Cum să ne facem – singuri – traficul auto măcar suportabil

O bandă blocată, pe un drum de 3 benzi, cu trafic intens, dă naștere unui ambuteiaj de câțiva km.

Azi a reînceput școala și, cu asta, și coșmarul numit trafic auto din București (și probabil și din alte orașe mari ale României).

Vreau să vă arăt un scurt film – nimic important, de fapt, ba chiar e-o întâmplare obișnuită: un ambuteiaj de câțiva kilometri, joi după-amiază, la intrarea în București pe DN1. 15 minute în trafic, tăiate la 1.30, și un comentariu:

Nu cert pe nimeni. De reparații e nevoie, n-am ce comenta. Dar puneți în loc de o intervenție la carosabil, care e necesară, o mașină parcată aiurea, care blochează o bandă, ca să înțelegeți cum efectul unui obstacol pe calea de rulare a unui drum intens circulat se poate propaga pe câțiva kilometri în urmă. În București, astfel de obstacole inutile sunt aproape pe fiecare stradă. Da, știu, „să ne facă parcări, să ne facă drumuri”, cunoaștem; să ne facă, dar să înțelegem și că, atunci când lăsăm mașina-n drum „doar ca să iau un pachet de țigări, șefu'”, se prea poate ca sute de oameni să piardă timp aiurea blocați în trafic. Reciproca e perfect valabilă: așa cum noi am blocat circulația cu o parcare aiurea, așa vom fi și noi blocați în trafic din cauză că altul a parcat aiurea.

Așa cum am învățat să nu mai intrăm în intersecții dacă n-avem cum să ieșim din ele, cum am înțeles că degeaba claxonăm când ăla din față n-are unde avansa, cum am priceput că nu pierdem nimic când îi lăsăm pe cei de pe străzile secundare să intre pe principale, e momentul să realizăm că blocarea unei benzi de circulație, doar pentru că ne-a fost lene să mai mergem 100 de metri până la primul loc liber de parcare, este neproductivă și prostească.

Articol din categoria: AUTO

19 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1 Comentariu nou

    Complet de acord cu ce spuneți. Participanții la trafic ar trebui sa fie mai conștienți de faptul că transportul e mai degraba un sistem conectat, care e afectat in cascadă de diversele obstacole, dar cum acest fapt nu este poate usor de inteles de catre oricine, de aceea exista acest set de reguli care prea usor este din ce in ce mai mult ignorat/încălcat. In cazul de fata avem din nou de a face si cu nepăsarea autorităților. Pe langa programarea necorespunzătoare nici nu își bat capul cu o redistribuire temporara de benzi, cu niste balize sau alte elemente de marcaj astfel incat sa permită o fluidizare. Dar simt ca pretind din nou prea multe de la niste persoane care n-au alt interes pe lângă cel financiar și care, mai rău, nu sunt constrânse in nici un fel sa aibe alte practici.

    0
    0
  2. #2 Comentariu nou

    Buna dimineata domnule primar al sectorului 4
    Am inceput astazi noul an scolar „cu mare bucurie”.
    Datorita muncii dumneavoastra asidue, avem marea onoare si santem foarte incantati de lipsa personalului de paza la unitatile de invatamant (gradinita 193) ; multumim domnule primar ca aveti mare grija de „viitorul tarii”.
    Totodata santem foarte bucurosi ca faceti economii la buget in detrimentul copiilor, astfel va raman suficienti bani pentru inlocuirea bordurilor vechi cu unele grena – infloreste sectorul-;
    va multumim pentru multitudinea de tarcuri multicolore cu care ati inconjurat parcurile in detrimentul repararii instalatiilor sanitare din gradinite si scoli;
    va multumim pentru subfinantarea unitatilor de invatamant; astfel noi parintii avem
    posibilitatea sa „donam” ceva bani pentru rechizite ,consumabile sanitare, personal tehnic etc, astfel incat activitatea didactica sa se poate desfasura cat de cat in conditii normale, spre totala nemultumire a domniei voastre.
    Va multumim domnule primar si astept cu nerabdare noile alegeri pentru EDILUL SECTORULUI 4; sper ca acestea sa fie cat mai curand, inainte de termen

    cu multe nemultumiri
    Dimitrie

    Ps. imi pare rau ca „domnule primar ” nu am putut sa scriu altfel, decat cu litera mica

    0
    0
  3. #3 Comentariu nou

    Foarte adevărat ceea ce spuneti, din păcate cei care ar trebui sa vegheze ca regulile și legea sa fie aplicată dorm iar somnul poliției naște anarhie.

    0
    0
  4. #4 Comentariu nou

    Experienta de la bulgari. La dus refaceau calea de rulare a unui pod. Inclusiv betonul. La intoarcere podul era gata si terminau un al doilea pod din apropriere de primul. Ok, vorbim de jumatati de pod, dar totusi in opt zile au reusit.
    La noi ma lovesc de aceleasi semne ca cele de mai sus. Nici o miscare. Nici un interes sa termine mai rapid. Sa spargem si sa lasam o luna banda blocata.

    0
    0
    • Peste tot in Europa e la fel, se lucreaza intens la exinderea infrastructurii, oamenii sunt ocupati sa foloseasca prosperitatea pentru a-si asigura si viitorul. Doar la noi si la moldoveni sunt hotii la putere si lenesii la comanda.

      0
      0
  5. Atat de mult dureaza sa asfaltezi gura unui canal incat se lasa semnul zile , saptamani sau luni intregi . Si asa suntem vai si amar de noi cand vine vorba de infrastructura. Restul e can-can !

    0
    0
  6. #7 Comentariu nou

    Domnule Petreanu, exagerați!

    https://www.ft.com/content/a98f7b30-776a-11e7-90c0-90a9d1bc9691

    Cred că lucrurile o să înceapă să meargă în momentul în care vom face efortul să vedem și lucrurile bune care se fac. Deocamdată, este cam multă încrâncenare, adesea gratuită.

    0
    0
  7. #11 Comentariu nou

    La acest comentariu mă refeream: „Peste tot in Europa e la fel, se lucreaza intens la exinderea infrastructurii, oamenii sunt ocupati sa foloseasca prosperitatea pentru a-si asigura si viitorul.”

    0
    0
    • Ah, dar chiar asta se intampla, am vazut cu ochii mei, vara asta, cand am condus vreo 4000 de km. Si chiar nu cred ca merita sa ne simtim noi pupati de Dzeu ca au nemtii probleme de infrastructura, zau asa.

      0
      0
  8. #13 Comentariu nou

    În Germania sunt bani (NB: Germania are an de an surplus bugetar, în principal datorită dezechilibrului dintre exporturi și importuri), și totuși proiecte nu se fac în ritmul necesar. Motivul: lipsa expertizei. Nu sunt oameni care să își bată capul cu proiecte de infrastructură.

    Aș estima că și la noi problema principală este aceeași: nu există oameni care să aibă competențele și voința necesare pentru coordonarea unor proiecte extrem de complexe, cum sunt proiectele mari de infrastructură.

    0
    0
  9. #15 Comentariu nou

    Sunt zone unde sunt parcari, dar sunt cu $$$, nu gratis, asa ca lumea prefera sa parcheze pe unde apuca.(Strada George Constantinescu din pipera e un bun exemplu) Sunt persoane care daca parcarea nu e disponibila la 50 de metri de locul unde au treaba nu o iau nici macar in calcul. Sunt persoane care merg in mall-uri si parcheaza pe strazile din jur ca sa nu plateasca..etc etc .. Pana nu incepe politia sa ii amendeze drastic pe cei care fac lucruri de genul nu se schimba nimic..

    0
    0
  10. #16 Comentariu nou

    „Așa cum am învățat să nu mai intrăm în intersecții dacă n-avem cum să ieșim din ele, cum am înțeles că degeaba claxonăm când ăla din față n-are unde avansa, cum am priceput că nu pierdem nimic când îi lăsăm pe cei de pe străzile secundare să intre pe principale…”

    Poftim? Chiar ati observat ca bucurestenii ar fi inteles lucrurile astea?

    0
    0
  11. Fiecare echipa de reparatii carosabil si nu numai, are cel putin un Dorel.

    0
    0
  12. Buna seara tuturor,
    Referitor la traficul nostru si la infrastructura pe care o avem este revoltator. Apoi Referitor la lucrarile de CARPEALA (ca asa o pot numi) de drumuri, ar trebui macar facute noaptea, precum se face in restul tarilor din uniune.

    0
    0