­čÄž Dar tov. Dragnea c├ót profit externalizeaz─â?

Prim ministrul Rom├óniei este un bol╚Öevic. Nici m─âcar un comunist de Mileniul III, precum comuni╚Ötii chinezi sau vietnamezi, care au ├«n╚Ťeles c─â ideologia nu poate ├«nlocui ini╚Ťiativa privat─â dec├ót cu pre╚Ťul s─âr─âciei ╚Öi foametei. Nu, tov. Tudose este un bol╚Öevic pur ╚Öi dur, un octombrist ro╚Öu mascat ├«n blana de oaie a premierului unei ╚Ť─âri din UE.

├Än deschiderea ╚Öedin╚Ťei de guvern ├«n care a modificat Codul Fiscal ├«n ciuda opozi╚Ťiei argumentate a oricui ├«n afar─â de el ╚Öi partidul s─âu, tov. Tudose a declarat: “Am apreciat, cu ghilimelele de rigoare, un protest al unor rom├óni, sustinut de conducere, care doreau autostr─âzi, compania externaliz├ónd profitul. Superb. Nu mai merge.”

Tov. Tudose se ├«nscrie pe linia ideologic─â a ├«nainta╚Öilor s─âi, care au f─âurit Marea Revolu╚Ťie din Octombrie, ╚Öi care ╚Öi-au exportat doctrina cu tancul, ulterior, inclusiv ├«n Rom├ónia. Tov. Tudose ╚Ötie ne├«ndoielnic de la partid c─â burjuii, mo╚Öierii, chiaburii, to╚Ťi cet─â╚Ťenii cu ini╚Ťiativ─â, de fapt, trebuie st├órpi╚Ťi f─âr─â mil─â, pe m─âsur─â ce se ascute lupta de clas─â. Se ╚Ötie c─â patronii sunt ni╚Öte exploatatori ai muncii proletariatului, deci profiturile pe care le fac ace╚Ötia nu li se cuvin lor, ci clasei muncitoare – m─â rog, nu direct clasei muncitoare, ci partidului, mna, compus din to╚Ťi tovar─â╚Öii de n─âdejde de la partid, care are rolul conduc─âtor, alea, ╚Öti╚Ťi voi.

Tov. Tudose sugereaz─â c─â d-aia nu construie╚Öte partidul autostr─âzi ├«n Rom├ónia, pentru c─â patronii/burjuii/chiaburii fug cu profitul peste grani╚Ť─â.

“Iac─ât─â, tovar─â╚Öi, cazul capitali╚Ötilor putrezi de la Renault, care exploateaz─â nu doar munca, ci ╚Öi sufletele proletarilor no╚Ötri, dup─â care externalizeaz─â profitul, tovar─â╚Öi, ├«n loc s─â lase banii na╚Ťiunii noastre!”

Realitatea este alta.

Automobile Dacia contribuie la dezvoltarea Rom├óniei ├«ntr-o propor╚Ťie uria╚Ö─â. Aceasta este o companie care trebuie sprijinit─â ╚Öi ├«ncurajat─â de c─âtre statul rom├ón, inclusiv prin construc╚Ťia autostr─âzii Pite╚Öti-Sibiu. Au ajuns s─â ias─â rom├ónii ├«n strad─â ca s─â cear─â drumuri ╚Öi ╚Öeful guvernului ├«i ia la mi╚Öto. Tupeu de borfa╚Ö.

Automobile Dacia a avut anul trecut o cifr─â de afaceri de aproximativ 4,3 miliarde de euro ╚Öi un profit net de 100 de milioane de euro. La uzinele din Mioveni lucreaz─â 13.800 de angaja╚Ťi care au produs anul trecut peste 320.000 de vehicule, ceea ce a f─âcut din Dacia al 5-lea produc─âtor european de automobile. Salariul mediu net ├«n uzin─â este de 3.600 de lei, la care se adaug─â bonuri de mas─â (15 lei zilnic) ╚Öi prime anuale (pentru rezultatele anului 2016, prima a fost de 1.065 de lei net). Automobile Dacia este unul dintre cei mai mari exportatori ai Rom├óniei – ├«n 2014, Dacia asigura 7,3% din exporturile Rom├óniei iar v├ónz─ârile uzinei ├«nsemnau 2,8% din PIB. Nu ├«n ultimul r├ónd, Automobile Dacia sus╚Ťine o industrie ├«ntreag─â de piese ╚Öi servicii pe orizontal─â ├«n ╚Ťara noastr─â. Din toat─â aceast─â activitate statul ├«ncaseaz─â taxe pe munc─â ╚Öi impozite pe afaceri, miliarde de lei anual. Compania aduce nu doar bun─âstare, ci ╚Öi – foarte important – disciplina muncii, cre╚Öterea productivit─â╚Ťii ╚Öi concentarea activit─â╚Ťii pe obiectiv, c├ót ╚Öi respectarea legilor ├«n vigoare, pentru c─â, spre deosebire de firmele de apartament care primes contrate grase pe ochi frumo╚Öi, de partid, multina╚Ťionalele nu fac nici evaziune fiscal─â, nici nu angajeaz─â la negru. ├Än plus, o parte din profitul externalizat, despre care vorbe╚Öte cu at├óta ur─â tov. Tudose, ca un activist re╚Öapat, este reinvestit ulterior inclusiv ├«n Rom├ónia – s─â nu uit─âm c─â Renault a construit ├«n ╚Ťara noastr─â cel mai mare centru de cercetare-dezvoltare din lume.

Carevas─âzic─â, avem la Mioveni o g─âin─â care face ou─â de aur, dar prim ministrul Rom├óniei, tov. Mihai Tudose, o ia la ╚Öuturi c─â m─ân├ónc─â gr─âun╚Ťe.

Ce dore╚Öte prim ministrul PSD, na╚Ťionalizarea profitului multina╚Ťionalelor? P─âi ├«ntrebarea e de ce ar mai vrea atunci vreun patron s─â investeasc─â ceva aici, dac─â nu i se permite s─â-╚Öi ├«ncaseze profitul? Este incredibil c─â Rom├ónia a ajuns, din nou, pe m├óna unor repeten╚Ťi la istorie ╚Öi economie, care cred c─â legile economice nu sunt date, ci se dau.

Guvernul ar trebui să privească înspre antreprenori ca înspre Divinitate, cu teamă și respect, pentru că aceștia pot face ce nu poate face statul niciodată: miracolul profitului.

Pe de alt─â parte, z─âu dac─â ├«n╚Ťeleg de ce PSD ╚Öi prim ministrul s─âu nu se intereseaz─â cu adev─ârat de profitul companiilor ce apar╚Ťin statului. Guvernul are o lung─â list─â de companii cu care poate da exemplu c─â poate face (├«n sf├ór╚Öit) profit, care, ce s─â vezi, sigur nu va fi externalizat. CFR, de exemplu – de ce s─â nu fac─â profit la CFR, unde pierderile vor ajunge anul acesta la 90 de milioane de lei. Sau Tarom? La Tarom, pierderile ajung anul acesta la 207 milioane de lei – adic─â jum─âtate din profitul Automobile Dacia. Poate RAAPS? Pierderi de 50 de milioane de lei. TVR? ├Änainte s─â-i ╚Ötearg─â cel─âlalt prim ministru datoriile din pix, TVR ajunsese la datorii de 522 de milioane de lei – mai mari dec├ót tot profitul Automobile Dacia. Sau, dac─â tot ajungem la juc─âtorii mari, p─âi de ce n-ar face tov. Tudose profit la Complexul Energetic Hunedoara – 1,6 miliarde de lei pierdere – sau Complexul Energetic Oltenia – 960 de milioane de lei pierdere.

În ultimul deceniu, pierderea cumulată a companiilor de stat a depășit 65 de miliarde de lei. O sumă frumușică, nu? Guvernul ar trebui să privească înspre antreprenori ca înspre Divinitate, cu teamă și respect, pentru că aceștia pot face ce nu poate face statul niciodată: miracolul profitului.

Vre╚Ťi cirea╚Öa de pe tort? E mare c├ót dovleacul care-i st─â pe g├ót tovar─â╚Öului Tudose: deficitul la Fondul de Pensii este de 14,1 miliarde de lei anul acesta ╚Öi va dep─â╚Öi 17 miliarde de lei ├«n 2018. Poftim, administreaz─â asta, tovar─â╚Öe, dac─â ╚Ťi se pare c─â burjuii fug cu profitul din ╚Ťar─â (apropo, Pilonul II de pensii, administrat privat, e pe profit, dar ╚Öi de aici vrea s─â ia bani guvernul PSD).

Mai am o solu╚Ťie pentru tov. Tudose ╚Öi guvernul s─âu. ╚śtim c─â statul rom├ón e cel mai prost administrator posibil (apropo, poate da cineva vreun exemplu de domeniu administrat corect ╚Öi profitabil de stat ├«n Rom├ónia?) dar sunt oameni angaja╚Ťi la stat toat─â via╚Ťa care ╚Ötiu cum s─â fac─â profit ╚Öi cum s─â se ├«mbog─â╚Ťeasc─â. ├Äi vedem toat─â ziulica la televizor, prin Parlament, prin guvern, prin ministere, prin prim─ârii ╚Öamd. Eu cred c─â ace╚Ötia sunt mari mae╚Ötri ├«n externalizarea pe ╚Öest a profiturilor pe care le fac prin firmele lor, de╚Ťinute ├«n general prin interpu╚Öi.

Chiar a╚Öa, tov. Tudose, ave╚Ťi idee, oare c├ót e profitul externalizat de colegul dv., tov. Dragnea? C─â pare un tip priceput, de-aia l-a╚Ťi f─âcut ╚Öeful bandei partidului.

48 comentarii Adaug─â comentariu

  1. Chiar zilele trecute spuneam ca ne-ar costa mai putin sa-i platim ca sa ne lase in pace cu totul….
    :)))

  2. Da’ ai fost suparat tare cand ai scris asta.

    Dar ai dreptate, cam asta e miza. Acum ne numaram. Trebuie sa vedem daca am format in 27 de ani o masa critica, masa care poate misca Romania spre a ajunge o societate similara celor occidentale.

    Daca sunt mai multi cei care pun botul la textele PSD-lui (colonie, bancile, multinationalele, profitul furat) am cam pus-o. Dar eu sper ca 27 de ani sa nu fi trecut degeaba.

    • Ceva ceva ati reusit, dar noi astia formati in cei 27 de ani nu putem sa indreptam tot ce au stricat si strica leprele astea azi si am impresia ca nici in urmatorii 10-15 ani nu o sa putem face ceva occidental….

  3. Acum aproape o luna, cand se f─âlea c├ót de ┼čef e, la Uzina Ford, nu era tot pe baza de multinationale? Sau e doar din cauza ca e nu-i place marca Renault? Sau ne-a zis dl. Dragnea ca-i bine sa-i periem pe americani si ca franzutu-i prost?
    Numa’ ntreb.
    http://m.digi24.ro/stiri/economie/companii/mihai-tudose-promite-lui-ford-autostrada-pitesti-sibiu-790425

  4. Ce intrebare perfecta!
    Oare o sa raspunda cineva? Nu, asta e o intrebare stupida.

  5. -14 miliarde de EUR in 10 ani! Ce am fi putut face cu banii acestia? Nimic cu ei la putere perpetuu…
    nu uita ca la Mioveni, langa fabrica Renault are si Centrul logistic global de unde aprovizioneaza toate fabricile din lume; 500 de tiruri ies pe saptamana de acolo! 500!

  6. Dacia nu e cel mai bun exemplu, chiar daca si la ei profitul declarat de sub 2.5% e mult sub cel real care in industria auto porneste de la 7-8%, insa macar dacia face productie. Cea mai mare golaneala e la banci care inventeaza o gramada de comisioane si taxe, care nu exista in occident si care aduc profituri nesimtite iar majoritatea bancilor declara pierderi – sa fim seriosi in capitalism nimeni nu aduce nimeni bani de acasa – o afacere se inchide nu se tine ani de zile pe pierdere.

    • De fapt, nu. Nu e “7-8%”, sau nu pentru toata lumea. La nivel mondial in prima jumatate a lui 2016, primul producator e Ford, cu 8,7%. Renault-Nissan are 4,7%, conform unei declaratii a lui Ferdinand Dudenh├Âffer, director al Center for Automotive Research de la University of Duisburg-Essen, publicat pe site-ul Deutsche Welle. Iar asta include si profitul din piese de schimb, accesorii etc. 2,5% la Dacia este perfect plauzibil.

      Despre banci si altele: da, este adevarat. Dar asta arata doar cat de slab este statul: nu stie sa opreasca exportul de profit pentru ca nu are specialisti in ANAF care sa stie sa citeasca un bilant, nu are specialisti care sa poata regulariza eficient piata, nu are oameni – nici macar la numar – care sa controleze eficient firmele evazioniste. La cele potrivite nici macar nu are interes (ca altfel, de unde spagi??).

      Idiotenia asta cu “patronii si multinationalele fac si dreg” e din seria “Gigel vine cu caciula mov, hai sa interzicem complet caciula mov”. Daca ai fost nevoit sa suporti vreodata o interdictie absurda la serviciu (“nimeni nu mai poate trece strada in pauza de masa”) pentru ca unul-doi idioti s-au dus sa-si ia un sandvis si-au intarziat, iar sefii atata s-au gandit, sa interzica tuturor, inclusiv celor disciplinati, accesul la sandvisurile de peste drum, ei, atunci o vezi la scara nationala. Incapabil sa-si faca treaba, statul ucide tot mediul economic. Asa, preventiv.

    • Se pot da exemple concrete – in occident nu exista – taxa verificare cont, taxa de administrare cont, taxa de retragere cash….asa cum au majoritatea bancilor din Romania. Din pacate in Romania bancile sunt doar niste camatari nesimititi care nu inteleg ca scopul unei banci nu e acela de a insela clientul – va mai aminititi celebrele contracte de acum cativa ani in care taxele si comisioanele erau scrise cu fonturi mici pentru a incerca sa insele clientul ? Iar referitor la dacia – intr-adevar la vanzari masini noi adaosul nu e extraordinar – porneste undeva de la 15-20% insa la piese de schimb, accesorii si consumabile adaosul porneste de la 50-60% si poate ajunge si la 300-400%.

    • Bancile administreaza, bine sau rau, banii oamenilor si ai firmelor. Mai intai, firmele trebuie sa existe pentru ca ele si oamenii sa aiba bani. Nu exista fabrica, nu exista bani.
      In plus, bancile din vest nu sunt chiar asa de prietenoase cum par vazute din Romania.

    • @CB – nu stiu de unde ai datele insa profiturile marilor producatori se invart in jurul a 10%, germanii chiar mai mult 12-13%, astea date oficale, in realitate nimeni nu poate garanta ca profiturile nu sunt mult mai mari – corporatiile au tendinta de a nu raporta corect profiturile pentru a plati mai putine taxe si lucrul asta e valabil pentru toate corporatiile si peste tot in lume – vezi scandalul recent paradise paper in care apple a ascuns 250 miliarde de dolari.
      Daca statul roman a fost 28 de ani slab e cazul ca lucrurile sa se schimbe mai ales in cazul bancilor – cum am mai spus – nu inteleg cum in capitalism functioneaza banci care de 5-6 ani raporteaza doar pierderi.

    • Uite, Venezuela, ala stat puternic, acolo nu se joaca, cum si-au dat seama ca-ncepe sa lipseasca curpapirul, pac! au nationalizat fabricile de curpapir, sa se termine cu speculantii imperialisti.

      Bine, acum chiar nu se mai gaseste deloc, dar i-a invatat minte sa mai aiba pretentii.

    • @Marcus:
      “nu stiu de unde ai datele”: scrie acolo, un raport al unei universitati germane, publicat pe site-ul DW. Tu de unde ai “datele oficiale”? Ca nu vad vreo sursa, ca sa te si cred.

    • Legatura dintre venezuela si Romania fiind ? N-am auzit ca-n Romania guvernul sa vrea sa nationalizeze bancile sau producatorii auto…..insa in acelasi timp in Romania la buget se incaseaza sub 30% din PIB – cel mai mic procent din ue unde media e undeva in jurul a 40% din PIB – asta inseamna un stat slab – practic diferenta de 10 procente inseamna ca an de an statul pierde undeva intre 15-20 miliarde de euro (anul trecut pib-ul a fost aproape 170 miliarde de euro).

    • Nu v─â sup─âra╚Ťi, cum v─â imagina╚Ťi dumneavoastr─â ca reu╚Öesc bancile s─â declare pierderi de╚Öi realizeaz─â profituri nesim╚Ťite ? Dau credite f─âr─â factur─â ? Umfl─â cheltuielile cu facturi luate din (bazarul) Europa ?
      Dac─â avea╚Ťi minima curiozitate de a consulta contul de P&L al unei b─ânci din Rom├ónia a╚Ťi fi aflat c─â ponderea cea mai mare ├«n costuri vin din provizioane pentru credite neperformante, datorate mai pasiunii rom├ónilor de a se folosi de banii altora f─âr─â s─â-i dea ├«napoi. Aceste g─âuri din bilan╚Ťul b─âncilor se propag─â ├«n mod firesc (╚Öi) ├«n bugetul statului, nu e nicio inginerie financiar─â, e pur─â contabilitate.

    • E foarte simplu – externalizeaza profiturile raportand investitii si alte cheltuieli fictive. Evident ca aici e vina principala a anaf insa ne intoarcem la ce ziceam anterior – un stat slab care colecteaza sub 30% din PIB. Iar partea cu romanii cei mai prosti, lenesi si rau platnici – e doar legenda – tocmai ca Romania are unul dintre cele mai mici procente de credite neperformante fata de cele din occident sau america – criza financiara mondiala din 2009-2010 – in nici un caz n-a inceput din Romania.

    • Ce scriu io, ce intelegi tu…

    • @CB – nu stiu cat de credibile sunt informatiile de pe tot felul de site-uri obscure, insa porsche de ex. Are un profit de 17.6% – informatie preluata de pe site-ul oficial. Evident ca ceilalti producatori au profituri mai mici insa toti au de cel putin de 3x mai mari decat cei aprox. 2.3% declarat de dacia. In plus trebuie luat in considerare ca daca in germania salariu mediu in industria auto e cel putin 3-4000 de euro in Romania dacia da 850 euro sau ca dacia a si primit ajutoare de la stat, repet din nou – nu e dacia cea mai de blamat – altii au profitat mult mai mult – ford la fel a primit ajutoare de la stat pe promisiuni neonorate ca vor mari considerabil productia in Romania.

      https://newsroom.porsche.com/en/company/porsche-third-quarter-2016-profit-13097.html

    • Marcus… la Mioveni sunt cateva mii de muncitori tinuti sub forma de protectie sociala. Renault ar putea sa-i inlocuiasca isor cu roboti, dar n-o face, ca sa nu-si puna in cap sindicatele. Doar ca povestea asta reduce profitabilitatea. Renault e de apreciat si de sustinut pentru atitudinea asta, dar, ca intotdeauna, se gasesc imbecili care sa ia la suturi gaina cu oua de aur…

    • Stimate domnule Marcus:
      1. Rata de profit o puteti gasi pe website-urile companiilor. Sunt date publice. Mai jos puteti gasi informatiile de la VW.
      https://www.volkswagenag.com/en/InvestorRelations.html
      2. deoarece mai toti producatorii auto sunt listati la bursa, e interesul lor sa posteze profituri cat mai mari pentru a fii cat mai atractivi pentru investitori.

    • @Petreanu – am spus ca Dacia macar face productie si si-a depasit promisiunile deci chiar si luand in considerare ajutoarele de stat tot a fost o afacere profitabila pentru statul roman insa pe de alta parte si Dacia a beneficiat de unele avantaje pe care nu le-ar fi avut in alte tari din ue – costuri reduse cu forta de munca ieftina si deja calificata, unele facilitati acordate de stat, un anaf relaxat care nu deranjeaza marile companii…

      @road – volkswagen nu mi se pare cel mai bun exemplu avand in vedere scandalul dieselgate dupa care doar in america au de platit o amenda de 7 miliarde si de rascumparat toate masinile vandute cu softul trucat. Si porsche e din acelasi grup insa ei n-au fost afectati nefolosind aceleasi motoare cu –
      volkswagen, audi, skoda si seat.

    • @marcus
      daca ai fi accesat link-ul ai fi vazut ca ai date despre profitabilitate incepand cu 2012. Dieselgate-ul nu era nici in proiect.

    • @road – o da….de ce nu ai pus rezultatele si din 2009-2010 din plina criza financiara ?…..alea-s si mai relevante…

    • Marcus, c─â s├«nt 2 sau 20% raporta╚Ťi ca profit s─â zicem c─â ├«l export─â ├«n Fran╚Ťa.
      Ideea pe care nu ai ├«n╚Ťeles-o este c─â o companie privat─â are profit iar o compabie de stat raporteaz─â “profit” an de an ├«n buzunarele unora ┼či pierdere pt to╚Ťi ceilal╚Ťi din RO.Inclusiv ├«n buzunarul t─âu.
      Altfel, de ce draq nu are RO o singur─â companie care s─â raporteze profit de 2% ├«n Tadjikistan, de exemplu, ┼či restul de 70% s─â ├«l exporte ├«n RO?!
      O na╚Ťie ca o turm─â de oi, d’aia, condus─â de a┼ča-zi┼či m─âgari(├«n fapt, profitori pt ei ┼či clanurile lor).

  7. Mitul antreprenorului roman este deja de mult afumat. Anii au dovedit ca antreprenorii romani nu sunt un produs de import din punct de vedere al calitatii, ci tot o emanatie a clicii politice. Ne mandrim cu antreprenori de tipul celor de care citim zilnic, fara sa acceptam ca de fapt in spatele lor stau mizeriile politice ale acestei clase de profitori. Majoritatea atreprenorilor romani din top au ajuns mari si tari fie prin contracte cu statul, fie prin preluarea sub forma de cadou a tot soiul de unitati ale statului roman, fie prin spalarea banilor, fie prin beneficii frauduloase primite de la amicii politicieni, si aproape invariabil prin mentinerea unor preturi de desfacere echivalente cu cele europene in ciuda unui cost cu forta de munca rusinos.
    Asa ca… nu prea avem ce invata de la marii nostri antreprenori.
    Iar cei corecti, putini, care au dezvoltat o afacere pornind de la zero si o idee, se chinuie sa razbata intr-un mediu concurential fraudulos.

    • Aia despre care vorbesti nu sunt antreprenori, ci paraziti. Iar rariatatea celor autentici este determinata tocmai de coruptia si imbecilitatea ÔÇťelitelorÔÇŁ politice.

  8. Sc─âderea impozitului pe venit are dou─â consecin╚Ťe semnificative:
    – bani mai mul╚Ťi r─âma╚Öi la dispozi╚Ťia societ─â╚Ťilor comerciale;
    – bani mai pu╚Ťini pentru bugetele locale.

    De ce ar face un guvern socialist o astfel de mișcare? Poate merită investigat.

    • Pentru ca banii aia mai putini pentru bugetele locale ajung la guvern, care ii da pe ochi frumosi, de partid.

    • Guvernul a f─âcut o reducere a impozitului pe venit care nu a fost cerut─â de mediul de afaceri. Ba, dimpotriv─â, nu o vor. Companiile nu vor s─â r─âm├ón─â cu mai mul╚Ťi bani. Este o situa╚Ťie paradoxal─â.

      Aten╚Ťie. Eu nu acuz companiile. Oamenii de afaceri ├«╚Öi dau seama c─â dac─â administra╚Ťia se gripeaz─â, nici lor n-o s─â le fie bine.

  9. Tare de tot, felicitari! Textul ar trebui predat astora de liceu, la economie.

  10. Nea Tudose este precum cei care au dat cu șutul Renaultului in comunism, dupa ce au furat câta tehnologie au putut. Apoi, pana a revenit Renaultul, au rămas ca prostii, peste de 20 ani, cu aceeasi tehnologie :))

  11. TVR ne costa 1 miliard lei noi? 500 datorii sterse + 400 bugetul nou.

  12. P├ón─â acum am fost furios. Acum ├«ncepe s─â mi se fac─â fric─â… ­čÖü

  13. Dati-i klingonului sa citeasca si el aici: https://csimarket.com/Industry/industry_Profitability_Ratios.php?ind=404

    Date la zi, marja neta in industria auto este intre 3 si 6%, Dacia este in interval. Nu va agitati baieti, el vorbeste pt alegatorii lui, capetele seci din tzara asta. Adica cei care au fost ultima data la vot.

  14. Bine punctat! Pe langa cei 13.800 de angajati Dacia, pentru producatorul din Mioveni mai lucreaza aproximativ 2000 de ingineri ai altor firme partenere. Eu sunt unul dintre ei si va pot confirma ca alti aproximativ 10000 de angajati romani lucreaza in industria auto pentru furnizorii de piese si servicii tot pentru uzina Dacia! Impactul Dacia este gigantic!!!

  15. E grav pentru Romania, daca si dupa 27 de ani de la dictatura comunista, tara este condusa tot de catre fostul PCR (PSD), avand reprezentanti model in istoria politica, fiindca;
    1, conduc cele doua camere ale Parlamentului.
    desi au fost repetenti in scoala
    si
    2, au dosare penale, fiind in vizorul DNA.

    http://ramonavoiculescu.ro/?p=737

  16. Hidroelectrica a iesit din insolventa si a inregistrat anul acesta profit record (1,5 miliarde lei). Multumita reorganizarii lui Remus Borza, care s-a implicat in 2012. Se poate si la companiile de stat.

    Stiu, nu scrie nimeni de bine despre o realizare a guvernului Ponta. Important e sa pastram dogma de injurat companiile de stat.

    P.S Tot respectul pentru Renault si modelul sau de business. Insa nu trebuie ignorat si ajutorul acordat de statul roman (in jur de 20 milioane de euro numai pentru centrul de dezvoltare de la Titu).

  17. Offf, fratilor, Petreanu, luati ZF de azi si cititi pe d-l Hostiuc si veti intelege ca aburelile astea cu banci, Dacia, comunism samd ascund in pericol muuult mai mare.
    Citez “Ne ├«ntoarcem acum la companii. PSD le-a dat posibilitatea companiilor, prin faptul c─â nu a trecut ├«n Ordonan┼ú─â obligativitatea cre┼čterii salariului brut ca s─â r─âm├ón─â acela┼či net al angajatului, s─â jongleze cu costul salarial.
    Mai mult dec├ót at├ót, PSD le-a dat companiilor ┼či patronilor varianta s─â dea vina pe ei, pe Guvern, pe Dragnea, pe Tudose, pe Mi┼ča, pe Olgu┼úa Vasilescu, dac─â salaria┼úii vor ├«nregistra o sc─âdere a salariului net prin trecerea contribu┼úiilor sau prin taxa de solidaritate de 2,25%.
    Companiile pot spune angaja┼úilor c─â vor s─â ├«┼či men┼úin─â acela┼či cost salarial total cu fiecare dintre ei, dar dac─â va rezulta o sc─âdere a net-ului, este vina PSD-ului.
    De fapt PSD, prin aceste m─âsuri capitaliste, ├«┼či fr├ónge g├ótul ├«n fa┼úa electoratului lui, al angaja┼úilor.
    PNL ┼či organiza┼úiile patronale ar trebui s─â sar─â ├«n sus de bucurie c─â PSD ia m─âsuri capitaliste, la care nici nu visau.
    Cea mai mare problem─â pentru companii este ├«ns─â dac─â guvernul PSD va aproba reincriminarea penal─â pentru neplata contribu┼úiilor sociale. Atunci va fi o mare problem─â pentru companiile care nu vor avea cash s─â pl─âteasc─â ┼či salariile ┼či aceste contribu┼úii.┬á
    Vom vedea de la 1 ianuarie cine va c├ó┼čtiga ┼či cine va pierde.
    Eu nu-i ├«n┼úeleg pe patroni ┼či pe organiza┼úiile patronale, de ce protesteaz─â fa┼ú─â de revolu┼úia fiscal─â a PSD: m─âsurile adoptate sunt capitaliste, sunt pentru companii, pentru proprietari, pentru ac┼úionari ┼či poate mai pu┼úin pentru angaja┼úi.”
    Sa va traduc? Intelegeti ce arma de distrugere in masa a fost pusa in mana angajatorilor.
    Lasati d……odata ciuma rosie si restul tampeniilor, tocmai asistam la consolidarea unui regim oligarchic in Romania….

  18. A început sa circule un banc sec:
    A╚Ťi auzit de Dacia? Ma╚Öina aia algeriana ieftina ╚Öi fiabil─â!

  19. din ce ├«n ce mai des si mai tare simt mirosul….s─ân─âtos de transpira╚Ťie Salva-Vi╚Öeu!…locu’intii to..arasi!

  20. Despre actualul premier, voiam s─â scriu de mult, mi s-a spus c─â este un excelent juc─âtor de ╚Öah. Acum vreo dou─â zile, a fost a nu ╚Ötiu c├óta oar─â c├ónd l-am auzit l─âtr├ónd despre b─ânci ╚Öi multina╚Ťionale. Pentru ╚Öeful unui guvern ale c─ârui facturi sunt pl─âtite ├«n propor╚Ťie de peste 51% de multina╚Ťionale, guvern care a ├«mprumutat 10 miliarde de euro anul acesta de la b─ânci ╚Öi care urmeaz─â s─â treac─â prin echivalentul social al uraganului Charlie, mi se pare a fi cel mai prost juc─âtor de ╚Öah ever. But, hey, you can always blame SorosÔÇŽ

    https://silviuzinica.blogspot.ro/2017/11/despre-actualul-premier-voiam-sa-scriu.html?m=1

  21. Calcul facut pe datele din 2015
    1% Cifra de Afaceri a tututror firmelor din RO = impozitul pe profit incasat de statul roman de la toate firmele care realizeaza profit , 80% din aceasta suma este virata de primele 10 companii (nu de stat!!)
    2.5% CA/RO = toate taxele si impozitele pe salarii incasate de statul roman de la toate fimele care au angajati din tara, culmea 40% este data tot de primele 10 companii (nu de stat!!)
    Bugetul statului este alcatuit in proporie de peste 60% din aceste 2 tipuri de taxe, din acest motiv orice modifiari in zona taxelor pe salarii au impact semnificativ pe buget.

Adaug─â un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.
Acest blog folose╚Öte serviciul Gravatar pentru afi╚Öarea pozei de profil a comentatorilor. Pentru setarea unui avatar, accesa╚Ťi acest link.