Iată ce reforme “umilitoare” îi sunt solicitate Greciei

Când vezi ce indignat e guvernul Tsipras din cauza solicitărilor făcute de finanţatori, te gândeşti că i s-o fi cerut fiecărui grec o curea de piele de pe spate şi câte un rinichi cadou pentru băncile nemţeşti de organe în schimbul continuării programului de ajutorare.

shutterstock_244053688

Iată câteva dintre cererile făcute de Eurogrup şi respinse de prim-ministrul Tsipras, care le-a calificat drept “umilitoare pentru întreg poporul elen, punitive, ultimative, anti-europene”:

O TVA unificată la 23%, inclusiv pentru restaurante şi hoteluri şi catering, cu excepţia unei cote de 13% pentru produse alimentare de bază, energie şi apă, şi cu încă o excepţie, a unei cote de 6%, pentru medicamente, cărţi şi producţii teatrale. De asemenea, ar urma să fie anulate excepţiile de la plata TVA, inclusiv în cazul locuitorilor din insule. Aceste creşteri de TVA ar putea fi revizuite la sfârşitul anului viitor, în funcţie de încasări.

Adoptarea unei legislaţii mai restrictive în privinţa evaziunii fiscale.

Anularea subvenţiilor pentru combustibilul destinat agriculturii.

Reevaluarea taxelor pe proprietate şi creşterea încasărilor; scăderea pragului de la care începe să fie impozitat venitul personal.

Colectarea integrală a taxelor pe clinicile private de sănătate şi a taxei de clawback pentru anul 2014.

Reducerea bugetului apărării cu 400 de milioane de euro.

Introducerea taxării pentru reclamele difuzate de televiziuni.

Extinderea taxei de lux pe ambarcaţiuni recreaţionale de peste 10 metri lungime şi creşterea ei de la 10% la 13%.

Introducerea taxării pe jocurile de noroc (30%).

Scoaterea la licitaţie a licenţelor pentru 4G şi 5G.

Descurajarea puternică a pensionărilor anticipate; creşterea vârstei de pensionare la 67 de ani până în 2022 (sau 62 de ani cu 40 de ani de contribuţie). Finanţarea pensiilor suplimentare doar în funcţie de contribuţii. Eliminarea graduală a tuturor excepţiilor finanţate de stat. Modificarea şi unificarea legislaţiei care guvernează legătura dintre contribuţii şi beneficii în privinţa pensiilor. Creşterea de la 4% la 6% a contribuţiilor de sănătate plătite de pensionari.

Reforma salarizării bugetarilor în sensul acordării salariilor în funcţie de responsabilităţi, calificări şi performanţe personale. Raţionalizarea grilei de salarii speciale. Alinierea legislaţiei diurnelor, concediilor şi altor avantaje salariale la normele europene.

Reforma şi autonomia institutului elen de statistică.

Adoptarea legislaţiei necesare pentru crearea unui fisc autonom, nesubordonat politic.

Combaterea activă a contrabandei cu petrol inclusiv prin adoptarea de legislaţie relevantă în domeniu. Verificarea depozitelor şi tranzacţiilor bancare pentru depistarea evaziunii. Promovarea plăţilor electronice.

Modificarea legislaţiei falimentului, inclusiv a celui personal, pentru a fi făcută mai uşor distincţia între datornicii “strategici” şi cei de bună credinţă.

Iniţierea unei consultări privind nivelul salariului minim, concedierile colective, negocierea contractului colectiv de muncă în conformitate cu practicile europene.

Măsuri pentru creşterea competitivităţii pe piaţa muncii; deschiderea profesiilor restricţionate acum (notari, ingineri, executori judecătoreşti etc.) Liberalizarea pieţei de transport pentru turişti, inclusiv ferry.

Privatizarea distribuitorului naţional de energie electrică.

Urgentarea vânzării aeroporturilor regionale către cumpărătorii care au câştigat deja licitaţiile de privatizare. Continuarea procedurilor de privatizare în transporturi, inclusiv în cazul porturilor Pireu şi Salonic.

Găsiţi întreg documentul aici.

Eu n-o să comentez prea mult cererile de mai sus, o să vă las pe voi să vă spuneţi părerea – e cumva vorba de “umilirea întregului popor elen” sau de revenirea la realitate?

Oricum, parcurgând lista, eu am înţeles acum mai bine unde s-a dus sutele de miliarde de euro împrumutate iresponsabil de guvernele Greciei şi mai înţeleg şi cam ce fel de viaţă s-a trăit în Grecia până când a zburat puiul cu aţa.

(Ilustraţie – Shutterstock)

169 comentarii Adaugă comentariu

  1. Două umilințe am găsit, vînzarea distribuției de energie electrică și micșorarea bugetului apărării. Cu astea două îi lasă în c… gol! Ca la noi! În rest, bălării!

    Thumb up 0
    • E ca la noi, bre.

      Ce controlează statul este ineficient.

      Thumb up 0
    • Fac cea mai mare greseala de privatizeaza energia electrica (si orice alte utilitati). Le va creste pretul pentru ca aia sunt interesati de profit, nu de puterea financiara a utilizatorilor.

      Bugetul de aparare nu va fi niciodata redus atata timp cat Grecia se afla in competitie directa cu Turcia.

      Eu mai gasesc o umilinta… privatizarea celor 2 porturi. Restul mi se par solutii de bun simt.

      Thumb up 0
    • “Fac cea mai mare greseala de privatizeaza energia electrica (si orice alte utilitati).”

      Tu crezi că utilitățile funcționează așa, din cer? Și că un sistem energetic nu necesită investiții? Investiții pe care un stat tâmpit le poate face?

      De aia se lua curentul pe vremea lui Ceașcă și de aia consumam mult și prost, că n-aveam acces la tehnologie mai nouă.

      De aia aveam, în Valea Jiului, apă rece doar două ore pe zi, iar apă caldă de două ori pe săptămână, două ore…

      De aia CFR-urile sunt cum sunt, pentru că statul nici nu știe, nici nu vrea și nici nu poate, cum nu poate oferi nici servicii medicale, cum nu poate oferi nici transporturi rutiere pe drumuri decente etc.

      Tot ce s-a construit bun în România, s-a construit la privat, pe bani privați, iar tot ce a fost reparat în România, s-a reparat pentru că așa au vrut niște priveți.

      De aia zic, mai gândește-te, înainte să ceri administrare națională în orice….

      În cazul particular al României, cel mai mare hoț e statul, pentru că cele mai mari jafuri (Banca Agricolă, FNI, CFR, CNH, Hidroelectrica etc) s-au făcut cu participarea complice a statului.

      Numai zic…

      Thumb up 0
    • Concurenta e buna cata vreme nu e vorba de monopol. Nu poti sa privatizezi distributia energiei electrice si sa speri ca oamenilor nu le va creste factura fara sa beneficieze de.. ce? la fel cum si privatizarea CFR ar fi dezastruoasa. Companiile de stat merg in pierdere deoarece 1) sunt conduse de corupti, care au numai contracte fantoma cu firme de-ale apropiatilor si 2) se doreste falimentarea lor, ca sa poata fi privatizate.

      Uita-te ce s-a intamplat in Germania de cand s-a privatizat reteaua de alimentare cu apa a unor orase.

      Thumb up 0
    • Eu stiu ca exista trenuri private la noi mai ieftine si cu un orar mai bun decat CRF. E posibil sa ma insel.

      Thumb up 0
    • Trenurile private sunt ale unor mahari prieteni cu CFR-ul, care inchiriaza echipamentele CFR pe 2 lei.
      In felul asta oricine scoate profit, pe spinarea CFR.
      E doar o spalare de bani.

      Iar treaba cu pe vremea lui Ceausescu e o prostie. Omule, toate barajele, instalatiile electrice AU FOST FACUTE IN COMUNISM DE STAT, cu imprumut de la FMI. Se lua curentul ca nea Nicu vroia sa plateasca datoria, sa scapam de directivele impuse de ei.
      Asta era problema reala.
      Nu exista firma privata care sa investeasca asa cat investeste un stat. Plus ca firmele private dau rasol in goana dupa profit si poporul trage ponoasele.

      Thumb up 0
    • Dava e ceva ce administreaza statul si merge acceptabil – nu bine, macar acceptabil – sa-mi spui si mie.

    • “De aia se lua curentul pe vremea lui Ceașcă și de aia consumam mult și prost, că n-aveam acces la tehnologie mai nouă.”
      Amice, esti praf!… Daca nu cumva esti in varsta de 15-20 de ani, ar trebui sa stii ca “revolutia” s-a intamplat in decembreie 1989, iar din ianuarie 1990, deci din luna urmatoare nu s-a mai intrerupt curentul pentru populatie. Oare sa se innoit peste noapte tehnologia, sau facea fata si aia comunista!?…

      Thumb up 0
    • OK, sunt praf.

      Argumentează, fără să mă întrebi.

      Thumb up 0
    • Pai Salonicul e partial dat chinezilor,care deja il modernizeaza…..

      Thumb up 0
    • Normal ca e ineficient, toti astia de dreapta s-au imbogatit din afaceri cu statul. Unii au fost bugetari toata viata lor. Sa vedem ce-or mai face ei cand s-o duce naibii acest stat, indelung hulit, asa cum sade bine neoliberalilor sa faca.

      Thumb up 0
    • Sa-nteleg ca cei de stanga s-au imbogatit sapand santuri si ducand mancare oamenilor saraci da cinstiti?

      Thumb up 0
    • Ce controleaza statul este ineficient!!! O fi, cand fura… Unde e industria romaneasca privatizata? Unde e Rafo Onesti? Unde sunt combinatele metalurgice vandute rusilor? Unde sunt fabricile de mobila privatizate? Unde au disparut toate astea daca statul este ineficient? De ce au plecat romanii din tara? Pentru marii bogatani care au preluat totul in tara asta, au furat si devalizat totul. Nu mai avem bancile noastre, in afara de Eximbank si CEC (care stim cui da credit la telefon!!!). Am ajuns o tara de mall-uri, piata de desfacere pentru Germania si altele ca ea. Sclavi obedienti care nu mai au nicio sansa aici datorita privatizarilor pe un leu pe care Romania a fost obligata sa le accepte. Nu mai exista agricultura. Acum ne vindem pamanturile strainilor care vin cu pesticidele lor si distrug pamantul romanesc, cel mai bun din Europa. Vin austriecii si rad padurile Romaniei neinteresandu-i ca viiturile distrug sate si orase, iau viete romanesti. Daca statul este ineficient, cat de eficiente sunt lacustele astea care au venit sa ne distruga pe noi luandu-ne tot… lasand in urma lor numai moarte.

      Thumb up 0
    • Mi se pare amuzante declaratiile grecilor care spun sus si tare ca ei nu-si vand tara si vor vota NU duminica, dar peste 2 saptamani când nu vor mai avea bani de mancare cum va fi ?

      Sunt curios, i-au bagat la puscarie pe cei care au ascuns imprumuturile pentru a acoperi deficitul economic ? fapt care a declansat criza ?
      Grecii au ascuns UE adevarata față a economiei grecesti si au incercat sa gaseasca resurse fara a lua masuri economice, rezultatele se vad si de asta sunt sceptic ca fără Europa, Grecia se va adanci si mai tare in mizerie.

      Thumb up 0
  2. Eu locuiesc in Atena de 5 ani si crede-ma ca in acest moment nu mai este vorba de cererile facute de Europa, ci de un joc al puterii.
    Iti voi explica doar un punct din cele de mai sus: reducerea bugetului ministerului apararii inseamna ca marea Egee va fi neprotejata. Niciun avion militar nu se va mai putea ridica in spatiul aerian. Sute de angajati ai ministerului apararii si armatei vor fi concediati :) Gandeste-te la pozitia Greciei pe harta si ce inseamna sa ramana fara aparare :)
    Si inca unul: cresterea tva-ului in turism….harakiri economic :) Turismul este singura industrie care mai lucreaza in aceasta superba tara si vor sa o termine (Ibiza are 5% tva)
    Totul face parte dintr-un plan bine pus la punct, un plan de a termina Grecia, de a fi vanduta pe bucati, de a-si vinde insulele si pozitia militara. Troika in ultimii 5 ani a scos din criza greceasca peste 2.5 bil profit :)
    Banii nu au fost mancati de greci, ci de corupti…la fel ca si in Romania. Cuvintele sunt prea putine pentru a explica suferinta acestui popor in aceste momente. Ma uit la prietenii mei greci, oameni simpli, ca si noi, si ma doare sufletul ca au ajusn aici.
    Sper sa spuna un mare NU, duminica viitoare.

    Thumb up 0
    • o mică nelămurire am. spui așa: „reducerea bugetului ministerului apararii inseamna ca marea Egee va fi neprotejata”. grecia nu e cumva membru nato? turcia nu e la fel? adică chiar trebuie să credem că dacă mâine grecia nu mai are bani pentru avioane, turcia o va invada?

      Thumb up 0
    • Doar ca Grecia si Turcia sunt aliati dar in acelasi timp dusmani. Relatia greco-turca e cam aceasi ca si cea intre romani si unguri, doar ca mult mai tensionata. Astea 2 tari, de la al doilea razboi mondial si pana acum s-au inarmat si reinarmat pentru a nu ceda competitiei pentru controlul Marii Egee. De fapt, singurul lucru ce le fac sa nu intre in conflict e apartenenta comuna la NATO.

      Thumb up 0
    • mai mult chiar, grecia a fost primită în nato în timpul dictaturii coloneilor tocmai pentru ca turcia să nu preia controlul în marea egee (cum a făcut în cipru, de exemplu). or tocmai asta-i ideea: nato și nu înarmarea greciei asigură echilibrul acolo. și mai ales cum prezența americană în estul mediteranei e masivă din cauza siriei, îmbățoșarea asta a grecilor, mai ales pe tema armatei, e penibilă. e cam ca șmecherul cu 4×4 luat să moară dușmanii de invidie, dar muritor de foame. exhibare de cojones, nu de creier.

      Thumb up 0
    • @berenger faci o confuzie: Grecia si Turcia au fost primite amandoua in acelasi timp in OTAN in 1952. Dictatura coloneilor a fost intre 1967 si 1974, iar Turcia a invadat nordul Ciprului in 1974, actiune care avea sa duca si la prabusirea regimului coloneilor din Grecia.

      Thumb up 0
    • mea culpa. memoria mea a legat confuz cipru, dictatura coloneilor și retragerea greciei din nato pentru câțiva ani din cauza ciprului. asta face cumva de înțeles poziția greciei în privința înarmării: nato nu a oprit invazia turcească din cipru din 74, dar nu o face mai puțin greșită: cipru nu era membru nato, grecia e. oricum, logica aderării turciei și greciei în același timp tocmai asta e: să nu înceapă războaie între ele. și mai mult, situația e cu totul altfel: turcia are siria și pe kurzi pe cap.

      Thumb up 0
    • Nu stiu :) Dar nu cred ca sunt pregatiti sa riste.
      Tu ai vota sa ramana Romania fara armata, maine? Sau, hai sa nu exagerez si eu, nu fara armata…ci cu ea injumatatita. Sa nu fie bani de pus benzina in tancuri, militarii cu experienta sa fie concediati si sa ramana aia care vor lua 200 de euro pe luna.
      Acum ca traim o ipotetica pace toate sunt roz si frumoase.

      Thumb up 0
    • tocmai ce-ai descris situația armatei din românia :)

      Thumb up 0
    • Doamna, m-ati facut curios si stat si eu un pic, am cugetat si am citit. Dumneavoastra aveti niste cifre in fata? Despre ce dizolvare a armatei vorbiti?

      Bugetul armatei in Grecia este de pese 2% din PIB, cel mai mare din Europa raportat procentual la PIB. Vorbim de aproximativ 4,5 miliarde de euro! Reducerea cu 400 de milioane e undeva sub 10%. Asta e armata injumatatita?

      Iaca si ce scrie pe un articol din EUObserver din ianuarie 2013, ca sa avem si bomboana pe coliva: “More than 73% of the Greek defence budget is for personnel costs.”

      Avioane, kerosan si tancuri, nu?

      Grecia e in practic in faliment si peste o luna bugetarii si pensionarii risca sa nu isi mai primeasca banii, iar sistemele de educatie/sanatate risca sa se prabuseasca. Dar Grecia vrea musai sa chetuiasca 5 miliarde anual pe inarmare, ca sa nu controleze Turcia Marea Egee sau sa nu o atace nu stiu cine, ea fiind si membra NATO.

      Ceva imi spune ca peste ceva vreme Grecia o sa isi reconsidere prioritatile.

      Thumb up 0
    • Ai dreptate, plus ca in Grecia armata este obligatorie.

      Thumb up 0
    • Toata lumea are dreptate pana cand apar argumentele bazate pe realitate. @Roxani spune frumos, ca la manualul KGB, vindem Marea Egee, injumatatim armata.. iar cand apar cifrele, realitatea, faptele, vedem ca bugetul se reduce cu sub 10%, bugetul e in principal impartit spre salarii, cea mai ineficienta modalitate de a apara ceva.. E ca si cum ai avea o armata mare ca numar, inarmata cu betisoare de urechi. Dar le platesti salarii 73% si zici ca asiguri siguranta… etc. E clar o forma de mita electorala, un numar imens de oameni care iau salar degeaba. O armata redusa ca numar dar inzestrata eficient e mai ieftina si mai eficienta. Cam asta li se cere, sa nu mai arunce banii pe fereastra. Cei 400 milioane probabil inseamna doar reducera spagilor.

      Thumb up 0
    • Dragă Roxani (nu pot să nu remarc elenizarea numelui), ne poți explica te rog și nouă, minților mai puțin luminate, cum s-a întâmplat asta?
      “Troika in ultimii 5 ani a scos din criza greceasca peste 2.5 bil profit”

      Thumb up 0
    • Uite aici: http://jubileedebt.org.uk/news/imf-made-e2-5-billion-profit-greece-loans
      Ma rog, mai sunt si alte articole care mentioneaza profitul facut de troika. Bineinteles, nu este in interesul nimanui sa publice asemena articole. Nu “vand” :)
      Ideea este ca atunci cand esti pe margine, vezi lucrurile altfel. Cand esti in miezul problemei si traiesti pe pielea ta repercursiunile coruptiei, iarasi vezi lucrurile diferit.

      Thumb up 0
    • p.s cauta un pic sa vezi cu ce dobanda le-a fost facut imprumutul grecilor. Tripla fata de absolut orice alta tara ;)

      Thumb up 0
    • Dobanda aia este calculata si tinand cont de ratingul de tara. Or, unuia care stii ca nu prea ramburseaza imprumuturile, i-ai mai da bani cu dobanda mica? Riscul unui credit neperformant, nu trebuie sa se regaseasca undeva ?

      Thumb up 0
    • Eu, daca am un job stabil si bine platit, pot sa iau un imprumut cu dobanda mai buna decat tine, care ai un job prost, fara siguranta faptului ca nu esti concediata de azi pe maine. E normal, imprumutul acordat tie e mai riscant decat cel acordat mie, de aceea ai dobanda mai mare. Extrapoleaza asta la tari, nu mai trage concluzii aiurea din chestii pe care nu le intelegi.

      Thumb up 0
    • hehe, pai daca-i mai riscant pt creditori, inseamna ca ar trebui sa se impace cu gandul ca si-au luat m#@ie

      Thumb up 0
    • Pai se impaca, si cand vine imprumutatu’ sa ceara din nou bani, i se pun niste conditii, avand in vedere ca a dat o “m#@ie”. Adica exact ce se intampla acum cu Grecia. Au imprumutat bani, au dat o “m#@ie”, dar acum vor din nou imprumut. Pai… ghinion, acu’ e randul lor sa ia “m#@ie”.

      Thumb up 0
    • Oare nivelul asigur[rilor de rsic este chiar determinat pe criterii obiective? Oare cei trei sau patru mari care determin[ clasificarea datornicilor sunt obiectivi sau ]n fond promoveaz[ intersele cercurilor care manipulează piețele. Ce clasificare avea Lehman Bro ante colaps? Evident că în Grecia s-au făcut porcării mari, dar oare Eurostat chiar nu și-a dat seama că e ceva în neregulă? Evident că încrederea pe care o insufli (ceea ce are aspecte subiective) trevbuie să aibă efect asupra niveloului costului unui împrumut. Dar oare SUA, care un nivel d eîndatorire uriaș (ce uriaș, nici nu găsesc cuvinte) este de încredere doar fiind FED (o bancă privată) poate să tipăprească bani cu tonele? Oare economia este o știință? Doar fiindcă lucrează cu formule matematice complicate? Oare derivativele nu sunt un joc de noroc pe banii noștri, fără însă a fi taxate ca un joc de noroc?

      Thumb up 0
    • Totusi, te rog si eu, ca nu reusesc nici eu sa gasesc aceast fapt. De fapt peste tot gasesc opusul: “Greece has managed to negotiate favourable terms on which it can service the cost of its loans and the interest paid by the country is far below that of Spain, Ireland, and Portugal (http://www.telegraph.co.uk).”
      sau
      “…this combination of such long maturities and rock-bottom interest rates, that has led at least one former ECB governing board member to argue that Greece’s debt burden is far more sustainable than many of its southern neighbours. “

      Thumb up 0
    • Ai macar vaga idee cu ce dobanda se imprumuta Romania in anii ’90? De ce oare doar unii au putut trage si inca trag in timpul in care altii dupa ce au huzurit sunt acum atat de sensibili cand le’a venit vremea bilantului?

      Nu fac parte dintre cei care isi doresc sa moara si capra vecinului insa nici nu tin neaparat sa ii vad capra grasa pascand la mine in gradina.

      Thumb up 0
    • Tinand cont ca Grecia se pregateste sa declare faliment si sa nu mai returneze niciun ban, eu am impresia ca dobanda aia a fost cam mica.

      Thumb up 0
    • cauta sa vezi cu ce dobanzi iau credite romanii si acum, tocmai pentru ca nu au primit de-a moaca cadourile pe care le-a primit Grecia (EUR, UE in conditiile in care si-au falsificat datele statistice).

      cu ce dobanzi a luat credite statul roman pana prin 2000..

      e important pentru Romania, pentru ca sistemul financiar e ca un sistem de vase comunicante. Daca nu se duceau banii cadou aiurea in Grecia ar fi ajuns mai multi in Romania.

      Grecii au primit bani cu dobanda mica, pe care oricum nu vor sa ii plateasca, apoi au venit si i-au imprumutat in Romania cu dobanda mare, pe care noi ii platim.

      Thumb up 0
    • Cu cat riscul inapoierii banilor e mai mare, cu atat e mai mare dobanda i.e. cazul de fata: Grecii nu au de unde sa plateasca.

      Thumb up 0
    • Am căutat: ”De exemplu, dobânda standard la care împrumută FMI este de 3,6%, dar în cazul Greciei, a fost redusă până la 0,9%, iar creditele sunt eşalonate pe vreo 30 ani.”

      Thumb up 0
    • Dobanda exagerata oricum nu acopera sumele de care au fost “iertati”!Oricum Grecia totalizeaza o datorie externa de peste 300 miliarde de euro!Daca nu le conveneau termenii imprumutului nu trebuiau sa accepte si sa-i ia!Daca au luat banii semnand aceste intelegeri sunt buni de plata!Daca nu ramburseaza UE ar trebui sa nu le mai dea alti bani,oricum obraznicia cu care grecii au organizat acest”referendum”pentru a-si legitima golania de a nu rambursa imprumuturile ar trebui taxata inclusiv cu excluderea din zona euro!De ce sa le subventionam noi toate acele sporuri nesimtite si obraznice nejustificate?Grecii sunt poate singura natiune din Lume care au pauza de lene,pe care ei o numesc “pauza de soare”intre orele 12:00 si 16:00!Mai au si al 13-lea salariu,ba chiar si al 14-lea!Varsta de pensionare este mai coborata decat a germanilor care-i tin in principal in carca ca pe niste paduchi,iar nivelul pensiei de stat o depaseste pe cea a unui german!Este incalificabila atitudinea acestor plosnitze!

      Thumb up 0
    • Ma-ntreb daca cei care vor “spune un mare NU” au habar ce fac, daca s-au documentat si din alte surse in afara de discursurile smecherasului zambaret.

      Thumb up 0
    • Hai sa fim seriosi: TVA 23% din care 13% la alimente si 6% la medicamente. Pai noi avem 24% la orice si doar de o luna de zile am dat in jos TVA-ul la alimente… am suferit un an dar acum suntem bine.
      La taxa pe lux poate fi o problema avand in vedere ca nu toate ambarcartiunile reprezinta lux iar intr-o tara cu atatea insule ambarcatiunile sunt o necesitate, dar cand ai o ambarcatiune de 10m, da, poate fi lux sau poate fi folosita in scopuri aducatoare de profit, asa ca trebuie taxata.
      “Privatizarea distribuitorului naţional de energie electrică.” – ce e rau in asta?? aruncati un ochi in occident, aruncati un ochi in gradina noastra: cine ne furnizeaza apa si gazele? care e diferenta intre apa, gaze, si electricitate? toate sunt utilitati de maxima necesitate. Si la noi urmeaza sa se privatizeze…
      “Reducerea bugetului apărării cu 400 de milioane de euro.” – sa fim seriosi, cand nu ai bani evalueaza-ti prioritatile: cred ca poate gasi intelegere la NATO ca in cazul izbucnirii a nu stiu ce razboi in Egeea in urmatorii doi ani sa primeasca sustinere in ciuda bugetului redus; pana una-alta nu prea sunt tensiuni in regiune, dar pot fi in cazul falimentului.
      “să fie anulate excepţiile de la plata TVA, inclusiv în cazul locuitorilor din insule.” – i’auzi: exceptii! pai de ce unii sa fie exceptati si altii nu? Ce, la noi locuitorii din Vaslui, Mehedinti, sau Tulcea sunt exceptati de ceva???
      Cat despre porturi si aeroporturi, la fel ca in multe alte tari, nu este nicio umilinta privatizarea lor atat timp cat acest proces este profitabil pentru stat si respectivele porturi si aeroporturi ar deveni mai eficiente decat sub managementul statului. REPET, mai exista in lumea asta porturi si aeroporturi private.

      In rest, masuri de bun simt pe care nu are rost sa le mai dezbatem in 2015, sunt masuri care ar fi trebuit adoptate de mult, chiar observ ca, daca unele dintre aceste propuneri nu au fost implementate, Romania i-a cam luat-o deja inainte Greciei!!!

      Thumb up 0
    • Ca tot pomenesti acolo de vot, macar ai idee ce vor vota grecii la referendum?

      Cuvintele sunt prea putine pentru a explica suferinta acestui popor in aceste momente

      Suferinta acestui popor e cauzata de faptul ca ei s-au lasat condusi de niste idioti care s-au imprumutat masiv, fara sa foloseasca banii aia la dezvoltare; au risipit banii din imprumuturi pe nimicuri. Si din moment ce pe greci i-a durut fix in cur cand guvernul lor s-a imprumutat masiv pentru a acoperi cheltuielile mult mai mari decat incasarile din TVA, asa ar trebui sa-i doara fix in dos si pe ceilalti cetateni UE de Grecia.

      Si inca unul: cresterea tva-ului in turism….harakiri economic Turismul este singura industrie care mai lucreaza in aceasta superba tara si vor sa o termine (Ibiza are 5% tva)

      Scrii niste prostii cat tine de mari – TVA-ul in Ibiza
      e 10% pentru hotel, de exemplu. Iar alimentele si alte chestii au TVA-ul general din Spania. Iar marirea TVA-ului n-a venit ca sa “termine” turismul in Grecia, problema a fost pusa in modul urmator:
      “Coane, sunteti in buda, aveti datorii imense – cam de 2 ori mai mari decat absolut tot ce produceti in tara. In plus, pe langa datorii aveti un deficit imens, 15% din PIB. Noi va putem ajuta cu niste bani imprumut, da’ trebuie sa ne asiguram ca o sa aveti de unde sa-i dati inapoi. Asa ca, ia mariti niste impozite, ia rectificati-va problemele din administratie, ia eliminati evaziunea fiscala si atunci da, va imprumutam din nou.”

      Nu e nici un plan de a termina Grecia. Grecii s-au bagat singuri in buda asta si acum urla ca Germania/UE sunt de vina. Restul e gargara si manipulare jegoasa, care vad ca prinde la persoane ca tine.

      Thumb up 0
    • Bugetul imens al Greciei ptr aparare este metoda lor cea mai eficienta de a “subtiliza” banii europeni, fiind singurul areal unde nu trebuie sa dea socoteala ce au facut cu banii …

      Thumb up 0
    • “Banii nu au fost mancati de greci, ci de corupti…la fel ca si in Romania. ”
      Deci coruptii sunt:
      a. o natie aparte
      b. un malefic grup supranational care si-a propus sa suga sangele poporului grec (si a celui roman, relativ vecin si prieten)
      c. un fel de extraterestii care incearca sa fure trupurile si averile pamantenilor.

      Thumb up 0
    • D-na Roxani,cu toata compasiunea,datoria grecilor numai catre IMF,care au avut beneficii totale pe 2010-2014 de 2,5mld Euro,este de 24 mld.Euro,la zi,fara a socoti datoriile fata de BANCA CENTRALA UE,bancile germane,franceze,engleze,etc,,ceace duce la peste 300mld.Euro,fara dobanzi.Beneficii din dobanzi probabil au avut si bancile amintite……Intrebarea este :Guvernele succesive,fara Tzipras,care e prea recent,ce masuri au luat ,care sa asigure scaderea si nu cresterea acestei datorii,care durea za de vreo40 de ani,si care prin 1975 era de “doar” 80 mld USD?

      Thumb up 0
    • Zici ca banii au fost mancati de corupti. Nu cumva sistemul a fost si este intretinut si sustinut de acesti corupti fatarnici care se intorc spre oricare binevoitor care ar vrea cu adevarat binele sistemului si o reforma a lui, doar pentru a-i jumuli de bani? Si coruptii astia nu cumva sunt dintre cei care se pricep foarte bine la cheltuirea banilor altora – adica socialistii?

      Thumb up 0
  3. nu cumva sunt deja in c…. gol? scaderea GDP cu 25% + 33% somaj …

    Thumb up 0
    • Exact :) Cererile Europei sunt absurde. De 5 ani au acelasi plan, plan care nu functioneaza. Au negat cu desavarsise orice propunere venita din Atena in ultimele 5 luni. O tin cu planul lor dezastruos ca fiind solutia absoluta si nu accepta nimic altceva.

      Thumb up 0
    • Am impresia ca manipularea politicienilor greci te afecteaza si pe tine

      Thumb up 0
    • Eee, ma afecteaza pe naiba. In general este bine sa asculti toate partile implicate, inainte de a trage o concluzie.

      Thumb up 0
    • Roxani, nu crezi că atunci când iei bani cu împrumut e corect să îi și dai înapoi?

      Thumb up 0
    • Grecii nu au sustinut ca nu vor sa dea banii inapoi. Ideea este sa ii dea in niste conditii care sa le permita sa produca acei bani. Este ca si cum tu imi dai mie o suma de bani imprumut, dar nu ma lasi sa ma duc la munca pana nu ti-i dau inapoi :)

      Thumb up 0
    • Roxani, n-ai inteles nimic ori te-a spalat pe creier un fel de “antena3” a grecilor: ideea din masurile alea impuse de creditori este mai degraba, mergand pe comparatia ta, ceva de genul: iti dau banii astia dar promite-mi ca muncesti mai eficient pentru a fii si eu sigur ca ai de unde sa mi-i dai inapoi ;)

      Thumb up 0
    • In caz ca nu te-ai prins, problema in momentul de fata e ca ei au de dat niste bani inapoi, dar n-au de unde. Sperau sa se imprumute din nou, asa ca niste floricele, iar banii din imprumuturi sa-i foloseasca pe a plati imprumuturile initiale. Sa ii dea in conditiile in care sa le permita sa produca acei bani e fabulatie de grad happy mushroom, din moment ce ei au un deficit de 15% din PIB (altfel zis, ca sa intelegi si tu, grecii nu produc pe cat cheltuie). Na, cum poti sa dai inapoi bani din imprumuturi, daca tu ai cheltuieli mai mari decat ce produci?

      Thumb up 0
    • Ei nu sperau nimic :) Nu zi prostii. De 5 ani fac exact ceea ce spune troika. Au taiat salariile enorm, au data afara de la stat, au taiat pensiile, au ridicat taxele, etc. Au facut tot ce li s-a spus :) Nu intelegi ca planul propus de troika nu functioneaza? Dupa 5 ani sunt mai rau decat la inceput. Iar desteptii de la Bruxelles vin si cu alte taieri, ca doar nu-s nebuni sa gaseasca altceva. Este mai simplu sa ceri taierea pensiilor de la 500 de euro, cat sunt acum, la 200 intr-o tara in care kilogramul de rosii e 3 euro iar painea aproape 1 euro.
      Anyway, poate nu este un lucru atat de rau sa iasa din mirajul numit Europa.

      Thumb up 0
    • Au facut exact pe dracu’. Au taiat niste pensii, da’ de evaziunea fiscala nu s-au atins, de marit impozitele nu, de scazut cheltuielile administrative nu. Ori TREBUIE sa faci ceva cand tu cheltui mult mai mult decat produci. Sa-ti reamintesc ca au deficit de 15% din PIB-ul anual? IMF, ECB si UE le-au zis niste chestii de bun simt, sa-si reduca deficitul (sunt mai multe masuri pentru asta, reducerea pensiilor fiind doar una din ele) pentru ca cheltuie MAI MULT DECAT PRODUC in conditiile in care sunt si asa indatorati pana peste cap. Iar acum EU/ECB si IMF sunt de vina pentru ca nu mai vor sa le imprumute din nou niste bani fara sa vada niste masuri serioase de reducere a deficitului imens? Serios-serios? Pai ia, du-te tu la o banca sa ceri inca un credit pe langa alte 7 credite mai mari decat salariul tau anual, in conditiile in care chiria pe care o platesti lunar e mai mare cu 15% decat salariul tau, sa vedem cine-ti da credit.

      Thumb up 0
    • Roxani, nu te stresa, romanii stiu mai bine ce se intampla in Grecia de acasa din judetul teleorman.si bineinteles comenteaza rautaciosi si asteptand ca grecii sa se scufunde, ca niste adevarati savanti economisti.
      http://www.nytimes.com/2015/06/29/opinion/paul-krugman-greece-over-the-brink.html?rref=collection%2Fcolumn%2Fpaul-krugman&_r=0

      Thumb up 0
    • ma, lasati-o mai moale cu Krugman, care spune despre el insusi ca-i un keynesianist – adica taman modelul asta economic in care guvernele se imprumuta si merg pe deficit pentru a plati cheltuielile cu administratia publica, model care i-a bagat pe greci in buda. Keynes insusi spunea despre modelul asta ca e o masura disperata si ca nu trebuie folosita decat in sitatii disperate (criza din ’29). Din pacate, modelul asta economic e folosit cam de toate tarile in momentul de fata. Iar parerea lui Keynes despre asta: “He opposed governments going into debt in order to maintain personal levels of consumption. He thought prodigal spending was habit-forming, and destructive of nations as well as of companies and individuals.”

      Asa ca, va rog, fara Krugman. El crede in chestiile ce au bagat Grecia in buda in primul rand.

      Thumb up 0
    • din cate stiu tu n ai luat inca premiul Nobel precum Krugman ;)

      Thumb up 0
    • mda, dar Krugman asta este american…. In problemele Europei,el si cei ca el ar cam trebui sa se abtina in a-si spune parerile. Nu prea pun eu in general botu’ la teorii ale conspiratiei dar cand vine vorba de interesele mai ascunse ale americanilor vis-a-vis de UE nu prea e vorba de conspiratii ci e pe bune… Americanii sunt prieteni cu europenii, dar parca nu le-ar conveni o Uniune sau chiar SUE prea puternice, asa ca daca mai au ocazia mai baga un bat in roata, asa cum face acest Krugman acum ;)

      Thumb up 0
    • Din cate stiu eu, nu trebuie sa fii un geniu ca sa-ti dai seama ca e pagubos sa mergi in deficit si sa ai cheltuieli mai mari decat incasarile. Trebuie doar sa ai un IQ mai mare de 80.

      Thumb up 0
    • @Roxani & others

      Sa presupunem ca esti bolnav si te duci la doctor. Dupa ce te consulta, doctorul iti spune ce ai si iti da cateva medicamente, iti spune cum sa le iei, de cate ori pe zi si iti spune ca trebuie sa tii ceva regim o perioada pentru ca sa te pui pe picioare ca lumea, fara sechele.
      Multumesti frumos doctorului pentru grija si te duci la farmacie. Din ce ti-a dat doctorul, doua medicamente nu le mai iei, ca ti se par prea scumpe. Sau prea roz. Celelalte le iei dar, dupa cateva zile incepi sa le iei din ce in ce mai rar, dupa cum iti mai amintesti sau te mai supara boala.
      Regimul il respecti vreo doua-trei zile dupa care iti zici “Hai, ca o tocana si o bere nu strica”, dupa o saptamana iei chiar cate o tarie – ca sa mai uiti de boala.

      Dupa 5 ani (sa zicem…) esti “mai rau ca la inceput” dar – cine-i de vina?!? “Doctorul!” strigi peste tot, blestemand tagma medicala care da buzna peste tine – tu fiind bine merci, sanatos, in patul tau – si te obliga sa te indopi cu medicamente.
      Tu ai facut “exact” ce ti-a spus si, uite, in ce hal ai ajuns…

      Thumb up 0
    • Eu zic ca sunt băieți deștepți,nu fraieri ca romanii sa-si rupă oasele ptr doi bănuți .Apropi ,am venit recent din Grecia : pe 14 Iulie ,la un orasel mic aproape de frontiera pe 13 Iulie ,luni ora 11,30 seara – o localitate care nu are treaba cu turiștii,piața era plină ,cafenele,baruri ,taverne.La noi abia in București sâmbăta pe Lipscani e lume.Si inca ceva ,nu se semnase niciun acord inca ,la bancomate era una doua persoane.Γιασου ΕΛΛΑΣ !

      Thumb up 0
    • “De 5 ani au acelasi plan, plan care nu functioneaza.”

      Probabil sunt eu extrem de dezinformat. Spuneti-ne, pe scurt, ce anume au prevazut acele planuri, ce anume s-a facut si nu a functionat.

      Spre exemplu, in Romania, TVA-ul a crescut in 2010 la 24% la aproape orice. De 5 ani de zile TVA-ul la alimente e de 24% (a fost redus abia luna trecuta) Salariile TUTUROR bugetarilor au fost micsorate cu 25% (in realitate cu cam 40%, caci au fost taiate si bonusurile, care nu erau mici, mai ales in administratia publica). Pensiile au fost inghetate in lei cativa ani de zile, fara nicio indexare sau compensare care sa tina seama de inflatie sau devalorizarea leului. In general, deficitul public a fost redus de la 9% din PIB in 2009 la 3% din PIB in 2012, prin taieri masive din cheltuielile publice. Asta inseamna o reducere de cheltuieli publice de cam 9 miliarde de euro in 3 ani.

      Explicati-ne ce a facut Grecia in ultimii 5 ani din planul asta si ce nu anume nu a functionat.

      Thumb up 0
    • Draga Roxani,

      In paralel cu toate intrebarile si obiectiile pertinente pe care ti le-au adresat ceilalti comentatori, la care evident nu ai nici un raspuns, iti mai supun atentiei un mic detaliu despre planul Europei care nu functioneaza:

      Acum 3 ani Europa a iertat deja o datorie de 100 de miliarde de euro Greciei.

      Cred sincer ca nu mai e nimic de spus, si sper ca Grecia sa si-o ia in bot la modul cel mai serios dupa cum merita.

      Thumb up 0
    • @Moromete AMIN

      Thumb up 0
  4. Din punct de vedere al unui roman invatat sa accepte tot ce i se spune, nu e o umilinta, din punct de vedere al unui grec, da , este o umilinta.

    Thumb up 0
  5. ”Soluțiile” FMI-BCE-CE au fost implementate și în trecut iar grecii știu, pe pielea lor, ce presupun: salvarea băncilor și sărăcirea și umilirea și mai mare a oamenilor de rând.
    Syriza redă demnitatea grecilor în fața puterilor financiare! Respect!

    Thumb up 0
    • Le reda demnitatea pe banii altora?

      Thumb up 0
    • Domnul Tsipras stând capră în timp ce vobește de demnitate… :D Ia să vedem ce cont secret mai descoperă acum pentru plata datoriilor…

      Thumb up 0
    • Sa zicem ca le reda demnitatea pentru vre-o luna! Dar Grecia intra in faliment, sa vezi atunci urlete si strigate, somaj, inflatie galopanta si tot ce decurge din asta. Cred ca grecii ina nu au inteles care e adevarata lor problema, si anume ca au cosnumat de multa vreme mai mult decat produc.

      Thumb up 0
    • Domnule, imi aduceti aminte de o vorba proasta din Filantropica, o puteti cauta pe youtube. Regretatul Dinica ii zice profesorul lefter: “La banii tai iti permiti sa mai ai si demnitate?”

      Ai demnitate daca stai pe picioarele tale, daca nu ai datorii de returnat, daca nu ai intarziat cu ratele si daca nimeni nu poate sa te alerge pe strada: “bai, cand imi dai banii aia?”

      Syriza le reda pe naiba demnitatea. Sunt doar niste inconstienti care se vor dezumfla rapid, ca o gogoasa. Atunci cand vor trebui sa plateasca orice cheltuiala bugetara din ceea ce incaseaza. Si au mai si vrajit populatia cu prostii, ca cele pe care le repeti dumneata.

      In loc ca populatie sa constientizeze ca situatia e albastra si ca trebuie stransa cureaua, pentru ca s-au facut prostii cat casa, populatia e mintita si mangaiata pe cap: noi nu avem nicio vina ca am ajuns la o datorie publica de 170% din PIB, de vina sunt bancile si capitalistii astia nemernici, UE si FMI! Dar lasa ca va redam noi demnitate in fata puterilor financiare.

      Si boborul crede, ca e mai usor asa, decat sa isi intrebe politicienii ce naiba au facut in ultimii 20 de ani de au ajuns la asa deficit urias. Sau se se intrebe pe el insusi ce e cu evaziunea asta fiscala generalizata.

      O sa iasa cam nasol.

      Thumb up 0
    • Corect,dar cineva trebuia sa mai schimbe dinozaurii aia dinparlament care conduc tara aia de 40 de ani.

      Thumb up 0
    • Vorbim de aceeasi deminitate cu are se bucurau de traiul linistit de pana acum 5 ani? :)

      Thumb up 0
  6. este fenomenal, până la urmă, în ce gaură pot să te bage politicienii.
    la rece, situația greciei nu e nici pe departe atât de grea (costul cu serviciul datoriei este de 2,6% din PIB, iar scadența medie a acesteia este de 16,5 ani, ceea ce înseamnă că țara se află într-o situație categoric mai bună decât multe alte țări ajunse falite în istorie. de asemenea guvernul grec se mai ceartă cu creditorii săi doar asupra 0,5% din PIB), cerințele creditorilor nu-s nici pe departe atât de apăsătoare, iar toată lumea a fost mai mult decât drăguță cu grecii (prin bailout-urile oferite deja, grecia a primit deja 214% din pib ajutor extern).
    și totul este dărâmat de niște păcălici cu aere de fante, care fug de responsabilitate mai ceva decât ponta…

    Thumb up 0
  7. @berenger: da, si mai si umbla ostentativ fara cravate. imaginile de la sedintele lor de guvern aratau ca cele di Teheran cu Ahmadinejad in perioada dd glorie

    dar si grecii si-o merita daca au ales pokeristi pt un meci de sah

    Thumb up 0
  8. Aia cu TVA unificat de 23% e umilitoare rău de tot …. pentru noi (care avem TVA de 24% de vreo 5 ani!)

    Thumb up 0
    • #82

      Hai, nu fi rau! TVA-ul de 24% a fost bun, ne-a adus mai mult spatiu (fiscal, sa fie clar!), ne putem lafai, nu ne inghesuie nimeni ca pe greci.
      Eu insa ma intreb ce se intampla cu caprele grecilor. Am citit de doua ori textul si n-am gasit nici o referinta. Cat de serioasa o fi sursa?

      Thumb up 0
  9. ,, Umilitor ,, este gandul ca ar trebui sa revina cu picioarele pe pamant , asta nu le place deloc.

    In rest , om trai si om vedea , o alta AXA.

    Thumb up 0
  10. Cit ti-ai tras pe advertorialul asta? Tot asa a ajuns si RO in rahat cu Basescu al tau! 3:)
    Ia vezi, seamana hotia FMI in Argentina cu ce e la noi acum? Sau cum vor sa-i jefuiasca pe greci? TVA-ul ala in turism ii inchide de tot pe greci!

    Thumb up 0
  11. Asa e, sint umilitoare, dar nu toti sint tradatori de patrie ca tine si ca pupincuristii #UE, gata oricind sa-si vinda tara pt un colt de piine mucegaita din mina corporatistilor…

    Thumb up 0
    • Cam asa.

      Thumb up 0
    • Domnule Sandman,
      Ne puteti spune ce legatura este intre corporatisti, painea mucegaita si Grecia? In afara unui socialism cu accente anarhice sustinut de Tzipras? Sincer sa fiu am lucrat ani de zile intr-un mediu corporatist si nu mi s-a parut ca mi-au dat paine mucegaita cum primeau rudele mele din Baragan innainte de ’89.

      Thumb up 0
    • Asa e, sint umilitoare, dar nu toti sint tradatori de patrie ca tine si ca pupincuristii #UE, gata oricind sa-si vinda tara pt un colt de piine mucegaita din mina corporatistilor…

      Pentru ca UE a adus dezavantaje romanilor si nici un beneficiu. Nivelul de trai n-a crescut, iar oamenii sunt inrobiti de UE, nu? De fapt, nu ma lua in seama, zi tu cu cuvintele tale de ce e rau pentru romanu’ mediu faptul ca suntem in UE.

      Thumb up 0
    • @sabotor Romania nu a vazut nici-un beneficiu pentru ca asteapta sa pice din cer, suntem pe ultimul loc la absorbita fondurilor, ei ne ofera miliarde de euro sa ne dezovoltam si nu suntem in stare sa compunem un amarat de proiect sa accesam acele fonduri si proiectele care chiar acceseaza fonduri sunt tipice romanesti: business de partid. Mai lasa antena 3 si studiaza un pic de economie

      Thumb up 0
    • oarecum e corect ce zici, Alex, doar ca nu ai observat ca Sabotor era ironic cu Sandman…..

      Thumb up 0
  12. Partea proasta e ca multi dintre tinerii greci inghit pe nerasuflate t̶o̶t̶ ̶c̶a̶c̶a̶, pardon, toate mizeriile ce le debiteaza idiotul ala de prim ministru al lor. Ei sunt chiar convinsi ca Germania e de vina pentru ca ei s-au imprumutat pana la 180% din PIB si au risipit banii aia pe pensii, ajutoare sociale, un aparat bugetar imens si alte mizerii – de exemplu, masini de lux, ca deh, sunt o tara putred de bogata, nu? M-am uitat pe un site de vanzari auto grecesc, sa vad cate Porsche se gasesc de vanzare acolo, iar apoi am luat o tara cu aproximativ aceeasi populatie – Austria, pentru comparatie. 534 de Porche de vanzare in Grecia, 550 in Austria. Zice si chestia asta ceva – in loc sa foloseasca banii imprumutati pentru a-si dezvolta sanatos industria si infrastructura, i-au risipit pe nimicuri. Ceva gen “iau imprumut ca sa-mi pun jaluzele si sa-mi iau plasma, frate”.

    http://www.car4you.at/Gebrauchtwagen/Porsche/Resultat
    http://www.autotriti.gr/search/RESULT.ASP?step=1&txt_srch=porsche&mmType=true

    Thumb up 0
  13. Sa nu ne tragem pe maini acuma de mila grecilor! De dus au dus’o mult prea bine pentru cat produceau, colapsul actual le este datorat in mare parte lor si celor care i’au condus pentru ca s’au compromis impreuna! O tara cu un raport de 1 angajat la 1 pensionar, 90% evaziune fiscala si 50% somaj unde oare putea sa ajunga?! Ca sunt nasoale si ineficiente cererile Europei … sunt de acord cu voi, niciodata austeritate absurda nu a adus nimic bun … insa si greci trebuie sa inteleaga ca daca au huzurit ani de zile acum pot sa mai stranga putin cureaua. Stiu ca e greu dar asta e viata … si daca nu ma cred pe cuvant ii invit in Romania sa vada cum e sa muncesti si sa dai statului minim 60% din venitul tau.
    Imi pare rau de oameni de rand insa toti poarta vina unor compromisuri pe care le’au facut cata vreme le’a fost bine permitandu’si chiar sa plateasca romani sau bulgari sa munceasca pentru ei.

    Thumb up 0
    • Foarte tare asta – sa te lauzi si sa dai lectii altora ca “donezi”/ti se ia 60% din ce muncesti! Oare e masochism?! Cat despre romanii si bulgarii care au muncit pentru greci, multi din ei poate acum merg sa-si faca vacanta in insulele din Grecia – anul trecut au fost peste 20 milioane turisti straini, anul acesta se estimeaza – 25 milioane! Multi o fac in semn de solidaritate cu grecii!….

      Thumb up 0
    • Ai amestecat mere cu pere si ti’a dat rezultat in portocale grecesti!

      Cum spune si Hary … solidaritatea asta de care vorbesti este datorata strict celor 150EU/7 nopti … ca daca de maine ar fi pe facturi treaba si biletul ar ajunge la 300EU/7 zile nu stiu de ce dar dintr’o data s’ar duce pe pustii solidaritatea asta care nu stiu de unde pana unde apare in discutie. Are rost sa mai aducem in discutie si faptul ca la migratia asta de turisti se adauga si evenimentele de prin Tunisia, Egipt si alte locuri in care turismul este la pamant?!

      Las’o cum a cazut!

      Thumb up 0
    • Preturi mici sunt si in Antalia si nu e asa mare aglomeratie

      Thumb up 0
    • Preturile din Antalia sunt mai mari binisor, cu toate ca aglomeratia este suficient de mare si acolo. In rest despre estimarea asta de 25 bulioane de turisti pentru anul asta eu zic sa mai vorbim dupa ziua de duminica.

      Cum ziceam … sa o lasam cum a cazut.

      Thumb up 0
    • poti sa o lasi cum vrei tu,…….., oricum portocalele grecesti sunt si vor fi frecventabile si de duminica incolo, fie ca-ti place sau nu.

      Thumb up 0
    • Deci ai lucrat ca negru pe plantatiile de portocali grecesti?! S’avem pardon … eu n’am fantezii de astea cu frecventari horticole!

      Te duci si de duminica incolo? Din solidaritate … zic?!

      Hai … kalimera, si’un … portocal verde!

      Thumb up 0
    • cand nu ai ce sa mai zici, jignesti. tipic!

      Thumb up 0
    • “Multi o fac in semn de solidaritate cu grecii!….”

      Sa nu ne imbatam cu apa rece. Numarul turistilor creste pentru ca este ieftin in Grecia.
      Daca o vacanta in Grecia ar costa doar cu 5 % in plus, bani cu care turistii ar putea ajuta Grecia sa iasa din impas, ar scade rapid numarul turistilor. De asta poti sa fii sigura.

      Thumb up 0
    • #103

      Cand Grecia va iesi din UE si NATO intrand in”turbinca lui Ivan”si viata acolo ve deveni de kkt,nu se va mai duce nici dracu la ei in concediu!Or sa vada ei grecii astia ce sunt niste putori isterice si santajiste ce bine e sub rusi!Ei au avut norocul dupa al doilea razboi sa se afle intr-o zona negociata de Occident cu URSS caci altfel intrau ei in turbinca nu noi!Si ar fi vazut ei pe dracu!

      Thumb up 0
    • Piata nu stie de “solidaritate”, nu e un incentive cum zice economistul.

      Sa vezi ce solidari vom fi cu croatii si muntenegrenii imediat.

      Thumb up 0
  14. In mod normal grecii ar trebui sa-i arda de viu pe politicienii greci care le-au jefuit tara in ultimii 40 de ani. Asta ar insemna democratie functionala.
    Grecii sunt maninpulati de sistemul lor corupt, care se simte amenintat de UE si-i foloseste pe cetateni ca scut impotriva masurilor de anihilare a mafiei politice.
    Asa am fi ajuns si noi, daca Jusitita nu ar fi inceput sa-si faca treaba.

    Adevarul este ca fara o generatie de sacrficiu in Grecia, lucrurile nu se vor imbunatati. Grexit inseamna dezastru, insa nu pentru Europa, ci in primul rand pentru greci.

    Oricum am privio e o situatie de loose-loose pentru greci.
    Raman in UE = austeritate => sacrificiu, ies din UE = saracie crunta => sacrificiu.

    Thumb up 0
  15. Mai stiu pe unul care prin anii ’80 a zis ca se descurca el de unul singur in tara lui fara “puterile capitaliste” iar apoi ne dadea electricitate si manacare cu portia

    Thumb up 0
  16. Bancile incearca sa`si mai “cumpere” inca o tara si aceasta nu accepta :)

    Thumb up 0
  17. Ceea ce ma ingrijoreaza pe mine e valul asta de naivi (ca sa fiu bland) ce considera UE vinovata pentru tot, ca UE vine sa-i inrobeasca, orbi fiind ca pentru toate tarile intrarea in UE a venit cu o crestre a economiei, a nivelului de trai si asa mai departe. Naivi care au inghitit pe nerasuflate propaganda si dezinformarile desantate ale unora care au alte interese. De exemplu, la greci Syriza s-a folosit de manipulari si propaganda anti UE (UE sunt rai ca ne impun masuri de austeritate) ca sa castige puterea. Pe la noi sunt cateva voci anti UE (gen aia sa-si vada de tarile lor, sa nu ne spuna ce sa facem la noi in tara) ce prind glas cand politicienii fac front comun ca sa-si salveze spatele. Si peste toate, mai sunt si rusii care baga zanzanie, sperand sa diminueze puterea UE, daca nu pot chiar sa destrame UE. Iar oamenii fiind prosti, infuleca voiosi mizeriile astea aburinde. Si, in acelasi ton, e amuzant cum Rusia se da prietena Greciei si promite ajutor si de toate, iar grecii (sau, ma rog, liderii lor) cred chestiile astea, fara sa vada ca Rusia se foloseste de situatia Greciei pentru a destabiliza si macar un pic UE.

    Thumb up 0
    • Sunt curios, ipotetic vorbind, daca guvernul Romaniei ar iesi la rampa cu o propunere gen sa se renunte la autostrada Pitesti – Sibiu si banii respectivi sa fie folositi pentru a acoperi miliardul de euro furat din bancile din Republica Sovietica Moldoveneasca. Cam ce parere ar avea romanii daca s-ar face asa ceva? Cam ce parere ar avea moldovenii daca romanii ar refuza asta? Nu cumva “UE e de vina” ca nu vor sa dea banii?

      Thumb up 0
    • Perfect de acord! Inainte sa cadem in capcana asta eu zic sa deschidem ochii si sa intelegem ca vom trage toti pentru situatia din Grecia! Efectele incep sa se vada deja si este doar inceputul unui efect de domino!

      O vorba veche spune …

      “In greci sa nu ai incredere nici cand iti fac daruri!”

      Thumb up 0
  18. @roxani:
    1. Din 1826 pana in present, Grecia a fost 90 de ani in default/faliment. Dobanzile la credite sunt calculate in functie de riscul debitorului, iar riscul Greciei este astronomic. Daca nu le conveneau dobanzile nu trebuiau sa ia creditele.
    2. In timpul razboiului civil au murit mai multi greci decat in al doilea razboi mondial. Deci grecii ar trebui sa fie mai preocupati de un raboi intern in loc de un razboi cu Turcia.
    3. Pentru greci evaziunea fiscala este sport national.
    – Numarul de piscine declarate in Atena erau sub 5% din ce se vedea din satelit/Google Earth.
    – Pana acum cativa ani, daca voiai sa platesti cu cardul te injurau iar bonurile fiscale se eliberau din an in paste.
    – Grecii nu platesc impozit pe proprietate daca aceasta nu este finalizata. De aceea vezi nenumarate case din care inca ies mustaile fierului beton.
    Asa ca, a clama umilinta cand tu, cetatean grec, iti furi tara cum si ori-de-cate-ori poti mi se pare un tupeu exagerat (de fapt o trasatura de caracter a grecilor).
    4. Angajatii la stat primesc 14 – 15 salarii anuale, si au productivitate nula. Eu am reusti sa numar 12 luni intr-un an. Restul de 2 – 3 salarii nu inteleg pentru ce sunt platite.
    5. Grecii se pensioneaza inainte de 60 de ani si au pensii similare sau chiar mai mari ca in Germania in conditiile in care productivitatea muncii este … . Mai mult, si atunci cand muncesc o fac de parca ar fi la pensie.
    6. In sfarsit, Grecia are una din cele mai corupte clase politice din Europa (poate Romania si Bulgaria ii mai face concurenta). Aceasta clasa politica si-a cumparat voturile de la grecii de rand prin pomeni electorare (vezi punctele 3 – 5 de mai sus). Asa ca vina pentru rahatul in care este Grecia este, in primul rand, al clasei politice, dar grecii de rand au avut si ei un cuvant greu de spus si un interes direct.
    Acum a venit NOTA DE PLATA.

    Thumb up 0
    • Grecia este la capitolul coruptie mult peste (adica mai naspa decat) Romania si Bulgaria.
      In Romania de astazi, serviciile (straine) au ajuns sa controleze prin intermediul mass-mediei, DNA si justitiei clasa politica, reusind sa creeze un curent pro-european si anti coruptie in randul populatiei, condamnand politicieni de top.
      Lupta este una crancena, dar exista sanse ca Romania sa scape de structurile mafiote destabilizatoare.

      In Grecia inca nici nu a inceput procesul. Populatia este departe de a fi informata corect de problemele reale, de coruptie si jaf la drumul mare, nu vorbeste nimeni, propaganda este anti-europeana si functioneaza pe principiul, noi suntem o natiune mandra care a inventat democratia, prin urmare de vina pentru mizeria de la noi sunt intotdeauna ceilalti.

      Vina Europei este ca a inchis decenii la rand ochii, stiind ca cifrele grecilor sunt falsificate, stiind ca sistemul este cladit pe nepotisme si pe jaf public. Nimeni nu a zis si facut nimic. Dimpotriva, au finantat in continuare Grecia, stiind ca asta nu ajuta cu nimic, fara reforme reale.
      Acum incearca sa schimbe acest lucru, incercand sa responsabilizeze in sfarsit Grecia, insa la capitolul acesta grecii sunt rezistenti. Nici macar nu inteleg ce inseamna responsabilizare. “Noua ni se cuvine, pentru ca suntem greci, ati uitat? Noi v-am facut cine sunteti, cultura si civilizatia noastra v-a facut oameni, ia scoateti banul. Ca-l meritam. ”

      Eu sunt pentru scoaterea Greciei din zona Euro. Ca prim pas.
      Si ca masura, as interzice cetatenilor greci sa locuiasca si sa munceasca in zona Euro. Permis de sedere doar cu viza si aprobare speciala. Sa stea acasa, sa-si democratizeze tara, si sa o puna din nou pe picioare. Muncind, nu cersind ajutoare nerambursabile care sa le finanteze stilul de viata occidental.

      Thumb up 0
    • Ar mai fi de adaugat ca in Grecia NU exista cadastru functional …deci nu se stie cine plateste daca plateste vreo taxa pe proprietate…

      Thumb up 0
  19. Ahahaha. Mă uit acum la o emisiune germană (Anne Will), cu un invitat grec, membru Syriza. Care tocmai a declarat, total scârbit: “Noi câștigăm acum aproximativ la fel ca nemții. Ce vreți, să ajungem să primim aceleași salarii ca românii, de exemplu?”.

    qed

    Thumb up 0
    • Si eu ma uit la talkshowurile Annei Will, sunt foarte bune, pentru ca reuseste sa adune toate tabarele relevante in discutie fara ca aceasta sa degenereze in atacuri, ofense si jigniri reciproce.

      Ce mi se pare cel mai ciudat este ca grecii nu au inteles inca seriozitatea situatiei lor. Ei se afla intr-un loose-loose situation.
      Nu va merge fara austeritate si saracie si fara o generatie sau doua de sacrificiu. Cu sau fara UE, grecii sunt fucked.

      De ei depinde daca si generatiile viitoare vor fi la fel de distruse.
      Nimeni nu le va mai face cadouri grecilor, doar ei pot iesi din impas. Renuntand la nivelul de trai actual si luando de la capat.

      Thumb up 0
    • Offtopic: cred ca mi’a ramas un comentariu agatat prin spam pe undeva … nu prea inteleg de ce ca nu continea link’uri sau alte alea.

      Ontopic:

      Eva – cumva ii intelegi … de zeci de ani traiesc pe picior mare … cum ar putea ca de maine sa traiasca asa cum traiesc romanii de zeci de ani?! :)

      Thumb up 0
  20. Eva,
    si ce i s-a raspuns la aceasta intrebare?

    Thumb up 0
  21. 1. Cu care dintre condițiile de mai sus nu sunt de acord grecii?
    2. Acestea fiind cerințele inițiale ale negociatorilor troicii, la care dintre condiții au renunțat ca să ajungă la un acord în urma negocierii?

    Și o opinie pe tema negocierilor: „A real question for many economists, however, is why Europe is forcing Greece to do any more austerity at all. It’s already done so much that, before this latest showdown, it actually had a budget surplus before interest payments. And, in this view, that’s all it should shoot for, really: the point at which it doesn’t need any more bailouts from Europe. Anything more than that, though, could just inflict unnecessary harm to the economy. When interest rates are zero, like they are now, budget cuts of 3 percent of gross domestic product would, by Paul Krugman’s calculation, make the economy shrink something like 7.5 percent. So even though you have less debt, your debt burden isn’t much better since you have less money to pay it back.”
    Sursa: http://www.washingtonpost.com/blogs/wonkblog/wp/2015/06/23/europe-is-destroying-greeces-economy-for-no-reason-at-all/

    P.S. Printre „naivii” care apără Grecia se numără cel puțin doi câștigători ai Nobelului pentru economie – Paul Krugman și Joseph Stiglitz.

    Thumb up 0
    • Doar nu or sa ajunga sa traiasca ca romanii!

      Thumb up 0
    • Întâi munca, dup-aia distracția. La greci a fost invers. Întâi distracția, dup-aia lipsa muncii (cel puțin asta încearcă ei acum).

      Prin 2012 în plină criză a datoriilor Greciei am fost în Cipru. Mai mult sau mai puțin într-o situație asemănătoare, doar sunt și ei tot greci. Am avut contacte cu greci care lucrau în mediul privat. Recunoșteau faptul că au un stat profund corupt și că sunt prea puțini cei care efectiv muncesc la stat, deși angajați sunt o gramadă la stat.

      Trebuie să fii totuși un pic obiectiv. Muncești, ai, nu muncești, nu ai. Ei sunt intr-un dolce far niente. Și nu e asta cel mai grav. Mai grav e că i-a durut în partea dorsală de ce fac politicienii și faptul că ei cred că li se cuvine totul.

      Nu ți se cuvine nimic, decât ceea ce faci prin munca ta.

      Thumb up 0
    • De observat ca ei isi apara modelul si politicile nu Grecia. Intotdeauna sa te uiti cu atentie la un economist inainte sa ii iei de buna parerea, ca la cai verificat inainte de dinti, el intai se vinde pe el si pe urma ideologia.

      Un exemplu elocvent in acest sens este Kaynes ai carui bravi succesori sunt Krugman si Stiglitz.

      Thumb up 0
  22. Eurogrupul a uitat sa le ceara sa stabileasca si ei definitiv si irevocabil ca zilele de Luni-Vineri sa fie zile lucratoare :))
    Grecii sa se multumeasca ca nu au parte de creditori japonezi :)))

    Thumb up 0
  23. Chestia asta cu Grecia devine o comedie de prima clasa:
    Documentul citat, semnat de președintele țării Prokopis Pavlopoulos și de premierul Alexis Tsipras, face referire la ‘caracterul de extremă urgență și necesitatea neprevăzută de a proteja sistemul financiar și economia grecească din cauza lipsei de lichididăți provocată de decizia Eurogrupului din 27 iunie de a refuza prelungirea acordului de împrumut pentru Grecia’.

    Deci Eurogrupul e vinovat de situatia din Grecia pentru ca nu a vrut sa-i mai imprumute. Doua chestii, doar:
    1. grecii s-au retras de la negocieri, nu Eurogrupul a zis nu.
    2. Dupa ce au Eurogrupul a pompat bani in Grecia, sub forma de imprumuturi, bani care au fost risipiti aiurea, nu pentru a ajuta economia sa iasa din impas, Eurogrupul e vinovat ca nu mai vrea sa arunce bani aiurea in gaura neagra fiscala care e Grecia in momentul de fata. Vreau sa fumez si eu ce fumeaza grecii, pare marfa buna.

    Thumb up 0
  24. In as brash an instance of lying propaganda as we have seen recently EU President Jean-Cleaude “when it’s serious you have to lie” Juncker unleashed 6 minutes of unabashed falsehoods this morning as the fearmongering and blame-shame-game for Greece begins. He proclaimed that “pension cuts were not in the creditors proposals” which as many pointed out is a total lie and then said: “You shouldn’t commit suicide because you’re afraid of dying. You should say ‘yes’ regardless of what the question is.”

    Thumb up 0
  25. “The only antidote to propaganda and malicious ‘leaks’ is transparency. After so much disinformation on my presentation at the Eurogroup of the Greek government’s position, the only response is to post the precise words uttered within. Read them and judge for yourselves whether the Greek government’s proposals constitute a basis for agreement.”

    http://yanisvaroufakis.eu/2015/06/18/greeces-proposals-to-end-the-crisis-my-intervention-at-todays-eurogroup/

    Thumb up 0
  26. “The Eurogroup Meeting of 27th June 2015 will not go down as a proud moment in Europe’s history. Ministers turned down the Greek government’s request that the Greek people should be granted a single week during which to deliver a Yes or No answer to the institutions’ proposals – proposals crucial for Greece’s future in the Eurozone. The very idea that a government would consult its people on a problematic proposal put to it by the institutions was treated with incomprehension and often with disdain bordering on contempt.”

    http://yanisvaroufakis.eu/2015/06/28/as-it-happened-yanis-varoufakis-intervention-during-the-27th-june-2015-eurogroup-meeting/

    Thumb up 0
    • krugman elogiază tocmai practicile bugetare care au îngenuncheat grecia: consum indiferent de producție, dezvoltare bazată pe împrumut, cheltuieli sociale mari, inflație etc. totul merge foarte bine când are cine plăti asta. altfel spus, socialismul e frumos, dar nu ajunge la toată lumea :). oricum, postarea ta e un sofism banal.

      Thumb up 0
    • #130

      Asa e, Krugman e un nene care pentru banalitati a luat premiul Nobel.
      Bine ai venit in corul celor omniscienti si – pititi dupa pseudonime – denigratori.

      p.s. Postarea mea era doar o trimitere la unul pe care chiar il consider mult mai destept, nu am emis alte judecati de valoare. In ce consta sofismul ei?

      SOFÍSM, sofisme, s. n. Silogism sau raționament corect din punct de vedere formal, dar greșit din punctul de vedere al conținutului (fiind bazat pe un echivoc, pe utilizarea aspectelor neesențiale ale fenomenelor etc.), adesea folosit pentru a induce în eroare; p. gener. argument, afirmație etc. false.

      Thumb up 0
    • bun, dacă tot te-ai chinuit să cauți o definiție ca să înțelegi despre ce-i vorba, îți dau și eu una, ca să te lămuresc unde greșești:

      „Un apel la autoritate este un tip de argument în logică ce constă în susținerea valorii de adevăr a unei aserțiuni pe baza autorității, cunoștințelor și poziției persoanei care face aserțiunea. Este cunoscut și sub denumirea de argument din autoritate, argumentum ad verecundiam (Latină: argument din respect) sau ipse dixit (Latină: el însuși spuse). Este o metodă în obținerea cunoștințelor descriptive, dar este o eroare logică în contextul logicii, deoarece validitarea unui argument nu decurge din credibilitatea sursei.”

      altfel spus, nu contează că krugman a luat nobelul, ci contează dacă teoriile lui sunt susținute de argumente și de practică. omul argumente are, practica-l omoară însă, iar grecia e unul dintre exemplele cele mai clare de cât de greșită e teoria lui.

      Thumb up 0
    • berenger are dreptate, dar n-are cu cine… niște țărani.

      Thumb up 0
    • Nu știu dacă contestă cineva intelectul domnului Krugman, dar dincolo de asta este interesant ce ‘pălărie’ poartă. Articolul domnului Krugman este postat în New York Times și începe cu: “It has been obvious for some time that the creation of the euro was a terrible mistake.”

      Un economist, chiar și genial, nu vede dincolo de un model matematic de succes. Cifre senzaționale, proiecții excepționale. Totuși un economist nu este și sociolog, și ecolog, și biolog sau fizician. Consumerismul actual intrat într-un derapaj fără precedent este exact rezultatul ideilor domnului Krugman. Acest consum de resurse exagerat înglodează toată rasa umană în datorii energetice la nivel de ecosisteme exact după modelul Greciei. Copii copiilor voștri for declara falimentul Pământului urmând ideile domnului Krugman doar pentru că este mai deștept ca unii dintre noi… doar a câștigat un Nobel…

      Thumb up 0
    • Nu știu dacă contestă cineva intelectul domnului Krugman, dar dincolo de asta este interesant ce ‘pălărie’ poartă. Articolul domnului Krugman este postat în New York Times și începe cu: “It has been obvious for some time that the creation of the euro was a terrible mistake.”

      Un economist, chiar și genial, nu vede dincolo de un model matematic de succes. Cifre senzaționale, proiecții excepționale. Totuși un economist nu este și sociolog, și ecolog, și biolog sau fizician. Consumerismul actual intrat într-un derapaj fără precedent este exact rezultatul ideilor domnului Krugman. Acest consum de resurse exagerat înglodează toată rasa umană în datorii energetice la nivel de ecosisteme exact după modelul Greciei. Copii copiilor voștri for declara falimentul Pământului urmând ideile domnului Krugman doar pentru că este mai deștept ca unii dintre noi… doar a câștigat un Nobel…

      Thumb up 0
    • În general analiştii americani şi britanici sunt împotriva monedei unice europene.

    • Ei, ghici ciupercă de ce.

      Thumb up 0
    • Minunat…..de circa 1 an si mai bine de cand se acutizeaza problema greceasca, as fi curios ………oare cat capital grecesc in EURO a fost schimbat in moneda sigura non-europeana USD si GBP si eventual trimis in alta parte? Sau cat capital grecesc in EURO a fost trimis pur si simplu in tari mai senine? Deci…cine castiga de pe urma Grexitului?

      PS Chiar si Romania ar castiga niste relocari de afaceri, persoane si capital, avand in vedere relatiile istoric mai proaste intre greci si bulgari si apropierea. Dar e moral…e corect….sa ne ospatam cu cadavrul grecesc virtual?

      Thumb up 0
    • Cine se bucura in aceste momente ca UE are probleme? Cine aproba actiunile lui Tzipras? Cum sa nu aprobe domnul economist american actiunile lui Tzipras, cand patria FMI este cea care a provocat criza 2007-2008 ca sa nu piarda locul de economie dominanta pe plan mondial. In problemele Europei,el si cei ca el ar cam trebui sa se abtina in a-si spune parerile. Pentru ei UE reprezinta o amenintare capabila sa-i detroneze din acea pozitie dominanta… normal ca interesele lor ascunse sunt cam impotriva Euro :)

      Thumb up 0
  27. Eu concluzionez că:
    1. La noi e mai bine că s-au tăiat pensiile și salariile, că de furat au furat corupții tot atât ca înainte; deci și la greci ar tb să fie la fel, sacrificii pentru populația de rând și aceeași marjă de jaf;
    2. TVA -ul tb să crească, să aibă de unde scădea peste minim 5-6 ani;
    3. Să dea obligatoriu bonuri fiscale, uite ce exemplu bun da țara noastră. Propun să își vândă singuri sistemul actual Loto de la noi, fără licențe și pe durată nedeterminata și să organizeze Loteria bonurilor fiscale :))) glumesc !!! Fiscalizarea fără colectare este 0!!!
    4. Să stea liniștiți la terase la un ouzo și să aștepte să le arunce Tsipras chifteaua fierbinte în brațe, când după referendum se vor trezi intr-o situație și mai nasoală, pentru că nu vor avea bani nici de pâine;
    Situația e cotoioasa… oricum ar aborda-o. Doar că, după ce vor epuiza pseudosoluțiile propuse de Siriza vor fi și mai săraci, vor fi pierdut tot ce aveau în conturi și probabil că creditorii vor impune condiți și mai grele; poate chiar vor vinde Creta nemților, cum se vehiculează că a propus dna Merkel :( .
    Oare de ce nu mă mira jocul de poker al politicienilor greci… că doar Fanarul tot pe la ei își are originea. Oricum, s-a lămurit lumea și cu Syriza, neserioși și fără să vrea să își asume răspunderea, așa cum au promis, mințind cu nerușinare și speculând speranțele oamenilor carei-au votat.
    E ușor de emis opinii cand nu ești în situația de a lua o decizie.
    Poate că fără atata patima ar avea mai puțin de pierdut și mai multe șanse să rămână doar cu niște datorii negociabile și poate chiar plătibile… Până la urmă negocierile sunt benefice, cu o singură condiție: toate părțile să aibă un minim de câștig.

    Thumb up 0
    • Apropo de commentul tau, chiar imi aminteam ca acum nu multi ani la fel s-a intamplat si ni Romania, a venit frumos FMI-ul si ne-am imprumutat.vai ce bine a fost ca s-au taiat pensiile, s-a marit TVA,s-au introdus noi taxe care au falimentat firmele mici. dar bineinteles romanii uita ca sunt in aceeasi oala si critica Grecia, cand nici noi nu eram foarte departe. doamne fereste sa aratam putina compasiune pentru un popor care trece prin acest dezastru, tot ce stim e sa aruncam cu pietre.

      Thumb up 0
    • A fost nasol cu TVA 24% si cu salarii diminuate, dar uite ca Romania e pe crestere economica.
      La noi situatia a fost incomparabila cu a grecilor… iar ceea ce li se cere e chiar e de bun simt: sa reduca niste salarii si niste pensii care sunt la nivelul Germaniei dar care nu sunt sustinute economic (nu produc precum germanii, ba chiar sunt in pragul falimentului); sa lupte impotriva evaziunii, a coruptiei si a contrabandei (si aici tin sa-ti spun ca noi suntem “la pitici” in comparatie cu ei la capitolele astea); sa elimine exceptia de la plata TVA pentru cei din insule (pentru ca nici noi nu aveam excepie de la plata TVA pentru cei din Vaslui, Mehedinti sau Tulcea); si multe altele de bun simt.

      Thumb up 0
  28. Nemtii cer Corfu, nu Creta. Situatia e grava pt oamenii de rand.Dar cred ca multi dintre ei isi merita soarta. La alegerile locale , daca candideaza unul cinstit nu-l voteaza nimeni. La primarie comanda oameni cu cinci clase, produsele alimentare de la ajutorul social se vand in tavernele membrilor familiilor unor functionari de la primarie si lista poate continua. Asta se intampla de zeci de ani, toti stiu asta dar nimeni nu vorbeste. Grecia are aproximativ 10 milioane locuitori, si angajati la primarie sunt mai multi decat intr-o tara cu 40 mil locuitori. Toate sistemele de stat sunt moarte. Controale nu exista de nicaieri. Incasarile din amenzi sunt zero, Stiu 2 restaurante care lucreaza de 10, si respectiv 15 ani fara adeverinte de functionare numai in zonza unde locuiesc eu. Sunt in Grecia de 12 ani si tot ce am inteles in acesti ani este ca Grecia este paradisul ilegalitatilor de la mic la mare, pt greci ilegalitatile sunt un lucru normal. Sunt multe de spus, cred ca ar trebui sa scriu o carte despre ei, despre hotiile si despre mentalitatea acestei tari

    Thumb up 0
  29. Daca ati fost de acord cu subjugarea si vinderea tarii voastre in fata intereselor politico-comerciale ale altor “super-puteri” europene sau de peste ocean, inca aveti timp sa ii sustineti si ajutati pe vecini.
    Vorbim de un vecin geo-strategic care nu s-au napustit sa va cucereasca in repetate randuri de-a lungul istoriei.
    Vorbim de “super-puteri” care traiesc bine si se dezvolta din camatariat, sugrumand viata locala pentru a o a “alinia la standarde”, dupa cum zic ei – standarde fictive pe care nici aceste “super-puteti” nu le traiesc. De exemplu Educatia in Germania este printre cele mai slabe siteme din vestul si centrul Europei, in schimb se lauda ca Banca Central Europeana este la Frankfurt. Nu le convine si nu le place sa le spui ca BCE este condusa de un Italian (asa cum o fi el bun sau mai putin bun), ii raneste.
    Masuri trebuiesc luate dar nu atat cat sa umilesti o natiune ! Stilul de viata trebuie protejat si dezvoltat, dar nu sugrumat.
    In UE toate natiunile au lucruri bune si lucruri mai putin bune, asta nu inseamna ca trebuie sa ne obligam pentru a crea o viata perfecta doar pentru o parte a Europei.
    Societatea greceasca a primit “o palma”, probabil pentru votul pe care l-au oferit actualei puteri. S-au intamplat astfel de situatii si in alte tari. Probabil e momentul sa corecteze greseala pe care au facut-o si gaseasca impreuna cu partnerii Europeni o noua solutie pentru a merge mai departe, dar fara sa acepte sugrumarea economica a politicenilor speculanti de la conducerea Europei.
    Traiesc printre si lucrez pentru unii dintre cei mai importanti creditori ai statului Elen si analizand punctele de vedere al multiplelor parti implicate un sambure de adevar gasesti de partea fiecaruia. In schimb inversunarea politica, cu care nu sunt de acord pentru nici una din parti, face ca aceste adevaruri sa fie scufundate in ape tulburi. UE ar tebui sa renunte din pretentiile de superioritate deplina asupra capitalului iar Grecia sa se trezeasca la realitate.

    Thumb up 0
    • cred ca tocmai ce se trezește acum UE.

      Thumb up 0
    • “De exemplu Educatia in Germania este printre cele mai slabe siteme din vestul si centrul Europei” Educatia e un termen destul de inexact. Presupun ca te referi la sistemul de invatamant. Poti sa si sustii afirmatia asta citand vreo sursa? Nu de alta dar daca e vreo impresie personala, e eronata.

      Thumb up 0
    • mai lasa-l incolo de “trebuiesc”… este doar TREBUIE pt ca e verb impersonal !!! cine te-a invatat pe tine sa zici “trebuiesc”???

      si mai scutiti-ne cu teoriile conspiratiei si cu “umilirea” si “subjugarea” poporului grec sau a noastra!! ce stil de viata sa protejam?!?!
      Nu intelegeti ca grecii si-au cam facut-o cu mana lor pentru ca stilul lor de viata era unul de a se lafai in salarii mari nesustinute economic, de a evaziona si a pacali statul, s.a.m.d.
      Tu ai citit articolul inainte sa comentezi????? unde ai vazut tu umilinte?? ca li se cere stoparea evaziunii si a contrabandei?? ca li se cere sa elimine exceptia de la plata TVA pentru cei din insule?? ca li se impune un TVA mult mai rezonabil si mai de bun simt decat ne-a bagat noua Boc pe gat??? ca li se cere reformarea salariilor bugetarilor nesustinute economic??? pai ei se compara la salarii si pensii cu Germania insa economia lor nu produce precum cea a Germaniei… Ei au ajuns la un asemenea nivel de venituri prin pomeni electorale; au inchis ochii in fata evaziunii datorita coruptiei si a intereselor tot electorale, s.a.m.d.
      E normal ce li se cere!! Am mai explicat cuiva mai sus mai pe limba prostilor, e ceva de genul: “iti dau banii astia dar promite-mi ca muncesti mai eficient pentru a fii si eu sigur ca ai de unde sa mi-i dai inapoi, altfel nuti mai dau bani pt ca oricum mai mi-am luat teapa de la tine”
      Nu-i da nimeni afara pe Greci din UE sau din zona Euro, nimeni nu isi doreste asta, doar ca nu vor mai fi sustinuti financiar…..
      Masurati-va, oameni buni, cuvintele inainte de a folosi termeni ca subjugare, sugrumare, umilire, etc.

      Thumb up 0
  30. Relax oameni buni. Grecii nu vor sa mai plateasca, e simplu. Cand tot surplusul tau din economie e luat de dobanzile le creditele istorice atunci stai si iei decizia sa nu mai platesti. Nu-I mai vaitati ca stiu ce fac, exit. Se vor descurca pe banii lor 3 sau 4 ani si apoi reintra in circuit probabil rascumparand vechile datorii la sfert de pret. Iar voi care le dati cu tifla acum o sa vedeti ca schema a meritat.

    Thumb up 0
  31. Daca n-as fi vazut chestiile astea impuse tarii mele si ce efecte devastatoare au as fi tentat sa zic ca e in regula si ca grecii ar trebui sa se supuna, dar nu-i in regula si grecii nu trebuie sa se supuna acestor asasini economici.

    Thumb up 0
    • efecte devastatoare va avea refuzul Greciei de a se imprumuta in conditiile impuse de creditori. Hai sa fim seriosi, a fost nasol cu TVA 24% si cu salarii diminuate, dar pana la “efecte devastatoare” si “asasini economici” mai e cale lunga pentru ca, nu stiu daca stiai, Romania e pe crestere economica. Oricum, la noi situatia a fost incomparabila cu a grecilor… dar nici “asasinarea” lor nu e asa de grava, ba chiar e de bun simt. Li se cere sa reduca niste salarii si niste pensii care sunt la nivelul Germaniei dar care nu sunt sustinute economic, tin sa te informez ca economia lor nu produce precum cea a Germaniei, ba chiar sunt in pragul falimentului. Li se cere sa lupte impotriva evaziunii, a coruptiei si a contrabandei, sa elimine exceptia de la plata TVA pentru cei din insule, si multe altele de bun simt. Se vaita cineva mai sus ca le omoara turismul prin impozitare, ca asta mai era singura industrie care le mergea. Pai scuza-ma, nene, dar daca nu impozitezi singura industrie care merge in tara ta, atunci de unde vrei ca tara sa aiba bani?? las-o neimpozitta si o sa traiasca doar patronii din turism, dar cetateanul din afara turismului sa nu mai aiba pretentii de salarii, pensii, si servicii de la stat…..

      Thumb up 0
    • Ciudati asasini. Da bani imprumut cu dobanda mica “asasinatului”, cu termene clare de rambursare, stabilite la acordarea imrumutului, il si iarta de o parte din datorii (cam 30%, nu?), ba mai mult, “asasinii” sunt inca dispusi sa-l ajute pe “asasinat”…

      Pai tot ce trebuia “asasinatul” sa faca sa scape de “asasini” era sa nu se imprumute. E ca si cum stai pe sinele de tren de la ora 8 dimineata pana la 8 seara, cand stii ca vine rapidul de cuca macaii. Si cand se apropie rapidul de cuca macaii – la 8:30 seara, ca a si avut ceva intarziere – dai vina pe tren, ca e un asasin si vrea sa te omoare. Cam asta e situatia Greciei.

      Thumb up 0
  32. Multe dintre masurile dureroase sunt de bun simt.

    Vad multa lume dezinformata, @Roxani, in special multi care antagonizeaza FMI si BCE ca fac profit pe spatele grecilor, in primul rand trebuie sa observi ca nu este rolul institutiilor respective sa faca “profit”.

    Recomand cateva articole de bun simt pentru a mai disipa din misticismul presupunerilor cu fapte si cifre:
    http://www.economist.com/topics/greece
    http://www.economist.com/news/europe/21656331-greece-and-its-creditors-are-halfway-reaching-deal-it-sometimes-seems-they-always-will-be?zid=307&ah=5e80419d1bc9821ebe173f4f0f060a07
    http://www.economist.com/news/europe/21656229-even-if-greeces-government-manages-strike-last-minute-deal-its-creditors-it-will-be?zid=307&ah=5e80419d1bc9821ebe173f4f0f060a07
    http://www.economist.com/blogs/freeexchange/2015/06/money-talks-june-23rd-2015?zid=307&ah=5e80419d1bc9821ebe173f4f0f060a07

    Eu as prefera creditul acesta “umilitor” oferit Greciei daca as reusi sa coving orice banca sa imi ofere conditii similare.
    Mai concret dobanda reala este undeva putin peste 1%;
    Efectiv totalul de plata este sub 3% din PIB anul asta, o rata de rascumparare mai sustenabila decat cea a Romaniei;
    Dupa 2015 platile efective scad, transele mari fiind cele din iulie si august.
    Perioada de rambursare a creditului este de 30 pana la 40 ani. Un caz exceptional la o dobanda asa de mic.

    Cam asta e umilinta Greciei. Intre timp statele sarace din zona euro au fost obligate sa emita bonduri sau sa se imprumute pentru a contribui la bail-out-ul Greciei din piata. Efectiv acoperind din banii contribuabililor proprii ‘umilita Greciei’.

    Thumb up 0
  33. Toate privatizarile alea nu sunt treaba creditorilor.
    1. eu nu vreau reduceri in armata greaca pentru ca si asa sunt expusi la valuri de refugiati post ISIS, daca se ajunge la o diluare a controlului in Egeea, turcii vor inchide ochii si vor ajuta refugiatii musulmani sa intre in UE cu problemele lor cu tot; bulgarii deja au problema asta, asa ca Balcanii se vor “orientaliza” de tot.
    2. tot ce inseamna evaziune fiscala, colectare si taxare ar fi treaba creditorilor in niste limite
    3. la TVA nu trebuie atins prea tare turismul fiind o industrie care functioneaza in schimb trebuie clarificata colectarea (aceeasi situatie si la impozitul pe veniturile din turism)
    4. la scutirile locuitorilor din insule nu trebuie umblat – la nivel statistic ei nici acum nu au o bunastare nu stiu de care – pentru ca ei contribuie la partea de turism (mai bine ai niste mici lucratori ocupati fie si pe o piata gri, decat sa ai niste someri legal inregistrati pentru ca nimeni nu va dori sa achite taxe pentru ei, mai ales dupa cum i-au obisnuit guvernele lor)
    5. nu in ultimul rand UE ar trebui sa dovedeasca ca functioneaza uniunea; nu este admisibil ca state extrauropene si nu numai sa ajute Germania dupa razboiul nenorocit adus chiar de nemti si, in contrapartida, sa vina cu masuri nenorocite de buzunarire a Greciei care este un prieten si partener din UE nimic altceva.
    Nu ii spui prietenului, iti dau bani ca vad ca suferi da….da-mi si mie o tura cu nevastă-ta!!

    Thumb up 0
    • Petru,

      Din comentariul tau reiese ca nu ai inteles nimic din ideea Planului Marshall de reconstructie de dupa al doilea razboi mondial.
      De asemenea mai reiese ca nu stii despre ce vorbesti cand spui de “masuri nenorocite de buzunarire a Greciei”. Care tara mai beneficiaza de stergerea unei datorii de 100 de miliarde de euro doar asa pe ochi frumosi? Grecii se lafaie nejustificat in lux raportat la ceea ce produc, si s-au obisnuit sa o faca pe bani imprumutati din Europa. Acum ca banii s-au oprit, e scandal mare! Nu degeaba cartierul Fanar e in Grecia!

      Apropo: cine nu isi cunoaste istoria, e menit sa o repete. Sa nu uitam ce s-a intamplat in Germania dupa al doilea razboi mondial cand o paine costa 3 miliarde de marci si mergeau oamenii cu sacosele de bani sa cumpere paine. Exact acolo se va afla si Grecia daca revin la drahma lor

      Thumb up 0
    • @Moromote: cine nu cunoaste istoria, e menit….sa o invete! Cartierul Fanar a fost, este si va fi mereu in Instanbul!

      Thumb up 0
    • Cine nu cunoaste istoria, e menit ….sa o invete: Cartierul Fanar a fost, este si va fi in Istanbul!

      Thumb up 0
    • 1. tu vorbesti despre securitate vamala, ceea ce e diferit de aparare si de atributiile armatei. mai departe nu mai are rost sa dezvoltam subiectul
      2. mda, ar putea sa nu fie treaba creditorilor, doar ca creditorul responsabil ii spune solicitantului: “eu iti dau banii daca imi promiti ca esti mai eficient in colectarea banilor tai astfel incat sa ma asigur si eu ca imi vad inapoi banii”. altfel creditorul chiar nu s-ar baga in treaba asta, iar daca solicitantul nu agreaza propunerea, creditorul tot nu se baga peste el; dar nici bani nu ii da solicitantului.
      3. TVA 13% in turism e mult? pai daca nu aplicam taxare singurei industrii care produce bani, atunci de unde aducem bani la buget??
      4. Vai ce explicatii aberante…. Pai tie ti-ar conveni sa fie scutiti si la noi locuitorii din Vaslui, Mehedinti sau Tulcea, ca oricum nu au bunastare, dar ceilalti din restul tarii sa ii intretina si pe acestia prin taxele si impozitele platite??
      5. offf… mai bine inchide calculatorul, inchide televizorul, deschide geamul si arunca-te (sper ca stai cat mai sus) ca oricum nu ai inteles nimic din lumea asta. Intr-un final sa nu-ti mai spun ca mai degraba Grecia pare ca vrea sa ne buzunareasca pe noi, restul Uniunii.

      Thumb up 0
  34. Moromete

    Cartierul Fanar e in Istanbul, oras ce, cel putin pana azi la ora 14, apartinea Turciei si nu Greciei :)) ce e drept e un cartier populat de greci.
    In rest vinovati pentru criza din Grecia nu sunt FMI, Troica, UE, Oculta Mondiala, Grupul Bildenberg sau Illuminati ci proprii lor politicieni care au acoperit furturile si evaziunea fiscala pe care o faceau cu masuri populiste si cu foarte multa laxitate in aplicarea legilor, in special a celor fiscale.
    E normal ca grecii sa fie suparati pentru situatia in care au ajuns… dar logic ar fi sa fie suparati pe proprii lor politicieni-ei i-au dus acolo. O intrebare asa retorica- oare cate din autostrazile din Grecia si cat din infrastructura Greciei s-au construit cu fonduri nerambursabile primite de la UE?

    Thumb up 0
    • “The Greek highways were rolled out thanks in large part to EU development funds. In the 2000-2006 budget period, Greece spent 5.3 billion euros of its 11.6 billion euros of EU development aid on transport. That accounted for 19 percent of the total EU funds spent on the sector, second only to Spain, at 35 percent.

      So two countries representing 11 percent of the EU’s population accounted for 54 percent of the bloc’s transport funds. And within that, Greece spent by far the largest proportion on motorways. This was part of a gusher of cash that helped float the Greek economy and made a number of people rather wealthy. At the peak in 2008, Greece received an annual net payment from the EU of more than 6 billion euros, or 2 percent of the country’s GDP.”

      Dar vai, ce rea e UE…

      Thumb up 0
    • Spre stiinta ta, pentru orice cheltuiala pe fonduri europene, tara membru care a angajat cheltuiala respectiva trimite la Bruxelles facturile pentru ce s-a cheltuit, acolo sunt verificate si sunt sau nu aprobate. Mai mult, pentru orice fel de investitie pe fonduri europene exista o perioada de monitorizare in care investitia (autostrada, hotel, ferma agricola,….) este verificata la centima. Ce nu a fost conform proiect si deviz initial se returneza la centima.

      Cheltuielile angajate de Grecia in anii 2000 au fost avizate si aprobate de Bruxelles.
      In 2015, ….vai, ce hoata e Grecia!

      Thumb up 0
    • #161

      N-a spus nimeni ca banii au fost cheltuiti in mod necinstit.

      @Sabotor a spus doar ca Grecia a primit bani (pe care i-a cheltuit cinstit pe infrastructura, etc).

      Hotia Greciei nu sta in asta, ci in nenumaratele beneficii si avantaje sociale oferite nejustificat, beneficii cum nu mai gasesti in nici o alta tara, nici macar in alea care chiar au o economie de productie, nu una care se bazeaza pe turism, masline si un gyros.

      Thumb up 0
    • @bugsy
      Tu n-ai reusit sa intelegi din comentariul meu ca au avut la dispozitie 11 miliarde, din care au cheltuit 5 si ceva pentru autostrazi. Fonduri nerambursabile. Nu era vorba de nimic altceva decat raspuns la intrebarea

      O intrebare asa retorica- oare cate din autostrazile din Grecia si cat din infrastructura Greciei s-au construit cu fonduri nerambursabile primite de la UE?

      Da’ e bine ca te-ai bagat si tu ca musca.

      Thumb up 0
  35. Buna seara
    Desi comm meu este redundant la aceasta ora, hai sa va raspund ca ma mananca rau.
    miliardele de euroi date Greciei din 2010 incoa, ca de altfel si cele date Spaniei,samd, inclusive noua, au fost date NU pentru Grecia, ci pentru Salvarea creditorilor private, adica banci francize, germane , spaniole, britanice samd Va dau articole scrise de laureate Nobel precum Stiglitz care exact asta spun ; si, bineinteles, DsK vroia sa fie presedintele Franta asa ca hop si FMI in ciorba asta.
    Azi se estimeaza ca din 360 miliarde usd Grecia a folosit pentru ea efectiv vreo 20%, neputand de fapt sa faca reforme structural profunde pentru ca nu avea cu ce sa plateasca nici salarii si pensii.
    o parte din ceea ce I se cere , spun mai pe la colturi unii, vizeaza dDistrugerea ultimului sector economic inca viabil:turismul, anul trecut Grecia batand las fund multe state la capitolul turisti. Restul sunt aceleasi marote tampite care ne-au fost si noua bagate pe gat; privatizati tot, statul e cel mai prost administrator, samd. Atentie, legislatia care urma sa reglementeze aceste idiotenii nu mergea in Parlamentul grec decat cu aprobarea creditorilor.
    Am citi raspunsul dat de Varoufakis colrgilor din Eurogrup. Omul a fost limpede; ni se cer noi sacrificii fara a avea nicio g% din garantie ca vom avea in 3 ani un surplus fantasmagoric de 3,5% din PiB, ca sa nu mai vorbim de incalcarea suveranitatii si fortarea nedemocratica a unui program care insemna aruncarea in mizerie a cel putin 40% din greci.
    Si ce face Eurogrupul? Incalca senin cutumele si da o declarative fara semnatura grecului, pe care apoi il exclude de la reuniunea urmatoare, chipurile ca ei sunt un grup informal. Pai daca sunt asa, deciziile lor cum dracu pot fi interpretate? Facultative? Practic zic eu d-le Petreanu ca asistam la sfarsitul UE, la sfarsitul iluziei ca euro este o moneda apolitica – deja multi economisti spun ca euro pare mai degraba o rata de schimb mai sofisticata, nu o moneda – si asistam la impunerea unor dictate unui popor peste capul guvernului sau ales democratic!
    Dar Grecia nu este decat piesa de inceput a dominoului. Pregastiti-va pentru un Italexit!

    Thumb up 0
  36. Cum nu le comentezi? Ghilimelele alea ce sunt?

    Thumb up 0