Ruleta românească: traversarea pe DN1

Traversare pe DN1 – captură din camera de bord, Vico Marcus 4

Joi după-amiază, în Otopeni, o doamnă traversa cu deosebit calm DN1. Cu totul, 6 benzi de circulație în mare viteză și un parapet de-ncălecat.

Nu părea nebună; m-a înjurat cu un gest elocvent după ce am trecut, am privit-o în retrovizoare, și și-a continuat traversarea. Am pierdut-o din vedere înainte să ajungă la parapet.

Pe DN1 – să mai spun? – se merge tare de tot, de obicei cu 90 și peste, aproape întotdeauna în coloană pe fiecare bandă.

Ce faci când se găsește câte-un inconștient dintr-ăsta căruia i-e lene să meargă pe trotuar 200 de metri pân-la prima pasarelă și se-apucă de traversat de capul lui, printre șuvoaiele de mașini?

Nu mai știu – ce mai zice Codul Rutier despre vinovăție dacă storcești în aceste condiții un pieton iresponsabil?

Articol din categoria: ACTUALITATE

21 comentarii Adaugă comentariu

  1. Se va stabili la expertiza viteza auto (aici e cu dus si-ntors, sunt mari manevratori acesti „experti”) si daca esti in limita zonei pietonul (daca supravietuieste) va fi obligat la plata daunelor. Il vei actiona pe civil, proces de durata si daca are venit mic, judecatorul va da esalonat lunar, 1/3 din cat castiga. Daca are bunuri, se executa cu un executor judecatoresc….alti bani alta distractie.
    Daca nu supravietuieste, te poti indrepta inspre rudele care vor dezbate masa succesorala, etc.
    Batai de cap, bani si timp…
    Mai exista si Fondul ala, acolo ajungi daca nu are nici un venit si nici un bun.
    Deci e mai sanatos pentru toata lumea sa eviti, injuri si eventual oprit si dat 2 dupa ceafa 🙂

    0
    0
    • #2 Comentariu nou

      Deci tu oprești pe DN, în plin trafic, și probabil provoci un accident în lanț? Bravo!

      0
      0
    • #3 Comentariu nou

      Poate nu ar fi rău daca s-ar instala niște panouri obturatoare care practic să transforme șoseaua în cauza intr-un tunel…pe de altă parte,la ce traseu au majoritate DN-urilor de la noi, prin n-șpe localitați,nu știu cât de rentabil e! Ar trebui să fie pt.că vorbim de vieți pierdute! 🙁

      0
      0
    • @Dan, nu esti prea destept, nu ? Sau crezi ca as opri pe banda 2 cum poate faci tu sau altii ? Nu draguta, incetinit , evitat pietontul, asigurat, semnal, schimbat pe B1 si apoi in afara drumului, prins pietonul din urma si dat 2 dupa ceafa.
      Pe bune acum, trebuie explicate chestii din astea ?

      0
      0
    • #5 Comentariu nou

      Prind pietonul din urmă cum? Alergând după el peste benzi sau ocolind pe la pasarelă? Ca să știu și eu data viitoare când vreau să fiu arestat pentru lovire, ultraj, vătămare corporală sau mai știu eu ce.

      0
      0
    • Traversez pe pasarela si te bat pana iti revii ca data viitoare sa ocolesti pe unde trebuie.
      In lumea ta asta se va numi „ultraj”.
      Am ras.

      0
      0
  2. #7 Comentariu nou

    Eu, cand aud de pasarele, am chef de dat bataie. Pe pasarele sa urce cine le-a inventat. Si sa mergi „200 de metri” pana la pasarela si inca 200 inapoi unde ai treaba, ai mai adaugat juma’ de kilometru in programul zilnic.

    Cred ca e greu sa traiesti in astfel de zone, nu stiu care e treaba cu doamna din film, dar o inteleg pentru ca si eu sunt pieton si stiu ca este din ce in ce mai greu sa fii pieton.

    0
    0
  3. #13 Comentariu nou

    Sper ca odata cu finalizarea intrării A3 din Bucuresti, sa se mai faca ceva si pentru localitățile din lungul DN1, actualmente e pur si simplu prea mare bătaia de cap sa utilizezi alternativa. Poate ca ar trebui scăzută limita de viteza prin localități si in paralel evaluat daca s-ar putea in timp reloca unele case, in satele care nu sunt chiar centrate macar, pentru a limita nevoia de a ajunge in situatia doamnei de mai sus, si pentru a tine drumul național departe de oras, inclusiv la vecinii unguri am vazut cum fac astfel de demersuri. Nu imi pot imagina cu cat stres trebuie sa trăiască acești oameni zi de zi, iar de poluare (noxe si fonice) nici nu mai zic, si cred ca autoritățile ar trebui sa acorde mai multa importanta acestor aspecte. Radarele fixe oricum trebuiesc refăcute, prea putini oameni pricep ca sunt zone, unde chiar ar trebui respectate, intre 60-70 si 90+ ,cred ca in ceea ce privește frânarea in condiții de urgentă, va face diferența intre viata si „pata pe beton”. Sunt de acord ca momentan trecerile de pietoni nu au ce cauta la nivelul solului, dar tot pentru protejarea pietonilor de mult prea numeroșii participanti la trafic ce nu conduc prudent… Dar nici nu mi se pare ok sa le acceptam drept normalitate, autoritățile trebuiesc împinse sa vina cu solutii mai bune. Drumuri bune va doresc!

    0
    0
  4. #14 Comentariu nou

    Vlad, întrebarea este: de ce sunt nevoiți atat de multi oameni sa-si riște viețile, încercând sa traverseze?

    In Romania, exista inca zone rurale, dens populate, străbătute de „autostrăzi”.
    Da, „autostrăzile” României, sunt acele drumuri cu o banda pe sens (uneori doua, pe alocuri), pe care se merge cu viteze excesive in localitate.

    Așadar, apare un conflict enorm intre „Vitezomanul grăbit” si cei din comunitățile locale, care vor sa treacă strada pentru a cumpara o pâine (sau „un kil” de țuica) de la chioșcul de vis-a-vis.

    Nicăieri in lumea civilizata nu am întâlnit o asemenea situație. De obicei ai sate pitorești, străbătute de drumuri secundare, cu trafic foarte usor si viteze rezonabile (cei care merg pe acolo, nu se grăbesc undeva), si ai autostrăzi izolate, bine delimitate, care unesc puncte cheie de pe harta.
    In concluzie, nu pot fi de acord cu tine de data aceasta.
    Chiar nu poti cere acelor oameni sa caute o pasarela, ci poti cere autorităților sa construiască rute alternative sau macar pasaje supraterane/subterane, cu panta mică de acces. Pe pasarelele acelea, sa urci tu la 80 de ani…mai vedem 😉

    0
    0
  5. #15 Comentariu nou

    Legea zice că-ţi saltă permisul pe durata cercetarilor. Dosar penal din culpă! Şi dacă eşti tare-n gură îţi găsesc militienii si yie o vină! În Otopeni viteza maximă este de 70km/h!

    0
    0
  6. #16 Comentariu nou

    o tampenie uriasa sa mergi printre masini dar in acelasi timp e o cretinitate totala schema cu pasarele sau garduri pe mijlocul drumului sa nu poata traversa lumea sau sa se chinuie cand o fac. o sosea de tipul ala nu are ce cauta acolo in primul rand. e o discutie de ani de zile si solutia a fost intotdeauna in sprijinul masinilor. sa traiasca taficul, da-i dracu de pietoni.

    0
    0
    • #17 Comentariu nou

      Pe același subiect, aștept cu interes construcția pasarelei care să înlocuiască trecerea de pietoni din fața bazarului sucevean. Promite a fi interesant, pentru că va fi însoțită de măsuri care să împiedice pietonii s-o mai ia ca vaca printre mașini, respectiv: garduri înalte, sârmă ghimpată… Bine, sârma e de la mine.

      0
      0
  7. #18 Comentariu nou

    Poti sa mai comentezi ceva daca viata inseamna 400m dus intors !

    0
    0
  8. #19 Comentariu nou

    Vina pietonului e clara, dar daca si soferul a incalcat o regula de circulatie, de exemplu a depasit viteza, este trimis in judecata pentru ucidere din culpa sau vatamare corporala din culpa. Daca e doar vatamare, soferul se poate impaca cu victima. Viteza se stabileste printr-o expertiza facuta in cursul urmaririi penale.

    0
    0
  9. #20 Comentariu nou

    Nu am mai mers pe DN1 cam de cand s-a facut autostrada A3. Si nu imi pare rau. Acum 5 ani era sa pierd o roata la 100 la ora din cauza unui vulcanizator prea obosit ca sa o stranga k lumea.
    Daca eram pe DN1 , acum nu mai eram sa scriu texte pe blogul lui petreanu’..
    .Fiind pe A3 am scapat….

    Chiar daca pare peste mana sa o iei prin Pipera sau pe centura de la Otopeni, credeti-ma, „face toti banii”…

    0
    0
  10. #21 Comentariu nou

    Nu se vrea sa se rezolve problema la Otopeni.
    Realizezi ca nu costa relativ mai nimic o pasarela pietonala cu elevatoare? Pune cate una din asta asa cum zici ca ar fi , la fiecare 2-300 de metri si nu o sa se mai aventureze niciun disperat sa traverseze asa

    0
    0