Autostrada suspendată a doctorului Oprescu, cel mai mare jaf de la fanarioţi încoace

A fost aprobat joi, în Consiliul General al Municipiului Bucureşti, proiectul „autostrăzii suspendate” promise de primarul Sorin Oprescu în campania electorală din 2008.

S-a râs mult de doctorul Oprescu pe tema asta, ani la rând. Doctorul pare să fi ţinut minte totul. Acum, a sosit vremea răzbunării. Autostrada suspendată va costa 1,34 miliarde de euro, deci 101,7 milioane de euro pe kilometru. De vreo 25 de ori mai scump, pe kilometru, decât kilometrul de autostradă. Cine-ar fi crezut că primarul general poate fi chiar atât de ranchiunos?

Înţelegeţi cam câtai tupeul îţi trebuie să treci la cheltuieli neprevăzute pe kilometru o sumă de două ori mai mare decât costă, în lumea civilizată, kilometrul de autostradă?

Nu sunt, de principiu, împotriva căilor rutiere suspendate în marile oraşe. Le-am văzut în multe locuri, şerpuind printre zgârâie nori din sticlă şi oţel. E o sugestie de urbanism SF în dialogul dintre panglicile de asfalt cenuşiu şi suprafeţele verticale, strălucitoare, care le jalonează. La noi, autostrada suspendată dintre Colentina şi Giuleşti cred că va arăta cu totul… original în timp ce taie cartiere lătăreţe, cu „edificii” pipernicite, de cel mult un cat. Mă rog, există SF şi SF – cel de la noi e mai pe partea post-cataclismică, n-ai ce-i face.

Ziceam că, de principiu, nu sunt împotriva gesturilor de curaj urbanistic utilitar, dar cred că orice lucru trebuie făcut la proporţii fireşti şi cu bun simţ.

Un cost de 101,7 milioane de euro pe kilometru pentru acest drum suspendat, adică 1,3 miliarde de euro pentru 13 km de şosea, ei bine, asta e o sumă care nu e nici firească şi nici de bun simţ.

La drept vorbind, afacerea pute de-ţi mută nasul. Pute de-ţi provoacă voma, ce să mai vorbim.

Suma e defalcată în capitole grăitoare (sursa):

  • 233 milioane euro pentru exproprieri şi amenajarea terenului
  • 57,7 milioane euro pentru proiectare şi asistenţă tehnică
  • 1,26 miliarde euro pentru construirea propriu-zisă a autostrăzii
  • 153 milioane euro pentru alte cheltuieli

Cum adică, „153 milioane pentru alte cheltuieli”? Adică mai mult de 10 milioane de euro „alte cheltuieli” pe kilometrul de şosea? Înţelegeţi cam câtai tupeul îţi trebuie să treci la cheltuieli neprevăzute pe kilometru o sumă de două ori mai mare decât costă, în lumea civilizată, kilometrul de autostradă?

Şi 233 de milioane de euro pentru exproprieri? Adică aproape 20 de milioane de euro compensaţii pe kilometru? Ne-am mutat cumva în Monaco, peste noapte, şi nu ne-am prins, sau ce?

Primarul Sorin Oprescu insistă că „investiţia” nu va fi suportată de bucureşteni, pentru că va fi rezultatul unui parteneriat public-privat. Eu, unul, n-am văzut până acum vreun parteneriat dintr-ăsta public-privat care să funcţioneze cum trebuie în România, dar poate că n-am eu informaţii în domeniu. Însă ideea că „bucureştenii nu vor plăti” este o altă bulă înfăşurată în tupeu care iese pe gura dlui Oprescu. Americanii ştiu mai bine – there’s no free lunch. Nimeni nu bagă aşa căruţe de bani într-un proiect fără să aibă garanţia că-i şi scoate, cumva, cu profit. De unde îşi va lua înapoi banii partenerul privat? Dixit dl. Oprescu: „Pentru recuperarea investiţiei avem în vedere trei izvoare: în primul rând mentenanţa lucrării o va plăti Primăria, în al doilea rând introducerea unei buviniete (n.r. pe modelul rovinietei, dar pentru Bucureşti), şi în al treilea rând obţinerea sprijnului guvernamental”.

Deci două surse bani de la buget, adică nu doar de la bucureşteni, ci şi de la orice alt cetăţean al României, iar a treia sursă, o taxă directă pentru şoferii care vor folosi drumul. Cât ar fi „buvinieta” asta? Între 18-21 de euro anual. Deci aproape 100 de lei anual dacă vrei să treci pe drumul care va lega Colentina de Giuleşti. Pentru cei care n-au maşină, ar trebui precizat că rovinieta, care-ţi dă dreptul să şofezi pe toate drumurile din România, nu doar pe 13 km între două cartiere, costă 127 de lei anual.

Primarul Oprescu ne ia de tâmpiţi, nu mai e nici o îndoială.

În fine, o să cad aici cu intenţie în capcana cârcotelii obişnuite, cu întrebarea „da’ nu puteau fi folosiţi banii ăştia pentru altceva, mai bun?”

Ideea că „bucureştenii nu vor plăti” este o altă bulă înfăşurată în tupeu care iese pe gura dlui Oprescu.

Păi, poate. De exemplu, tronsonul de metrou spre Drumul Taberei (Eroilor-Râul Doamnei) costă 215 milioane de euro – adică doar un pic mai mult decât „cheltuielile neprevăzute” din ideea faraonică votată joi de majoritatea USL din CGMB – sau chiar mai puţin de suma prevăzută pentru exproprieri în acelaşi proiect, nu de alta, dar pe sub pământ nu e nevoie să expropriezi, încă, nimic.

Sau tronsonul de metrou care va lega Bucureştiul de aeroportul Otopeni, care va costa 1.05 miliarde de euro, şi asta, în continuare, o investiţie mai ieftină decât cea cu autostrada suspendată, şi infinit mai utilă, după părerea mea, chiar şi numai prin faptul că un metrou Bucureşti-Otopeni va sugruma, în sfârşit, mafia taximetriştilor de la Henri Coandă.

Sau modernizarea şi lărgirea la două benzi pe sens a întregii centuri a Capitalei, care ar costa 300 de milioane de euro cu totul, o sumă de mai bine de patru ori mai mică decât cea votată pentru autostrada suspendată – nemaivorbind de cât de utilă ar fi, de fapt, centura, prin comparaţie cu drumul lui Oprescu.

Să nu mai vorbim de sincronizarea semafoarelor din oraş, sau de nenumăratele parcări subterane şi supraterane care s-ar putea construi, sau de eficientizarea şi optimizarea traseelor RATB cu doar o fracţiune din banii pe care dr. Oprescu îşi imaginează că-i va risipi pentru gogoaşa pe care i-a căznit-o mintea.

Primarul spune că lucrările vor începe la primăvară şi speră să se poată plimba pe autostrada suspendată până la sfârşitul mandatului.

Eu, unul, spun că nu se va plimba nimeni decât, cel mult, pe la Parchet, dacă iniţiatorii acestui proiect oneros, de fraudă nesimţită, se vor atinge de vreun ban din ce s-au gândit să sfeterisească.

Articol din categoria: POLITICĂ

45 comentarii Adaugă comentariu

  1. si marele uranus pe care au inceput sa creasca pomisori si tufisuri? ala cu cat s’ar termina? ca hala matache e aproape sfarmata, zona buzesti-berzei e doar o imensa groapa de gunoi acum – deocamdata pare ca altele au fost interesele pentru care s’a ras zona de cladiri din patrimoniul istoric.
    alte planuri, alti bani, alta distractie!

    0
    0
  2. Si ce, crezi ca nu suntem obisnuiti cu macelul bugetar ori bataia de joc? Ni se mai arunca un os gen Elodia, Zavoranu, MonIri & co si uitam tot.

    0
    0
  3. #3 Comentariu nou

    Pai e clar ca ne ia de tampiti, doar l-au votat 70% de bucuresteni.

    Magistrala de metrou spre aeroport e o balarie. Daca tre sa dam un miliard ca sa scapam de mafia taxiurilor, atunci meritam si o autostrada de 2 miliarde din crangasi pana in colentina.

    0
    0
  4. #4 Comentariu nou

    In cazul maretului proiect sunt cel putin trei aspecte: arhitectura, utilitate si investitie.

    La capitolul arhitectura, ar fi interesant de vazut, pe schite realizate de un arhitect, o analiza.

    La capitolul utilitate, avand in vedere ca se declara startul lucrarilor in primavara, ar trebui sa existe deja cel putin doua studii – unul de prefezabilitate si unul de fezabilitate, din care aceste lucruri ar trebui sa rezulte destul de clar. Fiind o investitie gestionata de primarie ar trebui sa fie disponibile.

    La capitolul investitie lucrurile sunt un pic mai complicate decat „alte cheltuieli”.
    Costul cu exproprierile si reamenajarie, avand in vedere ca discutam de Bucuresti, poate fi justificabil. Este posibil de calculat bazat pe traseu si pe preturile estimate pe m2 necesar. Reamenajarile sunt calculabile.

    Proiectarea si asistenta par a fi suficiente, dar perioada mentionata arata ca priectarea este ori deja inceputa, ori deja acordata unui contractor cu experienta similara. Altfel, numai perioada de selectare a unui contractor de inginerie va dura 6 luni.

    Costurile de constructie nu sunt totuna cu costurile de productie. Din 1.2 mld, 0.2 vor fi numai costuri de management pentru cei ce vor lua lucrarea. Alti 0.1 vor fi costuri neprevazute ale constructorului la care se mai adauga costul capitalului pentru cei ce vor executa functie de modul de finantare. Astfel costurile de executie, desi mari, sunt poate, de inteles. Problema este ca astfel de lucrari sunt foarte greu de executat daca nu ai experienta atat pe proiecte similare cat si experienta locala. De regula cele mai multe dintre proiectele de tipul asta au depasiri bugetare si de timp de peste 30%.

    Aceste alte cheltuieli sunt undeva la 11%, ceea ce este acceptabil pentru un proiect de acest nivel.

    De regula, la astfel de proiecte, implicatiile sunt greu de gestionat, iar statul roman nu stie sa le gestioneze, neavand oameni calificati. Altfel spus Este esential cine va conduce acest proiect.

    Avand in vedere aspectul privat al investitiei si finantarea necesara, orice banca, consiliu director, etc., vor dori sa vada a rata de rentabilitate in linie cu interesele proprii. Iar acest aspect poate opri proiectul. Daca sursele de venituri sunt cele mentionate acest proiect nu se va face decat pe finantare integrala de la statul roman (UE vrea sa vada proiectul ori esential, ori economic).

    Am scris intreaga povestea de mai sus, cu speranta ca ti se va parea interesant sa realizezi un articol/post/investigatie pe marginea subiectului. De prea multe ori vad articole de tipul cheltuiali nesimtite fara o argumentare si o investigatie completa. Este suficient sa nu ai dreptate intr-un singur punct si oameni ca ….escu vor reusi sa convinga prostimea ca este singurul lucru pe care il doreau pentru a fi fericiti.

    0
    0
    • Domnule Dragos.

      Observ ca dvs. cunoasteti bine domeniul. Eu, ca simplu cetatean, inclin sa va dau dreptate la partea tehnico-economica.
      O singura intrebare am eu, si asta e de baza: qui prodest??? As fi inteles o autostrada care pleaca de la Baneasa si se opreste la Gara Progresul, am fi spus ca se taie orasul de la nord la sud, pentru a nu se ocoli aiurea toata centura. Sau de la est la vest, de la A3 la A1, iar ar fi fost foarte logic.

      Bon, daca poate sa ne explica si noua cineva, ce e cu magistrala asta Colentina-Crangasi??? Nu era mai buna o telegondola?

      0
      0
    • sa ne explice

      0
      0
    • #7 Comentariu nou

      @Dragos

      1.contingenta de peste 7% din total proiect e aiurea sa prevezi indiferent de valoare. 11% e f.mult, dupa parerea mea un plan prezentat asa arata nesiguranta celui care il intocmeste.
      2.pare ca tie ti se pare corect ca beneficiarului sa-i fie puse pe speze costurile financiare. wtf?! de cand asta? chiar daca nu se avanseaza nicio suma, tot nu e ok sa plateasca beneficiarul. eu la un astfel de proiect as face asa (ca sa evitam necazuri de genul Bechtel): plata se face integral la finalizarea lucrarii, garantie internationala pt constructor cu ordonator Min Finante, cu project monitor agreat anterior de parti. cine are acces 0,7 mld sa faca lucrarea (cam atat ar trebui sa fie hard costs), primeste 1,3 mld dupa doi ani din care profit net ar trebui sa fie cam 0,2 mld la cel mai prudent calcul. deci o rentabilitate a capitalului extrem de multumitoare. si asa ai ajunge sa triezi potenrialii constructori, oricum cred ca sunt doar vreo 25 companii din lumea asta cara faca bine o astfel lucrare

      0
      0
  5. #8 Comentariu nou

    Este o bataie de joc inimaginabila si gugshtiucii nu se prind.
    La pasajul de la Universitate nu merg scarile, imbecilii nu sunt in stare sa faca sa mearga niste scari, dar au facut langa o parcare subterana pentru handicapati: 400 de locuri de parcare, 400 de meleoane de euroi !!!!!! Un milion de euro locul de parcare!!! Mai oameni buni, mai e criza, oare? SI traim in Las Vegas? Nici acolo nu poa` sa fie un meleon de euroi un loc de parcare. In cat timp se amortizeaza oare???? Si scarile cand o sa mearga, apropo?

    0
    0
  6. #9 Comentariu nou

    Ma refeream la handicapati mintal, nu la nenorocitii care oricum nu o sa aiba unde parca, pen`ca shmekerii cu mertzane ocupa spatiile…

    0
    0
  7. #10 Comentariu nou

    In loc de autostrada vietii, ar fi frumos sa faca pasarele peste centura. La Domnesti /Ghencea e jale. La Carrefour e jale. si cate nu sunt din astea 🙁

    0
    0
  8. #13 Comentariu nou

    o mini-mostră despre cum se face „urbanism” și cum se cheltuie banul public în România (București):
    pe Bd. Dimitrie Cantemir creșteau, de o parte și de alta, cpaci mărișori, de 20-30 de ani, aproape cât un om de groși, înalți și rămuroși, cât să facă umbră. vara asta, chiar înainte de alegerile locale, le-au fost tăiate toate ramurile chiar din trunchi (așa-zisa „toaletare”, de fapt mutilare). ca și cum n-ar fi fost destul, peste 2-3 zile au fost tăiați de la jumătate, rămânând doar niște cioturi la 2-2.5 m de sol. evident, cum nu puteau rămâne așa, peste o lună au venit lucrătorii primăriei și i-au scos de tot din rădăcini, i-au tăiat în bucăți și i-au încărcat în camioane. în găurile rămase au fost aduși și plantați pomișori din aceia firavi, de obicei văzuți în ghivece de lemn, care nu se vor prinde niciodată, înainte de a fi rupți de „oamenii de bine”. toată lumea implicată e mulțumită: s-au mai (sifonat) cheltuit aiurea niște bani, iar cei care se ocupă cu creșterea respectivilor pomișori au găsit cui să-i vândă, cel mai probabil la suprapreț. toată lumea în afară de locuitori desigur. și totuși, Piedone a primit peste 80% din voturi. q.e.d
    și mai vorbim de autostrăzi suspendate, când nu suntem în stare să menținem ceea ce există deja…

    0
    0
  9. #14 Comentariu nou

    Si ca sa se asigure ca nu ii perturba nimeni sedinta in care se voteaza acest maret proiect a avut grija sa faca o sala, la doua etaje mai jos, pentru cetatenii care vor sa participe la sedinta publica. Adica participare publica prin videochat (daca vrei sa iei cuvantul, vorbesti din sala, printr-un microfon). A tot zis in campanie ca e sigur ca USL se va topi si ca interesul lui va fi sa treaca prin consiliu, inca din primele luni, proiectele pentru care nu a gasit intelegere. Deci are majoritate in consiliu, are cetatenii izolati langa cantina Primariei. E un primar fericit!

    0
    0
  10. Proiectul suspendatei este doar o utopie, chiar dacă pe site-ul primăriei au fost puse de ceva vreme câteva variante…din fericire, pentru acest caz, primăria nu are un buget propriu care să susţină investiţia, iar varianta unui împrumut bancar în acestă perioadă de criză este exclusă…probabil tocmai criza ne va salva de la o astfel de investiţie…asta nu înseamnă că lucrarea nu va fi demarată parţial, la fel ca pe lărgirea Buzeşti -Brezei-Uranus, urmând ca lucrările să se blocheze subit din lipsă de fonduri. Din comentariul lui Dragoş lipseşte un aspect foarte important, cel al managementului unei intervenţii urbane complexe (strategie, politici publice etc).
    Pentru cineva care este interesat de urbanism şi dezvoltarea urbană modernă, astfel de proiecte sunt de neînţeles. Cred că mult mai interesantă ar fi o analiză a proiectului PIDU. Acolo chiar există posibilitatea reală de „tocare” de fonduri.
    Altfel sunt în continuare uimit că administraţia locală şi generală nu au nici cel mai mic gând în implementarea reală a ideilor din PUG Bucureşti, document care conţine destule idei bune pentru dezvoltarea Bucureştiului.

    0
    0
  11. #16 Comentariu nou

    asta a fost ideea centrala a campaniei castigatoare. nu poate sa insemne decat ca bucurestiul o vrea.

    0
    0
  12. #17 Comentariu nou

    articolul asta imi place 🙂 printre altele, stiti de ce a iesit oprescu primar a doua oara – pentru ca n-a facut autostrada suspendata si toata afacerea era vazuta de alegatori ca o gluma buna. acum daca intr-adevar se apuca de ea iti dau scris ca nu mai iese si a treia oara 🙂

    0
    0
  13. #19 Comentariu nou

    Despre ce PUG vorbesti? Acum avem un PUG care a expirat in 2010. A fost votata prelungirea lui cu inca un an. Desi trebuia ca incepand cu 2011 sa avem un PUG nou acum sunt de-abia in faza de licitatie publica – cine sa se apuca sa il faca. Deci mai dureaza inca 2 ani lejer. Iar PUG-ul din 2000 este total depasit de tot ce s-a intamplat, urbanistic, in Bucuresti, pe perioada boomului si spagilor groase imobiliare.

    0
    0
    • m-am referit la PUG-ul pe care îl avem…ştiu exact situaţia lui…privit în detaliu este depăşit, dar există unele idei generale şi de principiu care pot duce, chiar şi astăzi, la o dezvoltare normală

      0
      0
    • #21 Comentariu nou

      Închiderea inelului median este o idee generala si de principiu buna a PUG?
      Era ea propusa de Sfintescu încă din 1935, preluata în schiță din 1970 și inclusa în toate studiile de circulație premergătoare PUG 2000?
      Au spus japonezii de la Jica ca trebuie sa completam inelul median în termen scurt și mediu?

      0
      0
  14. #22 Comentariu nou

    apropo pentru refacerea centurii nu mai sunt fonduri anul asta, s-a anunat ieri prin presa.

    0
    0
  15. #23 Comentariu nou

    E singurul lucru inutil pe care-l face Oprescu pe banii nostri? Va amintesc doar de pasajul de la podul Mihai Bravu. Un lucru complet inutil (se circula fara probleme in zona), care a papat si va mai papa multi bani si care bine-nteles trebuia se se termine acum un an dar nu este ridicat nici in proportie de 50%.

    0
    0
    • #24 Comentariu nou

      Fii linistit, ala e doar cel mai cunoscut pasaj neterminat. Pasajul care ar trebui sa lege Doamna Ghica de Pantelimon stagneaza de la inceputul mandatului lui. Si e aproape in totalitate construit. In timpul asta, Mihai Bravu/Bucur Obor si Fundeni se blocheaza in fiecare dimineata si seara. Oare pasajul asta nu este destul de „suspendat” incat sa faca parte din actiunile primarelui?

      0
      0
  16. Si asta e probabil doar pretul de pornire, probabil ca se dubleaza in 5 ani si tot nu e gata. O sa fie o alta autostrada pe hartie.

    0
    0
  17. #26 Comentariu nou

    Autostrada e un proiect super ok. Nu inteleg de ce atat tam-tam, mai ales ca majoritatea n-a inteles despre ce e vorba. Uitati-va la celelalte orase care au autostrazi de acest gen.

    0
    0
  18. cat a costat canalul dintre Anglia si Franta ? pe km ? hai ca e cam acelasi lucru , ca sapi pe sub mare la cateva sute de metrii si in plus pui si tren de mare viteza sau ca faci o sosea de centura un pic mai larga prin mega multi miliardarul oras Bucuresti, unde e mult mai important sa nu ocolesti cumva un milimetru in jurul orasului.

    wikipedia zice ca pe la 200 mil/km (rotunjit si actualizat) a costat tunelul, proiectul cu autostrada zice ca 100 mil.km (+lucrarile supliementare gen borduri si liftul care sa urce masinili pana la nori)

    0
    0
  19. #28 Comentariu nou

    Cu banii astia se putea exploata aurul de la Rosia Montana, cuprul de la Cuprumin, apa de la Hidroelectrica si asa mai departe. Dar e un adevarat concurs intre USL si PDL de a lasa statul roman fara nici un ban la mina FMI si vesnic in imprumuturi cu cit mai multe dobinzi. Oricine vine indiferent cit de poleit in aur de antene sau B1 mai devreme sau mai tirziu se va transforma in hot sau delapidor.Cu cit e zimbetul mai larg la inceputul unui mandat cu atit vor fi mai mari hotiile si numarul rubedeniilor la sfirsitul mandatului.

    0
    0
  20. #29 Comentariu nou

    asteptam cu interes articolele laudative la adresa lui mru si baconschi bostoaca. restul intelegem ca put.

    0
    0
  21. #30 Comentariu nou

    sa perorezi despre urbanism pe un blog n-ar sens, iar un mare profesor de doctrine urbane ar spune ca nu trebuie sa actionezi instinctiv – ca un arhitect – atunci cand e vorba de interventii asupra orasului si ca nu poti sa te exprimi pro sau contra unui proiect de infrastructura fara un studiu serios.
    ce pot spune e: uite de-aia imi place mie sa traiesc intr-un oras unde astfel de gesturi „cuajoase de urbanism utilitar” nu ar aparea in veci – ca pot sa ma exprim instinctual! ca sa nu mai zic ca aceste interventii apartin deceniului 6 al secolului trecut. cum ar veni, ne dam curajosi dupa o juma’de secol, cand altii incep sa se intrebe la ce dracului le-a trebuit curajul asta…

    0
    0
  22. Ma intreb cand voi beneficia eu de o plimbare pe mareata autostrada la care contribui indirect tocmai din Baia Mare?!

    0
    0
  23. Ma intreb cand ma voi plimba eu pe mareata autostrada la care voi contribui indirect tocmai din Baia Mare?!

    0
    0
  24. #33 Comentariu nou

    Centura!!! Asta era prima urgenta. Pe 6 benzi (3+3) ca sa rezolve si tranzitul de mare tonaj si commuting-ul (sunt o gramada de indivizi cu case facute in Popesti Leordeni si cu job-ul in Baneasa / Otopeni – sau invers…). Un drum pe care poti merge sigur si constant cu 100 km/h e preferabil (timp/consum/uzura) oricarei traversari a orasului. Vezi cum se circula pe Periferique, la Peris…
    Si daca tot ii freca grija de traficul transurban, prin centru, puteau sa bage „bou-vinieta” (bV) pentru accesul in zona centrala. Cine trebuie musai sa ajunga in centru cu masina sau sa-l taie poate plati 100 RON/an. Si nici nu trebuie vreo complicatie cu statii de taxare sau alte alea. E de-ajuns sa ai masina parcata in centru sau sa te opreasca vreun control in zona si, fara dovada de bV si te faci cu o amenda cat doua bV.
    In plus, n-am inteles prea bine cine e privatul. Vesnicii asfaltatori? Guvernoiu (adica noi)?
    Cred ca ar trebui pornit un protest pentru stoparea acestui proiect, inainte sa toace banii si nervii nostri. Nicusor Daaan!?! Puneti umarul?

    0
    0
  25. Ha! Am sa va spun acum o poveste un pic mai lunga.
    La comentariul anterior m-am grabit ca calu` la porumb. Recunosc si imi pun cenusa in cap!
    Departe de mine ideea de a-l lauda pe domnul primar sau de a-l critica. Acum incerc sa privesc detasat si obiectiv.
    1. Despre autostrada. Am avut timp in acest weekend sa citesc tot ce se spune despre. Ea apare ca un inel median al orasului, se pare ca tronsonul despre care am discutat este doar o parte. Deci completez ceea ce am comentat anterior, fara a ma pronunta daca este absolut necesara sau nu, daca este prea scumpa sau nu, daca rezolva probleme sau nu, daca e furaciune sau nu. Parerea mea este ca deja e prea mult trafic in Bucuresti si as opta pentru mai multe zone pietonale si mai mult transport in comun, dar amatorii de stat cu fundul in gipan o sa ma contrazica.

    2. Despre soseaua de centura. Mai intai o povestioara: am avut de cautat o adresa de curand pe Soseaua Fundeni. Ajung la numarul in cauza, undeva aproape de lac si constat ca nu e firma cautata. In sfarsit, ma lamureste un cunoscator: dom`ne, e numarul 120 de Bucuresti sau de Fundeni? Trebuia sa-mi fi vazut mutra!!! Am gasit firma, am rezolvat, am venit acasa si m-am uitat pe Google Maps. O sa va apuce plansul daca va uitati: cineva, nu stiu cine, a delimitat sectorul agricol Ilfov, acum judet, cam cum a umblat Churchill cu creionul pe servetel. E o absurditate, dar acolo avem un fel de patrat care duce un colt al comunei Fundeni in inima orasului!!! Da, in alt caz mergem pe Soseaua Pantelimon pana la Cora, in Bucuresti, in schimb in stanga, in spatele blocurilor, e comuna Dobroiesti, Ilfov.
    Si nu numai acolo. In Militari am vazut strazi care sunt jumatate in Bucuresti, jumatate in Ilfov. Ma indoiesc puternic ca Google se tine de glume proaste, inseamna ca asa este.
    Cine mama dracului a facut tampenia asta si de ce se mentine ea???
    Revenind la soseaua de centura: o parte e in oras, o parte e la granita, o parte e in Ilfov. Sa se aseze naibii niste capete luminate din guvern si sa lamureasca a cui este soseaua asta, pentru ca aici e problema, am mai auzit de nenumarate ori discutia asta.

    3. Ultima, pentru nashu_mare: te contrazic, la pasajul Doamna Ghica se lucreaza de zor, au ajuns la… inevitabilele borduri. (Ale cui oare?) Asta era acum 2 saptamani, sper ca in maxim alte 2 sa se inaugureze. Chiar se simtea nevoia acestei strapungeri, cunosc bine zona. Acum sa vedem cum rezolva alta „distractie„, anume sutele si miile de masini parcate pe Delfinului si pe la complexul comercial.

    0
    0
  26. Nu cred ca se va incepe, dar apoi sa se finalizeze. Vor aparea mai mult ca sigur probleme cu exproprierile care vor dura ani si ani

    0
    0
  27. Scumpa autostrada suspendata, ca si stadionul Arena Nationala. 🙂
    Cel putin bine ca se face ceva, decat nimic, sunt o gramada de primarii din Romania care papa banuti degeaba si nu fac nimic.

    0
    0
  28. #38 Comentariu nou

    ..de ce ar trebui sa plateasca cineva din provincie pt o sosea pe care o folosesc bucurestenii???
    ..e clar ca e o hotie…si fanariotii s ar rusina de tunurile care le dau astia tarii!
    Pacat ca nu se desteapta poporul-LEGIONARII doar ne mai pot scapa de jegurile astea !..Regele si Legionarii asta spun de 20 de ani…

    0
    0
  29. #39 Comentariu nou

    Imi pare rau sa va spun dar sunteti incuiati. Nu aveti idee cat de necesar e un astfel de proiect intr-o capitala europeana in care se circula haotic. Nervii din trafic ii fac pe soferi sa se ia la bataie la semafor sau chiar sa se ameninte cu arma. E inadmisibil.
    Spuneti ca e scump. Normal ca e scump, ce credeati? 1 km de autostrada facuta pe camp costa 2 mil de euro dar aici vorbim de Bucuresti unde sunt strazi inguste, trebuie facute poduri destul de inalte, banuiesc ca vor fi si linii de tramvai pe aceasta „autostrada”, nu cred ca aveti destula imaginatie sa intelegeti ce inseamna un asemenea proiect. Trebuie mutati muntii din loc la propriu. Nu stiu cati dintre voi au circulat pe un asemenea drum in Paris de exemplu, sau in orice alta capitala ca sa aveti cat de cat habar despre ce vorbiti. Veti spune ca aia si-au facut mai ieftin, dar scuzati-ma, aia si-au facut acum 60 de ani, alea erau preturile.
    Cel mai urat mi se pare faptul ca a venit un om care vrea sa faca ceva si ati sarit repede ca nu vreti sa faca. Ati uitat cate autostrazi d-astea au furat alesii nostrii in ultimii 20 de ani fara sa faca nimic pentru noi? Lasati-l fratilor si pe asta sa va fure cateva milioane ca macar face omu’ ceva si pentru noi. Si stati linistiti ca daca nu fura Oprescu banii astia tot se gaseste cineva sa vi-i fure, doar traim in Romania…

    0
    0
    • Cred ca ai uitat sa adaugi semnul asta: 🙂

      Silabiseste cu voce tare: osutaunu virgula sapte milioane de euro pe kilometru. Sau: peste o suta de mii de euro pe metru.

      0
      0
  30. Cred că m-am prins de ce e preţul aşa de mare.
    Pe autostradă se va pune gazon, că e la aer liber şi cu mult soare. Asfaltul se va turna pe terenul de joc din Arena Naţională. Nu-i nimic, şi asfaltul se poate schimba de N ori pe an.

    0
    0