PSD, o campanie a jegului total

voteaza

PSD a montat o campanie a cavernelor, de un primitivism feroce, în cursul căreia a zădărât şi asmuţit la maximum lipsa de educaţie, sărăcia, prejudecăţile şi spaimele unor largi categorii sociale. În ofensiva totală pentru cucerirea tuturor centrelor de putere din ţara noastră, acest partid a tulburat cu intenţie şi a scos la suprafaţă tot putregaiul şi noroiul societăţii, cu care a mânjit apoi contracandidatul.

Am mai văzut şi trăit în anii ’90 contramanifestaţii şovine şi xenofobe la manifestaţii pro-democraţie. Atunci, Ion Iliescu chema „toate forţele responsabile” să zdrobească protestele anti-FSN. Acum, primăreasa Craiovei, Lia Olguţa Vasilescu, ameninţă că PSD poate organiza contramanifestaţii de 10 ori mai puternice, dacă vrea. Mesajul e simplu, direct şi dur: nu vă mai opuneţi, pentru că vă vom zdrobi.

Pe ici, pe colo, unde PSD a scos totuşi oameni la contramanifestaţii, s-au strigat lozinci venite direct din istoria întunecată a FSN. Între răcnetul de azi „Nu vreau un străin preşedinte” şi urletul de-atunci „N-aţi mâncat salam cu soia” nu e, practic, nici o diferenţă. Între pensionarele de azi, care ţipă că Iohannis e „trădătore de ţară” şi pensionarele care, în 1990, aplaudau pe străzile Bucureştiului minerii care băteau „trădătorii cu barbă şi ochelari” nu e nici o diferenţă.

Contracandidatului i s-a reproşat situaţia imobiliară, deşi el şi-a declarat cinsist proprietăţile, spre deosebire de cuplul Victor Ponta-Daciana Sârbu, care nu doar că are mai multe case, dar acestea sunt şi mai valoroase şi mult mai greu de justificat. Părinţii pensionari ai lui Iohannis au fost făcuţi proprietari peste un imobil „de 1 milion de euro” din Germania, deşi bătrânii sunt doar chiriaşi la mansarda clădirii respective. Din acelaşi jeg propagandistic pe care, iată, PSD îl păstrează cu sfinţenie, de 25 de ani încoace, vin şi minciunile propagandistice că „Iohannis vinde Ardealul”, că e „nazist”, că „face trafic de copii pentru organe”. Cât de jos se poate scufunda acest partid?

Acest partid care guvernează România a implicat fără scrupule Biserica Ortodoxă în campania electorală – o Biserică şi aşa prea uşor coruptibilă, prin tradiţie şi dogmă. Guvernul candidatului la preşedinţie a cadorisit Bserica cu zeci de milioane de euro în ultimele luni iar Biserica a răspuns, slugarnic, exact cum i s-a cerut. Prea sfinţii părinţi îşi dau cinstea şi bunul simţ pentru o ciorbă mai groasă şi sunt la fel de vinovaţi, în cazul acesta, ca mituitorul.

PSD a împărţit pomeni electorale tuturor, miliarde de lei din banul public cheltuite în interesul candidatului unui singur partid. Aceşti bani vor trebui recuperaţi într-un fel, fie din taxe şi biruri puse pe cei care încă mai plătesc ceva în ţara asta, fie prin inflaţie, ca să sufere chiar toată lumea.

PSD a comis abuzul de neimaginat într-un stat de drept de a suspenda temporar o lege în vigoare prin ordonanţă de urgenţă (!!!) doar ca să-şi asigure un avantaj electoral. Este vorba, evident, despre legea care sancţionează migraţia politică, pe care guvernul candidatului Victor Ponta a suspendat-o pentru ca partidul său să poată racola cât mai mulţi aleşi locali. Efectele acestui abuz incredibil s-au văzut în amploarea turismului electoral din primul tur, când mai multe judeţe controlate de PSD au ieşit total şi foarte suspect din media statistică a votului pe liste suplimentare. Întrebat despre această ciudăţenie, organizatorul întregii scamatorii, Liviu Dragnea, a răspuns în bătaie de joc că „Teleormanul, dezvoltându-se foarte mult a devenit o atracţie turistică”. Vorbim aici despre voturi furate, nu despre vreo glumă de cabană.

PSD a folosit o instituţie publică, Poşta Română, pentru a distribui mesaje mincinoase despre contracandidat („Iohannis o să vă taie pensiile”), comiţând o înşelătorie dezgustătoare (pensionarii care au primit fluturaşii respectivi, ataşaţi la talonul de pensie, au crezut că mesajul vine de la Poştă, nu de la PSD).

Guvernul candidatului PSD a obstrucţionat calculat şi cu premeditare, se observă acum, votul din străinătate, doar pentru că diaspora votează în mod tradiţional cu altcineva decât cu PSD. Asta este una dintre cele mai mari porcării posibile, să ţii oamenii la cozi interminabile şi să inventezi trucuri procedurale doar pentru a nu-i lăsa să voteze. Un asemenea abuz caracterizează pseudo-scrutinurile organizate de regimurile corupte şi dictatoriale ale Africii sub-sahariene, nu ţările europene. Mai mult, în ciuda indignării generale, guvernul Ponta refuză în continuare să facă gestul minim şi onest de a creşte numărul secţiilor de votare din străinătate. Cutremurător e dispreţul cu care sunt priviţi aceşti români care nu votează cu partidul-stat, pentru că de dispreţ e vorba aici, nu neapărat de numărul voturilor, care nu e chiar atât de mare.

Eu nu văd nici un motiv pentru care un cetăţean român ar încredinţa de bunăvoie puterea totală unui partid care minte, fură şi înşeală într-un asemenea hal, care a dus o campanie a jegului total, o campanie care aruncă ţara în trecut, în vremuri de dezbinare şi de ură pe care le credeam – le speram! – totuşi, depăşite.

Faptul că PSD nu reuşeşte să evolueze ar trebui să fie doar problema sa, nu şi a României.

(ilustraţie – Shutterstock)

Articol din categoria: POLITICĂ

126 comentarii Adaugă comentariu

  1. #2 Comentariu nou

    Salut,
    De ce nu îți expui părerile, altfel corecte și la Europa FM unde audiența e infinit mai mare decât a unui blog ?
    Pune umărul mai tare decât atât!
    Toate bune.
    Sever

    0
    0
    • Dar Vlad spune în fiecare dimineață lucrurilor pe nume, în emisiunea de la radio. Mai clar decât o face nu este necesar, nu se poate transforma la radio, într-o producție de divertisment, în vehicul de demolare a unui candidat sau partid. Oricum, cine ascultă EuropaFM dimineața și cine citește acest blog știe ce are de făcut, duminică.

      0
      0
    • #4 Comentariu nou

      Din pacate, NU cei care citesc aceste randuri sunt votantii pro ponta. As merge mai departe si as spune ca, daca ar vota doar internautii, bloggerii chiar si facebookistii, Iohannis ar castiga detasat alegerile. cel putin 70%. Problema e ca voteaza si altii care in secolul XXI nu au televizor, traiesc rupti de realitate, nu sunt informati si voteaza ce li se spune/cere. Cum ponta a avut o campanie extrem de agresiva in mediul rural… e de inteles ce va iesi. Trist pt Romania, trist pt romani.
      Iar acum o sa-l citez pe George Orwell: „Un popor care votează corupți, impostori, hoți și trădători, nu este victimă, este complice.”

      0
      0
    • #5 Comentariu nou

      De ce vorbesti la modul general? Dar cei care l-au votat pe Basescu in ce categorie sunt…??? Tot COMPLICI…

      0
      0
    • #6 Comentariu nou

      Laur, ce zici tu cu cei care in secolul XXI nu sunt informati din cauza ca nu au TV…te cam inseli. Lucrez in IT, ma informez destul de mult si nu am televizor acasa. Daca tu consideri ca televizorul este o sursa de informare CORECTA…. sa fim seriosi, stim acum cu totii ca un mare procent din posturile TV din Romania sunt pro-PSD.
      E adevarat ca pe la sate, daca nici TV nu ai, internet nici atat, iar de citit un ziar rar se mai pune problema, cam votezi cu cine-ti spune domnu’ primar, din pacate 🙁

      0
      0
    • #7 Comentariu nou

      Exact ultimul alineat este la obiect , acolo se lucreaza de 20 de ani !…

      0
      0
  2. Asa este, in sfarsit un articol care arata situatia reala din Romania.
    Cred ca este destul de clara directia in care ne indreptam daca vom avea un presedinte din partea FSN/PCR, pardon PSD (2014) .
    Va multumesc pentru acest articol, asa trebuie pusa problema zilnic cu acesti mizerabili, doar asa putem scapa/trezi si partea de populatie care doarme…

    0
    0
  3. #9 Comentariu nou

    Un articol care chiar pune degetul pe rana. Felicitari!

    0
    0
  4. #10 Comentariu nou

    Sa fie oare greseala noastra ca ne-am nascut in aceasta tara ?? NU cred, dar dreptul la democratie este al nostru . Nu trebuie sa ne lasam invinsi de sistem, de oameni care prin manipulare masei vor sa isi atinga scopurile.

    Greseala nostra este ca sutem foarte pasivi , si se vede foarte bine aceasta atitudine ( ei o vad si profita), care este ,,costul,, unei atitudini civice pt noi ???

    Din pacate trebuie sa schimbam mentalitatea oamenilor de langa noi , astfel vocea poporului se va auzi mai bine , eu unul m-am saturat sa aud ca ,, uite ungurii au iesit in strada, fancezii fac greva , nemtii … ,, ei stiu ce isi doresc. NOI ???

    Sa nu uitam ca Iohanis va avea o munca foarte grea , daca va castiga alegerile.

    0
    0
    • #11 Comentariu nou

      La noi dreptul la democratie inseamna ca daca 50%+1 din oameni zic ca nu ai drept la democratie, nu ai acest drept.

      0
      0
  5. #12 Comentariu nou

    Politicstand…cand faci o analiza incearca sa si gandesti ceva, nu doar sa inghiti cifre. In bucuresti a fost un vot consistent indreprat spre macovei si udrea. Daca adaugi acele procente la iohannis..o sa vezi ca dreapta sta foarte bine.

    0
    0
    • #13 Comentariu nou

      asta nu-i dreapta, mai degraba sleatca de hoti ca si ceilalti din stanga sau centru, le pasa de noi doar la 4 si la 6 ani.

      0
      0
    • #14 Comentariu nou

      Nu neg ca „sleatca de hoti” exista in spatele lui Iohanis… dar nu poate fi comparata cu ce se afla in stanga FSN-ista si „planurile” lor de gratiere,manipulare, propaganda ieftina… vreti sa ne intoarcem in epoca ceausista dictatoriala?

      0
      0
  6. #15 Comentariu nou

    Ai uitat sa mentionezi un lucru imposibil de imaginat intr-o tara democratica: Un candidat la presedintie isi pastreaza postul de prim-ministru pana in ultima clipa, pentru a putea semna aceste josnice ordonante, pentru a distribui pomeni electorale dar si pentru a-si trimite corpul de control sa-i distruga pe cei care se opun, inclusiv contracandidatul…
    Dar intarzie cu buna stiinta sa depuna Bugetul la Parlament conform legii, pana la 15 noiembrie…

    0
    0
  7. #19 Comentariu nou

    Da, este de neimaginat puterea de propaganda PSD. Din pacate aceste tehnici de manipulare sunt cunoscute, exista chiar exemplificate in diverse manuale despre manipulare.
    Orice zvon trebuie sa fie cat mai „socant” pentru a avea viralitate pe masura si pentru a fi credibil (asta e cumva curios).
    Dar nivelul de cultura si intelegere al romanilor este extrem de scazut si masa de manevra continua sa creasca datorita sistemului educational.
    Viitorul nu suna bine …

    0
    0
    • Da, asa este aveti dreptate si trebuie lucrat cel mai mult in sudul tarii unde educatia si accesul la informatie este minim in special tarnilor.Mantionez faptul ca am dus o munca grea cu parintii mei care vroiau sa voteze cu Ponta, spunand ca de ce nu se duce la televizor la confruntare, ca de ce a spus la televizor ca trebuie el sa puna intrebari . nu sa-i fie puse etc. Ori eu am explicat care este situatia cu televizorul si cu intrebarie, ideea este ca trebuie sa ii informam la nivelul lor de percepere.

      0
      0
    • #21 Comentariu nou

      Eu sunt de la tara si traiesc intr-un mediu in care oamenii se vor ingropa singuri din cauza prostiei lor. In toate partile aud ca voteaza Ponta. Argumente precum: ,,Nu se poate ca un strain sa fie presedinte”, ,,Iohannis este adventist” , ”Iohannis este traficant de copii”, ii tin inca in intuneric. Iar daca incerci sa le insiri argumente care sunt reale si rationale te vor jigni in fata (ca doar cei ce-l voteaza pe Ponta nu sunt mai diferiti de el).
      Am incercat sa o conving pe bunica mea sa-i dea o sansa lui Iohannis deoarece lui Ponta i s-a mai dat si a dovedit ca nu are intentii sa faca ceva bun in tara noastra.
      Si inca un lucru ar mai fi: Poate ca sub toata ura pe care si-o exprima Ponta se afla bine ascunsa rusinea ca Iohannis e mai roman decat el.

      0
      0
    • #22 Comentariu nou

      Eu sunt de la tara si traiesc intr-un mediu in care oamenii se vor ingropa singuri din cauza prostiei lor. In toate partile aud ca voteaza Ponta. Argumente precum: ,,Nu se poate ca un strain sa fie presedinte”, ,,Iohannis este adventist” , ”Iohannis este traficant de copii”, ii tin inca in intuneric. Iar daca incerci sa le insiri argumente care sunt reale si rationale te vor jigni in fata (ca doar cei ce-l voteaza pe Ponta nu sunt mai diferiti de el).
      Am incercat sa o conving pe bunica mea sa-i dea o sansa lui Iohannis deoarece lui Ponta i s-a mai dat si a dovedit ca nu are intentii sa faca ceva bun in tara noastra.
      Si inca un lucru ar mai fi: Poate ca sub toata ura pe care si-o exprima Ponta se afla bine ascunsa rusinea ca Iohannis e mai roman decat el.

      0
      0
    • #23 Comentariu nou

      Eu sunt de la tara si traiesc intr-un mediu in care oamenii se vor ingropa singuri din cauza prostiei lor. In toate partile aud ca voteaza Ponta. Argumente precum: ,,Nu se poate ca un strain sa fie presedinte”, ,,Iohannis este adventist” , ”Iohannis este traficant de copii”, ii tin inca in intuneric. Iar daca incerci sa le insiri argumente care sunt reale si rationale te vor jigni in fata (ca doar cei ce-l voteaza pe Ponta nu sunt mai diferiti de el).
      Am incercat sa o conving pe bunica mea sa-i dea o sansa lui Iohannis deoarece lui Ponta i s-a mai dat si a dovedit ca nu are intentii sa faca ceva bun in tara noastra.
      Si inca un lucru ar mai fi: Poate ca sub toata ura pe care si-o exprima Ponta se afla bine ascunsa si rusinea ca Iohannis e mai roman decat el

      0
      0
  8. #24 Comentariu nou

    trebuie iesit masiv la vot altfel am incurcat-o cu totii.

    0
    0
  9. #25 Comentariu nou

    Eu mi-am pierdut increderea ca tara asta o va duce mai bine.
    Nu sunt indiferent la politica, ci urasc politicienii, pe toti dintre ei.
    As vrea sa iasa Iohanis doar ca sa nu iasa mincinosul notoriu de Ponta.
    Dar Iohanis e un tip care nu ma convinge.
    Apreciez ce a facut la Sibiu, dar asteptarea mea e de la un om care sa discute pe niste teme practice, economice. Nu am vazut o singura astfel de discutie. Daca nu l-a chemat nimeni, poate oricand sa-si deschida o platforma online. Chiar si daca e doar pentru astia ca noi, care acessam internetul.
    Pe Macovei am vazut-o de cateva ori, dar de fiecare data a vorbit ceva aiurea sau total neconvingator. Ieri vorbea ca vrea sa militeze votul electronic, ca e metoda ‘testata si implementata’. Daca cineva cauta pe net o sa vada ca votul electronic e folosit doar in America de Sud.

    0
    0
    • #26 Comentariu nou

      Daca cauta cineva pe net o sa vada ca mai e folosit si prin Estonia sau Elvetia, asta ca sa ne referim doar la Europa. Si e normal sa se inceapa peste tot cu pasi marunti ca nimeni nu vrea peste noapte vreun partid-virus care sa programeze masinariile alea cum vrea el.

      Insa e de tot rahatul ca in secolul XXI, cand folosim peste tot carduri bancare, de asigurari medicale sau pentru mijloacele de transport, sa trebuiasca sa stai sa completezi formulare de declaratii pentru liste suplimenare. Asta in conditiile in care un simplu scanner de carte de identitate instalat la fiecare sectie de votare si legat la BEC ar fi aratat imediat daca ai mai votat sau nu in alta parte. Si nici macar nu ar fi mai costititor decat telefoanele secretizate asigurate de STS fiecarei sectii (sa stai transmiti prin SMS text niste statistici din 3 in 3 ore – wow, this is sooo ’80s!). Deci da, e cu premeditare si pentru asta PSD merita trimisi direct in lada de gunoi a istoriei.

      0
      0
  10. #27 Comentariu nou

    Oligofrenul e disperat sa castige ca sa scape de parnaie caci sigur din 7 dosare penale nu ar avea sanse sa iasa complet „spalat”,kk-m-as intre felinarele lui!

    0
    0
  11. Doua lucruri sunt foarte triste:
    1. Porcaria asta de campanie de denigrare chiar prinde la conationalii nostri. Nu, nu cred ca romanii sunt mai prosti decat alte natiuni. Dar sunt foarte prost informati. Si multi dintre cei care au cat de cat acces la informatie chiar nu se obosesc putin sa verifice orice afirmatie banala. Ma doare capul cand aud la metrou in Pipera „bă, Iohannis a vandut copii” de la oameni care ar trebui sa aiba mai mult de 3 neuroni in cap.
    2. Oricat de mult ma enerveaza sa recunosc asta, candidatul dreptei la Presedintie chiar nu are un raspuns pe masura murdariilor neocomunistilor. Nu, nu ma asteptam sa iasa la TV si sa le raspunda cu aceleasi mizerii. Nici macar sa fie un „Basescu reloaded” (care s-ar fi porcait cu astia pana la sfarsit).
    Dar cu „să vă fie rușine pesediștilor” de aseara chiar nu faci nimic. Nu raspundea la o minciunica mioritica de campanie. Au fost atacuri la familia candidatului, la cariera lui, la credintele sale, la caracterul sau. Nu raspunzi doar cu „nu e asa”, „o sa iau masuri legale dupa alegeri” si „sa va fie rusine”.
    Cu un caine turbat nu vorbesti cu „cuțu-cuțu, ce rău ești”, mai ales cand e inconjurat de alte javre care abia asteapta sa simta miros de slabiciune ca sa sara pe tine*.

    * si nu, nu am nimic cu animalele sau cu cainii, e o metafora.

    0
    0
    • #29 Comentariu nou

      Dragul meu tiz, te inseli, amarnic te inseli, santem pantagruelic de prosti. Si fara scapare. Fara gratiere. Vor trebui inca 2-3 generatii ca sa … scapam. 🙂

      0
      0
  12. #30 Comentariu nou

    Sustin vorbele lui Sever,

    „Salut,
    De ce nu îți expui părerile, altfel corecte și la Europa FM unde audiența e infinit mai mare decât a unui blog ?
    Pune umărul mai tare decât atât!
    Toate bune.
    Sever”

    0
    0
  13. #31 Comentariu nou

    Foaie verde de dudău/Și-o fie tot mai… bine?
    Dacă România ratează și această ultimă șansa atunci sunt sigur că nu voi mai apuca să văd schimbarea înainte să dau colțul,
    Din punctul meu de vedere este acum sau niciodată!

    0
    0
  14. #32 Comentariu nou

    Excelent!

    0
    0
  15. Nimic nou sub soare. Dacă acum vi se face greață, imaginați-vă cum ar arăta campania pentru alegerile parlamentare din 2016, după aproape doi ani de pontism.

    0
    0
  16. Văd că ai omis cea mai jegoasă metodă folosită de psdiști, din 90 încoace. Sărăcesc populația prin furt, ca mai apoi aceasta să devină dependentă de pomenile electorale. Din păcate, observ că funcționează tot mai bine metoda asta.

    0
    0
    • #37 Comentariu nou

      Mare adevara ai grait! O populatie, preponderent saraca si cu un nivel redus de cultura, e cu multa mai usor de manipulat, decat o populatie cu un nivel mediu de trai si ceva cultura.

      Prin mentinerea foamei si a saraciei, dar si a unui nivel educational si cultural scazut, unii raman la putere pentru mult timp.

      Ce e de facut? Oamenii trebuie sa afle care le sunt drepturile, trebuie sa afle ca nimeni nu le poate taia pensiile, salariile, ajutoarele sociale, daca nu-l voteaza pe nu stiu ce candidat, oamenii e musai a fi sprijiniti sa citeasca, sa gandeasca cu propriul cap si sa nu-i lase pe altii sa gandeasca pentru ei, oamenii pot fi culturalizati prin organizarea de evenimente culturale gratuite, iar la finalul acelui eveniment, sa aiba loc o runda de intrebari si rapsunsuri in legatura, spre exemplu, cu piesa de teatru prezentata, sa zicem, cu siguranta ca se vor gasi voluntari care sa sprijine astfel de campanii. Oamenii, de asemenea, trebuie invatati ca un partid sau un ales local, care-ti ofera un litru de ulei, un kg de zahar etc, cu ocazia campaniei electorale, nu este un politician bun si manat de bune intentii, ci este un politician extrem de corupt, care corupe la randul lui, pentru a-si atinge scopul. Oamenii trebuie invatati ca votul lor este extrem de pretios si sa nu-l ofere orisicui, doar pentru ca asa voteaza tot satul, toata comuna sau pentru ca asa se spune la tv. Oamenii trebuie invatati ca e musai sa aiba pretentii de la politicieni, dar, in mod special, de la clasa politica aflata la conducere, ca sa i se ofere un nivel de trai decent. Oamenilor trebuie sa li se spuna clar ca pomenile electorale sunt platite scump tot de ei, in anii care vor urma, prin noi taxe si impozite. Si, nu in ultimul rand, oamenii trebuie invatati sa fie mai toleranti unii cu ceilalti, sa nu-i mai urasca sau sa-i considere primejdiosi, pe oamenii de alte etnii, de alta religie, pe oamenii cu studii etc. Si mai doresc sa spun ceva, iar cu asta imi inchei pledoaria: oamenii trebuie sa afle ca politicienii care-si aduc interesele politice in biserica, nu au niciun Dumnezeu. Intr-un loc destinat rugaciunii si lui Dumnezeu, politica si politicienii n-au ce cauta, sa fie clar.

      0
      0
  17. #38 Comentariu nou

    Greul de luni incolo incepe.
    Indiferent cine castiga alegerile va trebui sa facem ceva sa curatam jegul asta.

    0
    0
  18. #39 Comentariu nou

    Bai oameni buni uitati ca din 2004 pana in 2014 basescu si sleata lui a fost la putere, uitati ca din 2008 pana in 2012 a fost cea mai grea perioada din toate punctele de vedere ( economica, politica, sociala) de dupa 89 ? uitati ca in spatele lui Johannis se afla Blaga, Videanu, Berceanu si multi altii carora li-se alatura si Udrea + Macovei ?? si nu inteleg de unde isteria asta impotriva unui om politic nou ( nu ca eu as empatiza cu el). Cu mahnire vad ca aceasta campanie agresiva a reusit sa va manipuleze pe multi cetateni, defapt nici nu poate fi numita campanie, deoarece s-a bazat numai pe slogane propagandiste impotriva lui Ponta si PSD, nu am vazut nici-un subiect de campanie al ACL care sa se refere si la ce va face viitorul lor candidat ca presedinte

    0
    0
    • #40 Comentariu nou

      Cu toate că bați puțin câmpii … (o spun în modul politicos) m-ai făcut curios amintind de „isteria asta împotriva unui om politic nou”!
      Cine-i tipu’? Poți să dai detalii?

      0
      0
    • „din 2008 pana in 2012 a fost cea mai grea perioada din toate punctele de vedere ( economica, politica, sociala) de dupa 89”

      Asa e. au fost cateva mineriade. Inflatii de 155%. triplari ale preturilor.
      Oribil.
      iar din 2010 nu sunt la putere, aia reala, Ponta + PSD

      0
      0
    • #42 Comentariu nou

      Auzi, ce discutam noi aici si ce raspunzi tu.

      E vorba de Campania PSD/Ponta pentru a prelua functia prezidentiala in Romania.

      Poti sa te referi la ce a spus autorul si sa zici ce nu e adevarat?

      Sau. macar, poti sa spui in oglinda unde a procedat Iohannis/ACL similar in aceasta campanie?

      Tot ce poti spune e „In spatele lui Iohannis e Videanu”? Asta e tot?

      Nene, clasa noastra politica e asa cum este si nici aia din ACL nu sunt ingeri. Dar PSD-ul si Ponta chiar merita acum un mare sut in dos.

      Si o sa i-l dam.

      0
      0
    • #43 Comentariu nou

      @gigel
      O fi fost cumplit de greu din 2008 si pana a venit Greuceanu sa te scape, dar dupa 2008 de ce a fost nasol?!? Nu cumva pentru ca nen-tu Tariceanu a trecut prin cur rapid tot ce-a mai produs tara asta si a mai si lasat vreo 300.000 de bugetari in plus in schema, sa ne spalam noi cu ei pe cap?!

      0
      0
    • #44 Comentariu nou

      Din 2008 pana in 2012 a fost criza economica pe plan mondial. Ar fi fost ceva imposibil ca noi sa nu fi fost loviti de ea. Din contra, ea a fost agravata la noi de lipsa de cumpatare a lui Tariceanu. Ponta e om politic nou? Ponta e monstrul crescut de Iliescu si Nastase… nu e nimic nou sub soare. Singurul lucru care mai lipseste acum este sa cheme minerii. Ah, care mineri, ca oricum au furat tot ce era de furat in industria extractiva…

      Din contra, Iohannis a fost cel care a fost matur si nu s-a implicat in jocuri murdare impotriva lui Ponta. Ponta care nu stie ce minciuni sa mai scoata.

      0
      0
    • #45 Comentariu nou

      Gigel … in mare ai dreptate. Incerc sa ma gandesc de ce sa votez cu Iohannis … si sincer nu gasesc nici un raspuns (omul a fost destul de tacut in ultimul timp).

      Insa … cand imi aduc aminte de ultimile cazuri de coruptie … cand te uiti la TV si vezi pe Hrebenciuc ca avea o cartita la DNA sau la SRI de ii spunea cine il asculta … si apoi baietii se pregateau sa schimbe legi in parlament numai ca sa iasa basma curata … sincer … mi se pare ca cea a facut Blaga, Videau si restu e joaca de copii.

      Ai dreptate … Iohannis cu baietii din spatele lui nu e solutia salvatoare … insa Ponta (impreuna cu mafia PSD+PC, dovedita prin ultimile condamnari) … este raul cel mare in cazul de fata.

      Daca votez pe Iohannis votez cu gandul la o justitie egala si care sa nu fie legata de maine si de picioare.

      0
      0
    • #46 Comentariu nou

      Of… Ai impresia ca vor scapa de DNA? Nope! Deloc! rand pe rand, unul cate unul… Numai ca „omul politic nou”… (daca te referi la Ponta)…nu e nou deloc. E tot EI… Tot AIA de 20 de ani, asezati gospodareste pe… noi. Iohanis? Iohanis e o perdea pentru „ailantzi”. hai sa-i bagam in groapa cu lei…sa-si sfasie „caracterele” elegante si pline de substantza. S-om vedea

      0
      0
    • #47 Comentariu nou

      Si din 1990 pana in 2004, cine a fost la putere, vreun binefacator al tarii cumva? Gargara ieftina ceea ce faci tu pe aici si pe alte bloguri, „gigel”. Ai venit sa faci aici pe blog, ceea ce faci atat tu, cat si alti gigei, pe alte site-uri sau bloguri, si anume, faceti valuri si vreti sa trageti cu ochiul cine si ce scrie. Astea sunt metehne de pe vremea comunistilor si vad ca nici acum, dupa 25 de ani de la Revolutie, nu ne lasati in pace, comunistilor. Cum tu ti-ai permis sa ne faci pe toti „basisti”, imi permit si eu sa-ti spun ca esti un comunist pana-n maduva oaselor.

      0
      0
    • #48 Comentariu nou

      Ori esti prost ori te prefaci. „Omul nou” pe stil PCR e desigur tov.Ponta, Tonta, Pinochio si ce porecle o mai avea.

      0
      0
    • #49 Comentariu nou

      au uitat ca la pensionari li s-au taiat pensiile

      0
      0
  19. Daca cea mai sumbra ingropare a sperantei romanesti se adevereste – alegerea lui Ponta, presedinte – oare ce vom face noi, cei foarte multi (dar nu suficienti) care avem voce in Romania? Mai iesim in strada? Cum, oare, mai poti avea succes in proteste dupa validarea alegerilor? Ce va urma? Cateva luni de protest pasnic, usor inghiontit de autoritati, dupa care o noua faza de cruzime mortala gen Piata Universitatii si Maidan? Mi-e teama, dragi prieteni, mi-e teama ca nu reusim nici macar asa.

    0
    0
  20. Ce multa dreptate este in acest articol ! Felicitari !!!

    Nu inteleg cum poti accepta un astfel de om sa te conduca !!! Ponta minte in fiecare zi !!! Minte si despre ce a facut !!! Prosteste lumea !

    Sa arunci cu mizerii in contracandidatul tau este cel mai josnic lucru !!! E cel mai parsiv si slab gest care il poti face !!! Si peste toate sunt sigur ca nimic nu e adevarat din ce spune Ponta !

    Imi e rusine de PSD si ce a ajuns !

    0
    0
    • #52 Comentariu nou

      Tomografie. Diagnostic? Cancer generalizat. Neavizati sunt multi si ei nu citesc acest blogsi nici radiul nu asculta. Ei,micii, se uita la antene, ca este ….buna. Ce ne facem? Mie imi vine sa plang, nu am pe cine lamuri, prietenii mei si familia mea gandesc la fel ca si mine….Sunt siderata de faptul ca un impostor mizerabil este crezut si adulat de atatia oameni care, fara sa realizeze, apara interesele altora. PSD-istii tineri sunt muuult mai rai :olguta sinistra, sova derbedeul, ponta sinistrul absolut…Jigodii? Este prea mic cuvantul.Ce sa fac?

      0
      0
    • #53 Comentariu nou

      Ce e de facut?!?
      Luni. Strada. Facut curat.
      Dupa care, in fiecare zi – ca la sampon – „Repetati!”.
      Pâna se duce tot jegu’.

      0
      0
    • #54 Comentariu nou

      Nu „Luni. Strada. Facut curat.” ci „Duminica. Vot. Facut curat.”

      Luni va fi mult prea tarziu pentru orice miscare/nemultumire.

      0
      0
    • #55 Comentariu nou

      Profit de ocazie pentru a-l informa pe dl.Johanis:Dle Johanis,esti candidatul celor ce vor sa ramanem europeni,al celor ce dorim in continuare libertatile cucerite atat de greu si cu un pret imposibil de calculat,aveti datoria daca noi sustinatorii dvs va rugam sa nu acceptati confruntarea de la Antena 3 sa nu ne umiliti,caci umilinta dvs devine a NOASTRA a electoratului dvs,acolo veti fi tavalit de un gunoi de om ce a invatat ca a trisa e un mod de a razbate in viata,dumneavoastra nu aveti cum sa-i faceti fata acestui gen de om mai ales ajutat de toti acei ce sunt angajatii lui Voiculescu cu care dv sunteti vreti nu vreti dusman din moment ce ati promis ca nu veti elibera coruptii si pe cei vinovati de afaceri ilegale!Daca alegeti sa va duceti la Antena 3 veti fi umilit cum nu va inchipuiti,credeti-ma ca stiu ce vi se pregateste,va rog nu va duceti!

      0
      0
  21. #56 Comentariu nou

    Sunt de acord cu multe din cele scrise. Dar nu este cam ciudat ca in tara asta, care merge prost, sa dam vina pe un singur partid? Intreb si eu. Nu de alta, dar din cate stiu, nu numai PSD-ul a fost la putere in ultimii 24 de ani. De asemenea, din cate stiu, PDL-ul (fost PD) se trage tot din acel jeg numit FSN. Mergand mai departe, Klauss Iohannis era acum 5 ani propunerea PSD-ului (impreuna cu PNL) la postul le premier. Ce garantie am ca, daca va fi la putere, nu se va alia din nou cu PSD-ul? In legatura cu voturile din diaspora, ma intreb de ce idiotii de la PSD ar bloca voit mersul la vot, avand in vedere ca 200-300 de mii de oameni ar fi adaugat un plus de 3-4 la suta in contul lui Iohannis (presupunand ca toti ar fi votat cu el)? Ca o parere personala, cred ca a fost pur si simplu incompetenta, lucru pe care m-am obisnuit sa il vad la conducerea statului, indiferent ce culoare politica e la putere. Repet, sunt de acord cu multe din cele scrise, dar mi-e greu sa cred ca tot raul in Romania vine dintr-o singura parte.

    0
    0
    • #57 Comentariu nou

      Dar nu e ciudat ca dumneata refuzi sa comentezi la subiect?

      Articolul era despre campania murdara dusa de PSD. Aveti ceva de comentat la obiect?

      Aaaaa, ceva de genul: da, cam asa este, dar si ceilalti „e” niste porci. Stati mai bine acasa.

      Nu, nene. Nu o sa stam.

      0
      0
    • #58 Comentariu nou

      Referitor la subiect, daca cititi mai atent, am spus chiar de la inceput ca sunt de acord cu multe din cele scrise. De asemenea, sunt de acord sa se sublinieze aspectele negative, chiar gretoase ale unui partid, in speta PSD. Dar vreau ca si cealalta tabara sa fie luata sub lupa. Pentru ca altfel dispare credibilitatea celui care scrie. Inca o data o spun: tara asta s-a dus de rapa din cauza mai multor escroci din FSN, apoi PSD, PD, PDL, PNL, UDMR si alte partide care au avut bucatica lor de putere. Atata timp cat nu ne dam seama si aruncam cu gunoi spre o singura tabara, nu se va schimba nimic. Este o parere si, fiind in democratie ,cred ca am si eu dreptul la aceasta. Respectele mele!

      0
      0
    • #59 Comentariu nou

      „Dar vreau ca si cealalta tabara sa fie luata sub lupa”
      Sigur ca vrrei, si ai o solutie simpla : uimeste-ne cu lupa ta cuprinzatoare pe un blog care sa te exprime in toata splendoarea ta echidistanta.

      0
      0
    • #60 Comentariu nou

      Domnule petrecaret, imi pot exprima parerea cum vreau, unde vreau. In rest, astept contraargumente.

      0
      0
    • #61 Comentariu nou

      Nu, nu vine dintr-o singura parte.
      Vine din aceeasi parte. Indiferent in spatele caror litere se ascunde.
      Vine din lasitatea noastra care, timp de 25 de ani, a permis javrelor coborâte din comunism sa puna mana pe aceasta tara si sa isi bata joc de noi.

      0
      0
    • #62 Comentariu nou

      eh…
      Florin: poate va lamureste .

      „[…]de ce idiotii de la PSD ar bloca voit mersul la vot, avand in vedere ca 200-300 de mii de oameni ar fi adaugat un plus de 3-4 la suta in contul lui Iohannis (presupunand ca toti ar fi votat cu el)? Ca o parere personala, cred ca a fost pur si simplu incompetenta, lucru pe care m-am obisnuit sa il vad la conducerea statului, indiferent ce culoare politica e la putere.”

      http://www.revista22.ro/mae-a-modificat-amplasarea-sectiilor-de-votare-o-posibila-cauza-a-esecului-organizarii-alegerilor-in-diaspora-49614.html#.VGAoXwL4us0.facebook

      „Un român stabilit de mulţi ani în Spania, care a îndeplinit o perioadă şi activităţi consulare – deci cunoaşte bine dispersia românilor în regat – ne-a mărturisit câteva dintre observaţiile sale privitoare la modul în care a fost modificată amplasarea secţiilor de votare din această ţară, faţă de situaţia de la precedentele alegeri prezidenţiale, din 2009.”

      si ceva de actualitate.

      https://www.youtube.com/watch?list=UUlCMYR1F5msqMaxc3JyuhWg&feature=player_embedded&v=8vfkrQcFT70

      sau

      http://adev.ro/nesdy7

      http://www.gandul.info/politica/inregistrare-exploziva-dintr-o-sedinta-psd-planul-de-aranjare-a-alegerilor-prezidentiale-pentru-victor-ponta-13520057

      Daca doriti mai multe surse folositi google sau scrieti un replay.
      Poti cumpara cateva dintre ziare/televiziuni dar chiar credeti ca pot cumpara pe toate, inclusiv cele de afara?
      Au platit bani grei pt. a iesi oamenii in strada duminica. Probabil undeva la aproape 30.000 oameni, acum si intelectualii/vedete? Ma intreb daca deja au „surse nelimitate” dece isi doresc sa castige ?

      0
      0
  22. #63 Comentariu nou

    Stimati comentatori,fac si eu cateva observatii:1.Presedintele nu are NICI O OBLIGATIE in peivinta economiei.2.Articolul este exceptional si il felicit pe autor.3.Nu inteleg de ce aceia care scriu nu isi dau numele real.

    0
    0
  23. #64 Comentariu nou

    -Cine sta pe picioarele sale nu ‘canta’ cum il plateste stapanul!Ca orice prostituata. Înafara vorbelor ce mai faceti voi fiecare in concret?

    0
    0
  24. #66 Comentariu nou

    Foarte bine punctat. Eu ma mir cum de, in conditiile astea de bataie de joc pe fata, mai poate cineva sa sustina ca libertatea de a nu vota e ceva sacru. Pai… e sacra, de acord, dar in CONDITII NORMALE. Or, campania dusa de PSD (fatisa sau prin interpusi) numai normala nu este.

    0
    0
  25. #67 Comentariu nou

    Prim ministri in functie, candidati la presedintie:

    – Jacques Chirac, Franta 1988
    – Edouard Balladur, Franta 1995
    – Lionel Jospin, Franta 2002
    – Robert Fico, Slovacia 2013
    – Recep Tayyip Erdogan, Turcia 2014

    0
    0
  26. #69 Comentariu nou

    Felicitari pentru articol d-le Vlad Petreanu !

    0
    0
  27. #70 Comentariu nou

    APEL PENTRU REFORMA CLASEI POLITICE CORUPTE !

    CU TOTII LA VOT! ! NU MAI STATI ACASA !

    NU VOTATI CORUPTII SI HOTII ! NU SUNTEM NICI RATATII, NICI NEVOLNICII EUROPEI !

    ‘’Un popor care voteaza corupti, impostori, hoti si tradatori, nu este victima, este complice”- George Orwell.

    Pasivitatea, indiferenta , supararea sau furia celor care nu voteaza este complice cu cei care fura. Cei care tac sunt la fel de vinovati ca si cei care fura si care fug de lege.

    NOI ii platim si NOI le dam puterea si EI isi bat joc de noi cu aroganta si nerusinare, incalcand legi peste legi. Politicienii oportuniști, profitori și corupți în buna parte își voteaza legi pentru hotie.

    10 DECEMBRIE 2013 – MARȚEA NEAGRĂ A DEMOCRATIEI ROMÂNEȘTI.

    25 de ani de politică disprețuitoare ajung pentru a învăța simțul cetățenesc necesar pentru reforma clasei politice?

    1-3-7-15-28 politicieni au fost condamnati penal: un prim ministru, 3 miliardari, 7 ministri, 15 presedinti de consilii judetene, 28 de parlameari.

    54 DE POLITICIENI DE PRIM RANG AU FOST CONDAMNAȚI PENAL ÎN ULTIMII ANI ! POLITICIENII ROMÂNI SUNT RUȘINEA EUROPEI !

    Mult mai multi politicieni din ministere, consilii judetene si locale sunt in anchete de cercetare penala, in timp ce 40% din populatie traieste in conditii de risc de saracie.

    O mare parte a populatiei este disperată și scârbită de marasmul moral, economic, social, politic.

    Multi oameni sunt abrutizați de sărăcie si aflați la limita supraviețuirii sunt înșelați prin manipulări abjecte.

    Conducerile judetelor si oraselor sunt organizate pe CLANURI DE INTERESE SI DE CORUPTIE.

    Guvernul ? Tot el face si legile ? Parlamentarii sunt 588 ?

    De 25 de ani toleram hoti care au distrus economia si au jefuit tara aducand-o in marasm moral!

    Acestia sunt politicienii care ne conduc?

    Cei care fug cat pot de justitie si cei care fac legi pentru POHTA ce-au pohtit ?

    „Clasa politica postdecembrista este cea mai incompetenta, cea mai lacoma si cea mai aroganta din istoria Romaniei”- acad.prof. Florin Constantiniu.

    Lipsa de caracter a VIKTATORULUI dominata de orgoliu excesiv, egocentrism, mitomanie, inselaciune perpetua, versatilitate patologica, tupeu, aroganta si habarnamism este catastrofala pentru tara!

    PSD – PACALEALA SPAGA DISPRETUL un- partid frauda vrea sa devina partid stat in care frauda va fi legala, iar clanurile de coruptie vor dispera oamenii in asa masura incat vor urma cataclisme sociale.

    Incalcarea permanenta a drepturilor – 3 milioane de romani sunt fortati de multi ani sa caute de lucru de izbeliste in afara tarii.

    Majoritatea politicienilor sunt produsii unui sistem profund corupt al democratiei originale romanesti care a promovat coruptia, clientelismul, nonvalorile, mitocania, populismul si infractionalitatea politica organizata in locul meritocratiei, al respectarii institutiilor statului de drept si al respectarii legilor.

    Minciuna , demagogia, inselatoriile si manipularile de tot felul fac casa buna cu hotia si lichelismul. Acestea sunt calitatile politicienilor !

    Neprotejarea valorilor morale a dus la criza morala a societatii, care s-a transformat in criza sociala !

    Pentru a reforma clasa politica, NOI NE-AM SCHIMBAT ? NOI nu suntem ca EI ?

    Altruismul, cumpătarea, onestitatea, respectul, devotamentul, angajamentul și responsabilitatea le-ai dobândit prin educație, prin cultură și prin interacțiunea cu semenii tăi ?

    Fii TU schimbarea pe care doresti sa o vezi in lume !

    DACĂ NU ACUM, CÂND ? DACĂ NU NOI, CINE?

    O CLASĂ POLITICĂ CORUPTĂ TREBUIE REFORMATĂ SI SCHIMBATĂ PRIN ORICE MIJLOACE PASNICE!

    0
    0
  28. #72 Comentariu nou

    Domnule Petreanu, sa speram ca pensionarii de peste 25 de ani de aici inainte, practic generatia celor de 40 de ani de acum, vor avea creierele mai luminate si nu se vor lasa amagiti asa de usor…sa mai speram ca agricultura nu o sa se faca peste 25 de ani tot cu sapa, iar mediul rural o sa fie atat de evoluat incat nu se vor mai lasa incantati de o caldare si un kg de zahar…sa mai speram ca pana atunci PSD-ul se va sterge de pe fata pamantului iar milioanele de mame si tati ce au plecat prin Europa se vor intoarce acasa la copiii lor dorind sa faca ceva aici si acum…sa mai speram ca ceilalti, cei care se perinda pe la putere si nu sunt din PSD, nu se vor transforma peste noapte in hiene…sa mai speram, ca vorba aia romaneasca; „speranta moare ultima”…si de obicei de ras!

    0
    0
  29. #73 Comentariu nou

    bun articol. sper sa scapam o data de mizeria rosie..prea mult timp au parazitat tara

    0
    0
  30. #74 Comentariu nou

    Imi pare rau, dar trebuie sa va atrag atentia asupra celor scrise de dvs: ,,Acest partid care guvernează România a implicat fără scrupule Biserica Ortodoxă în campania electorală – o Biserică şi aşa prea uşor coruptibilă, prin tradiţie şi dogma”.
    Cu astfel de afirmatii va descalificati. Cum adica Biserica ,,coruptibila prin traditie si dogma”? Ori habar nu aveti ce inseamna traditie si dogma, ori ce inseamna coruptibil…
    Iar primul articol/stire la care faceti trimitere spune ca Mitropolia Clujului ar fi cerut… nu ca a cerut… Nimic dovedibil!
    Iar in celalalt articol, faptul ca la manastirea Cozia s-ar fi distribuit biletele electorale, nu insemana ca cineva din manastire a facut-o!

    Nu sunt simpatizant de stanga, din contra, dar nu cred ca e corect ca cineva sa atace Biserica doar de dragul de a fi la moda. Daca psd-ul se foloseste de Biserica in campanie, nu inseamna ca atacand Biserica avem dreptate sau ca atragem mai multe voturi pentru ai nostri. Nu trebuie atras capitalul aruncand cu pietre in singurele valori ramase.
    Pe langa asta, oricine va veni la putere va trebui sa tina cont de procentul de ortodocsi.
    Parerea mea!

    0
    0
    • #75 Comentariu nou

      CINE amesteca biserica in politica? Toti! Catolici, Reformati, Ortodocsi, Greco-Catolici. Toti au de câstigat la o adica…nu-i asa?
      PROCENTUL DE ORTODOCSI…? Povesti la gura sobei…

      0
      0
    • #76 Comentariu nou

      Da, domnu’ Vlad, te iei de biserica noastra, sfanta si stramoseasca. Vrei sa le stea in gat milioanele de lei primite, din intamplare si pronie cereasca, fix acum la alegeri?

      0
      0
    • #77 Comentariu nou

      Da! Domnul Petreanu chiar greseste.
      Este prea diplomat si spune ca biserica e coruptibila nu Corupta. Cel putin cea Ortodoxa. Aici nu ma refer la toti preotii si popii din tara ci la conducerea bisericii ortodoxe romane. Prea departe sunt conducatorii ortodocsi de ceea ce propavaduiesc.
      Inteleg ca e normal ca Biserica sa nu plateasca taxe dar macar sa nu fie imbogatita pe banii nostri care muncim.
      Cat despre restul articolului: e bun, o campanie murdara dintr-o parte si una complet anemica din cealalta. Unii corupti vorbesc mult si prost ceilalti se ascund sa uite lumea ce au facut si ei in ultima vreme. Dar cu Tariceanu prim ministru Ponta m-a convins……….. Deci NU.

      0
      0
  31. #78 Comentariu nou

    Da,un jeg total care a redat salariile,pensiile,alocatiile,demnitatea de a fi roman…… In acest moment sintem in fata unui pod ! La unul din capetele podului se afla,intr-adevar ” un jeg total”! Intrebarea este …LA CARE CAPAT? Despre trafic de copii se aude parinte?

    0
    0
    • #79 Comentariu nou

      „a redat salariile,pensiile,alocatiile,demnitatea de a fi roman”… pfff, macar de ai fi in stare sa argumentezi cand si cum a facut el asta(avand in vedere ca e cea mai mare minciuna care ai invatat-o de la Antena3).. a introdus in 2 ani de cand e la guvernare 35 de taxe noi, s-a pisat pe piata de investitii pentru a pastra impresia unei „false” economii in crestere, doreste gratierea tuturor grupurilor de infractiori ale brigazii FSN de stanga mentionata in articol.. s.a.m.d
      … da, deci nu, deci check. Mai documentati-va inainte sa scrieti astfel de aberatii

      0
      0
    • #80 Comentariu nou

      Care salarii?O sa-ti dau un exemplu concret:mama mea e angajata a unui spital de stat.I s-au luat 25% din salariu pe timpul crizei.Nici pana acum nu i s-au returnat banii aia,si doar s-a promis returnarea lor de multa vreme.Nu doar mama mea e in aceeasi situatie,ci toti angajatii spitalului.Dar vina nu apartine spitalului ,ca doar nu spitalul a dat ordonanta sa se taie din salarii.

      0
      0
    • #81 Comentariu nou

      Deci inteleg ca guvernul Ponta nu a dat tuturor banii inapoi asa cum se laudaPonta.

      0
      0
  32. #82 Comentariu nou

    Mihai,
    sunt curioasa cum comentati cele inregistrate in urmatorul film:
    https://www.facebook.com/video.php?v=969366143077739

    Institutia BOR e, din pacate, foarte departe de a fi ireprosabila.

    Si era atat de simplu ca, printr-o luare de pozitie oficiala, sa se comporte civilizat si sa se distanteze de partizanatele electorale. Atat de simplu.

    0
    0
    • #83 Comentariu nou

      Multumesc, Irina, am accesat pagina si am urmarit aproape tot filmuletul. Este jenant ceea ce s-a intamplat acolo. Parintele a incercat sa mai remedieze situatia, dar nu i-a reusit.
      Totusi, nu inseamna ca mai marii lui l-au pus sa le aduca pe cucoanele alea acolo, sa faca campanie electorala. Decizia i-a apartinut, chiar daca nu se astepta la consecinte…
      si asta nu inseamna ca Biserica este coruptibila prin ,,traditie si dogme”.
      Si eu voi vota anti-Ponta. Dar, din pacate de 20 de ani votez anti, in loc sa votez cu cineva care sa ma fi convins pe deplin… Astept pe cineva alaturi de care sa ma simt mandru ca sunt Român, cu tot ceea ce presupune aceasta (credinta, cultura, istorie, traditii etc.). Eu simt româneste, sunt mandru de asta, dar n-am gasit pe cineva care sa ma reprezinte. Inca!
      Iar Iohannis nu ma deranjeaza nici ca origine etnica, nici ca credinta. Dar nu m-a convins politic. Cu el voi vota, anti-Ponta.

      0
      0
    • #84 Comentariu nou

      Buna seara Mihai,
      iarta-mi curiozitatea… ce varsta ai? Ce inseamna pentru tine „(credinta, cultura, istorie, traditii etc.)” din care sa reiasa mandria de a fi Roman?
      Cu respect Cristian G

      0
      0
    • #85 Comentariu nou

      Buna dimineata George Cristian!

      Am 40 de ani, ,,batuti pe muchie”.

      Intrebarea a doua e foarte buna. Pentru ca, incercand sa scriu un raspuns vad ce greu este… Asa, in cateva cuvinte:
      Credinta: smerenia de a trai in Ortodoxie, cu tot ceea ce este frumos in ea,
      Cultura: mai mult bucuria de a putea spune ca sunt produsul (era sa scriu,,emanatia” 🙂 unui mediu din care au iesit atatia oameni, elite mondiale in multe domenii),
      Istoria: mandria cu faptele stramosilor, domnitori, boieri, popor,
      Traditii: tot ceea ce ne defineste ca popor, mostenit din strabuni.

      Asta nu inseamna ca nu sunt alarmat de tot felul de superstitii si obiceiuri care impanzesc credinta multora si carora li se da o explicatie crestina, fara a avea vreo legatura cu invatatura de credinta,
      ca nu sunt uimit de nivelul de sub-cultura al copiilor nostri,
      ca nu ma scarbeste modul cum se reinterpreteaza istoria, in cele mai nazdravane variante, si doar pentru a fi la moda,
      si ca nu ma ingrijoreaza ,,traditiile” inventate sau importate in ultimii 25 de ani si reinterpretarea celor vechi, din care nu se pastreaza decat uneori forma…

      Sunt ferm convins ca nu stam mai rau ca altii. Poate si de-aia s-au luptat atat pentru a ne cobora invatamantul la nivelul lor. Fluturand niste principia false, au reusit.
      Mandria nu inseamna ura impotriva altuia. Stam la masa, de la egal la egal, si cu neamtul si cu italianul si cu maghiarul. Dar cu fruntea sus! Frateste.
      Vorba ‘ceea: n-am nimic cu nimeni, sa ma lase asa cum sunt. Dar daca ma calca pe nojite, imi aduc aminte cine-am fost.

      Multumesc pentru timp si intelegere,
      Mihai

      0
      0
  33. #86 Comentariu nou

    MINCIUNI! GUVERNUL NU POATE MARI NR SECTIILOR DE VOTARE PT CA NU II PERMITE CONSTITUTIA SA FACA ASTA INTRE TURURLE ELECTORALE!
    PROTESTATARII AU FUGIT DIN ROMANIA PT CA NU LE-A PLACUT REGIMUL BASESCU SI ACUM PROTESTEAZA CA NU AU PUTUT VOTA CU IOHANIS, OMUL LUI BASESCU!

    0
    0
    • #87 Comentariu nou

      Postac trist.

      0
      0
    • #88 Comentariu nou

      Nu sunt minciuni ci doar tu esti un PSD-ist mincinos. Guvernul a dat o ordonanta care a favorizat traseismul electoral al primarilor si cosilierilor din consiliile locale si judetene pentru a isi castiga mai multa putere in teritoriu cu mai putin de 6 luni inaintea campaniei electorale contrar a ceea ce prevede legea electorala care interzice modificari cu mai putin de 6 luni inaintea campaniei electorale dar nu este capabil sa rezolve problema romanilor care voteaza in strainatate cu toate ca aceasta nu ar vicia rezultatele campaniei electorale intr-un sens sau altul spre deosebire de ordonanta care a favorizat traseismul electoral al primarilor si cosilierilor din consiliile locale si judetene care a avut ca scop de a castiga mai multa putere in teritoriul pentru PSD si deci mai multe voturi pentru Ponta.

      0
      0
  34. #89 Comentariu nou

    s-au legat de Macovei care era IN STRADA. explicand – cumva – ce importanta are prezenta ei acolo 🙂 zau? pai… suntem orbi? Melescanu e MINISTRU DE EXTERNE 🙂 punem in balanta aparitiile astea? se anuleaza reciproc avantajele?

    0
    0
  35. #90 Comentariu nou

    Mihai,
    Va multumesc pentru raspuns.

    Nu stiu cat stiti despre felul in care e organizata si functioneaza BOR.
    Ce stiu eu (si anume ca e o organizatie birocratica, bazata sistematic si strict pe aprobarile de la superiori) ma face sa cred ca, daca interventia doamnei / doamnelor cu pricina nu ar fi fost autorizata expres, preotul respectiv si-ar fi pierdut cvasi-imediat locul de munca. Oare s-o fi intamplat asa…?
    (trecem peste cat de des se aud in bisericile ortodoxe cuvantari tinute de enoriasi… sau de enoriase… )

    Ma intorc la ce-am spus mai devreme: BOR s-ar fi putut distanta extrem de elegant de partizanate. A ales sa n-o faca.

    0
    0
    • #91 Comentariu nou

      Si eu multumesc pentru dscutia atat de civilizata.
      Da, daca pe timpul campaniei electorale, Biserica
      s-ar fi retinut in a multumi celor care au ajutat-o in ultimul timp,
      ar fi fost mai bine.
      In schimb, chestia cu coruptibilitatea Bisericii ,,prin traditie si dogma” e o gogomanie! Aici autorul ar trebui sa modifice textul. Sau sa citeasca oleaca, ca sa-si clarifice termenii.
      In rest, toate bune.
      Traiasca ai nostrii!

      0
      0
  36. #92 Comentariu nou

    😀 😀 😀
    Cu 5 zile inainte de cel de-al doilea tur al alegerilor prezidentiale, Consiliul Local Constanta scade pretul la gigacalorie de la 358 lei la 310 lei pentru iarna 2014-2015, diferenta de tarif urmand sa fie suportata de municipalitate dupa ce a primit de la Guvern suma de 19 milioane lei. Incepand cu iarna 2015-2016, mentinerea noii subventii de 14% si pentru constanteni urmeaza sa fie stabilita in urma consultarii populatiei, potrivit lui Radu Mazare, primarul Constantei.

    0
    0
  37. #93 Comentariu nou

    Intr-adevar,Vlad Petreanu,din pacate pentru VVP,are mult mai multa drep-
    tate in tot ceea ce ne spune despre caracterul murdar si insalubru al campa-
    niei electorale desfasurata de psd-eul inspaimantat de pierderea alegerilor.
    Dupa ce au impartit cu nemiluita pomeni electorale,tot ce am putea noi inte-
    lege din comedia burlesca intretinuta de Firea,Olguta si inca multi altii,care
    n-au auzit de rusine si nici de ceea ce s-ar cuveni sa extraga din cuvantul…
    abjectie care,din pacate,este dejectata in spatiul public de niste femei ce se
    pretind a fi purtatoare de adevar .

    0
    0
  38. #94 Comentariu nou

    Ce va fuge tuturor in aceste mizerii de posturi, este ca fara opozitie se ajunge la ceea ce este actuala guvernare, asa ca nu va mai fastaciti atat, mari intelectuali socio-politici, e de bun simt sa realizezi ca oricare ar fi lumina, umbra va fi intodeauna. Ignoranta este noaptea mintii, se mananca unii pe altii cu dezinformarea, si voi muscati indiferent de unde ar fi ea; gloata de flamanzi tabarata pe bucatica care presupuneti ca are mai putini viermi, puneti mana si informati-va inainte sa luati la asalt toate taraturile aratand ca alte taraturi ar fi mai bune.

    Minti alienate de retelele sociale:
    Vlad Petreanu demisionează de la Antena 3 şi merge la B1 TV. Nu vi se pare un pic dubios? Mie unul da, dar ce sunt eu sa contez.

    Si in plus acest coment va avea nevoie de aprobare si nici macar nu va aparea, asa ca…

    Cu stima, un tanar care gandeste obiectiv, cu greselile gramaticale de rigoare, dar obiectiv

    0
    0
  39. #95 Comentariu nou

    Majoritatea celor spuse de tine sunt corecte. Exceptie fiind BOR unde nu era nevoie sa intervina nimeni. Iti inchipui ca BOR ar fi sustinut pe Iohannis? Hai sa fim seriosi. E greseala cretinilor care l-au desemnat sa candideze. Cat despre metodele din teritoriu sunt convins ca asa au procedat si unii si altii. Ca tu le accentuezi pe ale celor de la putere si le minimalizezi sau ignori pe ale opozitiei nu e de discutat. Vezi tu incidentul „Geoana” a invatat pe toata lumea ce are de facut si ca orice conteaza. Daca spuneai ca intreaga clasa politica e o mizerie erai si corect si credibil. Asa esti doar in categoria celor ce vad numai in directia din care se doreste.

    0
    0
  40. #96 Comentariu nou

    Stiti care e nenorocirea cu hotia electorala(si celelalte hotii ale lor)la PSD-isti?Ca ei vor sa aiba si mana lunga si gura mare!Un hot destept macar fura in liniste,ei fac si galagie dupa modelul bolsevic!Ei lovesc,si tot ei tipa!

    0
    0
  41. Exact despre asta am scris si eu, PSD-ul are ca mesaj de campanie ura. Si nimic altceva. Se axeaza strict pe „ceilalti sunt mai rai si mai prosti”. In nici un moment nu l-am auzit pe Ponta vorbind despre ceva pozitiv legat de el.

    Nu vorbesc decat despre cat de rai sunt ceilalti. Si gluma proasta este ca lumea ii crede fara sa cerceteze. Oamenii nu stiu nimic despre Ponta, ei il voteaza ca au boala pe Basescu. Care-i legatura? Nici una, ei voteaza anti Basescu desi Basescu nu candideaza.

    Si chiar si-asa, daca s-ar uita putin la Ponta l-ar vota pana si pe Basescu doar sa nu iasa, dar nu o fac. Eu stiu ura si doar atat. Si asta nu e vina PSD-ului. Asta e vina noastra ca societate.

    0
    0
  42. #98 Comentariu nou

    Felicitări pentru articol! Reflectă întocmai ceea ce a făcut PSD-ul în această campanie electorală. Dar, din păcate există încă mult prea multe persoane care nu conștientizează aceste fapte.

    0
    0
  43. #100 Comentariu nou

    Pana si americanii au ceva de spus!

    https://www.youtube.com/watch?v=YD-5Doc6SZw

    0
    0
  44. #101 Comentariu nou

    In ce tara traim? Ai putea sa intelegi amaratii aia care voteaza pentru o punga de faina sau o paine, ca urla foamea in ei … da’ astora ce nu le ajunge? N-au destui bani stransi din „taxele” de nunta/inmormantare/pomana? Vor aleile la biserici pavate cu aur? Ce vor? O sa le paveze … cu viitorul nostru. Suntem vanduti ieftin si din pacate nu avem nicio putere. Sunt mult mai multe creiere spalate in Romania decat oameni care gandesc. Suntem o tara repetenta. Putem sa ne facem bagajul deja …

    0
    0
  45. Nici pe vremea lui Ceauşescu Biserica Ortodoxă nu a fost atît de supusă puterii politice. ca să numai vorbim de mînjirea ideii de credincios http://blog.itmorar.ro/victor-ponta-ortodox-privat/

    0
    0
  46. #104 Comentariu nou

    Daca iese Ponta e clar ca avem in tara mai mulți prosti decât e normal…

    0
    0
  47. #105 Comentariu nou

    Frumos spus si foarte la obiect! Din pacate suntem domnule Guran un popor usor „cumparabil”, o sticla de ulei, o punga de faina sau te miri ce lucru marunt care vine gratis, nu convinge cu cine sa votam! Pe langa multe alte probleme cu care se confrunta aceasta natiune, aceasta este una dintre cele mai grave. Am 35 de ani si merg la vot atat eu cat si prietenii mei de aceasi varsta din convingere si nu pentru vreun stegulet de 0,50 de bani primit cadou sau vreo pereche de bocanci sau pantofi sport primiti in dar de la „gasca” ce umbla sa cumpere alegatori in perioada alegerilor. Merg la vot din convingere, ascult cu atentie emisiunile in care candidatii sunt invitati si votez cu cel care cred eu ca merita. Nu pot fi cumparat pentru ca am un venit decent care imi asigura si o coloana verticala demna insa sunt multi saraci domnule Guran, care pentru te miri ce cadou minuscul, e influentabil sau milioane de pensionari carora li s-a pus la pensia de 350 de lei insa 50 de lei, fac din premier un idol si il voteaza fara sa stea prea mult pe ganduri, de unde vin acei 50 de lei in plus si ce eforturi va trebui sa faca aceasta tara ca sa ii acopere dupa campania electorala. Pe final as dori sa mentionez ca vor mai trebui sa treaca in aceasta tara cel putin 100 de ani ca generatiile lui Ion Iliescu sa treaca iar cei din urma sa inteleaga adevarata democratie, liberul arbitru si demnitatea de a alege pe cineva din convingere si nu pentru ca ti-a cumparat constiintma cu un cadou banal….!

    0
    0
  48. #106 Comentariu nou

    Campania furibunda dusa de PSD cu toate „armele”,nu conteaza cum si in ce fel ,ar trebui sa ne dea de gandit,prea sint disperati sa cistige ,prea pun la bataie tot ,arunca cu pomeni,cu minciuni,cu amenintari orice numai sa cistige,asta ma face oarecum sa imi fie frica si sa ma gindesc ca s-a ajuns mult prea departe pe un drum de care am vrut sa scapam acum 25 de ani,parca ne intoarcem inapoi de unde am venit…ne-am pierdut busola ,nu mai stim ce vrem .Faptul ca cei care depind de bugetul statului intr-un fel sau altul sint mult mai multi decit cei din mediul privat este un mare handicap pentru toti ,este o masa mare de manevra care poate fi manipulata sa faca ceea i se cere de saptamini de zile au fost luati pe rind toti bugetarii si au fost fie imbunati cu pomeni,fie amenintati ,fie mintiti,orice doar sa cistige Ponta ceea ce nu e bine deloc nici pentru bugetari(ca doar nu cred ca vor fi bani pentru toate promisiunile facute) dar nici pentru cei din mediu privat unde sigur vor fi cresteri de taxe si impozite si amenzi cu nemiluita.Trebuie gindite lucrurile foarte bine si neaparat trebuie sa iesim la vot.

    0
    0
  49. #107 Comentariu nou

    Glont pe teava!

    0
    0
  50. #108 Comentariu nou

    Si uite-asa ramane Romania in paradigma smenozelii,a complicitatii la furt si minciuna.
    Daca asa vrea boborul cel(ne)muncitor si degraba usor de manipulat prin pomeni platite, mai apoi, in special de cei putini care muncesc si vor o Romanie a (totusi!)lucrului bine facut…

    0
    0
  51. #109 Comentariu nou

    Bravo Vlad Petreanul pentru acest articol. Ascultandu-te ieri impreuna cu colegul tau Moise am avut senzatia ca esti in tabara PSD-ului si acest lucru ma intristat foarte mult pentru ca eu te ascult aproape zilnic si te apreciez ca un om cu un nivel intelectual si de cultura generala peste medie si deci dupa parerea mea nu aveai cum sa votezi cu un partid care este continuatorul defunctului PCR doar ca PCR-ul era un partid bun si pentru oameni, mai patriot, pe cand PSD-istii sunt doar pentru prosperitatea si bunastarea lor.

    0
    0
  52. #110 Comentariu nou

    Cred ca te-ai grabit cu articolul 🙂
    N-ai apucat sa scrii de gaini.
    …aaa si sa nu uitam reclamele anti-Iohannis cu copiii.
    …cine stie ce mai urmeaza in urmatoarea saptamana?

    0
    0
  53. #111 Comentariu nou

    Prin ceea ce se intampla acum prin modul cum se desfasoara aceasta campanie electorala, prin faptul ca romanii din diaspora nu sunt lasa-ti sa voteze, prin toata aceasta campanie murdara am senzatia ca retraiesc (chiar daca atunci nu existam) alegerile din 1947 cand comunistii au venit la putere scotand in fata un intelectual Dr. Petru Groza dar de fapt cei are au condus tara au fost comunistii. Ceea ce se intampla este tragic dar si mai tragic va fi daca Ponta va iesi presedinte si atunci comunistii vor detine si presedintia Romaniei. In ultimul timp ma insoseste tot mai des regretul ca nu am plecat din tara imediat dupa revolutie intr-o tara cu adevarat democrata.

    0
    0
    • #112 Comentariu nou

      Eu am stiut ca in Romania nu va fi niciodata bine inca din 1989 si am stiut si de ce:din cauza rusilor care nu doresc sa piarda sferele de influenta castigate in urma celui de al II-lea razboi mondial.Si asa pierderea de influenta de tip obedient ii turbeaza,ii face sa spumege si sa-si doreasca sa „dea o lectie”tuturor acelora ce se bucura ca nu mai trebuie sa se gudure pe langa ei.Ca atare am incercat o parasire definitiva a tarii dar nu aveam nici bani,nici INFORMATII!Cine are informatii este un om puternic si cu ajutorul lor esti sau devii un om liber,dar tocmai din aceasta cauza informatiile adevarate nu se gasesc nici la chiosc si nici pe internet decat daca cauti si alegi cu multa migala din toxinele ce circula datorita serviciilor secrete ce impanzesc Lumea cu dezinformari cu ajutorul carora isi ating multe obiective.Pentru a pleca definitiv din Romania trebuie sa obtii rezidenta in alta tara si sa gasesti acolo de munca,ceea ce nu te face un om prea liber…insa te face un om care duce o viata mai buna.Pentru a reusi sa obtii deplina libertate ai nevoie de bani MULTI din care sa calculezi fie cum sa-i cheltui si sa-ti ajunga pana la sfarsitul zilelor,fie sa incepi sa faci afaceri in alta tara.Daca ai bani nu ai nevoie de rezidenta!Pur si simplu stai intr-o tara atat timp cat iti permite legea,apoi faci o excursie intr-alta si revii in cea dintai unde iarasi ai o perioada lunga de liniste legala.Din pacate varsta mai inaintata si saracia nu sunt cele mai de folos ajutoare pentru asta precum si lipsa in continuare a informatiilor din diverse tari.

      0
      0
    • #113 Comentariu nou

      Imi pare rau dar nu sunt de acord cu tine, acesta calatorie perpetua prin lume este de fapt o fuga ori eu cred ca nu poti sa fugi la infinit dintr-o tara in alta … eu cred ca tara in care traiesti trebuie sa insemne ceva pentru tine, trebuie sa fi legat de aceasta tara prin niste legaturi de suflet asa cum sunt eu legat de Romania pentru ca aici mi-am petrecut copilaria aici imi sunt ingropati mosi si stramosii, cele mai multe amintiri ma leaga de Romania aici am cei mai multi prieteni si prietene, …, si eu unul nu as putea sa fiu un calator perpetu prin lumea larga oricati banii as avea.

      0
      0