Smart Design Challenge – un concurs pentru creatori de obiecte frumoase

UPDATE: Orange a prelungit termenul de înscriere la Smart Design Challenge cu o săptămână. Noul deadline este 16 iulie – la miezul nopții. Toate detaliile, mai jos.

Orange încearcă vara aceasta un concept nou de interacțiune cu clienții, prin organizarea unei serii de evenimente în smart-shop-urile sale din 13 orașe. Aceste magazine devin “un hub de comunicare, un rezervor de inspirație, unde oricine poate intra în contact cu tehnologiile de ultimă generație”, promite compania. Am scris săptămâna trecută despre programul propriu zis al campaniei Tech a Break și despre componentele sale, Fast SuperCoders, Smart Parents, Părinți la școală și Smart Design Challenge, amănuntele sunt aici.

Acum, detalii despre concursul de design la care sunt invitați să se înscrie studenții sau absolvenții unei universități cu profil tehnic sau artistic dar și persoanele care, pur și simplu, au experiență în domeniul designului sau al tehnologiei și pot prezenta și un portofoliu.

În această competiție (Smart Design Challenge) mai pot fi înscrise proiecte până pe 9 iulie până pe 16 iulie (informație actualizată).

Cei acceptați vor trebui să proiecteze un obiect sau o instalație de design, atât decorativă cât și funcțională, inspirată din produsele și serviciile Orange din categoriile: Orange Home, telefoane, accesorii, gadgeturi și wearable. Ulterior, finaliștii vor trebui să realizeze efectiv proiectele de design, iar acestea vor fi expuse în smart-shop-urile Orange. Vor fi acordate apoi 14 premii de popularitate, în funcție de votul publicului de pe site-ul Smart Design Challenge, și fiecare câștigător va fi recompensat cu o tabletă Samsung Galaxy Tab S3. Marele premiu Smart Design Challenge, în valoare de 5000 de euro, va fi acordat de juriul competiției (componența acestuia, aici).

Sincer, eu îmi doresc să văd expuse proiectele înscrise, dintr-o curiozitate de homo faber care-și caută semeni creatori. La un moment dat, în trecutul nostru, am fost însuflețiți cu scânteia creației și cu abilitatea de a recunoaște și admira armonia și lucrurile frumoase. Să fim recunoscători oricui o fi autorul, Dumnezeu sau unei mutații genetice, căci fără asta am fi rămas o haită de antropizi spărgând cu bolovani sâmburi pe malul unui râu african.

Priviți chiar acum la obiectele care vă-nconjoară. Fiecare dintre ele a existat la un moment dat doar în imaginația unui creator. A fost nevoie de un designer ca să-i dea forma, aspectul, ergonomia pe care le percepem și de care ne folosim în mod aproape reflex. Designul e crucial pentru experiența utilizatorului, aproape mai important decât funcționalitatea efectivă a obiectului: sculptorii anonimi ai porților maramureșene și Steve Jobs, creatorul telefonului care a schimbat lumea, au înțeles instinctiv, la fel, acest lucru.

Urmăriți, așadar, hashtagurile #TechABreak și #OrangeSmartShop pe rețelele sociale pentru noutăți și vești despre campanie (și premii).

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.
Acest blog folosește serviciul Gravatar pentru afișarea pozei de profil a comentatorilor. Pentru setarea unui avatar, accesați acest link.