Lasă totul pe ultimul minut, române :)

Omor la vulcanizări, c-a dat prima zăpadă, nu? Cine-ar fi crezut c-o să vină din nou iarna…

Sâmbătă dimineață, că tot n-aveam somn, m-am dus la cumpărături dis de dimineață. Numărați voi câte mașini erau la coada de la vulcanizarea din Corbeanca, la 7.45 și la 8.30 (nu vă luați după orele de pe filmare, n-am mai schimbat la ora de iarnă).

Nu zic, că nici eu nu m-am îndemnat să schimb blestematele astea de cauciucuri înainte de 1 noiembrie, dar am măcar o scuză – trebuia să le cumpăr și le-am comandat cam târziu 🙂

Articol din categoria: AUTO

24 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1 Comentariu nou

    #mpsd e de vina =))…

    0
    0
  2. #2 Comentariu nou

    Ce sa va fac eu daca nu ati auzit de allseasonuri?

    0
    0
  3. #3 Comentariu nou

    Ce sa va fac eu daca nu ati auzit de allseasonuri? 🙂
    Si care au mai auzit, cica nu-s bune ca la noi sunt ierni ca in Siberia si ne trebuie cauciuc de competitie pe gheata!

    0
    0
    • nu e treabă cu alea, un compromis rămâne un compromis

      0
      0
    • #5 Comentariu nou

      Alea is proaste si vara si iarna.

      0
      0
    • #6 Comentariu nou

      Am avut allseason pe doua masini, 10 ani, am mers zilnic cu ele iarna in Baragan, unde s-a nascut poleiul ,si nu m-am rotit niciodata. Daca vrei sa scartaie asfaltul sub tine, probabil ca nu sunt bune, dar pt oameni normali sunt excelente si te scutesc de griji.

      0
      0
    • Nu sunt zgomotoase?

      0
      0
    • #8 Comentariu nou

      Nu sunt zgomotoase si nici nu am avut probleme cu ele. Folosim in familie de 8 ani allseasonuri pe 3 masini. Daca aveam anvelope dedicate iarna-vara pentru 3 masini eram terminat fizic si psihic …Chiar si nevasta se descurca lejer cu ele.
      Sa va spun cati au doborat copaci cu anvelope dedicate? Nu anvelopele reprezinta compromisul ci persoana din spatele covrigului…

      0
      0
    • #9 Comentariu nou

      Am iesit eu cu Micheline Crossclimate-urile mele azi ( cred ca au vreo 10 k km ). Absolut perfecte pe flescaiala asta. Si e uimitor ca sunt aceleasi cauciucuri cu care asta vara la 40 grade pe asfalt nu am avut nicio problema ( lipite de sosea in curbe, partea buna e ca nu au ramas pe sosea 🙂 )
      Desigur, am prins asta iarna un drum prin Bucuresti pe zapada clasica necuratata si a trebuit sa fiu foaaarte atent caci spatiul pentru franare s-a marit considerabil, evacuarea zapezii e limitata, dar cam atat.
      Dar draga conducatorule auto, daca nu faci mai mult de 1/2 drumuri scurte pe alb pe an si nu ai inca all season ( sa ne intelegem, fara no name-uri) nu te inteleg.

      0
      0
    • #10 Comentariu nou

      Am cross climate pe o masina, sunt f bune d evara, nu simti diferenta fata de vara, foarte silentioase, in schimb iarna sunt…. nu as zice proaste, da pierzi aderenta pe zapada instantaneu, pe drum drept sunt mia ok, fata de michelinuri dedicate de iarna sunt la 50% ca sa zic asa indulgent.
      Pentru 3 zile de iarna adevarata in Bucuresti, sutn exacr ce trebuie am salvat pan acuma sute de lei in schimbat anvelope – manopera plus anvelope vara/iarna

      0
      0
  4. #11 Comentariu nou

    La roman si lenea e mare , da’ si prostia nene.
    Fac pariu ca daca mai mergeau cativa km, gaseau vulcanizari mai libere.

    18 masini am numarat la dus, 22 la intors. Si cum putini au cauciucuri deja montate pe alte jenti, as zice ca media de schimb ptr o masina e minim 30 de minute. Sunt 2 posturi acolo, deci 4 masini pe ora. Ultimul ar sta la coada vreo 4-5 ore jumate. Pai in 4 ore jumate ajungi la Sinaia si te intorci de vreo 2 ori. Cate vulcanizari n-or fi pe drum?

    0
    0
  5. Schimbat încă de acum două săptămâni. Am așteptat doar să se răcească un pic și le-am pus pe mașină. Nu înțeleg rostul acestor amânări.

    0
    0
  6. #13 Comentariu nou

    1. Azi la 10:45 erau 23 la coada si 5 in parcare, la montaj
    2. Si eu sunt adeptul la all season. Nu fac raliuri si incerc sa evit cascadoriile. Nu am avut probleme

    0
    0
  7. #14 Comentariu nou

    Nu toti lasa pe ultimul minut si nu toti sunt adeptii all season.Am mai scris ca stau intr-un sat de munte la 900m si mai si trebuie sa urc pe o straduta cu sens unic si in panta(200m)pana acasa.Asa ca mi-am dotat si broscutza si plasticul nevestei cu inca un rand de jante.Cam dupa fiecare 2 ani imi iau pentru puntile motoare cate 2 caucioace noi.De vara sau de iarna, dupa sezon.Ieri mi-am convocat un vecin-tot se anunta ca vine iarna,am infipt cricul sub broscuta si sub plastic si in vreo ora jumate am terminat.Cele de vara depozitate-n beci si am avut vreme si de-o tuica fiarta.Dimineata am coborat frumusel cu a 2-a pana-n dn1.Deseara daca mai ninge fac si un pic de conditie fizica cu lopata.
    S-avem drumuri bune!

    0
    0
    • #15 Comentariu nou

      Prietene tie nu-ti trebuie anvelope de iarna ci lanturi…

      0
      0
    • repet întrebarea, data trecută probabil n-ai văzut-o 🙂

      poţi spune care e satul ala şi cât costă o casă p-acolo? casă mică, teren să fie mai mult.

      0
      0
  8. #17 Comentariu nou

    Nu chiar nene Lucian.Daca nu am ghinionul sa ma intalnesc cu vreun cocalar cu gipanul de este-n stare sa se suie pe mine sau daca nu se propteste vreo masina-n fata mea de regula urc din prima.Bine asta depinde si de cat de mare e zapada.Mai sunt situatii cand urc din a 2-a sau a 3-a incercare.Secretul este acceleratie constanta si moderata.
    Drumuri bune!

    0
    0
  9. #18 Comentariu nou

    Cum o fi corect: am folosit niște celuloze sau am folosit niște caiete? Am cumpărat cauciucuri sau am cumpărat anvelope? 😊

    0
    0
  10. #19 Comentariu nou

    Nene Boemule,iti zisei data trecuta ca-ti spun daca ma lasa nenea Petreanu…cum nu zise nu, luam tacerea drept accept:Busteni,jud.Prahova.Preturi?!Depinde de zona,de acces,de pozitie,de planeitate,suprafata,etc.
    Gasesti si pe la 80-100 eur/mp si la 180-200 eur/mp sau chiar mai mult.Teren.Case cu tot cu teren de pe la 35000 si pana pe la 150000.Daca reusesti sa te faci consatean cu mine da-mi de veste!
    Drumuri bune.

    0
    0
  11. #20 Comentariu nou

    Nu se face programare pentru operațiunea asta? Că nu e o chestie care durează 2 minute.

    0
    0
    • #21 Comentariu nou

      In tarile civilizate se face programare cu saptamani inainte. Dureaza cam 15m daca ai set separat de jante cu cauciurile deja montate.

      Cat despre allseasons, am renuntat dupa prima panta lejera dar lunga pe care n-am putut sa o urc din cauza lor.

      0
      0
  12. #22 Comentariu nou

    Mașina mea a venit echipată cu anvelope all-seasons. Pentru că are (chiar după 12 ani de la lansarea modelului) unul dintre cele mai avansate sisteme de tracțiune integrală de pe piață, o poziție pentru drumuri grele pe schimbătorul de viteze și un buton ”snow” pe bord, m-am crezut regele șoselelor alunecoase. Nu eram…
    Cu tot respectul pentru cei care au avut experiențe pozitive cu anvelopele all-seasons… sunt degeaba. Doar să își încordeze mușchii iarna româneasca și e evident. All-seasons e o găselniță de marketing, și încă pentru țări care nu prea au înțeles bine ce înseamnă iarna.
    Mai on-topic: am așteptat o zi cât mai călduroasă din ultimele 10-15, exact pentru că bănuiam că o să amorțească vigilența compatrioților educați în spiritul celui de-al doișpelea ceas (eventual și un sfert – și jumătate). Am nimerit-o bine, am rezolvat într-o oră și ceva la vulcanizarea cea mai apropiată. E bine câteodată să ai vecini / compatrioți așa previzibili…

    0
    1
  13. #23 Comentariu nou

    Neamtu’ zice asa – „Von O bis O”. Adica incepand cu „Ostern” (sarbatorile pascale) pana in octombrie, se circula cu pneuri de vara. In restul perioadei, se circula cu pneuri de iarna.
    E o lege nescrisa la care cei mai multi participanti rutieri se tin fara echivoc.

    In Romania, ideal ar fi ca Politia rutiera sa faca campanii de informare/preventie fie prin fly-ere, pagini de socializare, bannere de informare la intrarile principale ale oraselor. Alaturi de preventie si amenzi drastice sau scoapterea din circulatie a acelor masini ale caror pneuri sunt neexistente.

    0
    0
  14. #24 Comentariu nou

    Noi nu suntem nemti.Oltenia a fost ocupata de austrieci vreo 70 de ani dar cand vazura aia cat suntem de-ai draku si nu se lipeste nimic bun de noi ca apa de gasca,ne lasara-n plata Domnului si se carara.E drept,acu’30 de ani cand deveni eu sofer nu prea erau cauciucuri de vara si de iarna.In schimb erau masini mai putin puternice si destul de putine.Nici tehnologia nu era asa avansata.Ce ma mai chinuia o cutie cu GV la raba si cu diferentialul blocabil cu piciorul…..Acum tehnologia este avansata: ASR-uri,ESP-uri,ABS-uri,etc.Si masini mult mai multe si mult mai puternice.Cand ai masina cu tractiune integrala cu multe sisteme ajutatoare poate este o solutie sa folosesti all season.Broasca mea e fabricata-n’72,motor si cutie spate si n-are decat 30 de ponei.Mai trebuie sa si urc si iarna la mine tine cel putin 4 luni.Asa ca musai M+S. Bune.Fiecare sa-si monteze pe masina ce crede atata timp cat o tine-n curte.Cand iesi pe strada si din inconstienta,intamplare sau neglijenta si talpa exagerata,bazandu-te pe performantele fierului, poti trimite oameni nevinovati pe drumul cu sens unic la Vitan-Barzesti este deja alta problema.Grava.Legea este destul de clara.Pe drumuri acoperite cu zapada,gheata,sau polei este obligatorie utilizarea anvelopelor de iarna.

    0
    0