BMW M4: am pilotat bestia

IMG_3478

Am pilotat-o, nu şofat-o, pe circuitul de curse Red Bull Ring din Spielberg, Austria. O zi întreagă de călărit bestia în probe de viteză, acceleraţie-blană şi frâne-n podea, viraje la limită, drifting, manevre de evitare la peste 100 km/h. Te dor mâinile, transpiri şi vezi cruciş după o experienţă ca asta – BMW Driving Experience, adică. E ceva mai mult decât doar “să te dai pe circuit”, pentru că eşti învăţăcelul unui instructor (neamţ!) care te ia de la tehnici de bază – cum să te-mpingi în volan ca să virezi, cum să te-aşezi în scaun ca să ai eficienţă maximă la frânare, cum să intri în curbe şi cum să ieşi – şi te ceartă, te-ndrumă şi te examinează ore-n şir pe pistă în timp ce-nveţi să struneşti 425 CP şi cele 3,9 secunde de la 0 la 100 km/h.

Cum sună motorul ăsta? Ia ascultă aici:

Fascinant e şi cum se transmite toată puterea asta la sol: prin intermediul a 4 suprafeţe nu mai mari de-un lat de palmă. Importanţa crucială a pneurilor pentru orice maşină, nu doar pentru o super-maşină sport, e ignorată de majoritatea şoferilor. Poţi avea cel mai tare motor din lume, super-sisteme de siguranţă şi tehnici perfecte de pilotaj, dar dacă ai cauciucuri uzate, proaste, dezumflate, strâmbe, atunci nimic din ce e aşezat pe ele nu mai face doi bani. Maşinile pe cale le-am pilotat la BMW Driving Experience erau echipate cu Bridgestone (pentru al şaselea an la rând) – de altfel, Bridgestone e în mare formă când vine vorba de colaborarea cu BMW, pentru că a devenit furnizorul exclusiv al modelului i8 şi partener exclusiv de dezvoltare pentru modelul i3, cât şi furnizorul exclusiv pentru toate vehiculele de siguranţă BMW din Moto GP.

În maşina pe care am primit-o pentru ziua de BMW Driving Experience mi-au instalat două camere video – una frontală, spre traseu, şi una în interior, spre mine şi spre blondina co-pilot :-) Date de la diverşi senzori au fost adăugate imaginilor înregistrate de-a lungul zilei. În montajul de mai jos se vede şoferul (cu diverse reacţii, mno), traseul, dar şi vitezometrul şi două indicaţii de acceleraţii: cea laterală şi cea longitudinală. Sunt cifre care explică grimasele din viraje, când te-mpingi cu toată puterea în scaun şi-n volan ca să menţii controlul maşinii.

Maşina, o bijuterie (scumpă, fireşte, ca orice bijuterie):

12 comentarii Adaugă comentariu

  1. Esti praf! Ca pilot, drsigur :)
    Trebuia sa ai costum complet: manusi, pantofi, costum, cagula, casca, asa ar fi fost profi din partea lor.
    P.S. Motorul suna demential :)

    Thumb up 0
  2. Beton! Bestia a fost putin cam naravasa, dar nici daca se lasa prea usor nu e bine. :-)

    Thumb up 0
  3. Ce am mai ras, unde vrei sa te duci….. acoloo

    Thumb up 0
  4. Bo$$, c’mon! Masina aia se piloteaza doar cu o mana, pusa fix la ora 12. Cealalta se tine nonstop pe papushik speriata.
    P.S. Inainte, v-au aratat avizele de NOx? Stiam eu.

    Thumb up 0
  5. Spa-Francorchamps, sweet!

    Thumb up 0
  6. suntem invidiosi pe tine..felicitari pt experienta minunata!

    Thumb up 0
  7. 001. Petreanu. Vlad Petreanu.

    Thumb up 0
  8. Simt ca ma apuca invidia. Super tare frate.

    Thumb up 0
  9. Frumoasa masina, felicitari.

    Thumb up 0