Poliţistul-motard care a murit marţi seară în Bucureşti făcea parte din coloana oficială a ministrului de Interne (şi vicepremier) Gabriel Oprea, susţin surse judiciare din anchetă, citate de ziarul Adevărul (sursa). De asemenea, Digi 24 precizează că motardul era „în coloană oficială” (sursa).
Agentul, care avea 28 de ani, s-a prăbuşit într-o groapă de pe bulevardul Ştirbey Vodă şi şi-a pierdut viaţa. Vremea era câinoasă, ploua de ore în şir în Bucureşti iar şoseaua era udă. Deşi martorii au spus că motardul făcea parte dintr-o coloană oficială când s-a produs accidentul, purtătorul de cuvânt al Poliţiei Capitalei a declarat imediat după accident că agentul Bogdan Cosmin Gigina era într-o misiune de fluidizare a traficului.
Într-o postare pe Facebook, vizibilă doar pentru prieteni, naşa agentului mort l-a acuzat pe ministru că poartă responsabilitatea tragediei. O altă persoană comentează: „ruşine unor colegi şi purtătorului de cuvânt care au vrut să muşamalizeze din primele minute graba ministrului de interne de la restaurant-acasă, ruşine!”
Acesta este un moment important. Ne trebuie adevărul! Vrem să ştim:
1. Dacă agentul Bogdan Cosmin Gigina era sau nu în escorta unei coloane oficiale;
2. Dacă această escortă s-a făcut conform legii. Ministrul Gabriel Oprea nu avea dreptul la coloană oficială decât dacă era un caz de urgenţă. Care era urgenţa ministrului Oprea, care a dus la moartea unui om?
3. Dacă nu era în escortă, cine şi de ce a dat ordin unui motard să iasă pe ploaie, noaptea, în trafic? În Bucureşti ploua de ore bune. Nu există proceduri în această privinţă?
Cei care au văzut ce s-a întâmplat şi cei care ştiu adevărul despre acest caz trebuie să vorbească!
UPDATE: Euractiv.ro invocă 4 surse care susţin că era vorba despre escorta ministrului Oprea.
UPDATE 2: La Digi 24, liderul sindicatului poliţiştilor, D-tru Coarnă, a declarat că poliţistul mort deschidea coloana ministrului Oprea.
Acum e momentul să vedem în acţiune solidaritatea motocicliştilor.
45 comentarii Adaugă comentariu
Cum era cu moto-salvarea?
Omul era la datorie, pentru asta este platit, nu i a cerut nimeni sa mearga pe sarma. Si ma indoiesc ca era „coloana”, de multe ori cei de la circulatie sunt solicitati sa fluidizeze traficul pe directia de mers a unor persoane din administratie, pentru asta se folosesc agentii din teren sau motocicletele.
Sunt zeci de gropane de gen sapate si lasate cu zilele cu vagi semnalizari, gen o panglica galbena, nu e deloc prima sau ultima, s-a sesizat careva, au controlat, au impartit amenzi? Nope.
Acum, cand moare cineva precis se gaseste timp de investigat.
dacă era o coloană oficială organizată în afara legii, nu era la datorie şi vinovaţii trebuie să plătească. Nu mai scuza un abuz, dacă a existat.
dintre membrii guvernului, doar prim ministrul are escorta si antemergator de la rutier prin lege permanent.restul , doar in situatii speciale. MErsul al crasma nu e situatie speciala. folosirea politiei rutiere in itneres personal e abuz in functie. CU conseciente mortale.
PArchetul Militar? felicitari pentru text
Plus, referitor la „groapă de pe bulevardul Ştirbey Vodă”, autoritatile locale trebuie date in judecata pentru ‘criminal negligence’. Poate nu e evident in Romania, dar asta ar fi un no-brainer intr-o tara normala.
Daca 5% din toate gropile aflate in Romania ar fi fost semanalizate precum groapa aia, s-ar reduce numarul accidentelor la jumatate.
Da, pe afara ti se pun semafoare cu atentionari luminoase intermitente.
Insa totusi pentru nivelul nostru groapa aia a fost semnalizata bine.
Daca ala a fost prost ce putem sa facem noi pentru a-i salava viata?
Pe prosti n-ai cum sa-i protejezi nici macar de ei insisi.
bai lache pansat, pentru o gluma de om ca tine aia e groapa bine semnalizata. noaptea, pe ploaie, in viteza fix ma_ta vede gardurile alea. mare prost. bag mana-n-foc ca daca dau un search pe youtbe te gasesc la bike and car fails 2016. ai vazut si tu un screenshot de pe facebook cu locu cu pricina si te-ai trezit sa-ti dai cu parerea. prost e creierul care te-a facut sa tastezi comentariul asta de doi bani. si mai te dai si bun la statisica. „pe-afara”, „nivelul nostru”, folosirea unei constructii lingvistice prin care te incluzi intr-o majoritate, prin care esti social acceptat, in mediocritatea ta, pentru care iti sunt justificate ineptiile de dinainte, cu o concluzie rupta din povestile lui creanga pentru copii, demna de a fi inclusa intr-o culegere de aforisme si cugetari mioritice.
pun pariu ca asculti muzica buna, muzica veche, muzica rock.
pentru tine ala e prost ca a murit, nu criminal din culpa neavenitul ala care a pus mana pe mai mult decat poate sa duca, atat intelectual cat si financiar sau inaptii redusi mintal si fara nici o educatie si simt al comunitatii care se ocupa de adminstratia drumurilor. esti tu mare b0$$ cu motocicleta ta prin trafic, pun pariu, ca te te dai tare si umbli printre benzi (poate si pe trotuare) SI N_AI PATIT_O NICIODATA ca esti mare shofer.
esti prostul satului, iti zic eu.
Frate lup sunt sigur ca individul nu s-a apropiat de o motocicleta la mai putin de un metru.Altfel nu cred ca ar fi avut tupeul sa debiteze asa ceva .Sau e pltit de cineva,ori si mai sigur e un apropiat al porcusorului.Astia trebuiesc injurati bine,sau si mai corect prinsi pe strada si faultati.Tare de tot.Parerea mea.O seara buna iti doresc.Cu respect,Lupul Sur
Băi Cosmine, citesc de cățiva ani ce comentezi pe aici, sã-mi fut una… începi să aduci în stil cu ăia ce postează în GSP. Tu ești o comoară frate, te pricepi la toate, faci silogisme între articole…ce mai!
Am impresia că ți se trage de la abuzul ăla de bere la care te supui seara în pub cu amicii!
Agent sef adjunct, la 28 de ani, dupa 8 ani de serviciu? Mi se pare fortat. Asta inseamna ca pana la 35 de ani, sa parcurga toate gradele unui agent de politie… La cum e construit sistemul, pe servilism, e f posibil sa fi fost la cheremul cuiva cu functie mare. Al doilea aspect este ca, din cate stiu, pol rutiera are atrbutii in amendarea constructorilor care nu rrspecta standardele si incalca normele de siguranta rutiera. Alt fenomen care nu se intampla, protejand marii constructori.
Unde dai si unde crapa. Si da, poate avea toate gradele astea in 8 ani. Doi. Politia Rutiera poate restrange circulatia sau inchide- devia traficul pe o strada unde se efectueaya lucrari in carosabil. De amendat, amendeaza primaria. Daca vreti sa comentati doar de dragul de a comenta…
Ai perfectă dreptate.
Însă ar fi interesant de aflat câte amenzi a dat poliția rutieră administratorilor drumurilor din București sau executanților lucrărilor în ultimele 10 luni.
Nu e un argument pentru moartea unui om dar ,ca de obicei, e nevoie să moară cineva ca să își facă treaba Poliția.
Sunt de acord cu tine că şantierele trebuie semnalizate mult mai evident – lumini intermitente, avertizare din timp etc. În SUA ar fi plătit nişte despăgubiri colosale dacă n-ar fi respectat reglementările de semnalizare – dar, în SUA, dacă un oficial ar fi abuzat de funcţie ca să ia un poliţist la escortă iar ăla ar fi murit, cred că ajungea şi la bulău. Oricum îşi termina cariera politică forever.
Politistul deschidea „coloana” lui Oprea, care venea de la cârciumă. Oprea a vazut accidentul, a trecut pe langa el, dar NU a oprit. Din cauza ploii si a proastei semnalizari, nimic luminat sau luminiscent, nu a vazut groapa, a cazut si-a murit instantaneu. Tatal politistului decedat e tot politist.
Teoretic politistii pe motociclete de la rutiera care insotesc coloanele oficiale legale (presedinte, prim ministru, presedinti Senat si CD) au uniforme si inscriptii diferite pe motoare, fata de politistii pe motocicleta care dirijeaza traficul sau dau amenzi. Am vazut de nenumarate ori in Piata Victoriei cand vine sau trebuie sa plece coloana PM, antemergatorii care dau ture in rondurile alea 2 de la Victoriei arata diferit fata de politistii pe moto care stau si dirijeaza circulatia. Si tot teoretic cred ca nu orice politist pe motocicleta poate insoti o coloana oficiala, pentru ca sunt niste proceduri specifice si nu cred ca toti politistii pe motocicleta le stiu. Acum fiind coloana oficiala, ” neoficiala” ( Oprea nu are dreptul legal la insotitor) este posibil ca politistul sa fi fost chemat sa insoteasca masina ministrului ca sa se simta si Oprea bine. Trebuie vazut ce fel de uniforma avea si ce motocicleta ( ca sa ne dam seama daca era unul din insotitorii uzuali ai coloanelor oficiale) sau daca a fost solicitat ocazional. In acest caz vina este a celui care i-a dat ordinul sa-l insoteasca pe Oprea si cu atat mai grav ca era noapte si ploua ( exclusa incadrarea la omor din culpa) . Participarea la coloane oficiale implica antrenament special si nu orice politist poate insoti o coloana oficiala. trebuie sa stii cum sa mergi in tandem cu coloana, ce distante trebuie sa mentii, ce viteza, ce manevre sunt permise in anumite situatii, s.a.m.d. Oprea s-o fi oprit sa vada ce s-a intamplat cu colegul lui cazut in groapa? Sau a fugit ca un las?
Dar cat de legală este insotirea echipei nationale de fotbal de la Mogosoaia la Arena cu motociclete (doua) si cu blocarea traficului pe CB care si asa e foarte aglomerată?
„Acum e momentul să vedem în acţiune solidaritatea motocicliştilor.” A tuturor polițiștilor, mai degrabă.
Inclusiv.
„Acum e momentul să vedem în acţiune solidaritatea motocicliştilor.”
Vlad, (sunt motociclist din 2005) acest ‘indemn’ nu cred ca ar trebui adresat doar motociclistilor.
Eu cred ca pentru aceasta situatie ar trebui sa vedem/asteptam solidaritatea tuturor romanilor care doresc sa pedepseasca jigodiile care se fac responsabile.
Mult mai utila ar fi o actiune de incurajare a tututor conationalilor sa iasa in strada si sa protesteze astfel de situatii. Trebuie sa iesim in strada si sa punem presiune pe ei (sefi de politie, ministri, directori, etc), astfel incat sa se simta responsabili pentru fiecare decizie pe care o iau, pentru fiecare hartie pe care o semneaza, pentru fiecare moto politist pe care il trimit sa escorteze un analfabet plagiator.
Si e un motiv bun sa ii spunem la revedere domnului Oprea. In cel mai jenant mod ieșirea in decor
Din aceleași motive pentru care Ioana Tăriceanu își ducea copilul la școală pe vremea când „alde” ex-soțul său era premier (conform unui foto-reportaj EVZ din acea vreme).
Dumnezeu sa-l ierte pe bietul baiat. Dar eu io stiam ca alora care dau in gropi nu le zice „motard” (cuvant frantuzesc inexistent in dictionarele limbii romane), ci „retard” (in sensul argotic/familiar din engleza, ati vazut si dv. filme. Coloana „oficiala”, deschizator de drum – nu trebuia sa deschida in primul rand ochii?
Si daca nu era el, sa cada (in groapa) la datorie, si se ducea p…ii de suflet enteresul national? Ma cutremur cand ma gandesc ce mahmur as fi fost a doua zi dimineata, dupa cheful monstruos cu aceasta ocazie. Multumesc, politistule… bine, motard sa fie, cum zice Petreanu – mi-ai salvat niste ficat.
Daca aici iti spargi capul sau rupi piciorul intr-o groapa de pe drum (si nu vorbesc de mes motorizat, desi efectul e acelasi) automat dai in judecata primaria sau responsabilul cu drumul/aleea/trotuarul acela si foarte probabil sa primesti daune de sute de mii de dolari, uneori chiar milion.
Asa ca sansele sa vezi gropane nereparate sau nesemnalizate sunt absolut minime…
multe din trotuare sunt turnate in sectuni de beton, care se mai lasa una fata de alta. Primaria are masini specializate cate „polizeaza” si ajusteaza marginile ridicate s fie la acelasi nivel pentru a evita litigiile.
Probabil este in extremis…
Ma intreb daca a dat cineva vreodata in judecata primaria pentru asa ceva.
În fiecare dimineață la Pod Operă se văd pregătiți polițiștii care îl preiau pe Dl Oprea..trebuie făcută dreptate
Oare asta sa fie motivul pentru care a fost asa grăbit Oprea sa il avanseze in grad post-mortem. A simtit ca ii bazaie musca in jurul capului si nu gaseste caciula?
Pana la urma băiatul nu a facut nimic eroic, care sa justifice o avansare.
Trec zilnic pe acolo, gropile au fost semnalizate destul de vizibil, mai interesant mi se pare faptul ca cei care au facut groapa au lasat-o neastupata cateva zile si dupa eveniment au reusit sa termine lucrarile si sa astupe toate gropile (sunt 3 sau 4 la rand acolo) intr-o singura zi. Aseara lucrau la lumina reflectoarelor ca sa puna asfaltul si de dimineata nici nu s emai cunoastea ca a fost lucrare acolo. Nu ar fi trebuit sa munceasca la fel si fara sa se intample nenorocirea asta… indiferent de a cui a fost vina?
Tragic ce s-a intamplat. Oricum ar trebui o reactie sustinuta a societatii civile pentru ca cei vinovati sa isi asume evenimentul si sa suporte rigorile legii.
La cite coloane „oficiale” am vazut in ultima vreme si la cit de mare e graba unora o sa vedem in curand si pietoni ce traverseaza legal calcati de aceste „coloane”. Se pare ca unii sunt mai presus de lege si dicteaza ordine si nimeni din Politie nu are suficienta forta sa zica NU. „Sefu’, nu putem sa iti asiguram coloana ca nu ai dreptul la asta!” Cine ar fi zis asta miine era schimbat…
Asta pentru ca am luat in brate sintagma: Lasa ma ca merge si asa…
nu va mai luati de dl Oprea. daca va afla…..nu va fi bine de voi! nu sunteti pe camp aicisa! dl Oprea face tot ce e mai bine pentru tara si popor! cinste lui! moarte dusmanior! Oprea presedinte! ….in curand!
Bai esti prost?
dispari ma, curva de om
Sute de motociclisti ne confruntam zilnic cu gropile din Bucuresti, ca sa nu mai vorbim de trafic. Pe vreme buna, dar si pe vreme rea, pe timpul zilei, dar si noaptea. Omul ala a murit pentru ca primarii sunt alesi ca sa aiba cine sa faca spagi si sa fure (nu ca sa nu mai avem gropi in oras), nu pentru ca era in coloana oficiala etc. Daca iti alegi sa fii motociclist, esti apt sa conduci pe orice vreme. Subliniez: ORICE vreme! Daca nu era vorba de cacatul ala de Oprea, mai ziceau ziarele ceva? Dar daca nu era un tanar politist?
De acord cu tine, dar aici intervine un ordin dat de sefi. motociclistii decid ei daca vor sa iasa pe traseu, nu sunt fortati in niciun fel. Daca tu stii ca mergi brici pe motor poti iesi pe ploaie. Daca nu ai chef sa te ploua, nu iesi. Aici s+a dat ordin sa iasa.
Un om de onoare si-ar da demisia intr-un asemenea caz.Gabriel Oprea -onoare =doua notiuni paralele.Dumnezeu sa-l odihneasca pe agentul decedat!
Ceri onoare de la un plagiator? Interesant.
Gropile au fost astupate in graba, noaptea pe furis. Daca asta nu e incercare de musamalizare atunci nu stiu ce e.
http://i.imgur.com/3vRelpA.jpg
eu cred ca politistilor ar trebui sa le dea de gandit treaba asta … daca si pe voi va arunca ca pe niste carpe murdare ..noi ce sa mai zicem . Vedeti cum sariti sa-i aparati in cazul unei revolutii 🙂 … cam atat.
In cursul intregii zile de marti, traseul Piata Operei – Stirbei-Buzesti-Piata Victoria -Piata Charles de Gaulle a fost plinechipaje de politie- practic la fiecare intersectie – si asta incepand e la ora 7.30 dimineata.
Tot ca o constatare, traficul a fost infiorator, in special dupa orele pranzului, dar nu cred ca doar datorita ploii.
Aici se vede servilismul societatii romanesti. Un cretin de politician care abuzeaza de functie, niste politisti grabiti sa-i slujeasca( in detrimentul contribuabulului care-i asigura salariul) si alti politisti care-si apara fundul cu lasitate( negindindu-se ca ei ar putea fi urmatorii).Se vb, pe buna dreptate, de abuzul cretinului de Oprea dar f putin de lasitatea colegilor politisti. Cica isi apara functia, piinea pusa pe masa.Pe bune? Adica ei nu au sindicat care sa-i reprezinte, nu se pot constitui intr-o masa de oameni care sa ceara dreptatea ptr colegul lor, nu exista CEDO ? Mentalitati de lasi si pupincuristi pornind de la clasa politica si transmisa pina la cea mai mica celula din soc. romaneasca.Pina nu o sa ne aparam drepturile stirile astea o sa devina din ce in ce mai dese. RUSINE POLITIEI(niste ipocriti plingaciosi care o sa apara la inmormintarea celui fata de care au o datorie morala neplatita)
Sa vedem care a fost situatia deosebita si care a impus deplasarea de urgenta a ministrului Oprea. E singurul caz in care avea voie sa plece insostit de coloana oficiala: http://consilierjuridic.com/346/conditii-legale-pentru-ca-un-ministru-sa-beneficieze-de-coloana-oficiala.html
Bine, in purul stil romanesc, legea nu distinge clar ce inseamna situatie deosebita…
Numai pentru faptul ca „interesul national ” folosea escorta pentru deplasari trebuie sa isi prezinte DEMISIA !
Păi, nu era mai bine să fi căzut în groapă și să-și fi rupt noada, scroafa care pretinde că e prof. univ., dr., general, wc-primuistru, muistru de interne „și ect”., cocoțată în „…mașina cu semafor”?
Lucrez langa soseaua Kiseleef, si aproape ca nu e zi sa nu prind cate o delegatie din asta oficiala cand ies in pauza de pranz. Probabil ca acest gen de delegatii sunt cu zecile sau cu sutele in tot Bucurestiul in fiecare zi. Ar fi interesant daca presa ar putea obtine o statistica cu aceste delegatii de la organele abilitate si investigat daca se fac sau nu abuzuri
Proasta-i si lumea care se dau la o parte sa-i faca loc astuia mai ales cand e pe contrasens! Sau cand se duc la munte si depasesc asa pe toti fraierii ce merg in coloana, tot pe contrasens… Mmmm, cum de nu ma nimeresc eu odata sa vin dinspre Brasov si sa ma opreasca pe mine aia care vin dinspre Bucuresti cu girofarele, Pai las antemergatorii sa treaca si la prima masina neagra am si blocat-o! Arata si mie ca e vizita oficiala unde te duci! Dar lumea la noi e atat de naiva…
Eu vad ca se ignora multiplele precizari ale liderului sindical cum ca deplasarea coloanei oficiale se face cu viteze de peste 100 km/h.
De ce nu sesizeaza nimeni faptul ca aceasta viteza nu este una legala? Eu nu imi aduc aminte sa fie articol in codul rutier care sa permita coloanei oficiale deplasarea cu alta viteza decat cea legala pe acel tronson de drum.
Ce nu inteleg eu este urmatorul aspect, trecand peste toate cauzele care au dus la aceasta tragedie: nesemnalizarea gropii, vreme rea, coloana sau necoloana oficiala etc…, colegii acestui tanar polistist de ce au plecat si l-au lasat acolo in groapa. Putea sa fie si mama lui Oprea in masina coloana trebuia sa se opreasca, iar daca don’gheneral nu putea sa asteptea sa vada ce s-a intamplat putea sa o ia pe jos.
Totusi trebuie sa avem in vedere ca viata unui om este mai presus de orice decat un ministru.