Orange Tech a Break, o platformă pentru educație, joacă și creație

Sub presiunea vânzărilor on-line în creștere, magazinele propriu-zise (brick-and-mortar) sunt obligate să evolueze. Experiența de cumpărare devine, poate, la fel de importantă ca tranzacția în sine, deoarece competiția nu mai este doar peste drum, ci chiar în buzunarul clientului, într-un smartphone care-i deschide întreaga lume.

Cum vor fi magazinele viitorului? Vor fi, probabil, personalizate pentru fiecare potențial client care intră pe ușă, pe baza amprentei digitale pe care o vom purta peste tot cu noi – la fel ca în magazinele on-line, dar oferind, în plus, experiența interacțiunii directe cu vânzători umani. Cu cât vor deveni mai răspândite vânzările on-line, cu atât va deveni mai prețios zâmbetul amabil al unui vânzător dintr-un magazin real. Oricât de deșteaptă va deveni inteligența artificială, conversația cu un bot va rămâne o experiență respingătoare multă vreme de-acum înainte.

Nimic nou în principiul de funcționare al magazinului fizic al viitorului, de fapt: ne întoarcem, încet-încet, la happeningul cumpărăturii din prăvălie, unde patronul își cunoștea clientul de-o viață și știa totul despre el și preferințele lui de cumpărare. “Bună dimineața, doamna Protopopescu, am o bucată de carne frumoasă pentru dvs, exact cum vă place, chiar azi dimineață am primit-o, știam c-o să veniți, am primit o notificare de la frigiderul dvs că vi s-a terminat tocana de alaltăieri, ia uitați ce bine arată, o trimit s-o împacheteze robotul? Cât e gata, mai stăm de vorbă, ce mai fac copiii? Vă adaug și un set de mirodenii pentru o rețetă nouă? Numai să-mi spuneți și o primiți pe mail, cu tot cu filmul explicativ…”

Poate că viitorul acesta nu-i chiar așa departe. Unele magazine au început să se transforme, deja, în încercarea de a oferi cumpărătorilor o experiență suplimentară. Ce sunt librăriile în care poți bea cafea sau ceai la o prăjitură și-un fursec, cofetării cu cărți sau biblioteci cu bar?

Sau – ce este, de fapt, un magazin de telefoane unde copiii învață programare?

Luați cazul conceptului smart shop pentru magazinele Orange.

Smart shopurile Orange sunt mai mult decât niște locuri unde te duci să-ți plătești o factură sau să-ți iei un telefon. Ele sunt amenajate în așa fel încât experiența clientului este personalizată și îmbunătățită pe baza digitalizării – de exemplu, îți poți programa o vizită prin aplicațiile Orange, poți primi bon de ordine direct prin sms, poți semna contracte în format electronic, iar ofertele de produse sunt mult mai diversificate decât în magazinele obișnuite.

Iată planul Orange pentru următoarele luni: să transforme smart shopurile Orange în hub-uri de comunicare, în care vor avea loc evenimente de educație digitală pentru copii, părinți și bunici, cât și jocuri, concursuri și expoziții de design de produs cu premii de mii de euro.

Această campanie, care va ține până spre sfârșitul lunii noiembrie, se numește Tech a Break (get it?). Descrierea ei poate fi găsită pe această pagină.

Seria de evenimente este următoarea:

1. Fast SuperCoders

Fast SuperCoders, între 19-28 iunie: “un program de învățare a bazelor programării prin joacă, special conceput pentru copiii cu vârste între 10 și 13 ani”. Înscrierile pentru aceste ateliere se fac online, aici, sau direct în smart shopurile Orange, în limita locurilor disponibile (dacă nu mai sunt locuri, vă puteți înscrie pe lista de așteptare). De asemenea, dacă vă abonați la newsletter, primiți notificări în momentul în care apar alte evenimente sau concursuri în calendarul Tech a Break.

2. Smart Parents

Smart Parents, în aceeași perioadă, 19 – 28 iunie, un program de training pentru părinții care vor să-și ajute copiii să înțeleagă atât avantajele, cât și dezavantajele tehnologiei. Detalii și programul acestor cursuri pot fi găsite aici.

3. Părinți la școală

Părinți la școală – o serie de cursuri de tehnologie pentru părinți și bunici, în luna august, în care participanții vor învăța cum să intre în legătură cu cei dragi prin aplicații audio-video, cum să-și țină sub control consumul de date și ce aplicații să folosească pentru nevoile de zi cu zi.

4. Smart Design Challenge

Smart Design Challenge, între 9 iunie – 23 septembrie, adică un concurs de idei pentru design de produs. Acest proiect (detalii, aici) este adresat industriilor creative și va avea două etape: mai întâi un call-for-ideas și apoi expunerea produselor selectate. Clienții vor vota pentru premiul de popularitate, iar un juriu va decide câștigătorul marelui premiu, în valoare de 5.000 de euro (regulamentul este aici).

Evenimentele vor avea loc în smart shopurile Orange din 13 orașe – iată aici o hartă, ca să-l găsiți pe cel mai apropiat (smart shopurile sunt semnalate cu pinuri albastre).