Poliţia Rutieră, de o pasivitate revoltătoare

În fiecare săptămână se produce cel puţin un accident pe DN1, între Otopeni şi Bucureşti. Ultimul peste care am dat eu, luni – nimic grav, doar o tamponare, dar sute (sau mii?) de alţi şoferi au pierdut dup-aia timpul într-un mare ambuteiaj până s-a eliberat şoseaua:

Miercuri, altul, de data asta mai nasol, cu răniţi. Din nou, trafic dat peste cap, pierderi de timp şi de bani. E un semn de profundă incultură şi mitocănie să mergi aşa tare pe o şosea într-atât de înghesuită – şi poate deveni şi criminal extrem de uşor, din păcate.

Cam câte accidente îi mai trebuie Poliţiei Rutiere pe segmentul acesta de drum ca să instaleze nişte sisteme realmente eficiente de descurajare a vitezomanilor?*

_______________
*Mi-a venit în minte sistemul de pe autostrăzile italiene (Tutor) prin care ești avertizat, foarte vizibil, că se monitorizează viteza și se amendează depășirile. Adică la așa ceva mă refer, nu la pânda nesimțită pe care o fac polițiștii de la Rutieră prin tot soiul de curbe fără vizibilitate. Prioritatea, firește, e să crești siguranța traficului, nu mulțimea șpăgilor.

29 comentarii Adaugă comentariu

  1. Din punctul meu de vedere, abordarea e gresita. Inainte sa limitam viteza, hai totusi sa punem niste separatoare de sensuri din beton de minim 1m inaltime. Cele mai grave accidente de pe DN1 asa se produc, cu o masina sarind pe sensul opus de mers si acrosand ce i-a iesit in cale. Plus pasarela in loc de trecerea de pietoni de la iesirea din Otopeni, e sinucidere curata !

    Thumb up 0
  2. #3

    Omul nostru de rand cu cat e mai dobitoc si mai parvenit cu atat calca mai mult pedala de acceleratie a unei masini tot mai”bengoase”capatata si nu muncita,si de aici,din izvorul prostiei parvenite nu pot apare decat astfel de evenimente rutiere.

    Thumb up 0
  3. Teoria mea: nu poți trece, în 20 de ani, de la căruță la X6 fără asemenea probleme. Poliția nu este interesată să civilizeze șoferii, ci doar să-i ardă când greșesc. Pentru că majoritatea polițiștilor conduc la fel ca bizonii cocalari în speță.

    Thumb up 0
    • Si instructorii auto se pare ca nu isi fac treaba. Poate ati mers vreodata in spatele unei masini SCOALA…..cred ca Ii invata stilul de condus al taximetristilor: sa trec eu, dupa mine potopul!

      Thumb up 0
  4. Poliţia Rutieră are probleme mari de tot în a observa ce se întîmplă în jurul ei. Mă gîndesc numai la declaraţia lui Oprescu, cum că va construi piste pe locurile în care acum sunt interzise pistele. De aceeaşi PR. Mi-aduc aminte de ce mi-a povestit o prietenă referitor la semnele de circulaţie. Zice, tu chiar crezi că a stat cineva să studieze drumurile? Nu! Se iau după numărul de accidente, după un anumit număr, trîntesc un semn. Nu ştiu cît de adevărat e, dar după ce zici, nu m-ar mira să se întîmple aşa în realitate.

    Thumb up 0
  5. Nu viteza e de vina. Multe accidente au fost provocate de masini slabe , mici, gen Logan, Peugeot, Renault. Cultura si educatia soferilor lasa de dorit. Si incapacitatea politistilor de a degaja o banda de circulatie ( pe contrasens eventual) avand in vedere ca e singura cale de acces catre aeroport! Ca nici metrou nu avem la Otopeni , chiar! Totusi: e regim de DN , chiar sa mergem cu
    70 pe ora?! Schimbam drumul sau mutam aeroportul?

    Thumb up 0
    • Bine tu…o să ne luăm mașini mari și tari! Și noi ăștia cu mașini mici promitem să ne ridicăm nivelu’ de cultură și civilizație la nivelu’ vostru de șoferi de limo. :-P

      Thumb up 0
    • #9

      Adina:Mergi cu cat spune LEGEA,ce daca e drum national?Nu e autostrada!Adica tu prin ce spui te dai de gol ca vrei sa calci acceleratia,pai pana la Otopeni e regim de localitate,unde vrei tu sa zbori?

      Thumb up 0
    • viteza nu inseamna peste 150 km/ora; cred ca toata lumea a mers cu 90-100 spre aeroport, mai ales de cand nu mai sunt treceri de pietoni si cand drumul o permite. Sunt soferi care provoaca accident si la 30km/ora, sa fim seriosi…..Eu, personal conduc din 1992 si nu am provocat niciun accident. si merg cam 8.000 km /an!

      Thumb up 0
    • Imi permit sa-ti spun: NU E TARZIU SA SE INTAMPLE! Aceasta este esenta problemei lipsei de civilizatie din aceasta tara: MIE NU MI SE POATE INTAMPLA! Doamne-fereste!
      VITEZA ESTE PRINCIPALA CAUZA A ACCIDENTELOR DE CIRCULATIE GRAVE.
      E usor sa faci un calcul: cu cat ajungi mai repede la destinatie daca mergi cu 90-100, fata de 70-80 km/h?

      Thumb up 0
  6. Pana se va civiliza in trafic soferul roman mai dureaza mult. E greu sa te asiguri in oglinda si sa semnalizezi cand schimbi benzile, e greu sa nu tai linia continua si sa ai rabdare inca 50 de metrii sa intorci regulamentar, si e greu sa educam si organele competente sa faca ceea ce trebuie sa nu stea la panda dupa copaci si boscheti si sa opreasca pe cine trebuie cand trebuie

    Thumb up 0
  7. Da-i cuiva un volan si o acceleratie si-i vei vedea caracterul.
    Despre adunatura aia numita Politia Rutiera nu e cazul sa comentez, pierd vremea.

    Thumb up 0
  8. #14

    Din filmulețul postat de tine nu văd care ar fi fost problema dacă Poliția ar fi mutat traficul blocat de pe sensul cu accidentul pe una din cele două benzi ale sensului funcțional. E drept, s-ar fi mers încet și în coloană, dar s-ar fi mers. Și ar fi fost, oricum, doar o chestie provizorie, până la eliberarea celuilalt sens…

    Thumb up 0
    • Asa se si face, se muta tot traficul pe o singura banda, doar ca debitul auto pe DN1 e prea mare. Iar problema reala nu e cum sa fluidizezi circulatia dupa un accident, ci cum sa faci ca accidentul sa nu se produca.

    • #16

      Perfect de acord. Eu mă refeream la situațiile în care – iată! – unul ca acesta, totuși, se produce. Pentru că, sincer, nu știu ce fel de măsuri s-ar dovedi într-atât de 100% eficiente încât cocalaru’ mioritic să n-aibă încotro decât să respecte legea și Codul rutier.

      Thumb up 0
  9. …nu la pânda nesimțită pe care o fac polițiștii de la Rutieră…

    Îmi pare rau, dar aici suntem în total dezacord. Şoferul nu trebuie anunţat că se monitorizează viteza – e suficient că aşa scrie în lege.
    Menirea radarelor ascunse tocmai asta este: să îi prindă pe cei ce nu respectă legea. Păi ori vorbim despre lege, ori nu mai vorbim???

    A, de acord cu faptul că amenda trebuie scrisă pe un proces-verbal şi plătită cinstit. Aia e altceva.

    PS: şi totusi am şi eu 4 amenzi de la radare (ca să previn un anumit gen de comentarii). Am greşit, am plătit.

    Thumb up 0
    • Si atunci care crezi ca e motivul pentru care in multe locuri se anunta ca este monitorizata viteza? Gandeste-te bine, sa nu gresesti :)

    • Scriam in acelasi timp.

      Exista parerea ca e o masura buna, preventiva. Eu zic ca masura e in textul de lege. Pedeapsa mult mai buna, valabila pentru multe alte abateri, este suspendarea permisului pentru o perioada mai mare de timp. Si ce se castiga? m-a intrebat cineva. Crezi ca se educa respectivul? – Poate ca nu, dar tinem niste iresponsabili departe de sosea o perioada de timp. Conteaza.

      PS: de data aceasta vorbesc ca unul care NU a avut permisul suspendat nici macar 2 minute, din 1990 si pana astazi.

      Thumb up 0
    • Raspunsul nr. 2.
      Apropo, acum ceva vreme era un soi de indicator pe bulevard, de la Arcul de Triumf catre Piata Presei. “In acest moment circulati cu 60 km/ora“. Da, dar eram in autobuz!!! Dotat cu monitorizare GPS, cu tot tacamul – l-a durut in arborele cotit.

      Thumb up 0
    • Acum, dacă tot a venit vorba de Otopeni, am mai putea povesti o săptămână despre modul absolut tâmpit în care s-a făcut – adică NU s-a făcut – legătura dintre aeroport şi autostrada lu` peşte. Despre faptul că se putea moderniza şi prelungi strada Aurel Vlaicu până în autostradă, cu bretelele de rigoare, evident. Sau măcar până in DJ200B, care dă apoi in DJ101. Dar iei plasă, că la intersecţia cu 101 tot nu e pasaj cu acces (sau cel puţin nu era când am trecut eu pe acolo ultima oară). Ce face unul care aterizează în Otopeni şi apoi vrea spre nordul ţării? Păi… calcă pedala de acceleraţie pe DN1. Şi nu, nu îmi spuneţi că vine un pic înapoi până la centură şi apoi spre autostradă, vă rog frumos! :mrgreen:

      Thumb up 0
  10. https://www.facebook.com/pages/Pandari-In-Uniforme/715920445134230

    Pentru cei care vor sa informeze si pe altii unde sta politia rutiera la panda.

    Thumb up 0
  11. Inafara de panda Politia Romana nu stie altceva ! Atata viclenie nu mi-am imaginat !

    Thumb up 0
    • #24

      Aici nu as putea sa te contrazic…Am permis de 29 de ani si pot sa-ti spun cu mana pe inima ca asta este politica Politiei Romane,de tip PARLITIV si NICIDECUM PREVENTIV!Asa le latra sefii sa aduca incasari pentru buget si sunt recompensati direct si indirect in functie de acestea.Am prieteni in Politie care mi-au confirmat ca inca din biroul primului ministru(indiferent cine a fost el si/sau in ce perioada)s-a dat ordin de COLECTARE,si atunci politistul iesit”la panda”,nu va sta sa-l vezi,ci te va vana dupa colt!Acum,sa fim cinstiti totusi,el te vaneaza ca un bandit sa te prinda daca incalci legea,o face ca un braconier,dar daca tu n-o incalci el nu iese din ascunzatoare!

      Thumb up 0
    • CATA MANIPULARE!! As vrea si eu sa va cunosc acei “multi prieteni” din Politie care v-au vandut atat de multe GOGOSI!.
      NU IMPUNE NIMENI “COLECTARE”. VRETI SA STITI CARE ESTE RATA DE COLECTARE A BANILOR REZULTATI DIN AMENZILE DE CIRCULATIE? VA ROG SA VA INTERESATI SI SA VEDETI CA ESTE TOCMAI CONTRARIUL
      Am invatat sa ne pacalim unii pe altii (mintim) de sus pana jos!!

      Thumb up 0
    • De ce se “sta la panda”? Raspunsul vine tot din “Vest”, unde aceasta (panda) este practicata pe scara larga, fiind in fapt o tactica politieneasca. Va spune asta o persoana avizata si in cunostinta de cauza. Aici, cineva a punctat foarte bine: au teama de panda doar cei care NU respecta legea! Multi dintre infractorii care ne fac atat de mult rau, tuturor, sunt prinsi dupa ce sunt…panditi.
      Opinia mea este ca nu trebuie sa conduceti stresat din cauza “pandei”. Aveti grija doar sa respectati legea si nu veti avea probleme….VA GARANTEZ! Si inca ceva: in felul acesta ne eliberati de stres si pe noi, ceilalti participanti la trafic, deoarece vom avea garantia ca ne veti respecta pe toti….

      Thumb up 0
  12. De ce Nu avem “echipamente” precum cele din tarile civilizate? Intrebati politicienii/parlamentarii…De ce se “sta la panda”? Raspunsul vine tot din “Vest”, unde aceasta (panda) este practicata pe scara larga, fiind in fapt o tactica politieneasca. Va spune asta o persoana avizata si in cunostinta de cauza. Aici, cineva a punctat foarte bine: au teama de panda doar cei care NU respecta legea! Multi dintre infractorii care ne fac atat de mult rau, tuturor, sunt prinsi dupa ce sunt…panditi.
    Cat despre romani, in general…felul in care se comporta in trafic ne arata clasa si valoarea: babuini? Dar asta tine de educatie si cultura? De unde si cine sa o faca? Alti babuini?

    Thumb up 0
  13. @ Marian S
    E o diferenta intre prevenire si sanctiune. Sanctiunea vine dupa ce s-a produs un eventual accident, cand nu mai poti da timpul inapoi. Apoi, “statul la panda” sanctioneaza aleatoriu o mostra redusa de contravenienti, cu sanse bune sa scapi. Daca esti in obisnuit al drumului, poti chiar invata unde stau politistii la panda (nu sunt prea multe locuri “bune”). Pe cand un sistem automat, care masoara si compara viteza medie cu maximul posibil de atins legal pe segment, nu este aleator si nu iti da sansa sa scapi. Stiind ca nu poti sa scapi, nu te risti sa o calci. Deci, preventie.

    Thumb up 0
    • Îmi pare rău, nu prea ai înţeles.
      Nu am zis că nu trebuie un astfel de sistem.
      Dar de ce încălcăm legea? Eh, n-o s-o mai încălcăm atunci când vom învăţa că şi sancţiunea e o formă de prevenţie. Şi nu, mărirea amenzilor nu e o formă de prevenţie bună; se vor găsi şmekeri cu bani destui. Dar ia să-l tragi pe dreapta pe şmeker pentru 3 luni, să vezi ce bine o să fie. Pentru ceilalţi, evident.

      Iar la asta cu “Sanctiunea vine dupa ce s-a produs un eventual accident, cand nu mai poti da timpul inapoi.“ chiar că mi-ai virat stima către scârbă, cum zice o vorbă din popor. Fără supărare.

      Thumb up 0