Banner Vlad

Talibaniadă pe Dâmboviţa

Articolul meu de ieri, referitor la incorectitudinea blocării unui oraş de 2 milioane de oameni pentru un cros la care au participat 10 mii, a provocat un val de insulte, grosolănii şi ocări de toate felurile, şi asta doar pentru că mi-am exprimat opinia că oprirea de facto a traficului auto în Bucureşti “e un mod cu totul neprietenos de a invita bucureştenii să facă mişcare în aer liber, aşa, cu forţa.”

Pentru această constatare (destul de comună) mi s-a transmis că am:

doar “pretenţii de intelectual” şi “un blog despre nimic”, că sunt un “frustrat, puturos, imbecil, hapsân, rău-intenţionat, cocalar, marionetă, îngust la minte, tataie, mitică, gherţoi de Bucureşti, om mărunt, penibil, meltean, căcat, nesimţit, radu tudor (asta a fost chiar remarcabilă – n.m.)” şamd.

Asta a fost o modalitate puternică de a-mi întări convingerea că am pus degetul pe rană şi că întrebările din text erau corecte. Ăsta-i rezultatul insultelor, ce să-i faci. Înseamnă că preopinentul n-are argument şi nu ştie ce altceva să zică, aşa că te-njură.

Nu mi s-a explicat în mod logic, în nici unul din comentarii, de ce e nevoie de întreruperea circulaţiei de-a latul Bucureştiului, prin centru, pe mai mult de 10 km, pentru organizarea unui eveniment public, şi de ce nu e în nici un caz fezabil un traseu care să evite centrul sau, măcar, să nu întrerupă axa nord-sud.

Poate că nu mi-au scris bucureştenii, de aceea n-or fi răspuns la singura întrebare la care trebuia răspuns. Orice bucureştean ştie că nu poţi ocoli prin Drumul Taberei dacă vrei să mergi din Dristor în Romană, că durează 3 ore. Orice bucureştean ştie că, dacă vrei să ajungi cu mijloacele de transport în comun de la Ambrozie în Băneasa, trebuie să schimbi 3 mijloace de transport foarte în comun, oricare ar fi ele, şi că asta durează într-o zi normală o oră şi jumătate. De asemenea, orice bucureştean ştie că e o bătaie de joc să direcţionezi tot traficul auto de pe axa nord-sud prin două pasaje de câte două benzi pe sens – Unirii şi Muncii – în condiţiile în care sunt închise toate străzile principale şi secundare de la suprafaţă. Despre asta n-au vorbit comentatorii mei.

Mi s-a arătat, în schimb, cu multă ţâfnă şi fără nici un argument valid, de ce cred ei că trebuia să aibă loc o acţiune ostilă faţă şoferii de prin oraş:

pentru că şoferii “au fundul mare” şi stau “în conserve”, pentru că “vor cefe de porc la Sinaia” şi pentru că “blochează litoralul de 1 Mai”, pentru că “v-aţi învăţat să duceţi şi gunoiul la ghenă cu maşina”, pentru că trebuie “să ne aerisim plămânii şi creierul”, pentru că trebuie să fim “educaţi cu forţa”, pentru că “lânceziţi pe canapea cu punga de chipsuri şi faceţi colesterol”, pentru că suntem nişte “burtoşi plini de bere cu maneaua la maxim” şi avem “hoit împuţit”, pentru că “e numai două zile pe an”, pentru că “nu poţi schimba traseul peste noapte” (scuzaţi, nu mă pot abţine: ahahahaha), pentru că “ce mama dracului aveaţi altceva mai important de făcut duminică dimineaţă” (asta era una dintre întrebările preferate ale miliţienilor lui nea Nicu, apropo), pentru că “vă anunţ că vom bloca din nou Bucureştiul la început de octombrie” (deci un soi de Ziua Răzbunării Pietonului Îngeresc Împotriva Şoferului Damnat – acum de două ori mai lungă!) şi pentru că “aşa se face în oraşele europene”.

Cât priveşte “argumentul” cu oraşul “european”, ei bine, el sună teribil de fals când vine din partea unor persoane care au preocuparea nu chiar atât de europeană să înjure în toate felurile pe cel care are o altă opinie.

Apreciez puţinele replici coerente şi logice şi remarc că ele sunt în minoritate faţă de insulte. Nu că acestea m-ar impresiona în vreun fel. Nici o noutate. Sunt pline latrinele netului de anonimi curajoşi care pleoscăie în beznă; câţiva în plus nu vor face lumea nici mai rea, nici mai bună. Oricum, în această ţară publicul te înjură aproape reflex când nu-i confirmi părerile. De aceea şi prinde propaganda atât de bine pe aici. Cu atât mai necesară e blasfemia. Expune şi irită proştii.

Mi se pare totuşi jalnic modul în care o acţiune gândită pentru a atrage poli pozitivi de comunicare ajunge să fie colmatată de atâţia înfierbântaţi cărora li se pare că, dacă nu eşti cu ei, sigur trebuie să fii stârpit pentru păcatul de a gândi altceva.

E aici un soi de hipsterism de extremă, fundamentalist, care descrie perfect ţoapa de provincie ce-şi doreşte să fie şi ea strălucitoare, ca-n reviste, şi sfârşeşte prin a-şi pune pantalonii ăia buni de trening cu sclipici la pantofii de lac – numai chestii de calitate pe ea, nu? Ferească Sfântu’ să te miri de apariţie, te face cu ou şi oţet.

A apărut, observ, o Inchiziţie a Teneşului, Miliţia lui Talpă-Iute, trupa mardeiaşilor în chiloţi mulaţi, grobieni în ClimaCool care te-nşfacă de gât în timp ce urlă cu spume că sportul i-a făcut mai buni, mai frumoşi şi mai relaxaţi.

Repet: n-am nimic împotriva mişcării în aer liber, a crosului sau (bi)ciclismului sau gimnasticii sau baschetului sau ce-o fi – ba chiar îi felicit pe toţi cei care fac sport şi sper să fie din ce în ce mai mulţi. Eu însumi am mers cu bicicleta la fabrică, apoi la redacţie, zi de zi, din ’87 până prin ’96, dar asta nu m-a transformat într-un khmer roşu cu pedale.

Faceţi, fraţilor, cross cât vreţi, 500 de metri sau 42 de kilometri, dar lăsaţi-mă şi pe mine să trăiesc, că nu sunteţi doar voi în oraşul ăsta. Mă bucur pentru voi, că v-aţi simţit bine, dar de ce a trebuit să se simtă alţii rău pentru asta?

Mie mi-ar fi ruşine să interzic unui vecin traversarea unei strazi doar ca să trec numai eu pe acolo – şi să-l mai şi înjur când se-ntreabă ce-i cu porcăria asta.

Apropo, decât să ţipaţi la “meltenii de şoferi plini de bere şi şaorma” care strâmbă din nas la-nchiderea (totalmente stupidă) a Kiseleffului pentru miuţe de baschet, nu mai bine răcniţi niţel la primarii care preferă să pună pergole mov în loc să facă terenuri de sport?

Cât despre ideea “reeducării cu forţa” a unor cetăţeni care nu înţeleg diverse lucruri şi-şi exprimă dezaprobarea, mie asta mi se pare o idee înspăimântătoare, cu atât mai înspăimântătoare cu cât, în această ţară, ea a avut efecte devastatoare asupra societăţii. Pe unele le-am identificat şi în subsolul articolului de ieri.

Problema cu semi-maratonul din weekend nu e că a avut loc (foarte bine), ci că, aparent, a fost organizat cu intenţie în aşa fel încât să încurce cât mai mult pe toţi cei care, ce să vezi, n-au participat la el dar aveau altă treabă prin oraş. Văzând reacţiile, rezultă că dorinţa unora dintre cei care şi-au petrecut ziua de ieri înjurându-mă pe mine nu a fost să alerge, pur şi simplu, deoarece pentru asta le-ar fi fost suficient orice traseu, ci să alerge şi să întrerupă traficul, în acelaşi timp. Or pe mine asta mă deranjează – exact această ostentaţie dispreţuitoare în încălcarea propriei mele libertăţi. Iar singura întrebare aceasta e: de ce? De ce această intenţie?

Interesant că, de exemplu, nici unei manifestaţii sindicale, sau pentru drepturi cetăţeneşti, nu i s-ar da aprobarea să blocheze Capitala, 6 ore, de-a latul, două zile la rând. De ce oare? Să fie dreptul la protest mai puţin important decât dreptul la alergare?

Sau n-ar fi chiar aşa de cool?

164 comentarii Adaugă comentariu

  1. Citindu-ti articolul, care pune punctul pe i, btw, mi-am adus aminte de un banc.

    Stii care e culmea tupeului? Sa impingi o baba pe scari si sa o intrebi de ce fuge

  2. I-ai luat peste picior. Pe mine nu m-a surprins reacţia.

  3. Nu te potolesti deloc, Vlade! :)) Nu ti-au ajuns injuraturile de ieri, huh? 😛

  4. #4

    Of, am zis ca te ignor, dar azi tre’ sa-ti dau dreptate. Da, nu ti-a explicat nimeni cu argumente de ce e ok sa inchizi traficul pt ca e ca si cum ai explica cuiva de ce 1+1 fac 2. Reactiile au fost pe masura intrebarii.

    • Pai explica-ne domne, ca poate noi suntem mai prosti, de ce este harasov sa inchizi traficul in sectiuni atat de vitale pentru oras (ca avem o organizare de rahat) pentru a alerga?

      Invatatorul meu ne canta foarte des urmatoarele:

      “Rau e Doamne cand esti prost,
      Cand esti prost,
      Cand esti prost.”

      O fi cantat el cu inteles.

    • Si tu cu asta ai ramas?

    • Tot un comentariu citit ieri aici: “pai da, sa mai lasati consevele acasa si sa mai mergeti si cu metroul sau RATB”
      Sigur, comentariul apartine unuia care nu are masina si lui ii place sa alerge pe Kisselef.
      Treaba cu masinile, metroul si RATB-ul sunt intr-o concordanta involntara benefica. Daca cei ce merg cu masina ar lasa masinile acasa, metroul s-ar supraaglomera (mai mult decat este) si ar provoca mai multe frustrari si mai multi nervi decat in trafic.
      Bulevardul se inchide pentru 10 mm de bucuresteni care vor sa alerge pe kisselef.
      Eu unul mai aleg si prin Herastrau si prin Izvor si pe lac la Crangasi. Alergand, implicit observ ceilalti alergatori, suntem o comunitate 🙂
      Ce crezi, 2-3 oameni alearga intr-o ora, ca o medie, in 10 ore 20-30 de oameni. Cate parcuri si locuri de alergat nu are Bucurestiul daca intr-adevar vrei sa alergi?
      Dar nu, chestia asta e de un snobism cras, fiindca tu schimbi 2 autobuze si un metrou ca sa vii din Militari, Berceni si Pantelimon ca sa alergi pe Kisselef, dar la tine in parc nu te duci sa alergi niciodata.

  5. it’s a waaaaaaaaarrr 🙂

  6. ti s-a explicat foarte clar dar se pare ca nu vrei sa intelegi, e o mica diferenta pe care te faci ca nu o vezi. ti s-au dat jde`mii de exemple dar mai bine mai scrii un articol in care dezinformezi si ignori argumentele – pentru ca nu toata lumea citeste comment-urile… esti in continuare frustrat, realizezi ca ai gresit dar nu iti permiti sa recunosti public – deznodamantul va fi acelasi, stim cu totii asta

    • Dar te rog mai explica odata, clar, scurt si la obiect, sunt suficiente cateva exemple, n-avem timp de jde’ mii. Argumentele din articol mi s-au parut pertinente in timp ce contra argumentele din comentarii (sunt oameni care citesc si comentariile) nu prea exista. Dumele cu “esti frustrat”, “nu intelegi”, “nu recunosti”, “fudul”, etc. nu iti dau automat dreptate intr-o discutie contradictorie care cica este purtata intre oameni maturi, civilizati si cu mai mult de 8 clase. Astept explicatiile alea. Multumesc!

    • argumentele lipsesc cu desavarsire, dar cand tot ce ai un ciocan, tot in jur ti se par cuie. domnul petreanu habar nu are de punctele cardinale, si tot insista cu axa nord-sud, pe cand traseul semimaratonului a fost est-vest, iar principalele zone de trafic nu au fost afectate. cand traversezi centru o iei prin pasajul de la unirii, care a fost liber 24/24.
      evident nu o sa inteleg ratiunea pt care trebuie sa circuli cu masina cand vrei si unde vrei. toate orasele mari au restrictii de trafic in centru, si asta nu de azi de ieri. si toate au multe competii care bloceaza tot orasul, nu doar 10 km.
      diferenta e data doar de numarul de melteni, mult mai mic la ei decat la noi

    • :))))))))))

      piciule, sa-ti explic: cand o iei de la E la V, in mod inevitabil intersectezi transversal axa care uneste N cu S. e elementara geometrie euclidiana. aceasta geometrie a fost fundamentata pe 5 principii de Euclid…..stop!era sa uit cui ma adresez, scuze! cine e Euclid in lectia urmatoare, nu pari a asimila usor informatia, iar eu nu vreau sa te indispun

    • mi-a fost sabotat nickname-ul in commentul de mai sus

      te-am salvat eu 🙂

  7. Vlad, reacțiile de ieri (ale unei minorități pana la urma, 10.000 din 2.000.000 reprezinta 0,5%) sunt identice cu ale chivuţelor ce-şi pun poalele in cap la o intervenție a mascaţilor! Si asta spune mult despre caracterul lor.

    • Ce bun esti la calcule. De unde stii care e reactia celor 2 mil ? Poate multi au fost de acord cu maratonul.

    • Fix ca la vot @ovi !
      Conteaza fix ca la vot, matematic. Acolo au fost 10.000 restul nu! Si la vot iese matematic, conform procentelor de participare, nu conform celor care chibiteaza pe acasa sau pe bloguri!
      Da ce sa-i faci mai greu cu matematica, mai usor cu hipstereala!

    • Inteleg ca toti ceilalti 99,5% au fost cu masina prin Bucuresti in week-end? Lol
      Dar ai dreptate, e ca la vot – fiecare numara ce vrea

    • Pai, n-am fost cu masina chiar tot restul care n-a participat la maraton, dar poate ne-am intersectat cu maratonul lu’ peste indirect, c-o asteptam pe matusa ca sosea la Autogara Obor, sau pe varu’ la Otopeni si pusesem masa, facusem mamaliga, numa’ ca nu stiusem de maraton (de acord, vina noastra, ca nu ne-am informat ca tata Capitala aleerga-n jurul cozii premarilor si sponsorilor) si s-a dus dracu’ si masa in familie, sau cu prietenii, ca au venit plini de sudori si sudalmi, unii cu taxiu’, altii cu hodorogul RATB care, se stie, in zilele de w/e numai prompt nu circula!
      Noi sa fim sanatosi, ca subiecte de scindare, berechet, unul mai gras ca altul!

  8. “fudul” cred ca e cel mai potrivit cuvânt pentru a-ti descrie postul de azi… E păcat ca nu stii unde sa te opresti si sa intelegi ca ai gresit.
    Lumea ti-a răspuns răutăcios pentru ca tu ai fost, înainte de toate, răutăcios.
    Nu mă mai zbat sa explic din nou, cu argumente valide, de ce n-ai dreptate (se pare ca cotesti doar comentariile pe care vrei), pentru ca astăzi chiar esti un exemplu tipic de cersetor de trafic.
    Sănătate si bafta in trafic.

  9. #23

    Vlad nu a fost singurul injurat ieri,am mai fost cativa,din pacate prea putini care am inteles adevaratul mesaj din articolul lui si anume pericolul real pentru o majoritate de a fi lipsita de drepturile si libertatile fundamentale de cetatean,doar pentru ca asa e”cool”si pentru ca chestia asta se intampla si prin alte orase civilizate.Pe mine unul ma doar in cot de aceste exemple si chiar consider un abuz al putinilor asupra multilor.Nu ca as considera neaparat ca putinii sunt mai buni sau mai reprezentativi decat cei multi sau invers,ci PRINCIPIUL vav de echitatea si egalitatea in fata legii!De ce chiar daca as fi in minoritate nu as mai avea drepturi si libertati?Romanul are foarte multe de invatat despre democratie si mai ales despre bunul simt.Cei care erau foarte ofuscati si ne faceau albie de porci doar pentru ca aveam opinii diferite si indrazneam sa nu intelegem si sa contestam”importanta acestui tip de evenimente pe harta civilizata a Lumii”,nu aduceau argumente ci doar injurii si insulte care mai de care mai oribila,si demagogia harnicului vav de “puturosii cei burtosi si manelisti”precum careia noi astia contra nu vrem si nu intelegem ca asa se naste civilizatia incaltand tenesii si transpirand intr-o alergare simbolic-nobiliara de cetateni civilizati ca in multe mari orase civilizate ale Lumii.Eh uite ca eu reclam si contest acest”drept”ce este in fapt ilegal inca dupa Constitutia fiecareia dintre aceste tari doar de dragul de a”fabrica”neaparat un eveniment de mase cu rasunet in media!Contest acest abuz si chiar consider ca ar trebui sa ne adresam unei instante judecatoresti indiferent care ar fi aceea si a cere sa ne fie respectate drepturile cetatenesti CONSFINTITE in Constitutia tarii.Ma lasa rece placerea lor de alergatura,nu au decat sa alerge prin paduri si parcuri pe unde nu DERANJAZA pe altii ce-si exercita dreptul de acircula nestingherit,fie cu masina,fie cu patinele cu rotile sau cu roaba daca asa ne place atat timp cat o FACEM LEGAL!Ei daca chiar au placerea de a alerga si nu AMBITIA de a EPATA si lipsi pe altii de drepturile lor firesti,pot face aceasta civilizat in locuri mult mai potrivite decat pe asfaltul Capitalei intru sfidarea celorlalti!

    • Fratee, unde ai dormit pana acu…….ne lasi dreacu cu “drepturi””constitutie””legale”…iesi si tu la o bere cu baietii si lasa “commurili” scrise cu google translate….tin sa te luminez caci prin “occident” autoritatile se caca pe ce crezi tu sau io ,cand ceva trebuie inchis sau manifestat se face fara prea multe labareli sau plansete . asa ca ! la pedale voinicii mei sa va oxigenati creierul asa veti descoperi caci “a nu depinde” este un lucru bun…ma refer desigur la pretul carburantilor, poluare exagerata si inutila, consumism si alte chestii “chic” importate de prin tari straine. ti salut din provincie !

    • bun. Dupa alergatorii homosexuali acum gabi scoate la inaintare si constitutia, care probabil interzice alergarea.

  10. Acum imi e clar ca nu o sa aiba nici un ecou mesajul meu, dar dupa ce se mai linistesc apele poate revii si te mai gandesti: si ieri si azi nici tu nu ai scris impotriva primariei, a organizatorilor si a oricarei oficialitati o mai fi implicata ci te-ai luat de participantii la eveniment. In cuvinte mai mestesugite, e drept, decat au fost in stare sa iti raspunda multi dintre comentatori. Si in loc de o discutie care sa miste lucrurile poate spre mai bine pentru toata lumea – s-a ajuns la “ba p-a ma-tii”!
    Si oricat de aberante sau jignitoare au fost raspunsurile, primul fault logic ti se datoreaza: doar nu iti imaginezi ca participantii la eveniment au avut vreun cuvant de spus in alegerea traseului ca sa ii arati acum in primul rand pe ei cu degetul.
    Dincolo insa de tarata asta umflata de ambele parti, cu sau fara maratoane si alte evenimente, raman sa isi scoata ochii intre ei soferi, pietoni si biciclisti. Ca inca nu au ajuns sa isi da seama ca sunt in aceeasi barca si in alta directie, nu intre ei, ar trebui sa isi verse amarul (de zi cu zi).

    • Ei, uite, o intervenţie argumentată. Mă-nclin.

    • Si eu am fost foarte dezamagita de reactia colegilor alergatori, da, si eu v-am blocat, doar ca nu eu, ci cei care au ales sa organizeze alergarea acolo. Eu m-as fi dus sa alerg si la Baneasa, si pe soseaua de centura, pentru mine fiind prima competitie era mai putin important unde se desfasoara ci mai degraba eram extraordinar de fericita ca am avut pana la urma curajul sa ma inscriu si sa ma prezint si uite, arat si altora ca si cel mai lenes poate, daca se ridica de pe canapea, si daca pe unul il conving sa iasa la “o tura de parc” sunt supermultumita. Doar ca tu pe mine m-ai lovit ieri cu ironii fine si sarcasm, cum mi-ai spus? dictator de branturi si mai cum? Cand pornesti o discutie cu tonul asta, poti avea urmatoarele reactii: starnesti ce-i mai rau din om si te injura, sau mai citeste o data cu tristete ca poate n-a inteles bine ce vroiai sa spui si incearca un comentariu timid ca parca totusi nu esti tu asta. I-am si scris unei prietene ieri: “petreanu broke my heart” 🙂 tu ai dreptate sa cerem mai mult de la cei care ne platesc taxe, dar ironiile si rautatea au fost adresate alergatorilor.

    • Nu tu, Ioana, esti vizata de sarcasmele mele, ca tu nu m-ai insultat.

    • Vlad, articolul tau initial a fost o insulta. Te rog mai citeste o data. Ai aruncat cu noroi in toata “gloata” de alergatori si acum esti deranjat de insulte. Pfiu

      Da, ne-am aprins. M-am aprins, si tu ai fi facut la fel daca ai fi vazut un articol atat de tendentios pe o tema care este importanta pentru tine.

    • Andreea, las-o mai moale cu”insultele”..

    • #32

      MANU : E drept ce ai remarcat,insa desi nu am luat “in catare”in mod direct primaria si pe restul organizatorilor,am facut-o indirect spunand ca aceste “evenimente”sunt in fapt afaceri mascate si “chemari”demagogice la evenimente sportive menite sa starneasca interesul cetatenilor pentru miscare si anti-poluare,facuta insa tendentios si agresiv la adresa”puturosilor,a burtosilor…etc”adica a cui o indrazni sa se puna dea curmezisul,DAAAAAR caci exista asa ceva,sub egida bunelor intentii declarate si cu ajutorul unor aliati facuti ad-hoc dintre alergatori deveniti avocati cu bata in mana(si culmea ca ei nu s-au prins!),sunt persoane ce si-au derulat afaceri cu ajutorul acestui eveniment si asa se intampla in toate orasele Lumii civilizate cand se spala bani si se fac alti bani!Si se MANIPULEAZA!Desigur ca nu poate sa aiba afaceristul din umbra satisfactie mai mare cand pe unii ca mine ce contestam ciuntirea drepturilor unora pentru placerea altora ne iau la injurat,la insultat chiar “alergaretii” si ei nu trebuie sa iasa din umbra anonimatului atat de important afacerilor derulate…Sincer imi pare rau ca alergatorii chiar au muscat momeala,nu ei erau tinta mea si nu placerea lor sincera pt sport era cea care mi se parea de contestat si m-a deranjat,ci INTENTIA subliniata mai sus de a mediatiza in exces un eveniment sportiv lipsit de performanta de altfel,incarcat doar de valoare simbolica si hipermediatizat.Urasc intr-adevar simtul oportunistic al unor verosi-ticalosi ce nu pierd ocazia de a mai face ceva bani din placerea unora pe care in fapt ii manipuleaza ordinar si fara scrupule.

  11. Nu poate să te iubească toată lumea…

  12. Este bine ce s-a intamplat din mai multe motive posibile
    -oamenii si-au dat seama ca distantele nu sunt asa mari si nu se intampla nimic daca o iau pe jos duminica pentru o plimbare de 2,5 km si nu mai cara cu ei universul
    -o schimbare de ritm face bine
    -a fost liniste pe strazile cu pricina si aer mai curat timp de cateva ore
    -alergatorii si biciclistii s-au simtit si ei importanti, spre deosebire de satutul cotidian de ciudati care incurca circulatia pe strada si trotuar. e si orasul lor totusi
    -faptul ca s-a alergat in linie si nu in cerc (pe ture) este excelent pentru starea de spirit a alergatorului si motivarea lui. mai clatesti ochiul.

    • Mda… ia-ti cu cei doi copii mici in brate, si mergi cale de 5 km cu ei pe jos, pur si simplu pentru ca un primar imbecil sustinut de “sportivii de oras” din gura a hotarat ca prostii n-au voie sa conduca intr-o zi anume….
      Alergati, fratilor, cat vreti voi, dar nu unde inoportunati pe altcineva.
      Sunt primul care sa va aplaude daca va duceti sa alergati in cerc pe stadion.

  13. #36

    Vlad nu a fost singurul injurat ieri,am mai fost cativa,din pacate prea putini care am inteles adevaratul mesaj din articolul lui si anume pericolul real pentru o majoritate de a fi lipsita de drepturile si libertatile fundamentale de cetatean,doar pentru ca asa e”cool”si pentru ca chestia asta se intampla si prin alte orase civilizate.Pe mine unul ma doare in cot de aceste exemple si chiar consider un abuz al putinilor asupra multilor.Nu ca as considera neaparat ca putinii sunt mai buni sau mai reprezentativi decat cei multi sau invers,ci PRINCIPIUL vav de echitatea si egalitatea in fata legii!De ce chiar daca as fi in minoritate nu as mai avea drepturi si libertati?Romanul are foarte multe de invatat despre democratie,LEGALITATE si mai ales despre bunul simt.Cei care erau foarte ofuscati si ne faceau albie de porci doar pentru ca aveam opinii diferite si indrazneam sa nu intelegem si sa contestam”importanta acestui tip de evenimente pe harta civilizata a Lumii”,nu aduceau argumente ci doar injurii si insulte care mai de care mai oribila,si demagogia harnicului vav de “puturosii cei burtosi si manelisti”precum careia noi astia contra nu vrem si nu intelegem ca asa se naste civilizatia incaltand tenesii si transpirand intr-o alergare simbolic-nobiliara de cetateni civilizati ca in multe mari orase civilizate ale Lumii.Eh uite ca eu reclam si contest acest”drept”ce este in fapt ilegal inca dupa Constitutia fiecareia dintre aceste tari doar de dragul de a”fabrica”neaparat un eveniment de mase cu rasunet in media!Contest acest abuz si chiar consider ca ar trebui sa ne adresam unei instante judecatoresti indiferent care ar fi aceea si a cere sa ne fie respectate drepturile cetatenesti CONSFINTITE in Constitutia tarii.Ma lasa rece placerea lor de alergatura,nu au decat sa alerge prin paduri si parcuri pe unde nu DERANJAZA pe altii ce-si exercita dreptul de a circula nestingherit,fie cu masina,rolele sau cu roaba daca asa ne place atat timp cat o FACEM LEGAL!Ei daca chiar au placerea de a alerga si nu AMBITIA de a EPATA dar nu lipsi pe altii de drepturile lor firesti,pot face aceasta civilizat in locuri mult mai potrivite decat pe asfaltul Capitalei intru sfidarea celorlalti!

    • vad ca dai copy/paste la acelasi mesaj… e amuzant sa vad ca vb despre “Romanul are foarte multe de invatat despre democratie si mai ales despre bunul simt.”, desi nu cred ca intelegi mare lucru din idea de democratie . Iesi din tara si o sa ai surpriza ca si in alte parti exista evenimente similare. Si acolo se blocheaza orasele pentru cateva ore fara sa te intrebe nimeni daca iti convine sau nu. Se anunta din timp pe diverse canale media, iar daca te informezi sau nu e problema ta personala.

    • E democratie de mitic, unde drepturile sunt sfinte si inviolabile, atat timp cat sunt ale lui.

  14. Intr-un an (nebisect) sunt 365 de zile. Competitii sportive blocante sunt in Bucuresti (maxim) 10 zile pe an. Maraton si semi-maraton incluse in circuitele oficiale sunt doar 2 zile, in primavara si vara.

    Matematic vorbind, 2 zile pe an, fata de 365 de zile reprezinta mai putin de 0.5%.

    Pentru 0.5% din zilele din an tu vezi militii ale tenesilor? Inchizitii? Am avut un zambet usor ingrijorat, sincer sa fiu. Si bine ti-au facut aia care te-au injurat, pentru ca, daca te recitesti cu atentie, o sa observi ca tu i-ai provocat, asta era reactia fireasca.

    P.S. Asta e o urmare a comentariului de ieri care iti calificam articolul drept cel mult inutil (Comentariul era: “Asa. Si?”). Acum articolul de ieri nu mi se mai pare inutil. E pur si simplu aiurea. Ca si asta de azi. Ca si insistenta ta in a gasi cai alternative de blocare a orasului. De ce? De ce nu e bine sa avem Bucurestiul macar 0.5% din zilele din an fara noxe pe axa nord-sud? Doar pentru ca te incapatinezi tu sa crezi ca asa e bine? Eu sunt unul din alergatorii de alaltaieri, si am mai alergat si prin alte tari. Anul trecut am alergat maratonul din Viena. In timpul maratonului din Viena traficul a fost complet blocat si toata lumea, inclusiv soferii, parea sa se bucure de asta. Cred in contiuare ca o asa-numita “paralizie” a Bucurestiului (calificativ usor isterizant, daca ma intrebi pe mine) e chiar necesara din cand in cand. E mai fresh, asa…

    Poate ne vedem in Herastrau sa dam o tura si povestim mai multe.

    • Dar de ce 0,5%? De ce nu 10%? Cum apreciezi când prea puţin devine prea mult? Cum standardizezi asta?

      Iar comentariul ăla de ieri, Dragoş, a fost de troll fără imaginaţie.

    • Atunci cand se circula o duminica pe numar par si o duminica numar impar, aveam de-a face cu o regula. Stiu sigur ca si tu ai prins acele vremuri, si, poate, de acolo frustrarea. Aia era o regula, ala era un standard stupid, dictatorial, impus, naspa.

      In cazul competitiilor sportive e vorba de evenimente in sine exceptionale. Care se intampla din cand in cand, care se anunta cu saptamani sau luni inainte. Ele sunt in sine exceptii si ar trebui tratate ca exceptii, asa cum si pietonii trateaza ca exceptii lucrarile de largire a bulevardelor, sau alte activitati rutiere care ii impiedica sa circule normal.

      Pina la urma, nu exista diferente prea mari intre alergatori, pietoni, soferi, oameni care circula cu metroul, decat daca vrei sa le ingrosi artifical, fie pentru a impune un punct de vedere (legitim sau nu), fie pentru a iti exprima frustrarea (care poate si ea sa fie legitima sau nu, dar e frustrarea ta si ai dreptul s-o exprimi).

      Parerea mea.

      P.S. Lasam deoparte calificativul de troll, e irelevant. Era pur si simplu o intrebare directa: propuneai ceva? Aveai vreun mesaj in afara de: “ce dobitoci sunt astia, din cauza carora nu pot eu sa circul normal cu masina”? Chiar eram curios… :))

    • @Dragos
      cand se organizeaza maratoane prin tari cu apa mai calda, traseul e ales astfel incat sa incurce cat mai putin traficul. Nu se blocheaza un oras intreg pentru un maraton.

    • Tu n-auzi, Dane, că ba da, se blochează și mai rău, dar mentalitatea face diferența? Citește comentariile argumentate de aici sau de pe Facebook de la postările lui Vlad

  15. Strazile sunt facute pentru masini. Asa sunt ele gandite, pentru a prelua traficul auto. Esti pieton, alergator sau ciclist? Ai la dispozitie parcurile. Sau trotuarele!
    Ce-o fi asa greu, bai nene? In curand or sa emita pretentii si in ceea ce priveste caile ferate si liniile de metrou.

    • De aia suntem două categorii: „șoferi” și conducători auto! Din cauza unora ca tine!

    • Te inseli, sunteti doua categorii (ma rog, tu ai spus asta), din cauza inteligentei sau neinteligentei in trafic. As dori niste argumente, totusi, nu o lasa in coada de peste, cand spui ceva, spune pana la capat!
      Eu iti aduc, uite: strazile sunt facute pentru masini, pentru a prelua traficul in orase, sau in afara lor. Soferii sunt singurii care platesc taxe pentru a circula pe drumurile publice. Cand o sa vad alergator cu vigneta sau bicicleta cu asigurare, redeschid subiectul.
      In al doilea rand, pentru a putea circula pe drumurile publice, un sofer trebuie sa cunoasca regulile de circulatie, trece un examen, apoi i se poate retrage acel drept, daca incalca o regula. Pietonul stie ca trebuie sa traverseze prin locurile permise… biciclistului si alergatorului i se rupe de regulile astea, nu le respecta. Cam asta e problema.

    • Iar eu repet … sunt două categorii: șoferi și conducători auto. N-am să intru într-o dispută cu tine, pur și simplu nu am timp.
      În schimb tu văd că deja ți-ai cam dat singur verdictul cu privire la categoria unde te încadrezi.

    • Bre, de inteligenta toti debordati. Acolo e problema.
      Daca n-ai timp sa intri in disputa cu mine, atentie mare inainte sa deschizi gura, nu dupa! Cand deschizi un subiect, il si continui, altfel intri in categoria inutililor vorbitori.

    • Imi place foarte mult primul comentariu:
      Esti pieton, alergator sau ciclist? Ai la dispozitie parcurile. Sau trotuarele!
      Poti sa aprofundezi un pic chestia cu trotuarele?
      Din punctul tau de vedere.

    • Ce e de aprofundat? N-ai permis, stai pe trotuar. Iesi in strada doar daca iti permite legislatia sau, in cazul ciclistilor, daca mai si cunosti legislatia. Altfel stai pe trotuar!

    • Este de aprofundat urmatorul lucru: ai permis si stai pe trotuar cu masina. Desi trotuarul nu a fost proiectat pentru asta:)
      Ma rog nu trebuie sa-mi raspunzi am inteles punctul tau de vedere.
      Cel mai mult insa imi place articolul, bine argumentat. Axa nord-sud. Este frumos sa citam urbanistii. Si Oprescu face asta. Stii de exemplu ca a fost un studiu care arata ca bucurestenii au nevoie de trotuare pentru promenada? Primarul a inteles ce a vrut: se ingusteza magheru.
      De asemeni mai vad urmatorul argument in comentarii:
      Daca noi nu mergem cu masina: se aglomereaza mijloacele de transport in comun. Aici nu mai citeaza nimeni urbanistii care spun ca daca scade traficul, transportul in comun va fi mai fluent si in consecinta fluxul de calatori va fi mai mare.
      Apoi mai vad adus ca argument oprimarea majoritatii soferilor de catre 10.ooo de ciumpalaci.
      Desi exista studii care arata ca majoritatea bucurestenilor NU se deplaseaza cu masina.
      Dar cel mai mult mi-a placut argumentul cu copiii, omul necajit, nevoit sa care in brate 5 kilometri doi copii din cauza primarului. Este o drama, dar ar fi mai dramatic daca ar privi in jur. Sambata au alergat cam 2000 de copii. Foarte putini in comparatie cu numarul de copii din Bucuresti. Insa intrebarea de baza este de ce au ales 2000 de copii sa alerge la un semimaraton?
      In primul rand este vorba despre vina presei: care a acceptat reclamele de la McDonalds si Petrom. Fara banii din publicitate evenimentul nu ar fi avut atata succes, bani care vin de unde? De la Petrom care ne pune in miscare. De ce a ales Petrom ca solutie pentru promovare blocarea traficului in Oras?
      BTW Nu vad nicaieri o condamnare din partea autorului o condamnare a sponsorilor evenimentului, a celor care l-au promovat si au platit bani grei pentru reclama. In schimb injuram participantii.
      Dar revenind la copii: este normal ca niste copii mici sa mearga numai cu masina? ca 5 Km, adica o ora de plimbat sa fie un calvar? Poate.
      Insa lucrurile sunt ceva mai dramatice, si il rog pe acel cititor sa vada bine cum se joaca copiii sai si apoi sa-si aduca aminte de copilaria domniei sale.
      Nu sunt un taliban al mersului pe jos, mai mult decat atat: mi se pare stupid sa alergi fara rost.
      Insa imi plac orasele din Europa, mi-a placut centrul Londrei unde exista taxa de centru, mi-a placut Parisul unde o parcare peste week-end costa la promotie 30 de euro, imi place sibiul unde autobuzul vine la minutul trecut in orar.
      Si da mai cred ca parcarea in Bucuresti este o forma de spaga electorala comunista. Ca legerea cererii si ofertei nu se aplica si ca pretul si tariful pentru un loc de parcare in bucuresti trebuie licitat.
      Dar sigur, eu ce stiu eu, sunt doar un taliban in tenesi.
      Intelectualii sunt cei ce stiu sa citeze partial din operele incomplete ale urbanistilor.

  16. “a fost organizat cu intenţie în aşa fel încât să încurce cât mai mult”

    Hai domnule Petreanu… ce dracu’.

    Parerea mea e ca primul articol a fost scris la manie si al doilea a venit ca necesitate de a-ti apara parerile in fata “mardeiasilor in chiloti mulati”.

    Bine ma ca va deranjeaza ca va inchid astia centrul 4 ore, dar nu va deranjeaza cand blocheaza intersectiile ani de zile cu vreo lucrare la vreun pasaj, ca nu se mai termina dracului statiile alea de metrou, ca puteti suporta masini parcate pe benzile de circulatie, ca puteti sta de 7 ori la acelasi semafor, ca n-aveti pe unde merce cu o bicicleta…

    Ti-ai varsat of-ul pe cine te-a enervat ultima data si chiar n-ai dreptate de data asta. Tu vrei sa spui ca nevoia de awareness a practicarii sportului a impins organizatorii sa blocheze cat mai mult bucurestiul ca sa incurce cat mai mult si sa fie evenimentul cat mai vizibil, practic un soi de rea vointa. Tare ma indoiesc ca e asa.

    Esti unul dintre putinii jurnalisti (pot sa ma opresc aici) pe care ii apreciez, dar tura asta m-ai dezamagit.

  17. te mai miri de ce au vrut ei sa opreasca traficul? Astia cu miscarea sunt ca martorii lu Iehova, nu e de ajuns sa fie ei fericiti trebuie sa faca si pe altii fericiti.
    Idem ciclictsii, au primit autorizatie de mars (adica deplasare escortati de politie, fara sa blocheze 3 ore o bucata de drum), ce au facut? Au blocat pasajul Basarab, sa moara soferii de oftica. Sa moara si capra vecinului, exact aceiasi gandire.

    • Hai @Phodus ce n-ai inteles ….. asta-i “corectitudine politica” adica chestia aia care sustine “ca-i perfect posibil sa apuci un rahat de partea curata”. La fel cu bancul conform caruia, foarte curand, homosexualitatea o sa devina obligatorie.

    • Imi place ca dupa insultele de ieri, azi au prins curaj automobilistii cu fundul de catifea si-i injura si ei mai aprig pe ailalti. Sa nu fie mai prejos! Frustrare multa, ce sa-i faci. Asteptam articole despre sutele de mii de soferi care ne agreseaza in fiecare zi cu claxoane, motoare turate, 90 km/h in pe stradute , blocheaza zi de zi intersectii, strazi, troutare, tramvaie si orice altceva cu justificarea stupida “ma grabesc”. Si, ce sa spun, 4 ore duminica in care nu se circula este sfarsitul lumii, dictatura! Ridicol. Nu domnule, dictatura e ce se intampla zi de zi in orasul asta mizerabil sufocat de noxele celor care nu pot altfel! Dictatura masinii care este peste tot si soferilor care se cred mai speciali pentru ca sunt intr-o masina sau au masina! Si asta nu e decat un indiciu ca suntem o societate inapoiata, de o morala indoielnica. Iar tafna ta si incapacitatea de a intelege ce ti s-a explicat de n ori ieri se cheama ca si ieri: ingust la minte. Adica incapacitatea de a trece peste disconfortul personal pentru binele mai mare. Suntem o tara si un oras mizer si cu o imagine dezastruoasa in lume. Cand se face ceva pentru a schimba asta tot ce poti spune e “da’ de ce?” si “am stat blocat in trafic, huo!” impreuna cu jignirile de rigoare.

      Iar articolul de azi de o ipocrizie incredibila. Dupa ce jignesti voalat si duci discutia la nivelul asta, te superi ca o domnisoara ca ce sa vezi, comentatorii ti-au raspuns cu aceiasi moneda. Iar acum ignori explicatiile si continui cu insultele. Si pretinzi solutii, de parca suntem platiti de cineva sa-ti dam tie solutii. Solutia e simpla: stai acasa si plangi ca e dictatura, ca aia care se uita la Antena 3 toata ziua. Daca asta e nivelul nu stiu ce alta solutie sa-ti propun.

  18. După mine, postarea de ieri și ce-a urmat arată că uneori corectitudinea politică are sens.
    M-aș bucura dacă la finalul acestor discuții vom fi descoperit măcar un traseu de semimaraton care să nu creeze inconveniente majore.

  19. Am trecut o data prin Bratislava cand tocmai se tinea un maraton. Traseul lor era pe cat posibil pe trotuare, sa nu incurce circulatia. Intr-adevar, unele strazi au trebuit inchise ca deh, traseul mai traversa niste strazi, dar acele strazi erau niste stradute mai putin importante pentru trafic. Nicidecum n-au facut traseul maratonului pe bulevardele importante ale orasului.

    Iar cei care gandesc ca e bine deoarece mai fac miscare si “conservarii” gresesc, sunt ramasite ale mentalitatii comuniste. Miscare fac cand si daca vreau eu, nu cand si daca vor altii.

    Nu e bine nici cum gandesc cei care zic “ce vrei, bre, e vorba doar de 2 zile din 365”. In mod sigur exista cineva in tot Bucurestiul care taman atunci are o urgenta. Poate trebuie sa ajunga urgent la Pitesti (e doar un exemplu) si va trebui sa se lupte cu traficul blocat de cei ce vor sa-i arate cat de bine e sa faca miscare.

    Altfel, e absolut normal si de bun simt cum a pus Vlad lucrurile. Alergati flacai, va incurajez chiar, poate ma si alatur maratonului, da’ nu blocati traficul. Si, mai ales, intelegeti ca asa cum aveti voi dreptul sa alergati, au si soferii dreptul sa conduca.

  20. Nu m-a afectat evenimentul de duminica, dupa o sambata zbuciumata am dormit duminica mult si bine.

    Dar cand merg cu bicicleta in niciun caz n-o fac in oras, asta pentru ca nu sunt conditii. Benzile sunt facut in asa fel incat doar masinile au prioritate, iar dpdv al sanatatii mai mult imi fac rau respirand toate noxele din aer.
    De alergat aceasi problema cu aerul poluat.

    Asa ca dpmdv e o tampenie sa blochezi orasul o zi, o saptamana, etc., pentru un eveniment exotic.

    Daca s-ar vrea cu adevarat un bucuresti mai sanatos, atunci s-ar copia infrastructura din franta, nu zic olanda ca aia sunt prea avansati.
    Insa infrastructura din franta se poate implementa repede si cu deranj mic.
    Pana atunci, sa organizezi evenimente de genul asta nu faci decat sa-i frustrezi pe unii in defavoarea altora.
    Ceea ce nu e corect.

    • autoritatile nu vor copia infrastructuri daca nu va fi cerere. Cereea vine de la cetateni, stimulati fiind de evenimente. Crede cineva ca in Olanda s-au apucat aia si au facut piste de biciclete doar cu ideea ca ‘poate o sa circule candva niste biciclisti pe aici’? E clar ca nu. E un eveniment, a fost anuntat, nu pot spune daca s-a ales traseul corect sau nu, insa asta e, deal with it. Asa cum in fiecare zi stau printre masini si sunt frustrat, la fel pot accepta ca unii sa alerge.
      In Cluj s-a facut un astfel de maraton in oras. S-au oprit strazi, bulevarde, centrul tot. S-a anuntat din timp in presa ca va avea loc maratonul, s-a recomandat sa se lase masinile acasa pe cat posibil si asta e. Hai sa trecem peste problema asta, ca ne vom ciondani ca nebunii, ca si in trafic de altfel, pentru probleme ce nu ar trebui sa doara cu adevarat.

    • In Olanda nu au facut piste pt biciclete pentru ca a existat cerere. Pe la sfarsitul anilor 60, inceputul anilor 70 in Olanda era ca in Romania acum: toti isi luau masini sa arate ca au. Insa orasele lor vechi nu au fost contruite pt masini, iar traficul devenise o problema. Asa ca dupa ceva meditat, baietii si-au dat seama ca fie distrug orasele vechi sa faca loc la masini, fie isi schimba modul in care se deplaseaza. Au ales optiunea logica (cel putin pt ei… nu stiu in Romania): biciclete si transport in comun foarte bine pus la punct (nu perfect, insa ff ok). Cam asta e cu piste de biciclisti in Olanda…

  21. Traseul a fost ales ca sa atraga atentia asupra punctelor de interes din capitala (care sunt si asa putine).
    Cum spunea un comentator mai sus, nu alergatorii au ales traseul, ci organizatorii in colaborare cu primaria capitalei, iar de cativa ani s-a lungit pe bulevardul Basarabia, ca sa treaca si pe langa “minunea de sute de milioane de euro” facuta special pentru… fotbal.
    Iar exemplul tau… ca sa ajungi de la Dristor la Romana nu trebuia sa o iei prin Dr. Taberei ci sa folosesti pasajul de la Muncii, ajungeai in 15 minute. Ar trebui exemple pertinente care sa demonstreze punctul tau de vedere. Nici cel cu transportul in comun nu e valid, o mare parte din traseu se poate face cu metroul.
    Una peste alta, nu 2000000 de bucuresteni au fost afectati de maraton ci o minoritate mult mai mica care a avut treaba pe bd. Unirii si Basarabia si care nu putea sa faca miscare cateva sute de metri pe jos, lasand masina undeva mai departe. In rest circulatia lejera de duminica dimineata a fost afectata la minim, daca vrei sa demonstrezi contrariul trebuia sa faci un reportaj din trafic, sa ne arati cate sute de masini sunt blocate si cate zeci de milioane de soferi sufera din cauza unui “cros urban”.

    Reactia mea, ca si a celorlati este ca, in calitate de ziarist cu o anumita reputatie, opiniile tale trebuie insotite de cifre, fapte si paralele cu alte evenimente… Daca doar te deranjeaza si bagi repede niste aprecieri subiective nu esti cu nimic mai bun decat “colegii”de la A3, RTV…

    • Nici unul din cele doua pasaje nu e functional cand tot traficul transversal e deviat prin ele. E o chestiune de termodinamica si poate fi verificata, simplu si in mod neplacut, pe teren.

    • Te-as crede daca n-as locui in acelasi oras cu tine. Si daca n-as mai avea uneori drumuri de facut cu masina atat (de exemplu) joi seara, cat si duminica dimineata. Daca cei de la Politia Rutiera au realizat o mare chifla de organizare la intrarile in pasaje – si pe rutele care duc spre acestea, este treaba (si bafta) lor. Traseul mi se pare in continuare extrem de valid.

      Intr-un fel imi pare rau ca n-a fost o zi mohorata si ploioasa – una la mana ca se preteaza mai bine alergatului vremea mai racoroasa si pe langa asta n-ar fi vrut chiar toata lumea sa iasa cu masina in parc/la picnic/la Comana/Snagov/alte localitati de interes turistic local. Soferii de duminica sunt, pana la urma, soferi de duminica, nu?

    • As vrea ca in Octombrie sa reveniti asupra subiectului si sa-l aprofundati. Atunci circulatia va fi inchisa cu 3 ore mai mult, fiind maraton.
      Propun fie ca:
      – sa faceti un reportaj cu oamenii blocati in trafic si cu niste cifre concrete (de ex.: se face de la Dristor la Romana 1 ora in loc de 5 min, coada de masini se intindea de la Pasajul Unirii pana la Piata Sudului, salvarile sunt blocate in trafic etc)
      fie sa
      – participati la una din cursele organizate in calitate de alergator, spectator sau, de ce nu, fotograf
      Si dupa aceea sa scrieti un nou articol ca sa redeveniti credibil pe subiect.
      Pana la urma, indiferent de ton, aprecierile pro eveniment sunt covarsitor mai multe decat cele contra.

    • Cred ca aici te duci nde nu trebuie. Evenimentul se realizeaza la fel ca si traseul pe un studiu prealabil de fezabilitate vis-a-vis de redirectionarea participantilor la trafic. Cu harti de aglomerare cu tot. Mai departe trece prin niste comisii tehnice de circulatie, politie rutiera si asa mai depate.

      Cred ca aceasta nemultumire a ta poate fi rezolvata de catre cei care aproba evenimentul si care doresc prin asta sa reduca gradul de poluare din oras, macar pentru cateva ore.

      Traseul nu a fost ales pentru a te incurca pe tine, ci pentru a arata alergatorilor din afara tarii ca si Romania se poate mandri cu o capitala pe masura.

      Roaga-te sa nu puna in plan domnul primar ceea ce a promis la mai multe conferinte de presa si anume ca maratonul ce se desfasoara de obicei in luna octombrie sa aiba 42 km de traseu inchis. Practic, dublu fata de problema ta cu traseul de 21. Atunci va fi o adevarata provocare pe care va trebui sa o treci…aceea de a merge pe jos 🙂

    • am plecat din Baneasa la 7:55, am trecut prin pasaj la Unirii, am parcat la intrarea parcului Carol (bulevardul Marasesti) si am mai si ajuns la start la 8:30 – ce zici de timpul asta? nu cred ca o sa-l faci vreo data de luni pana vineri.
      dupa care la 10:50 (inca se mai alerga pe traseu) am plecat din fata de la Carol si am trecut fara nicio problema prin pasajul de la Unirii – despre ce pasaje blocate vorbesti tu Vlade?

  22. Dristor-Romana prin Drumul Taberei? Dristor-Muncii-Foisor-Eminescu-Romana inseamna un maxim 5 minute/2-3km in plus fata de Dristor-Unirii-Romana. Intr-o zi de duminica, chiar nu mi se pare un capat de tara.

    Duminica am fost cu masina de 2 ori in centru (la 8.30 si la 12.30), venind dinspre Obor si Pantelimon, iar in afara de faptul ca a doua oara am stat de 2 ori la semaforul de la Universitate (wow, ce surpriza!) eu chiar nu am simtit “haosul” despre care se vorbeste

    • In sfarsit o relatare concreta nu doar presupuneri ca pasajele se blocheaza cand e traficul inchis. A mai trecut cineva prin pasajele astea duminica dimineata? Ce experiente a avut? Imi vine greu sa cred ca timpul de parcurgere era foarte mare. Probabil a fost un pic ingreunat ca intr-o zi a saptamanii la ora de varf.

  23. Cum poţi să fii deranjat de limitarea libertăţii tale şi în acelaşi timp să fii fan al democraţiei?

    • Nu a fost vorba despre o limitare ci despre o agresare, facuta de organizatori, nu de catre alergatori. Despre asta vorbea, democratic, Vlad.

      Alergatorii au preluat agresarea din planul conceptului si au trecut-o in planul concret al insultelor, asa, pe persoana fizica…

    • Stii cum e, tonul face muzica 🙂 si la ce ton a avut d-l autor ieri… nu cred ca se putea astepta la muzica de piano-bar, ci mai degraba la hip-hop de dupa blocuri.

    • Asta cu limitarea libertatii e o gandire din seria ‘azi nu mai avem voie sa fumam, maine ne baga copiii in minele de carbune’. Libertatea de miscare nu a fost ingradita, incurci ce s-a intamplat duminica cu ce se intampla in vremuri de trista amintire daca aveai la masina numar de inmatriculare cu prima cifra necorespunzatoare.

    • Nu exista un drept de a merge cu masina, sa fim seriosi. De abia astept sa vad cum va veti plange cum vom avea un traseu de 42 km integral, asa cum exista in toate marile orase. atunci sa va aud :))

  24. Vlad! Intrebarea mea e daca stiai de dinainte ca o sa fie blocat traficul si daca ti-ai fi putut face planurile astfel incat sa eviti orele de blocaj.

    Ca argument pentru alegerea traseului: acesta trece prin niste puncte pe care organizatorii/primaria le considera defeinitorii Bucurestiului (Casa Poporului, Stadionul National, Unirii, Calea Victoriei). E greu sa tragi un traseu care tre’ sa si arate orasul si sa si aiba si lungimea corecta pentru a fi omologat. Alergi si vezi Bucurestiul, e un eveniment international. Pe langa alte motive.

  25. Domnule Petreanu, eu speram ca ne indreptam inspre civilizatie…

    Mi-as dori sa avem mai multa deschidere pentru sport si sanatate. Sa incurajam astfel de fenomene, si daca nu reusim sa ne apropiem de orasele civilizate din lume (Boston, Londra, New York, Barcelona, Berlin, Viena, Roma), macar sa le zarim pe unde sunt. Acolo intreg orasul respira aerul maratonului si au milioane de spectatori pe strazi. Noi alegem sa fim incuiati si sa ne plangem ca confortul zilei de duminica ne-a fost deranjat.

    Multa sanatate!
    Mihai

    • Cand o sa ajunga Bucurestiul sa se compore cu Boston, Londra, New York, Barcelona, Berlin, Viena sau Roma, inseamna ca poate fi organizat, asa cum trebuie si un marathon. Dar mai e mult pana departe. Bucurestiul are un trafic insuportabil chiar fara marathon. Cand mai adaugi si un marathon, organizat pe axele principale ale orasului e normal sa existe si nemultumiti. Aia care stau ca prostii in masini nu conteaza? Pana la urma aia platesc cea mai mare parte pentru drumuri.

    • Argumentul taxelor era cel , ma scuzati, irefutabil. Este evident, cu cat ai taxa mai mare, cu atat ai mai multe drepturi. Soferul de basculanta are cele mai multe drepturi, urmeaza soferul de SUV de mare litraj, care evident ca plateste impozite si accize mai mari decat cel care conduce un Yaris. Si are si drepturi mai multe.
      Eu cred ca astia platesc mai mult din cauza ca strica, polueaza si consuma mai mult, dar asta e alta treaba.

    • Cum dom’le? Eu stiam ca e “Dai un ban, da’ stai in fata”. V-as pupa, dar mi-e ca zice connaisseurul de drept constitutional de mai sus ca mi-s homosexual alergator.

    • Unde dai si unde crapa…

  26. E jignitor sa spui “țoapa de provincie”. În context, denotă o superioritate a bucureşteanului.O țoapă e țoapă şi-atât,nu contează de unde e, şi are acelaşi comportament oriunde s-ar afla. 🙂 sau crezi că țoapele de bucureşti sunt mai evoluate?

  27. Vlad: totusi nu ai pus nici macar o poza cu marele ambuteiaj. Uite, mai sus un om a patit 2 rosii la universitate.
    O colega de-a mea a facut 25 de minute in plus pentru ca nu a stiut de existenta maratonului si dormea pe ea.

    Tu arunci o piatra in apa si te miri ca nu iti vine nimeni cu argumente ca piatra se uda? sau ca se fac valuri?

    ce libertate ti-a fost ingradita? Libertatea de a ajunge foarte repede nu este o libertate.

    sa zici 2 milioane afectati pentru 10mii este o ticalosenie. duminica dimineata este traficul usor tocmai pentru ca majoritatea oamenilor dorm. Sau se uita la tv. Sau merg in parcul de langa casa.

    de ce maraton in centru?
    1. Asta e ideea. Maraton urban si mare. Sa acopere puncte importante din oras. Sa iti vina niste straini sa alerge si sa zica “da ma, e frumos orasul ala. Merita vizitat”. E vorba de turism.
    2. Exista zeci de maratoane care nu deranjeaza nimic sau sunt facute in asa fel incat sa limiteze deranjul asupra traficului.
    3. Cand strazile de la unirii sunt blocate pentru craciun sau alte prostii, cand se opreste tot unirii pentru aprinderea bradului, de ce nu va stresati atat de tare?

    *mizeria cu kiseleffu nici eu nu o inteleg. Dar, daca oamenii se simt bine, nu stam sa judecam. Strazile sunt facute si platite de oameni. NU de masini.

  28. Plangerea ca biciclistii au blocat podul. Asa se face o greva. Chit ca nu iti place, stai si te gandesti “ma, oamenii astia ce vor?”
    Dar nu. La noi nu exista gandire. Exista doar masina si altele. Daca i-ai blocat romanului masina, l-ai nenorocit.
    Exceptand de luni pana vineri. sau valea prahovei. Acolo e normal sa stai blocat.

  29. Pana la urma ce s-a vrut cu articolul initial?

    Sa se gaseasca o solutie in asa fel incat sa nu fie afectata circulatia si pentru restul oamenilor care nu sunt implicati. Ok.

    Sunt destui cei care au zis ca exista posibilitati de ameliorare:
    1 .incepand de la traseul in sine,
    2. pana la implicarea mai puternica a autoritatilor locale.
    Pana la urma, cei care au organizat au propus un traseu cu care s-au dus la primarie, politie sa fie aprobat. Si a fost.

    Modalitatea in care a fost scris articolul ridica totusi cateva semne de intrebare:

    1. De ce daca autoritatile locale sunt cele vizate criticii, cuvintele si expresiile tendentioase voalate (nu degeaba sunteti jurnalist de atat timp) sunt adresate in principal participantilor?

    2. Documentarea articolului – am zis si ieri asta. La o cautare pe google se gasesc n materiale despre cum se organizeaza eventimentele sportive si in alte tari – unele mai aproape de noi ca nr de Km si mentalitate si altele mai indepartate. Solutia cu Herastraul cadea dupa primele articole de cercetare in care se afla ca iti trebuie acces facil al ambulantelor, masinilor de pompieri si politie pe traseu. Sunt cel putin 5-6 comentarii ale cititorilor in care se incearca explicarea logica a alegerii. Poate nu s-au gasit cuvintele potrivite sa rezoneze toata lumea.

    Textul de ieri e “subtire” si “nu tine”. Inteleg si faptul ca poate a fost scris la nervi. Oameni suntem cu totii. Textul de azi e cu totul si cu totul altceva.

    E o vorba care zice : “ofera respect si primesti respect”. Ieri, jurnalistul Vlad Petreanu a fost primul cel care nu a oferit asta. Asta a fost surpriza de proportii de la un formator de opinie. Si asta a declansat “talibaniada”. Care a cazut in derizoriu si a facut uitarii scopul articolului si a mutat focusul de pe autoritati pe participanti.

    Sunt sigur ca suntem destui in Bucuresti care ne putem “rupe” o ora din programul saptamanal sa discutam constructiv despre asta la o bere.

    Ce zici?

    • a mai fost un scop, probabil.
      pozitiile contracurent pe teme controversate genereaza reach.

    • A fost si asta o ipoteza lansata de ieri. Cu care nu sunt de acord. 🙂 Nu cred ca ai cum sa rezisti in media atat timp facand gainarii de a scrie contracurentului ca sa aduci cititori. Poate pe termen scurt.

    • Ma indoiesc… il citesc de f multi ani si nu am avut niciodata impresia ca scrie lucruri pentru reach. Mai degraba cred faptul ca s-a blocat in trafic pana si duminica l-a enervat rau. Si de aici, totul e istorie 🙂

  30. Nu au fost incomodati 2 mil de bucuresteni ci cel mult cateva mii, probabil mai putini decat participantii la cross.

    Articolul a fost scris pt ca autorul a fost nevoit sa renunte la un pic de confort, nu pentru a-i apara pe cei 2 milioane.

    Ce ma deranjeaza e ca articolul hraneste tot felul de brute puse pe urat si varsat venin care nu se vor limita la a scrie un articol cand vor fi nevoiti sa ocoleasca un pieton sau biciclist.

  31. As dori sa-mi confirme aici cineva ca exista in realitate, printre noi, persoane care la modul serios calatoresc pe axa N-S traversand pe la Unirii sau Muncii *prin intersectie* si nu prin pasaj. Ca vad ca asta e cel mai nevralgic punct. Singurele intreruperi reale au fost cele de la Biblioteca Nationala (catre Timpuri Noi) si de la Alba Iulia (naiba stie cum o fi fost aia intrerupere, dar sa o trecem).

    In rest sunt in mare parte strazi cu sens unic (sau multe benzi pe sens) care oricum te lasau tot in pasajele corespunzatoare.

    Mie mai nasoala mi s-ar fi parut blocarea unei posibile axe ‘E-V’, avand in vedere cat din Splai a fost inchis si faptul ca de la Universitate pana la Opera e sens unic (desi se merge lejer inapoi pe Stirbei Voda).

    Sigur-sigur problema e la alergatori/organizatori/traseu si nu (si) la soferii cei nepriceputi/care nu pot concepe ca nu pot ajunge pe unde vor ei si doar pe acolo de la A la B? Am senzatia ca puteau sa aiba si cate 4-6 benzi pe sens pasajele alea, tot s-ar fi ajuns la acuze d-astea.

  32. E interesant de aflat unde stau ascunsi 363 de zile pe an cei care, cu o agresivitate demna de o cauza mai buna, au ridicat pe blogul tau ode metroului, RATB-ului, alergatului descult prin iarba, mintii intelepte a primarilor si geniului politistilor.

    Toti umblati (era sa zic alergati) pe la Paris, Londra, Milano, New York, Bruxelles si Tokyo, de zici ca sunt reprezentanti de vanzari Nike.

    Nu i-am vazut in ultimii 20 de ani militand activ si energic (asa cum au facut-o, instant, pe blogul tau) pentru:
    – impiedicarea dezvoltarii haotice a orasului si a zonelor periurbane
    – o sosea de centura de mare capacitate si viteza
    – cresterea suprafetei spatiilor verzi (pe Unirii, pe unde tocmai au alergat, au crescut parcari si deserturi dalate cu granit in locul spatiilor verzi)
    – crearea unor fluxuri coerente si omogene de trafic in oras (pentru cei ce n-au inteles – orice drum are fix capacitatea de trafic a tronsonului cel mai ingust – vezi de ex. Calea Calarasilor 🙂 ca tot era traseu alternativ)
    – o retea de transport in comun – subteran si suprafata – eficienta
    – o sosea de centura de mare capacitate si viteza, cu noduri si artere de intrare in oras corect dimensionate
    – reglementari pentru reducerea traficului in zona centrala (taxe de acces comercial si pentru non-rezidenti, parcometre – nu parcagii, etc)
    si lista ar putea continua.

    Sau au facut-o?!?

    • Au facut-o.

    • Sunt destui care se implică, există forumuri specializate pe transport urban, infrastructură rutieră/feroviară/etc. unde se dicută soluții, idei. Sunt oameni care comunică periodic cu autoritățile sau pun bani de la ei pentru filmări aeriene ale lucrărilor pe care le monitorizează. Plus asociații/ONG-uri mai vizibile gen OPTAR.

    • Da… au facut-o… am vazut rezultatele 🙂

      ONG-uri, forumuri de “discutii”, “filmari aeriene”,…
      In 20 de ani… ?!?

      Un shit-storm, ca asta pe care l-ati starnit asupra lui Petreanu – cu o mobilizare remarcabila*, nu ati fost in stare sa starniti pana acum asupra decidentilor (primari, consilieri, guverne, etc) ?!?

      Hai, mai faceti o tura, poate vi se mai oxigeneaza ipocrizia.

      */ Vlad Petreanu a fost injurat ieri si de indivizi care marturiseau ca il citesc prima oara. Funny, nu?!?

    • Dumneavoastra ati facut-o, domnule Ivan?

  33. bogdand:  Corectitudinea politică, în sensul de a arăta, prin limbajul folosit, un respect exagerat sensibilităților unui grup, te poate ajuta să transmiți mesajul dorit într-un mod mai eficient. Îi putem spune și empatie, bunăvoință sau atenție față de perspectiva celorlalți asupra realității.

  34. Motto: Un om care aleargă este un om care se uită mai puțin la televizor

    Trebuie să recunosc că pe mine postarea de ieri a lui Vlad m-a panicat un pic. Sunt convins că organizatorii și-au luat foarte multe șuturi pentru semi-maraton. E inevitabil. După mine, a fost un gest de curaj din partea lor să-l organizeze, știind ce va urma. Teama mea este că, văzându-se criticați cu furie chiar și de formatori de opinie cu o perspectivă deschisă asupra vieții, organizatorii vor renunța să-și mai asume bătaia de cap.

  35. Daca mai citeati un pic, ati fi observat ca peste tot in lume au loc evenimente de genul asta, organizate prin zonele importante ale oraselor cu scopul de a promova miscarea si pentru a acomoda numarul de participanti:
    http://aimsworldrunning.com/Calendar.htm

    As fi preferat sa vad un post despre orice altceva in afara de frustrari personale sau pareri neavizate. Traficul e haotic si in alte zile, nu inteleg de ce lumea se plange in weekend ca nu poate merge cu masina prin buricul targului. Exista si mijloace de transport in comun… sau ati uitat?

  36. Cum, ma, sa te faca unu’ Radu Tudor?!

  37. #105

    In New York, oras cu o populatie considerabil mai mare decat a Bucurestiului, au loc in jur de 60 de curse de alergare pe an. 60! http://www.nyrr.org/races-and-events/2014 Unele presupun blocarea celor mai importante strazi din Manhattan, si constituie singura ocazie pe care o au cetatenii acelui oras, de a se bucura si ei pentru cateva ore, de acele parti ale orasului, total lipsite de masini. Este pana la urma o chestiune de alegere, in ce mediu ne traim viata.

  38. petreanu : tu de ce nu alergi?

  39. #107

    Pai este simplu… si am explicat aici: https://www.facebook.com/DeschidetiPortileParcului/photos/a.374562459314720.1073741827.228063530631281/378669352237364/?type=1 de ce crosurile si manifestarile de genul acesta nu se tin in parcuri.

  40. Dupa articolul de ieri mergea azi unul despre tigani si despre cat de intoleranti suntem noi romanii. Da, stiu, nu are legatura dar mergea 🙂

  41. Domnule Petreanu,

    Am ales să trăiesc în București pentru că aici se întâmplă lucruri, este un oraș viu.

    Dacă doriți un oraș liniștit, vă recomand Târgoviște, oraș care se blochează doar o dată pe an când e Ziua Internațională a Romilor. O parte din foștii mei colegi de liceu au ales să rămână în Târgoviște pentru că nu suportă aglomerația, stresul etc. din București.

    Nu putem avea un oraș mare cu oportunități culturale, economice și în același timp trafic lejer, liniște și calm. Chestie de alegere.

    Și Madonna a blocat orașul, și finala Cupei UEFA, și Summitul Nato, Și defilarea de 1 decembrie. Nu am fost împotriva niciuneia dintre aceste manifestări.

    Domnule Solomon,

    Când v-am văzut la Crosul Pădurii între copii ca o cloșcă între pui, am crezut că sunteți un străin cu mintea deschisă care vine să ne învețe ce e bine pentru noi, culmea. Apreciez implicarea dumneavoastră.

    (Crosul Pădurii a fost organizat în Parcul Tineretului, fără a deranja traficul. Nu este scopul celor pasionați de alergare să încurce pe nimeni. Se aleargă organizat în fiecare sâmbătă în Herăstrău, IOR, Tineretului.)

    Domnul Petreanu a scris o opinie personală pe blog. Ăsta e scopul blogului, nu? Expunerea de opinii.
    Totuși, mi-aș dori să transforme repulsia în curiozitate și să participe ca spectator la una din cursele următoare, măcar pentru jumătate de oră. Sunt sigur că va aprecia ce va vedea.

  42. Vlad, eu sunt si sofer, si pieton. Imi place la fel de mult sa conduc si sa merg pe jos sau cu trotineta/bicicleta. Pe mine singurele blocaje care ma deranjeaza maxim sunt cele generate de diferitele lucrari si santiere pe carosabil care se lungesc la nesfirsit. Sau stagneaza.

    Pe Kiseleff, m-am plimbat cu placere cu trotineta. Si am ocolit fara injuraturi intre dinti bucata dintre Piata Victoriei si Arcul de Triumf atunci cind eram cu masina. Care bucata se ocoleste foarte usor fiindca aproape paralel, la 50 de metri, e bulevardul Aviatorilor. Deci nici macar nu pot numi ocolire chestia aia.

    Insa cu blocatul centrului orasului timp de 6 ore, cind s-ar fi putut gasi alternative, trebuie sa fie de acord cu tine: e prostie sau chiar rea intentie. Dar se pare ca noi, romanii, ne-am facut un mod de viata din a ne faulta reciproc.

  43. Ma gandesc ca asociatia romana de maraton poate da raspunsul la intrebarea de ce tocmai acest traseu. Probabil ca nu a fost analizata treaba in amanuntime de la inceput, traseul asta a fost omologat si asta a ramas…
    Ma surprind reactiile atat de vehemente de ambele parti, si ma amuza teribil. Eu, ca pieton si alergator, am, de pilda, un mare dinte impotriva biciclistilor! In orasul nostru de doar 2 milioane de locuitori, noi nu avem loc de noi insine. Si chiar suntem un oras mic. Totusi, cum se descurca in alta parte?
    Oricum, traseul nu e mirific nici pentru alergatori, pentru ca e drum deschis, cu extrem de putina umbra si te bate soarele rau, ti se incing creierii. In acelasi timp, iti trebuie un bulevard, nu o straduta, sa poti sa pui la un loc mii de oameni. Cred ca s-a mai alergat un semimaraton pe langa Herastrau, si sigur au fost nemultumiti si acolo.
    Eu ma stradui sa convietuiesc cu nesuferitii de biciclisti, ca vad ca nu am incotro… Dar tin sa amintesc soferilor ca alergatorii apar extrem de rar pe strada, nu ca biciclistii :))
    A fost totusi o atmosfera frumoasa la alergare, parca au fost altel de energii, ceva pozitiv. Imi pare rau pentru soferii frustrati. Insa cu metroul cred ca s-a circulat bine pe la unirii 🙂
    A, si in Octombrie e maraton… tot la unirii. Si o sa tina si mai mult, ca e dubla distanta de acum.

    • Vehementa reactiilor spune ceva profund despre insuficientele orasului in care traim. Oamenii sunt tensionati. Oricum, eu ma bucur ca, dupa ruperea de nori de ieri, azi tonul conversatiei a coborat semnificativ.

    • #116

      De ce urasti biciclistii, Cristina? Ai avut experiente neplacute?

  44. haha, acum am citit faza cu herastraul…

    cum sa alergi un maraton in parc vlad, pe bune? unii il termina in 2 ore, altii in 5. ce faci daca ii pui sa se invarta in cerc?

    cum mai stii care e care? =))

    • Simplu, cu RFID.
      Una din companiile care a avut pana acum contracte de sute de milioane de euro cu Primaria se ocupa fix cu asa ceva. Nu cred ca ar fi fost o problema sa sponsorizeze cursa :).

  45. #119

    Domnule Petreanu,

    Imi place foarte mult cum scrieti si, de cele mai multe ori, va impartasesc opiniile! Fac acest lucru si acum, mai mult ca oricand! Eu insami am fost nevoita sa ajung duminica dimineata din zona Bucurestii Noi in zona Tineretului. A fost un cosmar, atat la dus, cat si la intors! Nu vreau sa imi imaginez ce sentimente m-ar fi incercat daca motivul deplasarii mele ar fi fost legat, sa zicem, de o urgenta cu unul din cei doi copii mici ai mei!

    Toate cele bune!

  46. Argumentatia lui Vlad a fost doar iritata, de Scufita Rosie care nu a ajuns la bunicutza.
    Dar circulatia – cel putin pe bucata Stadionul National-Piata Unirii trebuia deschisa dupa 2 h. Timpul maxim de parcurgere al intregului traseu era de 3 ore la semimaraton, conform regulament; cu inchidere partiala a Pietii Unirii (mai era de desfasurat crosul) era normala deschiderea traficului. La ora 10.45 ar fi trebuit sa se circule intre Biblioteca Nationala si Arena Nationala, daca primaria ar reusi sa reactioneze.
    Eu visez la ziua in care traseul va ajunge SI la parcul Herastrau.
    Dreptul constitutional de a sta blocat in trafic ar trebui strigat in restul de 363-364 de zile/an in care primariile isi bat joc de cetateni , de banii lor si de banul public, daca suntem asa de hotarati.

  47. Domnule Vlad Petreanu, daca pana mai ieri credeam ca primul articol a fost scris la nervi si ati fi avut o scuza (neacceptabila insa datorita posturii de formator de opinie), cel de astazi ma face sa imi schimb total parerea pozitiva pe care o aveam despre dv.
    Vi s-a explicat intr-un comentariu la primul articol de ce a fost ales centrul Bucurestiului pentru aceasta competitie internationala (repet, INTERNATIONALA) dar se pare ca nu l-ati retinut. Sa va dau insa o veste suprinzatoare: in fiecare an se organizeaza acelasi tip de maraton in centrul Parisului (aveti aici si o harta a traseului: http://www.schneiderelectricparismarathon.com/marathon/2014/us/r3_carte.html) unde aproape tot Parisul este blocat iar atmosfera este de sarbatoare, cu vuvuzele, costume si distractii de tot felul. Aveti aici adresa organizatorilor: parismarathon@aso.fr…poate ca n-ar fi rau sa ii educati si pe parizieni si sa le trimiteti un mail la fel de acid la adresa organizatorilor si a participantilor. Succes!

    • Doamna, va rog comunicati-mi si cate statii de metrou sunt in Paris si la ce distanta medie una de cealalta, apoi faceti aceeasi numaratoare si pentru Bucuresti. Va multumesc si, cum ati spune dv, mult succes!

    • Spun eu, spun eu: Parisul are 303 statii (wikipedia) pentru 10.5 milioane (nu punem la socoteala hoardele de turisti): 34.5K parizieni/statie.

      Bucurestiul are 51 (wikipedia) pentru 2 milioane (n-avem ce hoarde de turisti pune la socoteala): 39.5K bucuresteni/statie.

      N-as zice ca infrastructura e cea hotaratoare aici. Si, revenind la marota mea, Bruxellesul – de vreo doi ani se lauda cu dubioasa onoare de a fi cea mai ‘ancombrata’ capitala europeana. A depasit Londra, yeeey. Si se inchide abitir, la orice obama, maraton sau ploaie ceva mai mare. Asta cand nu se inchide de tot-de tot.

      Deci, Vlade, e chestie si de bunavointa, nu doar de metrou. E nevoie si de niste infrastructura in capul fiecaruia – aia care face ca nimeni in carnatul de masini de 1km care se taraie in spatele biciclistului sa nu claxoneze si nici sa nu incerce sa-l depaseasca acolo unde nu e complet sigur.

    • E vorba de uzabilitate. In Paris esti oricand (in zona centrala) la 300 m de o statie si poti cobori 200 m mai incolo, plus ca poti ajunge practic oriunde cu metroul. In Bucuresti, filozofia metroului ceausist e de tranzit catre marile (foste) zone industriale de la periferie.

    • Vlade, ai ramane surprins, si Roma (revenind) e asemanatoare din acest punct de vedere cu Bucurestiul, au doua magistrale mari si late care merg cumva una pe axa E-V, iar cealalta inscrie un semicerc pe partea vestica a orasului. Centura e la mama dracului, sa incerci tu sa ocolesti centrul p-acolo 🙂

      Ti s-a tot spus si ti se tot spune ca e vorba si de modul in care e perceput evenimentul de catre locuitori, iar prin felul in care te agati de ideea fixa cu “infrastructura, dom’le” – cu datele seci stai mai prost, apelul la “bunul simt” sau la “propria experienta” nu este unul foarte solid, mai ales daca *tu* n-ai trait pe pielea ta un eveniment de genul asta ca locuitor intr-una dintre metropolele mentionate si ras-mentionate – le dai mare dreptate celor care tot vin cu argumentul asta.

    • ROTFL :)))

      Numarul de statii pe locuitor nu are nici o legatura cu zona acoperita de metrou la care se refera Vlad. Parisul are o suprafata de 105.4km patrati, fata de Bucuresti care are mai mult decat dublu 228km (tot wiki). Asta inseamna ca in Paris ai 3 statii de metrou la un kilometru patrat, iar in Bucuresti 0.2 statii de metrou la un kilometru patrat – de 15 ori mai putine 🙁 Volumul de persoane se rezolva cu frecventa si numarul de garnituri alocate unui tren de metrou, in timp ce mobilitatea in deplasare o asigura numarul de puncte de prezenta (statii). Iar Bucurestiul sufera la acest capitol, care tine de infrastructura. Sau sta foarte bine, comparabil cu alte metropole mai dezvoltate, depinde in ce tabara te afli (la primarie/guvern/etc)

    • e clar, tre’ sa-mi dau wikipedia la reparat, a mea la paris zice: Area[1]
      • Urban (2010) 2,844.8 km2 (1,098.4 sq mi)
      • Metro (2010) 17,174.4 km2 (6,631.1 sq mi)

      Pentru Bucuresti: Area[2][3]
      • Capital City 228 km2 (88 sq mi)
      • Urban 285 km2 (110 sq mi)

      da’ cre’ca de fapt wikipedia mea nu e chiar asa de stricata. da si matale singur zum pe google earth si spune-mi daca parisul pare de doua ori mai mic decat bucale 😀

    • In a mea apar 105.
      Pe site-ul oficial al primariei Paris avem
      Paris is first and foremost…
      2,257,981 inhabitants in 2012. It is also 10,539 hectares
      10539 hectare inseamna 105 km2 😉

      Restul suprafetei alocata Parisului inseamna suburbii, unde circula RER, nu metrou. RER are si el peste 200 de statii.

    • 1. Ieri ti-ai exprimat opinia. E dreptul tau. Ai fost injurat pentru asta. Asa cum scrii si in articol, denota calitatea concetatenilor nostri. Nu, nu mi se pare normal sa fii atacat pentru ca ai avut o opinie.

      2. In articolul de ieri nu ofereai solutii (repet, nu pot crede ca tu vezi turul Herastraului drept “solutie”) si te comportai (mai voalat, e adevarat) la fel ca ai nostri concetateni needucati care comentau ieri in mod neplacut: ii luai la misto SI pe aia care participa la un asemenea eveniment, de parca ei ar fi vinovatii.

      3. Nu priveai deloc la exemplele altor orase. Pentru ca te-ai simtit limitat in drepturile tale democratice, aveai fix acelasi raspuns limitat, de persoana reticenta la schimbari.
      Pentru ca, nu e asa, Bucurestiul trebuie sa fie o capitala europeana, dar sa fie preferabil doar cu partile care-ti plac tie.
      Cat blocheaza maratonul Berlinului intr-o zi? Cat blocheaza maratonul Londrei? Cat blocheaza maratonul New Yorkul?
      Ok, poti mentiona infrastructura superioara de acolo de 1000 de ori. Dar chiar crezi ca la o zona metropolitana cu 3-4-5+ milioane de locuitori o duminica cu maraton lipsita de nervi se rezuma la “infrastructura mai buna”? Eu zic ca nu.
      Oameni buni, nu sunt organizatorii nostri neaparat mai “imbecili” (citez). Poate sunt bucurestenii mai putin dispusi la a renunta la masina?

      4. Da, ai dreptate, pentru Bucuresti, o zi de genul asta e horror. Nu te mai poti misca deloc cu masina.

      Vin si intreb (nu judec):
      4.1 Nu a fost anuntat din timp acest blocaj? E normal sa te arati lezat in liberati dupa eveniment, nu sa te arati indignat INAINTE de el, atata timp cat nu a fost o treaba anuntata cu 1 zi inainte?
      Iti aduc aminte cazul romanilor blocati in masini in zapezi intr-un viscol anuntat cu zile inainte. Mai tii minte ce ziceai atunci despre ei?

      4.2 E atat de greu sa iti modifici planurile pentru 1 zi de duminica?

      4.3 Problema nu e oare mai degraba legata de numarul prea mare de masini care circula pe niste strazi planificate pentru carute?

    • Presimt ca o sa pot rezuma orice fel de raspuns al autorului articolulul prin imaginea *absolut adorabila* de mai jos:

      http://images.sodahead.com/polls/000537943/polls_lalalalalaica128529515546562500_0446_635805_answer_2_xlarge.jpeg

      Ca sa mai descretim fruntile 🙂

  48. Chiar cînd mă-ntrebam cum naiba supravieţuieşte Oprescu-n funcţie şi cum de a fost blestemat Bucureştiul numai cu incompetenţi. Mulţumesc Vlad, că mi-ai dat ocazia să mă luminez singur.

    • Cred ca daca duminica viitoare Oprescu ar face pe acelasi traseu, pentru a sarbatori semi-succesul semi-maratonului de alaltaieri, cel mai lung cârnat cu varza din regiune si cineva ar scrie pe blog ca a fost paralizat orasul, s-ar dezlantui o furtuna de flegme asemanatoare.
      Cam cu aceiasi autori…

  49. Intr-adevar, primul si cu atat mai mult cel de-al doilea articol sunt orice, numai un pamflet nu, asa cum degeaba spera Gabriel Solomon. Apelativele cu care ati tratat neprovocat o comunitate cu greu pot fi considerate glumite; nu sunt nici macar ironii, ci sarcasme si rautati gratuite. In mod fals si eronat ati impartit Bucurestiul in doua categorii: cei 10.000 de alergatori si restul de 2.000.000, uitand ca impreuna traim in acelasi oras. De altfel, nu stiu in baza a ce va considerati reprezentantul a 2.000.000 de oameni? I-ati intrebat cumva daca au fost nemultumiti? Exista sondaje de opinie pe baza carora puteti spune ca 2.000.000 de oameni au fost deranjati de 10.000? Exagerati si gresiti profund, domnule Petreanu.
    Sunt alergator si am alergat duminica. Sunt mandru de asta si mai mult, cred ca majoritatea celor 10.000 de “brigadieri ai jumatatilor de maratoane” (cum pe nedrept si cu neinteles tupeu ne-ati catalogat) au infrumusetat un oras care, in 90% din viata sa este inundat de autoturisme.
    Sunt de asemenea bucurestean si sofer. Deplasarile le fac cu masina si foarte rar cu bicicleta. Deci, nu ma aruncati printr-un simplu condei intr-o tabara artificial creata, doar pentru ca dvs., intr-o frumoasa dimineata de duminica, nu ati reusit sa va deplasati din A in B, cu viteza si in timpul pe care l-ati fi dorit; de parca in restul zilelor, cand Bucurestiul oricum este blocat de trafic, va deplasati intre aceleasi puncte, cu viteza luminii.
    Nu. Nu este o dictatura a alergariatului asa cum, din nou sarcastic, sugerati. Chiar daca nu acceptati acest argument, “blocarea” Bucurestiului pentru 2 zile pe an (a se vedea duminica) nu reprezinta nici pe departe o dictatura.
    Bucurestiul este in schimb sub dictatura soferilor. Daca ati fi avut curiozitatea, ati fi observat pe google maps/traffic, cate artere din capitala sunt colorate in rosu si pentru cate ore. De ce nu sunteti sarcastic domnule Petreanu si cu soferii care se plimba singuri in masina si care nu folosesc mijloacele de transport in comun sub nici o forma? Ei sunt principala sursa a blocajelor, nu niste amarati de alergatori, domnule Petreanu. Nu ati inteles ca Bucurestiul nu este doar al masinilor; este si al celor care vor sa se bucure de oras si altfel decat dintr-un autoturism.
    V-ati suparat din cauza apelativelor primite? Asa si trebuia. Si cei pe care i-ati luat inutil si degeaba in ras si misto dimbovitean s-au suparat pe dvs. Pentru ca i-ati jignit gratuit si pentru ca le-ati patat bucuria de a fi avut o experienta frumoasa, intr-un oras frumos.
    Prin postarea dvs. nu ati facut altceva decat sa dezbinati si sa inraiti. Atat.

  50. Am si eu o intrebare: cum va separa blocajul din circulatie shaormishtii de: ambulante, oameni care isi duc rudele la spital pentru dializa, care au doar un weekend disponibil pentru a-si cumpara mobila sau altele intrucat muncesc 10 ore pe zi in multinationale etc?

    • oare cum se descurca ambulantele in timpul saptamanii?
      mobila duminica? Inseamna ca esti prost. Mobila o iei sambata. Duminica o pui.

    • Ok, gata cu flamingul.

    • daca nici pe un post din asta nu poti face, cand?

      Corecta atitudinea corecta era:
      – o data cu evenimente d-astea misto se poate vedea a bucurestiu are o infrastructura handicapata, ajungandu-se la certuri intre diversi cetateni
      – Daca am avea si noi o centura serioasa nu ar trebui sa traversam centru pentru orice, urgenta sau nu.
      – lumea nu se imparte intre sportivi si grasi si e pacat sa se faca mereu niste imparteli d-astea artificiale: bugetari/privati, basisti/nebasisti, pensionari medicali/pensionari normali, acum si alergatori/nealergatori.

  51. Trecand peste faptul ca raspunzi numai la comentariile “corecte” uite aici un eveniment misto.
    http://metropotam.ro/Utile/centrul-bucurestiului-va-fi-vizat-miercuri-de-restrictii-de-trafic-art6945682684/

    miercuri, 21 mai, in intervalul orar 15:00 – 17:30.

    Asta e dureros. Dar, probabil o sa aiba mai putine articole suparate, sa nu cumva sa il suparam pe doamne doamne

  52. La primul articol am ignorat. Am crezut ca e o rabufnire de moment, o zi mai proasta, ceva. Dar cand te vad stimabile ca insisti in greseala, ma faci sa ma intreb mai multe.

    Dar tin intrebarile pentru mine, ma gandesc la maratoanele MARI din multe orase mult mai civilizate decat Bucuresti… Acolo sunt mult mai multi participanti, mult mai mult trafic inchis, mult mai aplaudat totul..

    Ne gasim sa comentam pentru cateva zile pe an cand e redirectionat traficul, un trafic oricum sufocat zilnic… Doar ca ne place noua sa comentam asa…

    Articolul asta in care nu vrei sub nicio forma sa iei in considerare explicatiile logice venite de la oameni verticali, nu injuraturi de birjari, ma face sa cred ca ti-a placut galagia creata de greseala comisa si ai zis ca vrei sa insisti in ea…un fel de traffic whore sa zicem ;).

    Trist stimabile, prea trist!

  53. Si uite asa Romanul se cearta pana nu mai poate ,in timp ce altii isi bat joc de noi!!Bravo fratilor!am vazut aici tot felul de oameni si mi-am dat seama in ce cultura “europeana”traim.Toata lumea are treaba cu oaia vecinului si nu-si vede barna din ochi!asa sa faceti si pe mai departe si o sa evoluam noi cand o face plopul pere si rachita micsunele..

  54. Stop-joc!
    Intrebarea ta era: ” de ce se bocheaza traficul a 2M pentru 10.000?” raspunsul meu este: ” de ce se blocheaza Champs Elisees pentru 12M ca sa se dea 120 cu biclele?”

    Pe alta parte, semimaratonu’ sau ce-a fost nu e ultima etapa din Le Tour, dar impactul este mult mai mare cand f**i traficul intr-un oras, si se va vorbi despre cursa ta mai mult timp…

    • Cred ca ar trebui sa reevaluam cifrele. Care 2.000.000 milioane? Toti bucurestenii au iesit fix in acel interval cu masinile prin locul blocat? Hai sa fim seriosi. Cred ca vorbim de maxim cateva zeci de mii de oameni care au avut de suferit. Dar da mai bine sa spunem 2 milioane si sa numaram si vii si mortii.

      Oricum…trist personaj acest petreanu…si eu care auzisem ca e un om cu capul pe umeri. Maestre…mai ca imi vine sa platesc din buzunar un sondaj reprezentativ pe Bucuresti sa vedem impactul real. Cand te duci tu seara la culcare si esti singur cu gandurile tale si iti spui rugaciunea, macar atunci pentru tine recunoaste ca ai gresit daca public nu ai barbatia sa o faci.

      Dar ma scuzi…esti barbat doar atunci cand iei la misto cu cuvinte mestesugite, dupa esti mirandolina ranita.

  55. Poate din prea mult bun-simt va dau dreptate ca nu era poate cazul sa primiti asemenea injuraturi, desi si dumneavoastra v-ati folosit de cuvantul imbecil. Nu pot fi de acord cu interzicerea organizarii de manifestari sportive de mare amploare in Bucuresti. Acum nici nu mai stiu cati ani, vreo 6 – 7, m-am inscris prima oara la cursa populara a MIB-ului. Prietenilor li s-a parut o alta excentricitate de a mea, la fel cu ideea de a merge cu bicicleta intr-un oras blocat de masini. Am fost uimit si mi-am propus sa mai particip. Dupa cativa ani am inceput sa alerg la munte, sa merg pe munte, sa evit orasul. Dupa aceea s-a ivit ocazia sa alerg maratonul din Paris, si am vazut si trait ceva incredibil, o cursa cu peste 40000 de alergatori printre monumente si prin imensul Paris. Am alergat o singura tura la maraton, prin tot centrul, pe o parte si pe cealalta a Senei, pe langa toate monumentele majore, cu startul de pe Champs Elizee si finish-ul la Arcul de Triumf. Am vrut neaparat sa alerg si acasa la mine in orasul meu si al parintilor mei. In acel an datorita summit-ului Nato s-a propus sa se alerge un traseu undeva spre periferie, spre Glina. Ganditi-va ce a fost in sufletul meu, care as fi vrut sa traiesc acasa la mine o experienta macar la fel de frumoasa ca la Paris. Si a fost. Datorita organizatorilor care s-au luptat si au muncit foarte mult, am avut ocazia si o am in continuare sa alerg odata pe an, mai recent chiar de doua ori, prin cele mai frumoase locuri din oras, nu pe la Glina. Ganditi-va la alergatorii straini care vin sa vada centrul Bucurestiului, asa cum am fost eu sa vad Parisul, articolele si povestile care curg dupa, desi poate nu stiti de ele. Eu va propun sa va mai documentati un pic la ce inseamna un asemenea eveniment ca promovare pentru orasele in care au loc. Povestea e lunga, si a mea si a dumneavoastra, ce ne trebuie noua un asemenea eveniment cand nu avem pe unde circula prin oras, etc, etc. Sunt de acord ca putem alerga in padure sau pe munte, si ma duc de cate ori am ocazia. Dar voi participa si la MIB de cate ori voi avea ocazia si voi fi pe acasa. Avem nevoie de o zi de sarbatoare in care sa ne intalnim, sa alergam si sa ne bucuram de ce ne ofera acest minunat oras, oricat de hulit este cateodata. Spor la antrenamente si sa ne vedem cu bine in toamna.

  56. Nu voi sta sa mai explic o data de ce este util acest eveniment intrucat la articolul precedent ai binevoit sa-mi stergi comentariul. Dar as vrea sa intelegi ca atunci cand vei arunca noroi in oameni, noroiul se va intoarce la tine ca un bumerang. Nu te poti astepta sa insulti oameni care nu ti-au facut nimic intr-un asa zis demers jurnalistic, insa pur egoist si nedocumentat (deci prefer sa cred nejurnalistic, totusi) si sa primesti floricele. Chiar si raspunsurile tale la comentariile argumentate, pertinente si politicoase se pierd in remarci injurioase, asa ca nu te mai plange.

  57. Dl Petreanu , ar trebuii sa fi-ti fericit pt ca ati fost injurat si facut in fel si chip pt ca … ati fost citit si unii nu au fost de acord cu ce ati scris dvs in acel articol pe blog ! Stiu nu e cea mai fericita reactie cand citesti asa ceva pe blog sau pe FB, dar asta e nivelul unora dintre noi.
    Ca sa inchis circulatia pe respectivele strazi/bulevarde fara a se informa populatia Bucurestiului de asa ceva tine de nivelul extrem de scazut al dialogului intre autoritatile sectoriale/centrale si cetatean, tocmai cetateanul care a ales aceste autoritati. Si tine mai mult de sfidare si cinism. De ce ? Pt ca pot sa faca asta si nimeni sa nu ii intrebe de sanatate sau sa le bata obrazul (daca au ) !

  58. #153

    ziua buna domnule Petreanu….
    imi place cum i-ati pus la zid pe” grobienii in clima cool” pe “militienii lui talpa-iute” sau “mardeiasii in pantaloni mulati” ……brava!
    imi permit sa va amintesc ca circulatia a fost blocata si sambata pe un tronson mult mai mic! a fost vorba de cursa copiilor ….
    chiar nici un cuvint despre curajul nebunesc a acestor copii in a alerga pe un bulevard al capitalei, blocand traficul pe o oarecare axa….???
    ganditi-va ca ei ar putea peste ani sa organizeze urmatoarele”Daciade de rit nou”….la o scara mult mai mare…
    ma intreb daca se organiza un maraton si traseul era poate mai mare … iar toate incasarile erau donate in scop caritabil , erati la fel de vehement ?

  59. Intamplarea face ca acest eveniment, care l.a deranjat pe vlad, este un eveniment ce detine cauze asociate cum ar fi Hospice casa sperantei, viitor plus, light into europe, united way, ong.uri care primesc donatii substantiale de pe.urma lui.

    Inante de a.pune.la zid, zic ca ar fi mai cirect sa ne informam.

  60. 1. Cred ca e bine sa facem deosebirea intre cei care au organizat actiunea si cei care au participat. Nu participantii au hotarat traseul. Iar tu i-ai ironizat si pe ei ( “eroicii brigadieri ai jumătăţilor de maraton alergau cu părul bălai fluturând în soarele primăvăratic”, foarte plastic spus, suna ca o injuratura care are spirit, dar este extrem, extrem de superficial sa etichetezi asa oameni la gramada).

    2. Toate miscarile de genul asta sunt inutile. Multi se duc sa bifeze un eveniment, dar sunt destui care se duc sa se simta bine. Atata vreme cat se intampla o data pe an, e suportabil pt cei care suporta efectele.

    3. Cred ca e exagerat sa-i numesti talibani. Aici esti foarte subiectiv. Si ma surprinde ca esti atat de intolerant.

    4. Nu e moral, etic, uman, cum vrei tu, sa ne ofuscam in momentul in care sunt unii care ies pe strada si ne incurca treburile o zi pe an. Daca ni le incurca saptamanal, da, e o problema.

    PS: N-am participat la eveniment, ba chiar mi-a incurcat treburile si i-am cam injurat in gand pe organizatori, la fel cum l-am injurat si pe Biden ieri. Dar oamenii aia care au alergat n-au nicio vina.

  61. Uau…chiar nu ma asteptam sa vad o asemenea reactie. Incepusem sa cred ca Bucurestiul se intinereste odata cu populatia.
    In primul rand, evenimentul de duminica nu a fost un cross oarecare (astfel de evenimente sunt mult mai multe si se desfasoara cum multi au spus, prin parcuri, paduri si oricum, departe de traficul agitat) ci semimaratonul international Bucuresti. A fost un concurs omologat la nivel international…cu alte cuvinte nu doar pentru amatori ci si pentru profesionisti (primele 9 locuri nici macar nu au fost ocupate de romani).
    In al doilea rand, astfel de evenimente internationale desfasurate in orase au multe alte scopuri secundare: unul dintre ele este reclama adusa orasului, prezentandu-se cele mai frumoase si emblematice zone/cladiri, in scopuri turistice. Este valabil pentru orice maraton/competitie de acest gen. Ex: cum ar fi sa va uitati la Giro d’Italia desfasurandu-se printr-o padure obscura, etapa cu etapa? Si da…la fel ca Giro, cursa de duminica a fost filmata din elicopter in intregime. A face o asemenea competitie printr-un parc oarecare ii anuleaza cam jumatate din scopuri.

  62. Acelasi sentiment il aveam in perioada mitingurilor aparatorilor muntilor si minereurilor. Mi se pare absolut aberant ca duminica de duminica sa fie blocat traficul absolut aleator de catre niste participanti la un miting si nimeni sa nu pateasca nimic. Nu ma intereseaza cauza pentru care demonstrau/luptau si as face exceptie doar atunci cand vorbim de libertati fundamentale. Eu daca merg de nebun pe unde vreau cu masina, sunt amendat, participantii la miting erau protejati de politie… e ceva ce nu se leaga aici… Doar ca in cazul cu alergatul e o problema cu organizatorii (primarie sau cine o fi)

  63. Stimate domnule Petreanu,

    Am citit cu interes articolele dvs pe tema problemelor cauzate traficului din Bucuresti prin organizarea Semimaratonului International, in data de 17-18 mai 2014.

    Credem ca am inteles argumentele dvs si acceptam acest punct de vedere. Pe de alta parte nu sustinem luarile de pozitie exprimate nepotrivit, viziunile unilaterale, dar nici nu putem renunta la misiunea noastra de a promova alergarea si un stil de viata sanatos.

    In acest context, ne-am bucura daca ati accepta invitatia noastra de a cunoaste putin mai bine, din interior, lumea alergarii din Romania. Mai concret, va invitam sa luati parte in calitate de alergator la Cursa Populara, de 3 km, ce se va organiza in octombrie 2014, in cadrul Maratonului International Bucuresti.

    Ne-am bucura si sa acceptati sprijnul nostru, sub forma:
    • Asistentei profesioniste in pregatirea fizica, prin realizarea unui program de alergare specific;
    • Oferirea unui tricou de alergare special pentru o astfel de proba;
    • Realizarea unui plan de nutritie personalizat.
    • Acces la reducerile de care beneficiaza membrii clubului (echipament sportiv, suplimente nutritive etc.)
    Obiectivul unui astfel de program nu este nici pe departe unul competitiv, ci ne dorim sa va dam posibilitatea sa adaugati in experienta de viata/profesionala si pe cea de alergator prin Bucuresti. Dupa cum stiti mai bine, o documentare serioasa sa face intotdeauna pe teren.

    Si in octombrie se va alerga in Bucuresti (este insa posibil sa fie pe un alt traseu, care va traversa orasul pe axa sud-nord). Si atunci traficul va fi restrictionat si atunci peste 10 mii de oameni vor avea ocazia sa se bucure de miscare, de alergare) si nu o vor face in ciuda sau in detrimentul cuiva (traseul este aprobat legal).

    Ne-am bucura sa va alaturati acestor oameni din ipostaza de alergator.

    Ro Club Maraton (http://www.roclubmaraton.ro/), este infiintat in 2008, are peste 300 de membri si sustinatori in intreaga tara. La Semimaratonul International Bucuresti 2014, al carui partener ofical este, RCM a numarat peste 100 membri care au concurat la toate probele.

    Va multumim

    dr. Serban Damian
    presedinte Ro Club Maraton

  64. Greu se strang 10000 de oameni la protest și cand se intampla, nu au chef sa defileze 42km…nu e asta scopul lor. Daca doar soferii au dreptul sa mearga pe sosea, nici mașini parcate pe trotuar nu au ce cauta. Sau toți cu drepturi egale :ei alearga si tu rulezi cu 15/h in spatele lor si depășești cand poți?!