🎧 Dar tov. Dragnea cât profit externalizează?

Inquam Photos / George Călin

Prim ministrul României este un bolșevic. Nici măcar un comunist de Mileniul III, precum comuniștii chinezi sau vietnamezi, care au înțeles că ideologia nu poate înlocui inițiativa privată decât cu prețul sărăciei și foametei. Nu, tov. Tudose este un bolșevic pur și dur, un octombrist roșu mascat în blana de oaie a premierului unei țări din UE.

În deschiderea ședinței de guvern în care a modificat Codul Fiscal în ciuda opoziției argumentate a oricui în afară de el și partidul său, tov. Tudose a declarat: „Am apreciat, cu ghilimelele de rigoare, un protest al unor români, sustinut de conducere, care doreau autostrăzi, compania externalizând profitul. Superb. Nu mai merge.”

Tov. Tudose se înscrie pe linia ideologică a înaintașilor săi, care au făurit Marea Revoluție din Octombrie, și care și-au exportat doctrina cu tancul, ulterior, inclusiv în România. Tov. Tudose știe neîndoielnic de la partid că burjuii, moșierii, chiaburii, toți cetățenii cu inițiativă, de fapt, trebuie stârpiți fără milă, pe măsură ce se ascute lupta de clasă. Se știe că patronii sunt niște exploatatori ai muncii proletariatului, deci profiturile pe care le fac aceștia nu li se cuvin lor, ci clasei muncitoare – mă rog, nu direct clasei muncitoare, ci partidului, mna, compus din toți tovarășii de nădejde de la partid, care are rolul conducător, alea, știți voi.

Tov. Tudose sugerează că d-aia nu construiește partidul autostrăzi în România, pentru că patronii/burjuii/chiaburii fug cu profitul peste graniță.

„Iacătă, tovarăși, cazul capitaliștilor putrezi de la Renault, care exploatează nu doar munca, ci și sufletele proletarilor noștri, după care externalizează profitul, tovarăși, în loc să lase banii națiunii noastre!”

Realitatea este alta.

Automobile Dacia contribuie la dezvoltarea României într-o proporție uriașă. Aceasta este o companie care trebuie sprijinită și încurajată de către statul român, inclusiv prin construcția autostrăzii Pitești-Sibiu. Au ajuns să iasă românii în stradă ca să ceară drumuri și șeful guvernului îi ia la mișto. Tupeu de borfaș.

Automobile Dacia a avut anul trecut o cifră de afaceri de aproximativ 4,3 miliarde de euro și un profit net de 100 de milioane de euro. La uzinele din Mioveni lucrează 13.800 de angajați care au produs anul trecut peste 320.000 de vehicule, ceea ce a făcut din Dacia al 5-lea producător european de automobile. Salariul mediu net în uzină este de 3.600 de lei, la care se adaugă bonuri de masă (15 lei zilnic) și prime anuale (pentru rezultatele anului 2016, prima a fost de 1.065 de lei net). Automobile Dacia este unul dintre cei mai mari exportatori ai României – în 2014, Dacia asigura 7,3% din exporturile României iar vânzările uzinei însemnau 2,8% din PIB. Nu în ultimul rând, Automobile Dacia susține o industrie întreagă de piese și servicii pe orizontală în țara noastră. Din toată această activitate statul încasează taxe pe muncă și impozite pe afaceri, miliarde de lei anual. Compania aduce nu doar bunăstare, ci și – foarte important – disciplina muncii, creșterea productivității și concentarea activității pe obiectiv, cât și respectarea legilor în vigoare, pentru că, spre deosebire de firmele de apartament care primes contrate grase pe ochi frumoși, de partid, multinaționalele nu fac nici evaziune fiscală, nici nu angajează la negru. În plus, o parte din profitul externalizat, despre care vorbește cu atâta ură tov. Tudose, ca un activist reșapat, este reinvestit ulterior inclusiv în România – să nu uităm că Renault a construit în țara noastră cel mai mare centru de cercetare-dezvoltare din lume.

Carevasăzică, avem la Mioveni o găină care face ouă de aur, dar prim ministrul României, tov. Mihai Tudose, o ia la șuturi că mănâncă grăunțe.

Ce dorește prim ministrul PSD, naționalizarea profitului multinaționalelor? Păi întrebarea e de ce ar mai vrea atunci vreun patron să investească ceva aici, dacă nu i se permite să-și încaseze profitul? Este incredibil că România a ajuns, din nou, pe mâna unor repetenți la istorie și economie, care cred că legile economice nu sunt date, ci se dau.

Guvernul ar trebui să privească înspre antreprenori ca înspre Divinitate, cu teamă și respect, pentru că aceștia pot face ce nu poate face statul niciodată: miracolul profitului.

Pe de altă parte, zău dacă înțeleg de ce PSD și prim ministrul său nu se interesează cu adevărat de profitul companiilor ce aparțin statului. Guvernul are o lungă listă de companii cu care poate da exemplu că poate face (în sfârșit) profit, care, ce să vezi, sigur nu va fi externalizat. CFR, de exemplu – de ce să nu facă profit la CFR, unde pierderile vor ajunge anul acesta la 90 de milioane de lei. Sau Tarom? La Tarom, pierderile ajung anul acesta la 207 milioane de lei – adică jumătate din profitul Automobile Dacia. Poate RAAPS? Pierderi de 50 de milioane de lei. TVR? Înainte să-i șteargă celălalt prim ministru datoriile din pix, TVR ajunsese la datorii de 522 de milioane de lei – mai mari decât tot profitul Automobile Dacia. Sau, dacă tot ajungem la jucătorii mari, păi de ce n-ar face tov. Tudose profit la Complexul Energetic Hunedoara – 1,6 miliarde de lei pierdere – sau Complexul Energetic Oltenia – 960 de milioane de lei pierdere.

În ultimul deceniu, pierderea cumulată a companiilor de stat a depășit 65 de miliarde de lei. O sumă frumușică, nu? Guvernul ar trebui să privească înspre antreprenori ca înspre Divinitate, cu teamă și respect, pentru că aceștia pot face ce nu poate face statul niciodată: miracolul profitului.

Vreți cireașa de pe tort? E mare cât dovleacul care-i stă pe gât tovarășului Tudose: deficitul la Fondul de Pensii este de 14,1 miliarde de lei anul acesta și va depăși 17 miliarde de lei în 2018. Poftim, administrează asta, tovarășe, dacă ți se pare că burjuii fug cu profitul din țară (apropo, Pilonul II de pensii, administrat privat, e pe profit, dar și de aici vrea să ia bani guvernul PSD).

Mai am o soluție pentru tov. Tudose și guvernul său. Știm că statul român e cel mai prost administrator posibil (apropo, poate da cineva vreun exemplu de domeniu administrat corect și profitabil de stat în România?) dar sunt oameni angajați la stat toată viața care știu cum să facă profit și cum să se îmbogățească. Îi vedem toată ziulica la televizor, prin Parlament, prin guvern, prin ministere, prin primării șamd. Eu cred că aceștia sunt mari maeștri în externalizarea pe șest a profiturilor pe care le fac prin firmele lor, deținute în general prin interpuși.

Chiar așa, tov. Tudose, aveți idee, oare cât e profitul externalizat de colegul dv., tov. Dragnea? Că pare un tip priceput, de-aia l-ați făcut șeful bandei partidului.

Articol din categoria: REVOLTĂ

49 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1 Comentariu nou

    Chiar zilele trecute spuneam ca ne-ar costa mai putin sa-i platim ca sa ne lase in pace cu totul….
    :)))

    0
    0
  2. #2 Comentariu nou

    Da’ ai fost suparat tare cand ai scris asta.

    Dar ai dreptate, cam asta e miza. Acum ne numaram. Trebuie sa vedem daca am format in 27 de ani o masa critica, masa care poate misca Romania spre a ajunge o societate similara celor occidentale.

    Daca sunt mai multi cei care pun botul la textele PSD-lui (colonie, bancile, multinationalele, profitul furat) am cam pus-o. Dar eu sper ca 27 de ani sa nu fi trecut degeaba.

    0
    0
    • #3 Comentariu nou

      Ceva ceva ati reusit, dar noi astia formati in cei 27 de ani nu putem sa indreptam tot ce au stricat si strica leprele astea azi si am impresia ca nici in urmatorii 10-15 ani nu o sa putem face ceva occidental….

      0
      0
  3. #4 Comentariu nou

    Acum aproape o luna, cand se fălea cât de şef e, la Uzina Ford, nu era tot pe baza de multinationale? Sau e doar din cauza ca e nu-i place marca Renault? Sau ne-a zis dl. Dragnea ca-i bine sa-i periem pe americani si ca franzutu-i prost?
    Numa’ ntreb.
    http://m.digi24.ro/stiri/economie/companii/mihai-tudose-promite-lui-ford-autostrada-pitesti-sibiu-790425

    0
    0
  4. #5 Comentariu nou

    Ce intrebare perfecta!
    Oare o sa raspunda cineva? Nu, asta e o intrebare stupida.

    0
    0
  5. #6 Comentariu nou

    -14 miliarde de EUR in 10 ani! Ce am fi putut face cu banii acestia? Nimic cu ei la putere perpetuu…
    nu uita ca la Mioveni, langa fabrica Renault are si Centrul logistic global de unde aprovizioneaza toate fabricile din lume; 500 de tiruri ies pe saptamana de acolo! 500!

    0
    0
  6. Dacia nu e cel mai bun exemplu, chiar daca si la ei profitul declarat de sub 2.5% e mult sub cel real care in industria auto porneste de la 7-8%, insa macar dacia face productie. Cea mai mare golaneala e la banci care inventeaza o gramada de comisioane si taxe, care nu exista in occident si care aduc profituri nesimtite iar majoritatea bancilor declara pierderi – sa fim seriosi in capitalism nimeni nu aduce nimeni bani de acasa – o afacere se inchide nu se tine ani de zile pe pierdere.

    0
    0
    • Ah, tov. Priceputu.

      0
      0
    • #9 Comentariu nou

      De fapt, nu. Nu e „7-8%”, sau nu pentru toata lumea. La nivel mondial in prima jumatate a lui 2016, primul producator e Ford, cu 8,7%. Renault-Nissan are 4,7%, conform unei declaratii a lui Ferdinand Dudenhöffer, director al Center for Automotive Research de la University of Duisburg-Essen, publicat pe site-ul Deutsche Welle. Iar asta include si profitul din piese de schimb, accesorii etc. 2,5% la Dacia este perfect plauzibil.

      Despre banci si altele: da, este adevarat. Dar asta arata doar cat de slab este statul: nu stie sa opreasca exportul de profit pentru ca nu are specialisti in ANAF care sa stie sa citeasca un bilant, nu are specialisti care sa poata regulariza eficient piata, nu are oameni – nici macar la numar – care sa controleze eficient firmele evazioniste. La cele potrivite nici macar nu are interes (ca altfel, de unde spagi??).

      Idiotenia asta cu „patronii si multinationalele fac si dreg” e din seria „Gigel vine cu caciula mov, hai sa interzicem complet caciula mov”. Daca ai fost nevoit sa suporti vreodata o interdictie absurda la serviciu („nimeni nu mai poate trece strada in pauza de masa”) pentru ca unul-doi idioti s-au dus sa-si ia un sandvis si-au intarziat, iar sefii atata s-au gandit, sa interzica tuturor, inclusiv celor disciplinati, accesul la sandvisurile de peste drum, ei, atunci o vezi la scara nationala. Incapabil sa-si faca treaba, statul ucide tot mediul economic. Asa, preventiv.

      0
      0
    • Se pot da exemple concrete – in occident nu exista – taxa verificare cont, taxa de administrare cont, taxa de retragere cash….asa cum au majoritatea bancilor din Romania. Din pacate in Romania bancile sunt doar niste camatari nesimititi care nu inteleg ca scopul unei banci nu e acela de a insela clientul – va mai aminititi celebrele contracte de acum cativa ani in care taxele si comisioanele erau scrise cu fonturi mici pentru a incerca sa insele clientul ? Iar referitor la dacia – intr-adevar la vanzari masini noi adaosul nu e extraordinar – porneste undeva de la 15-20% insa la piese de schimb, accesorii si consumabile adaosul porneste de la 50-60% si poate ajunge si la 300-400%.

      0
      0
    • #11 Comentariu nou

      Bancile administreaza, bine sau rau, banii oamenilor si ai firmelor. Mai intai, firmele trebuie sa existe pentru ca ele si oamenii sa aiba bani. Nu exista fabrica, nu exista bani.
      In plus, bancile din vest nu sunt chiar asa de prietenoase cum par vazute din Romania.

      0
      0
    • @CB – nu stiu de unde ai datele insa profiturile marilor producatori se invart in jurul a 10%, germanii chiar mai mult 12-13%, astea date oficale, in realitate nimeni nu poate garanta ca profiturile nu sunt mult mai mari – corporatiile au tendinta de a nu raporta corect profiturile pentru a plati mai putine taxe si lucrul asta e valabil pentru toate corporatiile si peste tot in lume – vezi scandalul recent paradise paper in care apple a ascuns 250 miliarde de dolari.
      Daca statul roman a fost 28 de ani slab e cazul ca lucrurile sa se schimbe mai ales in cazul bancilor – cum am mai spus – nu inteleg cum in capitalism functioneaza banci care de 5-6 ani raporteaza doar pierderi.

      0
      0
    • Uite, Venezuela, ala stat puternic, acolo nu se joaca, cum si-au dat seama ca-ncepe sa lipseasca curpapirul, pac! au nationalizat fabricile de curpapir, sa se termine cu speculantii imperialisti.

      Bine, acum chiar nu se mai gaseste deloc, dar i-a invatat minte sa mai aiba pretentii.

      0
      0
    • #14 Comentariu nou

      @Marcus:
      „nu stiu de unde ai datele”: scrie acolo, un raport al unei universitati germane, publicat pe site-ul DW. Tu de unde ai „datele oficiale”? Ca nu vad vreo sursa, ca sa te si cred.

      0
      0
    • Legatura dintre venezuela si Romania fiind ? N-am auzit ca-n Romania guvernul sa vrea sa nationalizeze bancile sau producatorii auto…..insa in acelasi timp in Romania la buget se incaseaza sub 30% din PIB – cel mai mic procent din ue unde media e undeva in jurul a 40% din PIB – asta inseamna un stat slab – practic diferenta de 10 procente inseamna ca an de an statul pierde undeva intre 15-20 miliarde de euro (anul trecut pib-ul a fost aproape 170 miliarde de euro).

      0
      0
    • Nu vă supărați, cum vă imaginați dumneavoastră ca reușesc bancile să declare pierderi deși realizează profituri nesimțite ? Dau credite fără factură ? Umflă cheltuielile cu facturi luate din (bazarul) Europa ?
      Dacă aveați minima curiozitate de a consulta contul de P&L al unei bănci din România ați fi aflat că ponderea cea mai mare în costuri vin din provizioane pentru credite neperformante, datorate mai pasiunii românilor de a se folosi de banii altora fără să-i dea înapoi. Aceste găuri din bilanțul băncilor se propagă în mod firesc (și) în bugetul statului, nu e nicio inginerie financiară, e pură contabilitate.

      0
      0
    • E foarte simplu – externalizeaza profiturile raportand investitii si alte cheltuieli fictive. Evident ca aici e vina principala a anaf insa ne intoarcem la ce ziceam anterior – un stat slab care colecteaza sub 30% din PIB. Iar partea cu romanii cei mai prosti, lenesi si rau platnici – e doar legenda – tocmai ca Romania are unul dintre cele mai mici procente de credite neperformante fata de cele din occident sau america – criza financiara mondiala din 2009-2010 – in nici un caz n-a inceput din Romania.

      0
      0
    • Ce scriu io, ce intelegi tu…

      0
      0
    • #19 Comentariu nou

      @CB – nu stiu cat de credibile sunt informatiile de pe tot felul de site-uri obscure, insa porsche de ex. Are un profit de 17.6% – informatie preluata de pe site-ul oficial. Evident ca ceilalti producatori au profituri mai mici insa toti au de cel putin de 3x mai mari decat cei aprox. 2.3% declarat de dacia. In plus trebuie luat in considerare ca daca in germania salariu mediu in industria auto e cel putin 3-4000 de euro in Romania dacia da 850 euro sau ca dacia a si primit ajutoare de la stat, repet din nou – nu e dacia cea mai de blamat – altii au profitat mult mai mult – ford la fel a primit ajutoare de la stat pe promisiuni neonorate ca vor mari considerabil productia in Romania.

      https://newsroom.porsche.com/en/company/porsche-third-quarter-2016-profit-13097.html

      0
      0
    • Marcus… la Mioveni sunt cateva mii de muncitori tinuti sub forma de protectie sociala. Renault ar putea sa-i inlocuiasca isor cu roboti, dar n-o face, ca sa nu-si puna in cap sindicatele. Doar ca povestea asta reduce profitabilitatea. Renault e de apreciat si de sustinut pentru atitudinea asta, dar, ca intotdeauna, se gasesc imbecili care sa ia la suturi gaina cu oua de aur…

      0
      0
    • #21 Comentariu nou

      Stimate domnule Marcus:
      1. Rata de profit o puteti gasi pe website-urile companiilor. Sunt date publice. Mai jos puteti gasi informatiile de la VW.
      https://www.volkswagenag.com/en/InvestorRelations.html
      2. deoarece mai toti producatorii auto sunt listati la bursa, e interesul lor sa posteze profituri cat mai mari pentru a fii cat mai atractivi pentru investitori.

      0
      0
    • #22 Comentariu nou

      @Petreanu – am spus ca Dacia macar face productie si si-a depasit promisiunile deci chiar si luand in considerare ajutoarele de stat tot a fost o afacere profitabila pentru statul roman insa pe de alta parte si Dacia a beneficiat de unele avantaje pe care nu le-ar fi avut in alte tari din ue – costuri reduse cu forta de munca ieftina si deja calificata, unele facilitati acordate de stat, un anaf relaxat care nu deranjeaza marile companii…

      @road – volkswagen nu mi se pare cel mai bun exemplu avand in vedere scandalul dieselgate dupa care doar in america au de platit o amenda de 7 miliarde si de rascumparat toate masinile vandute cu softul trucat. Si porsche e din acelasi grup insa ei n-au fost afectati nefolosind aceleasi motoare cu –
      volkswagen, audi, skoda si seat.

      0
      0
    • #23 Comentariu nou

      @marcus
      daca ai fi accesat link-ul ai fi vazut ca ai date despre profitabilitate incepand cu 2012. Dieselgate-ul nu era nici in proiect.

      0
      0
    • #24 Comentariu nou

      @road – o da….de ce nu ai pus rezultatele si din 2009-2010 din plina criza financiara ?…..alea-s si mai relevante…

      0
      0
    • #25 Comentariu nou

      Marcus, că sînt 2 sau 20% raportați ca profit să zicem că îl exportă în Franța.
      Ideea pe care nu ai înțeles-o este că o companie privată are profit iar o compabie de stat raportează „profit” an de an în buzunarele unora şi pierdere pt toți ceilalți din RO.Inclusiv în buzunarul tău.
      Altfel, de ce draq nu are RO o singură companie care să raporteze profit de 2% în Tadjikistan, de exemplu, şi restul de 70% să îl exporte în RO?!
      O nație ca o turmă de oi, d’aia, condusă de aşa-zişi măgari(în fapt, profitori pt ei şi clanurile lor).

      0
      0
  7. #26 Comentariu nou

    Mitul antreprenorului roman este deja de mult afumat. Anii au dovedit ca antreprenorii romani nu sunt un produs de import din punct de vedere al calitatii, ci tot o emanatie a clicii politice. Ne mandrim cu antreprenori de tipul celor de care citim zilnic, fara sa acceptam ca de fapt in spatele lor stau mizeriile politice ale acestei clase de profitori. Majoritatea atreprenorilor romani din top au ajuns mari si tari fie prin contracte cu statul, fie prin preluarea sub forma de cadou a tot soiul de unitati ale statului roman, fie prin spalarea banilor, fie prin beneficii frauduloase primite de la amicii politicieni, si aproape invariabil prin mentinerea unor preturi de desfacere echivalente cu cele europene in ciuda unui cost cu forta de munca rusinos.
    Asa ca… nu prea avem ce invata de la marii nostri antreprenori.
    Iar cei corecti, putini, care au dezvoltat o afacere pornind de la zero si o idee, se chinuie sa razbata intr-un mediu concurential fraudulos.

    0
    0
    • Aia despre care vorbesti nu sunt antreprenori, ci paraziti. Iar rariatatea celor autentici este determinata tocmai de coruptia si imbecilitatea “elitelor” politice.

      0
      0
  8. #28 Comentariu nou

    Scăderea impozitului pe venit are două consecințe semnificative:
    – bani mai mulți rămași la dispoziția societăților comerciale;
    – bani mai puțini pentru bugetele locale.

    De ce ar face un guvern socialist o astfel de mișcare? Poate merită investigat.

    0
    0
    • Pentru ca banii aia mai putini pentru bugetele locale ajung la guvern, care ii da pe ochi frumosi, de partid.

      0
      0
    • #30 Comentariu nou

      Guvernul a făcut o reducere a impozitului pe venit care nu a fost cerută de mediul de afaceri. Ba, dimpotrivă, nu o vor. Companiile nu vor să rămână cu mai mulți bani. Este o situație paradoxală.

      Atenție. Eu nu acuz companiile. Oamenii de afaceri își dau seama că dacă administrația se gripează, nici lor n-o să le fie bine.

      0
      0
  9. #32 Comentariu nou

    Tare de tot, felicitari! Textul ar trebui predat astora de liceu, la economie.

    0
    0
  10. #33 Comentariu nou

    Nea Tudose este precum cei care au dat cu șutul Renaultului in comunism, dupa ce au furat câta tehnologie au putut. Apoi, pana a revenit Renaultul, au rămas ca prostii, peste de 20 ani, cu aceeasi tehnologie :))

    0
    0
  11. #34 Comentariu nou

    TVR ne costa 1 miliard lei noi? 500 datorii sterse + 400 bugetul nou.

    0
    0
  12. Până acum am fost furios. Acum începe să mi se facă frică… 🙁

    0
    0
  13. #38 Comentariu nou

    Dati-i klingonului sa citeasca si el aici: https://csimarket.com/Industry/industry_Profitability_Ratios.php?ind=404

    Date la zi, marja neta in industria auto este intre 3 si 6%, Dacia este in interval. Nu va agitati baieti, el vorbeste pt alegatorii lui, capetele seci din tzara asta. Adica cei care au fost ultima data la vot.

    0
    0
  14. #39 Comentariu nou

    Bine punctat! Pe langa cei 13.800 de angajati Dacia, pentru producatorul din Mioveni mai lucreaza aproximativ 2000 de ingineri ai altor firme partenere. Eu sunt unul dintre ei si va pot confirma ca alti aproximativ 10000 de angajati romani lucreaza in industria auto pentru furnizorii de piese si servicii tot pentru uzina Dacia! Impactul Dacia este gigantic!!!

    0
    0
  15. #40 Comentariu nou

    E grav pentru Romania, daca si dupa 27 de ani de la dictatura comunista, tara este condusa tot de catre fostul PCR (PSD), avand reprezentanti model in istoria politica, fiindca;
    1, conduc cele doua camere ale Parlamentului.
    desi au fost repetenti in scoala
    si
    2, au dosare penale, fiind in vizorul DNA.

    http://ramonavoiculescu.ro/?p=737

    0
    0
  16. #41 Comentariu nou

    Hidroelectrica a iesit din insolventa si a inregistrat anul acesta profit record (1,5 miliarde lei). Multumita reorganizarii lui Remus Borza, care s-a implicat in 2012. Se poate si la companiile de stat.

    Stiu, nu scrie nimeni de bine despre o realizare a guvernului Ponta. Important e sa pastram dogma de injurat companiile de stat.

    P.S Tot respectul pentru Renault si modelul sau de business. Insa nu trebuie ignorat si ajutorul acordat de statul roman (in jur de 20 milioane de euro numai pentru centrul de dezvoltare de la Titu).

    0
    0
  17. #42 Comentariu nou

    Offf, fratilor, Petreanu, luati ZF de azi si cititi pe d-l Hostiuc si veti intelege ca aburelile astea cu banci, Dacia, comunism samd ascund in pericol muuult mai mare.
    Citez „Ne întoarcem acum la companii. PSD le-a dat posibilitatea companiilor, prin faptul că nu a trecut în Ordonanţă obligativitatea creşterii salariului brut ca să rămână acelaşi net al angajatului, să jongleze cu costul salarial.
    Mai mult decât atât, PSD le-a dat companiilor şi patronilor varianta să dea vina pe ei, pe Guvern, pe Dragnea, pe Tudose, pe Mişa, pe Olguţa Vasilescu, dacă salariaţii vor înregistra o scădere a salariului net prin trecerea contribuţiilor sau prin taxa de solidaritate de 2,25%.
    Companiile pot spune angajaţilor că vor să îşi menţină acelaşi cost salarial total cu fiecare dintre ei, dar dacă va rezulta o scădere a net-ului, este vina PSD-ului.
    De fapt PSD, prin aceste măsuri capitaliste, îşi frânge gâtul în faţa electoratului lui, al angajaţilor.
    PNL şi organizaţiile patronale ar trebui să sară în sus de bucurie că PSD ia măsuri capitaliste, la care nici nu visau.
    Cea mai mare problemă pentru companii este însă dacă guvernul PSD va aproba reincriminarea penală pentru neplata contribuţiilor sociale. Atunci va fi o mare problemă pentru companiile care nu vor avea cash să plătească şi salariile şi aceste contribuţii. 
    Vom vedea de la 1 ianuarie cine va câştiga şi cine va pierde.
    Eu nu-i înţeleg pe patroni şi pe organizaţiile patronale, de ce protestează faţă de revoluţia fiscală a PSD: măsurile adoptate sunt capitaliste, sunt pentru companii, pentru proprietari, pentru acţionari şi poate mai puţin pentru angajaţi.”
    Sa va traduc? Intelegeti ce arma de distrugere in masa a fost pusa in mana angajatorilor.
    Lasati d……odata ciuma rosie si restul tampeniilor, tocmai asistam la consolidarea unui regim oligarchic in Romania….

    0
    0
  18. #43 Comentariu nou

    A început sa circule un banc sec:
    Ați auzit de Dacia? Mașina aia algeriana ieftina și fiabilă!

    0
    0
  19. #45 Comentariu nou

    din ce în ce mai des si mai tare simt mirosul….sănătos de transpirație Salva-Vișeu!…locu’intii to..arasi!

    0
    0
  20. #46 Comentariu nou

    Despre actualul premier, voiam să scriu de mult, mi s-a spus că este un excelent jucător de șah. Acum vreo două zile, a fost a nu știu câta oară când l-am auzit lătrând despre bănci și multinaționale. Pentru șeful unui guvern ale cărui facturi sunt plătite în proporție de peste 51% de multinaționale, guvern care a împrumutat 10 miliarde de euro anul acesta de la bănci și care urmează să treacă prin echivalentul social al uraganului Charlie, mi se pare a fi cel mai prost jucător de șah ever. But, hey, you can always blame Soros…

    https://silviuzinica.blogspot.ro/2017/11/despre-actualul-premier-voiam-sa-scriu.html?m=1

    0
    0
  21. #47 Comentariu nou

    Calcul facut pe datele din 2015
    1% Cifra de Afaceri a tututror firmelor din RO = impozitul pe profit incasat de statul roman de la toate firmele care realizeaza profit , 80% din aceasta suma este virata de primele 10 companii (nu de stat!!)
    2.5% CA/RO = toate taxele si impozitele pe salarii incasate de statul roman de la toate fimele care au angajati din tara, culmea 40% este data tot de primele 10 companii (nu de stat!!)
    Bugetul statului este alcatuit in proporie de peste 60% din aceste 2 tipuri de taxe, din acest motiv orice modifiari in zona taxelor pe salarii au impact semnificativ pe buget.

    0
    0
  22. #49 Comentariu nou

    GUNOIUL A SIFONAT UN MILIARD DE EURO EU NU STIU NICI MACAR SA SCRIU CIFRA ASTA

    0
    0