Încep să apară detalii în tragedia poliţistului Bogdan Cosmin Gigina

Toţi poliţiştii ştiu ce s-a întâmplat marţi seară pe bulevardul Ştirbey Vodă din Bucureşti. Toţi. Mulţi au ascultat inclusiv conversaţiile prin staţie din seara aceea – şi înainte, şi după accident. Toţi ştiu despre ce coloană oficială era vorba – pentru că nu era prima dată şi pentru că într-o asemenea acţiune sunt implicaţi mult mai mulţi agenţi decât un motociclist şi doi şoferi – intersecţiile de pe drum trebuie şi ele, de exemplu, închise când trece maşina demnitarului, iar progresul acţiunii e monitorizat la centru, potrivit procedurilor.

Toţi poliţiştii ştiu că un coleg al lor a derapat pe carosabilul umed şi a murit la 28 de ani în mod stupid şi nedrept din cauza unui politruc care nu vrea să stea la semafor cu pulimea. Care era urgenţa ministrului Oprea, care să-i permită, legal, o coloană oficială? Toţi ştiu că ministrul a trecut fără să oprească pe lângă un om care murea din cauza lui. Toţi ştiu că au ca şef un personaj care sforăie discursuri despre onoare şi respect, dar care se piteşte după fotoliu când vine vorba despre răspundere.

Site-ul Stiripedia.ro relatează cu nume şi detalii ce s-a întâmplat marţi seară. Citiţi articolul aici, iată câteva pasaje relevante:

“Coloana s-a constituit în jurul orei 18.40. Obiectivul era ghidarea maşinii în care se afla vicepremierul Oprea spre casă. Trei autospeciale făceau parte din această coloană. Motocicleta condusă de Bogdan Cosmin Gigina, maşina lui Gabriel Oprea şi un VolksWagen Passat pe postul de închizător de coloană. În ultima maşină se afla şi şeful de dispozitiv, subcomisarul Gâtan. În fiecare intersecţie pe unde trecea coloana erau posturi fixe de dirijare. Poliţiştii care aveau staţiile deschise pe canalul de comunicaţii al coloanei au auzit vocea ofiţerului Gâtan cum striga. „Mai repede, mai repede, parcă dormiţi”. În momentul impactului, motocicleta condusă de Bogdan Gigina avea peste 100 km/h.”

Şi încă:

“În momentul în care Gigina a pierdut controlul motocicletei şi a intrat în gardurile care delimitau lucrările se afla la aproximativ 300 de metri de maşina lui Gabriel Oprea. Autospeciala Ministerului Afacerilor Interne condusă de şoferul lui Oprea a oprit în apropiere de accident. Şoferul a deschis uşa şi a dat să coboare ca să-i dea colegului său primul ajutor. După câteva secunde a revenit cu mâinile pe volan şi a demarat mai departe în trombă; în viteză şi mai mare decât până atunci. Scena a fost descrisă de mai mulţi poliţişti în discuţii separate. La locul accidentului a rămas ofiţerul Gâtan. Maşina lui Oprea şi-a continuat singură traseul dar tot cu sirene şi girofar.”

Şi asta:

“De dimineaţă, şeful Brigăzii rutiere, comisar-şef Cristian Crai a făcut revista de front cu poliţiştii din serviciu. Nemulţumiţi de felul în care au comunicat ofiţerii de presă accidentul, câţiva poliţişti s-au revoltat. Cristian Crai le-a explicat subalternilor: „Procurorul ştie adevărul, toţi ştim adevărul, dar e mai bine aşa. Pentru toată lumea”.”

Ba nu, exact aşa e cel mai rău pentru toată lumea. E cumplit când confortul bucilor unui ministru-impostor se plăteşte cu vieţile subordonaţilor iar subordonaţii cred că “aşa e bine” şi tac.

11304037466_1a7675ac4c_z

75 comentarii Adaugă comentariu

  1. …doar ca site-ul respectiv a murit subit …. coincidenta???

  2. #3

    N-aș vrea să par/să fiu un pupincurist, dar între Oprea, care merge acasă cu „oficiala ucigașă”, și Băsescu, al cărui permis a fost suspendat în timpul mandatului, îl prefer pe ultimul. El mai și plătește pentru abateri, în timp ce „mareșalul țucalurilor” merge mai departe. Și „Mai repede, mai repede, parcă dormiţi”.

  3. scuze de intrebarea stupida, poate, nu sunt din bucuresti… dar zona nu e supravegheata video?

  4. In fiecare dimineata pe traseul respectiv trece coloana oficiala, imi duc copilul la gradinita in zona si fara exceptie, zilnic, masini negre escortate de politie trec pe rosu, restul masinilor stau la coada si agenti pusi in fiecare intersectie dirijeaza traficul fix cat trece coloana, dupa care lasa traficul in haos si isi vad de treaba lor.

    • Cu alte cuvinte, muistii astia, de-si zic demnitari, isi bat pula pe restul populatiei, ca ei sunt mai presus de lege!

    • Oare nu reusim,in momentul trecerii coloanelor “mortuare”(masini negre),sa blocam intersectia?Sa boicotam pe”onorabili neamului” si pt. a scapa de amenda sa declaram ca s-au defectat masinile?Intreb nu bat cu parul,eu fiind dintrun sat din judetul Brasov si a-si sacrifica 200-300 ron pt. a participa la asa ceva!Nu stiu cum rezistati in Bucuresti cu atate intersectii sistematizate(ironie) si o groaza de ordinari cu girofar,a-si continua idea dar nu vreau sa ma trezesc cu cu vreun reprezentat al generalului de carton 4 stele”Ismana” la usa!

  5. Interesant e ca devine important subiectul numai dupa ce moare unul… prin 2012, 2013 (nu mai stiu exact pentru ce perioada), zi de zi, dar absolut zilnic (dimineata pe la 8 si ceva si seara pe la 18,30), circulatia era praf intre Pache – Universitate – Magheru – ministerul de interne pentru ca trecea un jeg uman, ministru de interne pe atunci (habar nu am cine – stroe? – ca par a fi o colectie de jeguri) – vara cu un bmw serie 5 si toamna/iarna cu un tuareg, ca na, e nevoie de camion in Bucuresti. La toate intersectiile era macar o motocicleta de politie si se oprea absolut tot. Nu imi poate spune nimeni ca aceste lucruri nu erau observate de niciun jurnalist, dar nu contau, erau normale si nici nu aduc audienta, acum e cu morti si e mai mult fun. Si pentru acele coloane, in orice tara civilizata, tot la demisie se ajunge, nu trebuie sa moara nimeni.

    • Te contrazic, Adrian, s-a tot scris despre porcăria asta cu girofaruri şi coloane fără rost, dar până nu moare un om din cauza asta totul e doar fapt divers. Acum a devenit altceva.

    • A se scrie despre acest subiect ca despre un fapt divers nu mi se pare suficient (evident, e mai usor sa cer de la altii decat sa fi facut eu/fiecare dintre noi ceva). Dar pentru mine rolul jurnalismului (ca doar nu degeaba avem numai televiziuni de stiri in Ro) ar fi fost – in cazul oricarei coloane oficiale abuzive – o ancheta bine fundamentata si organizata prin care sa se faca transparent cum se organizeaza, cine da ordine, cine face doar din slugarnicie si care sunt consecintele legale ale unui astfel de comportament. Cu siguranta, avocatii unor astfel de institutii media ar sti ce trebuie facut si cum pentru ca o ancheta sa aiba si finalitate. Normal, sunt nenumarate astfel de subiecte care ar necesita anchete serioase, dar e mai la indemana si mai profitabil (financiar si politic) sa avem aceasta cloaca jurnalistica din care foarte putini reusesc sa iasa (sau sa nu intre deloc). Bine, acum pare ca invinuiesc jurnalismul pentru astfel de situatii, dar nu este decat o latura a problemei.

    • Absolut!
      Ma bucur ca mai e cineva care a observat acel lucru care mi-a amarat diminetile din acea perioada! In plus, pleca la serviciu exact cand parintii isi duceau copiii la scoala (Scoala Iancului si Scoala 56, fosta Jose Marti erau direct afectate). Din pacate, nici media (ar fi fost suficienta o singura camera pe turnul PRO TV, ce l-ar fi putut urmari de pe Sos. Iancului pana spre Socala Iancului) nici parintii n-au protestat. Desi erau suparati si incurcati de politistii care blocau traficul de acel individ nici macar nu claxonau, nu mai vorbesc sa se dea jos din masini si sa-l admonesteze, sau sa-i bareze calea pentru a-i explica ca este inadmisibil ceea ce face. Chiar si politistii, mare parte dintre ei erau fie jenati, fie revolatati de ceea trebuiau sa faca in fiecare dimineata. Ce necesitati si imperative justificau blocarea traficului pentru ca acel individ sa-si poata misca trupul dintr-o parte in alta? Oricum, individul a facut dovada valorii sale odata cu zicerea (lor le place sa spuna ca declara, dar, in realitate, ei zic) sa, cu ocazia unui nefericit eveniment, in care si-au dat masura competentei atat el cat si mare parte din comandantii din subordinea lui.
      E vorba de accidentul cu avionul BN 2 prapusit in Mtii Apuseni si gasit de localnicii taietori de lemne. Intrebat ce opinie are referitor la moartea tinerei studente la medicina, a pilotului Adrian Iovan, precum si la felul in care au actionat cei implicati in salvarea victimelor a replicat, stand asezat in masina: “Imi rau ca s-a intamplat in mandatul meu” – https://youtu.be/ZNai-cCrSGs
      Din pacate, astia sunt! Dar, mai grav, si poate tocmai de aceea, extrem de ingrijorator pentru viitorul acestei tarii este ca oamenii, chiar si cei educati si informati, sunt pasivi!

  6. Cautati pe Google Street View adresa terasei Excelsior de pe Stirbei Voda , duceti omuletul pe harta si veti vedea in fata terasei 3 sau 4 motociclete + 1 masina politie rutiera. Poza facuta in iulie 2014.

    https://www.google.ro/maps/place/Excelsior/@44.4400653,26.0921229,3a,75y,326.55h,75.15t/data=!3m7!1e1!3m5!1srkEyV7IukBvYD5k9gSMdMw!2e0!6s%2F%2Fgeo1.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DrkEyV7IukBvYD5k9gSMdMw%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D12.347246%26pitch%3D0!7i13312!8i6656!4m2!3m1!1s0x40b1ff5aca8e13bf:0x81b9a75c4f2d75c!6m1!1e1?hl=en

    Deci se pare ca avem”urgente” tot timpul anului prin zona aia. Sincer care sunt sansele ca masina Google sa treaca pe acolo exact cand o coloana oficiala se afla in zona. Pai sunt mari spre foarte mari daca asta se intampla zilnic nu?

  7. De ce nu si-a dat inca demisia de onoare ?? Ce e aia, nu?
    De ce esti printre putinii care scriu despre asta? Serviciile sunt mai tari ? Opinia publica e inexistenta ?
    Ce asa mari puteri are dl.general Oprea incat seama spaima in toti subordonati ? Chiar in toti ????

  8. Moartea stupida a unui om, fie el si politist, nu trebuie sa ne agite intr-atat de mult. O reactie emotionala nu va adue niciodata o rezolvare rationala.
    Problema de fond este ca nimeni nu respecta nicio lege in tara asta. Incepand cu ministrii. De aici ar trebui pornita discutia.
    Este regretabila moartea unui politist, dar daca el, care stie care ii sunt riscurile la care se supune, pentru ca ministrul sa ajunga acasa rapid, nu ia atitudine, cine sa o faca? Pana la urma e nevoie de demnitate. Toti asteptam sa se schimbe lucrurile fara ca noi sa facem nimic. Vrem ca dreptatea sa pice din cer. Daca eu si cu tine nu ne vom opune nedreptatii, de unde sa vina rezolvarea? Nu ne dam inca seama ca puterea sta in mainile celor multi.

    • #19

      Atitudine nu avea cum să ia, el trebuie să urmeze ordinele, că așa e în poliție, armată, etc. Atitudine putem să luăm noi, așa înât coloanele oficiale organizate pentru pupatul în cur al demnitarului să dispară. E virală acum fotografia cu primarul Londrei, Boris Johnson, așteptînd metroul care să-l ducă acasă. Cred că și el e important, în fond administrează o mega-metropolă de peste 8 milioane de locuitori. Ciocoiala asta românească e o reflexie a gradului de cultură a politicienilor și nu numai a lor, dar mai suspicionez că e și exprimarea unui complex de inferioritate, a slugii eterne ajunsă, în sfârșit, la masa plină cu bucate.

    • Primul paragraf din comentariu nu isi are rostul. Si sarmanul agent e fiul cuiva, vai de parintii aceluia…nu ai cum sa nu nu reactionezi (si) emotional.

  9. Puteti accesa copia cache a articolului fiindca site-ul e out of limit

  10. În seara cu pricina au fost mai mult decât o mașină și doua motociclete. Așteptam sa traversez intersecția Grivița cu Buzești. Au trecut în jur de 5 mașini mici plus o dubita plus 2 motociclete.

    • dubita ? cine stie, poate o mai fi fost vreo exorcizare urgenta si la BOR….( http://www.trafictube.ro/extrema-urgenta/ ) .

      Politia, intre atributiile pe care si le exercita intr-un mod indoielnic (vezi intersectiile burdusite si sufocate de masini parcate de boi), a cam devenit curva cui are bani/influenta.

      Legat de ce zicea cineva mai sus, “sa se revolte ei, dom’ne!” . Da…poate… da el pe urma, cand il da un Gatan d-asta cu “mai repede, mai repede, parca dormiti” afara (ca-ti dai seama ca o furnica are mai multa empatie decat genul asta de individ, nu sta el la discutii sa vada ce nemultumiri exista, ca doar nu-i democratie), ce mai mananca saracu politist care a facut totusi o scoala/academie si altceva nu stie sa faca? Tu ti-ai da demisia de onoare si-ai ramane fara mancare pe masa ? te hraneste onoarea ? daca mai ai si-un copil….

  11. …ponta, oprea & so : aceleasi “maimutze”, aceleasi instincte, aceeasi solutie : http://mcscrib.blogspot.ro/2015/09/cum-putem-scapa-de-ponta.html
    Dar, vorba lui S.J.Lec – toate tragediile au un hapy end, insa cine are nervi sa astepte pana la capat ?….

  12. In septembrie am facut un drum la Bucuresti cu traseu dus-intors pe Valea Oltului. Si la dus si la intors am avut ocazia sa treaca o coloana oficiala insotita de politie. Ce mi s-a parut foarte urat si grav a fost agresivitatea masinii care deschidea drumul coloanei. De ambele dati a intrat aproape de tot pe contrasens, in fata mea si a altor masini cu intentia clara sa ne forteze sa tragem pe dreapta desi eram pozitionati cat mai aproape de margine. Nu are logica sa faci asa ceva pe Valea Oltului. Nu are logica sa faci asa ceva niciunde pentru o coloana oficiala cu politicieni la plimbare.

  13. Madalina, și eu stăteam la intersecția aia și confirm ce zici. Și am stat 10 minute în ploaie la trecere ca să meargă un politician cu sirenă pornită. Și eu cred ca Oprea ar trebui sa-si dea demisia.

  14. Eu am o nelamurire. De unde si pana unde isi aloca Herr General titulatura de vicepremier pe securitate nationala? Eu stiam ca securitatea nationala este in responsabilitatea CSAT, deci a presedintelui Romaniei care este seful CSAT si comandantul armatei. Nu-mi aduc aminte ca pana la Oprea sa fi avut cineva o asemenea functie/titulatura. S-a aprobat in Csat asa ceva? S-a modificat constitutia ca sa preia cineva din atributiile presedintelui, sau fiecare isi aloca titulatura care ii place, sau da bine. Probabil domnul vicepremier pe securitate nationala s-o fi gandit ca are nevoie de escorta, ca na, fonctia, fonctie, politistii de la rutiera sunt in subordine lui, deci nimeni nu se poate opune unei astfel de cereri, ordinul se executa, nu se discuta si se gasesc destule cozi de topor care sa calce legea in picioare, doar ca se puna bine cu seful, pentru un viitor post caldut. Iarasi nu inteleg de ce politia rutiera nu este in subordinea autoritatilor locale, deoare este un serviciu comunitar si local, Biroul de Politie rutiera al Capitalei, asa se cheama, deci actioneaza doar in capitala, si de ce trebuie sa primeasca ordine de la politrucii din ministerul de interne. Oricum ancheta nu va ajunge la Oprea, acarul paun va fi probabil seful dispozitivului, cel care urla la politistii din intersectie ca dorm, iar Oprea va avea grija sa primeasca o pedeapsa blanda, gen nu va putea avansa in grad timp de 3 ani si va avea salariul redus cu 10 % timp de 3 luni. Colegii politistului mort vor vorbi o vreme pe la colturi si atat, iar scandalul va fi uitat in maxim o luna.

  15. Lasand la o parte cat de “legala” sau nu era coloana, oare responsabilii nu trebuie cautati in alta parte ?

  16. hai may , Vlad , te rog eu frumos macar tu ia atitudine pe chestia asta, la radio daca se poate , ca vad ca deocamdata subiectul asta nu a trecut granita online-ului si pe general nu il intereseaza internautii , ca nu sunt in targetul lui electoral! Hai sa rostogolim asta , sa nu fi murit degeaba baiatul asta..

  17. O idee, că ai acces la surse bune. Poate ar trebui scris și despre tipurile de coloane oficiale.

    Adică poți merge cu antemergător o mașină de Poliție, care oricum eliberează traficul din față și poate chiar să obțină prioritate și în intersecții, că oprește lumea când o vede.

    Să mergi și cu motociclete de însoțire deja e un alt nivel de grandomanie. Acolo vrei ca motocicletele să meargă mult înaintea ta, să ajungă în intersecție și să blocheze complet traficul în așteptarea ta, iar după ce ai trecut să gonească pentru a te ajunge din urmă. Se folosesc mai multe motociclete, una ține o intersecție, alta se duce deja spre următoarea.

  18. Ce pot să spun mai mult decât ”s-a suit scroafa-n copac”?

  19. Cu toata “dragostea” pentru Interesul National, dar, in cazul asta, cred ca motivul accidentului trebuie cautat la cei care au sapat groapa si au lasat-o nesemnalizata. Tragedia asta se putea intampla altui motociclist, biciclist, sofer sau pieton fara sa aiba legatura cu Interesul National. Acelasi lucru se poate intampla in nenumarate alte locuri un municipalitatea sau firmele de utilitati fac lucrari care in loc sa se finalizeze in cateva ore se termina intr-o saptamana, o luna sau chiar mai mult. In primul rand astia trebuie bagati la bulau. Pentru Interesul National este o buna oportunitate sa i se ceara demisia pentru folosirea nejustificata a resurselor Ministerului in interes propriu.

    • Nu stiu cat de bine era semnalizata groapa, totusi daca in loc sa mearga in coloana oficiala cu 100 km/h ar fi mers cu viteza legala de 50 km/h ar fi avut timp s-o vada.

  20. Salut Vlad.

    Am fost primul linga corpul saracului politist..eram la semafor incercand sa virez stanga dinspre eroilor pe calea plevnei spre militar..
    Am vazut politistul in intersectie oprind masinile si apoi am vazut in noapte luminile de la girofarurile masinilor care se apropiau..a trecut prima motocicleta apoi passatul..am auzit zgomotul fiarelor rasturante si un fior rece mi a trecut prin corp..am realizat accidentul si am lasat masina unde era si am fugit catre locul accidentului..erau 2 gropi..prima mai putin adanca,a doua mai mare in care zacea motocicleta..el nu era nicaieri..l am zarit mai incolo sub fiarele rasturnate cu fata in jos..am inceput sa ridic fiarele de pe corpul lui sperand ca e doar un traumatism minor si este doar inconstient..in acest timp nu am observat hemoragia intensa la nivelul craniului si practic calcam in sangele lui(iertati mi pragmatismul).
    Intre timp masina de politie s a oprit si un agent a coborat..scenele ce au uramat sint parca rupte de realitate..omul plangea in hohote si striga:nu se poate..nu se poate..nu i adevarat..

    Masina Audi in care am aflat ca era oprea nu a oprit ci a trecut in viteza slalomand printre si peste fiarele ce delimitau gaurile(nu i pot spune santier ca nu era semnalizat deloc corespunzator)..doar niste fiare ca la stadion si 2 indicatoare de ocolire..cu putinq banda galbena..

    La scoala de soferi te invata sa pui triunghiul la cel putin 100 m in spatele masinii pentru ca cei ce vin din spate sa aiba timp sa reduca viteza si sa te ocoleasca in siguranta…aici nu erau 10 pasi de la fiare pina la gaura..daca se respecta macar norma asta,poate ca omul se alegea cu o fractura sau o trauma mai slaba..in schimb a murit..putea fi o masina,un autobuz,orice…

    Omul a murit,era mort deja judecand dupa cantitatea imensa de sange pierduta in cateva secunde..

    Oprea traieste cu constiinta impacata si gandul ca nu i s au racit cartofii prajiti in seara aceea nefasta de marti..

    Din tufisuri a aparut brusc un dorel cu vesta pe el..probabil paznicul lucrarii..ridica din umeri a doua clase peste tren..si un om a murit pentru cartofii lui oprea.

    Nu ma intereseaza ca nu se incadra in categoria oficialitatilor care au sau nu dreptul la escorta..e irelevant..toti grobienii au pe masini lumini sau girofare..dar nu ma pot intreba daca la departamentul politiei rutiere care se ocupa de insotirea coloanelor oficiale nu exista oameni care sa planifice aceste deplasari..sau totul se rezuma la cronologia prajirii cartofilor..

    Sper ca cei vinovati sa plateasca cu ani grei de puscarie..oprea va iesi iar cu glasul lui de general de opinca,de desene animate si ii va oferii sotiei politistului un loc de munca la m.a.i

    Mi ar placea ca el sa se implice in ancheta si sa i biciuiasca pe procurori de la inaltimea functiei lui savurand cartofii prajiti..sau era seara de CL??

    • O intrebare de bun-simt am; unde dracu se grabea nen’tu Oprea de goneau cu suta la ora? De ce trebuie sa goneasca ca nebunii in miljocul orasului? Mai sunt si alti participanti la trafic, biciclisti, pietoni, ati soferi. Cum naiba sa-ti eviti la vitezele astea, chiar daca ai 15 mii de girofaruri. Vina o poarta exclusiv maimutoiul de demnitar care permite nesimtirea de a circula ca nebunii in mijlocul unui oras!

    • Buna seara Valentin, am rugamintea sa ma contactezi pe Facebook printr-un mesaj privat. As dori sa stam de vorba. Iti multumesc! Gigina Carmen

    • Condoleanțe!

  21. da-i dracu pe toti. daca politistul mort era comandantul la fel s-ar fi purtat. cel care datea si a dat ordinele era tot un politist. sunt toti o apa si-un pamant. niste sclavi aserviti mafiei.

  22. fara a ignora consecintele total nefericite ale incidentului si nici cat de justificate sunt unele misiuni din astea.. eu nu inteleg un lucru:
    daca era o misiune pe bune (il transportau pe imparatul de pe marte).. politistul n-ar mai fi cazut?
    oare cauza mortii politistului chiar este comoditatea unui vice?

    ce n-a avut politistul pentru a putea evita incidentul?
    * coordonare corespunzatoare de la centru?
    * pregatire / abilitati pentru misiunea respectiva?
    * anvelope corespunzatoare?
    * motococleta corespunzatoare?
    * drumuri sigure?
    …..

  23. Domnule Petreanu va respect enorm, dar aici ma simt dator sa vin cu un comentariu: argumentatia dvs pe acest subiect nu mi se pare ca este una corecta.

    Finalitatea a fost moartea politistului. Asumptia dvs legata de cauza este nevoia unei coloane oficiale pentru un politician. Si nu mi se pare corecta. Este la fel ca si cum am spune ca un soldat american si-a pierdut viata pentru ca americanii au vrut sa intre in razboi cu Hitler, deci a fost vina presedintelui american ca acel soldat a murit.

    Politistul si-a pierdut viata din cauza accidentului in care a fost implicat. Era datoria lui sa asculte ordine (daca ordinele au fost ok sau nu, acesta trebuie sa fie subiectul unei alte dezbateri) si sa le respecte.
    Accidentul in sine putea sa fi avut ca si cauze principale, ca la orice accident auto: viteza de deplasare, starea carosabilui si semnalizarea corespunzatoare a gropii.

    Din imaginile TV, groapa parea semnalizata ok. Mai raman ceilalti 2 factori, ambii in grija conducatorului motocicletei.

    Coloane oficiale exista tot timpul, toate merg cu viteza mare, cateodata pe vreme nepotrivita.

    Rationand strict pe cauzele accidentului acestea par sa ramana in posesia conducatorului. Este o tragedie, dar vina pare sa ii apartina celui decedat, din pacate.

    • Sunt de acord până la presupunerea că e vina mortului că a murit dacă a participat la o coloană oficială care a fost organizată în afara legii. Asta nu ține în nici o instanță, nicăieri. A murit pentru că se afla în alt loc decât trebuia să fie la ora aia, din cauză că cineva a comis o ilegalitate – așa pare acum, că nu avem nici o explicație oficială despre “urgența” în care se afla ministrul cu escorta. Ca să nu mai vorbim că nici nu s-a oprit să dea o mână de ajutor unui om pe moarte, dar asta e de necomentat, oricum.

      Nu scuz compania cu șantierul.

    • Pai daca este sa se mearga pe exemplul tau, este ca si cum presedintele american a declarat razboi pe persoana fizica si a bagat armata la inaintare pentru ca presedinte. Daca e sa continui tot pe contraargumentul tau, in urma “nevoii” de a ii arata lui Hitler cine este el, a cerut DOD sa fi parasutati soldatii mai repede, chiar daca parasutele nu erau cumparate. De abia acum ajungem la ordinele nu se discuta, oricat de nesimtite, imbecile sau ilegale sunt…

    • faci parte cumva din echipa de comunicare a ‘interesului national’?

    • Este clar o discutie emotionala, mai ales ca e vorba despre viata unui om si ne e greu sa privim argumentele. Nimeni nu contesta ca Oprea nu trebuia sa aiba coloana oficiala, asta era absurd pentru rolul lui. Sau ca e vreo persoana integra, este un PSDist la fel de corupt ca si restul partidului.

      Dar daca politistul ar fi murit intr-o misiune a lui Iliescu pe vremea cand era presedinte, asta ar fi fost ok?

    • #48

      Are vreo relevanță în “misiunea” cui a murit? Atât timp cât un om a murit degeaba, într-o misiune nenecesara și, posibil, nelegală, fiind obligat să facă pe placul unui sinistru doar pentru că era înrolat intr-o structură ce nu permite discutarea, ci numai executarea ordinelor, apartenența politică a șefului cel mare și cine e șeful cel mare e absolut irelevantă. Contează doar că avem o clasă de politicieni ce aparține republicilor bananiere și nu unei țări europene

  24. Generalul ,IZMANA,dovedeste din plin ,ca este un om de nimic,asa cum de altfel ,milioane de Romani stiau deja asta ,dupa marea lui tradare ,de la inscaunarea ca PM,a derbedeului plagiator ponta !!!

  25. Domnu Petreanu,

    cu tot respectul dar va rog nu mai bateti apa in piua pe faptul ca nu a oprit masina care ducea pe Oprea. Oprea era doar un pachet care trebuia livrat teafar la destinatie. Soferul masinii nu avea de unde sti ca era o groapa, un lunetist sau o bomba. Daca se intampla ceva, datoria lui e sa dispara cat mai repede din zona (chiar si daca calca pe cineva!), sa duca pachetul la destinatie si apoi sa puna intrebari.

    Aveti tot dreptul totusi sa intrebati daca Oprea trebuia sa beneficieze de coloana.

  26. “Grofi”astia si daca merg la WC sau la cumparaturi le trebuie escorta .si colana oficiala ….ce mizerabili !

  27. Ca Oprea a comis un abuz, nu cred ca se indoieste cineva. Politistul n-a murit insa din cauza lui, ca doar nu Oprea a sapat groapa si a lasat-o nesemnalizata. Suna cinic, dar poate e un sacrificiu util. Exista cate o groapa din asta in fiecare oras, asa ca putea fi oricare dintre noi in locul politistului – sofer, motociclist sau pieton. Poate nu Oprea ar trebui sa fie tinta principala in povestea asta, ci firmele/autoritatile care nu dau doi bani pe siguranta oamenilor. N-am auzit sa existe vreun caz in care sa se dea macar vreo amenda pentru astfel de intamplari (pentru lucrari nesemnalizate, adica), desi au mai existat destule.

  28. Problema este la politie: au organizat defectuos deplasarea coloanei oficiale.

  29. Se va uita si asta…..fiecare va ramane pe scaunul lui linistit si tacut 🙂 Bani putini, eforturi nelimitate in M.A.I

  30. Acest derbedeu pe cand era ministru de interne acum vreo 4-5 anj venea la biroul din MAPN cu elicopterul militar. Lasand la deoparte costule uriase ale operatiunii vreau sa va spun ca tot cartierul de case din zona Panduri – Viilor tremura serios si zgomotul era ca de razboi. Pana la urma a iesit un scandal public, s-au sesizat cativa deputati si au protestat publjc. Oprea nu a recunoscut nimic dar eleicopterul a incetat sa mai treaca peste casele noastre. E un impostor arogant, semianalfabet si las pe deasupra. Spune ca ii respecta pe milutari dar nu a coborat sa il ajute pe saracul politist. Si sa nu uitam de minciuna, au incercat sa ascunda adevarul. Pentru asta ar trebui ca Oprea sa isi dea demisia,sa fie cercetat penal pentru incident iar politia sa ii demita le cei care au vrut sa minta o tara intreaga. Sper ca procurorul sa faca un dosar corect. E de urmarit.

  31. Problema este ca Oprea a avut o ascensiune fulminanta, aproape precum Iohanis!
    Ore cine o fi in spatele lor?

  32. In alte situatii s-ar fi mediatizat excesiv acest caz de catre toate televiziunile… numai breaking news-uri ar fi fost . Acum e cam prea multa liniste, atat in televiziuni cat si in randurile liderilor de sindicate ale politistilor. Oare asta e democratia pe care o afiseaza excesiv presa…. cam prea deodata a disparut libertatea presei si a opiniei. Dumnezeu sa-l ierte pe politist. iar procurorului ce se ocupa de caz… mult curaj.

  33. din pacate cu siguranta generalul de carton nu va fi tras la raspundere pentru acest accident nefericit. procurorii vor aseza in scurt timp batista pe tambal

  34. felicitari Vlad ! pentru opinii, pentru modul in care scrii ! pentru cum esti ca ziarist !

  35. Domnule Petreanu, dumneavoastră, presa trebuie să puneţi presiune şi pe autorităţile responsabile de securitatea muncii (protecţia muncii) pebtru că aici se vor găsi foarte multe nereguli atât la cei care au săpat groapa cât şi la misiunea de însoţire – aici au cam mulţi de dat cu “subsemnatul” şi să se cam termine cu secretomania, fiind accident de muncă rezultat cu decesul unui om şi trebuie să cadă multe capete.

  36. stimate domnule Petreanu,
    Nu se va intampla nimic in acest caz pentru ca:
    1. Domnul general a avuta grija sa le ofere politistilor mariri de salarii, timp liber dupa servicii, norma de hrana, bani de echipament, si promisiuni de pensii marite;
    2. Politistii obisnuiesc sa isi hai sa spunem perie sefii ca sa le fie bine….ca sa nu folosesc alta exprimare
    3. Politistii sunt experti in a manari dosarele si constatarile de la locul accidentelor.
    4. Procurorii se supun unor domni carora domnul general le a oferit sprijin si sau sustinere.
    5. Pentru ca voi presa veti avea in cateva zile un alt breaking news si cazul va fi uitat.
    6. Pentru ca judecatorii vor tine seama de interesul national si vor acorda sase luni cu suspendare ca nu au motiv
    7. Pentru ca traim in tara in care un confrate de al dvs a ucis cu sange rece trei oameni si totusi face emisiuni la tv…Si nu va vad la fel de revoltati

  37. In comunicatul politiei se spune ca mistretu’ veneau de la o intalnire de securitate nationala. Pai el merge la intalniri din astea singur? Nu merge cu persoane cu atributii, din minister, care tin de problema aia, de securitate mationala? El se duce la intalniri, el centreaza, el da cu capul in minister? Astia ne jignesc inteligenta, cum au foat invatati pana acum!

  38. Eu is curios cum se mai deplaseaza Oprea acum prin capitala.
    Sta cumva cuminte la semafor ?
    As fi curios de o investigatie timp de o luna: care e comportamentul lui Oprea in periada asta.

  39. Buna, Vlad! Ce crezi ca putem face? Am stat azi ca bleaga cu ochii pe geam minute in sir, cu un sentiment acut de neputinta. Ti-am citit articolele, am urmarit subiectul peste tot, am citit comentarii. Tu ai scris, ai informat oamenii, noi, restul?. Suntem multi si indignati, dar nu stiu ce putem face mai incolo. Petitii- nu functioneaza. Sa iesim in strada? tot de la cineva cunoscut trebuie sa porneasca, cred, ca sa aiba ecou. Asteptam autoritatile sa faca dreptate? Vreo cale oficiala de exprimare a nemultumirii catre autoritati nu stiu. Mi-e teama ca daca nu facem nimic o sa uitam in curand si o sa ne trezim din nou doar cand ne va infuria urmatoarea tragedie. Multumesc

  40. …din nou tre’ sa moara cineva ca sa se schimbe lucrurile 🙁
    …pana cand?
    Sper sa plateasca dl Oprea.

  41. Eu sunt din Cj. David, fiul meu, a primit o motocicleta de nicaieri si i-am tinut o predica despre cei care se urca pe motocicleta sa apere, sa salveze…(Vlad, stii despre ce este vorba) Cum e soarta asta?! Peste ani daca lui David i s-ar intampla ce i s-a intamplat bietului politist cred ca mi-as renega orice cuvant rostit in predica mea. Tocmai de asta Vlad trebuie sa facem ceva mai mult decat sa comentam aici; hai sa ii dam jos. Eu daca reusim sa organizam si maine vin in Bucuresti si strig pana la Dumnezeu pana reusim sa ii scoatem afara pe astia! Gata, nu trebuie sa mai toleram nimic. Altfel suntem si noi vinovati. Vlad, cum procedam? Sun eu la primaria Bucuresti pentru o autorizatie?

  42. Mai oameni buni, ce-o tineti langa cu coloana oficiala? Atata timp cat acea deplasare nu era constituita legal, nu se poate numi coloana oficiala. 

  43. I-mi amintesc ca Ceausescu la deplasarile oficiale era insotit de o multime de masini ale militiei, era oprita circulatia pe tot traseul pe care erau implantati militieni si securisti.
    Prin anii 80 circulam cu masina de la Neptun la Eforie unde faceam bai si namol in Techirghiol. Am ramas mirat cand l-am vazut pe Ceausescu care avea acelas traseu cu mine si se ducea tot la Techirghiol. Masina lui era insotita doar de o masina antimergatoare cu girofar, circulau doar putin mai repede decat mine iar pe traseu nu era oprita circulatia si nu era nici un militian.

  44. Ei cum mai e domnule Petrescu
    Înțeleg ca azi a fost înmormântat agentul și colegii dvs din presa și TV se bat sa transmită evenimentul….oooops ba nu.
    Amuzanta asta cu libertatea presei sau lașitatea?

  45. Mah!!!Da pana la urma, la ce se grabea si unde dorea sa ajunga jigodia??? Ori statea in apa pana la gat??? Ministerul si mortii ma-sii!!!

  46. E putred totul, nici urma de justitie nici de compasiune in adevaratul sens. Este incredibil cata toleranta exista pentru non-valori, cum legea nu e lege decat pentru oamenii de rand iar cei care traiesc ‘acolo sus’ nu pot fi atinsi si nu pot plati pentru ‘greselile’ care nasc tragedii. Se tot discuta si se ivesc marturii care tin sa demoleze comunicatul politiei cu privire la ‘eveniment’, judecatorul stie adevarul, toti il stim dar nimeni nu are nici calitatea nici curajul de a infrunta sistemul. Degeaba privim si comentam daca nu luam atitudine in niciun fel. Hai sa ne adunam si sa iesim sa scandam impotriva cartitei care s-a ascuns in strafunduri , sa se faca dreptate!!!!

  47. Salut Vlad! Am descoperit de putina vreme blogul tau si m-a absorbit oleaca. Spune-mi, te rog, care mai sunt noutatile(eu nu sunt in tara si banuiesc ca tu ai posibilitati mult mai mari de informare) vis-a-vis de oprea si de Bogdan Cosmin Gigina? S-a mai intamplat ceva nou sau s-a ascuns totul sub pres…ca de obicei?