BMW xDRIVE, test pe-un deal şi-o vale

Întotdeauna m-am întrebat cât costă, de fapt, maşinile? Eliminaţi publicitatea, BTL şi ATL şi PR şi-online, transportul pe trailere, zecile de mii de metri pătraţi de showrom, maşinile de presă, marketingul şi eliminaţi şi momentele test-drive care se lasă cu scuturi sparte, spoilere crăpate sau, mai rău, cu vreo daună totală din care abia scapi cu viaţă. Obţineţi preţul real. Poate aşa mi-aş permite un BMW.

Dar e un cerc vicios. Pentru că toate cele de mai sus sunt reguli de neclintit în industrie, mai mult de un test-drive n-am cum, aşa că adaug şi eu la costul total. Sâmbătă, o zi întreagă, am scumpit următoarea listă de BMW-uri – un X3, un X5, un 530 xD, un 525 xD, un 320 xD şi, bombonoiul pe colivoi, garofoaia-n brânzoacă şi cireşeaua pe tortuloi, noul X6. Evenimentul se numeşte “European BMW xDrive Tour” şi are loc în România între 23 septembrie – 26 octombrie. Asta înseamnă că primeşti o invitaţie cu zâmbetul pe buze din partea Ninei, după care încapi pe mâna unui instructor neamţ campion de motocros care te opreşte pe 3 roţi la marginea râpei doar ca să te dea exemplu celorlalţi cursanţi: “zis is pehrfekt, you can nootice ze xDrive system in akzion!” (timp în care, cu ochii beliţi înspre hău, te gândeşti că e piele în maşinile astea, har Domnului, se curăţă uşor).

 

X6 n-a fost primit pe hârtoape (deşi eu m-am oferit să-l remochez cu Foresterul, dacă rămânea pe burtă undeva), în schimb a dislocuit nişte vagoane de aer pe şosea. Pentru o hardughie atât de mare, se ţine surprinzător de bine în curbe, dar senzaţia că manevrezi un camion de lux rămâne, orice-ai face. Vizibilitatea în spate e atât de proastă, încât foarte probabil acesta este motivul pentru care a fost eliminat locul din mijloc de pe banchetă.

În schimb, 530 xD este seducător de bine proporţionat din toate punctele de vedere. Nemţii au prevăzut pneurile cu nişte pompiţe mici cu superglue care stropesc în curbe, ca să rămâi lipt de trasa perfectă (dar nu recunosc asta, zic că echilbrul maşinii e doar din construcţie). Motorul… 235 CP, 500 Nm/1750 rot/min şi 6,6 sec 0/100 km/h… Ca să fiu cinstit, l-aş lua acasă la mine de drag. Preţul, însă, ar trebui ucis în chinuri. Cu banii de BMW 530 xD îţi iei un Impreza WRX STi cu bonus excursie la Playboy Mansion şi-napoi. Sau  două excursii full-option la Mansion şi o machetă BMW, dacă eşti chiar înnebunit după marca asta.

18 comentarii Adaugă comentariu

  1. Mai e ceva dincolo de motoarele astea (şi nu e vorba numai de BMW, ci de toate mărcile de…maşini): tehnologia. Cea prin care uşurează caroseriile şi şasiurile, care lucrează pentru siguranţă, pentru economia de carburant, direcţie, uzură, mediu etc. Citeam, la un moment dat, că tehnologiile auxiliare sunt peste 50% din preţul unei maşini de top. Ştii de ce m-am documentat :D

    Thumb up 0
  2. Mdeah, ştiu de ce :-D Deci, câţi km după vara asta?

    Thumb up 0
  3. Prea puţini… şi vine iarna. După nenumărate găuri şi o aproape iremediabilă zgărietură cu cheia pe toată aripa, devin tot mai tentat să uit şoselele şi sa iau drumul pădurii. Ceea ce am cam şi făcut. Dar tehnologia rămâne :)

    Thumb up 0
  4. E criza de la mijlocul vietii, nu?

    Thumb up 0
  5. Deci X6-le nu se merita nici macar ca fotografie…
    o zi minunata iti doresc

    Thumb up 0
  6. Imi plac Matizurile si masinile in genul asta. 8O :mrgreen:

    Thumb up 0
  7. “Nemţii au prevăzut pneurile cu nişte pompiţe mici cu superglue care stropesc în curbe, ca să rămâi lipit de trasa perfectă (dar nu recunosc asta, zic că echilbrul maşinii e doar din construcţie).“

    M-ai distrat bine la faza asta, sa stii !

    Thumb up 0
  8. off-topic:
    @james crissilv: frate/fratzilor, ma-nnebuneshte faza aia cu “o zi minunata iti doresc”…e ca o balega: indiferent de context, te trezeshti ca dai ea.shi cum am o zi nasoala azi, asha m-ar ajuta sa te/va dau cu fatza de asfalt numai pt tampenia aia ce apare la fiecare post

    Thumb up 0
  9. Super comentariu. Daca ai Subaru Forester sau Toyota Hilix, restul masinilor de teren sunt Lastun cu 4.000.000 de milioane de sisteme daca ti-a crapat unul si mai esti pe buza hartoapei…te faci vecin in Rai cu Pinnifarina. Deci dragi mei snobi cu X-uri de tot felul. Vrei jepp cumpara-ti ce am spus mai sus, orice alta asemanare cu asa ceva este un fake. Bafta

    Thumb up 0
  10. Bobo – exact asta spun şi eu, computerele pe maşini pot fi amuzante, dar nu pot înlocui maşina.

    Thumb up 0
  11. Vlade, Land Rover Defender SVX iti place?

    Thumb up 0
  12. Defender-ul e rege în off-road (Toyota e regina, evident), dar îmi imaginez că e cumplit pe şosea. N-am condus, dar aşa am auzit/am citit. SVX-ul… nu cred că vreunul dintre noi o să vadă vreunul de aproape vreodată :-)

    Cât despre Defender… O istorioară adevărată – alunecări de teren undeva pe-un deal acum câţiva ani. Televiziunile dau fuga cu SNG-urile să transmită. TVR s-a oprit la oraş :-) Pro-ul a rămas primul pe deal. Noi ne-am lăsat păgubaşi ceva mai încolo (aveam Toyota Hilux pickup). Singurul SNG care a ajuns sus a fost un Defender de la N24. E?

    Thumb up 0
  13. cum ar veni, daca n-am probat decat 530xd-u n-am pierdut mare lucru. Asa ma gandeam si eu…)) Da am o intrebare – cu ce viteza ai dat tu in curbe cu superglue pe roti?

    Thumb up 0
  14. Mişule, mai mare decât ai putea tu cu libarca aia a ta :-D

    Thumb up 0
  15. Ford F-650

    Merita macar vazut ca un plin costa vreo 900 €

    http://f650pickups.com/indexb.html

    Thumb up 0
  16. Bobo 10.07.08 at 2:57 pm
    Super comentariu. Daca ai Subaru Forester sau Toyota Hilix, restul masinilor de teren sunt Lastun cu 4.000.000 de milioane de sisteme daca ti-a crapat unul si mai esti pe buza hartoapei…te faci vecin in Rai cu Pinnifarina. Deci dragi mei snobi cu X-uri de tot felul. Vrei jepp cumpara-ti ce am spus mai sus, orice alta asemanare cu asa ceva este un fake. Bafta

    Fara pic de retinere iti zic asa : vulpea cand nu ajunge la struguri zice ca sunt acrii” :)))=))) nici peste un milion de ani nu va ajunge subaru
    si cu atat mai putin toyota hilix care defapt e hilux sa se compare cu X-urile de la BMW da ce sa stii tu daca tu nici numele corect al unei masini pe care o recomanzi ,culmea,nu esti in stare sa il stii. Pt toti cei care au pus comentarii contra BMW puneti mana pe munca, castigati bani ca lumea cumparati un BMW si abia apoi vb ca …..!!!!!
    Apropo sunt unul din instructorii care l-au insotit pe cel care a scris acest articol!!!Si mentionez ca pt un om cu un buget ffff mare X6 e intr-adevar o masina adecvata, mie personal din seria x-urilor imi place cel mai mult X3!!!
    Cat despre comentarile legat de sistemele de siguranta si ceea ce poate face computerul de bord la un BMW mai ales in modul X drive nu va mai dati cu parerea daca nu ati avut ocazia sa le incercati!!!

    Bafta!!!

    Thumb up 0
  17. “Nemţii au prevăzut pneurile cu nişte pompiţe mici cu superglue care stropesc în curbe, ca să rămâi lipt de trasa perfectă (dar nu recunosc asta, zic că echilbrul maşinii e doar din construcţie)”
    Daca tu sustii asta, spune-mi la cati kilometrii se completeaza superglue-u? ca nu poate fi infinit. Si nu poate completa in secret, la revizii, daca te gandesti la argumentu asta. Iti dai seama ca atunci cand faci reviziile in alta parte, o sa te rastorni cu masina, ca nu au mai pus aia superglue.
    Raman la parerea ca e o aberatie sau o gluma.

    Thumb up 0