Banner Vlad
Butonul care-mi încălzeşte maşina de la distanţă: priceless.

Magic: pornirea motorului de la distanţă

Cea mai mare invenţie de la motorul cu ardere internă este pornirea de la distanţă a motorului cu ardere internă. Mai ales iarna, pe viscol, pe zăpadă, pe ger, pe polei etc dar şi vara, când se topeşte-asfaltul de vipie, însă fiecare cârcoteală la vremea ei.

Mi-am instalat la sfârşitul toamnei un sistem de pornire de la distanţă pe Forester, împins de experienţa dimineţilor din iernile trecute: la 5 dimineaţa maşina e bocnă 90 de zile de iarnă la rând; nu-i o plăcere să tropăi pe lângă ea, zgrepţănând geamurile ca disperatul, că dacă-i gheaţă pe-afară, e cancer şi-năuntru şi nimic nu se clinteşte pe parbriz şi geamuri. Mai pune şi zilele în care-s îngheţate şi portierele, de nici nu poţi intra-n maşină, să porneşti motorul, şi distracţia-i completă.

Am luat sistemul de la Falcon Electronics (de la ei mi-am pus şi staţia CB). E un Viper 5706V, mi l-au montat într-o dimineaţă la atelierul de pe Magheru, de la Ciclop. A durat câteva ore, nu se face treaba pe loc. Acum, pornesc motorul dimineaţa, cât sunt la cafea, şi când urc în maşină e deja cald înăuntru iar gheaţa de pe parbriz se scurge uşurel în jos.

Cum sună activarea sistemului? Iac-aşa:

– sistemul meu: Viper 5706V, instalat de Falcon Electronics (pentru pagina produsului, click aici)

Caracteristici:

– distanţă de acţionare: până la 1.600 metri (1 milă) în câmp deschis
– pager pentru alerte de securitate
– blocare motor în caz de efracţie
– date despre temperatură, durata de funcţionare a motorului (pornit prin telecomandă)
– programarea pornirii motorului la anumite temperaturi
– aprinderea farurilor din telecomandă
– garanţie pe viaţă

viper 5706v

Telecomanda se încarcă prin USB iar bateria pare a ţine o veşnicie – am încărcat-o în noiembrie şi încă n-a ajuns la jumătate, deşi folosesc telecomanda aproape zilnic. N-am testat distanţa de 1,6 km (o milă) de la care ar trebui să acţioneze motorul, dar de la capătul străzii, de la 300 de metri, sigur merge, pe încercatelea. Modelul meu emite direct din telecomandă, dar există un alt sistem care transmite prin GSM, ca atare poate porni motorul maşinii oriunde s-ar afla aceasta, dacă eşti şi tu, şi ea, într-o zonă cu acoperire GSM. Deci pornirea se face din smartphone, printr-o aplicaţie dedicată (iOS şi Android). Pentru detalii despre sistemul acesta Smart Start, click aici – aş putea să-mi fac un upgrade şi să adaug modulul la Forester, dar mă mai gândesc 🙂

Câteva cuvinte despre siguranţă, pentru că asta a fost prima mea întrebare: ce împiedică un hoţ să spargă geamul şi să plece cu maşina dacă vede că-i pornit motorul?

Răspunsul e că orice acţionare a pedalelor fără dezarmarea alarmei din telecomandă opreşte şi imobilizează electronic motorul, deci maşina nu poate fi furată. În plus, evident că alarma se declanşează şi sonor la pătrunderea în habitaclu.

Încă un lucru: la maşinile cu cutie manuală, cum am eu, e nevoie să fie parcursă o anumită secvenţă de comenzi (ambreiaj-frână-frâna de mână), atât la setarea sistemului, cât şi la pornirea de pe loc. Cu alte cuvinte, sistemul nu se activează dacă ai lăsat maşina în viteză, de pildă, ca să n-o ia din loc când porneşti motorul de la distanţă. Pur şi simplu, e astfel construit încât e fail-safe, nu poţi strica nimic.

12583696_10153793423214299_215443258_n

În concluzie: un sistem care te scuteşte de multă bătaie de cap şi destule neplăceri cân e foarte frig (sau foarte cald) afară. O investiţie în propriul confort care se dovedeşte mai utilă decât te-ai aştepta.

Apropo – de mâine vine gerul în sud, minus 14 grade. Nu că m-ar mai interesa 🙂

Banner 970x250

33 comentarii Adaugă comentariu

  1. Zi patroane si cat te-a costat, dublez valoarea loganului sau nu?

  2. Interesant. N-am găsit lista de compatibilitate… o merge pe Dacie? 😀

  3. frumos. și relativ ieftin.

  4. Exista si o varianta mai ieftina, cu telecomanda fara pager, dar bidirectionala (primesti confirmari si statusuri prin bip-uri pe telecomanda), si cu o raza de 500 m. Era pe la 1200 de lei, parca, acum 3 ani. A trebuit sa mai dau vreo ~300 pe interfata programabila, dar nu regret niciun leut pe o vreme ca asta. Plus ca se poate monta si pe masinile cu transmisie manuala. Fuck you, winter!

  5. Este bine si cu motorul cu telecomanda, dar mai exista si sistemele care incalzesc masina fara motor, de tipul asta…

    http://www.webasto.com/int/markets-products/car/retrofit-parking-heater/our-parking-heaters/small-cars/

    bun, fiecare sistem are plusuri si minusuri, dar e bine de stiut ca exista multe posibilitati de incalzit masina

  6. Cred ca mai economic si mai sigur este Webasto, care nu porneste motorul masinii.

  7. Ziua buna la toata lumea!

    Am exact acelasi sistem Viper, montat pe masina mea (Opel Astra H Caravan) in anul 2011. Am experienta folosirii sistemului in iernile trecute si pot spune ca am avut ceva probleme cu el. Dupa cum a spus si Vlad Petreanu pentru masinile cu cutie manuala trebuie respectata secventa de oprire (ambreiaj – frana – frana de mana). In cazul meu daca trag frana de mana la temperaturi foarte scazute (mai jos de -10 grade) aceasta ingheata si nu mai pot decupla frana de mana, implicit nu mai poti pleca cu masina aceasta avand frana de mana trasa.

    Daca nu ai probleme ca mine cu frana de mana este un sistem excelent pentru incalzirea masinii pe timpul iernii si racirea acesteia pe timpul verii.

    Sistemul m-a costat 2500 RON (sistem + montaj) la Opel DiBas Ploiesti.

  8. Nu cumva descarca bateria? Ai ceva probleme cu bateria? Ce consum are sistemul asta cat timp sta masina oprita?

  9. Păi și cât costă? Merită instalat pe un Logan?

  10. Pentru diesel-uri doar varianta cu webasto e viabila. Altcumva stai mult si bine sa ti se incalzeasca motorul si apa in parcare.

  11. Vlad,
    Aici, la Montreal, este departe de a fi un lux. De obicei iarna = Canada asa cum in alte locuri iarna = Siberia. Numai ca aici este o restrictie importanta la utilizarea telecomenzii (nu intotdeauna respectata, din considerente practice) si anume masina nu poate fi cu motorul pornit, pe vreme rece, neocupata, mai mult de cateva minute din considerente de poluare. Vremea rece si umeda favorizeaza concentrarea noxelor. Cum sta Romania la capitolul acesta? (Simpla curiozitate pentru ca Europa este mult mai restrictiva decat America de Nord)

    • Nu cred că e vreo restricţie în privinţa asta – în afară de preţul benzinei 🙂

    • Vlad, mie imi arata 1.3l/h chiar cand il pornesc si scade la 0.9 cand incepe sa se miste temperatura apei de pe minimum. Pornesc motorul inainte cu 15 minute deci 2 lei pe zi ca sa plec cu masina dezghetata nu-i o suma …

  12. eu nu cred ca se merita investita. prea multi bani. asta e un dispozitiv pe care daor lenesii + comozii l-ar cumpara…

  13. e ceva la vedere, e vreo cutie prin mașină sau doar ceva pus pe motor? pics?!

  14. Interesant sistem. Si am vazut pe site ca sunt si variante mai ieftine, pentru cei care nu au nevoie de ecrane si alte smecherii. L-am trecut pe wishlist, pe locul 2, dupa masina 🙂

  15. Sistemul e bun pana patesti ce am patit eu, eliberezi frana de mana si rotile raman in continuare blocate. Evident nu crezi ca ti se poate intampla tie, desi in carte scrie ca e posibil lucrul asta la temperaturi negative , pana nu te trezesti dimineata cand il duci pe fiitu la cresa, ca desi motorul are putere masina se tarie la propriu. Si uite asa chemi un electronist care sa pacaleasca sistemul si sa ii zica ca frana de mana e trasa, desi masina e pe liber. Si cum nici in viteza nu e cam steangi din buci cand te gândesti ca pot face unii glume proaste si iti muta un pic masina.
    In concluzie am dat o caruta de bani pe ceva care nu prea e fail safe si vine cu ceva compromisuri. A doua oara nu as mai face chestia asta!

  16. Offtopic: unde stai de ai 90 de zile la rând de iarnă geroasa?
    Adica inteleg ca e publicitate, dar totusi…

  17. De la o persoană ca tine mă aşteptam ca prima întrebare pe care şi-o pune să fie legată de aspectele legate de poluare… Aş vrea să te văd folosind acest sistem într-o ţară civilizată.

  18. Eu sunt puțin nedumerit dacă încălzirea mașinii (și a componentelor vitale, ex. servo-direcția) cu motorul la “ralanti” nu dăunează mai mult decât ajută.

    Iote: http://www.sciencealert.com/the-biggest-myth-about-warming-up-your-car-in-winter-is-doing-your-engine-more-harm-than-good