Aveți 2 minute să vorbim despre doamna și stăpâna noastră, staționarea pe zebră?

Să vorbim nițel despre staționarea în buza zebrei, stimați conducători auto și onorați polițiști.

Redacția mea este într-un complex de birouri din Pipera, chiar peste drum de DRPCIV – adică “la permise”, cum știe tot bucureșteanul.

Zi de zi, e aglomerație mare în zonă; vin și pleacă oameni, trece lumea strada fără întrerupere între clădirea oficială și toate birourile de peste drum, unde încă mai există dactilografe care “bat la mașină” fișe de înmatriculare, contracte și toate celelalte necesare pentru o tranzacție auto. După ora 8, rar mai găsești un loc de parcare în zonă.

Dar, când ajung eu la radio, adică pe la 6.30 dimineața, e liber cam peste tot. Locuri de parcare la discreție – și în parcarea oficială și foarte încăpătoare a DRPCIV, și pe marginea drumului (evident, în ciuda indicatoarelor care interzic staționarea, că p-alea le ignoră toată lumea, dintotdeauna).

Totuși, chiar dacă poți parca oriunde în zonă la ora aia, primul loc care se ocupă (aproape) în fiecare dimineață este cel care e chiar în buza trecerii de pietoni. Uite-așa (ignorați ora de pe ecran, nu-i setată corect).

Încă o dată, asta e aproape în fiecare dimineață.

Băi, nene. Eu înțeleg că vrei să lași mașina mai aproape de locul unde ai treabă, înțeleg că, în București, parchezi adesea cum poți, că n-ai încotro; nu-s absurd; totuși, cum naiba să pui mașina direct în zebră când ai sute de metri de locuri libere până acolo? De ce faci asta? Cum judeci? Înțelegi că maschezi trecerea d epietoni și pui în pericol oamenii?

După cum știm (sper) din Regulamentul Rutier, staționarea în acest fel nu este permisă:

Art. 142

Se interzice oprirea voluntară a vehiculelor:

e) pe trecerile pentru pietoni ori la mai puțin de 25 m înainte și înainte de acestea (sic!)” (sursa: DRPCIV)

Prevederea asta nu e respectată, cred, nicăieri în România. Este, cel mult, folosită abuziv de polițiști jmekeri care stau la pândă după mașinile care maschează zebra și-ți iau carnetul că nu l-ai văzut pe pietonul de pe banda întâi. “Păi da’ p-ăla, de ce-l lăsați să stea acolo? Domnule conducător auto, vă rog să aveți un comportament civilizat față de organ. Documentele.”

Pe de altă parte, evident că 25 de metri e prea mult și aberant, mai ales în orașe aglomerate. 25 de metri înseamnă 4-5 locuri de parcare pe-un sens. Nu-ți permiți să renunți la 4-5 locuri de parcare în București. Te omoară lumea, n-ai cum.

Dar, dacă prevederea asta este inaplicabilă, de ce nu cerem să fie modificată în ceva rezonabil și aplicabil? Acum, niciun polițist nu dă amendă pentru parcare în buza trecerii de pietoni pentru că ar însemna, aplicând corect regulamentul, să amendeze toate mașinile orpite cu 25 de metri înainte. De aceea, poliția închide ochii, șoferii maschează zebra, pietonii nu se văd când încep să traverseze iar șoferii riscă să-i omoare.

Dacă o distanță de 25 de metri e nerealistă, în regulă: s-o stabilim atunci de 5 metri și să aplice poliția legea, ca în orice țară civilizată.

Sincer, nu cred că merită să punem în pericol oameni doar pentru ca cineva să-și depoziteze temporar un obiect într-un loc.

38 comentarii Adaugă comentariu

  1. Vaaai de capul tau Vladeee… Cum poti sa zici ca 25m e prea mult? Cum sa fie 5m suficienti?
    Ia rezolva mataluta o problema de fizica clasa a 9-a.
    Vine masina cu 60km/h (50km/h legal + 10km/h pana sa iei amenda), in cati metri poti opri masina? Presupune ca se blocheaza rotile si oprirea se face prin frecare cauciuc asfalt. Cauta tu pe net coeficientul de frecare. Succes.
    Auzi ma, 5m … ca sa aiba unde parca buzistii
    Cauta

    Thumb up 3
    • Sa.ti mai dau un indiciu …. coeficientul ala de frecare trebuie sa fie cel mai mic …. adica distanta de 25m e si pentru ploaie, mazga, zapada, polei. Vaaaai de capu tau.

      Thumb up 0
    • Cred ca un ton mai civilizat ar rezolva mai mult, ar fi mai convingator.
      Da, si eu ii urasc pe cei care parcheaza pe trecerea de pietoni, iar pe cei care parcheaza in buza ei si mai mult, fiind si mai periculos ce fac. Cred ca ar fi una din primele masuri pe care le-as impune politistilor sa aplice codul rutier. Si nu, nu as fi de acord cu micsorarea distantei de 25. Primo: nu cred ca cei 20m suficienti, sa zicem, pentru maxim 3 masini, ar rezolva problema parcarilor din oras. Secundo: prefer sa am vizibilitatea in zona trecerilor de pietoni si sa nu trebuiasca sa incetinesti la 20-30 km/h (probabil ca micsorarea distantei va veni la pachet si cu semne de limitare a vitezei la toate trecerile), sa ai un trafic fluid daca nu traverseaza nimeni, dar sa ai timp sa franezi ok daca un sarac de pieton vrea sa traverseze.

      Thumb up 0
    • Da Octav, ai dreptate. Imi cer scuze Vlad pentru tonul de mai devreme.

      Thumb up 0
    • Nicio problema, se mai aprinde lumea :) Nu e ca si cum as decide eu ceva in aceasta privinta; eu doar provoc o discutie.

    • Ai citit si ai inteles nimic. Sigur ca 5m s-ar putea sa fie putin daca circulii cu 50 km/h intr-o zona intens circulata de pietoni, dar daca esti un sofer normal la cap intelegi sa decelerzi pana intr-o zona de siguranta…iar cei 5m sigur vor face diferenta in cazul asta (comparativ cu 0m).

      Thumb up 0
    • Tu crezi ca regulile / legile sunt facute pentru soferi normali la cap sau pentru toti soferii? Zebra nu e neaparat o zona intens circulata de pietoni.
      Aici deschis linkul pe care l-a dat Alin mai jos sa vezi daca iti ajung 5m sa franezi? 5m iti ajung daca franezi de la 10km/h. Si tot eu sunt ala care n-a inteles nimic.

      Thumb up 0
    • Cum explici atunci ca in ves , in orice oras, vezi pe stradute locuri de stationare/parcare relativ aproape de intersectii si treceri de pietoni? Nu cum se sta la noi… dar nici la 25m. O solutie pe care am vazut-o e sa iasa cu trotuarul 2 metrii cat latimea locurilor de paracare pana la linia partii carosabile.

      Thumb up 0
    • Am fost odata in Ulm si stateam pe o straduta pe care se circula in ambele sensuri. Parcarea se facea pe carosabil, nu era trotuarul destul de lat. In apropiere de coltul strazii era linie continua. Personal am vazut intr-o zi un angajat de la primarie care a pus amenzi in geam la 5 masini de pe acelasi sens. Socoteste si tu cam cati metri de linie continua era acolo. Trebuie sa tii cont ca in Germania se merge cu bicicleta pe trotuare si aia nu nu merg nici incet si nici se dau jos cand traverseaza strada.

      Thumb up 0
    • @Ciprian, bineinteles ca regulile/normele sunt facute pentru toti soferii, tocmai pentru a face viata mai sigura; iar acolo unde nu sunt respectate, se aplica legile prin diferitele institutii ale statului…tocmai pentru a penaliza, a educa si a forma soferi normali la cap.
      Acu’, daca traiesti in Bucuresti, unde nu exista soferi normali la cap, unde regulile nu sunt respectate, iar institutile sunt aproape inexistente, orice norma care sa asigure minimul de siguranta este adecvata…si cred ca asta a vrut si Vlad sa sugereze in articol.

      Thumb up 0
    • Limita aceea de 25 metri nu s-a stabilit pentru că ai putea frâna de la 50 km/h la 0 km/h, ci pentru că s-a considerat la un moment dat că este o distanță sigură pentru observa pietonul care se angajează în traversare.

      Thumb up 0
  2. Exista chiar si locuri de parcare amenajate la mai putin de 25 m de trecerea de pietoni . Ai crede ca 5m sunt de ajuns , dar daca circuli in oras cu 50km/h se pare ca nu .Vezi aici cu cat trebuie sa circuli https://politiarutiera.ro/forum/showthread.php?1573-Distanta-de-franare-in-functie-de-viteza
    Desigur cei 5m iti permit sa vezi daca e un piton in apropiere de trecere si sa franezi preventiv .

    Thumb up 1
  3. In Bucuresti nu mai exista efectiv politie! Este decat formal! In Bucuresti se trece in veselie pe rosu si nu pateste nimeni nimic. Au pus garduri la liniile de tramvai(care au ingreunat mai mult circulatia) si tot se merge pe ele(mai putin ce-i drept). Stai in oricare intersectie aglomerata 10 minute si ai sa vezi cel putin 10 incalcari ale codului rutier care s-ar lasa cu permisul suspendat(trecere pe rosu, incalcarea liniei continue, neacordare de prioritate pietonilor etc.) Daca ar fi cate un echipaj de politie (Sau instalat camere video)in fiecare intersectie mare si ar da amenzi si ar suspenda carnete, altfel ar fi traficul in mandra noastra capitala. Sau instalat camere video Simplu calcul matematic 300 de carnete pe zi*30 zile = 9000 de soferi/luna care stau pe tusa+impactul mental Nu mai vorbesc de alte infractiuni mai marunte dar la fel de enervante care ar aduce destui banuti la buget sa ne puna si noua macar niste dungi pe astfalt si niste treceri de pietoni marcate corect si vizibile

    Thumb up 13
  4. Daca ar fi dupa mine as pune pe fiecare stalp de statie de la refugiile pentru pietoni cate o camera cu filmare la miscare. As monitoriza partea din stanga refugiului, vede miscare camera se apuca si filmeaza sau fotografiaza si trimite pe mail/ftp, etc. Nici nu cred ca ar fi nevoie de prea multi angajati care sa trimita mai departe “felicitarile”.
    Dar am inteles ca nu prea e nimeni dornic sa investeasca in asa ceva pentru ca amenzile intra in bugetul localitatii unde isi are domiciliul cetateanul si nu in cel al localitatii unde a comis contraventia.

    Thumb up 1
  5. Buna ziua tuturor,

    sunt sibian, traiesc insa in vest. Prin intermediul web-ului ma interesez zilnic ceea ce se intampla in urbea mea si in tara. Raportat la SB, nu exista zi in care sa nu citesc cu privire la petrecerea cel putin al unui eveniment rutier cu victime, deseori pe trecerea de pietoni, prin neacordare de prioritate etc.
    Acum se poate discuta in contradictoriu cu privire la cauze, insa d.p.m.d.v. trecerea pe zebra este singura zona sigura a participantilor “per-pedes” in trafic, pentru a trece de pe o parte a strazii pe cealalalta.
    Acum in orice tara civilizata la care si Ro aspira sa devina de 30 de ani, cei din spatele volanului respecta in 99% din cazuri viteza de circulatie in interiorul localitatilor SI circula preventiv, decelerand in zonele respective permitand oamenilor sa treaca strada. De multe ori se opereste chiar daca persoana in cauza trece a facut primul pas pe zebra din stanga. E vorba de respect!!

    Daca traiesti intr-o localitate stii (in mare parte) unde sunt amplasate zebrele. Daca nu stii, iti folosesti ochii. Nu poti spune ca “ieri n-a fost zebra pe aceasta strada, n-am stiut ca exista”.

    De aceea consider ca respectul fata de fiecare cetatean participant in trafic trebuie sa stea la loc de cinste. Acest lucru coroborat cu aplicarea legii, buna proasta cum e, ajuta la restabilirea ordinii. Sunt 25m prea multi intr-un oras ca B? Probabil; insa atunci, cum spunea si Vlad, aduci propuneri de imbunatatire. Probabil 8-9m (lungimea a 2 masini) ar fi suficient. Initial se poate face marcajul doar in zone de interes major (scoli, gradinite, institutii publice). Test pe 6 luni, evaluat si extins sau dupa situatie ajustat …and again.

    Thumb up 3
  6. Buna, cred cei 5 metri ar fi suficineti daca s-ar respecta si cei 30km/h cu care ar trebui sa circule autovehiculele la trecerile de pietoni. Vad ca unii uita aceasta obligatie a conductorului auto si merg cu 50 km/h. Cred ca multi soferi, dupa obtinerea permisului, incep sa uite regulile de circulatie, nu mai vorbesc de faptul ca nu se informeaza de modificarile codului rutier, si nu isi mai amintesc anumite indicatoare sau prevederi legale (nu stiu unde au voie sa intoarca sau unde pot sau nu depasi). Bine, eu prefer sa cred ca este o problema de memorie si nu de rea-vointa sau incalcare intentionata a legii ;)

    Thumb up 4
  7. In cluj s-au plasat stalpisori la multe treceri de pietoni, cam 4m pe sensul de mers.
    Si sunt suficienti 4-5m pentru ca tu, ca sofer vezi pietonul pe marginea drumului de la 7-8m (n-am cum sa pun desene pe aici, dar ganditi-va la unghiul de vizualizare – problema de geometrie cu triunghiuri asemenea din clasele primare). Daca masina -obstacol e chiar in buza trecerii vezi pietonul cand si masina ta e buza trecerii.
    Si 7m sunt suficienti pentru oprire daca circuli cat de cat preventiv (de exemplu: mergi cu viteza legala si iei piciorul de pe acceleratie cand vezi presemnalizre trecere de pietoni si-l muti pe frana, fara sa franezi efectiv).
    Si problema mare e ca pe oamenii mari ii mai vezi peste capota masinilor parcate aiurea, dar ce te faci cu copii de 1.20 – 1.30m? Daca-i obligi sa astepte pana pot traversa in deplina siguranta – ii prinde majoratu’!

    Thumb up 5
  8. Din păcate cei mai mulți șoferi nu se gândesc la consecințele acțiunilor lor. Nici măcar așa zișii profesioniști, văd frecvent dube parcate fix înainte de trecere, chiar și lângă școli. De multe ori nici nu se mai vede semnul de trecere! Eu încetinesc foarte mult în astfel de situații (chiar sub 30), dar majoritatea șoferilor trec fără nicio grijă. Pe principiul ce nu se vede nu există.

    Bineînțeles că nici autoritățile nu sunt interesate de siguranța pietonilor, multe treceri sunt marcate prost: vopsea ștearsă, semne mascate de vegetație.

    Și cum s-a zis mai sus, 5 metri e prea puțin pentru a observa copiii de exemplu.

    Apropo de ignoranța șoferilor:
    https://razvanbb.ro/era-sa-lovesc-un-copil-pe-trecerea-de-pietoni/

    Thumb up 0
    • Hai sa facem un exercitiu.

      Premisa:
      Putem fi de acord ca zebra e un fel de cedeaza trecerea? Adica pietonul are prioritate, soferul trebuie sa incetineasca, daca trece cineva opreste, altfel trece. Pietonul ar trebui sa se asigure, dar nu e obligat. El are prioritate. L-ai atins pe trecere, esti vinovat.

      Sa trecem soferul nostru pe partea cealalta a baricadei:
      Soferul nostru de autoturism merge pe un drum cu prioritate care la un moment dat se intersecteaza cu un drum care are cedeaza trecerea. Din cauza unor obstacole (masini parcate, copaci, panouri, etc) cel care are cedeaza trecerea nu vede daca vine ceva sau nu. Si decide sa intre pe drum si faceti buf.
      Acum imaginati-va ca ala care intra de pe drumul fara prioritate si va taie calea ca nu avea cum sa va vada de obstacole e o masina de gunoi, un tir, o basculanta, un escavator.

      Thumb up 0
  9. La New York poti parca pana in buza trecerii de pietoni. Mi-a fost greu, uneori, sa intelegi, pentru ca atunci cand vii de pe o strada cu semn de stop, ti-e mai greu sa vezi masinile care vin. Numai ca oamenii fiind politicosi in traffic, nu bucuresteni semizei la volan, reduce viteza pina la stop, fac stop inainte de trecere, numeri 1,2,3 in gand, inaintezi, opresti din nou, te uiti in stanga-dreapta, treci.
    Vii de pe strada ingusta, cu sens unic si prioritate, si trebuie sa faci stanga sau dreapta, incetinesti pana la oprire, te uiti de pietoni cu grija pentru ca vederea iti va fi obstructionata si de stalpii parbrizului (este o campanie numita “Vision Zero”) si treci.
    Daca lumea ar fi civilizata si politicoasa in trafic, ar fi cu mult mai bine.
    O chestie care imi place aici si nu este in Romania: intersectia
    cu patru semne de stop. Regula prioritatii de dreapta nu tine in aceasta intersectie, care ajunge primul trece primul. Cum se poate? Facem contact vizual, daca ajungem in acelasi timp ne poftim politicos unul pe altul. Ar merge in Romania?

    Thumb up 0
    • “…oamenii,…reduc viteza….” Scuze pt greseala.

      Thumb up 0
    • Aia cu 4 semne stop merge la Cucuietii din deal unde circula o masina la 10 minute si probabilitatea sa vina doi deodata este foarte mica. Cum ar si sa pui 4 semne de stop la Iuliu maniu x Vasile Milea?

      Corespondentul de 4 stop-uri ar fi sensul giratoriu. Dar nici ala nu face fata la trafic foarte mare. Trebuie un rond cu raza fooaaarte mare sa fie cat de cat eficient in caz de trafic intens.

      Thumb up 0
    • Ciprian, merge la New York si nu merge la Bucuresti. Nu e vorba de artere principale, mari, ca sa fiu mai specific.
      Ce vroiam sa spun este ca daca esti politicos, prudent, ai cultura defensive driving, se pot evita mai multe accidente. Ia in calcul ca aici sunt vreo 9 milioane de oameni din diferite culturi, rase, cu diferite stiluri de condus influentate de regulile din diferite tari si se poate. Sunt si aici accidente, sunt si aici nebuni si marlani, dar se poate.
      Regulile se pot imbunatati si in Bucuresti daca se doreste. Trebuie mai multa educatie, legi care trebuie impuse, parcari etc.
      Consider ca civilizatia se schimba prin legi draconice. Intai faci sa fie pedepsele mai aspre, lumea se schimba, apoi mai inmoi legile.
      Amenzile pe care le-am tot luat m-au schimbat. Eram si eu un zmeu pana sa inteleg.

      Thumb up 0
  10. Alt scurt video despre VISION ZERO:
    https://youtu.be/nCvfPUnpaww.

    Thumb up 0
  11. Am reclamat o situatie asemanatoare, intalnita zilnic in Ploiesti. Mai intai IPJ mi-a dat cu flit, cum ca ei fac si dreg, dar nu vad eu. Apoi am facut adresa la Minister. Mi-a venit raspuns ceva gen nu dom’ne echipajele sunt la datorie. Evident, la trecerea respectiva chiar daca ai verde ca pieton, tot trebuie sa te asiguri, ca altfel risti sa nu mai ajungi acasa. Apoi au pus pe un agent sa ma roage sa ma duc sa stam de vorba, la politie, unde mi-a explicat ca ei la rutiera sunt doar 4, si ca trebuie sa mearga la evenimente grave si la nu stiu cate zeci de localitati de pe langa Ploiesti. Si totusi, ca sa fie acoperiti, in saptamanile de dupa au iesit in oras (dupa ani de zile), si au inceput sa dea amenzi pentru parcat neregulamentar, si au inceput sa dispara randuri intregi de masini, parcate pe prima banda.
    Bine, sunt convins ca si asta e de fatada, iar problema e departe de a fi rezolvata, dar voi sta pe capul lor pana se vede ceva semnificativ schimbat in bine.

    Intre timp ma lupt si cu municipalitatea sa-i fac sa ridice masinile abandonate, si cele care nu mai au ITP si RCA de cel putin 2 ani de zile. Merge foarte greu, cu timp pierdut, cu minciuni, cu scuze, dar se misca una-alta. Adrese, petitii, audiente. Am vrut sa iau legatura si cu presa, dar nu merge, pentru ca eu vreau sa raman anonim. Banuiesc pe cei de la primarie ca au dat numele meu unuia cu greutate din oras, impotriva caruia am facut multe reclamatii, dar ala nu poate face nimic, atata timp cat datele mele au fost transmise unor institutii obligate prin lege sa nu divulge datele personale. Adica daca ala se ia de mine, voi sti de unde are numele meu, si atunci e de rau. Cam asta e.

    Thumb up 5
    • Momentan am de-a face cu avocatul poporului local. Am fost avertizat ca e tot de-al lor, dar am vrut sa verific personal.

      Thumb up 0
    • My 2 cents … Daca cineva plateste impozit pentru masina, n-ai voie sa te atingi de ea, are voie sa stea parcata pe strada regulamentar. Daca nu are ITP sau RCA, nu are voie sa se deplaseze. Poate mi-am luat 2 ani sabatici de la condus si vreau sa vad cum e cu autobuzul. Parcari mai multe facem? Obligam toate constructiile noi sa aibe parcari subterane?

      Thumb up 0
    • Ciprian, masina ai voie sa o lasi pe domeniul public atata timp cat dovedesti ca o folosesti ca si masina. Cand renunti sa-i mai faci ITP si RCA reiese ca nu o mai folosesti ca si masina, deci nu o mai poti lasa pe domeniul public. Este legea 421/2002, clarificata printr-o decizie CCR din 2015.

      Thumb up 0
  12. #32

    Vlad, ne-ai cerut 2 minute, ti-am acordat mai multe (cu tot cu comentarii). Din pacate, le-am piedut cu discutii sterile. E o tara a noastra de a discuta legile, in loc de a le aplica ( poate e mai bine 17/13.67/11/3.1415m in loc de 25m, poate e mai bine ca pietonii sa circule in zilele pare si masinile in zilele impare, poate ca cei nascuti pe partea stanga a strazii ar trebui sa ramana naibii acolo toata viata, sa nu ii mai incurce pe cei de pe partea dreapta etc.). Nu e nimic complicat in a avea o viata mai buna intr-o tara mai buna: iti trebuie legi corecte care sa fie aplicate corect, tutulor. E un adevar simplu, care trebuie rostit cu glas tare, ca sa auda si cei cu WC-ul in curtea civilizatiei umane.

    Thumb up 0
    • Nu stiu ce ti se pare steril la ce se discuta…asta e si ideea, sa dezbatem (mai pe subiect, mai pe langa) cum functioneaza regulie astazi si cum ar putea fi respectate/adaptate. Te-ai gandit oare ca legile, asa cum sunt ele defenite acum, nu mai functioneaza in orasul in care traim si ar trebui schimbate?
      Ca tine sunt multi in traficul din Bucuresti: stiu ca sunt legi, stiu ca trebuie respectate (de preferat de altii, nu de ei), dar pana sa le faca cineva ceva ei fac legea in trafic.

      Thumb up 0
  13. Parerea mea e ca soferul care parcheaza in buza trecerii (si in alte cazuri de oprirea interzisa), risca mult. Un risc e refuzul despagubirii de catre societatile de asigurare si alt risc e ca un avocat bun al soferului care accidenteaza un pieton pe trecere probabil ar putea sa-l cheme in judecata pe cel care a parcat neregulamentar in calitate de co-faptas.

    Thumb up 1
  14. În Constanța am văzut că au început să pună separatoare de sens în zonele adiacente trecerilor de pietoni, unde nu ai voie să parchezi. Inițial zonele erau marcate, dar cum mulți parcau peste marcajul hașurat, s-au pus separatoare. Ca aici:
    https://www.cugetliber.ro/stiri-social-separatoare-de-sens-montate-inainte-si-dupa-trecerile-de-pietoni-din-constanta-368399

    O inițiativă foarte bună, zic eu, ca șofer (oricum încetinesc înainte de trecerea de pietoni, dar dacă e o mașină parcată până în buza trecerii n-am șanse să văd ceva decât când ajung foarte aproape).

    Thumb up 1
  15. În Constanța am văzut că au început să pună separatoare de sens în zonele adiacente trecerilor de pietoni, unde nu ai voie să parchezi. Inițial zonele erau marcate, dar cum mulți parcau peste marcajul hașurat, s-au pus separatoare. Ca aici:
    https://www.cugetliber.ro/stiri-social-separatoare-de-sens-montate-inainte-si-dupa-trecerile-de-pietoni-din-constanta-368399

    O inițiativă foarte bună, zic eu, ca șofer (oricum încetinesc înainte de trecerea de pietoni, dar dacă e o mașină parcată până în buza trecerii n-am șanse să văd ceva decât când ajung foarte aproape).

    Thumb up 1
  16. Cred ca solutia e sa sunam la rutiera si sa raportam ca X a parcat pe trecerea de pietoni sau obstructioneaza vederea trecerii de petoni

    Thumb up 0

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.
Acest blog folosește serviciul Gravatar pentru afișarea pozei de profil a comentatorilor. Pentru setarea unui avatar, accesați acest link.