La aniversarea de 20 de ani, audiențe bune pentru Europa FM

Ptiu-ptiu, să nu ne fie de deochi, dar uite ce mail am primit eu de la colegii de la Research ieri după-amiază:

“Deșteptarea” și “România în direct”, cele mai ascultate emisiuni radio, iar Europa FM este este cel mai ascultat post de radio privat în orașele din România.*

La nivel național, aproape 1.700.000 de oameni aleg să asculte Europa FM în fiecare zi, de luni până vineri, potrivit ultimului Studiu de Audiență Radio, efectuat în perioada 6 ianuarie – 26 aprilie.
Dimineața începe foarte bine la Europa FM, programul matinal Deșteptarea înregistrează cea mai mare creștere a numărului de ascultători în toată țara.

Emisiunea lui Vlad Petreanu, George Zafiu și Luca Pastia adună pe frecvențele Europa FM aproape un milion de ascultători, cu 100 de mii mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut.

De asemenea, Deșteptarea are și cea mai mare cotă de piață din România în rândul stațiilor private, în creștere semnificativă față de anul trecut. Și În București, emisiunea are cea mai mare creștere a cotei de piață.

Jurnalul de la ora 7.00 este cel mai ascultat program de știri din România în rândul stațiilor private. Pe parcursul zilei, peste 1.000.000 de români ascultă principalele ediții de știri Europa FM de la 7.00, 13.00 și 18.00.

În Europa Express, Sorin Niculescu reușește să obțină cea mai mare creștere de audiență la nivel național, cu peste 120.000 de ascultători în plus față de anul trecut.

La prânz, România în direct rămâne cea mai ascultată emisiune de radio din România, cu o cotă de piață de 13%. Aproape 500.000 de români au ales să îi asculte zilnic în aceste luni pe colegii noștri Tudor Mușat și Cătălin Striblea.

Avocatul Diavolului este programul cu cel mai mare număr de ascultători între stațiile private din România – peste 400.000 de oameni ascultă în fiecare vineri dezbaterea colegilor noștri Vlad Petreanu și Cătălin Striblea.

Peste 800 de mii de ascultători își petrec după-amiezile de luni până vineri pe Drum cu prioritate. Emisiunea lui Radu Constantinescu are cea mai mare creștere de audiență la nivel national, adunând în plus pe frecventele Europa FM din România 75 de mii de ascultători în plus față de anul trecut. Programul are și cea mai mare cotă de piață din România (10,9%).

La nivel național, 250.000 de oameni își petrec serile în Piața Victoriei și în Clubul de Seară. De altfel, Clubul lui Toader Păun are cea mai mare creștere de audiență în orașele din România – un plus de 50.000 de ascultători față de aceeași perioadă a anului trecut.

În medie, 450.000 de romani își petrec weekendul cu prietenii pe frecvențele Europa FM, alături de colegii noștri Alex Grecu, Petru Stratulat și Camelia Chenciu.

Europa FM este cel mai ascultat post de radio privat în orașele din România, potrivit ultimului Studiu de Audiență Radio, efectuat în perioada 6 ianuarie – 26 aprilie 2020.

Europa FM înregistrează cea mai mare creștere a cotei de piață din România – de la 8,4% la 10%. Performanța este cu atât mai importantă cu cât universul Studiului de Audiență Radio este în scădere cu aproape 600 de mii de persoane, dată fiind schimbarea setului de date de ponderare începând cu ianuarie 2020.

Și în București, Europa FM are cea mai creștere a cotei de piață, de la 7,6% la 9,6%, ceea ce îi consolidează a doua poziție în clasamentul stațiilor private:

În București, Europa FM înregistrează cele mai mari creșteri de audiență în rândul publicului comercial: numărul de ascultători este în creștere de la 9,2% la 10,8% iar cota de piață crește de la 8,8% la 12,3%.

Europa FM a rămas, și în starea de urgență, cea mai importantă sursă de informare radio pentru români, potrivit unui sondaj IMAS efectuat la comanda Europa FM. Studiul a fost realizat în perioada 6 – 24 aprilie 2020, pe un eșantion de 1010 persoane și are o marjă de eroare de 3,1%.

Pică bine veștile astea, pentru că Europa FM împlinește 20 de ani pe 26 mai. La mulți ani nouă, prieteni :)

__________________________
O precizare aici – în audiențele radio se măsoară reachul, adică numărul de ascultători al unui radio/al unei emisiuni prin comparație cu numărul total de ascultători de radio (“universul”) cât și timpul de ascultare aferent, din care rezultă market share-ul (cota de piață). Un timp de ascultare mai mare înseamnă că radioul respectiv este, evident, ascultat mai mult timp. “Cel mai ascultat” înseamnă că un radio are cea mai mare cotă de piață într-un anumit segment. De exemplu, Kiss FM și Radio Zu au mai mulți ascultători în mediul urban decât Europa FM (1,3 milioane/1,1 milioane/1,04 milioane), dar Europa FM are cea mai mare cotă de piață în mediul urban (11,4% Europa FM față de 10,3% pentru Kiss FM și 9,8% pentru Radio Zu).

8 comentarii Adaugă comentariu

  1. Felicitari. Sunteti buni. Ascult doar Desteptarea si stirile de la ora 6. In rest, franturi si din an in paste Romania in Direct.
    Va ascult din prima zi de emisie, am crescut cu voi :).
    O singura sugestie. Nu e posibil sa fiti mai pretentiosi la reclame? Sunt o gramada care ma duc acum 30 de ani… gen vacanta mare, flatulente, baba cu nu stiu ce medicament reumatic… si muuuulte altele care sunt o gheara pe nervul auditiv…

    Thumb up 2
    • Pentru cel care le expune, reclamele sunt un produs comercial nu un produs artistic.
      Ca sa fii bun, si in Radio ca si oriunde, trebuie sa ai si mijloace s-o faci, mijloace care in mare parte inseamna bani.
      Oricum, nu e ca si cum Europa FM ar face cine stie ce compromisuri in materie de publicitate.

      Thumb up 0
  2. Asta pentru ca sunteti un radio excelent. Felicitari echipei si multa putere sa mentineti stacheta macar la acelasi nivel!

    Thumb up 0
  3. Vlad, câți ani de Europa FM ai deja?

    Thumb up 0
  4. Ati facut o analiza asupra duratei emisiunii “Romania in direct”? Mi-ar plăcea sa dureze mai mult, încât sa poată intra mai multi ascultători in direct. Probabil ca ar putea fi compusă din doua părți a cate 45-50 de minute. Poate la fiecare 15 minute băgate si 2-3 spoturi publicitare pentru ceva cascaval.
    Asa cum este acum, pare totul super grabit si stresant (i.e. “Hai ca nu mai avem timp”, “1 minut ca vin știrile peste noi”, etc).
    Succes in continuare!

    Thumb up 1
  5. Ascultatorii pe Net sunt numarati? Ca si acolo exista o buna parte dintre ascultatori, ca impact al informatiei conteaza, totusi…

    Thumb up 0

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.
Acest blog folosește serviciul Gravatar pentru afișarea pozei de profil a comentatorilor. Pentru setarea unui avatar, accesați acest link.