Furaţi-ne în continuare, suntem prea proşti (ca să vă dăm foc)

„80 la sută dintre pistele pentru biciclete din Bucureşti au fost declarate ilegale de Politia Rutieră”, a constatat asociaţia OPTAR, citată de Hotnews. Adică 100 din cei 122 de kilometri de piste pentru biciclişti au fost recepţionaţi în afara legii şi, pe cale de consecinţă, şi lucrările pentru realizarea lor au fost plătite în afara legii.

Vorbim despre 11 milioane de euro, costul raportat public de Administraţia Străzilor pentru realizarea a 122 de kilometri de piste.

Adică 90.000 de euro pe kilometru.

Mie mi se pare hoţie pe faţă, mai ales că n-a fost vorba decât de nişte dungi trase pe asfalt (aici sigur se va găsi cineva să spună că era vopsea dintr-aia, în relief; bine, dungi cu vopsea în relief de 90 de euro metrul; mai bine puneau gresie italienească de banii ăştia, nu credeţi?)

După doi ani, cei 90.000 de euro pe kilometru arată aşa:

Sunt sigur că vă place cum a cheltuit administraţia locală din Bucureşti banii noştri.

Dar nu se termină aici.

Potrivit aceloraşi date oficiale, adunate de Hotnews, preţul kilometrului de pistă pentru biciclete variază în mod sălbatic în funcţie de criterii misterioase.

În 2008, Administraţia Străzilor a plătit pentru realizarea a 68 de km de piste 1 milion de euro.

În 2010, tot Administraţia Străzilor a plătit 10 milioane de euro, dar pentru 54 de kilometri.

Deci, în 2008, kilometrul de pistă costa 14.000 de euro.

În 2010, kilometrul de pistă era de peste 13 ori mai scump: 185.000 de euro.

Suntem sau nu suntem noi nişte proşti, şi furaţi şi luaţi la mişto?

Articol din categoria: POLITICĂ, Uncategorized

46 comentarii Adaugă comentariu

  1. Vezi? Dacă le făceau din marmură, erau legale. Nici acum nu e prea târziu să înceapă construcția…

    0
    0
  2. #2 Comentariu nou

    Pai pretul variaza in functie de necesitati. E nevoie urgenta de vile? De limuzine? Are nevoie beizadeaua de un bolid nou, ca l-a faramat pe ala vechi de acum o jumatate de an? Au amantele nevoie de ceva giuvaericale? Mai tragem trei dungi galbene, ca doar ne-a ramas o galeata de la vopsirea precedenta.

    0
    0
  3. nimic de mirare. totul pentru comisioane, totul pentru victoria (inaugurarea) finală…

    0
    0
  4. Sa remarecam si asfaltarile care au loc acum, ca doar s-au schimbat primarii (ex: Sectorul 6). Asflatul nu avea nimic, dar a fost inlocuit cu unul care nu poate fi numit asfalt, ci smoala cu pietre mari. Trotuarele au beneficiat de acelasi tratament, inlocuiere generala de asflat, bine ca nu si de borduri.

    PS: La primvara se asflateaza din nou, ca doar iarna a distrus asfaltul cel nou, nu?

    0
    0
    • #5 Comentariu nou

      Intai se asfalteaza frumos, apoi se sparge asfaltul frumos pentru a fi puse borduri noi.

      0
      0
    • #6 Comentariu nou

      Problema e alta: asfaltul ala vechi, chiar si pe unde avea gropi, macar mai avea marcaje.
      Asta nou l-au pus de luni de zile pe unele strazi, pe alocuri e si decent, dar n-au mai refacut marcajele. Trebuie sa casti ochii in toate intersectiile, sa te injuri aiurea cu oameni care stiau/nu stiau ca acolo se face banda separata de stanga/dreapta etc.

      Un caz clar de „mai binele e dusmanul binelui”

      0
      0
  5. #7 Comentariu nou

    Dar oare or sa se opreasca vreodata daca nu-i pocnim peste bot?

    0
    0
  6. Administratia Strazilor nu a avut nicio remuscare sa minta ziaristii sau cetatenii. De aceea materialul de pe hotnews este putin „varza”. Adica au amestecat informatii de la OPTAR cu informatii de la Administratia Strazilor. De exemplu, noi am gasit doar 44 km realizati in 2008. Nu stim unde a disparut diferenta pana la 68 km.
    Iar Primarul Oprescu spunea ca in Bucuresti sunt 170 km de piste, in timp ce Administratia a spus celor de la hotnews ca sunt 122 km. Probabil s-au platit 170 dar avem 122…
    Nu conteaza cifrele de mai sus. Conteaza asta: 100 de km de piste nu respecta normele si avizele. Dar e gresit sa spui 100 de km din 122… Pentru ca doar 100 au fost verificati. De fapt, niciun traseu nu respecta normele si avizele. Dar restul inca nu au fost verificate.

    0
    0
    • Ce jaf, nene…

      0
      0
    • #11 Comentariu nou

      Adevarul e ca nu-ti statea bine la B1 desi incercai sa te mulezi dupa ceilalti de acolo.

      0
      0
    • Te contrazic, tocmai pentru ca nu ma „mulam” nu-mi statea bine 🙂

      0
      0
    • #13 Comentariu nou

      Pista de pe Bd. Aviatorilor. Pare in regula, asta daca nu esti nevoit ca, dupa 200 de metri de pedalat, cobori si urci o bordura. Totusi, nu stiu de ce comentez. Le-au facut mai joase decat in rest, mai jos de la 25cm la 15 cm. Care-i problema? In Buc sunt mai multe MTB-uri decat biciclete de oras.

      0
      0
    • #14 Comentariu nou

      Pista de pe Bd. Aviatorilor. Pare in regula, asta daca nu esti nevoit ca, dupa 200 de metri de pedalat, cobori si urci o bordura. Totusi, nu stiu de ce comentez. Bordurile le-au facut mai joase decat in rest, mai jos de la 25cm la 15 cm. Care-i problema? In Buc sunt mai multe MTB-uri decat biciclete de oras.

      0
      0
  7. eh … daca pot sa faca asta fara sa pateasca nimic – de ce nu?
    lasa ca cetateanu’ prost plateste tot felul de taxe …
    alooo morar se aude – poate faceti si voi niste anchete cu privire la aceste lucruri sau aveti alte treburi mai importante acum?!

    0
    0
  8. Exista doua explicatii
    1. Tehnica, rasina respectiva s-a exfoliat cel mai probabil din cauza ca suprafata existenta nu a fost ‘pregatita”, un concept necunoscut celor care pun rasina in Romania. Se „pregateste” cu niste utilaje de sablare, scarificare, ca si cost 1-2 E/m2
    2. DE ‘obicei’ costul super umflat e deoarece cineva ia lucrarea, adica cine trebuie si apoi o negociaza la sange cu firmele care executa care vor la randul lor sa faca treaba/castige bani/nu moara de foame si atunci taie de pe unde apuca – vezi punctul 1

    0
    0
  9. De vreo doi ani, băieții ăia de la Optar urlă continuu pe subiectul ăsta. Întotdeauna, pentru că se întâmplă foarte rar, pare ușor ireal să citesc despre asta și în alte locuri în afară de site-ul lor.

    0
    0
  10. Din punctul meu de vedere nu exista numarul acela de Km de „piste pentru biciclisti”. Cel putin in Militari unde stau eu nu pot fi folosite pentru biciclete, sunt niste dungi pe asfalt, sterse sau taiate atunci cand se fac lucrari. O mizerie!

    0
    0
  11. #19 Comentariu nou

    ce titlu moale 🙁 macar aici pe blog, unde nu e CNA, puteai si tu titra direct „Oprescu, pizda ma-tii!”

    0
    0
  12. Oare la Brasov cât costă kilometrul. Acolo știu că există piste de biciclete mai bune.

    0
    0
  13. partea misto, peste pretul superb/mp, este faptul ca nimeni nu e tras la raspundere pentru cheltuirea acestor bani degeaba.

    0
    0
  14. #22 Comentariu nou

    Nimic, nimic nu fac astia bine pentru RO. Ca e din partidul x sau y toti fura pe capete, dar Romania asta a cui mai este? Astia din afara rad de noi si cu fundul, ii lasa pe astia sa ne fure pana nu mai avem nimic, ne fac datornici la FMI si pe unde se mai poate – dar nu ei ne lasa, noi romanii ii lasam sa fure fara sa scoatem un cuvintel. Am ramas cu aceeasi frica de pe vremea lui Ceausescu doar ca acum avem si TV color… Iar de pise in Romania :)), nu avem noi strazi, autostrazi bune, nu avem noi o centura buna a Bucurestiului, ce sa mai vorbim de aceste piste :).

    0
    0
  15. #23 Comentariu nou

    toate astea se rezolva cu un glonte in cap. Inca astept ziua cand cineva va fi atat de saturat incat se va recurge la gesturi extreme.

    Ca in filmu: God bless America:

    http://www.youtube.com/watch?v=GEFj0Pngu_E

    0
    0
  16. #27 Comentariu nou

    In piata Victoriei, in fata Europa House exista o pista de biciclete. Acum, dupa reasfaltare, pista a disparut si a aparut un semn de ‘interzis biciclisti’. Problem solved. S-a facut si pista de biciclete, si asfaltare noua, practic zona fiind ca acum cativa ani (fara pista de biciclete si cu trotuar ok).
    Nu-i problema, banul sa curga, economia sa mearga, ce daca rezultatul in final este zero…

    0
    0
    • Mergeti si pe Liviu Rebreanu, sector 3.
      Cand au spart trotuarul m-am gandit ca e o noua prostie: largirea parcarilor din zona. Nu este asa, s-au bagat niste cabluri pentru noua linie de tramvai – care, apropo, face cam doi ani de cand a fost inceputa si nu cred ca o vedem gata in acest an.
      Cablurile s-au bagat, asfaltul nu s-a mai turnat, nici pentru pietoni, nici pentru biciclisti. Aferim.

      0
      0
    • Mergeti si pe Liviu Rebreanu, sector 3.
      Cand au spart trotuarul m-am gandit ca e o noua prostie: largirea parcarilor din zona. Nu este asa, s-au bagat niste cabluri pentru noua linie de tramvai – care, apropo, face cam doi ani de cand a fost inceputa si nu cred ca o vedem gata in acest an.
      Cablurile s-au bagat, asfaltul nu s-a mai turnat, nici pentru pietoni, nici pentru biciclisti. Aferim.

      0
      0
  17. Chiar si eu ma intreb de ce doar comentam si nu face nimeni nimic? D.le Vlad Petreanu, va urmaresc de cand erati la Tv , haideti sa ne unim sa facem ceva pentru viitorul nostru si al copiilor nostrii. Pentru tara asta atat de frumoasa de care toti isi bat joc, iar noi le permitem. Sa luam atitudine. Nu trebuie sa plecam din tara asta si sa ii lasam pe ei sa faca ce ii taie capul.

    0
    0
    • Pe 27 oct. va invitam la mars. Cu revendicari cu tot. „Abonati-va” pe facebook la optar.ro si saptamana viitoare venim cu detalii. Nu va fi o „plimbare”. Nu pot da mai multe detalii acum.

      0
      0
  18. Eu nu înţeleg ce nu înţelegeţi, zău aşa.

    Băieţii deştepţi au făcut cursul de „Lecţia murelor mexicane„, au urmat o specializare pe „România asistenţială trebuie să dispară„ apoi şi-au dat doctoratul. Lucrarea câştigătoare este: Cum să tăiem 25% din pensii, 15% din ajutoare de şomaj şi multe alte chestii ca să păstrăm „lucrările de interes public„.

    Aşa se întâmplă ori de câte ori oamenii care se pot face auziţi şi crezuţi se reped să vadă doar o faţă a monedei.

    0
    0
  19. Era să zic că titlul e prea mult chiar și pentru ce scriu eu, dar după ce am citit conținutul…:)

    0
    0
  20. 90.000 euro pe km??? Dar v-a pus covor rosu intre linii? :)) Cat se poate fura in tara asta…

    0
    0
  21. Ce fraieri, au ratat sansa de a merge pe 100% ilegal!

    0
    0
  22. Sincer, nu vad de unde indignarea. Serios acum, avem piste pt magicieni http://jigodie.ro/pista-de-biciclete-pt-david-coperfield/
    si multe alte feluri de piste: http://jigodie.ro/?s=pista
    Verificati si numai apoi aruncati cu piatra. Parol!

    0
    0
  23. Da! Suntem si furati si luati la misto.. sa nu vorbim aici de pistele de bicicleta care duc in vreo statie RATB sau in vreo florarie amplasata pe trotuar iar pe vremea campaniei electorale pentru primaria Bucurestiului duceau in afise electorale.

    0
    0
  24. atata timp cat exista suficient de multi prosti in tara asta care sa puna stampila pe vanghelie sau mazare sau robert negoita sau becali (si nu, nu-mi imaginez ca prigoana ar fi fost mult diferit, dar asta are cel putin scuza ca nu a fost niciodata la carma orasului), sau d. diaconescu, de fapt inseamna ca nu astia care ne fura ne conduc, ci prostii dintre noi care ii voteaza … ca daca i-ar fi votat doar familiile lor si inca cativa borfasi s-ar fi vazut, dar nu e asa …

    0
    0
  25. Oricum, in situația de față se aruncă banii doar ca să existe dosare cu tot felul de chestii, nu contează ce, numai să fie. În școli și grădinițe nu se bagă că e pe dinăuntru și nu se vede. Toți copii stau pe tube și își bagă și își scot, nu se plimbă cu bicicleta.

    0
    0
  26. #42 Comentariu nou

    Pai asa e cand e oamenii in nevoii. Ar trebui sa le oferim toate nevoile noastre sa le ajunga, ca tot sunt mancatori de cacao printre ei.

    Aaaa si apropo asta cu lucrari inainte de alegeri e ca o epidemie. Cat a fost PDL la putere toata lumea zicea ca numa Videanu e in spatele borduriadei. Acuma ca mai e putin pana la alegeri in sectorul lu’ „Care este” se schimba bordurile. :)) Ma indoiesc ca „Care este” face jumi-juma cu Videanu.

    Bine chiar nu era nevoie de bordurile astea in prag de iarna. Mai bine iar ajuta pe amaratii, care nu au sa manance macar o coaja de paine, ca sunt destui.

    0
    0
  27. #43 Comentariu nou

    Mno, că tot zicea cinevașilea mai sus de asfaltări. Ș-altcineva de lipsa marcajelor rutiere după asfaltări.
    Ședeți blând, că vin ș-astea. Marcajili adică.
    Decât încă cinzeci dă miliuane.
    http://www.adevarul.ro/financiar/Licitatie_-vopsita-_la_marcajele_rutiere_0_793120961.html

    0
    0