5 reguli pentru un trafic mai sigur

Accidentul în lanț de pe A2 permite o dezbatere foarte interesantă despre limitele oricărei reguli.

Mulți spun că șoferul care a determinat carambolul a respectat regulamentul rutier, deoarece el a încetinit pe banda a doua pentru că nu mai avea vizibilitate, deci a scăzut viteza “până la limita evitării oricărui pericol”.

Aș răspunde că pericolele nu vin doar din față.

În cazul de față, nu doar că a încetinit, dar a și rămas pe banda a doua suficient timp cât să-l ajungă din urmă alte mașini și să-l lovească din spate.

Domnul respectiv spune, chiar el, că a retrogradat dintr-a 5-a într-a 4-a, apoi într-a 3-a și, în sfârșit, într-a 2-a, după care a aprins și luminile de avarie. Cât să fi durat toate operațiunile acestea? În tot acest timp, a rămas pe banda de lângă ax, într-o zonă fără vizibilitate. El s-a transformat, practic, într-un obstacol pe autostradă, camuflat de ceață.

O fi avut dreptate din punctul de vedere al regulamentului. Dar dreptatea asta – și imprudența celorlalți șoferi, neîndoielnic! – a făcut 4 morți, 56 de răniți și 32 de epave.

E bine să ai dreptate, dar uneori costă mai puțin să fii doar deștept.

Ca pieton, legea îți dă prioritate când traversezi pe zebră. Eu am învățat de mic să nu trec strada, chiar și pe la trecere, înainte să mă asigur. Mi se pare că n-ai nici o satisfacție când ai dreptate din coșciug.

În fine, câteva ponturi pentru a șofa în siguranță, nu doar pe autostradă. Mi se par atât de simplu de înțeles încât mă simt cam straniu să le repet, dar am de-a face zi de zi în trafic cu șoferi care nu par să-nțeleagă unde se află și, mai ales, unde pot ajunge.

Așadar, când ești la drum întins cu mașina, respectă următoarele reguli:

1. Regula de 3 secunde. Ia-ți un reper în față, pe drum – un stâlp, un indicator, un arbore. Când mașina din fața ta trece prin dreptul marcajului simbolic, începe să numeri: 1001, 1002, 1003 – adică 3 secunde. Dacă ajungi în dreptul aceluiași reper înainte de 1003, încetinește ușor și mărește distanța. 3 secunde e considerat un interval sigur în condiții atmosferice și de vizibilitate bune. Dacă plouă, dacă e ceață, dacă e noapte, dacă e mâzgă, 3 secunde nu mai sunt suficiente.

De ce 3? De fapt, sunt numai 2, pentru că, în condiții obișnuite, ai nevoie de o secundă ca să reacționezi la aprinderea luminilor de frână la mașina din față. Restul e fizică.

2. Privește mai departe de mașina din față. Dacă te uiți doar la mașina din fața ta îți reduci dramatic timpul de reacție. Învață-te să privești înainte (vreo 10 secunde de drum, cum ar veni) și să observi din timp variațiile din trafic. Poate că cineva pune o frână bruscă. Poate vezi un pieton care aleargă de-a curmezișul drumului. Poate forțează cineva ieșirea dintr-o stradă laterală și sperie șoferii care vin spre el.

Și încă ceva: scanează oglinzile permanent. La 8-10 secunde trebuie să faci un tur prin retrovizoare. Nu priviri lungi, ci “ocheade”, ca să știi mereu ce se întâmplă în lateral și în spate.

3. Nu frâna în coloană dacă n-ai nevoie. Oarecum contraintuitiv, dar dacă nu frânezi și tu imediat ce se aprind lămpile de frână la mașina din față (și dacă nu e necesară frânarea de urgență, evident) crești siguranța și curgerea firească a traficului. Dacă ai o distanță suficientă față de celălalt (regula de 3 secunde) ai timp să debreiezi fără să apeși frâna. Asta menține circulația neîntreruptă, ceea ce e mai sigur decât o coloană care demarează și frânează în permanență pentru că se găsește câte un nevricos care să trântească frâna fără motiv.

4. Dacă banda din dreapta ta este liberă, ești pe banda greșită. Asta este pentru autostradă și drumurile expres cu două benzi și nici nu trebuie explicată cine știe ce, sper.

5. Mașina e o armă. Trateaz-o cu respect. Într-un fel, asta mi se pare cea mai importantă regulă.

Ești la volan și manevrezi cu mare viteză un obiect de una-două tone printre alte obiecte de una-două tone manevrate și ele cu mare viteză. Viața oamenilor din mașina ta, din mașinile care te-nconjoară și din cele care trec pe lângă tine, pe sensul celălalt, depind de tine, așa cum și a ta depinde de a tuturor celorlalți șoferi. Ți se pare că-i o idee bună să te lași cuprins de furie, să faci urmăriri, să conduci la juma’ de metru de cel din față, să croșetezi printre celelalte vehicule? Câți oameni vrei să ucizi și să mutilezi azi? Cum va arăta viața ta mâine?

Pledez, în continuare pentru cursuri obligatorii de conducere defensivă înainte de examenul pentru permis.

112 comentarii Adaugă comentariu

  1. o chestie de matematică: la 118 km/oră, cât se știe că avea ultimul care a intrat în carambol, parcurgi 35 de metri într-o secundă. altfel spus, trei secunde înseamnă peste 100 de metri parcurși. o mașină care mergea cu 90 km/oră parcurge în trei secunde în jur de 70 de metri. altfel spus, la vizibilitate de 20 de metri, unul care vine cu 118 în spatele unuia care merge cu 90, nu are timp să oprească direct în el. asta face ca cel care mergea cu 30 km/oră la fel de „vinovat” era și dacă mergea cu 90 km/oră. în aceste condiții, de vizibilitate de 20 de metri, o diferență de viteză de peste 30 de km/oră face impactul inevitabil

    • @berenger:
      Viteza este irelevanta in cazul accidentului respectiv. Incercati sa aplicati putina logica: NU VAD, NU INAINTEZ!
      Asadar, ca unul mergea cu 30, iar altul cu 90…total irelevant!

      Situatia este extrem de simpla:
      Vezi in zare?
      a) DA
      Mergi cu cat consideri!
      b) NU
      Reduci viteza suficient incat sa eviti orice pericol!

      Soseaua nu este un canal de trafic aerian! Intotdeauna poti avea un obstacol in fata ta (e.g. un cauciuc, o bucata de metal de pe la vreun camion din fata, un caine mort, o groapa, etc).

    • Asta ziceam și eu ieri … pe banda a doua puteau să fie și 10 masini de pompieri cu girofarurile mergând, când vii cu 118 si ai vizibilitate sub 50 m impactul e inevitabil. Și una e sa te izbesti cu 60 (cat era recomandat pe panouri) de 30 (delta de 30 kmph) și alta cu 120 de 30 (delta de 90 kmph). La 30kmph coafura rezistă, la 90 nu prea …
      Vlad, dar daca pe banda a doua era un sofer care tocmai avusese un infarct sau avc si care nu mai apucase sa se mute pe banda 1 ? Se mai întâmplă și din astea, știi …
      Sper să fi crăpat doar cei care n-au respectat viteza recomandata.

    • Ah, si inca ceva, nu stiu la voi în România cum e, dar la noi cel care lovește din spate e considerat în 99.99% din cazuri vinovat.

    • Vrei să demonstrezi ceva cu linkul ăla și nu ma prind eu ?

    • Vad ca tot insisti prosteste cu “viteza, viteza”
      De parca daca aia din spate ar fi mers cu 60 km/h nu il mai loveau pe imbecilul ala de pe banda a 2a ce mergea cu 40km/h.

      Intelegeti o data ca banda a 2a nu e de stat ca prostu pe ea, ci pentru devansari. Atat.
      Cand mergi ca prostu (adica ca imbecilul ala de pe A2) nu faci decat sa-ti bati joc de viata altora.

      Unde mai poi ca daca imbecilul ala nu trecea pe banda a 2a azi nu mai mai aveam nicio tragedie.
      Dar na, toti prostii au carnete si nu fac decat sa distruga alte vieti.

    • cand o sa dispara legenda asta tampita cu acul de la vitezometru oprit la mai stiu eu ce viteza….?
      punctul 4 e de departe cauza multor probleme in trafic, toti gibonii justitiari circula cu 50 si sub 50 in localitate pe banda a doua, de sa nu mearga el linistit pe banda 1 cand poate dormi ca un cocalar pe a doua, eventual cu telefonul la ureche?

    • “toti gibonii justitiari circula cu 50 si sub 50 in localitate pe banda a doua” – unu la mana,viteza maxima in localitate e 50, si doi la mana, pe drumurile din localitati nu se aplica legea care spune ca banda a 2a (3a, 4a etc.) e doar pentru depasire. Stai jos, ne-am convins ca esti un cretin. Si ca tine sunt multi … de fapt majoritatea

  2. Iti racesti gura de pomana. Aseara veneam pe DN2 Buzau-Bucuresti. La Mihailesti a fost un accident (destul de urat) si s-au facut coloane de masini pe sensul inspre Bucuresti, pe ambele benzi. Dupa ce am trecut de zona accidentului, coloanele au inceput sa se deplaseze cu 80-90 lm/h banda1 si 100-110 km/h banda 2. Distanta intre masini cam 5-10 metri. Ei bine, erau destui cretini, care veneau si se lipeau de masina din fata ( la 110km/h) si dadeau flashuri sa te dai la o parte. Ma trageam un pic intr-o parte sa vada ca e coloana in fata si ca nu are unde sa se duca, ca dupa ce ma depeseste pe mine, trebuie sa franeze si sa-l preseze pe cel din fata mea, dar nu aveai cu cine, se bagau in depasire pe contrasens, si dupa aia fortau coloana sa-i lase sa intre ca venea masina din fata. Am venit in coloana pana la Bucuresti, erau masini cat vedeai cu ochii. Sunt pur si simplu multi imbecili, care nu suporta sa stea la coada, sau sa mearga in coloana. Ca sa nu-ti mai spun ca la intrarea in localitati (limita 50km/h) nici macar nu mai franeaza, trec cu peste 100 km/h prin localitate. Accidentul din Mihailesti era langa o trecere de pietoni. Unii nu pot fi civilizati decat cu forta. Solutia, masini de politie neinscriptionate,care sa filmeze si sa trimita acasa. La a doua abatere de acelasi fel, amenda se dubleaza automat, la a treia se retine permisul timp de 6 luni, La 5 abateri grave (depasit viteza cu mai mult de 50 km/h, depasit pe linie continua, in curba, etc) intr-un an, se ridica permisul de tot. Stai 2-3 ani pe bara si dupa aia poti sa dai de permis din nou. Fara amenzi si sanctiuni drastice, accidentele ca cel de pe autostrada se vor inmulti.

  3. Regula 1, cam greu de respectat. De fapt nu cred ca am intalnit prea multe situatii unde cele 3 secunde sa fie respectate…
    Eu pastrez o distanta suficient de mare si tot sunt depasit CONSTANT de catre tampiti care observa un gol suficient de mare intre mine si cel din fata mea. Desi viteza este peste limita maxima admisa (e.g. 70Km/h, pe drum de 50Km/h prin satele Romanistanului), acel gol este constant (i.e. ma deplasez cu aceeasi viteza precum cel din fata mea), iar in fata putand fi observata o coloana de masini, tampitii ma depasesc in continuare…deoarece ei cred ca totusi se poate mai repede de atat 🙂

    Regula 2, asa este. Este dureros de amuzant sa-i vezi pe unii idioti care te depasesc, fara sa vada ca in fata ta este o intreaga coloana. Ei doar vad ca dupa tine este un gol, insa nu observa “sirul indian” de dupa gol.

    Regula 4, tin sa te contrazic aici 🙂
    De exemplu, daca sunt conditii foarte bune meteorologice si este libera autostrada, deseori merg cu 140-160km/h (wow, da, ilegal!). Te rog sa incerci sa mergi cu viteza aceasta pe banda 1, pe oricare dintre autostrazile din RO. S-ar putea sa te arunce de pe carosabil o denivelare, o groapa sau vreo bucata de cauciuc 🙂
    La viteza mare, sunt sanse fff mici sa te ajunga din urma INSTANTANEU vreun bolid de F1. Daca esti prudent si te uiti frecvent in oglinda retrovizoare, esti mult mai safe pe banda 2, decat pe banda 1.

    In rest, da, cu totii spunem ca suntem ok in trafic, insa la cata indisciplina observ zilnic, cred ca multi au o parere de eronata despre capacitatile lor 🙂

    • Bravo, Schumi. După ce că ești prost, mai și semnalizezi …
      I dare you să vii în Canada sau US și sa mergi cu 160 pe autostradă … s-ar putea să ți se confiște mașina oleacă. Doar zic …

    • Canadianule, pe tine nu te oboseste superioritatea ta derivata din faptul ca, in locul in care stai, lucrurile functioneaza optim fara meritul tau? Ca pe noi cam da. Numa’ zic.

    • Bai Aurele,

      Poti sa mergi si in Germania daca vrei, cu 250 daca dai de zona fara limita. Dar asta nu inseamna ca daca ai 5 km de drum liber ramai pe banda 2, sau 3.

      Evident ca daca banda 1, sau 2 e mai aglomerata si se merge cu 90 (tiruri etc) pe 1, 120 pe 2, pe 3 tu o tii cu 200 si esti intr-o depasire continua, si asta e ok. Dar daca ai posibilitatea sa intri pe o banda inferioara trebuie sa o faci. Ca tu altfel ramai cu 200 pe banda 3 si vine unul cu Bugatti sau cine stie ce alta podoaba care are cu inca 50 peste tine.

    • Imi pare rau pt comment-ul tau Canadiene…dar realitatea in Romania asta este.se circula in majoritate cu 140 km/h pe autostrada. Vorbim de Romania. Daca esti plecat….nu treb sa si arunci cu rahat…..

    • @jordan
      Nu, nu ma obosește. Eu nu fac nimic în minus față de ce face un canadian născut aici, ba uneori chiar mă comport mai frumos decât unii. Marș.

    • Canadianule, ca de obicei n-ai inteles nimic. E usor sa te comporti normal intr-o tara normala, in care toti ceilalti se comporta normal, in care deplasarile de 300 km se fac in 2h45, nu in 6 etc.
      Pe de alta parte, in masura in care n-ai nici un merit pentru normalitatea aia, nu te mai lauda cu ea.
      Si da, vad cat de frumos te comporti, semizeule 🙂

    • Ce morții mătii ai vrea să fac în plus fată de ceea ce deja fac, adică să merg la servici (în realitate stau pe ajutor social, da’ nu mai zi la nimeni 😉 ), sa-mi platesc taxele, sa votez la alegeri (cu socialiștii de la NDP sau worst case scenario cu Liberalii 😀 ) și sa fac voluntariat când timpul și cheful îmi permite ? Vrei să ma angajez la “drumuri si poduri” și sa torn efectiv asfalt pe strazi ca sa fii tu fericit ? Cu riscul de a ma repeta, e posibil ca faptele si atitudinea mea in societate sa ma plaseze deasupra multor canadieni de souche. Crezi că aici eu nu mi-as putea justifica vitezomania prin “am doua joburi si trebuie sa fug de la unul la altul” (nu stiu de ce am o vaga banuiala ca sunt mai multi canadieni cu 2 joburi decat români) sau fentarea statului prin “incerc sa fac si eu un ban in plus sa-mi platesc casa” în conditiile in care locuiesc într-unul din cele mai scumpe orase din lume ( http://www.cknw.com/2016/01/25/new-survey-says-vancouver-real-estate-third-most-expensive-in-the-world/ ) ?
      Cu riscul de a ma repeta, marș că ești prost și ți s-a stricat banda.

    • Si inca ceva, la fel de “normal” ma comportam si-n Romania, de-aia am si plecat, ca nu puteam sa traiesc între giboni, nu ca sa fac milioane de parai (dupa 10 ani stau în chirie si n-am masina – Tesla va fi prima ever, daca nu cumva mă razgandesc până imi vine rândul). Dpdv material sunt in societatea canadiana mai jos decat sunt multi haitisti si lucratori la multinationale de prin Bucuresti sau Cluj. Asta așa, ca să nu mori prost 😉

    • Ah, era sa uit, nici macar aifon sau Mac nu-mi permit, iar ultima excursie peste hotare am facut-o acum 3 ani … 😀

    • Canadiene, ejti prost da nu ti zic dc:))

    • eu stiu de ce-s, ca-mi pierd timpul cu niste idioti

    • haha, nu nu, nu de asta:))

    • @Jordan
      “pe tine nu te oboseste superioritatea ta derivata din faptul ca, in locul in care stai, lucrurile functioneaza optim fara meritul tau? Ca pe noi cam da. Numa’ zic.”
      Uite un comentariu făcut de altcineva cu 5 ani in urmă aici http://smartwoman.hotnews.ro/Trecerea-la-alta-ceta-enie
      “Eu, cetatean, platesc dari, ma duc la vot, sunt solidar in caz de criza, ma duc sa car saci de nisip in caz de calamitate(voluntar), ma comport (si) in strainatate in asa fel sa nu te fac pe tine stat de tot rahatul iar tu stat imi asiguri posibilitatea unui trai decent, normal, faci tot ce poti sa am un loc de munca sa pot plati dari sa ai si tu din ca sa traiesti, imi asiguri un sistem educational functional, unul de sanatate in care nu ti-e frica de medici sau de spitale, construiesti infrastructura, dezvolti cat poti de mult sa ma simt si eu om in tara mea etc.”
      Cam asta fac si eu prin Canada, unde am venit la mokăngeala si am găsit lucrurile gata făcute … 😉

  4. Eu cred ca ar trebui sa existe o limita inferioara sub care nu ai voie sa circuli pe autostrada indiferent de conditiile meteo, la 30 de km/h practic stai pe loc. Omul acela clar era foarte speriat si nu a mai stiut cum sa reactioneze, extrem de grav avand in vedere ca era instructor auto. Practic daca ii era atat de teama sa conduca, putea sa intre in spatiul acela de servicii care era fix acolo. Sau sa stea pe banda de urgenta sau pe banda 1, Oriunde dar nu pe loc pe banda 2. Este vinovatul moral al accidentului, daca legal va fi gasit vinovat, probabil, cel din spate pe baza prostiei cu pastrarea distantei regulamentare fata de o masina care dupa mine stationa pe banda 2 pe o autostrada!

    • Exact la asta m-am gândit și eu. Pare să fi avut măcar jumătate de minut să intre pe dreapta și n-a făcut-o, fără să se gândească ce se întâmplă dacă se oprește, practic, pe banda a doua.

    • Tu unde ai luat permisul, in AG? Nu stii ca viteza minima pe autostrada e 50km/h?

  5. eu unul as interzice total vorbitul la telefon la volan. cu sau fara casca. asta deoarece atentia de la drum este deviata catre o alta activitate.
    barbatii nu pot sa faca decat un lucru pe rand, iar femeile desi au atentia distributiva de sute de ori mai dezvoltata decat cea a barbatilor nu se pot orienta in teren.

  6. In tarile civilizate exista niste marcase pe marginea autostrazii care sa te ajute sa respecti distanta, cu panouri indicatoare care sa-ti arate cate marcaje trebuie sa ai fata de masina din fata in functie de conditiile meteo

  7. Fiecare drum are cimitirul ei. As mai adauga o regula care face victime cand este incalcata – pe vreme frumoasa poti sa mergi constant si sa nu tii cont de peisaj. Pe vreme urata – in special pe timp de ceata – este recomandat sa incetinesti cand te apropii de un podet sau de o vale indiferent de cati cai frumosi ai la masina sau de cat de performante sunt anvelopele. In ultimii ani am observat o crestere a celor care ma flesuiesc din spate cand ciupesc frana in astfel de situatii.

  8. @canadianu’:
    Nu sunt “shumi” si nici nu merg constant cu viteza peste limita maxima admisa, ci doar unde se poate si cand conditiile permit.
    Este usor sa critici un om, sa-i spui ca-i prost doar pentru ca ti se par revoltatoare ideile sale, fara sa analizezi putin intreaga poveste si sa faci “un average”. Mergi dumneata cu 120km/h, viteza standard din Canada, si bucura-te de peisaj mai mult 😉

    Apropo, daca spuneai ca esti plecat de 10 ani, da o fuga pe aici sa vezi cam cum se conduce…apoi nu ma vei mai face “shumi” 😀

    • “Apropo, daca spuneai ca esti plecat de 10 ani, da o fuga pe aici sa vezi cam cum se conduce…apoi nu ma vei mai face “shumi”” – pe bune, tu ești prost sau doar te prefaci ? știu cum se conduce în România, tocmai de aia afirmațiile tale sunt cu atât mai aiurea.
      “Mergi dumneata cu 120km/h, viteza standard din Canada, si bucura-te de peisaj mai mult” – exact asta și fac, no worries, le las piloților de curse din România placerea sa mearga cu 160 “unde se poate si cand conditiile permit.”

  9. @canadianu’:
    Asadar, care a fost scopul primului atac? Ai constatat deja ca sunt prost, ulterior te-ai indoit putin si ai dorit sa te asiguri? Daca din ceea ce am scris, ai dedus ca sunt “shumi” si conduc precum stii tu ca se conduce in Romania, inseamna ca prostia-i de alta parte 😉
    Drive safe!

  10. Cel mai mult imi pare rau ca n-a crapat imbecilul ala de a incetinit pe banda a 2a.
    Si ca de obicei au crapat cei nevinovati.

    Niciodata n-am suportat imbecilii care merg pe bana a 2a de parca le-a cumparat ma-sa drum personal.
    Iar aici e si vina politiei ca nu-i amendeaza asa cum trebuie.

    Pentru imbecilii astia care sunt sursa accidentelor n-am nici cea mai mica compasiune, merita tot ce-i mai rau pe lumea asta.
    Acum ca sunt in viata trebuie cel putin dati in judecata si bagati in sapa de lemn, sa ia tot de pe ei sa nu mai aiba nici ce manca.
    Nu e posibil sa ai mila pentru imbecilii care omoara din culpa

  11. M-ai facut sa rad cu regula numarul 1. In Romania INTOTDEAUNA iti va ocupa cineva spatiul TAU de siguranta, depasindu-te… pentru ca asta e gradul de cultura auto, de civilizatie, etc. Pentru ca politia nu sanctioneaza drastic si des comportamentul asta, pt ca legislatia e relativa la capitolul asta.

    • Nici o problemă, te lași din nou mai în spate. E mai amuzant 😉

    • si peste 10-20 de secunde ai un alt grabit in spate, care te depaseste si ti-l ocupa iar.Amuzant, sa zicem, dar unde e siguranta?
      Hai Vlad, suntem, copii? pe un drum, aglomerat in RO cu o singura banda, nu ai cum sa pastrezi distanta de siguranta. nu esti lasat. bucuresti-alexandria, pitesti-craiova, sibiu-brasov, etc…

    • Să știi că nu câștigi prea mult timp dacă mergi în fundul celuilalt.

    • Inca nu m-ai inteles. Urasc sa fiu nevoit sa merg in fundul altuia. Dar incerc sa spun ca in RO altii tin neaparat sa iti arate fundul de aproape.si nu poti respecta regula nr 1. Cel putin nu pe un drum cu trafic mai mare.si o stii si tu

  12. De cand s-a intamplat accidentu, cred ca toata lumea si-a varsat frustrarile, asupra situatiilor intalnite in trafic, cu toatea acestea, nimeni nu priveste cat de cat obiectiv:
    1.Era ceata groasa in acel sector, de drum. Exista o sansa, ca sa se fi facut o tranzitie brusca de la soare la ceata.
    2.Indiferent de situatie, sunt cativa intrati in carambol, care au avut viteza sub 100, poate chiar mai mica, ultimul, pur si simplu, nu a mai avut posibilitatea sa franeze in timp util la ce viteza avea.
    3.Accest carambol, putea sa nu fie tragic daca:semnalizarea pe autostrada ar fi functionat(panourile alea ar fi trebuit sa spuna, la km ceata groasa); masinile erau semnalizate corespunzator in timpul mersului si dupa accident(avarie lumini, proiectoare); viteza era adaptata conditiilor de trafic;

    Nu sunt adeptul vitezei sau mersului de melc, insa viteza nu a fost principalul factor, ci pur si simplu semanlizarea defectuoasa, urmata de viteza. Si aici ar trebui luate niste masuri, pentru ca, dincolo de viteze si meltenism, sunt multi soferi, care nu inteleg importanta semnalizarii, deja condusul defensiv este ceva sf. De aici trebuie sa incepem, si apoi trebuie sanctionata, orice abatere in trafic fie prin camere, fie prin politisti in intersectii.

    • Cu ce vrei ca ajuta un panou electronic pe care ar fi scris “Atenție Ceata”. Fix zero.
      Apoi și vara se întâmplă genul asta de accidente când se ard ogoarele.
      De prosti nu te ferește nimeni, poate politia dacă ar lua mai multe carnete i-ar mai pune pe bara.

    • Pe net apare că panourile indicau 60kmph viteză maximă. Se pare că mulți dintre voi au chiulit la orele de fizică și nu reușesc să-și dea seama că un impact la 60 e altfel față de un impact la 120. Nu-i nimic, continuați să va justificați apetitul pentru viteză … popor de idioți.

    • Esti ca babele alea care se strang la accident sa-si dea cu parerea desi habar n-au pe ce lume traiesc.

      “Avea 200 maica, asa s-a blocat bordul”

      Nu stiu de ce insa fac pariu ca tu esti ala de merge pe banda a 2a cu 80/km/h pentru ca el asa a citit in lege.
      Daca nu ma insel idiotul ala de a mers pe banda a 2a cu 40 era si instructor auto :)))))

    • Bine că ești tu procuror parte din echipa de investigație …
      News alert : toți de pe aici ne dăm cu părerea “ca babele”.

    • #49

      canadiene, monami, hai, te rog io frumos, vezi-ți de canada ta și lasă-ne pe noi, popor de idioți, să ne descurcăm cum putem…
      de ce alergăm ca “shumi”? pentru că unii suntem nevoiți; ai idee ce înseamnă un iași-rm vîlcea la volanul unei utilitare de 3,5t cu o medie orară de 86km? de ce? pentru că boul de client lasă comanda pe ultimul sfert de oră și pentru că dacă eu nu livrez rămîn fără comision…și nici nu-mi permit, precum șefuții de la stat, să-mi trimit vreun subaltern să-mi facă treaba…
      ai idee cît timp ar trebui, respectînd viteza legală, pentru un iași-bucurești (410km) cu 30% din traseu prin satele pline de căruțe?
      ai idee cîți dintre șoferii vitezomani sunt conducători de x5 și beemveuri? puțini, îți spun eu. majoritatea sunt conducători de skode, loganuri și forduri, niște unii cu ceva școală care “aleargă”, la un job, încercînd să aibă un standard de viață mai sus de piciorul broaștei…
      așa că, te rog, nu te supăra (sau fă-o, sametegal) dar lasă-ne să ne descurcăm cum putem în țara asta ținută sub obroc de miniștri ai transporturilor care declară (băselu’) că n-avem nevoie de autostrăzi, de politicieni care se pișă pe legi mărind salarii cu mai puțin de 180 de zile înainte de alegeri…you get the picture…
      cît despre boul ăla care stă (cu 30km/h) pe banda 2 și mai e și instructor auto…n-am cuvinte…pun pariu însă că n-ar lua “sala” dacă l-ar examina cineva mîine…
      hai, cum ziceam, voie bună…

    • Ma doare fix in pix cat faci un iași-rm vîlcea la volanul unei utilitare de 3,5t cu o medie orară de 86km pentru că boul de client lasă comanda pe ultimul sfert de oră. Voi, un popor de idioti care “încercati să aveti un standard de viață mai sus de piciorul broaștei”, uitati ca mortul de la groapa nu-l intoarce nimeni.
      Si nu e vorba doar de “antreprenorii” care alearga de la iași la rm vîlcea, dupa cum ziceam si in articolul anterior al lui Vlad, eu trebuie sa-l dau jos de la volan inclusiv pe taica-miu, care e pensionar si nu se grabeste nicaieri, pentru ca conduce cu viteza prea mare si se crede invincibil, desi are un jaf de masina second hand, nu benveu sau mertzan.
      Oricum, va meritati soarta. Si asta n-ar fi o problema daca ati muri numai voi, dar mai luati si pe altii nevinovati.
      Stai calm, oricum n-am de gand sa calc prin Romania prea repede sa va incurc in trafic … va las voua toate benzile.

  13. Vlad, poate ai pe cine sa intrebi si ce faci daca te trezesti intr-un carambol. Iesi din masina sau nu? Iesi, pericol maxim daca tocmai atunci vine cineva. Nu iesi, poate ca in spatele tau era un tir… Presupun ca depinde de situatie, iar a ramane in masina e contra instinctului. Vreo opinie avizata?

    • Is google down for you ?

      What should I do to protect myself if I’m involved in a multi-car crash?
      Most importantly, stay in your vehicle with your seatbelt fastened. Make sure everyone else in your vehicle has their seatbelt fastened as well, until law enforcement or EMTs give you the OK to exit. Keep in mind that there are still thousands of pounds of metal and glass moving toward you, and you could still be hit a second or third time. Put your hazard flashing lights on.

      Before doing anything, make sure that everyone in your car is alright. If you and your passengers are all okay, resist the urge to get out of your car and check on the passengers of other cars. In a multiple car pile-up you don’t know if the accident is actually over. Unfortunately, many people over the years have exited their cars thinking an accident was over when they are suddenly struck by another vehicle. Do not leave the car and make sure your seatbelt is fastened in case your car is struck again. You should leave your vehicle only when a public official tells you that it is safe to leave. Additionally, make sure your hazard flashing lights are turned on.

      Singura situatie in care e mai bine sa iesi e daca masina ia foc. In interiorul unei caroserii metalice proiectata pentru a atenua impactul esti mai protejat decat in afara ei. Dar eu nu sunt specialist, asa ca nu-mi lua sfatul ca litera de lege … 😀

  14. Aici toata vina o poarta acel “instructor” auto total inconstient (si care asa procedeaza probabil si cu elevii lui).
    In primul rand daca e sa facem teorie nu avea ce sa caute din start pe banda 2 !! care e banda de depasire !!! (fiind instructor auto ar trebui sa stie acest lucru ELEMENTAR ), banda 1 fiind libera, chiar el a spus ca dupa citeva secunde la la accident a trecut cineva pe banda1 ! Si vis-a-vis de restul e cam ceva de genul ceasul rau pisica 13… In cartea masinii mele (care e dotata cu toate sistemele de siguranta scrie mare si cu BOLD ” ATENTIE LEGILE FIZICII NU POT FI INVINSE !!!!!! , deci nu strica si putina prudenta la volan.

  15. Și da, eu sunt ăla care merge cu 80 pe banda a 2a. Te oftici ? Hai în Canada să mi-o tragi în freză …

  16. O mică informație pentru cretinii care o țin sus și tare cu banda a 2a (3a, 4a etc.) : în țările cu mult mai multă apă caldă decât România pe ultima bandă din stânga e posibil să întâlniți banda HOV (pe care circulă și soccer moms cu vanuri pline de copii, autobuze, autocare etc.) sau ieșiri de pe autostradă. Dar voi vă faceți toți mielușei și respectați regulile când ieșiți din România, că aici poliția nu stă la discuții cu șmecheri de Dâmbovița …

  17. Romanii nu sunt atenti cand conduc. Vremea si lipsa de atentie a dus la acest accident,imi pare rau ca au murit 4 oameni si ca sunt atatia raniti.

  18. Oare de ce a dotat constructorul mașinile cu lămpi stop pe spate ( chestiile alea care se aprind când calci frâna)?

  19. Deci aveam dreptate ieri … 🙂
    – vitezomani care merg cu 160 “unde se poate si cand conditiile permit.” – check
    – antreprenori care alearga de la iasi la rm valcea – check
    Haideti, cine se mai bagă cu argumente beton ca să-si justifice vitezomania ? Că lista e destul de scurtă … cei cu masini “serioase”, care cer viteză, unde-s ?

  20. Primele cauze care au provocat ieri coliziunea în lanţ s-au conturat însă: viteza prea mare cu care au condus şoferii pe o ceaţă groasă, care abia îi lăsa să vadă la 20 de metri.
    http://www.digi24.ro/stiri/actualitate/evenimente/primele-concluzii-si-sanctiuni-dupa-accidentul-de-pe-a2-606945

    Muriti, mă !

  21. Principala ipoteză este viteza neadaptată. Faptul că nu s-a păstrat distanţa de siguranţă faţă de maşina din faţă este un alt motiv pentru care s-a produs carambolul.
    http://www.digi24.ro/stiri/actualitate/evenimente/problemele-autostrazilor-din-romania-607778

    Dupa ce că aveti drumuri de cacat voi o mai si călcati … reteta perfectă …

    • Vlad, te rog, fa ceva cu baiatul asta, “canadianu'”. De ce ii permiti sa-si descarce frustrarile pe blogul tau personal si sa ne faca “popor de idioti”? Din 60 de comentarii, 25 sunt ale lui. E clar ca omul are niste probleme.

  22. @canadianu,
    Mai saltă și tu piciorul de pe pedala aia de accelerație a comentariilor. Că la cîtă ceață e pe aici riști să ne intri în fund.

  23. Observ ca toata lumea e judecator si are o opinie in ceea ce priveste accidentul. Nu voi scrie despre cine e vinovat. Scriu despre ceva ce simt ca a scapat din vedere:

    Accidentul s-a petrecut pe autostrada. Da… asfaltul ala cu separator de sens stransnic care a rezistat impact-ului.

    Cum ar arata acelasi accident pe DN1 – unde limita superioara de viteza e 100 km/h sau in localitati 70 km/h(doar ca paranteza, s-a votat legea cu cresterea vitezei maxime in localitati la 70km/h in toate localitatile?) sau pe drumul dintre Constanta si Mangalia unde nu exista separatoare de sens? cate masini de pe contrasens ar fi fost lovite de astea 29 -33 care s-au lovit pe autostrada? dar despre cati morti vor fi fost din moment ce la impact frontal forta de impact se insumeaza? si in loc de 70-100 km/h viteza in momentul impactului ar fi fost 140-200 km/h? Interesant nu? inca ne chinum cu masterplanuri de drumuri expres in loc sa facem o banala autostrada, pentru ca pentru statele civilizate autostrada a ajuns o constructie banala… Pentru ca vrand nevrand, buna sau rea, cu soferi indisciplinati sau prea prundenti autostrada a a salvat cel putin 30 de vieti…

  24. Ce cacat face asta cu camionul pe banda 2 ?
    http://i.imgur.com/H6xrBNjh.jpg

  25. Sau ãsta … Şi mai era şi în pantã … Daca eram oleaca mai forţos îl dadeam jos si-i futeam o mama de bataie …
    http://i.imgur.com/R8PqWMjh.jpg

  26. Frate, ce pumni in cap merita toti astia de pe banda a 3a …ia uitati ce gol e pe primele 2, de ce nu se duc acolo ?
    http://i.imgur.com/6ToiRGBh.jpg

  27. haaaa, canadianul e de fapt un bou de paznic! asa se explica ca comenteaza intruna.
    Du-te bah si pazeste parcarea acolo. Sper ca are 2-3 benzi

  28. http://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/cele-cinci-vini-ale-autoritatilor-in-accidentul-de-pe-a2-608160

    De fapt singurul si principalul vinovat e cel care a incetinit pe banda a 2a, rezervata doar cretinilor vitezomani indiferent de conditiile meteo …

  29. Şoferii din imagini au ignorat noile marcaje rutiere care arată că o bună bucată din bulevardul principal al oraşului nu mai este cu dublu sens, ci unic. Nici măcar poliţiştii nu şi-au dat seama de schimbare.
    http://www.digi24.ro/stiri/actualitate/social/video-strada-cu-sens-unic-capcana-pentru-soferii-din-constanta-609094

    Cu riscul de a ma repeta, popor de idioti. As fi postat si stirea cu cele 2 ore pe zi cat au intarziere mijloacele de transport in comun RATB din cauza cretinilor care parcheaza aiurea, dar inca n-au pus-o pe site.
    Astept cu nerabdare antreprenorii (e unul chiar in reportaj) sa-mi explice cum nu-si mai pot ei parca masinile in faţa buticurilor.
    ps : nu, nu le tin partea politistilor sau administratorilor de drumuri din Romania, sunt si ei romani si deci idioti a priori

  30. Astea-s de azi. Se pare cã canadienii nu cunosc legea aia care il excita atat de tare pe Cosmin
    http://m.imgur.com/SWM8GRO
    http://m.imgur.com/4MukGeM

  31. “Neadaptarea vitezei la carosabilul alunecos este cauza accidentelor produse miercuri dimineata pe Autostrada A2 Bucuresti – Constanta” – adica iar mergea unu prea incet pe banda 2, corect ?

  32. “soferul autoturismului care s-a ciocnit de microbuz, si care si-a pierdut viata in accident, circula cu 120 de kilometri la ora (viteza legala fiind de 50 km/ora), pe ceata densa si in conditii de carosabil umed, si a facut o depasire neregulamentara”

    Prostii, eu cred ca tot ala care mergea incet pe banda a 2a e de vina …

  33. În fiecare zi, cinci oameni mor pe şosele din România. Numai în ultima lună, în două accidente grave, şi-au pierdut viaţa şapte persoane, iar alte câteva zeci au fost rănite. După şase ani de declin, numărul accidentelor rutiere este în creştere, iar VITEZA E PRINTRE PRINCIPALELE CAUZE.
    http://www.digi24.ro/stiri/actualitate/evenimente/pretul-vitezei-cinci-morti-pe-zi-in-accidente-rutiere-616263

    Deci multa muie tuturor vitezomanilorc comentatori pe aici (antreprenori, posesori de masini bengoase, piloti de raliuri etc.). Sunteti un popor de cretini, that’s for sure.
    ps : Vlad, poti sa ma banezi pentru limbaj, I don’t give a single fuck

  34. “Se vrea mult prea mult, mult prea repede, nu se pune accentul pe a construi în timp, dar cu fundație sănătoasă. Cu toții vrem să facem bani, asta nu e nicio problemă. OK, dar nu cu orice preț și în timp. E mult mai sănătos atât la nivel financiar cât și la nivel psihologic, emoțional.”

    Nu pun link, va las placerea sa descoperiti de unde e acest citat, care se aplica perfect si antreprenorilor vitezomani gen costicamusulmanu 🙂

  35. In concluzie vorbim de culpe in lant ale soferilor si ale patronilor.
    http://m.stirileprotv.ro/lbin/mobile/index.php?article_id=3737893

    Eh, la tãţi ni-i greu şi ne zbatem încercãnd să avem un standard de viață mai sus de piciorul broaștei, dupã cum ne-a zis costicãmusulmanu … şoferi, patroni, antreprenori etc. … ce mare grozãvie cã nu se respectã normele de siguranţã sau viteza legalã … cine gândeşte pozitiv n-are de ce sã-i fie fricã, vorba lu’ taicã-miu.

  36. Lipsa locurilor de parcare este invocata de cele mai multe ori de soferii care parcheaza neregulamentar, insa de multe ori acestia vor sa parcheze fix in fata locului unde au treaba sau nu vor sa plateasca taxa de parcare, asa ca parcheaza unde apuca.
    http://m.hotnews.ro/stire/21429487

    La fel ca vitezomanii, şi cei care parcheazã unde vor îşi gãsesc întotdeauna scuze.

  37. Un articol dintr-un ziar local care sugereaza, TRAGEDIE, reducerea limitelor de viteza, pedepse mai mari pentru vitezomani si mai multe radare fixe. Eu v-am zis ca e plină Canada asta de comuniști, da’ voi nu vreti sa ma credeți…
    http://vancouversun.com/opinion/columnists/stephen-hume-want-lower-icbc-rates-drop-speed-limits-get-tough-on-lead-foot-drivers

  38. Eh, probabil si antreprenorii din acest video încearcã să aibă un standard de viață mai sus de piciorul broaștei …
    http://m.stirileprotv.ro/lbin/mobile/index.php?article_id=3738429
    Ca și Secureanu de la Malaxa, că tot a mai scos Tolontan un episod.

  39. Făcută azi dimineață din metrou. Ce caută nenorocitul ăla cu cisterna pe banda 3 ? Tz tz tz …
    http://imgur.com/J8P1Kch

  40. O sa comentez aici, ca mi-e lene sa dau telefon la radio 😛
    Stiti cat dureaza “scoala de soferi” (vorba vine, “scoala” poti s-o faci si cu bunicul pe Musatangul din 65 – exista scoli de soferi ca-n Romania, dar la ele apeleaza de obicei femeile 😀 ) la mine ? UN AN !!! Huoooooo, dictatura, comunism !!! 😛
    O sa dezvolt : sa zicem ca ai 16 ani si vrei sa conduci benveu’ lu’ tata. Te pui cu burta pe carte (carte care o primesti gratis de la guvern – comunisti, stiu 🙂 ) cu 2-3 luni (sau zile, in functie de cat de destept esti) inainte sa implinesti 16 ani, dupa care de ziua ta la prima ora te duci la centrul de testare, tragi un bon de ordine, cand iti vine randul te uiti intr-un dispozitiv si ii zici unui functionar ce vezi acolo (asta e “vizita medicala”), apoi te duci la un calculator si dai testul teoretic. Daca l-ai luat primesti pe loc permisul de “invatacel” (learner). Acest permis iti permite sa conduci atata timp cat ai in dreapta un posesor de permis full cu varsta peste 25 de ani.
    DUPA UN AN de cand ai luat acest permis ai voie sa dai testul pentru permis de incepator. Intri pe site la guvern, iti faci programare, te duci cu masina proprie si personala (sau imprumutata de la un prieten, ca mine) la centrul de testare, acolo un nene sau o tanti (deci nu politist, da ?) se suie in dreapta ta, te duce pe un traseu prin oras, dupa care daca ai trecut testul primesti o hartie scoasa la imprimanta cu care poti conduce pana iti vine permisul plasticat prin posta acasa. De-acum poti conduce singur, DAR n-ai voie sa ai in masina decat o singura persoana care nu ti-e ruda, iar BACul cu care poti conduce e 0 (pentru restul soferilor e 0.5 la mie) .
    DUPA 2 ANI de cand ai luat permisul de incepator, DACA n-ai accidente, amenzi etc. primesti prin posta permisul full, cu care poti conduce si cu cateva beri la bord 🙂
    Doua mari concluzii : majoritatea populatiei nu face “scoala de soferi”, iar examenul nu se da cu politisti. Stiu, stiu, mare diferenta fata de Romania nu prea e … :))))))))))))
    Intergul proces il gasiti aici http://www.icbc.com/driver-licensing/new-drivers/Pages/default.aspx

    • Ah, era sa uit, nu avem nici o conditie de absolvire a 10 clase sau alte “genialitati” de genul asta ca la voi … stii sa citesti pe calculator intrebarile de la testul teoretic ? Super, asta e tot …

    • Ia ziceti babaeti ce gandeste cineva strain cand vede la TV masuri gen camere video in masinile de examinare, minim 10 clase pentru a avea permis etc. ? Va zic io, in calitate de tradator de neam si tara : zice ca sunteti un popor de hoti si de corupti, caci masuri de genul asta se iau doar cand vrei sa combati furtul si coruptia … daca furtul si coruptia n-ar fi asa de generalizate poate n-ati avea nevoie de camere si nici sa dati examenul cu politisti (nu ca ei ar fi mai putin corupti decat niste simpli functionari publici care le-ar lua locul in cadrul acestui proces).
      Ah, dar sa va zic ce se intampla colea peste deal, in provincia vecina … daca aici la mine examenul se da cu un functionar guvernamental, in Alberta, cea mai redneca si “capitalista” provincie din Canada 🙂 , au externalizat si chestia asta … deci dai examenul cu un nene “privat”. Ia ziceti voi ce s-ar intampla in Romania daca s-ar aplica asa ceva … :)))))))))))
      Ah, si daca vreti sa stiti de ce in Canada functioneaza toate chestiile astea si avem mai putine accidente si victime ? Pentru ca POLITIA ISI FACE TREABA, inclusiv cu radare ascunse dupa picioare de pod, tufisuri etc. (Vlad, se aude ?) si daca incerci sa dai spaga si sa iei examenul pe naspa ai belit pula ( http://www.cbc.ca/news/canada/british-columbia/drivers-found-attempting-to-bribe-icbc-employees-1.2498308 )

    • rectificare la pasul 2 : “te duci cu masina proprie si personala (sau imprumutata de la un prieten, ca mine)” – n-ai cum sa te duci singur, pentru ca inca ai permis de invatacel, trebuie sa ai un sofer “adevarat” in dreapta in drum spre centrul de testare, dar daca ai luat testul poti sa pleci singur acasa 🙂

    • In caz ca vreti sa vedeti manualul pentru permis, il gasiti aici http://www.icbc.com/driver-licensing/driving-guides/Pages/Default.aspx
      Si, cu riscul de a ma repeta, puteti primi gratis o copie tiparita de la orice birou de permise. “Print copies are also available at any ICBC driver licensing office.​” Si cel pentru autoturisme, si cel pentru soferi “profesionisti” (C-ul din Romania sau cum naiba s-o fi chemand acum).

  41. In provincia Ontario sunt mai “răi” decât la mine, acolo trebuie să dai două examene practice ca să ai permis full.
    https://www.ontario.ca/page/get-g-drivers-licence-new-drivers#section-7
    Ah, era sa uit, acolo limita de viteză pe autostrada e 100km/h. Se pare că noi n-avem antreprenori ca costicamusulmanu … :)))))))

  42. 200$ amenda pentru ca nu ai respectat limita de 30km/h in dreptul parcului ? Tz tz tz …
    http://bc.ctvnews.ca/video?clipId=1015877

  43. In Canada detectoarele de radar sunt legale doar in 3 provincii din 13. Inclusiv la mine in BC, cu toate astea nici unul din prietenii mei cu masina (eu n-am, ca-s sarac si merg cu metroul, stiti doar 🙂 ) n-are. Niste fraieri …

    The easiest way to avoid speeding tickets is simple: remove the lead from your shoe.
    http://www.theglobeandmail.com/globe-drive/culture/accessories/radar-detectors-the-ticket-for-speeders-but-only-legal-in-some-provinces/article22574104/

  44. În goana sa pe Autostrada Bucureşti-Piteşti, şoferul teribilist se arată chiar deranjat de faptul că alţi participanţi la trafic îi stau în cale, doar pentru că ei conduc regulamentar.
    http://m.adevarul.ro/locale/targoviste/video-tanar-s-a-filmat-timp-zbura-autostrada-200-kmh-lasa-ba-vada-faca-masina-23-ani-1_586bae1e5ab6550cb80a6bfa

    Adică fix ca o grămadă de idioți care au comentat aici…