxoasa din limuzine! Unde sa te intorci? Stai acolo! Trimite-ti copiii tai peste 20 de ani in vizita si vino si tu cu ei atunci, in vizita! Nu pierzi nimic! Tara va fi la fel!

Reply

daria August 24, 2012 at 21:13

Halal invataminte ! Daca taceati filozof ramaneati ! Tacerea e de aur ! Decat sa debitezi asemenea prostii mai bine ai tacea ! Tineretul care pleaca afara sa munceasca si sa-si faca o situatie materiala mai buna , sa vina inapoi cu tot ceea ce a invatat si sa incerce si aici sa faca lucruri bune , sa lupte pentru schimbarea mentalitatilor si sa se opuna la fel si fel de lucruri nedrepte care se intampla ! Sentimentul de romanism nu trebuie sa se piarda niciodata , altfel ne pierdem ca natie , ne pierdem ca tara !

Reply

Laur August 21, 2012 at 23:23

Am scris si eu un manifest la demontratiile din primavara. Si eu spuneam ca “ne-am saturat”…
Totusi, cred ca se ajuta singuri pana in toamna saltimbancii astia sa nu mai iasa nimeni la vot :))

Reply

cinemavictoria August 21, 2012 at 23:31

asta ar fi cazul fericit, in care problema Romaniei ar sta in 3 oameni, fie ei si atat de detestati …
totusi ce facem cu anonimul care tine mortis sa parcheze pe trotuar in fata bancomatului, ferit-a sfantu’ sa mearga el pe jos o suta de metri?
sau cu celalalt anonim, care-si regleaza apometrele ca sa arate consum de zero virgula zero zero unu metri cubi pe luna?
sau cu personajul mai mult sau mai putin anonim avand salariu de mii de euro pe luna, dar care ofocial declara salariul minim pe economie? (si care, culmea, mai si da ochii peste cap ca sistemul de sanatate e la pamant …)
ori cu profesorul care se vaita ca i s-a taiat 25 la suta din leafa, in conditiile in care da meditatii in transhe de sapte elevi, fara impozit de 16 la suta, desigur.
sau cu … sau cu … sunt mii si mii de cazuri, de exemple … spaga propusa politistului, in loc de plata amenzii … pensionarile pe caz de boala (da, lenea e o boala) … din pacate e mult mult mai grav, raul e adanc inradacinat in societate … bolnava, defecta … vine unul si pune camere de luat vederi la bac si starneste munti de scuipat … asta e problema, de fapt, nu unul, doi, trei oameni care sa plece, astia doar reprezinta mizeria generalizata …

Reply

Calin August 22, 2012 at 19:54

Oare cine aprodus si intretinut acsti anonimi. Nu cumva politicieni , care oricat de cinstiti se declara , unii dintre ei , nu voteaza niciodata cand este vorba de ridicarea imunitatii parlamentare a vreunui coleg . Ai idee de cate ori am auzit fraza :”Ba tu stii cine sunt eu?”Cnd enumera trei gunoie ca astia , se refera la toti politicienii care au tras tara asta in jos , indiferent care este orientarea lor.

Reply

adi August 23, 2012 at 15:34

Draga Calin, este exact pe dos! Asta am realizat. Asa am crezut si eu mult timp, insa nu este asa, este exact pe dos: nu politicienii i-au intretinut pe acesti “nesimtiti” in Romania, ci “nesimtitii” i-au intretinut pe acesti politicieni “nesimititi”. Politicienii nu s-au pus in functie fortat. Cineva i-a ales. Citeam nu demult un articol din presa englezeasca in care autorii se declarau socati de faptul ca desi, intr-un sondaj, 85% din romani considerau ca tara merge intr-o directie gresita insa, la alegeri, majoritatea voturilor le-au luat acele 2 partide care au fost la guvernare pana atunci!
Asta este in primul rand cauza faptului ca aproape jumatate din tara nu se prezinta la vot. Mergeti la vot, votati ceva, daca nu va plac canditatii, implicati-va voi! Stiu ca e aiurea, dar asta e singura sansa.

Reply

Calin August 24, 2012 at 01:31

Sunt de acord cu tine pana la un punct. Acela ca inca, lumea continua sa-i voteze.Eu sunt convins ca nu ar trebui sa mai voteze nimeni pentru ca nu se deosebesc in nimic unii de altii( nici nu ar putea, pentru ca se trag cu totii din aceeasi clica), singurul interes pentru care lupta este al lor , in timp ce tara a ajuns exact asa cum a descris-o Vlad. Pentru mine acesta este un delict ce merita o singura pedeapsa. Cea pe care au abolit-o imediat dupa ce o aplicau ei. Este trist pentru ca eu am plecat din tara si as fi ipocrit sa le cer celor ce sufera in tara sa iasa in fata sa lupte , sa se jertfeasca. Am plecat pentru ca atunci am avut sentimentul ca nu se va schimba nimic, si dupa 13 ani constat acelasi lucru.Un salut la toata lumeaSa speram ca vor aparea tot mai multi oameni ca Vlad care sa faca ca constiinta noastra sa se trezeasca si sa ne urnim. Sa fim cinstiti , pretul”democratiei” l-a platit tara.

Reply

Morning_blaz3 August 24, 2012 at 15:53

Calin, sti ce nu inteleg eu? Voi cum credeti ca rezolvati ceva cu absenteismul? Mi0a luat ceva timp dar am inteles pana la urma ca vina pentru ce e in tara asta este lipsa de implicare. Astia au ajuns asa nesimtiti si au distrus tara pentru ca nu a iesit nimeni sa ii loveasca sa le bage frica in oase. Cum ar fi Romania acum daca Iliescu, Basescu si alti -escu aveau un singur mandat? Daca ce a patit PNT-ul ar fi patit toti? Daca primarii si-o luau peste bot la prima abatere?
Da, peste tarile civilizate nu a picat democratia din cer. Si ele au luat-o de jos, probabil mai intai cu parul si biciul si dupa ce oamenii au invatat prin pedeapsa ca nu e bine sa fure, sa arunce mizerii pe jos, etc., etc., abia atunci a mijit si civilizatia. La noi s-au facut legi doar zahar si miere, chestiile neinteresante si ‘marunte’ nici nu sunt reglementate, basca nu iese lumea la vot ca…vorba aceea…cu cine dracu’ sa votez.
GRESIT, stimati concetateni! Nici acum nu e tarziu sa incepem sa ii lovim cand avem puterea. Sa inceapa sa se teama cand le trece prin gand sa faca mizerii si sa fure. Trebuie sa votam cu furie, sa ii pedepsim prin vot, sa ii dresam daca vreti. Pe urma o sa avem ce alege.

Reply

Calin August 24, 2012 at 19:18

Corect punctul tau de vedere. Cand va exista o asemenea grupare , iti promit ca voi merge la vot , chiar si cu carja. Sa-mi ajute Dumnezeu sa ajung acele zile.@morning…

daria August 24, 2012 at 21:32

Sunt de acord cu aproape tot ce ai spus Cinemavictoria sau cum te-o chema, dar nu uita ca relele se invata repede, bunele se invata mai greu , iar toate relele de care aminteai s-au acutizat cel mai tare in ultimii ani de cand la putere este raul cel mai mare din cati pot fi pe lumea asta : Traian Basescu , cel mai pervers politician , clica lui de scursuri care se cred providentiali,cei care sfideaza legea , mint atat de convingator ca aproape cred si ei si mai ales , fura de sting ! Cum sa nu invete si cei care oricum au in gena lor astfel de inclinatii , si care nu sunt putini , tot felul de rele si de acte contrare bunelor moravuri ! Pentru a incepe sa redevenim normali si in acord cu bunele reguli de convietuire , cu frica de lege dar mai ales cu frica de Dumnezeu , trebuie sa scapam de raul cel mai mare : Traian Basescu !

Reply

Horia August 21, 2012 at 23:37

Evaluare corecta. Cu regret trebuie sa va dau dreptate, d. Petreanu. Sper ca ingrijorarea e sincera. Eu cred ca exista un ‘ceva’ fundamental in fiecare dintre noi care ne face sa alegem o tabara sau alta. Probabil ca s-ar putea convietui oarecum linistit daca am putea aplica principiile taranului german: sa nu discutam intre noi despre bani, despre partide politice sau despre religie. Evident, ar mai trebui sa fim politicosi chiar daca nu ne putem respecta unii pe altii. Si mai cred ca ati uitat sa-i indemnati sa plece pe foarte multi altii pe care ii stim cu totii.

Reply

daria August 24, 2012 at 21:38

Unul singur trebuie sa plece : Traian Basescu ! Dupa el , lucrurile vor incepe sa reintre in normal iar guvernantii de acum nu vor avea curajul sa mai faca potlogarii !

Reply

Ela August 29, 2012 at 03:24

Sunteti naiva doamna. Chiar credeti ca e vreo diferenta intre Basescu si ceilalti? Nu v-au demonstrat lunile acestea de schimbare ca sunt toti la fel de mincinosi si ca ne vad la fel? Ca nu au respect pentru noi, pentru copiii sau parintii nostri?

Inteleg ca doriti schimbarea dar nu mai promovati ideea ca unul singur e rau si restul sunt buni. Nu veti aduce decat dezamagire.

Reply

Daria August 29, 2012 at 09:14

Nu sunt naiva si nici nu am spus ca cei care sunt acum la guvernare sunt grozavi , dar sunt un rau mai mic iar noi trebuie sa alegem dintre toti raii, raul cel mai mic . Astia si daca ar vrea sa faca ceva , nu au cum sa faca dupa dezastrul creat de Basescu si clica lui portocalie , care acum s-ar ascunde sub toate culorile posibile , doar-doar sa mai prosteasca lumea . Mai evidenta decat toata sarabanda de siretlicuri si minciuni cu care au reusit sa fure voturile celor care au votat pentru demitere, asa ceva nu poate concepe decat niste minti bolnave , avide de putere , lipsite de scrupule , de bun simt sau de teama ca toate se vor intoarce impotriva lor . Ei lupta cu cele mai josnice metode , la limita legii , pe care o interpreteaza dupa bunul lor plac , pentru ca stiu ca cineva le asigura spatele . Asa ca nu am cum sa fiu eu naiva , trebuie sa luptam cu toate fortele sa scapam de raul cel mare , altfel va fi vai de noi ca tara si ca neam .Cu respect pentru toti acei care nu se lasa pacaliti de suspendatul revenit la masa verde .

Reply

Groparu Nemernic August 21, 2012 at 23:47

N-aşe! Asta aşteptam.

Reply

Sorin P August 21, 2012 at 23:55

Multumesc pt acest articol. Daca e sa ascultam ce se da la televizor, ar insemna ca au murit toti cei care mai gandeau din tara asta si au ramas doar retardatii care uita de la un scrutin la altul ca si “celalalt” l-a furat si bajocorit (si care raspund ca niste ogari la chemarile scheleleite ale unui stapan penibilaflat intr-o functie de conducere).

Reply

Barbu August 23, 2012 at 03:24

Ete na… Știrile de antenă bleagă sunt ascultate doar din inerție, între două „tocșouri” cu cel mai recent locuitor din fusta Răduleascăi, sau cu ochii lipiți de ultimele schelălăituri de la Zăvorâtă.
Porcăria cea mai mare: există unii atât de stupizi încât chiar votează cum zice… televizoru’.

Reply

Calin August 24, 2012 at 12:17

@Barbu. Eu nu voi zice da-l dracu de barbos, pentru ca ne-a scris istoria , si a pus-o in Istoria Universala. Nimeni nu justifica asasinatul sau, nici nu spune ca ar fi fost o eroare.Dar daca tot scriem despre asta este mai bine sa o facem cu sinceritate. Cauta in wikipedia la pagina lui Nicolae Iorga”Sfarsitul”. Vei gasi scris ca in urma scrisorii adresate de catre Codreanu , acesta i-i intenteaza proces pentru calomnie.Ulterior, trimite mai multe scrisori pentru a evita trimiterea in puscarie a Capitanului, dar toate ele esueaza. Deznodamantul este asasinarea lui Corneliu Zelea Codreanu , din ordinul lui Carol2.Asasinarea lui Iorga a fost condamnata de catre Legiune, acesta a fost un act individual al unor membri ai acesteia care au facut-o pe cont propriu. Se insista asupra acestui lucru , nicidecum se justifica.Daca toti am minimiza aceste fapte probabil multi am termina prin a-l face partas pe Nicolae Iorga la moartea lui Codreanu… Cu toate astea , singurul lucru pe care i-l facusem in prima mea interventie a fost de a pune un exemplu unui om care il acuza pe Vlad ca prefera sa plece sa fie sclavul altora in loc sa ramana in tara sa lupte. Un salut!

Reply

daria August 24, 2012 at 21:52

De gandit, mai sunt oameni care gandesc , dar asa cum sunt destui cei care citesc carti dar nu inteleg nimic , asa sunt si destui care se uita la tv. si nu inteleg, sau se uita la televiziunile basiste care spala creierele si asa fara prea multe circumvolutiuni ! Mai grav este insa ca sunt destui care nu au coloana vertebrala si executa niste ordine care nu au nimic de-a face cu dreptatea , bunul simt sau legea !

Reply

__vali August 22, 2012 at 00:01

“Plecaţi, toţi trei, şi luaţi-vă şi minionii cu voi”
De acord … da’ ce o sa puneti in locul lor?!

Reply

Batman August 23, 2012 at 02:03

Ii lasam pe cei de la blogary sa aleaga… e bine?

Reply

alexnicolae August 23, 2012 at 12:28

@__vali, vrei sa zici ca esti incapabil sa participi la actul politic ? ca nu poti sa construiesti un proiect corect, pe care sa il prezinti in public, pentru care sa obtii finantare si sustinerea unui numar mare de oameni care cred in acest proiect corect, valabil si sustenabil, prin care sa dezvolti Romania ca fiind tara in care vrei sa locuiesti in urmatorii ani tu si copii tai ? raspunsul la intrebarea ta : vrem sa te punem pe tine sau pe oricine care construieste proiecte. Nu trebuie sa vina cineva cu nume pe lista. Eu vreau sa il votez de Vlad Petreanu acuma ni, pe baza proiectului”petreanu.ro”. Vreau o lege care sa ii permita sa candideze la alegerile viitoare, daca vrea, cu sanse egale cu canditatii veniti pe filiera listelor de partid.

Reply

Ela August 29, 2012 at 03:32

Eu vreau si o lege si o scoala si o sansa, dar nu doar pentru Vlad, pentru noi toti. Am mai scris proiecte, spuneti-mi unde se ofera finantare pentru asa ceva ca sa ma ajutati cu startul.

Reply

anoni-mus August 22, 2012 at 00:09

Vlad, aţi înfrânt. Sper că eşti mulţumit (că mândru mi-e totuşi greu să cred…). Da, am văzut că ai scos-o p-asta cu “toţi e la fel” dar, dat fiind că evaluarea mea e diferită de a ta, din nou nu am cum să fiu de acord cu tine.

Şi asta deoarece, cu un preşedinte-jucător transformat în preşedinte-ciomăgar, care şi-a jucat toate cărţile (indiferent cât de murdare au fost ele) cu graţia unui rinocer într-un magazin de porţelanuri (şi care a revenit la Cotroceni pe cadavrele politice ale 7,4 milioane de români), România şi-a văzut plasată într-un final bomboana pe proverbiala colivă. Chiar şi dacă nu revenea, ce putea să distrugă a distrus deja.

Recunosc, sunt frustrat şi nervos. În primul rând din cauza diletantismului, lipsei de prevedere şi de pregătire şi a incapacităţii USL de a duce naibii un lucru bun până la capăt. A donquijotismului naiv a lui Antonescu, care a crezut că dacă el e om politic şi are principii şi obişnuinţe pur politice, atunci musai şi Băsescu e la fel. A slăbiciunii lui Ponta, care are genunchi de ceară şi care s-a îndoit numai cât a scuipat Barosso cuvinte înspre el. A incapacităţii funciare a USL de a comunica articulat ceva, indiferent ce, măcar în condiţii normale, nemite în condiţii de război a Puterii Din Umbră cu propria ţară.

Dacă, însă, de ei sunt dezamăgit (nu atât cât să nu-i mai votez, dar orişicâtuşi…), recunosc şi faptul că Băsescu mi-a împlinit aşteptările cu asupra de măsură. Acţiunile constante, consistente, insistente şi continui de dizolvare a instituţiilor şi de distrugere a statalităţii României, începute în 2005, au ajuns la apoteoticul lor final în 2012. Dacă – şi când – va reuşi ţara noastră să aibă din nou lideri în locul unui Comandant, aceştia se vor găsi în faţa monumentalei sarcini de a re-construi o ţară. Începând de la bază: implicarea oamenilor în propriile vieţi.

Pentru că dacă Băsescu a reuşit ceva foarte bine – în afară de întoarcerea la Cotroceni – a reuşit, în lupta sa pentru putere, să tragă în neant instituţiile, adică însăşi esenţa sistemului democratic, niciodată consolidate până la capăt dar care mai pâlpâiau un pic. Ei bine, lupta politică actuală le-a suflat în lumânare.

Democraţia (cât de demonetizat a ajuns acest cuvânt!…) se bazează pe instituţii. De-asta şi costă mult mai mult decât dictatura. Două noţiuni: instituţii şi “checks and balances”, adică controlul reciproc. Acestea asigură funcţionarea unei democraţii. Distruge-le, şi rămâi cu o coajă goală, o formă fără fond. Asta a reuşit Băsescu în aceste zile.

O instituţie e tot atât de puternică pe cât de puternici sunt cei care o conduc. Pentru că depinde de oameni pentru a face ce are de făcut. Dacă oamenii nu trec la acţiune, sau dacă acţionează într-o singură direcţie, ai forma unei instituţii, dar fondul unui cadavru în putrefacţie.

Băsescu s-a prins de asta. Şi, încet şi (aproape) pe nevăzute, a populat instituţiile de forţă cu oamenii “săi”. Prestidigitator politic fără cusur, ne-a ameţit cu vorbe (iar noi i le-am mestecat fără a ne gândi; ţi-aminteşti de câte ori un scandal care afecta gruparea Băsescu era urmat extrem de repede de un alt scandal care avea o cu totul altă ţintă?) iar în spate a acţionat:

CCR: mai ai nevoie de argumente, după toate deciziile rizibile (Preşedintele are voie să refuze o propunere o singură dată – un soi de “şi crocodilul zboară, dar mai jos”, dacă-ţi aminteşti bancul), controversate sau care se contraziceau între ele, mai toate luate cu 5-4?

Serviciile: hai, că nu trebuie să-ţi pronunţ decât atât: Meleşcanu şi Coldea (citeşti Jurnalul Naţional?). Mai pune aici şi “aventurile” auto ale doamnei Mona Pivniceru şi ai tabloul complet.

CSM: cât de bine te simţi cu o instituţie care nu se poate aduna de prin concedii pentru a rezolva problema candidatului la Ministerul Justiţiei, dar se autosesizează (din vacanţă!) pentru vorbe politice?

Procuratura: Kovesi. Te uiţi la oroarea de zilele-astea? Te simţi bine într-o ţară în care “echipe mixte” procurori+poliţişti merg din casă în casă, anchetând, având circa 500 de plângeri? Asta după ce n-au mişcat un deget în 2009, la circa 12.000 de plângeri?

Şi toate aceste coji de instituţii n-au bunul simţ nici măcar să comunice public (ai văzut vreo replică a lui Kovesi la întrebările lui Antonescu sau ale Active Watch? Didn’t think so, either).

Acesta e doar blatul tortului, so to speak. Adaugă peste el un sistem creat strâmb, cu trei instituţii de forţă practic fără control (CCR, care nu poate fi contrazisă de nimeni; Procuratura, care se subordonează doar CSM; şi CSM, care nu se subordonează nimănui) şi ai Ţara Lui Kafka, fără discount.

Te simţi încă bine? Mai avem aparatul imens de propagandă, alimentat din nu ştiu ce bani (că, hai să fim serioşi, la audienţele şi tirajele lor nu poţi pretinde că Evz, RL, B1, RTV şi alţi astfel de “agenţi economici” se autofinanţează din încasările din publicitate!). Mai adaugă reţeaua solidă de contacte externe. Mai adaugă suprema nesimţire a tuturor acestora de a nu răspunde nici unei întrebări publice. Tabloul e aproape complet. Aproape.

În vârf, cireaşa, e un om care nu a arătat niciodată vreo urmă de respect pentru mecanismele democratice (a şi spus-o cu subiect şi predicat) şi care, dincolo de ranchiună, a arătat o lipsă de scrupule fără egal. Care a creat, coordonează şi orientează acest dispozitiv indiferent la ce se întâmplă cu viaţa omului obişnuit. Nu ţi-e deja familiară imaginea?

Oh, Băsescu e doar rezultatul. E vârful vizibil al unui întreg sistem. El a apărut, s-a dezvoltat şi a rodit din cauza lipsei de cultură politică (a clasei politice în întregime şi a noastră ca popor în întregime), a lipsei de interes a omului de rând şi a lipsei de “checks and balances” a legislaţiei (în principal a Constituţiei actuale), făcute pe picior şi cu interesul meschin imediat în minte.

Mai adaugă peste toate şi mitul mesianic, de care suferă multă lume (toţi susţinătorii lui Băsescu, fără osebire, plus o parte din ceilalţi). Am credinţa că vom suferi încă multă vreme. Cel puţin atâta vreme cât nu vom înţelege că salvarea nu vine de la un Mesia cu sau fără chelie, ci de la noi. Poporenii, votanţii, cei care trebuiau să aibă grijă ca instituţiile să funcţioneze, sancţionând imediat orice abatere. “Contact your Representative” nu funcţionează încă la noi; şi atâta timp cât va rămâne specific doar americanilor, noi vom fi o colonie a oricui are un pic de tupeu şi de iuţeală de mână. Vrei “resetarea clasei politice”? Va trebui să iniţiem mai întâi resetarea noastră ca popor.

Şi asta deoarece rezultatul este că în august 2012 avem un stat controlat, prin instituţiile sale fundamentale şi prin cele de forţă, de o grupare care astfel subordonează resursele unei ţări în interes propriu.

Dacă asta nu e definiţia unui stat capturat, nu ştiu care alta ar putea fi.

Reply

Marian S August 22, 2012 at 04:14

De acord cu 99% şi cât pe-aci să dau şi eu un vot.
Dar unde s-a dus acel 1% ??? Păi… în nickname, care nickname arată şi concepţia generală: suntem tari în gură, dăm verdicte, dăm indicaţii preţioase sub protecţia anonimatului. Când este să ne asumăm nişte afirmaţii… pauză. Stai aşa că nu-i aşa.
De-aia avem “stat capturat“, domnule anonimus. Şi toti ceilalţi anonimi de pe aici şi de pe oriunde.

Reply

curly August 22, 2012 at 19:20

@Marian S: nu fi prost, pe net nu e problema asta cu nickname-urile – daca in loc de “ano-nimus” scria “Ion Popescu” te multumea?

Reply

Marian S August 23, 2012 at 09:02

Ion Popescu, lorakeen, party sau curly, adică tot o lae.
Nu te mai face că nu pricepi ce am vrut să spun.

Reply

dan August 22, 2012 at 08:27

@anoni-mus – “Pentru că dacă Băsescu a reuşit ceva foarte bine – în afară de întoarcerea la Cotroceni – a reuşit, în lupta sa pentru putere, să tragă în neant instituţiile, adică însăşi esenţa sistemului democratic, niciodată consolidate până la capăt dar care mai pâlpâiau un pic. Ei bine, lupta politică actuală le-a suflat în lumânare.” – curios, dar parca USL-ul a schimbat conducerea unor institutii atunci cand luat decizii care nu le conveneau; tot USL-isti au amenintat alte persoane (judecatori CCR). Si totusi tu ii votezi. Desi principala problema acum tot situatia economica e. iar USL-ul tot nu a facut mai nimic in directia asta. Asta e, ne meritam soarta cu din astia ca tine

Reply

__vali August 22, 2012 at 08:33

Jalnic sa mai poti sa crezi ca Antonescu “e om politic şi are principii şi obişnuinţe pur politice”. Cat de orbi (sau poate doar “indragostit”!) puteti sa fiti sa nu vedeti ca nu decat o paiata goala pe dinauntru!

Reply

anoni-mus August 22, 2012 at 09:08

@dan, @___vali

va pot oferi doar intreaga mea compasiune. Cu toata sinceritatea. Si, poate, sfatul sa (re)cititi niste carti de istorie, de unde ati putea vedea ca Mesia, Omul Salvator, Cel-Care-Ne-Poate-Scoate-Din-Propria-Mizerie a sfarsit intotdeauna, dar intotdeauna, prin a-si calca poporul in picioare. De la Nabucodonosor la Cezar, de la Carol Cel Mare la Ivan Cel Groaznic, de la Metternich la Hitler, de la Orban la Saakashvili, fara exceptie.

Eu sustin, din oferta politica actuala, partea care a dovedit cel mai putin dispret fata de institutii. In fapte, nu in vorbe. Daca voi nu sunteti capabili sa treceti dincolo de “lip service” si sa vedeti esenta actiunilor nu pot decat sa simt mila pentru voi.

Then again, poate ca noi, ca popor, avem nevoie – pentru a ne vindeca definitiv – si de unii ca voi. Bacteriile si germenii ajuta la dezvoltarea sistemului imunitar. Si spun asta fara pic de condescendenta sau dispret. Si voi aveti un rol in societate.

Reply

Zede August 22, 2012 at 09:16

1. N-ar fi mai bine sa vorbesti limba romana fara aditii fortate de engleza?

2. A-propos de institutiile statului, gandeste-te la faptul ca in momentul de fata beneficiezi de un Avocat al Poporului care nu misca fara aprobarea USL. Daca vei avea cumva nevoie de el intr-o actiune impotriva trecatoarei guvernari actuale, vei fi COMPLET lipsit de putere.

3. Chestiile astea cu germenii si bacteriile te cam scot din sfera unei discutii civilizate. Ti-as raspunde pe masura, cam pe unde ai putea sa cauti germeni si bacterii, insa probabil ca dl Petreanu nu va aproba comentariul. Pot sa sugerez voalat ca pe la o ruda si pot sa spun ca acolo unde nu bate soarele.

Reply

dan August 22, 2012 at 09:57

@anoni-mus – wow. adica…wow. Eu dau doua argumente de ce nu-mi place USL-ul (in speta, ei au calcat in picioare institutiile, pe fata, plus faptul ca de cand au venit la putere singura decizie economica pe care au luat-o a fost sa taie investitiile,) si tu vii cu chestii despre Mesia. Unde zic eu de un salvator? Poti sa raspunzi punctual la problemele pe care le-am ridicat sau esti intr-atat de indoctrinat incat pur si simplu ignori fapte reale?

Reply

Lois August 23, 2012 at 16:58

Apropo de usl isti si sutinatorii lor….
desi acest comentariu poate parea off-topic, am observat la oamenii din jurul meu (dincolo de mitingurile cu tigani platiti de la craiova sau cu pensionari abrutizati care-si vand votul pt 1 kil de faina si de ulei) am observat, precum ziceam, ca in general cei care ii sustin pe usl isti sunt oameni care cauta mereu smenareli, smecherii in viata de zi cu zi pt a se fofila de la munca, caractere josnice si de moralitate indoielnica, genul acela de personaje alunecoase, ipocrite, ascunse care nu-si asuma responsabilitati pt nimic si arunca munca in ograda altuia si incearca sa-si imbunatateasca situatia financiara de pe urma acestora.
Asta ca o simpla observatie.

Probabil acesta este si unul dintre motivele pt care comunismul a avut asa de mare succes, mai ales aici in partea de sud a tarii…….

in rest, fara convingerea ca situatia s-ar schimba in bine automat si peste noapte si fara sa vad un mesiah in basescu &co, inca mai cred ca e nevoie de schimbarea integrala a clasei politice.

Reply

__vali August 22, 2012 at 10:17

@anoni-mus (postac cumva?!): Inteleg ca suferiti adanc (deh, dragoste cu nabadai, amor de adolescent intarziat) dar mi s-ar parea totusi jignitor sa va alin aceasta suferinta oferindu-va “intreaga mea compasiune”. In schimb as putea incerca sa va ofer franturi din realitatea ce va inconjoara desi tare mi-e este teama ca, data fiind schizofrenia in care traiti, nu o sa le puteti “digera”. Oricum, hai sa incerc.
http://www.revista22.ro/articol.php?id=16251
http://www.adevarul.ro/andrei_plesu_-_opinii/Opozitia-in_criza_de_lideri_7_373232676.html

Reply

Mihai August 22, 2012 at 11:06

@anoni-mus: Daca primul mesaj mi s-a parut prea lung dar interesant in foarte mare masura, deci l-am citit cu interes, la acesta din urma mi s-a parut ca nu ati mai putut sa suportati o masca de democratie si ea v-a cazut pe picioare si fiind grea v-a provocat dureri. Altfel nu-mi explic cum puteti pretinde ca exista oameni minunati, inteligenti, chiar superiori (dvs. si cei cu pareri idntice) si restul doar bacterii si germeni de care doriti sa va vindecati. Nu e in niciun fel nici democratic si cu siguranta nici normal sa va considerati atat de mult peste ceilalti. Va amintesc ca nici macar nu sunteti original dar , pe mine, comparatia m-ar jigni teribil. Incerc totusi sa va spun ca acest discurs l-au avut toti fascistii de la cel mai neinsemnat pana la cel mai dement si anume Hitler.
Ca toate ideile represive, a fost cu succes folosita si de regimul comunist, poate ati auzit de: “cine nu-i cu noi e impotriva noastra.
Nu intru in discutii despre fascism si comunism dar inteleg ca niciuna nu este idealul de societate spre care dorim sa ne indreptam. Eu cel putin nu vreau!
Daca, macar prin discurs, va ganditi sa ajutati la eradicarea bolilor reale ale Romaniei, renuntati la aceasta abordare, verificati ca de fapt si aceasta e o boala si sper ca nu e prea tarziu sa va vindecati.
E bine sa existe mai multe pareri, chiar daca nu ne convin. Haideti sa ramana lucrurile asa.
Puneti-va la loc masca democratiei si chiar daca in sufletul dvs. nu credeti in ea, aratati mult mai bine asa. Fara masca lumea va poate usor confunda cu un monstru. O zi buna.

Reply

anoni-mus August 22, 2012 at 12:36

Mihai, discutia de aici este strict pe subiectul “alegeri politice si justificarea lor individuala”. Aprecierile mele la adresa preopinentilor se refera, asadar, strict la alegerile politice. Punct. Nu stiu cine sunt ei – ca oameni, vorbesc – habar n-am cat de valorosi sunt pentru societate in alte domenii (si, sincer sa fiu, nici nu cred ca are relevanta, in context). Capitolele vietii sunt separate si merita sa ramana asa, altfel intram – cum ai facut tu – intr-un soi de terci de aprecieri, unele aproape de realitate, altele nu. Si Sadoveanu a fost maret ca scriitor si mizerabil ca om. Mizeria umana nu-l face mai putin valoros ca scriitor, valoarea literara nu-i poleieste in nici un fel nimicnicia omeneasca.

Nu sufar de iluzii de grandoare. Cred, insa, ca a fi convins ca un om poate fi mai de incredere ca un sistem functional e dovada de tulburare de logica. Iar a evalua prezentul fara a privi in trecut e o greseala. Frecventa, pentru ca avem memorie scurta, dar nu mai putin periculoasa.

Pe scurt, evaluarea mea s-a limitat la alegeri politice, nu la calitatea umana in general a preopinentilor mei. Iar strict pe acest subiect nu am a re-evalua nimic in afara tonului. Pe care, iata, dandu-ti dreptate, l-am moderat.

Reply

monk August 23, 2012 at 22:05

Care “sistem functional” ?!? Pe ce lume traiesti, omule ?

silicon_v August 22, 2012 at 17:39

V-ati incins tare. Nabucodonosor Cezar, Carol Cel Mare,Ivan Cel Groaznic…

Cred ca stiu cam cum va simtiti, asa m-am simtit si eu in 2004, cand Hrebenciuc imi radea in nas, dupa primul tur. De asta nu prea imi permit sa zic ceva ironic, desi imi sta in buricul degetului.

Dumneavoastra vedeti enorm si simtiti mosntruos. Incercati sa treceti peste asta si sa va relaxati. In cateva luni ministru justitiei, al partidului pe care il simpatizati, va face propunerea pentru procurorul sef. Apoi si la DNA. Da, Basescu va da avizul, dar propunerile nu pot sa vina decat de la guvern. Asa sunt regulile. Aveti guvernul, majoritate in parlament, aveti mai tot ce misca in administratia publica locala. Nu le puteti avea chiar pe toate, atat timp cat serviciile speciale sunt la presedentie, nu la guvern.

“Eu sustin, din oferta politica actuala, partea care a dovedit cel mai putin dispret fata de institutii.”

Eu nu. Nu stiu ce vedeti dumneavoastra, dar eu cand ma uit imi revin tot felul de amintiri. De nume precum Amariei, regele NUP-urilor, de procuorul sef Botis, promovat recent la DGIA, de Timofte, de senatorul linia de atac Voicu- Vanghelie-Dragnea asupra ministerului de interne (“ai toate dosarele, ai toata procuratura dacama pui sef, asa zicea Voicu mai an”), etc etc etc

Imi pare rau, respectul PSD fata de toate institutiile e nul. Ei vor doars a le calareasca si atat. Complet si total. Si apoi sa fie liniste. Chiar credeti ca Amariei sau Botis nu raspundeau la comenzi sub PSD? Ba inca cum. Aia de sub ei care erau capete patrate plateau. Unii chiar cu viata.

Cautati pe net cazul procurorilor Panait sau Luminita Sega. Panait e mort de mult, baiatul prefectului PSD de Bihor, Tarau, cel cu contrabanda la nivel urias, fugit in USA 5 ani, doar ce si-a facut o nunta de multi-milionar la Florenta, acum cateva saptamani. Realatii in click.

Va rog deci sa nu imi spuneti mie ca Voiculescu, Catalin Voicu, Dragnea sau Fenechiu o sa trateze cu respect institutiile mai mult decat Basescu. Eu nu cred asta

E mai bine asa, parerea mea, cu contre. Puterea totala la USL e naspa, au aratat asta si acum si in trecut.

Reply

anoni-mus August 22, 2012 at 18:15

E mai bine asa, parerea mea, cu contre.” Ah, da. Complet de acord, Opozitia parlamentara face parte din “checks and balances”. Ideal ar fi ca puterile independente sa se controleze reciproc, iar noi sa le controlam pe toate, pentru a preveni repetarea situatiei de azi, in care un singur om a inlaturat mecanismele de control reciproc.

Nu visez la o lume uselizata si nu traiesc cu iluzia ca Antonescu si Ponta ar fi ingerasi. Doar ca Basescu mi-a demonstrat cat de drac e, in timp ce astia doi (ma rog vorbesc despre sistemele conduse de cei trei) inca nu.

Reply

GentleGiant August 23, 2012 at 08:37

Ti-au aratat cu asupra de masura in doar o luna si jumatate, dar nimic nu-i mai surd decit urechile care nu vor sa auda.
Cit despre flerul pe care crezi ca-l ai la oameni (fie ei si politicieni), iti doresc sa nu te fi ghidat in viata dupa el.
Imi pari self-deluded, ca sa vorbesc pe limba-ti.

lorakeen August 23, 2012 at 08:58

” Doar ca Basescu mi-a demonstrat cat de drac e, in timp ce astia doi (ma rog vorbesc despre sistemele conduse de cei trei) inca nu.” Omule, tu traiesti pe luna? care parte din”a schimba ilegal ocupantii unor posturi de influenta” “fraude electorale masive” “incalcarea legii” ” compromiterea Romaniei pe plan extern” nu te-au convins?
Sau poate tu esti unul dintre aia pentru care efectele pe termen lung nu conteaza pentru ca au ei asa o pata pe Basescu incat prefera sa faca un mare caca pe viitorul Romaniei numai ca sa-si vada ura aia intretinuta de propaganda lui Voiculescu satisfacuta?
Hai sa-ti spun ceva: daca gandesti asa, ai probleme. Mii de scuze pentru limbaj, dar oamenii ca tine sunt de vina ca Romania e asa cum e. Pentru ca nu gandesc cu propriile capete. Pentru ca le permit alora sa faca ce vor.
Eu am plecat din tara in 2000. Si sa stii ca pana nu pleci nu vei intelege niciodata cat e de greu. Dar la ora asta? Pentru Romania, noi astia plecati facem mai mult decat cei ramasi.
La compania pentru care lucrez suntem 12 romance. Eu sunt in IT, restul in productie. Avem o intelegere- cate una se duce acasa in fiecare luna si duce bani etc pentru toate. se ajunge cam la 6-7k GBP pe luna, trimisi in ROmania.
Banii aia intra in ecnomia romaneasca. prtoprietarul ala de magazin de la coltul blocului unde sta mama vede o parte din ei, intr-un orasel jegos de provincie unde somajul e 45% . Banii aia hranesc copii si parinti ramasi acasa, platesc rate, etc.
DE aici, eu pun in economia romaneasca mai mult decat unul care lucreaza in ROmania si castiga 300€ pe luna. Cate din orasele si satele tarii supravietuiesc economic din banii romanilor plecati?

Calin August 22, 2012 at 20:18

Aveai dreptate , mai sus , cand te refereai la popor. Din pacate pentru voi , nu-i mai puteti aduce pe mineri ca sa va faca treaba. Anonimus , dupa cat de bine scrii , nu ma-r surprinde sa faci parte din masina de propaganda a vreunuia din astia.Iliescu nu te-a dezamagit niciodata? Ca asta-i tata lor, si tot el ne-a “educat” pe toti in ale democratiei.Al doilea comentariu , nu m-am mai obosit sa-l citesc. Nu mi-a placut Basescu niciodata, dar astialalti , mi-au facut parul maciuca, s-au luat de piept cu toata lumea , numai cu rusii , nu.

Reply

Morning_blaz3 August 24, 2012 at 16:06

@anoni-mus: Zic sa nu te mai obosesti. Probabil dintr-o directiva de partid s-a spart teava cu beshishti la commenturile de pe acest site. Pacat!

Reply

Mihai D> August 22, 2012 at 08:41

Sistemul constitutional deformat nu l-a creat Basescu, ci cei de dinainte. Basescu doar l-a exploatat mai bine pentru a-si consolida pozitia. Stii cum se zice, nu e pentru cine se pregateste. Zici ca Basescu a distrus institutiile in cateva zile? Credeam ca vorbesti de astilalti. Propaganda? Come on, nimic nu bate Antena… Iti respect opinia, dar de ce trebuie ca USL-ul sa fie votabil? Nu e.

Vlad are dreptate sa le zica sa plece. Pentru ca in urmatoarele luni se vor bate in continuare cu sange, in timp ce tara nu e guvernata. Regret profund ca mi-am cumparat casa in Romania anul asta. Bani aruncati pe fereastra. Trebuia sa ma car naibii de-aici.

Reply

Andrei August 23, 2012 at 10:58

Si eu am acelasi mare regret….bani aruncati in momentul in care am apucat sa-mi iau casa aici. Din diverse surse , si putina munca de cercetare pe net, am descoperit ca cu aceesi bani gaseam casa ( generic fiind spus – poate fi apartament sau casa pe pamant ) in destule tari civilizate ( europene ) . Trist, dar adevarat. Oricum, nu este timpul pierdut si eu unul, le mai dau maxim doi ani acestor bestii cu masca de oameni care sunt clasa politica din Romania. Nu stiu daca imi este scarba mai mare de altceva de pe lumea asta decat de ei. Oricum Mihai, vorba aceea ( si nu o spun in engelza, cu toate ca suna mai bine ) : sa ne dorim ceea ce poate fi mai bine, dar sa fim pregatiti pentru ce poate fi mai rau, ceea ce nu exclude o emigrare rapida. Sper sa nu ajungem in situatia regretabila sa cerem azil politic.

Reply

Zede August 22, 2012 at 09:10

Domnule anoni-mus,

Doresc neaparat sa te cunosc. Esti primul om venit in realitatea acestui Univers dintr-o lume paralela. Cu exceptia incapacitatii USL, care este prezenta si in Universul nostru, realitatea voastra este exact inversata.

Spune-mi, te rog, in realitatea voastra exista cineva denumit Voiculescu? Acolo este un personaj pozitiv, nu?

Reply

Anca Paduraru August 22, 2012 at 10:19

Nu trebuie sa fim salvati sau sa ne salvam. Trebuie sa ne purtam in viata privata dupa un singur comandament: ce tie nu-ti place altuia nu-i face. Iar in viata publica: poarta-te, atunci cand conduci, ca si cand maine ai schimba locul cu cel condus de tine. In viata politica, poarta-te, cand esti la putere, ca si cand maine ai intra in opozitie. Temelia nu este in institutii, ci in oamenii care le cladesc, sustin, sau daraman. Temelia este in responsabilitatea individuala. A ficaruia. Si in respectul pentru lege. Al fiecaruia.
Prea des ne deranjeaza mizeria de pe strada, dar aruncam neglijent ambalajul de la inghetata. Prea des ne deranjeaza traficul, dar nu respectam regulile de circulatie. Prea des ne deranjeaza saracia, dar nu intindem, efectiv, o mana de ajutor acelor saraci pe care putem sa ii ajungem, din jurul nostru. Etc, etc, etc.

Reply

Mihai August 22, 2012 at 11:33

Aveti perfecta dreptate, subscriu la absolut tot ce ati spus in mesaj! Cred insa ca si indemnul dl-ui Vlad Petreanu “Plecati!” este exact si mai ales necesar. Trebuie sa plece toate hienele si sacalii pana mai e ceva vlaga in tara asta! Dar oare e suficient sa spui hienelor sa plece ca sa se si intample asta? De pe Nat Geo aflam ca nu. Si atunci? Poate ca nu vrem cu adevarat, poate ca ne-am obisnuit cu hienele astea si acceptam sa ne roada incet. Ne e teama de ce ar putea veni in locul lor daca pleaca. Ne gandim ca vin alte hiene sau alti pradatori mai infricosatori. Daca e asa inseamna ca totul e pierdut! Acum 23 ani cei care nu aveau habar de jocurile de culise pentru rasturnarea comunismului au hotarat sa alunge hienele si prin manipulare sau nu asta s-a intamplat. O perioada dupa, pana au crescut noile hiene, lucrurile pareau mai bune. Recunosc ca temerea ca vin alte hiene e fondata si argumentata de fapte petrecute dar chiar si asa nu ma gandesc sa accept situatia ca pe o fatalitate. Nu imi permit, mai ales pentru copii mei. Am sa fac ce pot si daca mai multi doresc ca lucrurile sa schimbe poate se vor schimba altfel se va schimba situatia doar la nivel individual. Si atat.

Reply

Costin August 22, 2012 at 00:09

+1!

Reply

Dani August 22, 2012 at 00:13

Da, toti trebuie sa plece, dar nu se va schimba ceva pana noi oamenii nu ne vom asuma si noi niste responsabilitati, pana nu vom fi uniti, pana nu vom sti sa lasam barfele samd

Reply

gabibi August 22, 2012 at 00:22

super

Reply

dragos August 22, 2012 at 00:25

nu te inteleg, o faci pe naivul? intuiesti ceva din sensul cuvintelor: pragmatism, realism. ce rost au compunerile semanatoriste in 2012?

Reply

fish August 22, 2012 at 00:30

@Vlad – vezi ca or sa-ti sara toti postacii acum in cap :D :D
nu numai o anume jumatate deranjata :D

Reply

Tudor August 22, 2012 at 00:38

Emigrarea nu este soluţia. Să nu uităm că avem ţara şi conducerea pe care o merităm. După cum spunea cândva bunicul Kant, “exteriorul este reflexia interiorului”. Ţara suntem noi. Politicienii suntem noi. Şoselele şi economia suntem noi. Dacă vrem altceva trebuie ca noi sa devenim altceva. Oricum eu vă urez drum bun. Poate că e mai bine să rămânem mai puţini. Şi am speranţa că o să fiţi consecvenţi şi nu o să vă întoarceţi vreodată. Avem mare nevoie de oameni consecventi acum. E primul pas.

Reply

Marian S August 22, 2012 at 04:20

Domnule Vlad Petreanu
Azi a postat cineva pe twitter un mesaj, ceva de genul: “Pe de alta parte: yippee, ki-yay, motherfuckers!“

Ce chestie, era exact la 2 secunde de la anunţarea deciziei curţii decizionale a României. Zici că e o expresie de bucurie, zău!

Ce o fi vrut să spună poetul în lucrare, că eu nu m-am prins nici măcar la ora asta???

Reply

Marian S August 22, 2012 at 04:35

Mda. Iar Akismet.

Reply

fish August 22, 2012 at 10:41

“yippee, ki-yay, motherfuckers” e a lui Bruce Willis in “Die Hard 1″ :D

Reply

ringo August 22, 2012 at 06:59

” E ţara din care au plecat mai mult de jumătate dintre colegii mei de facultate. ”
Si tu ai ramas fiindca erai patriot, asa e ? Ah scuze, afara e nevoie si de un job …Nu plateste nimeni bloggerii de pomana

Reply

lorakeen August 22, 2012 at 07:23

NU. Nu-a nici pe departe de acord cu ce-ai scris aici, si asta nu din dragoste netramurita fata de Basescu.
Dar adevarul este ca Romania are o problema de sistem si nu de oameni. Plecarea celor trei n-ar face decat sa permita ascensiunea altora de aceeasi natura (sau mai rai) la ciolan.
Romania insasi este problema.
Ieri, pentru prima data intr-un lung sir de ani, nu mi-a fost rusine ca sunt romanca. Pentru ca am vazut un ceva la care nu ma asteptam, care nu se intampla in Romania. Am vazut o institutie romaneasca respectand legea. Si fie ca ne place sau nu, asta e un eveniment care ar trebui sa ne bucure pe toti.
Pentru ca Romania nu e o tara unde democratia functioneaza. Romania nu e o tara unde statul e “de drept”. Romania e o republica bananiera asezata intamplator aproape de Europa civilizata. Chestiile astea care sunt asa de normale in partile spalate ale planetei, nu se intampla in Romania.
Pentru ca Romania, asa cum ai sesizat corect in prima parte a postului, nu e la acelasi nivel. Si a sti ca Romania este asa cum este, si a astepta in mod naiv ca ea sa functioneze ca si cum ar fi o tara civilizata? E lipsit de logica.
Noi astia ne expusi la propaganda din Romania ne uitam mirati la ura pe care basescu se pare ca o starneste in oameni relativ inteligenti. Pentru ca Basescu este Romania- asa mahalagiu, necizelat si marlan cum e el.
Vrei cizelat si civilizat? Nastase. Ala om, nu-i asa?
oh wait…
Si asa mahalagiu, necizelat si marlan cum e, Basescu poate sa spuna ca va lasa o ROmanie mai buna decat cea pe care a primit-o. Nu perfecta. Dar mai buna. O Romanie in care hotii chiar pot ajunge la parnaie. Romanie in care, surpriza dracului, institutiile chiar functioneaza uneori. La ani lumina distanta de Romania lui Iliescu si Nastase.
Asa ca hai sa fim realisti.

Reply

bugsy August 22, 2012 at 11:05

@lorakeen – 100% de acord!

Reply

daria August 24, 2012 at 00:40

De unde graiesti asa de inteligent ? Se vede de la o posta cat de realist(a) esti ! O tara mai buna lasa basescu ??? unde institutiile functioneaza la comanda lui ? toata lumea este luata la intrebari de ce si cum a votat la referendum ? unde basescu si gasca lui de parveniti boicoteaza referendumul ? unde minte in fiecare zi si interpreteaza legile dupa bunul lui plac ? unde vointa poporului care a votat intr-o majoritate zdrobitoare , nu este luat in calcul ? Asta este tara pe care o lasa ? Unde dau comanda toti cei de afara , care si-au impletit cozile pentru a distruge aceasta tara ? Hotul cel mai mare el este si merita sa ajunga la parnaie , iar acest lucru tot se va intampla pentru ca nimeni nu scapa nepedepsit pe lumea asta !

Reply

Ela August 29, 2012 at 03:48

Si totusi, fara sa tin partea nimanui, Nastase e la puscarie. Asta nu credeam sa o vad.

Reply

didi August 22, 2012 at 07:23

Articolul asta e ceva de genul :”N-ar fi rau sa fie bine”. Nu pot pleca toti si oriunde in lume exista parti pris-uri. Nu poti fi cu toata lumea asa cum nu poti fi impotriva tuturor. Nu iti place niciun politician?!…nici nu iti va place vreunul oricare ar veni in locul lor pt ca politica se face pt putere si cu compromisuri. Scopul primordial al partidelor este sa obtina puterea asa ca niciodata nu vor pune pe un plan mai sus ca asta altceva. Articolul e de o naivitate ucigatoare.

Reply

Narcis August 22, 2012 at 08:40

NU se va schimba nimic. Istoria se repeta. Asa este natia noastra. Suntem un popor de creduli care nu am dat niciodata cu pumnul in masa. Ne-am lasata condusi de primul filfizon parfumat care a venit. Cand apare cate unul care stie ce vrea, care face ceva sau chiar a facut se vor ridica 10 care ii vor baga pumnul in gura. Tot ce se face se face “romaneste” adica ” merge si asa”. Politicul si media dicteaza in tara asta iar profesionistii, unul cate unul, pleaca. Nici macar nu suntem in stare sa copiem ceva de la alte natiuni. Romanii sunt buni profesionisti, dar nu la noi in tara. Ramai prost cand pleci in afara si dai de romani (si nu ma refer aici la capsunari) in pozitii de conducere la institutii mari din lumea asta. E clar. Suntem condusi de oameni slabi, de pupincuristi, de incompetenti, de oameni “priceputi la toate”, de oameni care nu vad in fata ochilor decat propriul interes. 20 de milioane de euro Km de autostrada… Dar nici macar asa, la banii asta nu reusim sa mergem pe autostrazi de calitate. De ce? Toti stiu de ce dar nu fac nimic. Toti vorbim vorbe. Am citit comentariile anterioare. Se vede frustrarea, nervozitatea, dar si neputinta de a schimba ceva. Ajunge! un titlu si un articol ADEVARAT. AJUNGE!

Reply

Glass and Iron August 22, 2012 at 08:51

“Plecati voi ca sa ramanem noi” … iar polemizam ? Basescu a spus deja ceva de genul “Cui nu-i place, poate pleca !”. Ba tu sa pleci … ba tu sa pleci … ba nu io, tu sa pleci …

Vrei sa plece cei trei + “coloneii” lor – si sa ramanem noi cu “generalii” si “caporalii” pe cap ? Pai intre atatia generali se va gasi unu’ de pus “in geam” (ca sa primeasca “occidentul”), ca sa nu mai discutam cati caporali, cata frunza, cata iarba, cu gandul la “imperiul de 1000 de ani” se vor gasi ca sa sustina imbalsamatul.
Si poate ca privesti doar intr-o directie – acolo de unde vine zgomotul cel mare, fiindca nu spui nimic despre amicii udemeristi … ei ? pot sa ramana sau trebuie sa plece ? sau, poate, sa se “autonomizeze” intr-o “alta jumatate” de Romanie ? Faptul ca reprezentantii maghiari s-au “coit intrerupt” in aceasta dihonie a referendumului nu ii absolva de faptul ca, “ca tot romanul, impartiali”, au fost la guvernare “in toate Camerele, cu toate partidele” … ei pot sa ramana, linistiti ?

@anoni-mus crede ca suntem un “stat capturat” … eu cred ca suntem o tara bolnava. Nu este incurabila boala, dar este intr-un stadiu atat de avansat incat acum nu se mai poate apela la masurile obisnuite, la medicatie – deja este gangrena si trebuie taiat. Nu ma gandesc la (uneori atat de necesarele) tribunale de urgenta, nu ma gandesc (desi este “razboi”) la “impuscarea” tradatorilor, defetistilor si spionilor, nu ma gandesc la “pogromuri”, ci la faptul ca TREBUIE CA JUSTITIA SA SE APUCE DE TREABA ADEVARATA ! A mai ramas un dram de speranta, in acesti “chirurgi”. Ai avea dreptate daca ai spune ca de fapt ei nu ar fi acum pe post de chirurgi ci de vidanjori care trebuie sa “desfunde” … dar oricat de “delicata” ar fi slujba lor, trebuie sa si-o asume, trebuie sa faca treaba buna. Fiindca daca ei nu isi vor face slujba nu ne mai ramane decat slujba preotilor – prohodul.
Domnilor magistrati, incepeti adevarata justitie. S-ar putea sa salvati Romania. Pasnic …

Reply

Mihaela August 22, 2012 at 09:01

Vin si eu cu o teorie a conspiratiei….Ca listele nu au fost actualizate in avans stim dar pe langa interesele electorale ma gandesc ca poate mai sunt si interese economice. Daca suntem cu 2 mil mai putini atunci suntem cu 10% mai putini….atunci se schimba cifre internationale de pozitionare ale Romaniei. Cele mai importante as spune ca sunt cele economice:
1. International – GDP per capita creste cu 10% minim (fara sa luam in calcul si scaderea prin cei 3.5 mil care traiesc in afara Romaniei si care nu contribuie la TVA, PIB intern si restul). Urcam 5 pozitii in clasificarea mondiala CIA (nu agentia americana)
2. Locala – populatie mai mica inseamna mai putini parlamentari, senatori, consilieri. Inseamna eventual si o realocare bugetara acolo unde sumele se trimit conform nr de locuitori.
E absurd!!!!!!

Reply

Leave a Comment

{ 16 trackbacks }

Previous post:

Next post: