Greva profesorilor, demagogia politicienilor: retrospectiva minciunii

În urmă cu 6 luni, PSD şi PDL se jurau pe toate moaştele că vor mări salariile profesorilor. Deşi guvernul Tăriceanu insista că o asemenea majorare e practic imposibilă, inclusiv liberalii au votat o creştere de 50% a salariilor din învăţământ. Însuşi preşedintele republicii s-a urcat pe valul demagogiei – „doar dacă nu vrei, nu găseşti bani pentru profesori”, a plesnit el guvernul, în ziua în care a promulgat legea.

Desigur, era campanie electorală. Politicienii români consideră că în campanie au voie să mintă poporul mai mult chiar ca de obicei. Partidele, dimpreună cu preşedintele Traian Băsescu, au atins niveluri halucinante de demagogie, chiar şi pentru România.

PSD şi PDL au câştigat alegerile cu promisiuni despre care ştiau prea bine că sunt de neonorat. Iată o retrospectivă a minciunii (şi sper că nu va mai fi nevoie să mai explic cuiva de ce am renunţat să mai votez). Cronologia este realizată cu ajutorul arhivei Mediafax.

29 sep. 2008 – Camera Deputaţilor adoptă în unanimitate Ordonanţa 15/2008 cu amendamentele PSD privind creşterea cu 50% a salariilor personalului din învăţământ.

1 oct. 2008 – Întrebat dacă promulgă legea majorării salariilor din învăţământ, Băsescu răspunde: „Cum să nu!”

1 oct. 2008 – Premierul Tăriceanu declară că votul Camerei Deputaţilor pentru creşterea cu 50 la sută a salariilor personalului din învăţământ reflectă o atitudine de „superpopulism” înainte de alegeri şi o măsură care nu este sustenabilă în lipsa fondurilor necesare pentru susţinerea acestei majorări.

2 oct. 2008 – Guvernul anunţă că va transmite Preşedinţiei o informare privind decizia Camerei Deputaţilor de creştere a salariilor cadrelor didactice cu 50% în care va atenţiona, înaintea promulgării, că nu există surse de finanţare pentru susţinerea acestei majorări.

21 oct. 2008 – Preşedintele PDL Dolj, Radu Berceanu, declară că banii alocaţi prin două hotărâri de Guvern pentru autorităţile publice locale şi pentru consiliile judeţene sunt de trei ori mai mulţi decât sumele necesare majorării cu 50 la sută a salariilor profesorilor pe ultimele trei luni ale anului. „Asta este corectitudinea, dreptatea, echitatea PNL şi PSD” – a spus Berceanu. „În ultima vreme s-a tot încercat să se ameţească presa, populaţia şi să se spună că nu sunt bani pentru profesori, nu sunt bani pentru salarii. Vă spun eu care este regula: nu sunt bani pentru lucrurile care se decid în altă parte decât la Guvern„.

24 oct. 2008 – Preşedintele Traian Băsescu promulgă legea de mărire cu 50% a salariilor din educaţie, de la 1 octombrie. „E o chestiune de voinţă dacă vrei să asiguri finanţarea sistemului de educaţie sau nu, să asiguri sau nu resurse pentru salariile profesorilor” – spune preşedintele imediat după promulgare.

24 oct. 2008 – „Dacă PDL va ajunge la guvernare legea privind salariile dascălilor va fi aplicată fără probleme„, afirmă Emil Boc.

24 oct. 2008 – Premierul Călin Popescu Tăriceanu cere politicienilor şi liderilor sindicali să înţeleagă că majorarea cu 50% a salariilor profesorilor va avea un efect catastrofal asupra economiei. „România nu îşi poate permite aplicarea unei astfel de măsuri iresponsabile” – afirmă prim-ministrul.

24 oct. 2008 – Fondul Monetar Internaţional (FMI) recomandă reanalizarea deciziei de majorare a salariilor profesorilor cu 50%, deoarece impactul acestei măsuri, cumulat cu efectele crizei financiare globale, ar putea afecta puternic competitivitatea economei româneşti şi stabilitatea macroeconomică.

28 oct. 2008 – Preşedintele Traian Băsescu declară că ar fi „nedemocratic” ca Guvernul să amâne punerea în aplicare a legii privind salarizarea cadrelor didactice şi că o eventuală Ordonanţă de Urgenţă privind amânarea legii nu se justifică nici constituţional. Întrebat dacă mai sunt bani pentru aceste majorări de salarii, preşedintele a declarat că depinde de modul în care sunt stabilite priorităţile. „Depinde cum îţi aşezi priorităţile. Dacă îţi faci o prioritate din a da bani clientelei politice sigur că nu sunt bani. Dacă stabileşti ca prioritate educaţia, sănătatea, mediul, sigur că vom găsi bani”, a spus Traian Băsescu.

1 nov. 2008 – Începe oficial campania electorală.

10 nov. 2008 – Premierul Călin Popescu Tăriceanu cere din nou liderilor de sindicat să înţeleagă că majorarea cu 50% a salariilor va avea efecte negative asupra economiei şi acuză partidele de stânga că susţin această creştere doar din motive electorale. „Stânga are un program clar de a câştiga alegerile, dar nu şi un program de guvernare a României”, afirmă Tăriceanu, într-o declaraţie de presă susţinută la Guvern.

10 nov. 2008 – Senatul respinge, cu 79 de voturi pentru, 13 împotrivă şi 2 abţineri Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului, prin care era amânat pentru 1 aprilie 2009 termenul de aplicare a legii prin care salariile cadrelor didactice erau majorate cu 50%.

30 nov. 2008 – PSD şi PDL obţin scoruri bune la alegeri, vor forma ulterior guvernul.

27 ian. 2009 – „Accentuarea crizei economice pune sub semnul întrebării posibilitatea achitării imediate a creşterii salariilor profesorilor”, declară, la RRA, preşedintele Băsescu.

30 ian. 2009Guvernul amână cu o lună intrarea în vigoare a primei etape de majorare a salariilor pentru personalul din învăţământ, printr-o ordonanţă de urgenţă în care se stabileşte că o treime din creşterea de 28%, decisă de fostul Cabinet, va fi acordată la 1 aprilie, şi nu la 1 martie cum era prevăzut.

1 apr. 2009Guvernul amână până la 31 decembrie data de intrare în vigoare a primei etape de majorare a salariilor pentru personalul din învăţământ, de o treime din creşterea de 28% decisă de fostul Cabinet.

1 apr. 2009 – Profesorii ameninţă cu proteste din luna mai, nemulţumiţi de perspectiva ca Guvernul să amâne aplicarea legii de majorare a salariilor până la sfârşitul anului, considerând un dispreţ faptul că nu au fost consultaţi înainte ca Executivul să ia această hotărâre.

10 apr. 2009 – Liderul PSD, Mircea Geoană, îi spune premierului Emil Boc să aibă „grijă” şi să mărească salariile profesorilor întrucât există profesori şi elevi minunaţi. Şeful Guvernului îi răspunde liderului PSD că şi Parlamentul trebuie să aibă grijă ce legi adoptă.

30 apr. 2009 – Sindicatele din învăţământ anunţă grevă şi boicotarea tezelor cu subiect unic în data de 5 mai.

30 apr. 2009 – Preşedintele Traian Băsescu declară, la începutul întâlnirii cu sindicatele, că înţelege faptul că acestea pun sub semnul întrebării Strategia pentru Educaţie, dat fiind că nu a fost respectată condiţia privind creşterea salariilor cadrelor didactice.

30 apr. 2009 – Răzvan Bobulescu (Fed. Alma Mater) afirmă că preşedintele Traian Băsescu a transmis sindicatelor din învăţământ, care l-au anunţat de grevă, că „fac ce vor„. În declaraţia de după discuţii, preşedintele afirmă că „în acest punct, obligaţia mea publică s-a încheiat” – cu referire la rezultatele discuţiei (care privea concluziile Comisiei Prezidenţiale pentru Educaţie – n.m.).

Articol din categoria: POLITICĂ

33 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1 Comentariu nou

    (Nu, n-ai nici o scuza ca nu mergi la vot. În situatii de criza e o lasitate sa te abtii.)
    Ai uitat sa pomenesti care a fost pozitia Partidului Conservator in toata povestea asta.

    0
    0
  2. Să rezumăm: „acum, că v-am băgat în căcat, eu mă declar mulţumit. Vă las în grija Piticului meu de Grădină Preferat”. Am înţeles eu greşit mesajul Iubitului Conducător?

    0
    0
  3. BREAKING NEWS – corespondenta de la Zagreb despre vizita presedintelui Basescu in Croatia ->
    http://fuckyoutovarasi.blogspot.com/2009/04/traiasca-base.html
    😛

    0
    0
  4. Stii ce Vlad , chiar nu ma intereseaza ce politica sau a cui politica o fac liderii. Stii ca sunt profesor ,si cred eu , unul dedicat.Nu pot sa inteleg de ce masura aceasta a grevei a fost luata de sindicalistii acestia opariti. Eu personal si nici sotia mea ( profesoara si ea ) nu am semnat nimic , si nu-mi amintesc ca in scoala sa ma fi contactat liderul sa semnez , oricum as fi semnat impotriva . Nu este corect , copiii nu au dreptul sa sufere in perioada tezelor sau examenlor pentru greselile politice sau administrative ale incompetentilor din guvern , minister etc.Sunt de acord ca suntem umiliti , desconsiderati , ultimiii pe statele de plata ale guvernului , jecmanitii , mintiti si mai stiu eu cum , dar politica educarii copilului trebuie sa primeze . Pai eu ma chinui de luni de zile sa -i invat cum sa invete la geografie , predau cu multa responsabilitate , astept tezele , vreau sa vad roadele muncii mele , si … vin nulitatile absolute didactice ( ca daca erau profesori competenti ramineau la catedra ) numite lideri sindicali si imi spun mie sa fac greva . Asta ma scoate din sarite !Chiar nu percep contextul , nu sunt realisti nu digera bine mesele la restaurante , nu-si justifica banii cheltuiti sau ce ?
    Eu dau niste bani la sindicat , si sute de mii ca mine dau ,ce se intimpla ? Praf in ochii oamenilor . Si asa corpul profesoral este privit cum este privit , in buna masura si din cauza dascalilor , pai acum cu rahatul crizei pina la git noi ne mai punem si in cap ?
    Revolta , revolta si iar revolta .
    Cu respect . plecatdeacasa.blogspot.com

    0
    0
  5. problema noastra e: cum le promitem noi voturi si nu le mai dam? sau: ce sprijin putem noi sa le retragem ca sa-i usture? pe politicieni, vreau sa zic. inteleg atitudinea ta cu nemersul l vot, desi nu o aprob in principiu…

    0
    0
  6. #6 Comentariu nou

    mosca, cu ce ti-a folosit ca ai fost la vot? A, da, intr-o tara civilizata (nu e cazul RO) cetateanul patruns de responsabilitate se duce sa voteze cu senzatia ca votul lui poate schimba ceva. La noi ce poate schimba? O gasca de suti cu una de borfasi? Ar trebui ca pana acum sa se fi lamurit tot romanul ca toti care s-au perindat la guvernare sunt la fel, mincinosi, obraznici, aroganti, lipsiti de caracter, pusi pe capatuiala. Sunt de fapt dusmanii propriului popor…
    Sunt din ce in ce mai multe semne ca romanilor le-a ajuns cutitul la os, dar, din pacate, nu cred ca se va schimba nimic…

    0
    0
  7. Îşi bat joc de ţara asta!!!

    0
    0
  8. @ vio – foarte buna observatia ta. sindicatele par sa se culce cumva pe urechea: eh, ce sa ne stresam noi atata le negocieri si alte actiuni din astea complexe, lasa ca imediat scoatem profesorii in strada si punem presiune. nu m-am gandit pana acum la asta, dar ai dreptate – rolul unui sindicat ar trebui sa presupuna sa-si protejeze membrii fara sa le jeneze activitatea, afara de cazuri extreme. care la noi sunt regula…

    0
    0
  9. Nu e nimic nou în asta. Politicianul care se ţine de cuvânt este la fel de rar ca hoţul care se lasă de furat sau beţivul care se lasă de băut. Promisiunile lor sunt echivalente.

    Personal cred, într-o oarecare măsură, şi în sinceritatea beţivului şi în cea a omului care nu a mai fost de stat. Cred că, în naivitatea lor, toţi vor fi crezut că sunt la momentul zero, pe o foaie curată şi că vrerea lor de la acel moment va face diferenţa. Apoi pur şi simplu au intrat într-un malaxor de rutină şi nepăsare.

    Probabil că la fiecare nouă campanie de semănat candidaturi se mai aruncă-n ţărna patriei câte o mână de naivi care îşi imaginează că ţara are nevoie de ei ca să fie salvată.

    0
    0
  10. #10 Comentariu nou

    Surprinzator ( sau nu ) pentru mine este ca profesorii POT fi o masa de manevra pentru sindicate si pentru interesele liderilor .Uneori am impresia ca multi colegi abia astepta asta .Nu sunt cu Basescu neaparat , dar in ziua de examen nu se poate sa faci greva , nu este corect.Asta ma supara .

    0
    0
  11. #12 Comentariu nou

    Sincer, eu in toata povestea asta sunt dezamagit si de atitudinea profesorilor. Acum nu stiu daca chiar asta e opinia lor sau e doar demagogia sindicalistilor. In orice caz, imediat dupa ce s-a votat legea aceea, eu am sperat (da, sunt un visator) ca profesorii, prin reprezentantii lor, sa REFUZE acea crestere de salarii. Ma asteptam ca singura categorie de bugetari care ar putea avea luciditatea si inteligenta necesara, sa nu se lase manevrata de niste politicieni vremelnici. Sa iasa in public sindicalistii si sa condamne toti oamenii politici pentru ca in vreme de criza isi permit sa se joace cu economia si stabilitatea sociala, pentru niste voturi in plus. Sa fie ei vocea ratiunii in harmalaia demagogiei. Sa fie dascali, nu profesori. Sa ceara cresterea salariului cu atat cat se poate, nu cat cred niste politruci ca le-ar cumpara voturile.
    Dar, din pacate, in lumea reala, vad la televizor niste „reprezentanti” care spun un singur lucru „vrem banii”. Si atat. In cel mai pur stil romananesc de „ba pe-a matii”. Nimeni nu discuta, nimeni nu negociaza corect, toti incearca sa-si traga patura cat mai mult pe picioarele lor, indiferent de consecinte.
    Sunt curios daca la nivelul sindicatelor s-a discutat pe tema asta, sau de frica sa nu-si piarda pozitiile de lideri sindicali (si ei fiind un fel de politicieni), ii dau inainte orbeste, ca un disc stricat cu „vrem banii promisi”, „sa se aplice legea”, etc.
    Intre timp ne afundam tot mai mult in criza …

    0
    0
  12. #13 Comentariu nou

    Superba cronologia, multumesc!

    Cred ca-s unul dintre putinii care considera ca salariile profesorilor (si in special ale educatorilor din gradinita) trebuiesc majorate, dar ca parte dintr-o actiune comprehensiva de atac al declinului din invatamantul romanesc. Majorarea salariilor este un pas mic, care va da gres daca ar fi unicul.

    0
    0
  13. #14 Comentariu nou

    @vio: Ai un stil foarte ciudat de a pune semnele de punctuaţie… pentru un profesor. Nu zic că nu ai fii. Dar asta mă dezamăgeşte încă şi mai tare. 🙁

    0
    0
  14. #15 Comentariu nou

    Dragul meu Dan, nu stiu daca dezamagirea ta este corecta .Cind scrii sub impresia rezultatului negocierilor si a lipsei de viziune a liderilor sindicali si a executivului , indiferent cum s-ar numi el , nu poti decit sa comiti ( sa zicem ) greseli.Multumesc ca mi-ai atras atentia .Apropo , am pus corect literele in fraza ?

    0
    0
  15. #16 Comentariu nou

    @vio: pe internet in general se scrie la modul:

    executivului, indiferent cum s-ar numi el, nu poti decit sa comiti (sa zicem) greseli. Multumesc

    0
    0
  16. #17 Comentariu nou

    @vio: Lipsa de viziune e generalizată. Din păcate guvernanţilor le mai lipsesc şi altele, gen onestitate, măsură, bun-simţ.

    PS. Nu, n-ai reuşit cu spaţiile. Mai încearcă. Å¢i-a explicat faithless_soul cum. Baftă! Vezi că marţi sunt tezele naţionale, nu? Mai ai două zile… 🙂

    0
    0
  17. #18 Comentariu nou

    @faithless &Dan – pe viitor voi fi mai atent!
    N-am inteles totusi de ce faithless imi explica, scolareste ,cum se scrie pe internet?
    Sau poate aveti stofa de dascali in voi , poate v-ati gresit cariera ?
    Oricum ,este bine ca cineva sa-ti arate limitele , chiar daca gramaticale , ortoepice si ortografice .
    Multumesc .

    0
    0
  18. #19 Comentariu nou

    Pe hartie nu se vede diferenta, de aceea am specificat „pe internet”:
    Textul pe care il scrii nu apare la toti asa cum iti apare tie, asa cum l-ai scris tu. Este posibil ca eu sa am o rezolutie mai mare sau mai mica, sa ma uit intr-o fereastra in loc de full screen, sa fi setat un alt font etc. Din aceste motive exista urmatoarea conventie: atunci cand ai de adaugat un semn de punctuatie il lipesti (nu lasi spatiu) de cuvantul anterior. Dupa care lasi un spatiu si scrii cuvantul care urmeaza. Astfel atunci cand se face wrap (se sparge fraza in mai multe linii ca sa incapa pe ecranul celui care citeste textul) esti sigur ca nu se va intampla ceva de genul urmator: exemplu1 sau exemplu2
    (este considerat deranjant ca semnele de punctuatie sa apara pe rand nou)

    0
    0
  19. #20 Comentariu nou

    @faithless:Multumesc. Foarte corect. Cu respect.

    0
    0
  20. #21 Comentariu nou

    De ce nu se gandesc guvernantii la viitorul copiilor si sa-si mai reduca ei din lefuri, vile, masini de lux, afaceri dubioase si alte privilegii? Nu cred ca profesorii sunt cei care se plimba in limuzine si se lafaie in lux..E incredibil cat de ipocriti pot fi atunci cand ii indeamna pe profesori sa nu faca greva pe motiv ca ” sa avem mila de copii, este criza economica si crescand salariile( mizere )ale profesorilor este in pericol Romania etc”. Cand e vorba de propriile lefuri si de luxul lor porcesc, nu se mai gandesc la copii, ca e criza si la viitorul Romaniei?

    0
    0
  21. #22 Comentariu nou

    hai ca nu se mai poate.
    sa plateasca cei care au promis si acum dau din colt in colt.
    minciuna se plateste.
    sa iasa boc in fata si sa ne spuna ce si cat au mintit in campanie,sa-si ceara scuze de la parinti si de la copii,sa spuna ca nu profesorii sunt de vina ci ei,mincinosii,sa nu mai dea vina pe amaratii de profesori.
    rusine,la asa oameni asa replica:greva generala si laprofesori si la toate categoriile de alegatori pacaliti de niste neice nimeni care acum nu mai stiu pe cine sa dea vina.
    sa plateasca si sa se duca de unde au venit ca nu sunt in stare de nimic decat sa invrajbeasca populatia cu tot felul de intrigi.
    ia sa nu mai platim darile la stata sa vedem de unde-si mai trag salarii babane si pensii nesimtite,legal si pe furis.
    si asa,banii contribuabililor se duc pe apa sambetei ca manager mai prost decat statul nu exista in tara asta.
    eu daca nu-mi fac treaba cum trebuie la serviciu imediat sunt pus pe liber.
    de ce atunci sa-i suportam 4 ani pana cand ne ruineaza de tot.
    de ce daca nu-si pot tine promisiunile mincinoase nu sunt dati la o parte si sa vina altii care macar nu ne-au promis cate in luna si-n stele dar pe care merita sa-i urmam.
    nimeni nu plateste pe cineva sa-l duca de rapa asa cum facem noi.
    de ce nu li se aplica la mincinosi macar legea protectiei consumatorului sa nu ne mai treaca pe ambalaj ceva si inauntru sa gasim otrava.
    mai lasati-ne sa mai respiram si noi ca ne-ati incalecat de tot cu aceste institutii neperformante ca sa nu zic de rea credinta,cu ajutorul carora va faceti legi privilegiate,salarii nesimtite si alte drepturi sufocante pentru contribuabilul amarat care se chinuieste de azi pe maine cu o taraba.
    statul se tot lauda ca si-a luat mainile de pe economia tarii si a privatizat pe daiboji tot ce a miscat in tara asta inclusiv solul si subsolul,iar acum vine cu rectificari aberante sa scoata castanele din foc cu mainile amaratilor.
    ia uitati-va un pic in urma si vedeti ce-ati facut si apoi dati vina pe cei care-si cer drepturile legale si legitime.
    inca odata,daca mai aveti un pic de obraz,iesiti in fata sticlei televizorului pe care toata ziua o stergeti pe dinauntru si spovediti-va poate macar dumnezeu sa va mai ierte ca noi nu mai putem dupa toate minciunile pe care ni le indrugati.
    am lucrat la canalul cu care va tot laudati si cred ca ar trebui sa gustati un pic de santier si voi pentru a va da seama ce inseamna munca cinstita si banul castigat cu sudoare si nu minciuni.
    deci,terminati cu vaicareala,ca atunci cand ati promis erati in toate facultatile mintale si daca nu puteti sa onorati promisiunile inseamna ca ati mintit cu nerusinare. sa va fie rusine.

    0
    0
  22. Sunt de acord cu marirea salariilor in urmatoarele conditii:
    – sa revina ora profesorului la clasa de 50 min. nu asa cum si le fac de 35-40 min si mai vin si nepregatiti 50% dintre acestia;
    – vacantele sa fie platite cu 20% mai putin concediile (4 luni vacanta)
    – sa fie asistati la ore cel putin de 2 ori pe semestru pt. a fi urmarit nivelul lor.

    0
    0
  23. #24 Comentariu nou

    Mai, oameni buni, parerile sunt impartite, dar stiti cat are un debutant in invatamant? Salariul lui este de 700 lei (7 milioane lei vechi). Ce credeti, poate trai el cu banii astia? Isi poate intemeia, intretine o familie? Eu sunt unul dintre ei si o sa va dau si raspunsul. NU!
    Ce ziceti, voi ati putea?

    0
    0
  24. #25 Comentariu nou

    7 milioane e un salariu de lux pentru mare parte a tarii asteia si probabil va fi si mai bun, mai ales la cat de putine ore trebuie sa munceasca efectiv si la vacantele relaxate.
    Problemele mai mari sunt sistemul birocratizat, examene si reguli stupide care obliga tinerii sa se duca in creierii muntilor ca sa aiba un post, faptul ca li se interzice sa aiba unele activitati aducatoare de venituri

    0
    0
  25. #26 Comentariu nou

    Elena, de acord că profesorii (şi medicii!) trebuie să fie plătiţi mai bine. Sau bine, pur şi simplu. Nemulţumirea mea e legată de amăgirea pe care au montat-o politicienii, nu de ideea de a creşte salariile profesorilor. Politicienii ştiau prea bine că nu vor putea fi crescute veniturile profesorilor aşa cum au votat. Aş vrea ca acum să se înţeleagă de către toată lumea cât de mare a fost minciuna.

    0
    0
  26. #27 Comentariu nou

    @aaa 700 ron ti se pare mult ?… dupa 4 ani de facultate si 4 ani de liceu si 8 ani de generala?… unuia care a taiat frunze la caini toti acesti ani i se par mult… mie nu…. sau in conditiile in care daca te angajezi la o firma ceva castigi 1500-2000 pe luna(in domeniul meu… mate-info)
    @ Nelu Poenaru
    – cei care vin nepregatiti vin pentru ca : aceia care sunt cu adevarat pregatiti nu-si pot permite „luxul” de a lucra pe 700 ron/luna…
    – asistati la ore ? … :)) … de cine… de parinti ? … am avut si eu un asemenea caz… o mamica nemultumita ca odrasla avea 2 de 3… :D… dupa ora nu a mai comentat nimic…. asta insa nu schimba cu nimic ideea ca in situatia in care profesorii vor fi controlati de parinti notarea se va face haotic…

    Acum am si eu niste intrebari(pentru cei care considera ca profesorii traiesc in lux) :
    – cati dintre dumneavoastra dau examen anual pentru un loc de munca ?(titularizare)… pe care chiar daca il iei sunt mari sanse sa nu prinzi post…pentru ca nu sunt posturi de titular…doar la suplinire… directorii stiu de ce… 😀
    – cati dintre dumneavoastra trebuie sa-si planifice activitatea de acasa ?
    – a-ti incercat vreodata sa aveti grija de un grup de 20-30 de copii sa vedeti ce obositor este… nu am zis nimic de faptul ca trebuie sa-i mai si invatati ceva…

    0
    0
  27. #28 Comentariu nou

    @Klauss

    – cati dintre dumneavoastra trebuie sa-si planifice activitatea de acasa ?

    stai linistit, aceasta situatie se intalneste foarte frecvent si in IT: nici un profesionist care se respecta nu isi permite sa nu petreaca saptamanal 10-15-20 de ore pentru a citi bloguri, a afla noutati etc

    0
    0
  28. #29 Comentariu nou

    @vio – nu cred ca esti profesor.(logica exprimarii si gramatica iti ridica mari probleme).

    @nea_caisa – pe fond ai dreptate,dar pe stomacul gol, nu :). profesorii nu sunt genul de militieni sau functionari de lux carora li se dubleaza cascavalul. ei sunt carpele cu care toate guvernele s-au sters pe picioare. atunci vor refuza profesorii cresterile salariale cand toti capusarii care traiesc din buget vor da inapoi banii care depasesc acoperirea competentei lor. iar aceste cazuri nu sunt nici putine, nici neinsemnate.

    0
    0
  29. #30 Comentariu nou

    Koma, n-ai inteles. E vorba de principii. Sa nu te lasi cumparat, oricat de sarac ai fi. Vad ca ai cazut in capcana stereotipurilor politicienesti dambovitene, „militieni si functionari de lux”. Toti ne invartim intr-un cerc vicios de vreo 20 de ani (poate mai mult dar eu nu as avea de unde sa stiu) in care toti striga ca ar vrea sa fie corecti dar nu pot/nu vor si se lamenteaza cu replici de genul: „uite aia cum fura, ce eu sunt mai prost?” sau „intai sa dea altii banii inapoi ca au mai mult ca noi”. Cineva trebuie sa rupa cercul asta. Si sincer nu vad pe cineva mai potrivit decat profesorii. Sa fi zis ca vor 49% nu 50% macar asa ca sa le dea peste nas.
    Dar eu sunt un visator …

    0
    0
  30. #31 Comentariu nou

    bai vio […]

    Unkind, te rog nu insulta ceilalţi comentatori, indiferent de părerea pe care o ai faţă de ei. Thx. Apropitarul.

    0
    0