Oraşul în agonie

De această dată ştirile nu exagerează deloc: Bucureştiul chiar a devenit un oraş în care nu se mai poate circula la suprafaţă. Este un dezastru desăvârşit, inclusiv din punct de vedere economic. Sute de mii de oameni întârzie zilnic la birou sau au nevoie de ore întregi pentru a-şi îndeplini acele sarcini de serviciu care presupun deplasări. Sunt milioane de ore de muncă pierdute zilnic. În sfârşit, inepţia, corupţia şi prostia administraţiilor locale au reuşit să dea lovitura de graţie supuşilor lor din Bucureşti. Nu a existat nici un plan coerent pentru prevenirea acestei sufocări, care a fost anunţată cu ani de zile în urmă. E faimos deja studiul oferit Primăriei Generale de o echipă japoneză de experţi acum aproape 10 ani – oamenii au avertizat că se va ajunge la asta şi au şi spus şi cam ce se poate face. Dar neamul ăsta e blestemat să aibă conducători care-şi dispreţuiesc poporul.

Am stat azi 30 de minute blocat în trafic, în apropierea unei intersecţii. Am scăpat luând-o pe străzi decopertate, ca pe câmp. E un infern. Iadul de noroi, praf şi gropi numit Bucureşti. A fost prima dată când am fost realmente tentat să las totul dracului, să abandonez maşina, să mă-ntorc acasă pe jos şi să mă culc. Să nu mai am de-a face cu oraşul, deloc.

Înnebunitor e cât de aleatoriu este totul. Stai câte jumătate de oră într-o intersecţie, opreşti motorul, intri într-o stare de prostraţie. Aştepţi să-ţi treacă viaţa la volan. Apoi, minune! Scapi şi zbori un kilometru, doi, pe bulevarde goale… până te înfunzi într-un alt dop.

Aş merge cu transportul în comun, fără îndoială, dar e acelaşi lucru. Autobuzele sunt blocate în aceleaşi ambuteiaje monstru. Iar dacă am renunţa toţi să mai conducem, n-ar fi suficiente autobuze.

Aş merge cu metroul, dacă ar exista. Metroul bucureştean e o glumă. Staţia de la Griviţa e aşa, “în lucru”, deja de 20 de ani. Avem nevoie de metrou, în oraşul ăsta. Avem nevoie de transport de masă, subteran. Avem nevoie de un primar care să vrea realmente să rezolve problema asta. M-am săturat de scuze.

O să-mi iau bicicletă, cu orice risc. Sau scuter. O să mă calce demenţii, o să mă lovească. Dar n-am încotro, trebuie să-mi asum riscul. Nu-mi pot petrece viaţa îndurând imbecilitatea şi hoţia tipilor ăstora.

Care e rata de supravieţuire a motocicliştilor în traficul din Capitală?

11 comentarii Adaugă comentariu

  1. Agonie? E deces constatat de legist

    Thumb up 0
  2. Îţi înţeleg oful, dar crede-mă că alte oraşe fac paşi mari spre a ajunge Bucureştiul la ambuteiaje şi blocaje. Şi nu spun un caz concret, pentru că aici cel mai mult stai vreo 10 minute la o intersecţie. Dar v-ajungem.
    Cât de mare e rata de supravieţuire? Cam cât o roată de scuter…aşa.

    Thumb up 0
  3. Auzi, io am probleme cu spatele. N-aveam, da de doua zile am inceput sa am. Ca ieri am stat doua ore la volan si azi trei. Si ieri cand am ajuns la serviciu era sa cad pe scari, intelegi… Cum de ce… Pai mi se facuse somn pe drum si m-am abtzinut ca praslea sa nu adorm la volan. Si dupa aia sa cad naibii sa-mi rup nasu, ca somnu stricat se razbuna.
    Si n-am, fir-ar capra vecinului Subaru sa o iau pe strazi decopertate ca la Paris-Dakhar.

    Auzi ba Petreanu, vecine, io ieri si azi am avut de umblat pe Fundeni si pe Stefan cel Mare. De aia m-am blocat. Da de un an de zile iti spun – vino ba ca iti arat eu scurtatura pe Magheru. Trebe sa simti curentu, intelegi? In marea aia de masini trebe sa simti curentzii din trafic ca daca nu schimbi banda la timp ai pus-o. Uite, fa un experiment. De la Coltea la Scala banda I, de la Scala la Patria banda III, iar la Patria cel tarziu te bagi pe a IVa. Tii exterioru pana la Guvern, unde trebe sa tai trei benzi cu viteza si sa revii pe banda I pana la statuia aviatorilor. Te bagi ca jmekeru pe bretea pana la televiziune si le-ai luat fata la toti. Dupa ai o iei catre Arc pe banda aIIIa virezi pe mijloc spre Scanteia (da vezi ca e radar fix, nu te lasa pe ea). Si de la Scanrteia se complica. Vira stanga spre bucurestii noi, prin spate pe la CET, ocolesti pe Straulesti si aterizezi in spate la antena.
    Nu uita insa ca asta e orientativ. Trebe sa simtzi…
    E filozofie curata, ma-ntelegi acu?

    Thumb up 0
  4. Ha! Pe mine nu ma mai ingrozeste traficul aglomerat, aproape ca m-am obisnuit cu el. Ma ingrozesc in schimb stirile despre traficul aglomerat. Ar trebui sa se faca live-uri si stiri atunci cand se circula bine… asta e senzationalul.

    Thumb up 0
  5. “Regii asfaltului protejati de Cotroceni” – astia sunt vinovatii pentru moartea clinica a Bucurestiului- asa a zis Tariceanu…mi-e sila de orasul asta…si cred ca am sa ma refugiez la malul marii…

    Thumb up 0
  6. There-are-nine-million-bicycles-in Bucuresti/That’s-a-fact/It’s-a-thing-we-can’t-deny (…) :))

    Thumb up 0
  7. Apetereanu, am un skateboard verde fluorescent pe care sunt dispusă să ţi-l donez! Am văzut că reuşeşti să-ţi menţii echilibrul cu degeţelele (vezi coregrafie îndelung discutată), deci nu ar fi o mare problemă. Şi dacă simţi că nu e destul de palpitant, vorbesc cu băieţii care tot sudează pe lângă casa omului, să-ţi execute un half-pipe! :P

    Thumb up 0
  8. mishu: mişule… d-aia m-oi fi blocând eu peste tot, filosofia beats me big time :-)) Dar interesantă teorie, te citez la BlogFM :-)

    cretinitza: ăsta-i semn de lene, dragule, înseamnă că vrei să faci un reportaj pe an şi cu asta basta :-))

    innu: trebuia să înceapă la un moment dat, nu?

    adriana: adică să-mi rup gâtul din prima, nu?

    Thumb up 0
  9. Asta cu “nu se poate circula la suprafaţă” este un fel de a spune, că nici pe sub străzi nu prea se circulă şi spun asta gândindu-mă la submarinul galben fără cai, nu-i nici birjă, nici tramvai.
    Cel mai mişto e să lucrezi acasă. Încă nu e nimic ce se veed acum, dar, în scurt timp, toată zona centrală va fi pasaj pietonal. Ai voie cu bicicleta. Oricum vom merge cu bicicletele în 10 ani. Eu tare aş vrea o trotinetă cu motor. Oare îţi trebuie permis pentru ea?

    Thumb up 0
  10. bibliotecaru: permis poate nu, dar sigur te vor pune să plăteşti taxe pentru ea. Ce, crezi că statu’i fraier?

    Thumb up 0
  11. lucrezi in media vlad, ai emisuni, esti cunoscut; ar fi mult mai eficient ca tu si toti colegii tai ziaristi din trust si nu numai sa promovati masiv mersul pe biciclete si mai ales pistele pt biciclisti; au inceput sa apara, in unele locuri mai bine facute, in altele mai putin, dar tot e bine ca au inceput sa apara;
    iar lucrurile nu trebuie sa se opreasca doar aici;
    e mult mai constructiv sa promovezi mersul pe bicicleta decat sa criticam mereu traficul sau sa injuram politia non stop live:D;

    Thumb up 0