Noua aplicație My Vodafone: schimbări în design și meniu

Încerc să-mi aduc aminte când am plătit ultima factură la ghișeu. O factură pentru un serviciu oarecare, o foaie de hârtie venită acasă-n plic sau, mai autentic, lăsată-n ușă de agentul companiei respective. Știați că, pe vremuri, venea un amploaiat la tine, cu un caiet, și-ți citea din el cât gaz sau cât curent mai consumaseși din luna de dinainte, iar tu puteai să-i dai banii pe loc, cu un mic bacșiș pentru deranj? Iar dacă nu erai acasă sau nu te ajutau vecinii, să plătească ei și pentru tine, îți lăsa un aviz pe clanță, scris cu pixul, un bonuleț pe care-l luai cu tine până la o filială a regiei de gaz sau de curent sau de apă, pe unde-o fi fost și aia, unde stăteai la coadă, la ghișeu, ca să plătești ce consumaseși.

În București, telefonul fix îl plăteam la un sediu de pe Dorobanți; curentul, undeva pe lângă Moșii Vechi; iar gazele, dacă pierdeam plata la agent, pe strada Cavafii Vechi. Umblam câte jumătate de zi pentru câte o factură dintr-asta. Nici azi nu știu ce e sau ce era ăla un cavaf și de ce existau cavafi mai vechi și cavafi mai noi.

Ați văzut Naufragiatul, filmul acela cu (practic, doar) Tom Hanks care petrece câțiva ani izolat pe o insulă, ca singur supraviețuitor al unui accident aviatic? Este o scenă cu o brichetă spre final, după ce ajunge înapoi în civilizație și participă la petrecerea dată în cinstea miracolului propriei reapariții. Aprinde și stinge în tăcere bricheta și e imposibil să nu-ți amintești, odată cu el, de truda disperată de pe insulă, până reușise să aprindă un foc (scena brichetei, aici; scena primului foc, aici). Progresul înseamnă (și) acest lucru, să transformi în gest mărunt, reflex, necostisitor, ceva ce necesita până deunăzi timp, efort, cheltuieli.

Îmi mai vine-n minte scena cu bricheta când mai deschid câte o aplicație pe telefon ca să fac vreo plată sau să încarc vreun cont. Stau răsturnat în fotoliu și dau absent din deget ca să rezolv în câteva clipe ce necesita înainte excursii de jumătate de zi la Cavafii Vechi, orice sau oricine or fi fost ei.

Prima aplicație de plată pentru un serviciu este cea care-mi permite să le folosesc oricând pe celelalte: este aplicația prin care-mi operez pachetul de telefonie și internet mobil.

De curând, Vodafone a lansat o nouă versiune a aplicației My Vodafone, prin intermediul căreia utilizatorii (persoane fizice!) își pot gestiona, simplu și rapid, abonamentul sau cartela preplătită. Noua versiune are un meniu mai intuitiv decât precedenta, se încarcă mai ușor și reacționează la comenzi mai rapid. Designul noii versiuni a aplicației My Vodafone, pe care compania îl descrie drept “futurist”, ilustrează în primul rând resursele disponibile la momentul respectiv (minute, SMS-uri, internet) iar din meniu poți controla orice detaliu al contului personal Vodafone: vezi câte minute/mesaje/MB de net mai ai pe cartelă sau în abonament; vezi factura detaliată, inclusivcu numerele cu care ai vorbit și câte minute ai vorbit. Din aplicația My Vodafone poți plăti factura sau poți reîncărca, simplu, cartela prepay, poți activa bonusuri și noi optiuni iar dacă ai abonament pentru familie, de exemplu, cu mai multe numere, poți controla datele principale pentru acestea.

Noua versiune a aplicației My Vodafone este disponibilă pentru descărcare atât pentru iOS (link) cât și pentru Android (link).

Arată astfel:

Mai multe detalii despre noua aplicație My Vodafone pot fi găsite aici.

3 comentarii Adaugă comentariu

  1. Singura chestie care nu-mi place la aplicatia asta e că design language-ul e total în plop… nu respectă nici iOS guidelines, nici Android guidelines. If anything ar trebui să fie webapp, nu aplicatie.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.
Acest blog folosește serviciul Gravatar pentru afișarea pozei de profil a comentatorilor. Pentru setarea unui avatar, accesați acest link.