Test Clever Taxi – prima aplicaţie care-ţi permite să plăteşti prin card bancar, direct de pe telefon

Spoiler alert :-) – la finalul acestui articol se află
un smartphone Blackberry Z3 de dat. Oare va fi al tău?

UPDATE: După o jurizare care a inclus notarea răspunsurilor de către agenţie, Clever Taxi şi de către mine, avem un câştigător – o câştigătoare, mai precis, a telefonului Blackberry Z3:

Adina – November 27, 2014 at 12:02 – Eu folosesc de multa vreme diverse aplicatii, doar de relativ putina vreme folosesc inclusiv Clever Taxi (in zona de nord a Bucurestiului, unde stau eu, exista o penurie de taxi-uri chemabile prin aplicatia standard pe care o folosesc).
Cateva lucruri care mi-au placut in particular:
– GPS-ul este foarte exact
– poti vizualiza in timp real pozitia masinii
– in cazul unei reclamatii istoricul te ajuta enorm – fara el nu as fi stiut indicativul taximetristului care nu s-a comportat ok ;)

Un mare minus:
– faptul ca poti comunica direct cu soferul. Stiu ca pare contraintuitiv, dar atunci cand comunicarea dintre client si taximetrist este directa, exista posibilitatea abuzurilor. Nu o data mi s-a intamplat ca soferii sa dea 3 minute (ca sa fie preferati altora) pentru ca apoi sa trimita PM ca mai intarzie 2-3-4-5 minute…

Printre numeroasele aplicaţii de taxi care au apărut în ultima vreme, Clever Taxi are o particularitate care o scoate în evidenţă: plata cursei prin card bancar, direct din smartphone.

De ce ai vrea să faci asta?

Ca să răspunzi unui taximetrist care ridică din umeri: “n-am rest, şefu'”. Ca să fiscalizezi bacşişul. Ca să nu umbli cu cash la tine. Ca să fii diferit.

Clever Taxi a trecut recent printr-un refresh şi update şi oferă acum noi facilităţi. Am testat-o pentru voi pe un smartphone Blackberry Z3 (câteva cuvinte despre el şi concursul ca să-l câştigi, la final) şi am de zis următoarele:

Până la un punct, Clever Taxi funcţionează pe acelaşi principiu ca toate celelalte. Îţi faci un cont cu user şi parolă, primeşti un SMS de verificare, îţi validezi înregistrarea şi cu asta ţi-ai setat profilul minimal.

Diferenţa apare acum, când poţi adăuga un card bancar, dacă vrei, la modalităţile de plată. Accesarea cardului e protejată de un cod pe care ţi-l stabileşti singur, aşa că n-ai motive de îngrijorare în cazul în care rămâi fără telefon, nu va putea folosi nimeni cardul tău.

Când chemi un taxi, Clever îţi arată câte maşini sunt disponibile în momentul respectiv (la mine au fost mereu disponibile între 700 şi 800). Poţi configura taxiul pe care-l doreşti – doar anumite companii, standard sau premium, fumători sau nu, care acceptă animale sau nu etc şi poţi cere un şofer care acceptă plata din aplicaţie, prin card (sau prin SMS, dacă eşti abonat Orange). Majoritatea şoferilor au deja această opţiune bifată, deci nu e o condiţie restrictivă.

clever taxi

Aşadar, am bifat “payment in app”, am ales una dintre confirmările care mi-a apărut (un taximetrist cu review-uri bune) şi am urmărit pe hartă maşina venind la adresă. A fost simplu să ies din clădire chiar când a parcat şoferul.

Omul şi-a făcut cursa şi, la final, am avut de ales cum să plătesc – cash sau prin card, din aplicaţie. Am ales cardul iar aplicaţia mi-a oferit un ecran unde să trec suma. Am pus mai mult cu câţiva lei, adică bacşişul pentru şofer, bani care vor ajunge la el după impozitare. Carevasăzică, am fiscalizat bacşişul, ceea ce e un mare pas înainte, după părerea mea. Am atins butonul plăteşte şi, în mai puţin de 10 secunde, pe aplicaţia taximetristului a apărut confirmarea că i-au intrat banii. Omul a dat OK, eu am dat bineţe şi ne-am despărţit fără să fi schimbat vreun bănuţ, fizic, între noi.

Clever Taxi e disponibilă pe multiple platforem – după cum spuneam mai sus, eu am testat-o pe un Blackberry Z3. Primul meu Blackberry, de altfel, şi am avut unele emoţii să-l iniţializez – dacă-mi prindeam urechile pe undeva, prin sistem? Dar setarea a mers fără nici o problemă, mi-am făcut un user în sistemul Blackberry şi apoi restul comenzilor au rămas în zona intuitivă. Nu l-am configurat complet, dar m-am conectat la wifi, am descărcat aplicaţii din sistem şi am vorbit pe îndelete fără nici un fel de dificultate. E un smartphone ce mi-a dat senzaţia de soliditate, mai greu decât m-aş fi aşteptat, cu un aer foarte masculin, aşa. Încă se simte o genealogie business în măruntaiele lui. Mi-a plăcut.

Am un Blackberry Z3 de dat unuia dintre comentatorii acestui articol. Voi selecta acele comentarii care contribuie la calitatea discuţiei, fie pro, fie contra, dar cu argumente. Regulamentul concursului este aici. Vorbim despre plata prin card, aplicaţii de taximetrie, taximetriştii din Bucureşti şi noua lor viaţă, de când au apărut aplicaţiile astea care-i clasifică după comportamentul faţă de clienţi, despre telefoane mobile, despre Blackberry şi smartphone-uri business şi despre orice altceva credeţi că merită adus în discuţie. Z3-ul merită o discuţie bună, să ştiţi.

98 comentarii Adaugă comentariu

  1. Singurul motiv pentru care mi-aș lua smartphone ar fi asta, aplicația de taxi. Iar faza cu fiscalizarea bacșisului, aia merită un articol separat, mi se pare o premieră.

    Thumb up 0
  2. Avand in vedere mai ales ultimele evenimente (vezi evaziune firma taxi Brasov) aplicatia este ceea ce ne trebuie ca sa devenim cu totii corecti. Pe de alta parte, ca si cetatean salariat, constat zi de zi ca o parte din banii mei se duc zi de zi in multe parti sub forma de bacsis. (taxi, ospatari, frizer, etc). Categoriile profesionale mentionate sunt platite cu salariul minim pe economie, deci accesul lor la credite este foarte scazut.

    Thumb up 0
  3. Chematul taxiului prin centrala e sfant. Am aflat asta pe pielea mea acum un an si ceva cand un taximetrist luat de pe strada a plecat cu rucsacul meu cat mi-am cumparat niste maruntisuri de la un magazin. Lasa laptopul care era in rucscac – cu tot cu incarcator-, lasa pozele din el, samd. Dar ma trezesc si acum cautandu-mi cate un pix “norocos” si-mi amintesc ca era in rucsac. Si obiectele din rucscac chiar erau adunate in ani de zile :)
    Cel mai greu e sa-mi imaginez in ce s-au transformat obiectele mele dragi: intr-un chef mostru cu “prietenii” aluia. Intr-o pereche de blugi? Intr-o orgie cu femei usoare?
    Pe de alta parte am avut si un taximetrist personal care ma ajuta si sa-mi car bagajele la etajul doi. E adevarat, i-am rasplatit fidelitatea de jedmii de ori.
    Daca acest clever taxi reuseste sa inlocuiasca taximetristrul aleatoriu cu cel personal la un pret decent si discret al lui sunt.

    Thumb up 0
  4. excelenta aplicatia. un feature care s-a lasat cam mult asteptat si ma bucur ca in sfarsit a aparut o aplicatie cu ajutorul careia sa pot plati cu cardul.
    cand iau un taxi il iau de nevoie, nu de placere. si de cele mai multe ori am bani mari la mine. si in mai mult de jumatate din cazuri, taximetristul nu are sa dea rest si nici nu se deranjeaza sa se duca sa schimbe, cum ar fi normal. in schimb dam ture pe cheltuiala mea pana sa gasim un loc unde sa schimb. si timp pierdut aiurea, si nervi.
    solutia gasita de mine, pentru a-mi menaja nervii, a fost sa am grija sa am marunt la mine in permanenta. de 10, de 5 si de 1, sa-i dau omului exact cat face cursa plus ceva bacsis, in cazul in care merita.
    acum, se pare ca mi-am luat si grija asta de pe cap. :)

    Thumb up 0
  5. De cate ori nu a trebuit sa fac detour pe la un bancomat pentru ca nu aveam bani de taxi, aproape ca am ajuns la aceeasi durata ca pentru un drum cu tramvaiul. Deci da, baietii de la clever taxi imi plac, mi-au placut din momentul in care puteam comanda taxi de revelion deoarece toate dispeceratele sunt inchise dupa o anumita ora.

    Thumb up 0
  6. Pro : fiscalizare , rapiditate , OPTIMIZARE.
    Cei din provincie vor putea apela cu incredere un taxi din Bucuresti , pt ca isi vor optimiza comanda conform nevoilor.
    Da , mai ales ca banii ies la suprafata si cel mai important aspect , aplicatia poate fi utilizata si de straini. Pe orizontala exista un castig sigur.

    Thumb up 0
  7. Este un pas mic pentru fiecare dintre noi cei ce utiliăzm serviciile de taximetrie. O astfel de aplicaţie are în afara atributelor de facilitate şi confort pentru utilizator şi un foarte important aport în ceea ce priveşte credibilitatea şi transparenţă fiscală pentru o asemenea companie. Şi aici cred că este pasul cel mare în speţă.
    Ar trebui genralizată experienţa pozitivă către toate celalate companii ce activează în domeniu. Ar fi un imens step-forward. Pentru toată lumea. O soluţie “win-win all over”.

    Thumb up 0
  8. Am testat Z3. Este este așteptări. Nu știu de ce nu i s-a făcut o promovare mai bună printre utilizatorii profesioniști de smartphone. E singurul gigant care s-a descurcat.

    Cât despre fiscalizarea bacșișului mi se pare o idee genială. Tind să cred că impozitarea nu va fi atât de puternică pentru că altfel, din 6-7 lei cât poți lăsa la o cursă, șoferul să se aleagă cu 2-3, ceea ce nu e bine pentru el dar e bine pentru stat. Statul câștigă, și nu statul jos.

    Thumb up 0
  9. Avantaje: comoditate, mobilitate, transparenta, incredere in soferi. De cite ori ne-am urcat intr-un taxi si am avut dubii legate de calitatea soferului, miros de alcool, etc….
    As avea nevoie de o astfel de aplicatie si la mijloacele de transport in comun…

    Thumb up 0
  10. Buna Vlad,
    Interesant articolul. As avea de discutat doua aspecte:
    1. plata prin card la taxi si sau alti comericanti
    2. Blackberry
    In ceea ce poriveste plata prin card, e un pas inainte, speram sa-l vedem cat mai des si in alte domenii. In Romania oamenii sunt in continuare reticienti la plati electronice. Este din pacate o lipsa de informare si educatie in domeniu. Eu platesc cu cardul pe internet de vreo 12 ani si pana acum nu am avut nicio surpriza neplacuta cu niciun operator roman sau din strainatate. Asa ca articolul tau este binevenit, in mod sigur ajuta pe cei care se mai tem, inca, de plati electronice. Cat despre bacsis la teximetristi, speram ca-si primesc diferenta aceea, impozitata chiar.
    Despre Blackberry, pot sa-ti spun ca atat sistemul cat si terminalele au fost gandite pentru busines. Eu la job folosesc de 8 ani Blackberry, un terminal mai vechi, cu tastatura. Pot sa-ti spun ca e chiar OK, SMS-urile si emailurile se transmit si primesc rapid, se sorteaza, se poate raspunde la ele eficient. Confirmari de primire, serviciu de PUSH (acum implementat si de alti operatori). Convorbiri la calitate buna si in conditii de semnal redus.
    Sunt curios chiar cum se imbina un astfel de telefon si astfel de servicii cu un display touch…

    Thumb up 1
  11. Si comisioanele? Atat ale mele dar mai ales ale soferului/ firmei.

    Thumb up 0
  12. In teorie suna foarte bine, este un pas inainte spre civilizatie, dar eu personal sunt putin reticent catre plata de pe telefon.
    Printre miile de flapy birds si alte aplicatii mai mult sau mai putin “nocive” se pot strecura si cate unele care iti pot face telefonul vulnerabil la tot felul de atacuri.
    Dar per total aplicatia iti da sansa sa sari peste taximetristii pirati si cei a caror masina miroase a grajd.
    Chiar sunt curios sa o incerc.

    Thumb up 0
  13. Cel mai des folosesc taxiul sa merg spre aeroport, foarte devreme dimineata. Asa ca am parte frecvent de “nu am sa va dau rest, de-abia am iesit pe traseu”. Lucru care ma enerveaza la culme, pentru ca eu consider ca este de datoria lor sa aiba rest, asa cum este de datoria mea sa le platesc cursa. Asa ca sunt super happy sa aflu de noua facilitate a aplicatiei, mai ales ca o folosesc de foarte multa vreme si imi place foarte tare – inainte de existenta ei, uneori preferam sa merg pe jos sau cu RATB-ul, numai sa nu trebuiasca sa sun dupa taxi, sa astept nu stiu cat pe linie si apoi sa aud “ne pare rau, nu avem masina”. E una din aplicatiile care cu adevarat imi usureaza viata :)

    Thumb up 0
  14. Cred ca este cea mai buna solutie pentru a putea trece catre normalitate in acest domeniu. Nu mai este nevoie sa auzim de la taximetristi raspunsul clasic sefu nu am rest, scapam de taximetristi nesimtiti deoarece cu ajutorul aplicatiilor putem alege soferul cu multe review-uri. Plus ca in caz de un eveniment prin Bucuresti nu mai este nevoie sa stam cate 10-15 minute in telefon ( daca sunam la o companie de taxi) iar raspunsul sa fie ne pare rau nu sunt masini disponibile.

    Thumb up 0
  15. Ordonanta 99/2000 parca,stabileste ca taximetristul este obligat sa aiba rest.Daca nu are,ghinionul lui,cursa nu se plateste.Daca are un client amabil,ca mine,atunci il pun sa mergem la ce magazin vrea el(aparatul de marcat oprit)sa schimbe si apoi sa ma duca inapoi la destinatie unde ii dau cat a facut cursa.

    Thumb up 0
  16. Dupa un lung periplu in zona Android am avut si eu inspiratia sa trec la un Blackberry Z10 si, pe scurt, mi-am usurat “relatia” mea cu smartphone-ul. Fara aplicatii rezidente in memorie, fara scheme de inchidere sau de dezinstalare aplicatii…un deliciu pentru utilizatori. Cu toate ca nu e spectaculos in aplicatii, are necesarul de socializare, organizare, comunicare care sa te satisfaca, mai ales ca pentru cei mai pretentiosi au aparut portaluri care iti permit instalarea aplicatiilor android pe blackberry 10.
    Blackberry full touch screen a fost o miscare “clever” din partea producatorilor.

    Apropo de clever, Clever Taxi a fost printre primele aplicatii pe care le-am instalat. Cu un pic de deficiente la harti, este per total reusita.
    Daca voi observa ca soferii sunt pusi la punct cu tehnica de plata, o inteleg si o accepta, voi folosi metodele oferite de aplicatie, insa pana atunci mai circul cu vreo 3-4 lei in plus in buzunar.

    Thumb up 0
  17. Bună, sunt șofer taxi în Arad.Inca nu e cu acoperire aici dar o așteptăm. Plata online o recomand desființand astfel problemele referitoare la rest, bani cash și ciubucul fortat de către taximetristul
    care nu are sa dea rest. Sunt de concepția că dacă vrei sa dai un ban de cafa îl dai cu drag drept multam serviciilor și amabilități șoferului nu să ți se ia acel bănuț pentru ca nu are bani de rest. E mai sigur pentru client deoarece nu e musai sa aibă bani în portofel pe care d easement îl poate pierde. Totul se afla la un click distanță :) . Multă baftă

    Thumb up 0
  18. Pentru un extraterestru in Bucuresti (Vorba lui Sting), de cand am venit aici, cand vine vorba de taxi ma simt ca in jungla…
    Mereu vine intrebarea, prada sau pradator?

    Taximetristi de treaba, tepari, neobrazati (ca sa evit discriminarile legate de bronz), preturi mascate pentru “extraterestri” toate astea le gasesti prin zona.
    Bineinteles sunt si oameni de treaba, dar probabil multi stau ascunsi.

    Legat de commenturile de sus am patit si eu cu lipsa de rest. Daca as fi stiut de lege nu ma chinuiam la ora 2 noaptea sa caut rest la floriile non stop din intersectie.
    Dupa asta normal, nici nu am primit rest de la 20 de ron pt 16 ron – nu ca ar fi contat dar asa macar intentia.

    Ce e interesant la aplicatie e faptul ca are sistem de review-uri iar asta e un mare plus. Problema cu increderea e rezolvata in mare.
    Deasemenea plata online mai reduce durerile de cap.

    In concluzie – Thumbs Up!

    Thumb up 0
  19. Imi rezerv dreptul de a nu fi asa convins de faptul ca bacsisul pe care il lasi prin intermediul platii cu cardul ajunge fizic in buzunarul soferului… Cum poti sa faci din punct de vedere fiscal o diferentiere intre suma pe care o platesti pentru cursa si bacsis? La sfarsitul cursei iti da si bonul? As fi curios ce scrie pe un astfel de bon. Daca sistemul recunoaste automat valoarea cursei si pune si bacsisul pe bon.

    Sunt o sumedenie de semne de intrebare asupra acestui sistem…. Ne digitalizam pe zi ce trece iar asta nu este neaparat un semn bun.

    Thumb up 0
    • Exact, primesti bonul fiscal pe cursa, cu suma de plata. Tu stabilesti cat virezi din card, te intreaba ce suma. Diferenta in plus e bacsisul care, trecand prin banca, devine venit impozabil. Simplu!

    • Ok, atunci e posibil sa se dovedeasca a fi un sistem bun. Multumesc pentru clarificare!

      Thumb up 1
    • La drept vorbind, mie-mi place ideea tocmai pentru ca se fiscalizeaza bacsisul. In fond, eu platesc impozit pe tot ce castig (si consider ca e ok) de ce altul n-ar face-o?

    • Logic si normal asa ar fi. Curioasa ar fi opinia unui taximetrist ( sau 2-3 pareri ) privind fiscalizarea bacsisului. Oare cat de incantati sunt? Tind sa cred ca nu prea… Sa nu uitam ca sunt “deranjati” cand le lasi 1-2 lei, da pai sa mai si plateasca impozit pe 3 lei……

      Thumb up 0
    • Urmatorul pas cred ca ar fi sa nu mai foloseasca aplicatia :) Asadar…

      Thumb up 0
    • Eu personal sunt foarte incantat de plata prin card.
      Si in sunt dispus sa platesc bacsis mai mare pentru a acoperi impozitul pentru bacsis. Sunt totusi curios daca ajunge la taximetrist bacsisul…
      In sfarsit un mod civilizat si rapid de a trata cu taximetristii.

      Thumb up 0
    • Sunt foarte incantat de plata cu cardul. Personal sunt dispus sa platesc in plsu pentru impozitul pe bacsis. Sunt curios totusi daca bacsisul ajunge in buzunarul soferului…
      In sfarsit o metoda civilizata si rapida de a trata cu soferii de taxi.

      Thumb up 0
  20. Foarte frumos si civilizat. Voi instala si eu aplicatia, dar o sa continui sa le platesc cash, cel putin pana cand o sa vad niste schimbari. Merg frecvent cu taxiul si imi plac taximetristii, in general oameni civilizati, muncitori, ce lucreaza intr-un stres teribil. Intotdeauna ma intreaba ce traseu doresc si intotdeauna ii las sa aleaga ei – nu s-a intamplat vreodata sa ma plimbe degeaba, interesul lor e sa termine cat mai repese cursa. Sunt o comunitate aparte, au regulile lor si un cod ciudat de conduita. Eu intotdeauna ii intreb cum se descurca cu pretul asta mic pe kilometru si toti imi spun aceeasi poveste cu firme controlate de baieti destepti, practici dubioase, invarteli si impozite scandaloase.

    Thumb up 0
  21. E salutabil, preferabil și util. Mai ales pentru cei care nu prea poartă cash prin buzunare, ca mine. Întrebarea e câți șoferi se vor înghesui la salutul de după cursă, că s-a sesizat mărinimia lor onomatopeică.

    Nu vrem bani, nu vrem valută,
    Ci Clever Taxi să ne ducă!

    Thumb up 0
  22. Foarte buna ideea. O sa o pun in practica pe viitor, de foarte multe ori am lasat bacsis taximetristului cel putin jumatate din costul cursei, spre ex la o cursa de 9 lei (unirii – petre ispirescu) am lasat 15 lei ca nu poti sa ii lasi doar 1 leu. Oricum nu mai folosesc apelul telefonic la comanda de cel putin un an de zile, e de-a dreptul enervant sa stai in telefon 10 – 15 minute, chiar si mai mult cand ai posibilitatea ca in 3 – 5 min sa ai taxiul la scara prin aplicatie. De asemenea, nu mai urc in niciun taxi fara comanda, m-am fript de doua ori, o data cu tarif fals si a doua oara cu un pirat, “var de al lui Nicolae Paun”, in ambele cazuri am coborat la cateva sute de metri de la plecare. Sa speram ca se vor impozita cat mai multi bani prin aceasta metoda.

    Thumb up 0
  23. Faza cu bacșișul impozitat nu ar trebui sa deranjeze, sunt bani de căpătat oricare ar fi suma. Ca și client nu ai o obligație sa dai ciubuc la taxi,la ospătar etc. Nu e pădure fără uscaturi, dar nu toată pădurea e uscată :)

    Thumb up 0
  24. Imi aduc aminte de cate ori a trebuit sa caut o benzinarie sau un butic pentru a schimba bani deoarece taximetristul ma informa ca nu are marunt, bineinteles ca asta se intampla doar cand ajungeam la destinatie si noaptea, de obicei.

    Cred ca e un semn de normalitate plata cu cardul si la taxiuri si desi nu mai circul asa de des cu taxiul cred ca noua functie a acestei aplicatii o voi incerca curand, doar asa sa vad cum reactioneaza un taximetrist cand ii spun ca nu am cash la mine :).

    Thumb up 0
  25. acum cativa ani mi se fura din cancelarie o suma egala cu 1/6 din salariul de profesor. de atunci imi tin banii pe card si chiar si o punga de alune tot cu cardul o platesc. Faptul ca pot face asta si la taxi mi se pare un pas inainte spre normalitate si spre firesc.
    Mi-as dori sa pot face asta peste tot si poate chiar sa scapam de bani in forma asta cunoscuta.
    Astfel un telefon cu NFC si niste terminale prin magazine si taxiuri nu par prea indepartate.

    Thumb up 0
  26. Se percepe comision atunci cand platesti cu cardul?
    Ce mi-a placut cel mai mult la aplicatie sunt reviewurile, mai ales cand esti intr-un oras nou si n-ai de unde sa cunosti taximetristii.
    Un plus pentru aplicatie ar fi sa ofere cateva date despre sofer ( permis suspendat x ori, amendat x ori pentru urmatoarele infractiuni,etc. ).

    Thumb up 0
  27. Mie mi se par mai importante review-urile date taximetristului… Sa stii cu cine ai de-a face.

    Chiar asa, aplicatia identifica taxiul/taximetristul dupa nume si/sau indicativ ?
    Adica daca un taximetrist are review-uri proaste mutandu-se la alta companie scapa de ele?
    Si inca una, poti face review unui taximetrist desi n-ai folosit aplicatia ca sa-l chemi? (De exemplu mergi cu mai multi colegi/prieteni si altcineva a chemat taxiul in maniera clasica)

    Thumb up 0
    • Salutare, Mark 3000!
      Reviewurile sunt făcute pe contul șoferului. Dacă se mută de la o firmă la altă, îi rămâne același cont, implicit și datele și review-urile.
      Utilizatorii noștri ne trimit feedback și review-uri după fiecare cursă. Dacă apar probleme din parte taximetriștilor, noi aplicăm sancțiuni sau îi excludem din sistem indiferent de compania la care lucrează.
      Încercăm să încurajăm un comportament normal și politicos al șoferilor și al clienților; o relație benefică pentru ambele părți.
      Și ca să-și răspundem și la ultima întrebare: Review-ul se poate face doar de pe telefonul care a comandat taxiul. Nu se pot face review-uri pentru taximetriștii care n-au fost chemați la comandă prin altă metodă decât aplicația Clever Taxi.

      Thumb up 0
  28. Aplicațiile pentru taxi sunt foarte utile pentru a putea trece către normalitate / profesionalism și în acest domeniu. Tot mai multe firme de taxi își fac aplicații pentru comenzi online și aceste aplicații sunt foarte utile pentru cei care călătoresc des și folosesc serviciile taxi atât de la aeroport cât și de la Gara de nord. Plata prin telefon este în acest caz un lucru binevenit pentru ca nu mereu revii din delegație/concediu cu bani pregătiți pentru taxi. Se știe foarte bine ca taximetriști nu au niciodată întotdeauna mărunt ca să iți dea rest, iar scuzele sunt mereu aceleași.
    Plata prin banca/card legalizează nu numai bacșișul dar și tariful plătit pentru cursă, astfel permițând companiei de taxi să gestioneze mai ușor incasabile.
    Nu știu dacă este posibila și emiterea unui bon fiscal electronic pe care să-l printezi când ai nevoie, cele din hârtie termică se deteriorează foarte repede.
    Respect pentru astfel de inițiative care vin în folosul clienților.

    Thumb up 0
  29. Eu folosesc de multa vreme diverse aplicatii, doar de relativ putina vreme folosesc inclusiv Clever Taxi (in zona de nord a Bucurestiului, unde stau eu, exista o penurie de taxi-uri chemabile prin aplicatia standard pe care o folosesc).

    Cateva lucruri care mi-au placut in particular:
    – GPS-ul este foarte exact
    – poti vizualiza in timp real pozitia masinii
    – in cazul unei reclamatii istoricul te ajuta enorm – fara el nu as fi stiut indicativul taximetristului care nu s-a comportat ok ;)

    Un mare minus:
    – faptul ca poti comunica direct cu soferul. Stiu ca pare contraintuitiv, dar atunci cand comunicarea dintre client si taximetrist este directa, exista posibilitatea abuzurilor. Nu o data mi s-a intamplat ca soferii sa dea 3 minute (ca sa fie preferati altora) pentru ca apoi sa trimita PM ca mai intarzie 2-3-4-5 minute…

    Thumb up 0
  30. Sunt fan plati electronice. Imploram banca, al carei client eram, sa fiu anuntat de urgenta in momentul in care vor avea serviciul de internet banking activ. Platesc toti furnizorii de servicii on-line, fara cozi, fara problema restului, si chiar amintita problema a bacsisului (cu a carui impozitare sunt complet de acord, ca si a oricarui venit de fapt)
    Bineinteles ca am instalat, pe masura ce au fost disponibile, toate aplicatiile de comenzi/plati si pe telefoanele mobile pe care le folosesc (un Windows Phone personal si un Android Phone ca telefon de serviciu).
    De asemenea, am si card contactless si folosesc optiunea de cate ori am posibilitatea.
    Nu stiu daca in localitatea de domiciliu voi putea folosi aplicatia, dar cu siguranta o voi incerca, cel putin cu ocazia deplasarilor la Bucuresti.

    Thumb up 0
  31. Sunt un mare fan al ultimului sistem de operare Blackberry (OS10). Folosesc un Blackberry Z10 si pot spune ca este un OS foarte bun. Singurul dezavantaj mare este lipsa aplicatiilor din Blackberry World. Tomai de aceea apreciez ca cei de la Clever Taxi s-au gandit sa dezvolte o versiune a aplicatiei pentru Blackberry OS10. Acum aproximativ doua luni am descarcat aplicatia si am fost foarte multumit de modul in care functioneaza, iar plata online mi se pare un mare plus.

    Thumb up 0
  32. Folosesc Clever taxi de ceva timp si sunt foarte multumit. Avantajele au fost deja mentionate.

    Nu odata mi s-a intamplat ca taximetristul sa fie iritat ca nu am bani potriviti :). Adaugarea functiei de plata cu cardul este binevenita, insa as ezita sa-mi adaug cardul fara sa stiu cateva detalii importante despre sistemul de tranzactionare si stocare, in special daca respecta standardele de buna practica pentru securitate ( e.g PCI DSS).

    Ma surprinde ca aplicatia pentru Windows Phone OS inca nu ofera optiunea de plata, avand o cota de piata mult superioara Blackberry si in crestere.

    Ar fi interesant ca plata sa se faca functie de tariful si distanta inregistrate de GPS, vezi Uber.

    Thumb up 0
    • Salutare, Adi!
      Toate platile cu cardul sau prin SMS se fac prin intermediul MobilPay, care este certificat PCI DSS din aprilie 2013. Noi nu stocăm datele financiare ale clienților sau informații personale pe serverele Clever Taxi.
      Legat de plata cu cardul pe Windows Phone, acum suntem în dezvoltarea acestei opțiuni. Pe BB procesul este mai scurt fiind o integrare Android, dar pe Windows Phone procesul de dezvoltare și publicare a unei aplicații este mai anevoios și durează mai mult.

      Thumb up 0
    • OK, deci datele cardului sunt stocate pe telefon. Mai putin interesant pentru un hacker in mod direct, dar poate interesant pentru un virus. Punctul meu de vedere este ca trebuie sa am incredere in modul in care prelucrati datele sensibile… si in general in orice aplicatie care stocheaza datele cardului cumva undeva. Iar mie aceasta incredere imi lipseste. Probabil ca singura solutie practica pentru paranoici este sa aiba un card dedicat pentru tranzactii riscante (“card not present”), cu o suma mica in contul respectiv.

      Thumb up 0
    • Salutare, Mihai!
      Datele cardului nu sunt stocare nici local pe telefon, nici pe serverele Clever Taxi, se trimit direct către mobilPay, care este cel mai mare procesator de carduri din Europa de Sud-Est.
      Nu prezintă niciun interes pentru hackeri și tranzacțiile sunt făcute în singuranță.

      Thumb up 0
    • Super! In cazul asta astept cu nerabdare noua versiune.

      Multumesc de lamuririile “clever” :)

      Thumb up 0
  33. Implementarea sistemelor de genul Clever Taxi este de apreciat
    si probabil se inscrie in tendinta actuala de rezolvare a problemelor
    din mers in mod dinamic si rapid. Spun sistem Clever Taxi pentru a
    pune in evidenta faptul ca nu este o simpla aplicatie ci mai mult ca
    sigur este o intreaga solutie informatica (nu doar aplicatiile pentru
    telefoanele mobile) pe care se bazeaza functionarea sistemului.
    Toate astea duc implicit la crearea in timp a acelor mici ecosisteme
    pe care cu totii le vom utiliza din ce in ce mai mult pe masura ce le
    vom aprecia utilitatea.
    Despre BlackBerry Z3 as putea sa scriu mult si bine dar o sa incerc sa ma
    rezum si sa spun ca este un telefon cu un raport/performanta ridicat si
    cu o utilitate extraordinara in mediul bussiness/enterprise.
    Aspectul exterior se inscrie in linia moderna actuala, se simte bine in mana
    iar unora cu ochii obositi de la monitoare li se va parea foarte placuta
    experienta in folosire datorita rezolutiei si dimensiunii ecranului.
    Capacitatea bateriei este suficienta incat sa nu streseze utilizatorul si
    sa-l determine sa fie cu ochii dupa prize sau sa poarte acumulatori de rezerva
    prin buzunare.
    Cei obisnuiti cu sistemele iOS si Android vor avea o usoara dezamagire datorita indisponibilitatii unor aplicatii, problema oarecum rezolvata prin
    capabilitatea de rulare a aplicatiilor Android (cu mai mult sa mai putin succes) si prin disponibilitatea Amazon Appstore.
    Cel mai important aspect este insa securitatea si lucrul in spatiu protejat
    in configuratia cu un server BES (BlackBerry Enterprise Server) ceea ce face
    ca lucrul cu mailurile, mesajele si de tot ce tine de bussiness sa fie extrem de facil si extrem de sigur, iar dupa ce va aparea versiunea 10.3.1 de software se va oferi utilizatorilor aplicatia BlackBerry Blend care va transforma telefonul intr-un fel de tunel sigur spre documentele de serviciu de pe orice calculator personal pe care ruleaza aplicatia.
    In concluzie, pentru bussiness si mediul enterprise este solutia perfecta si
    cea mai sigura actualmente.
    Argument in favoarea securitatii BlackBerry este ultimul eveniment Mobile Pwn2Own din 12-14 noiembrie 2014 http://www.securityweek.com/mobile-pwn2own-2014-iphone-5s-galaxy-s5-nexus-5-fire-phone-hacked la care s-au http://www.securityweek.com/mobile-pwn2own-2014-iphone-5s-galaxy-s5-nexus-5-fire-phone-hacked la care a rezistat
    cu succes doar BlackBerry Z30 (fratele mai mare al lui Z3 dar care ruleazza acelasi software).

    calculator personal

    Thumb up 0
  34. Cu tot respectul, insa formula “fiscalizarea bacsisului” este utilizata inexact. Pentru a fi fiscalizat, trebuie sa exista o lege, o prevedere in Codul fiscal care sa permita impozitarea acelui bacsis. Or, in absenta ei, discutam exclusiv despre includerea acelui bacsis intr-un circuit bancar. Dar fara ca banca sa aiba in mod real posibilitatea de a-l fiscaliza in sensul precizat de tine – adica impozit pe bacsis.
    Iti pot da exemple din tari in care am fost cum ar fi SUA sau Suedia, unde orice plata a unui serviciu prin card (se refera in special la restaurante), ofera optiunea clientului de a specifica cuantumul bacsisului. Ceea ce spui tu cum ca se plateste cursa in baza unui bon fiscal, iar orice leu peste inseamna bacsisul omului nu are coresponendent in contabilitate. Cum treci bacsisul in contabilitate din moment ce el nu e reglementat? Deci, toate bune si frumoase, e OK ca sunt aplicatii care ne usureaza viata, doar ca, din pacate, facilitatea la care te referi e prea noua raportata la modul greoi in care se intampla schimbarile in sistem.

    Thumb up 0
  35. Vreau sa imi povestesc aici recenta mea experienta cu un taxi si transportul in comun.
    Am fost nevoit sa iau un tren dimineata la 7.00 pt a ajunge in capitala la ambasada. Biletul a fost cumparat online. In procesul de rezervare am ales locul, vagonul, tip bilet (clasa 1 sau standard), zona linistita sau nu. Cel mai interesant a fost faptul ca biletul a fost personalizat si a necesitat prezentarea documentului de identificare (CI, pasaport, carnet sofer, card bancar) din anumite motive (le voi spune la sfarsit) eu am completat carnet sofer. Nu a fost suficient. Mi s-au cerut datele de pe carnet de sofer (super tare mi s-a parut). Ajung la gara, trenul pleaca, multi oameni, wifi gratis pe baza de id bilet cumparat, deasupra fiecarui loc era numele tau unde ai urcat si unde cobori!!!
    Eu am ales standard dar cei de la clasa 1 au avut cafea si sandwich in pret. Nu tipa nimeni, telefoane pe silentios, suna cineva? Te duci frumos pe hol si vorbesti.
    Ajung la destinatie. Trebuie sa iau un taxi pt a ajunge la destinati. Cu studiu anterior am gasit pe Google Maps traseul de la gara la ambasada 6km 15 min. Mi-a fost frica sa nu ma plimbe soferul prin oras. Nu ca ar fi fost ceva grav, nu vazusem orasul, dar timpul era o problema. Soferul a respectat traseul oferit de google maps. Masina era un Mercedez C klase ce are acel sistem stop & go. Astfel incat la fiecare semafor masina se oprea. Am fost placul surprins sa vad ca nu e singura masina. La final plata sa facut cu cardul fara probleme, soferul si-a vazut de drumul lui, nu a bruscat masina, nu a injurat nu a facut conversatie inutila.
    Presupun ca v-ati dat seama ca nu e vorba de tara noastra dar NU ESTE IMPOSIBIL SA CREDEM CA SE POATE SI LA NOI.
    Nevoia m-a facut sa traiesc aceasta experienta in Danemarca zilele trecute. Mi-am pierdut CI si nu puteam reveni in tara fara o vizita la ambasada. Drumul cu trenul a fost excelent. Si poate ca si doamna senatoare oparita ca nu au suficiente masini ar trebui sa vina cu picioarele pe pamant si sa vada ca multi dar foarte multi oameni in alte tari folosesc trenul pt a ajunge la servici (stiu un mare CEO ce face asta zilnic).
    Cat despre Copenhaga… Liniste, curatenie, BICICLETE, cladiri frumoase si oameni zambitori.
    Multumesc si acelor romani care m-au lasat inaintea lor la ghiseu sa pot prinde si avionul spre casa.

    Thumb up 0
  36. Exista o diferenta esentiala intre plata cu cardul pe Internet si plata cu cardul printr-o aplicatie obscura: furnizorul aplicatiei stocheaza datele cardului undeva. Procesatorii de tranzactii online sunt putini, specializati si nu stocheaza datele cardului (in special codul CVV) – vezi standardul PCI DSS. Acestia din urma nu risca securitatea cardurilor. Furnizorii obscuri risca, si nu am nicio informatie despre cum stocheaza ei datele si cat de competenti sunt. In USA, din cauza ca sunt acoperiti de asigurari, comerciantii stocheaza datele cardurilor, dar chiar si cei mari si-o iau din cand in cand in freza (vezi Target). Bref, am incredere in cativa furnizori mari ca nu imi compromit datele cardului: Amazon si PayPal. Cam atat. SMS-ul e alta poveste si nu vad nicio problema in a plati prin SMS, alta decat ca abonamentul unora e platit de catre angajator…

    Thumb up 0
  37. As aduaga cumva si selectia masinilor disponibile in functie de timpul estimat in care vor ajunge la locatia mea.
    O alta optiune care mie mi s-ar parea utila este solicitarea unui feedback la finalul calatoriei pentru serviciile oferite de compania respectiva, fiecare companie va avea un nota din partea clientilor si poti selecta companiile care au primit feedback foarte bun din partea clientilor, calitatea poate conta mai mult decat pretul de multe ori.
    Iar faptul ca se poate plati prin card mi se pare pur si simplu minunat!

    Thumb up 0
  38. E intr-adevar o noua viata pentru multi dintre ei – taximetria e mai degraba o meserie de refugiu, faci ceva simplu si e rost de bani.
    Multi nu-si respecta meseria si o fac in lehamite – de aici zecile de povesti care incep cu “Am luat un taxi de dimineata si sa vezi ce-a zis/ facut soferul…”
    Aplicatiile de genul celei despre care vorbesti sunt o modalitate de a-i convinge sa se comporte corect, altfel nu mai au comenzi. :)
    Partea cu fiscalizarea bacsisului e cu dus si intors – e normal sa fie urmarite si taxate schimburile de bani vs. servicii, bacsisul e altceva, e o recompensa voluntara, nu o obligatie. Si, serios, ele sunt marea piedica in functionarea sistemului?

    Thumb up 0
  39. Salut Radule. Mie îmi place foarte mult ideea. Sunt convins că aplicaţia va fi ca o sită care va cerne într-un an toţi jegoşii din taximetrie, prin posibilitatea de feed back. Trebuie promovate aceste idei continuu. Prefăcuţii şi mişeii se tem de astfel de iniţiative şi probabil că vor face orice le stă în putinţă pentru a le încetini, dacă nu le pot opri.

    Thumb up 0
  40. Spuneti-mi cand veti anunta castigatorul acestui “concurs”.
    Multumesc

    Thumb up 0
    • Salut, Andrei! Câștigătorii vor fi anunțați în maxim 7 zile lucrătoare de la finalizarea concursului (10 decembrie), printr-un update la acest articol.

      Thumb up 0
  41. Din ce in ce mai multe aplicatii de taxi. Cu ce este asta diferita? Eu astept sa intre Uber pe piata din Romania, asa cum am auzit un zvon…

    Thumb up 0
  42. Călin Fusu să traiasca…fara el nu mai era asa de Clever…

    Thumb up 0
  43. Aplicatia Clever Taxi imbunatateste serviciile de taxi din tara noastra prin usurinta cu care poate fi accesata si utilizata, cred ca orice persoana care detine un smartphone sau un computer s-ar descurca sa faca o comanda. Apoi, marele avantaj pentru care eu sunt foarte recunoscatoare este multitudinea de optiuni care nu erau disponibile la comanda normala. Posibilitatea alegerii soferului, a modalitatii de plata, trackingul masinii, reviewul soferului, toate acestea sunt un upgrade fata de serviciile normale. Cred ca te simti mult mai in siguranta comandand cu aplicatia si ai mai multe beneficii. Nu in ultimul rand, le face viata mai usoara si strainilor din tara noastra care nu cunosc limba, intrucat aplicatia poate fi folosita si in limba engleza. Comparativ cu serviciile existente inainte, aplicatia este un mare pas inainte pentru serviciile de taxi.

    Thumb up 0
  44. De cate ori ati mers cu taxiul si nu a avut sa va dea rest? De cate ori n-ati umblat noaptea prin cartier cautand un non-stop care sa “schimbe” niste bani mari? De cate ori n-ati alergat la prima benzinarie pentru ca stiti ca e deschisa? Eu le-am facut pe toate. Impreuna cu diversi taximetristi. Cateodata era chiar amuzant, alteori nu. Oricum facea parte din distractia ocazionala din categoria taxi. Trebuia intotdeauna sa fiu atenta sa nu cumva sa am bani prea mari, sa schimb inainte de a ma urca in taxi. Acum e simplu, platesc la fix, cu cardul. Foarte tare! :)

    Thumb up 0
  45. #61

    Este o aplicatie foarte utila pentru momentele in care nu ai bani cash si nici timp sa mai opresti la bancomat.
    Iar daca ai posibilitatea sa citesti si review-urile este cu atat mai bine (pe mine de exemplu ma deranjeaza taximetristii care fumeaza in masina atunci cand au client).

    Thumb up 0
  46. Numai de bine pentru aplicatiile de genul asta, cu un plus pentru inovatia in privinta platii cu cardul.
    Pentru ca m-am saturat de:
    “unde mergi sefu’?” de parca eu il transport pe el si nu el pe mine
    “n-aveti marunt ca eu doar ce am intrat in tura”
    “decat (SIC) 1 leu spaga, ca la saraci”
    “aaa, pai iesim din bucuresti, nu stiam, eu nu am vigneta, risc amenda, acum na, aia e, mai dai si matale ceva acolo pentru ca m-am (SIC) riscat”
    [din boxe]: “euasdaziledelamineeeeeeee”
    [din scrumiera]: 2 pachete fumate in 12 ore”
    [la telefon, dispecerat]: “nu am nicio masina, imipareraureveniti (click!)”

    Si tot asa.
    Sau folosim taxiuri negre, am auzit numa’ de bine in partea ‘ceea

    Thumb up 0
  47. Acum 3 luni mi-am uitat intr-un taxi geanta cu echipamenul foto; nu pentru ca sunt uituc, pur si simplu, graba strica treaba. Evident, nu am luat nici bon. Am tinut minte doar compania de taxi.
    Dupa 10 minute, mi-am dat seama ca nu am geanta si am inceput cu telefoanele. S-a dat prin statie, nimeni nu a recunoscut ca ar fi facut cursa. Am umblat prin statii de taxi dar fara succes.
    Daca eram cu 5 minute mai destept, luam un taxi folosind aplicatia, stiam cine e soferul meu iar acum nu eram in gaura de cateva mii de lei.

    Thumb up 0
  48. Poveste adevarata.
    Mare conferinta mare la hotel Ramada Park. Doctori, conferentiari, profesori universitari, intr-un cuvant, agitatie mare. Afara, o ploaie cu vant puternic, cum numai Bucurestiul stie sa ofere atunci cand ai mai putin nevoie de ea. Toate “bune si frumoase”. Se apropia cu pasi repezi ceremonia de deschidere a evenimentului. Urma sa vad de aproape magnifica vioara Stradivarius (da, da, v-ati prins, urma sa ne incante Alexandru Tomescu si valoroasa lui vioara). La un moment dat vine ingrijorata spre mine o colega. “Auzi, domnul conferentiar doctor X nu mai are masina disponibila si ne roaga sa-l aducem noi!” Nici o problema, dau cateva telefoane soferilor, nici unul disponibil. Oh s**t! E aiurea! Mai aveam o ora jumatate pana la deschidere. Domnul conferentiar avea locul rezervat in primul rand si avea al doilea speach. Pun mana pe telefon. Sun la o companie de taxi. Nimic. La a doua. Nimic. La a treia imi raspunde o domnisoara si intr-un final apoteotic imi spune ca ajunge masina in 10 min la aresa indicata. O rog sa-mi dea nr de telefon al soferului. Nu se poate. E confidential. Dupa 15 minute il sun pe domnul conferentiar. Imi raspunde si imi spune ca sta afara in ploaie de 5 minute si nu se vede nici o masina. Panica mare. Incerc sa sun la compania de taxi sa intreb de indicativ. Nada. Si atunci imi vine ideea geniala. Scot mobilul. Ma conectez pe aplicatia de taxi. Modific adresa. Ma rog sa prind ceva. Da. In 5 minute ajunge. Cu inima cat un purice sun dupa 7 minute. Este totul in regula. Omul e pe drum. A ajuns fix cu 10 minute inainte de gala. I-am multumit taximetristului si i-am lasat bacsisul de rigoare. :) Iata ce minuni poate face o aplicatie. Iar faptul ca cei de Clever Taxi au bagat si modalitatea de plata cu cardul + tips e fantastica. Am aplicatia deja instalata. E user friendly. Si ce-i mai important. Chiar functioneaza iar stelutele primite de soferi chiar sunt pe bune.

    Thumb up 0
  49. O idee foarte buna, aceasta aplicatie mai ales tinand cont de faptul ca poti sa alegi din multitudinea de firme de taxi pe cele la care doresti sa apelezi. In plus ofera o functie in plus smartphone-urilor in general. Sa poti sa utilizezi smartphone-ul pentru a rezerva bilete la cinema, pentru a vorbi pe skype cu copiii sau pentru a comanda un taxi, sunt doar cateva dintre acele aspecte care fac smartphone-urile atat de atractive, dincolo bineinteles de avalansa de selfie-uri de pe toate site-urile de socializare. Personal fiind un impatimit al noilor tehnologii apreciez aceasta aplicatie si prevad un viitor sumbru pentru fetele de la dispecerat care vor deveni tot mai rare.

    Thumb up 0
  50. #66

    Buna! Aplicatia mi se pare foarte utila mai ales cand mergi intr-un oras strain. Sau cand ajungi la aeroport seara si vrei sa te aduca cineva la gara. As folosi pe viitor aceasta aplicatie deoarece imi place ca ai posibilitatea sa alegi multe chestii la taxiul cu care vei merge. Daca esti fumator, daca poti sau nu calatori cu animale. Se incearca dupa cat am inteles fiscalizarea bacsisilui ce este o idee foarte buna. Abia astept sa folosesc si eu aplicatia.

    Thumb up 0
  51. O solutie excelenta : ii responzabilizeaza mai mult pe taximetristi ;nu ai probleme cu maruntisul ;promptitudine ;civilitate !

    Thumb up 0
  52. Un pas bun, utila, necesara zilelor acestea in care evolutia la nou e ca ciupercile dupa ploaie, comfort si asa reusim sa facem la aparitia corectitudinii care in zilele acestea zgomotoase si agitate nu mai are prioritate! Felicitari pentru decizia luata!

    Thumb up 0
  53. Câștigători ? :)

    Thumb up 0
  54. Si eu folosesc aplicatia de ceva vreme. Pe langa faptul ca am scapat de discutiile cu dispecerele, cel mai mult ma incanta plata cu cardul. Raman mereu fara cash si asa nu mai trebuie sa imi bat capul cu opritul pe la banci. In plus, un alt avantaj este ca nu mai trebuie sa astepti afara..te anunta cand a ajuns

    Thumb up 0
  55. Si eu folosesc aplicatia si sunt foarte multumit, de cele mai multe ori nu ma intereseaza daca soferul e fumator sau nu, ma intereseaza sa fie masina curata iar soferul sa nu fie luat de pe camp si adus la oras. Ce mi-ar placea este ca toti soferii sa aiba un calificativ, atunci cand un taxi raspunde la apel sa am un feedback despre el, astfel incat sa pot merge cu el in siguranta.

    Thumb up 0
  56. Sunt multe chestii bune in aplicatie – in particular partea cu plata cardului – mi s-a acrit de “n-am sa va dau rest”, “schimbat n-aveti – haideti ca mergem la o benzinarie”.
    A doua e urmarirea masinii; de review-uri nu mai zic.
    Ca imbunatatiri as vrea insa ca sa integreze mai bine cu OS-ul din telefonul mobil; daca sunt pe android de ce imi mai cere user/parola si nu ofera optiunea sa ma loghez cu userul de Google direct (asa cum o fac cu Facebook)? Idem pe iOS.

    Thumb up 0
  57. Pai e simplu. Din moment ce pot fi lasate review-uri, incet-incet vor fi eliminati (sau macar marginalizati) marlanii ce fac taximetrie pentru ca vor fi cautati cei cu review-uri pozitive.

    Thumb up 0
  58. tocmai ce am venit din bucuresti unde am calatorit zilnic cu taxiul, obligat de gentile pe care le caram cu mine si de frica de a nu ramane fara ele prin metrou sau ratb.
    am cautat si descarcat aplicatia clever din appstore si am folosit-o de fiecare data, evitand sa iau taxi-uri random de pe strada, oferindu-mi siguranta care lipsea si care a fost patata de experientele neplacute avute de diferite persoane cu taxiurile din bucuresti.
    m-am bucurat sa vad si cat de bine e facuta aplicatia, practic nu ma asteptam la atatea optiuni pentru masinile chemate.

    Thumb up 0
  59. #75

    Mi se pare super tare ideea de a plati cu cardul direct din aplicatie.
    Testez cu prima ocazie cand am nevoie de un taxi, mai ales ca recent speed a inceput sa nu mai aiba masini la orele de varf. Am bagat cardul si m-a taxat 1 leu :)
    Mai ales ideea de review este super, dar inca nu m-am prins daca este si pe sofer, nu doar pe companie.

    Thumb up 0
  60. Daca nu am cash plata cu cardul sau cu sms-ul este o alternativa foarte buna.
    Cat si faptul ca exista posibilitatea de a alege între serviciile mai multor companii de taximetrie ii da statutul de aplicatie inedita. + ca vezi si tariful practicat de celelalte firme de taximetrie.
    Daca as avea telefon cu android, numai prin aplicatie i-as chema, insa acum sunt nevoit sa telefonez :P mi-am si luat teapa la un momentdat de la taxi 2000, credeam ca au tarif 1.39 cand de fapt aveau 1.70

    Thumb up 0
  61. Ce ii opreste pe taximetristi sa isi dea review-uri intre ei astfel crescand artificial raiting-ul fiecaruia ? Da aplicatia e facuta sa dea review, cred, doar la cei ce au confirmat cursa, totusi se poate manevra foarte usor acest lucru

    Thumb up 0
  62. Frumoasa ar fi posibilitatea sa selectezi distanta dintre locatia ta si locul unde vrei sa ajungi si in functie de firma de taximetrie aleasa sa iti arate exact cat te face in total pana la destinatie. Adica inainte sa chemi taxiul sa vezi cat te costa o cursa pe distanta Aeroport Otopeni – Autoagara Filaret cu firma cutare.

    Thumb up 0
  63. Partea de review-uri este cea mai buna calitate a acestei aplicații. Eu ma ghidez foarte mult după review-uri când comand orice de la taxi pana la cărți sau un frigider. Important e sa fie și review-uri pozitive și negative ca sa se poate analiza obiectivitatea celor care le lasă. Eu o folosesc cat pot de mult când ajung în orașele mari, la mine în Ialomița nu existând. Tot de la tine am auzit de ea și am folosit-o vara trecuta când mi s-a născut fetita în București și am petrecut câteva zile în capitala. Faza de plata online e iarăși foarte utila din motivele expuse de tine.

    Thumb up 0
  64. Salut,

    Fiscalizarea bacsisului?
    De ce nu facem o aplicatie in care putem plati cu telefonul peste tot unde merge si sa fie si obligatoriu pentru toata lumea.
    La bacanie, la coafor, la piata et.
    Asta mi-a placut cel mai mult la articol.

    Thumb up 0
  65. Ideea e mai mult decat buna si daca ar fi implementata as vrea sa o vad pentru toate serviciile de gen. Cum mentiona cineva mai sus: si la restaurant, coafor, etc. Personal insa as evita plata prin conectarea cardului la acest serviciu. De ce? Simplu pentru ca nu stiu cum vor fi gestionate datele cardului meu si ce se intampla cu ele dupa plata (sunt stocate, criptate, sterse ?). Mi s-a mai intamplat sa platesc online si apoi sa mi se blocheze cardul pentru tentativa de frauda. Nu neaparat de firma catre care am facut plata, dar se mai “pierd” datele pe drumul acela securizat…
    Oricum nota 10+ pentru idee, merita aplaudata!

    Thumb up 0
  66. #82

    Consider ca optiunea de feedback printr-o scurta recenzie, acordata experientei avute pe taxi, conduce la mentinerea unui standard de calitate multumitor in raport cu clientii.

    Thumb up 0
  67. Aceasta aplicatie reprezinta un pas in fata pentru piata de taximetrie din Romania. Sau mai bine zis pentru București, Cluj, Iași, Târgu-Mureș, Brașov, Sibiu, Ploiești și Galați. Dar cu siguranta acest serviciu se va extinde si in celelalte orase.
    Clever Taxi este disponibil pentru cele mai importante platformele software pentru telefoane mobile precum iOS, Android, Windows Phone sau Blackberry. Ar acoperi piata din punctul asta de vedere si nici un client nu s-ar simti exclus.

    Thumb up 0
  68. Avantajul aplicatiei este ca e cea mai completa solutie de acest gen
    disponibila pe piata + ca se regaseste pe cele 4 platforme importante
    (WP, iOS, BB si Android) + ofera o multitudine de informatii cu referire
    la alegerea unui taxi.

    Thumb up 0
  69. Aplicatia Clever Taxi imbunatateste serviciile de taxi din tara noastra prin usurinta cu care poate fi accesata si utilizata, cred ca orice persoana care detine un smartphone sau un computer s-ar descurca sa faca o comanda. Apoi, marele avantaj pentru care eu sunt foarte recunoscatoare este multitudinea de optiuni care nu erau disponibile la comanda normala. Posibilitatea alegerii soferului, a modalitatii de plata, trackingul masinii, reviewul soferului, toate acestea sunt un upgrade fata de serviciile normale. Cred ca te simti mult mai in siguranta comandand cu aplicatia si ai mai multe beneficii. Nu in ultimul rand, le face viata mai usoara si strainilor din tara noastra care nu cunosc limba, intrucat aplicatia poate fi folosita si in limba engleza. Comparativ cu serviciile existente inainte, aplicatia este un mare pas inainte pentru serviciile de taxi.

    Thumb up 0
  70. Nu stiu altii cum sunt, dar mie-mi place sa merg cu taxiul. Iar de cand exista aplicatiile de pe smartphone-uri, viata mea a devenit si mai usoara. Bine, sunt subiectiv, avand in vedere ca nu am masina. Dar imi convine sa comand dupa aplicatii, pentru ca se face mai usor legatura dintre client si sofer decat prin intermediul dispeceratului. Mai mult, daca nu imi place un sofer, pot sa-l refuz din start. Sau daca nu mi-a convenit ceva, ii pot da un calificativ mic. Si vieceversa.
    Exista multe aplicatii pentru taxiuri, insa Clever Taxi e foarte desteapta: iti ofera o pozitionare aproape 100% exacta pe harta (da pana si numarul strazii!), iti poti alege la ce companii sa faci comanda, si iti poti “salva” soferii preferati. Bineinteles, nu lipseste functia de a acorda calificative. Mai mult, poti plati cursa cu cardul sau prin SMS (daca ai Orange).

    Thumb up 0
  71. As adauga cumva si selectia masinilor disponibile in functie de timpul estimat in care vor ajunge la locatia mea.
    O alta optiune care mie mi s-ar parea utila este solicitarea unui feedback la finalul calatoriei pentru serviciile oferite de compania respectiva, fiecare companie va avea un nota din partea clientilor si poti selecta companiile care au primit feedback foarte bun din partea clientilor, calitatea poate conta mai mult decat pretul de multe ori.

    Thumb up 0
  72. Nu am folosit aplicatia pana acum, avea instalat star taxi care nu m-a impresionat si nici nu am avut nevoie sa o folosesc.
    Clever taxi arata bine, se vede ca au lucrat la interfata, usability, tips. Pare ca o sa o pastrez pe asta pentru situatiile (foarte rare) cand am nevoie de un taxi.
    Ce nu imi place: Eticheta cu adresa curenta e foarte lata si se suprapune cu anumite detalii ale hartii. Poate ar trebui redimensionata/ mutata intr-o alta zona a ecranului.

    Thumb up 0
  73. Clever Taxi nu cred ca imbunatateste serviciile de taximetrie ca masinile sunt aceleasi, soferii la fel… dar cu siguranta imi usureaza mie accesul la aceste servicii si chiar imi salveaza timp. Am o singura aplicatie care ma scuteste de a apela fiecare companie de taxi in parte, platesc chiar si cu cardul si nu mai aud ca nu are soferul rest la 50 ron. Am folosit aplicatia de fiecare cand am avut nevoie si cu siguranta nu va parasi niciodata telefonul meu.

    Thumb up 0
  74. Clever Taxi este aplicatia de comandat taxi-uri perfecta. Calatoresc frecvent cu taxi-ul, am 138 de zile de activitate in aplicatie si 127 de comenzi initiate pana acum.
    Clever Taxi a imbunatatit serviciile de taximetrie datorita faptului ca a creat un mediu in care clientii pot da un feedback inapoi soferului. De multe ori ai avut o calatorie neplacuta, dar din diverse motive n-ai comentat nimic. Ei bine acum Clever Taxi iti permite sa ii sfatuiesti pe soferi spre mai bine.
    Fiind o aplicatie in care ai acces la masini de la mai multe firme si nu doar una singura, baietii Clever au reusit astfel sa ofere si o concurenta corecta intre firme.

    Thumb up 0
  75. #91

    Folosesc aplicatia in Brasov, de mai mult de 1 an; Aplicatia a evoluat frumos, existand posibilitatea de a alege plata cu cardul si prin SMS. Vorbind sincer, nu stiu cati soferi accepta aceasta metoda de plata,mai ales ca eu au nevoie de Cash zilnic.
    Login-ul cu Facebook sau Google este de folos si la fel si istoricul curselor,mai putin cand se prinde sotia ca poate sa vada ce curse ai facut.
    Folosesc deseori optiunea de adrese salvate (acasa, birou ) si imi e foarte utila ca sa nu mai pornesc GPS mereu.
    Multumim pentru popularizarea aplicatiei.Poate asa o vor folosi mai multi utilizatori si o vor implementa mai multe companii de taxi .

    Thumb up 0
  76. Normalitate in Romania , e cam greu cu tehnologia.
    Pina nu te fura taximetristu,de la km pina la rest nu se poate,(asta nu e valabila pentru toti taximetristii,dar totusi o mare parte.)
    O sa incerc aceasta aplicatie si o recomand cu placere.

    Thumb up 0
  77. Aplicatia Clever Taxi imbunatateste serviciile de taxi din tara noastra prin usurinta cu care poate fi accesata si utilizata, cred ca orice persoana care detine un smartphone sau un computer s-ar descurca sa faca o comanda. Apoi, marele avantaj pentru care eu sunt foarte recunoscatoare este multitudinea de optiuni care nu erau disponibile la comanda normala. Posibilitatea alegerii soferului, a modalitatii de plata, trackingul masinii, reviewul soferului, toate acestea sunt un upgrade fata de serviciile normale. Cred ca te simti mult mai in siguranta comandand cu aplicatia si ai mai multe beneficii. Nu in ultimul rand, le face viata mai usoara si strainilor din tara noastra care nu cunosc limba, intrucat aplicatia poate fi folosita si in limba engleza. Comparativ cu serviciile existente inainte, aplicatia este un mare pas inainte pentru serviciile de taxi.

    Thumb up 0
  78. Cred ca este cea mai buna solutie pentru a putea trece catre normalitate in acest domeniu. Nu mai este nevoie sa auzim de la taximetristi raspunsul clasic sefu nu am rest, scapam de taximetristi nesimtiti deoarece cu ajutorul aplicatiilor putem alege soferul cu multe review-uri. Plus ca in caz de un eveniment prin Bucuresti nu mai este nevoie sa stam cate 10-15 minute in telefon ( daca sunam la o companie de taxi) iar raspunsul sa fie ne pare rau nu sunt masini disponibile.

    Thumb up 0
  79. Aplicatia este foarte utila mai ales in Bucuresti, deoarece traficul este foarte aglomerat, si mai ales ca abia puteai sa suni si sa comanzi un taxi. Toate liniile telefonice erau date peste cap. Ba dispecerul respectiv nu stia ce informatii sa-ti spuna, ba nu au nici-un taxi disponibil.
    Aceasta aplicatie ne ajuta, fiind o aplicatie cu o interfata user-friendly, asa ca, toti o putem utiliza fara probleme. Mai ales ca putem da un rating pozitiv sau negativ soferului care a raspuns cererii noastre.

    Thumb up 0
  80. Clever taxi e aplicatia prin care poti sa chemi taxi fara sa fie nevoie sa mai suni la dispecerat, sa astepti, sa iti spui adresa si sa astepti din nou. Plus ca mai trebuie si sa tii mana la ureche in tot acest timp. E foarte frustrant.
    De cele mai multe ori sunt aplicații destinate unei singure companii, iar aplicația de astăzi vine să rezolve această problemă. Mai ales ca este disponibil pentru cele mai importante platformele software pentru telefoane mobile precum iOS, Android, Windows Phone sau Blackberry.

    Thumb up 0
  81. Pro : fiscalizare , rapiditate , OPTIMIZARE.
    Cei din provincie vor putea apela cu incredere un taxi din Bucuresti , pt ca isi vor optimiza comanda conform nevoilor.
    Da , mai ales ca banii ies la suprafata si cel mai important aspect , aplicatia poate fi utilizata si de straini. Pe orizontala exista un castig sigur – See more at: http://www.petreanu.ro/2014/11/27/test-clever-taxi-prima-aplicatie-care-ti-permite-sa-platesti-prin-card-bancar-direct-de-pe-telefon/#sthash.COMU5nbL.dpuf

    Thumb up 0
  82. Cred că e foarte tare că s-a inventat o astfel de aplicație. Numai eu știu de câte ori am sunat la dispecerat să cer taxiuri și nu mi-a răspuns nimeni. Și e bine că poți să alegi ca șoferul să fie nefumător. Am nimerit vreo 2 odată…nici nu au întrebat dacă mă deranjează sau nu fumul lor care îmi intrase în toți porii. Până am ajuns la destinație am crezut că mor sufocată acolo :)). Și cea mai interesantă chestie e că poți plăti cu cardul. M-am săturat să merg cu taxiul, să mă coste cursa 6-7 lei și eu să-i dau 10 lei, iar domnul taximetrist nici măcar să nu se sinchisească să-mi pomenească de rest. Faza cu “nu am schimbat” încă n-am prins :))

    Thumb up 0