Majoritatea părinților ezită să-și retrimită copiii la școală

Sondajul lunar IMAS/Europa FM are tot soiul de teme suplimentare. Iată o întrebare la care a venit un răspuns care ar merita o discuție.

Așadar, IMAS/Europa FM întreabă: “(Credeți că) Ar trebui redeschise școlile în septembrie? (în contextul menținerii unui număr de îmbolnăviri între 200 și 300 pe zi)”.

Iar cetățenii, în eșantion sociologic reprezentativ național, răspund: Nu – 55%, Da – 39%.

Pe mine, proporția atât de mare a celor care spun “nu” m-a surprins. Nu mă așteptam ca atât de mulți oameni să considere că școala nu trebuie reluată în forma clasică, la clase, din toamnă.

Așa că m-am întrebat cât din acest răspuns este teama de covid-19 și cât este un sentiment general de respingere a actualului mod de educație din România.

Răspunsurile la o a doua temă vin să-mi consolideze această impresie.

Sunt selectați cei care au copii de vârstă școlară în familie (aproximativ o treime din respondenți), care sunt invitați apoi să răspundă la următoarele întrebări:

“Au participat elevii din gospodărie la activități didactice online?” Și 89% răspund că da, au participat – ceea ce înseamnă că școala online este accesibilă pentru imensa majoritate a elevilor. Apoi, oamenii sunt întrebați: “cât de mulțumit sunteți de modul în care s-au desfășurat lecțiile online sau celelalte activități didactice organizate online de profesori?” Și aproape trei sferturi dintre părinți sunt destul de mulțumiți sau chiar foarte mulțumiți de cum a mers școala online.

Știm că părinții sunt demult nemulțumiți, în proporție semnificativă, de calitatea actului de învățământ. Nu e nimeni orb ca să nu observe ce aglomerație de materii inutile e în programă, doar ca să mai dea niște locuri de muncă unor “profesori” fără nicio legătură cu ideea de educație – iar acum, de când cu școala online, părinții au putut constata chiar direct, la ei în sufragerie, cam cum se desfășoară unele ore de clasă. Oricine poate vedea cât de multe informații inutile le sunt turnate-n cap copiilor, ani la rând, într-un sistem care recompensează memorarea papagalicească, nu creativitatea, munca în echipă și raționamentul propriu. Toată lumea știe, de fapt, că școala românească e osificată și totalmente depășită de vremuri, că nu pregătește elevii pentru cerințele din societatea și de pe piața muncii ale acestor ani. Oamenii-s epuizați financiar de meditațiile pe care trebuie să le plătească pentru a suplini lipsa de calitate a predării și, chiar dacă plătesc strângând din dinți, că-i pentru “ăia mici”, sunt scârbiți de șpăgile care le sunt mereu pretinse de școală, sub diverse denumiri și pretexte.

Poate că, atunci când prind ocazia, oamenii spun ce cred: “mai bine să facă școală online, măcar stau acasă și nu trebuie să-și mai piardă timpul pe drum și la școala care oricum nu e ce trebuie să fie; acasă avem apă caldă și săpun.”

Sau poate chiar le e frică de coronavirus.

40 comentarii Adaugă comentariu

  1. Parintii sunt in competite inutila unul cu celalalt prin intermediul copiilor. De aia dau bani aiurea pe meditatii inutile.

    Thumb up 11
    • Generalizarea pe care o faci te încadrează într-o categorie pentru care educația este irelevantă. Din păcate datorită acestui mod de gândire au apărut fabricile de diplome și impostura.
      Explicații:
      1. Există într-adevăr o competiție între părinții de beizadele. Aceasta categorie din păcate nu este “calificată” să-și educe progeniturile nici măcar în ceea ce privește educația preșcolară. Pentru aceștia “cei 7 ani de acasă” sunt de obicei catastrofali, iar la școală se poate vedea că bullying-ul este singura forma de educație pe care o pot exprima. Aceștia apelează la meditații doar pentru a estompa contrastul dintre notele de la școală și lipsa de cunoștințe. În mare parte acești părinți au distrus ideea de educație pentru că sistemul a preluat cerințele acestora.
      2. Școala în România nu promovează valorile și nu oferă șanse aptitudinilor. Excelența la învățătură nu este valorificată în beneficiul celor capabili ci este pusă în serviciul mediocrității.
      3. Calitatea actului didactic și pregătirea cadrelor didactice este viciată de cerințele sistemului care în mod programatic promovează impostura.
      4. Cei care optează pentru pregătire suplimentară sunt în cele mai multe cazuri conștienți de faptul că sistemul de învățământ este viciat și se străduiesc să compenseze lipsurile evidente ale acestuia.
      5. Din toate motivele de mai sus nici pregătirea suplimentară nu mai poate fi o pregătire pentru excelență pentru că lipsurile sistemului de învățământ sunt extrem de mari.

      Thumb up 0
    • Wall of text, profesore.

      Ai dedus ca educatia e irelevanta pentru mine pentru ca sunt impotriva meditatiilor (la geografie).

      “Din pacate datorita acestui… ” blaaaa … pe bune?
      Din cauzaaaaaaaaa …. meseriasule.

      Thumb up 0
    • @Ciprian
      Cine dă bani pe meditații inutile?
      Sau mai bine zis:
      Când meditațiile sunt inutile?
      Dacă răspunzi la aceste întrebări probabil îți dai seama despre ce este vorba.
      Cât de relevantă este concurenta părinților în ceea ce privește studiul suplimentar.
      Și peste toate celelalte trebuie remarcat că am taxat generalizarea nu cazul particular la care te referi fără să precizezi detaliile.
      Oricum ar trebui sa te mai gândești…

      Thumb up 0
  2. <> – mi se pare o concluzie îndrăzneață în cazul unui sondaj realizat pe 324 respondenți. Care e profilul respondenților din punct de vedere economic/social/al zonei geografice în care locuiesc?

    Thumb up 4
    • Tudor, eșantionarea se face pentru profil reprezentativ la nivel național. Numerele în sine contează mai puțin, atâta timp cât eșantionarea e făcută corect. IMAS știe să facă eșantioane corecte, fii sigur :)

      Dar eroarea asta de interpretare pe care o faci, referitoare la numărul “mic” de respondenți, e destul de des întâlnită. Numerele mari dau erori foarte mari dacă eșantionarea e greșită. Caută cazul Literary Digest Roosevelt vs. Landon 1936, e un exemplu faimos și o să ai și o lectură interesantă ;)

  3. Pentru mine curios este ca majoritatea parintilor nu sunt de acord cu “home schooling”.Atunci zic ca trebuie sa mergi la clasa..sa nu faci nimic…Poate le e frica de al doilea val!!😁

    Thumb up 4
  4. Poate o intrebare mai curajoasa era:

    Daca guvernul deschide scoala in septembrie in conditiile de 200 noi imbolnaviri de SARS-COV2 pe zi, o sa va trimiteti copiii la scoala?

    Thumb up 4
  5. A fost vreo intrebare care dorea sa afle cata importanta este scoala/mersul la scoala pentru respondent? Adica suntem inca in generatia unde in anumite zone se spune ca daca stii sa iti scrii numele pe cererea de ajutor social si sa aduni/scazi sa nu te pacaleasca la birt este suficienta invatatura. Ca doar nu vrei sa te faci profesor!

    Thumb up 2
  6. Cel mai probabil frica e reala. Frica de un al posibil val doi in toamna, cand vremea se raceste. Si lipsa de incredere in statul roman privind organizarea scolii in conditiile date.

    Thumb up 2
  7. Nu stiu cata scoala online au facut copii idin rutsl, dar cu siguranta parontiilor le-a convenit sa ii implice mai mult in treburile gospodaresti.
    Poate de aici si NU-ul mare. Se poate vedea defalcat urban/rural?

    Thumb up 0
  8. Ati fost vreodata cu copilul internat in spital? Despre asta e toata discutia.

    Thumb up 4
    • Da, nu neg, dar parca nu mai e nici frica de covid atat de acuta.

    • @Petreanu: ba e frică, cum să nu fie?! Până nu se anulează bazaconia cu spitalizarea forțată în caz de infectare , eu, de ex, nu sunt relaxat să îi las la școală. Sunt șanse, chiar dacă mici dar sunt, să mă cazeze forțat în spital cu toată familia în caz că apărem contacți la vreunul infectat. Nu, merci

      Thumb up 0
  9. @Vlad Petreanu
    Eu consider proporția de 55% ca fiind una îngrijorător de mică.
    Dacă ar exista o alternativă bine conturată această proporție ar trebui să tindă către 75% (cei mulțumiți de cursurile online) chiar și în absența temerilor legate de pandemie.
    Ceva trebuie să se schimbe, dar citind unele opinii de pe blog mă tem că tehnologia nu ne va deștepta.

    Thumb up 0
    • Pentru asta ar trebui ca, la Min. Invaamantului, sa fie dezvoltata o platforma gen Youtube pe care diversi profesori sa incarce lectii on-line, cu optiuni de activitate interactiva in anumite zile si ore (un soi de seminarii dupa ce ai vizionat cursul). Dar daca faci asta, se vede mult prea clar diferenta intre Profesori si profesori.

      Thumb up 0
    • Si parca vad ca, o asemenea idee lamsata in spatiul public, va avea cele mai mari proteste si va intampina cea mai dura opozitie chiar din partea sindicatelor din invatamant.

      Thumb up 0
  10. Domnule, să nu se reia. Școala, adică, să nu mai meargă copiii. Dar, întreb și eu așaaa, ca unul care cunosc viața la țară, cum înveți online un copil de 6-7 ani să scrie, să citească și să numere? Adică să știe ce e acela un număr, nu pe de rost. Eu cred că nu se poate. Dar ce știu eu? Poate că se poate!

    Thumb up 1
  11. De fapt sunt mai multe frici. Frica de Coronavirus este cea pe care e bine s-o bage-n fata. Restul fricilor sunt:

    1. Frica de chiul si de anturaj. Copilul e mai in siguranta acasa, sub strica supraveghere a parintilor. La scoala poate nimeri in anturaj gresit, poate chiuli, poate sa se intoarca batut acasa.

    2. Multi parinti au copii neadaptati social, retrasi, care nu se simt bine in colectivitate. Daca copilul se simte mai bine acasa si zice ca invata mai mult, parintele va spune acelasi lucru.

    3. Multi parinti nebuni isi trimit copiii la zeci de km distanta. In Bucuresti, ca sa dau exemplu concret: locuiesc in Popesti-Leordeni si-si trimit odraslele la scoala in Baneasa. Fac 2 ore pana la scoala. Eventual cu taxi sau ceva costisitor. Normal ca le convine scoala online.

    4. Sunt multi ipohondri care oricum nu vad buni faptul ca al lor copil sta intr-o colectivitate de 30 de copii.

    5. Multi parinti aveau 2 drumuri in plus de facut: sa duca copilul la scoala si sa-l ia de acolo (cei din a treia categorie in special). Se simt mai fericiti ca au scapat de cele 2 drumuri.

    Thumb up 1
  12. Cred că cei 89.3% care au declarat că au făcut școală online se referă la mesaje trimise pe FB ori WhatsApp pe grupurile formate. Ori, dacă asta este școală online, eu sunt … nu știu ce să spun că sunt. Nici în mediul urban nu au fost făcute ore, pentru că 40 de minute de 2 ori pe săptămână pe zoom și câteva fișe trimise pe grup nu înseamnă că s-a făcut școală. Și vorbesc de o clasă a VIII-a.
    Însă dacă la sondaje suntem fruntași, la recunoașterea adevărului avem o problemă. Pentru că trebuie să dăm bine la împărăție.

    Thumb up 5
    • @Ioana
      Ai 100% dreptate doar că:
      1. Cei 89.3% admit că a existat “contact online” cu școala.
      2. Cei aproximativ 75% mulțumiți sunt mulțumiți pentru că au reușit să constate cat de inutila era deplasarea la școală pentru fix același lucru sau chiar mai puțin în anumite cazuri.
      3. Predarea la clasă făcută prin dictare din telefon este mult mai puțin eficientă decât studiul individual din surse alternative.
      4. Să nu uităm că de la început nu a fost vorba despre cursuri online, ci despre încheierea situației școlare în limitele cunoștințelor acumulate în prealabil.
      5. Sondajul este extrem de relevant în ceea ce privește o soluție ulterioară pentru abordarea școlii din perspectiva online.

      Thumb up 0
  13. S.a facut foarte putin scoala online, in cea mai mare parte cam bataie de joc, din ceea ce am vazut eu, cel putin. Nu stiu daca frica de covid e cea mai mare sau alte motive – vorbind de clasa a VIII.a parintii nu isi trimit copiii la scoala, in perioada aceasta de 2 saptamani de pregatire, sub pretextul de frica de covid, insa copiii respectivi au socializat intre ei, au avut alte activitati si participa la meditatii.
    Ani de zile au fost reduse costurile cu functionarea scolilor prin inghesuirea elevilor in clase de 30/35, insa au fost mentinuti profesori care predau materii total inutile si care ar trebui sa fie vocationale, facultative, nicidecum obligatorii. Adica au fost mentinute toate costurile care privesc profesorii si scazute acelea care se refereau la elevi.
    Invatamantul romanesc are orice altceva in centrul de interes, mai putin binele elevului.
    Probabil ca raspunsurile la acest sondaj sunt un cumul de motive ale parintilor, iar frica de covid este undeva printre ultimele. Mai degraba o revolta fata de ceea ce inseamna invatamantul in Romania.

    Thumb up 3
    • Corect!
      Cu precizarea că nu a fost vorba despre școală online în adevăratul sens al cuvântului. Am putea spune că a fost mai degrabă o simulare (experimentală) a interacțiunii la distanță elev-profesor girată de părinte.

      Thumb up 0
  14. As mai fi pus o intrebare spre cei 55 % si anume cu cine vor ramane acasa copiii in perioada respectiva. Ce faci cu cei pana spre 11-12 ani ? Nu cred ca ii poti lasa singur acasa. In perioada aceasta a mai functionat statul acasa si platit de guvern dar nu stiu cat timp o sa mai mearga iar apoi ganditi-va daca aveti o firma si o parte din angajati stau acasa din martie cum o sa mai faca functioneze acea firma. Angajeaza alte persoane in locul lor ? Nu toti au bunici pensionari, nu toata lumea lucreaza la stat sau poate sa lucreze de acasa. Iar lucrul de acasa atunci cand ai si un copil nu functioneaza.

    Thumb up 0
  15. Pentru foarte multi parinti, scoala a reprezentat locul unde 18 ani isi trimiteau plodul ca sa aibe de unde sa se intoarca. Odata cu nebunia asta, lucrurile s-au dat oarecum la 0 si fiecare a avut o noua sansa. Sunt multe de discutat si mai ales de stabilit, dar intrebarea mai corecta ramane: Daca virusul sars-cov-2 ar disparea sau nu ar mai fi un risc, ati opta pentru scoala online pentru copilul dvs? Asta era singura intrebare care conta si nu toti ar avea un raspuns clar acum. Sa ne intelegem, una e sa faci scoala online 3-4 luni si alta e sa faci vreo 10 ani.
    De asemenea, scoala online inca nu are modalitati clare de evaluare a elevilor, adica nu ai de unde sa sti daca cel pe care il evaluezi este elevul tau sau are o fitzuica. La asta mai adauga si faptul ca pentru evaluarea online, trebuia ca parintele sa-si dea acordul asupra evaluarii copilului. Cati copii, care abia treceau clasa acum au nota 10?!
    Sunt mult de pus la punct, scoala online poate fi o solutie foarte punctuala in niste cazuri nisate. Dar o solutie de masa, inca nu suntem acolo si nu cred ca vom ajunge prea curand.

    Thumb up 2
    • @Asdad2005
      Este imposibil să se renunțe complet la prezenta în școala fizică, dar se poate face un prim pas.
      Ex.
      1. Mai puține ore de curs cu mai puțini copii în clase.
      2. Mai mult timp acasă pentru studiu individual.
      3. Verificarea temelor și aprofundarea materiei se poate face online
      4. Orele de “laborator” obligatoriu la școală. Motiv suplimentar pentru direcționarea unor resurse pentru a da relevantă practică materiei studiate.
      5. Prin micșorarea numărului de elevi din clase se pot diversifica și chiar personaliza materiile opționale și de specialitate punandu-se in valoare aptitudinile înclinațiile sau talentul.
      6. Se pot echivala materii pentru care faci dovada studiului la distanță cu alte unități de învățământ de oriunde în lume.
      7. Eventual profesorii și elevii își pot pune în valoare prestigiul ofertandu-se reciproc pentru studii.

      Putem face o listă foarte lungă de avantaje care ar revoluționa educația, dar este cineva care poate pricepe că toate acestea sunt la un click distanță atunci când le reglementezi corect?

      Thumb up 0
  16. Sotia preda limba romana,scoala mica,preda la toate clasele 5-6-7-8.Fiica cea mare este clasa I.Cea mica de cresa.Eu trebuie sa muncesc de acasa,job cu raspundere si deloc lejer.Pentru noi fara parinti si bunici in ajutor, toata aceasta perioada a fost un mare cosmar.

    Toata casa era in conferinte.Sotia preda la scoala unde lucreaza si pregatea,incarca si corecta teme pana la ore tarzii in noapte avand de pregatit si corectat niste zeci bune de fise pe platforma online a scolii.Fiica cea mare in fiecare zi lectii pe zoom + o tona de teme, aruncate asa cu lopata catre ei de invatator….Eu in meetinguri cu jobul si pe fundal aveam urletele celei mici.

    Am o matusa in Germania ce lucreaza la o gradinita de stat.Scolile si gradinitele au fost deschise pentru anumite categorii de pariniti,printre care si profesorii/educatorii.Nu ai cum sa ai un randament optim cu elevii carora le predai in conditiile in care tu trebuie sa te ocupi in paralel si de copiii tai.Pentru noi a fost o perioada foarte grea si continua cel putin pana in 12 iunie.Problema e ca la cursurile online participa 9-10 din 24 elevi… desi toti au acces la tehnologie,ca na… nu era obligatoriu.La cativa elevi e complicat si nu put tot timpul fiind cate 3-4 frati si impart un singur laptop,iar orele se suprapun de cele mai multe ori.

    Eu sper sa se revina la sistemul clasic.Copiii sa isi petreaca cateva ore intre copii.Oricum statul nu isi va permite sa plateasca 75% ala pentru prea multa vreme.Sistemul de acasa nu este bun pentru nimeni.E bine sa fim pregatiti in caz de dezastru,dar trebuie sa ramana o forma de backup nicidecum sa devina forma de baza a invatamantului romanesc.

    Thumb up 8
  17. Cu tot respectul pentru eforturile IMAS de a esantiona corect, eu nu pot sa cred ca am atins un grad de acoperire de 89% pentru invatamint on-line.
    Nici tari avansate nu au astfel de rezultate (din varii motive – infrastructura de telecomunicatii, disponibilitatea platformelor de invatare on-line, structuri educationale pregatite pentru asa ceva etc.).
    Eu cred ca multi asimileaza o ora de Telescoala la TVR cu frecventarea in mod consistent a unui proces educational on-line.
    Categoric, ceea ce s-a realizat in ultimele doua luni in contextul actual al infrastructurii invatamintului este admirabil (si, as spune, uimitor !), dar se datoreaza, in mare masura, eforturilor depuse de o minoritate a personalului didactic si reprezinta o exceptie, nu o regula.
    Lipsesc inca elemente fundamentale pentru a putea sa ne gindim la o revolutionare a sistemului de invatamint si de a spera ca educatia on-line e o solutie fiabila.
    Si as mai adauga ceva… Chiar este o optiune pe care vrem sa o imbratisam ? Sa nu uitam ca deja vedem o tendinta acuta de desocializare a relatiilor interumane. Chiar vrem ca aceasta sa devina o obisnuinta inca de la virste timpurii ?
    Eu cred, totusi, ca e nevoie de acea interactiune directa intre copii, e nevoie de leapsa din pauza, de urcatul pe scena la concursul de teatru intre clase si de echipa de stafeta de la ora de sport.

    Thumb up 2
  18. Un sondaj fara sens. In aceasta perioada nu s-au dat note adica nu a existat o evaluare a pregatirii copiilor dupa predarea online. Cei multumiti poate au fost bucurosi ca in loc sa consume media digitala fara sens, copiii au stat in fata unui ecran pentru “scoala”. Astfel au putut si parintii sa lucreze de acasa sau sa isi rezolve alte treburi fara sa se simta rau ca au pus “pauza” la copii asezandu-le un ecran in fata…caci acum pe ecran este “ un profesor!”

    Era intersant un sondaj pe respondentii ce au copii in clasa a 12-a, acum si dupa BAC. Sa vedem cat de multumiti sunt si vor fi?

    Un Bac 2020 care foarte probabil va fi cel mai:
    A) Dezastros din istoria recenta la rezultate
    Si/Sau
    B) Cu cel mai mare absenteism
    Sau
    C) Cel mai fraudat, macar A)-ul sa fie bagat sub pres…

    Thumb up 1
    • Si eu cred ca rezultatele la EN si la BAC vor fi dezastruoase daca vor pastra un minim de corectitudine in examen. Nu trebuie sa uitam ca au plantat deja semnitele fraudarii examenelor (un singur supraveghetor in clase, lucrarile se corecteaza in aceeasi scoala de catre aceiasi profesori). Era si normal de altfel ca lucrarile sa nu plece din scoala, nu vad cum un profesor de la Vianu, sau de la Sava ar corecta niste teze de la Chitila, sau de la Buftea ->sansele de infectare sunt mult mai mari, doar hartia e unul dintre cele mai bune medii de transmitere. Este de asemenea posibil sa se dea niste subiecte extrem de usoare, ca sa creasca mediile. Daca examenele vor fi la fel de dificile ca anul trecut, rezultatele ar trebui sa fie muuult mai slabe. Si e si normal, copiii nu au mai facut scoala de 3 luni, sunt total decuplati, chiar daca ei spun ca au invatat. Intervine oboseala psihica si majoritatea s-au blazat deja. Asa ca ma astept la rezultate proaste, plus un inevitabil val de infectari, ca deh, Romania nu e Danemarca sa stea bine cu igiena.

      Thumb up 0
  19. Am mari dubii despre cum s-a facut scoala online in majoritatea cazurilor. Ai mei copii au avut 3-4 intalniri online zilnic, teme, timpul ocupat cel putin 5-6 ore si tot n-au putut acoperi decat materiile de baza. Dupa o luna, au lasat-o profesorii mai moale, pentru ca era evident ca nu au randament. Apoi, scoala de acasa nu poate suplini socializarea, joaca, interactiunea cu profesorii. Si vorbesc de o scoala privata care s-a organizat exemplar, cu resurse si tot felul de incercari, cu intalniri unu la unu acolo unde a fost cazul.

    Din punctul meu de vedere, am apreciat ca nu mai fac atatea drumuri prin oras si am putut vedea ce fac copiii, dar munca de acasa cu ochii pe copii nu prea e munca, caci inca nu au varsta sa fie pe deplin autonomi (7-9 ani). De abia astept sa ii trimit la scoala, de pe 15 iunie daca s-ar putea. Pur si simplu imi vreau timpul de munca inapoi, iar copiii nu s-ar mai simti atat de obositi, spre deosebire de vremurile cand chiar mergeau la scoala de dimineata pana seara.

    Thumb up 1
  20. Wow!
    Nu comentez nivelul de scrânteala, pe alocuri savuros, al fracturilor de logică, dar comentariile nu doar că nu confirmă sondajul ci intră într-o contradicție (de gherilă low profile) cu săgeți trimise direct și indirect pe măsurile guvernului.
    Că să vedeți și să nu puteți crede ce miză reprezintă “câmpul tactic” al educației.

    Thumb up 0
  21. In Australia, prin intermediul radio (ca atunci nici tv nu era inca) s-au predat primele cursuri la distanta in 1951.
    Astazi, la ‘Romania in direct’ un parinte de elev si sot de profesoara, spunea ca are mari discutii in casa pt ca sotia era impotriva scolii on line.
    Socotiti va rog cam cat suntem noi de in urma.

    Thumb up 0
  22. Really… Chiar purtam discutia aceasta dupa ce doua luni de zile atat statul cat si presa au bagat spaima in oameni? S-a uitat asa repede cum eram amenintati ca ni se topeste carnea pe noi daca iesim din case? Ca vine ambulanta neagra a covidului si ne duce pe lumea ailalta?

    S-a uitat atat de repede cum eram bombardati din toate partile de sperietoarea numita “copiii sunt cei mai mari purtatori ai Sars-CoV-2, mai ales ca sunt asimptomatici”?

    A uitat atat de repede toata lumea cum s-au inchis gradinitele si scolile ca sa evitam disparitia rasei umane? Ati uitat cum eram amenintati ca “vai ce val groaznic va veni, din nou, la toamna-iarna”? Cum ni se evocau exemple cu gripa spaniola?

    A uitat toata lumea cum nu puteam sa ne vedem parintii? Bunicii “sa nu-si imbratiseze nepotii” ca vor fi pulverizati instant in abis? Ati uitat de uite masca, nu e masca, uite spirtul, nu e spirtul? De balbaielile autoritatilor? De bajbaiala sinistra a cadrelor medicale prin spitale?

    Au disparut brusc imaginile cu zeci de mii de sicrie? Cu tragediile din Italia, Spania, New York si altele?

    Really? Chiar purtam discutia despre “de ce nu vor parintii sa isi trimita copiii la scoala in septembrie”? Nici nu s-a racit bine sticla televizorului de imaginea lui Iohannis, care, pe un ton amenintator ne canta “Stati! Acasa!”

    Deodata, (aproape) toata lumea s-a relaxat TOTAL, iar Cercel pare sa fi avut dreptate, pana la urma. “E o simpla gripa, dom’le”. Pai, in conditiile astea, cum naiba sa nu fii tentat sa nu crezi teoriile conspiratiei, care sustineau ca totul e o vrajeala? Adica… a fost nasol, dar deodata nu mai e, iar viata isi poate relua linistita cursul.

    In conditiile astea, ce aveti cu bietii oameni prinsi la mijloc in toata aceasta poveste cu virusuri si gripe? Cu ce sunt ei vinovati ca, in sfarsit, se tem pentru siguranta lor si a copiilor lor?

    Thumb up 2
    • Da, dar multi romani sunt inteligenti si ei stiu ca totul e o facatura, virusul nu exista sau e asa, ca o raceala, plus alte chestii, stim noi cum e, nu?

      Pai si-acum ce facem, cand vine vorba sa ne trimitem copiii la scoala, nu mai e doar o simpla raceala? Gata conspiratia?

    • Sigur ca virusul nu e o facatura, dar tot ce se intampla in ultima vreme te determina sa te uiti si in curtea conspirationistilor. A fi inteligent nu inseamna sa excluzi din start si alte variante posibile doar pentru ca par hazardate.

      Ce am vrut sa zic e faptul ca nu poti arata cu degetul spre toti oamenii astia bulversati, deoarece au fost bombardati cu informatii contradictorii din toate directiile. Totusi, cele mai multe au venit din directia mass media, apoi dezmatul a continuat pe retelele de socializare, folosind carbuni marca sputnik.

      Educatia a fost “Cenusareasa” acestei tari decenii intregi. In loc sa ne punem poalele in cap in momente ca astea, poate ca ar trebui sa incepem sa gasim solutii reale de reformare a sistemului de invatamant. Din temelii. Altfel, alfabetismul functional va ramane in continuare un proiect de tara. Abia in ziua in care parintele copilului se va duce la profesor cum se duce acum la popa, vom putea spune ca am reusit.

      Thumb up 0
  23. *analfabetismul functional. Nu pot modifica comentariul. :)

    Thumb up 0
  24. Din punctul meu de vedere, e cam devreme sa spun acum daca in septembrie copiii ar trebui sa se intoarca la scoala. II invidiez pe cei care “stiu” de acum cum trebuie facut. Teoretic da, practic o sa vedem.
    Eficienta predarii online e o gluma. Profesorii seriosi au inceput sa faca lectii imediat cum au putut, fara sa astepte indicatii, platforme, etc. Aia care sunt lenesi la scoala, s-au prefacut ca fac lectii si dupa ordinul ministerial.
    In continuare copiii care performeaza, o fac aproape in pofida scolii, nu cu ajutorul ei. Sau o fac cu ajutorul ei doar in masura in care au profesori suficient de dedicati si inteligenti.
    Eu am facut matematica ramasa in 8 saptamani (clasa a X-a) iar in predarea online s-a terminat in cca 6 ore, cu multa materie “sarita”.
    Eficient, nu gluma. O sa vedem asta in anii care vin, la examenele de sfarsit de an.

    Thumb up 0

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.
Acest blog folosește serviciul Gravatar pentru afișarea pozei de profil a comentatorilor. Pentru setarea unui avatar, accesați acest link.