Jegul de la Henri Coandă

Nu prea știu cum să scriu asta fără să jignesc pe cineva, așa că o s-o spun direct: domnule director al Aeroportului Henri Coandă, nu vă e un pic jenă, domnule, de mizeria pe care o patronați?

Am un sentiment de rușine și neputință amestecată cu furie de fiecare dată când trec prin aeroportul internațional Henri Coandă Otopeni. Locul are nevoie disperată de investiții, de extindere, de retehnologizare și reorganizare, cel puțin în privința fluxurilor de pasageri, dar, mai ales, de mai mult bun simț și mai multă civilizație în chestiuni absolut elementare, cum ar fi curățenia în grupurile sanitare.

Sincer, n-am văzut mizerie mai mare într-un wc de aeroport decât în Africa, și nici măcar nu pe un aeroport de capitală, ci în unul provincial.

Toaletele de la Henri Coandă sunt mereu murdare, adesea nefuncționale, cu pisoare înfundate și cu vase de wc fără colace, cu distribuitoare de hârtie fără hârtie, cu dispensoare de săpun fără săpun, cu robineți stricați și șuruburi care ies din faianță prin spărturi neregulate, cu lămpi arse sau corpuri de iluminat ce atrnă strâmb din tavan, pe cale să se desprindă. WC-urile din aeroportul internațional Otopeni put a urină stătută și duhnesc a lene și a dispreț față de pasageri.

Pozele de mai jos sunt făcute la o săptămână distanță, într-una din toaetele de la Plecări și într-una de la Sosiri. Nu știu cum sunt wc-urile pentru femei, că n-am intrat, dar la bărbați e așa de o grămadă de vreme; jegul ăsta e prima impresie pentru milioane de oameni care ajung în România.

Aeroportul Henri Coandă a avut anul trecut un profit record, de aproape 400 de milioane de lei, dar banii aceștia au fost luați cu japca de guvernul PSD, care nu știe să construiască și să investească nimic, doar să ia banii și să-i arunce-n populație, ca mită electoralistă.

48 comentarii Adaugă comentariu

  1. Cred ca imaginile pe care tu le prezinti, reprezinat chintesenta noastra ca popor. O gramada de romani se duc in fundul curtii la wc, asa ca unde e diferenta?
    A doua chestie pe care am vazut-o dupa ultimul concediu prin niste tari, cu o clima mai dura, a fost ca aia au toalete prin mijlocul pustietatii, mai curate decat cele din aeroportul otopeni…..
    Sigur compar mere cu pere, dar in Romania toalete din locuri publice sunt bataia de joc a tuturor ce ajung sa le foloseasca. Cred ca asta spune mult despre noi ca popor.

    Comentariu apreciat Thumb up 39
    • Ce tot aduceti domnle tarile cu apa calda in discutie de fiecare data de parca aia nu-s tot oameni ca doar nu or fi vreo rasa extraterestra superioara! Aia cum pot? Va zic eu management de proasta calitate! Trebuiau sa fie sefi acolo responsabili ca pariez ca firma de curatenie este una contractoare si sa dea cu biciul in angajatii aia. Din partea aeroportului trebuia sa fie cineva care sa verifice zilnic firma respectiva si daca nu isi face treaba reziliat contractul direct! Dar asa-i romanul, miserupist. Imputit si acasa imputit si la locul de munca.

      Thumb up 0
  2. Chiar ma gandeam cand are sa se mai sesizeze cineva. Pe vremuri abia asteptam sa ajung la aeroport tocmai pentru grupurile sanitare curate si frumos mirositoare. Acum nu stiu cum sa le mai ocolesc.
    Oare o fi ceva nepotism la mijloc?

    Thumb up 11
  3. Mie mi s-a parut mult mai grav altceva:
    La sosirea pe aeroport “coada” (care nu e o coada) pentru verificarea pasapoartelor aduna peste o mie de oameni pe o sigura pasarela, fara ventilatie si fara WC-uri ( fie ele si imputitte). Faptul ca lucrau doar doi vamesi la cele 8 ghisee presuun ca e datorat orei nepotrivite, insa aeorportul trebuie sa stie de orarul propriu si aduca vamesi si RATB si noaptea pentru ca aduce si avioane.
    Problema e alta: mie mi se pare ca greutatea a o mie de oameni e mai mult decat capacitatea proiectata a pasarelei si intr-o zi o sa se intample acolo DEZASTRUL.

    Comentariu apreciat Thumb up 29
  4. Acum cateva luni: la unul din grupurile sanitare era galeata cu apa si mopul sprijinit de de tocul usii de la intrare, semnul international pentru “am dat cu mopul si acum se usuca”. Un turist asiatic, necunoscand poate aceste obiceiuri, a incercat sa intre pe langa coada mopului. Noroc cu vigilenta femeie de serviciu care l-a interceptat imediat si a inceput sa urle la el de la vreo 15m distanta, intr-o romana aproximativa (cam la nivelul Viorica Dancila). S-a speriat saracul de cred ca s-a si scapat cateva picaturi.

    Comentariu apreciat Thumb up 36
  5. Am văzut cum “se face curat” acolo, am aterizat noaptea târziu, m-am dus la prima budă după paşapoarte. Murdar, mirosea, nu era săpun. Când încercam să mă usuc pe mâini, apare o tanti cu salopetă de Romprest (poate vă sună cunoscut), se semnează pe uşă, face acelaşi lucru la toaleta femeilor şi dispare. Eram prea obosit să mai zic ceva.

    Comentariu apreciat Thumb up 15
    • #7

      Măcar a semnat personal pontajul și nu și-a trimis nepota (cum făcu Norica când vota nepoată-sa în șparlament).

      Thumb up 0
  6. eu zic ca nesimtitii de prin birourile de la cfr, aeroporturi si atoate institutiile care administreaza firme si patrimoniu d etsta nu au iesit niciodata pe teren sa respire mizeriaș este de manual modul in care mcdonalds isi trateaza toti angajatiiȘ indiferent d epozitie trebuie sa intre in bucatarie sa faca burgeri..parca era 2 sapt pe an…

    Thumb up 4
  7. Vlad,
    Evident e lipsa de preocupare a managementului, dar, si mai grav, este lipsa de educatie a celor care tranziteaza aeroportul.
    Marea majoritatea a jegului este generat, in special, de utilizatori. Cei care nu stiu ca in pisoar sau in toaleta nu se “arunca” decat excrementele umane si hartia igienica. Orice fel de alte obiecte (inclusiv hartie, guma, tampoane, pampers, mucuri de tigari, etc.) trebuie aruncate la cosul de gunoi, altfel vor infunda toaleta/pisoarul.
    Ca sa nu mai spun de cei care nu stiu sa traga apa la toaleta sau la pisoar dupa ce-l folosesc.
    Din pacate, dupa 1989, s-a incetatenit ideea ca educatia se face doar cu vorba buna. Nu! Educatia este o strada cu doua sensuri: vorba buna si batul (amenda, etc.) Nu se poate una fara alta; nu exista echilibru.

    Comentariu apreciat Thumb up 27
    • Ba pardon, in situatia aeroportului Henri Coanda nu e deloc grava lipsa de educatie a celor ce folosesc utilitatile, dimpotriva, e total irelevanta!

      Chiar si daca defecheaza pe pereti, chiuvete si clanta usii, daca e murdar, cureti. Daca nu poti duce, renunti la locul de munca / contractul de servicii, sau cresti pretul pana unde consideri ca ajunge sa merite.

      Daca-l prinzi in flagrant pe unul ca manjeste cu rahat chiuveta, chemi paza si ala primeste amenda. Dar tot cureti chiuveta aia, luna sa iese din mainile tale, sa si miroasa frumos! Iar daca nu-l prinzi, tot cureti impecabil !!!

      E gresit sa gasesti scuze celor care nu-si fac treaba. Ca e greu, ca e injositor, ca e plictisitor, ca miroase, ca e zgomot, ca una, ca alta – toate astea sunt scuze incorecte! Daca era sclav si nu facea treaba, lua biciul pe spinare pana cadea mort. Dar nu e sclav, e acolo la libera alegere. Asa ca sa-si faca naibii treaba, nu sa dea vina pe utilizatori!

      Thumb up 0
    • Chestia e ca am vazut la viata mea aeroporturi mult, mult mai mari, cu trafic imens, pe toate continentele, si nicaieri asa mizerie.

  8. Asa este , foarte mare mizerie , dupa cum ai ilustrat .
    Dar hai sa fim un pic realisti si sa vedem diferenta dintre toaletele de la plecari/sosiri si cele din interior .care sunt decente intotdeauna .
    Nu cumva tot noi oamenii le facem sa arate in felul in care sunt ? Rupem capace, aruncam hartie aiurea , zgariem , trantim , etc ?

    Thumb up 3
  9. Otopeni este unul din singurele aeroporturi în care indiferent de cât de aglomerat e, nu durează security plus controlul pașapoartelor mai mult de 20 min. Maxim și zbor cât ații nu zboară în mai multe vieți. Nici la sosiri controlul de pașaporte nu a durat niciodată mai mult de 10 min indiferent de cât de plin a fost. Deci cu asta sa nu ne mai dăm ochii peste cap ca suntem brici.

    Referitor la toatele, într-adevăr sunt jale. Inclusiv cele de la saloanele de business class nu sunt mereu tocmai ok.

    Ar trebui să la curețe mai des dar și utilizatorii sunt animale. Asta o puteți verifica și prin a merge la baie pe un aeroport din Germania în zona porții de unde se zboară spre România. Brusc buzile sunt murdare și e plin de șervețele în chiuvetă.

    Asta se poate verifica și în cluburi, la noi la 4 dimineața arată de parcă ar fi o hazna la baie pe când în vest situația încă e decentă. Sau haide la băile de prin corporații sau locuri unde se arde superior. Avem o problemă mare cu igiena ce ține de investiția în educație nu curățirea buzilor.

    Comentariu apreciat Thumb up 17
    • Scuze, curățarea buzilor, că cealaltă formă folosită de mine e incorectă.

      Thumb up 0
    • #15

      Bude. Pluralul corect este BUDE !!!! Buzi e o formă învechită și rară.

      Thumb up 0
    • Nu-i chiar asa, depinde foarte mult de orele la care pleci/te intorci din/in tara. La iesire dureaza relativ mai putin timp (dar peste 30 min la ore de varf!) de cand au adaugat mai multe puncte de control al pasapoartelor (asta s-a intamplat acum vreun an). La intrare dureaza si 45 de minute, depinde de cate avioane au ajuns la aceeasi ora si de unde vin (daca ai prins curse non-UE, dureaza un infinit!). Baile din aeroporturile din Germania sunt extrem de curate, chiar si in terminalele de unde pleaca avioane spre Romania. De 3 ani zbor aproape saptamanal in Germania, de fiecare data constat ca la ei se poate si la noi nu. Nu mai vorbesc de jegul ingrozitor de la iesirea din aeroport, la noi nici scrumiere nu sunt (cosurile ruginite si cu fund lipsa/ruginit de la iesirea din Otopeni nu se pot numi in niciun fel!). Vara trecuta, timp de vreo 4 luni, dura minim 30 minute sa gasesti un taxi si trebuia sa incerci de 20-30 de ori pana prindeai o masina la acele aparate obosite si prost gandite. Nu a fost nimeni dat afara, nu raspunde nimeni niciodata pentru lucrurile care nu merg.

      Thumb up 0
    • Nu știu cu așteptatul la pașapoarte dar 45 de minute nu mi s-a întâmplat niciodată. Nu neg că nu există dar de când au făcut două puncte de control e mult mai bine. Ar fi și mai bine să se impună respectarea ghișeele EU și non-eu că ar merge și mai repede. Așa se blochează cozile cu diverși din alte zone ce trebuie să aibă dosar cu șină ca sa intre în țară.

      Cu toaletele mi-am dat seama că un afară de murdărie mai e într-adevăr și faptul că unele cred că au fost renovate ultima dată când era Băsescu ministru al transporturilor. Iar aici directorul aeroportului ar putea face multe. Problema de civilizație în schimb rămâne

      Thumb up 0
    • In iulie, la 6 dimineata, am asteptat aproximativ o ora jumatate pentru security check…

      Thumb up 0
  10. As putea completa, in calitate de fost angajat de transporturi din cadrul aeroportului Henri Coanda, ca intr-adevar, pe langa lipsa de civilizatie a pasagerilor, indiferent de nationalitate, pe langa lipsa de organizare si implicare a managementului, mai este si vorba de “implicarea” angajatilor de la Romprest.
    Eu inteleg ca salariile sunt mici, pentru ca intr-adevar, chiar cunosc salariile acestora, dar asta nu scuza lipsa de profesionalism si de implicare din partea lor, in a-si exercita “obligatiile din fisa postului”.
    Nu i-a bagat nimeni cu japca si nici nu i-a obligat sa se angajeze pe acest post, iar daca au facut-o, sa si indeplineasca domnule indatoririle !
    Dar asa se intampla cand angajatii sunt dezinteresati, si pe deasupra, managerii si conducerea este la fel de haotica. Interesul major este sa faca bani, dar atitudinea si indatoririle angajatilor aeroportului ( ma refer la cei cu contract CNAB ), lasa de dorit. Stiu sa fie figuranti si cu nasul pe sus, dar de altceva, nu sunt buni !

    Thumb up 8
  11. In aproximativ toate institutiile in care statul este implicat, domina haosul si bataia de joc…apoi trebuie sa luam in calcul si indiferenta noastra, a celor ce comentam aici, poate chiar bataia noastra de joc. sunt convins ca din cei ce comenteaza aici, o parte – mica sau mare – este la fel ca mizeria prezentata in pozele si textul de mai sus.

    Thumb up 1
  12. What about the price of a water bottle? 10 lei it is a robbery.

    Thumb up 8
  13. Sa nu mai vorbim de benzile de bagaje de la plecări ce se strica de 4-5 ori pe săptămâna si generează întârzieri majore pentru toate companiile aeriene… Btw, de curățenia precară nu mai e vinovata compania Romprest, au fost alungați din aeroport acum câteva luni.

    Thumb up 0
  14. Noi ca noi, că ne descurcăm să facem slalom printre pișați, dar să vezi ce fun e cu copii.

    Thumb up 6
  15. Welcome home !

    Thumb up 3
  16. Îți recomand să mergi cu mocănița pe Valea Vaserului, în toamna asta, pentru peisajul incredibil și poate ne faci un review la toaleta din spatele gării CFF Vişeu de Sus. Nu fac mishteaux, o să fii surprins!

    Thumb up 7
  17. E ocupat sa-si numere banii. Nu reuseste de la un salariu la altul.
    In pauze executa sarcinile primite de la partid.

    Thumb up 4
  18. #27

    Avem alte prioritati. Statul de drept. Al bunului plac al domnului Toader Tudorel.

    Thumb up 2
  19. Hai ca revin cu alta, de acum cativa ani si nu e legata de igiena ci de impresia pe care aeroportul o lasa turistilor. Ma intorc in tara si la aeroport ma urc in 783 (singura data), care statea in statie cu motorul oprit si soferul la volan, asteptand ora de plecare (cred ca plecau la fiecare 30 minute). Imi cumparasem bilet de la ghereta din statie si il validez cand ma urc. Unul din ceilalti 2-3 indivizi care erau deja in autobuz (dupa vorba, dupa port era turist) vede gestul meu, intelege cam ce inseamna si se duce la sofer sa plateasca si el calatoria (nu era nicaieri vreun insemn care sa explice, in vreo limba de circulatie internationala, cum functioneaza treaba cu plata calatoriei). Turistul se adreseaza in engleza, soferul de autobuz se uita ca broasca in sudura la el, asa ca intervin si ii explic ca trebuie sa isi ia bilet (card ) de la ghereta aflata la vreo 10m de autobuz. Tipul coboara, se duce la ghereta, ajunge sa explice prin semne vanzatoarei ce vrea (iar l-a lasat engleza balta, mama ei de engleza) iar soferul de autobuz isi da seama ca se facuse ora. Porneste autobuzul, inchide usile si pleaca, exact la timp incat sa ii stearga de pe fata turistului zambetul victorios, care tocmai se intorcea de la ghereta ca Harap-Alb de la Gradina Ursului. Bine ca nu isi lasase bagajul in autobuz, asa ca a trebuit doar sa mai stea inca vreo jumatate de ora in statie pana la urmatorul 783. Habar n-avea el ca de pe la a 2-a sau a 3-a statie cursa speciala de aeroport 783 e mai mult o rata sateasca ce culege tot felul de personaje urat mirositoare si zgomotoase de pe drum si ajunge in Bucuresti burdusita pana peste poate, de n-ai loc sa cobori cu o valiza dar s-ar putea sa cobori fara portofel.

    Thumb up 11
  20. in koln soferul de autobuz a oprit in plina strada si a mers personal cu noi saa ne arate statia corecta de autobuz.apoi la noi scoteau sabiile si pistoalele cei din spate.iar in tren fie el si persoanal spre bonn la toaleta ca la farmacie.

    Thumb up 2
  21. @razvan
    Razvan,
    1. Sunt 40-50k de pasageri care tranziteaza aeroportul. Daca fiecare se caca pe pereti este greu sa mentii curatenia.
    2. Daca te caci pe pereti si nu in buda si pretinzi ca cineva, chiar si platit, sa faca curat dupa tine nu arata decat ca esti un om de cacat, fara caracter si fara respect pentru munca altora.
    3. In sfarsit, a face curat dupa toti trogloditii care confunda buda cu peretii ar presupune un numar mai mare de angajati, cu salarii mai mari. Asta ar duce la cresterea taxelor de aeroport si, implicit, a pretului biletelor de avion. Adica, tot trogloditii ar plati mai mult, dar si noi, astia care avem respect pentru munca altora; iar asta ma enerveaza si ma frusteaza enorm.

    Thumb up 5
    • Nu sunt sigur de ce imi e adresat mie comentariul, dar incerc sa raspund. De unde vine treaba cu “se caca pe pereti” ? Aici se discuta de toalete utilizate normal dar neingrijite. Problemele sunt lipsa hartiei, defecte mecanice, mirosuri, podele murdare sau ocazionalul pisoar infundat. E evident ca cine se ocupa de curatenie trece pe acolo din an in paste, nu ca dragonii lui Khaleesi au mancat prune cu lapte batut. Si cand toaleta emana un miros asa de intepator ca se prabusesc mustele din zbor, pe jos e noroi in loc de gresie, nu gasesti hartie ca sa te stergi iar WC-ul nu are colac, incepi sa crezi ca ala e nivelul acolo si nu iti mai pasa nici tie daca arunci o guma de mestecat in pisoar.

      Thumb up 0
  22. pot sa spun ca in ultimii 3 ani lucrurile s-au imbunatatit vizibil la otopeni – insa mai sunt multe de rezolvat.Asta cu curatenia e o bola grea peste tot – firmele “de casa” primesc contractele groase si nu fac mai nimic. e la fel si la privat, la orice corporatie e la fel – numai ca acolo se si face ceva curatenie. Finalul este magnific insa “un profit record, de aproape 400 de milioane de lei, dar banii aceștia au fost luați cu japca de guvernul PSD” – wow, subtil, la sfarsit, dar ca sa vadaseful din “servicii” ca petreanu inca e dispus sa prezteze propaganda, mai usurel asa, dar prestam – chiar daca bugetul sri s-a micsorat masiv

    Thumb up 6
  23. salut,
    poate o sa par rasist…dar cand am venit din anglia saptamana trecuta am avut in avion un grup mare de romi(romi de anglia,adica pareau mai spalati),dupa ce am trecut de sosiri am mers in toaleta, am nimerit chiar in urma lor… dezastru, efectiv s-au cacat din picioare cred :)

    Thumb up 3
  24. sambata la 15:00 o sa plec iar in anglia ,o sa pozez toaleta la plecare si la sosire peste o saptamana,sunt curios daca citeste cineva de la adm aeroportului blogul tau…

    Thumb up 0
  25. Din pacate starea wc-ului arata starea societatii romanesti, lipsa de cultura si civilizatie sunt generale – doar sa ne uitam la ce face audienta la tv – las fierbinti, un show pacatos….

    Thumb up 2
  26. @Razvan,
    Tie iti era adresa comentariul.
    Din pacate toaletele nu sunt utilizate in regim normal de folosire, pentru ca sunt unii carora nu le pasa daca arunca guma in pisoar, chiar daca toaleta este curatata.
    Nu tin partea celor care nu-si fac treaba de a curata aeroportul (si toaletele); au si ei vina lor (munca de mantuiala, lene, furt de materiale de curantenie, etc.).
    Este pur si simplu vorba de cei care folosesc, anormal, toaletele, confundand pisoarul si wc-ul cu cosul de gunoi.
    Chiar daca ti se pare ca toaleta este murdara nu ai nici un motiv si nici o scuza sa arunci guma in pisoar. Nu faci decat sa contribui la cresterea mizeriei din toaleta.

    Thumb up 0
  27. Scuze Razvan. Era adresat lui Sergiu.

    Thumb up 0
  28. Am sesizat si eu aceeasi problema acum 2 saptamani. In plus, sali de asteptare putine si mici (testat doar la plecari).
    Nici oamenii nu sunt civilizati dar nici ei nu au angajati care sa te ghideze si sa te ajute. Am tot urmarit semnele catre sala de asteptare de la etaj ca sa aflam apoi ca nu e functionala (una din ele cel putin). Deci ia si cara-te cu bagaje, copii, carucioare, catre partea opusa a cladirii unde poate gasesti un lift care sa te duca la o sala de asteptare improvizata oe un culoar minuscul. Bine totusi ca semnele catre sala le-au pus desi ea probabil nu a fost niciodata functionala.
    Apoi merg cu bebe la un salon de tip “mama si copilul” ca sa il schimb. Dar ce sa vezi, salonul era ocupat de o femeie. Singura. Intru apoi si eu, si in timp ce eu sunt acolo cu copilul pe masuta de infasat, intra si un barbat, care se duce la baie, isi face nevoile, apoi vine se spala pe maini langa noi, si trece cu mainile ude deasupra copilului meu ca sa ajunga la servetele. Cand ies intra o alta femeie cu o fata de aprox 7 ani. Toate astea in timp ce pe usa scrie in mai multe limbi ca acea toaleta este dedicata pentru ingrijirea copilului.
    Am inteles si nu prea ca oamenii sunt confuzi, grabiti, nu isi pun semne de intrebare referitor la locul in care intra, dar nici angajatii nu ii directioneaza si nu ajuta in situatiile de genul asta.

    Thumb up 5
  29. La un momentdat trebuie schimbate si echipamentele. Nu poti curata eficient o chiuveta sau un pisoar daca miros tevile din pereti, se fac depuneri pe interior, se ingalbenesc chiuvetele si curge pe langa garnituri, si asa mai departe.. Trebuie investitii. Dar banii merg in alta parte. Ca sa nu mai amintesc de birocratia criminala..

    Thumb up 1
  30. Ati fost in Africa, domnule?
    Nu vorbiti in necunostinta de cauza.

    Thumb up 0
  31. Călătoresc des datorită serviciului, însă niciodată nu am văzut aeroportul Otopeni mai mizerabil decât în acest an. O rusine pentru prima poarta de intrare în țară. Conducerea psd chiar nu se sesizeaza ?

    Thumb up 1
  32. #44

    Las’ ca merge si asa…

    Thumb up 0
  33. #45

    Zona noua de check-in (si nu numai) facuta fara cap, cu spatiu MULT PREA MIC pentru cozile la ghisee, probabil se gandeau ca doar vreo 3-4 la coada, asa se rezvarsa si blocheaza accesul si pasajul intre ghisee.
    Termini de facut check-in si apoi trebuie sa “strapungi” vreo 3-4 alte cozi ca sa ajungi la intrarea spre security check.
    Altfel terminalul in sine (zona internationala) mi s-a parut facut bine si elegant. Daca ignoram preturile nesimtite.

    Am observat ca este oarecum “pregatit” de Shengen, cu un probabil birou de frontiera in capat.

    Thumb up 0

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.
Acest blog folosește serviciul Gravatar pentru afișarea pozei de profil a comentatorilor. Pentru setarea unui avatar, accesați acest link.