Dinamica – să spunem crescândă – a ticăloșiei guvernării

Inquam Photos/Octav Ganea

Guvernarea PSD+ALDE e o rușine. În fiecare zi mă-ntreb ce abuz va mai comite asupra societății, doar pentru a fi de fiecare dată surprins de creativitatea pe care o manifestă în această privință.

Știre: „un deţinut eliberat pe 19 octombrie a rezistat doar 24 de ore în libertate: a fost prins beat şi fără permis la volanul unui BMW. Fusese condamnat la şase ani şi nouă luni de închisoare pentru vătămare corporală. Are un cazier semnificativ – a mai fost condamnat pentru furt calificat şi tâlhărie.”

A ieșit, acum se-ntoarce, după numai o zi.

Zic c-am scăpat ieftin. Deocamdată.

Ministrul Justiției, Tudorel Toader: „Sper să nu existe o dinamică – să spunem, crescândă – a ratei criminalităţii.”

Deci au ieșit din închisori câteva sute de deținuți, se așteaptă alte câteva mii. Sunt eliberări administrative, pur și simplu nu contează dacă oamenii s-au comportat bine sau rău în timpul executării pedepsei, ci doar dacă era igrasie în celulă sau nu. Așa a fost modificată legea de majoritatea guvernamentală (citiți aici detalii despre „modificarea discretă” operată în Comisia Juridică de la Cameră, de către deputații PSD+ALDE+UDMR, care permite tuturor deținuților din România să iasă din pușcării înainte de teremen).

Năucitor este, în continuare, ministrul Justiției, Tudorel Toader. Ieri, când a fost rugat să comenteze efectele legii, a declarat: „Sper să nu existe o dinamică – să spunem crescândă – a ratei criminalităţii.”

Incredibil, nu? „Să spunem, crescândă”.

Știm discursul ăsta. Poate c-au crescut prețurile la benzină, poate c-au scăzut. Poate c-o să crească rata criminalității, poate c-o să scadă.

Sigur, n-avem niciun motiv de îngrijorare când ies din pușcării înainte de teremen câteva mii de deținuți, nu? Ministrul Justiției speră că n-o să fie nicio problemă. Că n-o să fie vreo nasoleală „crescândă”.

Dar dacă o să fie? Băi, dacă o să fie? Nu te-ai gândit?

Nu există niciun plan pentru oamenii ăștia care sunt trimiși, grămadă, înapoi în societate, nici o gândire. Tot ce are ministrul sunt „speranțe”. Ăsta e semn rău, pentru că dl. Toader s-a mai înșelat o dată în privința efectelor legii ăsteia. A recunoscut-o chiar el, la sfârșitul săptămânii trecute, când au apărut primele cifre, cu mii de deținuți care vor beneficia de eliberări: „este mult, mi-a depăşit aşteptările. Nu credeam că impactul va fi atât de mare”.

Rămâi cu gura căscată în fața unui asemenea cabotinism ticălos.

Articol din categoria: REVOLTĂ

61 comentarii Adaugă comentariu

  1. Proiectul de lege de reducere e facut de tehnocrati de dna Pruna, dl Toader doar a modificat numarul de zile care se reduc la 30 zile de detentie in conditii necorespunzatoare de la 3 la 6 zile.

    0
    0
    • #2 Comentariu nou

      Ăăăă… nope. Conform declaraţiilor liderului de sindicat din ANP, în comisia juridică au fost făcute 2 modificări: creşterea zilelor de la 3 la 6 şi calcularea condiţiilor la nivel de corp de clădire şi nu la nivel de cameră. Şi aşa un proiect de lege (nu ştiu cât de bun, dar oricum mai logic) a fost hăcuit ca să-i scoată, pe motiv de „condiţii”, şi pe mahării care locuiau fain-frumos fără probleme odată cu ceilalţi.

      A, şi să-ţi dea ţie prilejul să dai vina – aiurea şi manipulatoriu – pe „tehnocraţi”

      0
      0
    • Proiectul a fost mânărit la Cameră – chiar si cand este explicat clar in link nu vrem sa citim?

      0
      0
    • Stire din noiembrie 2016 adica cu vreo 2 luni inainte de a prelua psd-alde puterea:

      mobile.hotnews.ro/stire/21400781

      0
      0
    • Reducerea pedepselor se face la presiunea CEDO care a dat ultimatum Romaniei pentru a imbunatati conditiile din inchisori si pentru a reduce supraaglomerarea…..bani pentru asa ceva nu exista asa ca solutia cea mai simpla gasita e reducerea pedepselor – indiferent ca vorbim de tehmocrati sau oameni politici.

      0
      0
    • #6 Comentariu nou

      Un mic detaliu care ti-a scapat, intentionat sau nu. A fost modificat proiectul initial care prevedea ca sunt vizati doar cazurile individuale care stau in mai putin de 3mp / detinut. S-a schimbat de catre Parlament la 4mp/detinut si s-a eliminat evaluarea pe toata inchisoarea. Cu alte cuvinte au inclus si puscariasii de lux. Daca intr-o inchisoare a stat Borcea singur pe 100 mp si alti 1000 de detinuti pe 3000 mp, ai ghicit, legea se aplica tuturor, inclusiv lui Borcea! Curat PSD

      0
      0
    • Virgil, totuși, cât să mai insiști?

      „O modificare discretă realizată de deputaţii PSD, ALDE şi UDMR din Comisia juridică, de disciplină şi imunităţi la un proiect de lege a făcut ca toţi deţinuţii din România să aibă posibilitatea să beneficieze de zile libere ca urmare a condiţiilor din penitenciare. Detaliile apar în procesul legislativ al Legii 169/2017 privind recursul compensatoriu şi în baza căreia sute de deţinuţi urmează să fie eliberaţi în zilele următoare.

      Practic, deputaţii PSD, ALDE şi UDMR din Comisia juridică au înlocuit sintagma „în cazul executării pedepsei într-un spaţiu necorespunzător” cu „în cazul cazării în condiţii necorespunzătoare”.

      În plus, au fost dublate numărul zilelor compensate: un deţinut închis în „condiţii necorespunzătoare” timp de 30 de zile avea un beneficiu de 6 zile. În forma propusă iniţial, un deţinut închis în „într-un spaţiu necorespunzător” timp de 30 de zile avea un beneficiu de 3 zile. Forma care a fost schimbată apărea în proiectul de lege iniţiat de Guvernul condus de Sorin Grindeanu (31 ianuarie 2017) şi în varianta adoptată de Senat (13 martie 2017).

      „Condiţiile necorespunzătoare”

      Tot atunci, deputaţii PSD, ALDE şi UDMR au stabilit şi care sunt „condiţiile necorespunzătoare” din penitenciare:

      a) cazarea într-un spaţiu mai mic sau egal cu 4 mp/deţinut, care se calculează, excluzând suprafaţa grupurilor sanitare şi a spaţiilor de depozitare a alimentelor, prin împărţirea suprafeţei totale a camerelor de deţinere la numărul de persoane cazate în camerele respective, indiferent de dotarea spaţiului în cauză;

      b) lipsa accesului la activităţi în aer liber;

      c) lipsa accesului la lumină naturală sau aer suficient ori disponibilitatea de ventilaţie;

      d) lipsa temperaturii adecvate a camerei;

      e) lipsa posibilităţii de a folosi toaleta în privat şi de a se respecta normele sanitare de bază, precum şi cerinţele de igienă;

      f) existenţa infiltraţiilor, igrasiei şi mucegaiului în pereţii camerelor de detenţie.”

      http://adevarul.ro/news/eveniment/cum-pus-deputatii-cale-mica-gratiere-care-i-salva-inclusiv-criminali-pedeapsa-data-instanta-1_59e8c8805ab6550cb848bb42/index.html

      0
      0
    • Pentru mine e mai credibil un membru al comisiei de la Venetia si fost judecator CCR decat intoxicarile din presa.

      0
      0
    • Virgil, Ionel Stoica de la Adevarul este unul dintre cei mai buni gazetari din România pe domeniul Justiției. El relatează fapte și atrage atenția asupra consecințelor. Poți să ai încredere în cine vrei, dar faptele sunt cele descrise de Ionel.

      O noapte liniștită în continuare îți doresc.

      PS – ca să lămurim un lucru: judecătorii CCR sunt numiți politic.

      0
      0
    • Din presa romaneasca cred doar stirile seci – care relateaza fapte, evenimente, interviuri… netrunchiate si neinterpretate …..probabil si membrii comisiei de la Venetia sunt numiti politici.

      0
      0
    • Virgil… noapte bună.

      0
      0
    • Până aici, nu poți arunca noroi și să rămâi nepedepsit.

      0
      0
    • #13 Comentariu nou

      Ma intreb, oare e platit bine un postac? Suficient de bine incat sa justifice lipsa coloanei vertebrale adica?

      0
      0
    • nu, nu e plătit bine, dar altceva nu știe/nu poate să facă.

      0
      0
    • #15 Comentariu nou

      permiți o întrebare!…..CEDO știe condițiile din căminele studențești sau spitale!?
      rog! Nu spune ca nu intra în atribuții…Știu!
      Și mai știu ca nu s-a gindit nimenI din MAREA GUVERNARE ce vor face, acum la mijloc se octombrie, niste (pe scurt) dezradacinati!

      0
      0
  2. Eu nu pot crede ca astia sunt atat de prosti, incat sa nu-si imagineze consecintele faptelor lor. Sunt doar extrem de ticalosi.

    0
    0
  3. #19 Comentariu nou

    pai ce-am venit sa citim? sau sa comentam?

    0
    0
  4. #20 Comentariu nou

    Daca postacii psd se agita si comenteaza repede-repede cand mai apare scris despre o magarie a angajatorului lor, inseamna ca petreanu.ro chiar are influenta 🙂

    Pentru a-i mai taia din „sperante” todirelului, inca una din acelasi judet: http://www.obiectivdesuceava.ro/local/un-hot-proaspat-eliberat-s-a-intors-dupa-gratii-dupa-ce-a-spart-doua-automate-de-cafea/

    0
    0
  5. #23 Comentariu nou

    Corectie.
    Nu daca au avut egrasie in camera. Daca la un moment dat o camera din penitenciar a avut egrasie. Reducerea se aplica pe penitenciar, inclusiv pentru jmecherii corupti care au stat in camere mai bune ce indeplineau standardele.

    0
    0
  6. #24 Comentariu nou

    Nu, nu sunt prosti, sunt doar ticalosi. Modificariile aduse proiectului in parlament au deschis larg portile, au ajuns la conditii subiective si dificil de evaluat in eliberarea unui detinut (are sau nu infiltratii in camera, temperatura a fost adecvata si asa mai departe). Mai mult, evaluarea se face pe penitenciar, nu pe camera. Aia care au stat 3 in camera sunt „eliberati” de aia care au stat 30 de oameni in camera.

    Au dublat de la 3 zile la 6 zile reducerea, au trimis ordinele catre penitenciare practc odata cu legea (2 zile diferenta), perioada imposibila sa faci calcule privind efectele.

    In fapt, scopul a fost destul de clar: daca nu putem sa le reducem punctual pedeapsa „alor nostri”, ca ies oamenii prin piete, o sa reducem pedepsele la global, eliberam cat mai multi si cat mai usor. Oamenii nostri or sa se piarda il multime si cu asta, basta. Nu o sa poate sa zica nimeni ca am facut legi cu dedicatie pentru X, Y si Z.

    Guvernantii par ca au cam ajuns la capatul rabdarii si nici bani nu mai au, ca sa arunce multimii din balcon. Probabil ca au inceput sa mai si scada in sondaje. Cred ca aceste ultime 2 luni ale anului or sa fie decisive. Se va merge la rupere in parlament. Cele mai puturoase modificari legislative vor fi adoptate prin HG-uri sau OUG-uri , fie cu 2-3 zile inainte de Craciun, fie intre Craciun si Anul Nou. E deja un film rulat de multi ani.

    0
    0
  7. #25 Comentariu nou

    Cum ramine cu studiul de impact al masurilor pe care le ia un ministru? adica sa stim ce se va intimpla daca semnez hirtia asta? nuuuu, semnez si sper. Semnat, ministru PSD. De fapt asta e noul program de guvernare: semnez si sper. Bine, punctul 2 e sa nu se atinga nimeni de dragnea, se subintelege.
    Auziti, dar un anl pentru detinutii eliberati nu se poate? As dona pentru un fond din asta, cita vreme se construieste pe strada unde sta familia dlui ministru.

    0
    0
    • #26 Comentariu nou

      Chiar daca se construieste pe langa mosia lui todirel, crede cineva ca infractorii ii vor face vreo problema binefacatorului lor?

      0
      0
    • #27 Comentariu nou

      Eu nu vorbeam de binefacatorul lor, ziceam de familia lui, nu putem suspecta ca absolventii de facultate vor sti tot timpul ca de aia nu trebuie sa se atinga. Daca umpli un bloc cu absolventi… se gaseste unul care se va plictisi intr-una din zile.
      Plus ideea e ca doar asa il poti face pe tudorel sa inteleaga unele timpenii pe care le semneaza, doar daca il afecteaza in mod direct pe el sau familia lui, poate el e mai dus cu sorcova si constientizeaza mai greu, dar ma gindesc poate are o mama, un tata, sotie, copii. Ca noi toti ceilalti, ca din 2000 de absolventi sigur se gaseste unul pe strada noastra. Numai pe a lui tudorel nu…

      0
      0
  8. #28 Comentariu nou

    Mda, ciuma care ne-a condus vreo 8 ani nu e in mormant, nu e la ocna (nu puscarie, ca aia e apa de ploaie), si noi vorbim de gainarii… A, bonus, e in parlament parca… despre ce vorbim in mizeria asta de tara?

    0
    0
    • #29 Comentariu nou

      Si pentru ca ciuma care ne-a condus in trecut nu e unde vrei tu, tre sa lasam mama ciumilor sa ne siluiasca pe toti cum vrei tu, nu-i asa? Logic. De termen de comparatie nu mai vorbim, unul fura bani de la ue, altii fura bucati din tara, dar deh, doar nu au furat de la tine. Nu mai avem scapare.

      0
      0
  9. #30 Comentariu nou

    Ma gindesc cu jale la ideea de justitie, ca un judecator si un procuror si niste avocati au muncit ceva ca sa demonstreze vinovatia lui Gigel, au muncit si au gasit si au pronuntat o sentinta cu toata experienta si cunostintele si judecata lor. Si vine Tudorel si se pisa pe justitie, si din condei zice ca Gigel poate iesi mai repede decat au zis nemernicii aia de judecatori. Nu mai conteaza nici institutia apelului, nici eliberarea conditionata, nimic din sistemul gindit sa asaneze societatea de gigei, gindit sa il aduca pe gigel pe calea cea buna. Cum mai e cu separarea puterilor in stat, ca mie imi scapa momentan logica…

    0
    0
  10. #31 Comentariu nou

    Vlad,

    Azi am ascultat la Europa FM emisiunea ta, fiind (si eu) blocat in trafic timp de 2 ore pentru o distanta de doar 11 km, cat este distanta intre casa Titan si serviciu Pipera.

    Am rezonat foarte puternic cu afirmatia lui Catalin Tolontan cu privire la faptul ca cel mai probabil in curand vom exploda. Personal incep sa cedez tot mai usor si tot mai des, la -nici nu stiu cum sa le zic, abuzurile brutale pe care zi de zi le traiesc in orasul asta, in tara asta cu acesti INFRACTORI, ce poarta titulatura de guvernanti.

    Vlad, eu unul sunt pe punctul de a ceda. Am 41 ani, middle class, o familie ok, o slujba buna in privat, conduc o companie cu 300 angajati, insa ce traiesc in ultimele 10 luni imi activeaza toata fibra mea de cetatean onest. Sunt revoltat atat eu ca si cetatean cand vad incompetenta crasa a tuturor celor platiti (si) din taxele mele, de la Politia, oricare ar fi ea, Rutiera, Romana, Locala sau mai eu stiu eu ce, continuand cu Administratia Publica, Primaria de Sector si Generala si pot continua fara sa ma repet. Sunt revoltat eu ca si angajator cand vad ca sistemul de educatie scoate pe banda incompetenti din start, fara o pregatire minima la nivel teoretic privind piata muncii dar cu pretentii uriase, cand vad cum apar peste noapte legi si hotarari care de care mai delirante si care frizeaza nebunia, ridicolul si bunul simt economic, care nu fac altceva decat sa te ingenuncheze la propriu si asta doar pentru ca JEGOSII astia de la putere sa isi poata plati salariile nesimtite lor si tuturor PUTORILOR pe care ii tin in carca (vezi olguta vasilescu si fostul sot + actualul partener, ca sa nu ii zic altfel).

    Imi vine sa urlu, si uneori o fac, singur in masina seara cand ajung in parcarea blocului, de neputinta mea desi am facut si fac (inca) mult din ceea ce un om obisnuit ar face: de la banalele si obisnuitele deja plati lunare/ anuale catre stat a taxelor si impozitelor atat eu ca cetatean cat si eu ca Persoana Juridica, pana la voluntariat social si ecologic, atitudine in trafic de descurajare a nesimtirii si ilegalitatii -chit ca Politia Romana este specialista in a gasi motive si explicatii pentru a nu aplica legea in ciuda reclamatiilor, petitiilor, unele insotite inclusiv de fimari cu camera auto- implicare civica, iesit in Piata Victoriei asta iarna, etc, etc, si lista poate continua. Cu toate cele enumerate mai sus simt ca nu am puterea de a schimba nimic, simt ca ma lupt si ma zbat intr-o mazga de neputinta care ma sufoca.

    Care e solutia? Eu am ajuns la doua concluzii brutal de dramatice si dure, dar deschis vorbind nu mai vad nicio alta solutie:
    1. GREVA FISCALA, la nivelul intregii piete de companii private. REFUZ de a mai achita taxele si in acest fel REFUZUL de a mai tine in carca intreg aparatul birocratic de INFRACTORI;
    2. REVOLTA POPULARA MASIVA pe modelul celei din Ucraina 2013- 2014. Chiar deunazi am vizionat un film documentar pe Netflix despre episodul acesta din Ucraina, dur filmul dar plin de invataminte. Sunt tot mai convins ca doar cu GREVA FISCALA – stop pompare bani in stat si REVOLTA POPULARA MASIVA – SANGE la propriu si linsaj pentru personaje ca liviu dragnea, tudorel toader, eugen nicolicea, serban nicolae, olguta vasilescu, gabriela firea.

    Doar asa mai cred ca putem sa facem in sfarsit dupa 28 ani, eliberarea de trecutul bolnav, neguros si plin de mizerie reprezentat de perioada comunista in Romania, incepand cu 1944 pana in prezent, in diferitele sale forme.

    Imi este o sila imensa si imi este tot mai greu sa nu explodez in fata atator agresiuni brutale ale acestui stat alcatuit din INFRACTORI.

    0
    0
    • #32 Comentariu nou

      Se poate rezolva și cu pct 2 seulement…

      0
      0
    • #33 Comentariu nou

      @Razvan: Inteleg frustrarea dar:

      – 1 nu merge, statul o sa puna „poprire”; daca o greva fiscala ar deveni endemica, baetii de bine ar organiza inghetari de fonduri pt recuperari etc
      – 2 nu merge, a fost revolta masiva, si? s-au retras pe moment, regrupat si continuat pe alte cai. Se face alta „revolta” si mai mare? Si ei au experienta acum, au resurse si idei cum sa demonteze asa ceva. Iese cu sange/geamuri sparte? Incep pesedeii cu „fara violenta!” si „uite ce golani/insert-your-negative is astia!” si TOT ei castiga.

      Singura solutie (care si asta e de durata ca sa se vada rezultatele) e ca la vot sa nu mai fie votate lepre. Orice, numai PSD/ALDE nu.

      0
      0
    • #34 Comentariu nou

      Amice, esti prea … patetic pentru a fi si … credibil.

      De ce zic asta? Simplu, nu cred ca ai vazut „incompetenta crasa” doar de 10 luni.

      OK, ii inteleg pe cei suparati ca au pierdut alegerile. Ii inteleg si pe cei nemultumiti ca lucrurile nu se misca suficient de repede. De aici insa, pana la a cadea in angoase melodramatice justificate este totusi cale lunga.

      Poate nu stiu eu, dar ia spune-ne si noua care sunt legile si hotararile alea multe care „frizeaza nebunia, ridicolul si bunul simt economic” si te arunca in depresie.

      0
      0
    • TVA split.

      0
      0
    • #36 Comentariu nou

      Votul ar fi o solutie… ar fi fost si pana acum.. s-a spus ca toti sunt aceeasi mizerie. Se vede treaba ca mizeria are si ea gradele ei!

      0
      0
    • #37 Comentariu nou

      @Vlad Petreanu

      Nu [cred ca] a fost deja aprobata TVA split. Din ce vad pe internet, se discuta inca si in acest moment pare sa fie pregatita pentru „agenţii economici aflaţi în procedura insolvenţă şi pentru agenţii care nu îşi îndeplinesc obligaţiile fiscale, reprezentând TVA, pentru o perioadă mai mare de timp”. Acestia au oricum angoase, insa e caraghios sa le reproseze asta … guvernantilor. Cum ar veni, ei deja aplica de ceva timp … punctul 1 propus de @Razvan.

      Oricum, eu asteptam o lista. Daca totusi asta e, atunci e cam … subtire pentru a panica oamenii de afaceri.

      0
      0
    • Nooooo, n-a fost aprobata, e doar o Ordonanta de Urgenta deja in vigoare :))))

      0
      0
    • #39 Comentariu nou

      @VP

      Ai dreptate, insa pana la 31 dec aplicarea este optionala si deja este in curs de amendare (citatul dat anterior era al ministrului).

      Pe fond, nici eu nu cred ca ar fi putut fi aplicata de la inceputul lui 2018, dar cu o pregatire corespunzatoare ar fi fezabila.

      Hai sa ne gandim cate bocitoare si prooroci ai apocalipsei au aparut la initiativa de fiscalizare in retail facuta de Ponta. In final, comerciantii s-au conformat, oamenii au inceput sa astepte/ ceara bonurile (pe care adesea, le aduna pentru loterie) si nu in ultimul rand, mai toata lumea de buna credinta este multumita.

      0
      0
    • Nu subt sigur ca intelegi cam care este ecectul unei asemenea masuri asupra mediului de afaceri, care face bugete pe bune, nu ca incompetentii de la guvernare. Oamenii responsabili nu pot astepta o ipotetica amendare cand OUG e deja aprobata.

      Iar lista imbecilitatilor comise sau intentionate e lunga cat toate saptamanile de anul asta. Fiecare a bulversat o categorie economica, sociala sau doar profesionala. Poate e o idee sa le punem pe toate la un loc, intr-adevar, ca sa raspundem retoricii asteia de partid antinational…

      0
      0
    • #41 Comentariu nou

      @chinezu amuzat

      Esti ” evident” dar chiar si asa o sa iti raspund:

      Intr-adevar incompetenta nu o vad doar de 10 luni, ci de 28 ani, insa dimensiunea sa groteasca o vad si o simt de 10 luni. Orice om de buna credinta si cu bun simt iti va spune acelasi lucru. Daca tu vrei insa sa vezi altceva…sunt cateva explicatii pentru aceasta abordare, nici una in masura sa te avantajeze. Nu ca ti-ar pasa insa, in definitiv esti platit nu pentru buna ta credinta, nu?

      Spui ca lucrurile nu se misca suficient de repede si ca de aici ar veni o nemultumire, pe langa cea cu pierderea alegerilor. Dragule, daca 28 ani nu e o perioada suficient de mare de timp pentru a pune lucrurile pe fagasul lor normal intr-o tara inseamna ca avem perceptii radical diferite. Si nu imi spune acum ca psd-ei sunt la guvern de 10 luni ca zau nu esti ”credibil”.

      In aceste 10 luni, prioritatea evidenta (cum ziceam mai sus, pentru cine vrea sa vada) a fost una singura: scaparea cu orice mijloace de problemele penale ale celor direct vizati, cei mai vizibili si direct afectati, liviu dragnea si cp tariceanu, care apropo sunt presedintii camerei deputatilor, respectiv a senatului. Este normal ca un condamnat penal, un infractor sa detina o functie atat de mare in ierarhia unui stat democratic si european? Nu nu este, doar ca in Romania, din pacate, se aplica alte legi si alte jumatati de masuri. Dar inca o data, nu vrem sa vedem toate astea.

      Cum poti sa nu vezi reaua credinta a acestor asa zisi guvernanti a caror principala preocupare nu a fost educatia, sanatatea si infrastructura ci strict gasirea cailor de scapare – la unii chiar s-a si reusit deja (vezi voiculescu, fenechiu, cocos, pinalti) de problemele penale, in timp ce aceste axe prioritar- fundamentale in structura administrativa a unui stat sanatos ar trebui sa primeze.

      Si strict la intrebarea ta privind acele legi si hotarari, uite una recenta, mai exact din 17.08.2017 si anume HG nr 648, in completarea legii 448/2006, cea care obliga angajatorii sa plateasca 50% din contributia bruta minima pentru echivalentul a 4% din numarul total de angajati in cazul in care nu au angajati persoane cu handicap. In acelasi timp interzicand plata acelor sume pe fondul de handicap, deci implicit aducand in faliment firmele care aveau acest specific.

      Sau Ordonanta 4/2017 completare a legii 227/2015 privind contractele de munca de tip Part Time.

      Sau chiar decizia privind eliberarea celor cateva sute de infractori, in prima transa, urmand transa 2 cu cateva mii, care este si tema acestui articol.

      Abordarea de tipul asta, ca cea a ”chinezului amuzat” imi aminteste de perioada aia de dinainte de 1989, cand alimentara era goala, in casa frig, totul gri si cenusiu, dar ”partidul” prin portavocile sale (pe vremea aia nu era internet, deci nici postaci ca acum) incerca sa ne convinga de ” viata minunata din paradisul comunist” din Romania.

      Sictir!

      0
      0
    • #42 Comentariu nou

      @VP

      Nici eu nu sunt sigur ca tu intelegi cat de benefic ar fi ca TVA-ul sa fie colectat la timp (mai ales atunci cand il ai de platit dupa incasare).

      Desigur ca si eu sunt un martor si [cate o data] victima a balbaielilor guvernantilor. Insa, pe ansamblu, nu vad in comportamentul pesedistilor din ultimii ~6 ani in care au fost la guvernare ceea ce tu numesti …dinamica crescanda. Mai ales cand compar cu ce a fost inainte de ei. Chiar si … intre ei (v. 2016)

      0
      0
    • #43 Comentariu nou

      @Bo$$: „chinezu amuzat” e un troll.

      Tov chinezu, transmite-le sefilor tai din psd urari sincere de „sa muriti”. Toti.

      0
      0
    • #44 Comentariu nou

      Cred ca stie Vlad…

      Postacii astia vin prin rotatie, cate unul pe zi. Sau e acelasi care schimba zilnic userul?

      0
      0
    • Cam asa, unu-doi, e saracie 🙂

      0
      0
    • #46 Comentariu nou

      Dâncule, dacă ăsta e tot ce-ți dorești, poți fi fericit. Asta ne așteaptă pe toți la timpul potrivit. Și pe cei în stare să poarte un dialog civilizat și pe mitocani.

      Mai exista și unii suferinzi psihic, neadaptati, care se simt îndemnați să … sară rândul. Dar, ăsta e altă discuție.

      0
      0
    • #47 Comentariu nou

      Stimate domn, nu sunteti singurul care sunteti revoltat de ce se intampla in aceasta tara. De aproape 28 de ani, dar mai ales in ultimele 10 luni. Orice om care munceste cinstit in tara asta este revoltat de lipsa oricarei preocupari din partea politicienilor si a administratiei pentru bunastarea cetatenilor ( de toate felurile) si interesul lor crescut cand vine vorba de inlesnirea furtului din banul public, salvarea infractorilor, masacrarea justitiei si a economiei prin tot felul de initiative care de mai de care mai abominabile. Din pacate, s-a ajuns aici prin lipsa noastra de implicare ( a celor care nu au mers la vot din diferite motive, a celor care refuza sa intre in politica de sila, etc.) . Sunt de acord cu dvs. ca trebuie sa facem ceva in acest sens, macar in ceasul al doisprezecelea, dar ceea ce propuneti dvs, cu tot respectul, este imposibil de realizat. Greva fiscala – credeti ca toti agentii economici privati, mari si mici , vor lua parte la asa ceva? Credeti ca multinationalele, de exemplu, vor refuza plata TVA sau a contributiilor la buget? Daca 10% din companiile mari nu vor participa la aceasta greva fiscala, este in zadar. Si apoi cum poti coordona peste 100.000 de firme active sa faca greva fiscala? In plus de asta, sa zicem ca se stabileste ca din 25 noiembrie sa nu mai platim la buget. Asta inseamna ca toate afacerile sa fie cu plata cash, pentru ca in momentul in care ai bani in cont , statul iti pune poprire si isi ia singur banii. Poate pentru o afacere mica ( un magazin din provincie) nu este o problema cu plata cash, dar pentru o firma mai marisoara este imposibil sa lucreze numai cu bani lichizi. In plus in luna in care nu va incasa nimic de la contribuabili, statul se va imprumuta masiv la banci si pe pietele internationale si nu va ramane fara bani. Iar in disperare de cauza, la cat sunt de inconstienti vor nationaliza depozitele populatiei, vor da iama in rezerva BNR, vor gasi ei o solutie. Ca sa aiba efect, greva fiscala ar trebui sa dureze minim 6 luni si sa participe toti agentii economici. Dar atunci trebuie asumate si repercursiunile ( dosare penale pentru neplata contributiilor, controale Anaf, popriri,executari silite, confiscari, etc) . Este putin probabil ca o greva fiscala sa zdruncine statul pentru ca este imposibil de coordonat. Organizarea de proteste masive – sunteti sigur ca cei care gandesc ca noi si sunt satui de ce se intampla sunt majoritari? Protestam masiv pentru ce? Pentru schimbarea guvernului, a parlamentului? Perfect, dar daca la urmatoarele alegeri ies tot astia? Sau ies altii care fac la fel sau mai rau. In plus societatea este atat de divizata incat nu se va atinge o masa critica pe un subiect ( de exemplu schimbarea guvernului, sau probleme cu coruptia – vezi ordonanta 13 din iarna – 1 milion de oameni in strada in toata tara, pare mult, dar 4 milioane au votat actuala coalitie). La fel si la Colectiv, s-a dat jos Guvernul si dupa aia au revenit peste un an pe cai mari. Daca vor mai iesi un milion de oameni in strada, se vor baga iar la cutie, vor tacea si-si vor pune cenusa in cap, ca la Colectiv, pana trece urgia si dupa aia vor iesi cu un tupeu si mai mare. Din acest motiv singura solutie viabila este sa oferim o alternativa la actuala clasa politica, oameni noi, competenti in domeniul lor de activitate, cu bun simt si care sa doresca sa faca ceva pentru comunitate, nu doar pentru buzunarul lor sau pusculita de partid. Este o treaba de durata, dar asta este singura solutie, sa vedem ca exista si altfel de politicieni ( nu doar nationalisti, populisti, prieteni cu infractorii, incopetenti, inculti , prost crescuti). Cei care cred ca au ceva de oferit acestei tari si acestui popor ar trebui sa faca pasul in politica, iar noi ceilalti ar trebui sa-i sustinem cu toate fortele. Ca omul sa alega altceva, ar trebui sa vada ca exista si altceva si ca se poate si altfel ( a fost o incercare timida a guvernului Ciolos de a guverna altfel, dar a fost prea putin, fara rezultate majore, dar a fost un pas inainte.) Din pacate nu s-a mai continuat, dar cred ca sunt destui oameni care pot face asta.

      0
      0
    • #48 Comentariu nou

      De acord.
      Aceleasi frustrari si neputinte.
      In aceste zile simti ca nu mai poti face nimic ca sa opresti tavalungul asta de prostie crasa aruncat de psd in viata publica
      Toti indeamna la masuri legale, la proteste legale, la actiuni legale
      Pai ce face ei e legal?
      teoria jocurilor spune foate clar la rau raspunzi cu rau, la bine raspunzi cu bine, altfel nu poti castiga
      Suntem in momentul in care oameni decenti ajung sa se gandeasca la eliminarea fizica a nenorocitilor de la putere, voi va dati seama unde am ajuns?
      oameni cu familii, cu afaceri si responsabilitati se gandesc sa se sacrifice doar ca sa le da drumul la sange acestor JIGODII.
      Avem ip-uri de troli poate ca ar trebui sa se faca o investigatie jurnalistica si sa ii numeasca pe cei care sustin aceasta guvernare care vrea sa ne dea pe mana rusilor si sa ne omoare orice speranta de viitor.
      Simplu de la ip-ul x se transmit mesaje false despre realitatea din Romania. fara nume, fara adrese, doar ip-uri si de restul se vor gasi oameni de bine care sa …… lor
      Din pacate in curand, dupa ce vor da noi competente jandarmilor proteste vor fi mai putine si eu zic ca vor fi inabusite in forta

      mai avem un pic sa ajungem la metodele lui kaiser soze
      „He waits until his wife and kids are in the ground and then he goes after the rest of the mob. He kills their kids, he kills their wives, he kills their parents and their parents’ friends. He burns down the houses they live in and the stores they work in, he kills people that owe them money.”

      recititi textul de mai sus a lui razvan si dupa aia inca o data ca sa simtiti disperarea din acele cuvinte.

      0
      0
    • #49 Comentariu nou

      @SUNTEUdzeu: … dupa care recititi mizeriile unui troll ca chinezu „da’ ce-am facut? puneti o lista, sa discutam civilizat”. Ca de-alde Iliescu, Adisor Nastase etc etc. Toti au discutat si discuta civilizat, care-i problema? 🙂 Ce misto sa pisa ei cu bolta pe toate problemele si grijile romanilor.
      Sa fim fini, si fara mitocani, golani, fara violenta. Stati linistiti la locurili voastre, mai draga.
      Intre timp vb celor de la Divertis, vremea trece si nu o poti opri. Atat de mult de furat si mintit/dezinformat, atat de putin timp! 🙂

      0
      0
    • Facem lista, facem 🙂 E o idee foarte buna, nici nu stie ce idee buna a avut!

      0
      0
    • #51 Comentariu nou

      @Bo$$: nu cred ca merita. Asta e o tactica clasica a oricarui troll. Si o chestie preferata a comunistilor si neo-comunistilor. Ideea e sa-ti manance timp/efort, sa se lungeasca totul in semantics, intr-un „dialog civilizat si constructiv” 🙂

      0
      0
    • Cunoastem, dar lista nu e pentru ei, e pentru noi.

      0
      0
    • #53 Comentariu nou

      @virgil 13:07

      Din motive care imi scapa, am vazut mesajul tau mai tarziu.

      Spui mai multe lucruri generale, in care nu as intra in detaliu acum. Din ele voi aborda, pe scurt, doar cateva.

      Tu vezi o prioritate evidenta in scaparea lui Dragnea si a lui Tariceanu. Eu vad o prioritate evidenta in a le gasi cu orice mijloace ceva.

      Nu am sa spun insa ca o complicitate la abuz in serviciu care tine de angajarea a 2 secretare este de trecut cu vederea, dar nici nu cred ca asta este marea coruptie din RO. La Tariceanu, e si mai subtire treaba, asa ca nu nu cred ca merita atentia.

      Stiu insa ca DNA de ex. are in grija marea coruptie si isi pierde timpul cu secretare in timp ce zeci de dosare grele, de miliarde (energie, alro, eads, microsoft, bechtel etc) au zacut si multe inca mai zac in nelucrare.

      Dai tu si o lista de „scapati” din care 3/4 sunt in puscarie si unul si-a executat pedeapsa.

      Acum, „lista” ta de legi care te nemultumesc.
      Modificare lege pentru persoanele cu dizabilitati 448/2006:
      – este initiata prin Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap 590/2008
      – si anterior acestei modificari exista obligativitatea angajarii acestor persoane in proportie de 4% in societatile cu peste 50 de angajati (nu exista o constrangere clara, insa)
      – o suma de 1450 de lei platita de o firma cu 50 de angajati mi se pare absolut suportabila (mai ales ca, poate „scapa” de aceasta plata simplu – integrand si persoane cu disabilitati in activitatea lor)

      Ordonanta 4/2017:
      Poate e perfectibila, insa pe ansamblu este corecta. Din primele zile si-au schimbat statutul cateva zeci de mii de contracte. Nu stiu cate au trecut din zona neagra in cea gri sau alba, din cea gri in cea alba. M-am uitat pe ea si am vazut ca daca angajatul lucreaza in mai multe locuri si aduna minimul pe economie ca venit – implicit de impozite, este exceptat.
      Legea il ajuta ce-i drept in primul rand pe angajat: in primul rand pentru dreptul la pensie. Parca nu mai suna atat de rau, nu?

      0
      0
  11. #54 Comentariu nou

    Uite una si mai ticaloasa: http://ec.europa.eu/eurostat/documents/2995521/8332646/2-24102017-BP-EN.pdf/824ae576-abe0-45ae-ac60-030e6e841157.
    Asta-i cu atat mai rau cu cat Johannis le-a spus de la inaugurarea guvernului Grindeanu ca au o problema cu aritmetica.

    0
    0
  12. #55 Comentariu nou

    chinezu, tu poti sa ii aperi pe astia de la guvernare pana in panzele albe. Pot sa faca orice, tot ok este. Sau esti doar un troll extreme de subtil si te prapadesti de ras. Bravo tie, daca e asa.

    „Ordonanta 4/2017:
    Poate e perfectibila, insa pe ansamblu este corecta. Din primele zile si-au schimbat statutul cateva zeci de mii de contracte. Nu stiu cate au trecut din zona neagra in cea gri sau alba, din cea gri in cea alba. ”
    Legea il ajuta ce-i drept in primul rand pe angajat: in primul rand pentru dreptul la pensie. Parca nu mai suna atat de rau, nu? ”

    Nu ai habar ce s-a intamplat cu cateva sute de mii de angajati, dar vorbesti. E corect ca un after school sa aiba angajat un sofer part time pe 10 ore pe saptamana, ca atata are nevoie, dar sa plateasca taxe ca si cum ala ar lucra pe 40 de ore. Cica e protejat „angajatul”, ca are drept la pensie. Dar nu ai nici cel mai mic habar de impactul global, dar e de bine. Realitatea cruda e ca angajatul ala a zburat. Nici o firma nu o sa faca asta. Fie a trecut complet la negru, fie a fost dat afara si a fost cautat un pensionar. Asa a fost „protejat” angajatul ala. PSD-ul nu o sa vada bani in plus din chestia asta disperata si la limita legalitatii (discriminare masiva la taxarea muncii intre cei care lucreaza norme partiale si ceilalti).

    Alta: TVA Split e o masura buna si ajuta la colectarea mai buna a TVA-ului. Si oricum nu afecteaza pe nimeni, ca a zis Tudose nu stiu ce aseara.

    Imi bat gura de pomana cu tine, dar poate nu stiai, mai sunt doua luni si nimeni nu stie ce o sa se intample. Conform legilor actuale, masura SE APLICA. Nu exista nimic publicat in monitorul official care sa infirme asta. Iti dai seama ca firmele sunt prinse intr-o menghina cumplita in aceste luni? Sa se apuce sa modifice sistemele informatice si modul de lucru sau nu? Sa faca cursuri sa angajeze oameni suplimentar sau nu? Ai idee ca totusi trebuie sa iti modifici sistemul informatic, chiar daca FIRMA NU APLICA la acest sistem, dar ai furnizori care aplica?

    Ce faci, iei toate deciziile astea stand cu ochii beliti la Antena 3 la Tudose sau Misa, sa vezi ce mai spun? Se implementeaza sau nu? E la „vorbite si uitate” sau o arunca pe piata pe 20 decembrie?

    Esti constient ca s-au propus seara de seara cele mai fantasmagorice modificari asupra taxarii muncii, dar ca nu exista nici macar un document real de lucru? O propunere de la MF? Ceva in dezbatere publica? Si discutam de modificari care or sa intre in vigoare de la 1 ianuarie 2018.

    Iti dai seama cum se simt firmele, contabilii sau unii care fac programe informatice de contabilitate sau salarizare in zilele astea? Cum se simte un PFA, care nu stie cum o sa ii fie taxate veniturile de la anul? Banuiesc ca habar nu ai.

    O contabila cu care am discutat a zis ca mai are un pic si intra direct la balamuc. Daca vine un control si o intreaba pe acte de ce a luat o decizie intr-un fel sau altul, ii e frica ca nu mai are habar ce sa mai zica. Si discut cu o contabila toba de carte, care obisnuia sa studieze cu maxima atentie orice modificare legislativa.

    Si m-am referit numai si numai la chestii cu impact economic.

    Dar hai sa discutam si de „altele”:

    Esti constient ca legile justitiei au ajuns un ping-pong de cel mai prost gust, in care Tudorel declara in fiecare zi altceva? Si ca presedinta ICCJ a iesit public si le-a spus parlamentarilor ca e deja ilegal ce fac? Au inceput sa dezbata in comisii o lege care nu are initiator! Da, nu exista, initatorul, potrivit Constitutiei, poate sa fie guvernul (care s-a retras), o lista de parlamentari cu nume si semnatura – care nu exista sau 100.000 de cetateni – care nu exista. Dezbat in comisii o lege care nu e initiata de nimeni! Dar trebuie sa o faca repede, ca au unii niste termene in instanta si e graba mare.

    Dau legi de gratieri colective, ca asta fac, iar initiatorul declara senin ca el nu are habar ce impact o sa aiba. Si el s-a mirat saracul cand a vazut ca o sa iasa cateva mii de oameni din puscarie. Ministrul Justitiei, asta e.

    Dai legea „salarizarii unitare” si e atat de unitara incat nu mai sunt doua salarii la fel in administratia publica, pe exact aceiasi functie, vechime si munca efectuata. S-au pus niste limite ca elasticul si au marit cu totii ca disperatii. Sunt N localitati mici sau institutii publice care au epuizat complet bugetul cu salariile si asteapta bani de la guvern. Nu mai au bani nici de salarii, nici de bani de caldura pentru scoli.

    Guvernare mai slaba decat asta nu am avut din 1990 incoace. Nici macar Vacaroiu sau Tariceanu II nu au ajuns la nivelul asta. Sunt aroganti, complet incompetenti si plin de idei – cea mai rea combinatie posibila.

    Si, un lucru si mai rau, au o agenda ascunsa – scopul lor e sa calareasca definitiv sistemul judiciar pentru protejarea lor si a clientelei politice. Inclusiv depasirea grosolana a deficitelor publice si toata nebunia asta legislativa tot pentru asta a fost facuta – ne trebuie bani sa multumim poporul, sa nu se mai uite la ce facem noi cu ordonantele de gratiere, cu legile justitiei, cu pragul valoric la abuzul in serviciu, cu presiunile asupra procuorilor generali.

    „Daca le dam bani destui, or sa taca si noi o sa ne facem treaba in liniste” – asta a fost de fapt programul de guvernare.

    Acum am ajuns la faza a doua „am ramas fara bani, fraierii nu au pus botul, ce facem mai departe?”

    Banuiesc ca daca as trai in Elvetia sau Austria ar fi distractiv si chiar palpitant de urmarit. Cam ca un film despre familiile mafiote. Partea nasoala e ca nu traiesc acolo.

    0
    0
  13. #56 Comentariu nou

    @chinezu amuzat

    Asta iarna in Piata aveam o pancarta pe care scria doar atat: „MANCATI CACAT !!!” Si era mesajul meu direct, adresat celor de la guvernare.

    La tine e mai simplu: „MANANCI CACAT !”

    0
    0
    • #57 Comentariu nou

      Ti-am acordat mai multa atentie decat meriti, dar am inteles acum ca nu esti in stare sa-ti argumentezi frustrarile intr-un dialog. Iti place sa fii doar un simplu … ventilator.

      Chiar daca nici nu realizezi ca vantul bate puternic spre tine, eu voi incerca de-acum incolo sa ma feresc de dejectiile pe care iti face placere sa le tii in maini si-apoi sa le ventilezi.

      Cele de mai sus nu ma opresc totusi, ca indiferent cat de mici imi par a fi sansele, sa iti urez o … insanatosire cat mai grabnica.

      0
      0
  14. #58 Comentariu nou

    @chinezu amuzat

    Dialogul elegant și sofisticat îl folosesc de fiecare data, însă doar când de partea cealaltă se afla un interlocutor real care merita asta.

    Pentru comuniști, borfași, lichele, psd isti si trompetele lor, mai ales alea chinezești și amuzate nu am decât un mesaj: Sictir! Mâncați CACAT.

    Apropo: numele meu real este chiar Razvan, chinezule amuzat.

    0
    0
    • #59 Comentariu nou

      chinezu amuzat nu e troll/postac/uatever.
      Dupa cum scrie nu pare genu’ care s-ar multumi cu 50 ron/zi.
      A zis omu’ o chestie, ati sarit la el si, na, a dat si el inapoi.

      0
      0
    • #60 Comentariu nou

      Sau o fi postac de lux 😀

      0
      0
  15. #61 Comentariu nou

    Chinezu nu e decat o petarda obosita de postac. Nu va mai bateti capul, ca e degeaba

    0
    0