Ia să vedeți ce poamă avem la primărie: un viceprimar liberal mai socialist ca pesediștii.
Viceprimarul Capitalei din partea PNL, Stelian Bujduveanu, se laudă pe Facebook că acționează în mod hotărât pentru ca statul să le cumpere abonamente de transport public angajaților din ministere și din alte instituții administrative.
„Pentru că asta-i treaba statului, domnule, să deie”, cum ar zice conu’ Leonida.
Dl. viceprimar pornește de la o ipoteză corectă – că transportul public e mai eficient decât cel personal – dar ajunge la concluzii complet eronate – și anume, că salariații de la stat ar trebui să primească abonamente gratuite, plătite, evident, din banii strânși ca taxe de la ceilalți contribuabili.
Iată postarea:
Acest pasaj e halucinant:
„Am început, zilele acestea, discuții cu reprezentanții ministerelor din Guvernul României pentru a-i convinge să achiziționeze abonamente de transport public, pe care să le pună la dispoziția salariaților din ministere.” După care, hashtagul: #PasiSpreNormalitate.
Păi care e normalitatea, pomana?
Dar ce, acești angajați n-au salarii? Ei nu-și pot cumpăra singuri cele trebuincioase? Și de ce ar trebui să plătească alți contribuabili abonamente pentru niște cetățeni care nu-s nici defavorizați, nici fără slujbe?
Cultura asta a pomenii este mizerabilă și ține România în loc, că mereu se găsește câte un politician demagog să mai dea câte un zgârciuleț la popor, că alte idei n-are.
Și, oricum, decalajul dintre salariile din economia privată și cele de la stat s-a triplat în ultimii ani – practic, salariul mediu la stat e acum de mai mult decât dublu față de salariul mediu din privat. Firește că nu e vina salariaților, că nimeni nu refuză o mărire, un bonus, dar puțină decență la împărțirea pomenilor, din partea politicienilor care ajung în funcții de decizie, nu credeți că e necesară?
21 comentarii Adaugă comentariu
Majoritatea, subliniez, majoritatea membrilor pnl sunt angajati la stat iar cei care sunt ,,oameni de afaceri”, au contracte doar cu statul. Deci, nu vă mirați de refacerea usl și susținerea salariilor, sinecurilor si pensiilor speciale acordate doar bugetarilor.
Erată: „Totalitatea, subliniez, totalitatea membrilor PNL”… în rest, acord deplin
Ar fi o idee oarecum buna daca regiile de transport ar fi subventionate de stat sau primarii (chiar, mai este situatia asta?, intreb, nu stiu). Cu ideea domnului, tot o subventie va fi, ar trebui sa inlocuiasca subventia directa (daca e cazul), doar ca va stimula si ca bugetarii sa-si lase masinile acasa. Ceea ce nu e rau. Nu e situatia perfecta, dar e mai buna decat daca o parte din banii contribuabilor s-ar duce direct la STB fara niciun stimul catre populatie pentru a-l folosi.
Costul transportului public in Romania e masiv subventionat, iar asta are ca efect si subdezvoltarea domeniului.
Buna ziua Vlad, Octav,
Continuind ideea lui Octav, ca bugetarii sa-si lase masinile acasa.
Cam orice sefulet (peste 2 -3 ‘subalterni’) din institutiile bugetare are ‘masina de serviciu’ si vaucere de combustibil ‘de la stat’.
Prin urmare ideea domnului ‘Bujduveanu’ s-ar putea dovedi chiar profitabila, daca e insotita de anularea vaucerelor!
In plus, marturisesc, personal aud prima data de acest domn. Prin urmare propunerea respectiva, din punctul dumneakui de vedere, se dovedeste o lovitura de marketing.
Primaria unui oraș din ,,Alianța Hotilor”, vestul Romaniei, aproape că deține la fel de multe mașini ca numărul de angajati pe care ii avea in dec. ’89.
E plină tara de pomanagii care vor totul moca de la stat.
Domnu asta asa zis liberal ar putea sa inteleaga termenul de discriminare?
Sa fie gratis pt toata lumea !!! … hai PSD ca poti.
Ar fi o idee bună, cu condiția să nu mai existe mașini de „serviciu” achiziționate și întreținute din bugetul statului.
De digitalizat toate activitățile acestui stat cu șină și ștampilă nu se poate vorbi. Pentru ca asta ar însemna că unii din angajații ăia la stat ar fi dați afară, iar contribuabilii care le plătesc salariile nu ar trebui sa meargă cu mașinile prin oraș sa plimbe hârtii de la un ghișeu la altul.
Sincer sa fiu, nu stiu daca undeva in lumea asta, transportul public e o sursa de profit. Poate in tarile civilizate unde fiecare statie de metrou arata ca un mic mall cu patiserii sau magazine. La noi… in afara de niste magazine mizere cu chiloti pe umerase, n-am vazut altceva. In tara in care traiesc, sa detii o masina este un lux si extrem de descurajant. Platesc mii de euro anual pe asigurari, taxe si parcare. La noi… taxe infime, parcari 0, infrastructura zero. Ce vreau sa spun este ca se marjeaza puternic pe transportul in comun, extrem de dezvoltat si de curat si asta se vede in trafic si in calitatea aerului. Diferenta dintre RO si tara in care traiesc e ca aici nu se da nimic gratis, nu poti dezvolta nimic fara sa platesti. La noi in RO e lege sa-ti asiguri casa cu un cost minim de 20 de euro pe an, foarte putini o fac si cand vine apa… statul despagubeste. E un cerc vicios din care nu se poate iesi cu pomeni si populisme… si in nici un caz cu psd, pnl si in curand aur…
‘E un cerc vicios din care nu se poate iesi cu pomeni si populisme… si in nici un caz cu psd, pnl si in curand aur…’
Da’ cu cine?
Cu implicarea celor 70% din populatia care nu merge la vot. Cu presiune pe politicieni, cu aplicarea legilor…
@Al3x
La ultimele alegeri USR-PLUS a avut 17%.
Au intrat la guvernare, au aratat ca incearca timid sa faca niste reforme si s-a montat, in plina pandemie, o criza politica de proportii pentru a-i ‘pune la colt’, pentru a-i arunca in opozitie.
Am mai comentat pe acest blog (multumesc lui Vlad pentru ingaduinta) ca majoritatea romanilor au invatat sa se descurce in conditiile de coruptie generalizata din Romania, au sau isi inchipuie ca au partea lor de ‘profit’ din situatia actuala si nu doresc sa se schimbe ceva.
Ai explicat foarte bine CUM se poate schimba ceva.
Din pacate eu intrebasem CU CINE? Cu 17% nu se poate. Si mi-e teama ca, daca in loc de 30% prezenta la vot, se va ajunge la 70 – 80% procentajul celor care doresc schimbarea ar putea fi chiar mai mic.
Salariul nu e totul. Veniturile sunt mult mai mari. La salariu se adauga sporuri.
Corect! militarii, milițienii și jandarmii și restul ca ei iau normă de hrană…. fiindcă ei pare-se nu pot mânca de acolo de unde mănâncă restul: din salariu
Salut Vlad,
Cand ai mers ultima data cu autobuzul in Bucuresti? Eu in august, anul trecut.
Sa ii posteze cineva pe „wall” domnului Bujduveanu poza de mai jos, ca eu n-am cont.
Dac-as avea cheile de la site-ul asta as face si un poll: Sunteti de acord sa i se faca domnului director STB ata dentara din aceste manere dupa ce acesta va fi scos din circulatie?(autobuzul, nu directorul)
https://i.postimg.cc/0yqBbLjM/20210827-113434.jpg
Iti cedez drepturile de autor(poza e facuta de mine cu telefonul)
O pun pe Fb.
Mai era o întrebare căreia eu n-am reușit să-i aflu răspunsul.
Directorul STB folosește mijloacele de transport ale STB, sau are mașină „de serviciu”?
Pentru că… sincer mă îndoiesc de faptul că vreunul dintre șefuleții STB merge vreodată cu autobuzele/tramvaiele/troleibuzele societății pe care o conduc, la fel cum nici vreunul dintre cei din Primărie nu folosesc vreodată STB-ul.
Poza de mai sus este dintr-un Citaro vechi, au apărut și autobuze noi (chipurile „hibride”, dar nu cred că le-am auzit vreodată mergând „electric” – sau „nu le-am auzit”), dar curățenia lasă mult de dorit. Iar boschetarii care dorm în acele autobuze noi, și pe care nu-i deranjează din somn niciun controlor, nu ajută la îndemnul de a folosi transportul în comun. Geamurile sunt spălate cu șomoiogul cred, după urmele de zoaie rămase pe ele, din filtrele de A/C curg frunze uscate, barele de susținere sunt negre de praf…
Deci. Până când directorul STB nu va veni la muncă cu autobuzul, nu se va schimba nimic.
Iar directorul STB, numit politic, nu-și va da jos din „gip” fundul. Pentru că el e mai șmecher.
https://www.facebook.com/petreanu.vlad/posts/481386693344011
Ce bou 🙂
Daca vrea sa descurajeze are 2 actiuni: renuntarea la masini/subventii/vouchere pentru masini pentru uz altul decat strict necesar serviciului public si renuntarea la locurile de parcare „pentru angajati”.