Vodafone

România devine impracticabilă

România devine pe zi ce trece o țară impracticabilă. Serviciile administrate de stat sunt din ce în ce mai ineficiente, infrastructura se năruie, regiuni întregi se sufocă iar oamenii fug din țară cu sutele de mii în fiecare an.

În weekend am avut de făcut un drum până la Bran. A durat patru ore și jumătate ca să acopăr o distanță de numai 160 de kilometri. La intrarea în permanentul ambuteiaj de dinainte de Comarnic, Waze a calculat că voi avea nevoie de aproape trei ore pentru 75 de km – și, îmi pare rău să spun, n-a greșit.

Duminică, la sfatul localnicilor, am decis să plec spre casă mai târziu, după ora 20, în speranța că se va mai elibera drumul. N-a prea funcționat. Între Sinaia și Comarnic mai mult am stat decât să merg. Am avut nevoie de două ore pentru o distanță de 60 km.

România cade înapoi, în Evul Mediu, în vremea carelor cu boi (ironie intenționată).

Nici cu trenul nu e mai bine, iată ce scrie un cititor:* “Am ajuns în așa hal încât trenurile de pe Valea Prahovei, în weekend sau de sărbători sau când sunt punți au devenit tramvaie, mai ales de când le-a dat moka la studenți (nu că ar fi vina studenților, n.m.). Sunt full și când zic full nu înseamnă scaune ocupate, ci full adică n-ai pe unde să treci. Nu mai contează nici clasele, plătești cls I ca să nimic, tot trenul e un mare și greoi tramvai plin cu de toate. Ce trebuie să se întâmple ca să faca cineva ceva? Avem miliarde de la Bruxelles, creștere economică, duduie economia, îi depășim pe greci, pe portughezi, pe cehi mâine-poimâine și mergem (cu trenul) ca în Pakistan sau India, vara o să mergem pe vagoane. Sunt zile când nu mai poți să iei bilet nici la locomotivă, deși ăia fără bagaje ar putea sta și acolo cu condiția să nu atingă nimic.”

Promit solemn că nu voi mai vota, niciodată, niciunul dintre partidele care au trecut pe la guvernare în ultimii 30 de ani. Faptul că țipă românii de-o viață după drumuri, autostrăzi, căi ferate, aeroporturi, și administratorii națiunii nu au făcut nimic pentru ei, în această privință, înseamnă ori că-s proști, ori că-s rău-intenționați, deci motive suficiente să-i concediem la alegeri – pentru totdeauna.

_____________________
* calu lu fat-frumos, aici.

41 comentarii Adaugă comentariu

  1. “oare de ce a pus prostul ăla cu X5 avariile? ”
    nici un șofer, niciodată.

    • si eu am ramas surprins cand am observat, mai rar spre niciodata pe drumurile patriei.

      Thumb up 0
    • Curiozitatea mea este alta.Vlad, ai schimbat Iphone cu ceva Andorid? Sau daca nu, cum ai pus Waze pe ecranul masini?

      Thumb up 0
    • “Opresc și eu aici 5 minute, boss” :)

      Thumb up 0
    • @Adi

      Au băgat Waze și Maps și pe CarPlay

      Thumb up 0
    • @Vali
      Tu ziceai că ai făcut 2 ore din piața Presei până la Brașov. Cum ai reușit?

      Thumb up 0
    • @guzmin, strategia “toți/nimeni”. toți vor șosele ca în germania, nimeni nu vrea să ia apucăturile ălora. prostul ăla cu x5 a pus avariile ca să vadă ăla din spate de la distanță că e o problemă și să fie atenți, dar nici vlad, nici ăia de după el nu s-au gândit la asta, că nu e treaba lor, ăla cu x5 e prost, dă-l naibii.

      ca bonus: a frânat pe banda a doua, pentru că e deștept https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/carambol-cu-7-masini-pe-a1-din-cauza-fumului-provenit-de-la-incendiu-de-vegetatie-video.html

      @gadgetist, sâmbătă am plecat la 6.30 de la brașov, duminică am plecat la 8.30 de la bucurești.

    • ”“oare de ce a pus prostul ăla cu X5 avariile? ”
      nici un șofer, niciodată.”

      Ba se pun avariile, văd constant la intrarea în București pe A1, când e coadă. Și de cele mai multe ori e coadă. Înainte de centură e un pod peste o cale ferată, urci podul cu viteză normală de autostradă și riști ca pe partea cealaltă să fie blocat până la Păcii (been there). Multă lume pune avariile chiar când ajunge sus pe pot și poate vedea blocajul pe partea cealaltă, ca cei din spate care nu văd coada să poată frâna în siguranță.

      Thumb up 0
    • domnule Vali, esti penibil… cum adica “nici un sofer niciodata” (corect probabil NICIUN..)
      ma intreb si eu semi-analfabet intr-ale soferizmului *intentionat scris asa, de ce naiba avem acel triunghiulet rosu, pe bord undeva; pentru dumneata probabil are semn de diez pe el.. sau e invizibil??
      si de ce are masina, orice masina, de la dacia 1410 incoace cred, aceasta functionalitate??
      ca sa nu se foloseasca!??? niciodata? sau ca sa avertizeze… ceva! orice!
      poate ii taia calea o veverita vietnameza si omul ca sa avertizeze pe cei mai sensibili la inima sa nu bruscheze volanul ….
      sau poate, doar zic, de ce naiba se declanseaza sistemul de avarii, AUTOMAT, atunci cand se apasa pedala de frana brusc, la orice masina mai de doamne-ajuta (probabil de la euro3-4 incoace) ???

      Thumb up 0
    • @alt vali, cred că penibil ești tu, recitește ce s-a scris.. poate te prinzi..

      Thumb up 0
  2. Solutia e sa nu te mai plimbi prin tara, arzi timp si bani aiurea. De la tine de acasa faci 15 min pana la Otopeni, 3 ore pana oriunde in Europa + 1 ora pana la orice hotel. E mai putin decat pana la Bran, Sibiu, Brasov, sau oriunde in Romania, mergi relaxat, conduce alticineva, iar destinatia e mai civilizata decat epoca de piatra de la noi.

    #muiepsd

    Thumb up 3
    • Mhm si care e formula ta pentru fraierii care stau in Brașov de exemplu și trebuie sa ajunga la aeroport?

      Thumb up 0
    • #14

      sibiu?
      cluj?

      Thumb up 0
    • Bucurestenii oricum au deja autostrada completa pana la mare, autostrada pana la pitesti, autostrada pana la ploiesti….ce sa mai zica moldovenii care n-au nici macar cioturile de autostrada din ardeal. Nicaieri in lume nu se foloseste masina personala pt distante mai mari de 100-150 km.

      Thumb up 0
  3. Dragă Vlad, ești un campion al vitezei.

    Vinerea trecută, pe 5 octombrie, în jurul orei 16, am stabilit recordul absolut de non-viteză pe Valea Prahovei. Tot înainte de Comarnic (magnet pentru ambuteiaje, nu alta), am făcut… stai jos… 6 kilometri într-o oră. Mai bine mergem la munte cu trotinetele electrice, zău așa…

    Thumb up 0
  4. “Promit solemn că nu voi mai vota, niciodată, niciunul dintre partidele care au trecut pe la guvernare în ultimii 30 de ani.” – IN SFARSIT! In sfarsit vad concluzia corecta si la o persoana cat de cat influenta in spatiul public.

    Thumb up 2
  5. Dl Petreanu, dacă erați corect, nici dumneavoastăr nu trebuia să mergeți cu mașina și să folosiți autocarul.

    Sper că nu vă deranjează, că nu de-asta scriu comentariul, dar cu postarea asta vă încadrați în categoria românașilor „să urmeze alții legile, nu eu” și „să se schimbe alții, nu eu”.

    Thumb up 4
    • Ce prostie impecabila ati scris. Folosesc transportul in comun cand e accesibil, cand ma ia de unde trebuie si cand ma duce unde am nevoie. Va rog sa faceti calculul de timp si cost pentru ruta Ostratu-Bran, cu plecare sambata dimineata si intoarcere duminica seara. Multumesc.

      Apropo, cum e posibil sa aduceti in discutie “respectarea legilor” cand aici e vorba despre infrastructura evident insuficienta din Romania? Adica eu remarc ca traim intr-o tara in care nu exista niciun coridor autostradal complet si ca platim degeaba taxe iar dv ini raspundeti ca sunt un “romanas” care nu respecta legile si sa iau autobuzul? Sunteti real?

    • Nu mai bine stai tu acasa, Vlad?
      Ca uzezi drumul.

      Thumb up 0
    • Daca folosea autocarul statea in aceeasi aglomeratie.
      Sambata am fost personal cu inca 9 persoane la Sinaia, cu trenul.
      Experienta:
      1. Am cumparat biletele online, dar a trebuit sa dau 4 comenzi separate. Cu toate astea unul din locuri la trenul de intoarcere mai fusese vandut unei persoane
      2. Prea putine vagoane. Erau atatia straini si mi-a fost asa rusine sa-i dau la o parte de pe scaune, pentru ca ei cumparase bilete fara loc si sunt sigur ca chiar daca ar fi dorit loc, CFR nu ari fi suplimentat cele 5 vagoane la dus si 4 la intors.
      3. Am ajuns intr-un timp scurt de 1:30 h si n-a avut intarziere.
      4. Daca mergeam cu 2 masini ne-ar fi costat cu ~160 lei mai putin, pentru dus-intors, decat am dat la tren, desi am avut reduceri.

      Pentru o iesire scurta pana pe Valea Prahovei trenul este o solutie,
      dar pentru ruta mentionata de D-nul Petreanu masina personala este cea mai convenabila solutie.
      Este inacceptabil sa gaseasca o solutie in atatia ani, macar pentru ocolirea Comarnicului.
      Este inacceptabil ca drumul dintre Bran si Rasnov sa fie in lucru dinainte de Iunie 2017 si nici anul acesta sa nu fie gata. Sunt drumuri care aduc bani la buget din turism.

      Thumb up 0
    • La care legi vă referiți, domnule Dim? Cele conform cărora demnitarii își pot folosi coloana oficială în interes personal în timp ce restul ard combustibilul in timp ce stau în coloană? (și mai plătesc și accize și taxe cât cuprinde pentru acel combustibil)
      Aici e vorba de infrastructură care, pentru ca domnul Dim să fie informat, e folosită și de transportul in comun. Și cu autocarul tot pe aceleași drumuri denivelate mergi.
      Și problema, zic eu, e mai profundă: calitatea lucrărilor. De la ideea construirii/reparării, până la întreținerea de după execuție. Sunt nenumărate drumuri reparate (inclusiv prin turnarea de covor asfaltic) care nu au fost consolidate și care vor reveni la starea lor deplorabilă în cel mult câțiva ani.
      Și apoi mai e și dimensiunea infrastructurii care e subiect de o discuție mai lunga, dar care o pot rezuma la faptul că numărul de km de drum și mai ales al locurilor de parcare nu au crescut proporțional cu parcul auto.

      Thumb up 0
    • Dl Petreanu, sunteti de o aroganta si o nesimtire rar intalnita. daca nu aveti autobuz, stati acasa. sau macar nu va mai plangeti de trafic.

      Thumb up 0
  6. Nu inteleg referirea la căderea in Evul Mediu…parca nu plecasem de acolo inca :)))
    Pe bune, cel mai circulat drum din Romania, are doar o banda pe sens, in 2018!! Adică, a rămas la standardele anilor ‘60, cand circulau 10 mașini pe ora pe Valea Prahovei.
    Răzvrătirea aceasta trebuia sa vina constant de prin anii ‘90.
    Apropo, in timp ce in vest se merge cu viteza melcului pe 3-4 benzi pe sens, in Romania încă se visează la 2 benzi pe sens. Practic, autostrăzile noastre se proiectează din capul locului pentru traficul din trecut :)
    Oricum, de departe cel mai dureros mi se pare abandonul statului fata de transportul feroviar. Este cel mai eficient si confortabil mod de transport de persoane, daca este facut cum trebuie (e.g. O călătorie Bucuresti-Sinaia, ar trebui sa fie efectuată in maxim 45-50min).

    Thumb up 3
  7. Bună ziua domnul Vlad Petreanu. Duminica ne am nimerit la vizionarea castelului Bran și multumita doamnei ce vă însoțea, am aflat lucruri interesante despre castel. În legătură cu articolul scris, sunt întru totul de acord cu ceea ce ați enunțat. Se pot face atâtea lucruri în tara asta, cu fonduri europene, cu bugetele primăriilor, sunt atâtea soluții pentru biata noastră țară. Însă nu, se merge pe premiza “lasă mă ca merge aşa!” Oare cât va mai merge așa, câți nervi sa ne mai facem? O săptămână ușoară sa avem!

    Thumb up 0
  8. Imi pare rau pentru tine Vlade ca observi asa tarziu realitatea. Eu nu-i mai votez din 2012 (de cand cu USL). In 2016 am iesit la vot doar pentru ca a aparut USR.
    Iar cu “speta” de fata e si mai grav: ce ai cautat tu la Bran sau Brasov? Nu mai merg in directia aia de vreo 10 ani la fel cum nu mai merg nici pe litoralul romanesc, tot dupa intrarea in UE!

    Daca am treaba sa merg la Bv. din Buc. atunci o fac in timpul saptamanii in orele de program… ca sunt obligat – aia e altceva! :D

    Thumb up 2
    • In 2008 am votat iarasi independenti… nu PNL – doamne fereste (cand Tariceanu bubuia economia) !
      Si pe Basescu l-am votat doar pt. ca le-o tragea la pesedisti din toate directiile :P

      Thumb up 0
  9. pe Rucăr-Bran s-a încercat?

    Thumb up 0
  10. Domnu Petreanu, locuiti la aer curat, sunteti aproape vecin cu Dragnea si va vaitati de viata ?

    Thumb up 2
  11. Mda … sin in 2004 nu a fot6s ales ala care promitea ca nu face autostrada? Reales in 2009

    Thumb up 1
  12. Varianta prin Cheia (Valenii de Munte) va scutea de stat in coloana. E putin mai dificil traseul dar se merge. Singura chestie este sa te hotarasti din timp, adica atunci cand esti pe centura Ploiestiului. Daca totusi ajungi acolo in coada aia la Nistoresti mai ai ocazia sa renunti si sa intorci in loc, intri in Campina si cu ajutorul lui Waze iesi spre Valenii de Munte.

    Thumb up 0
    • #32

      știu traseul de vreo 17 ani și merg constant (cu treburi) dar traseul e greu;
      e greu pentru semiprofesioniști darămite pentru un șofer de week-end (fără malițiozitate o spun)…

      Thumb up 0
  13. unul din cele mai citate si influente articole ale tale e ala cu absentii, ca din cauza absentilor avem PSD, dupa alegerile parlamentare din 2016.

    https://www.petreanu.ro/data-viitoare-voteaza/

    acum zici “nu voi mai vota niciunul din partidele care au trecut pe la guvernare in ultimii 30 de ani”. buuun. deci NU alegi raul cel mai mic, atitudine pe care multi au avut-o cand au absentat in 2016, sau au “boicotat”, si care au fost blamati ca, vezi-doamne, idealismu’ exasperant (sau “autist” :)) lor ar fi adus PSD-ul la putere.
    … asta desi obiectiv, logic, rational, daca nu exista rau mai mare decat sa castige pe-se-de-ciuma-ro-sie, trebuie mers si votat cei de pe locul 2, adica peneleu…

    as vrea sa revii putin asupra articolului amintit mai devreme si sa-mi spui daca mai crezi ca cei care au absentat sunt cauza pricipala a ciumei rosii. doar nu crezi ca optiunile “majoritatii autiste” s-ar fi distribuit altfel decat PSD, PNL, USR… faptu’ ca lumea n-a auzit de USR-uri – un termen umbrela pt partide care n-au trecut pe la guvernare ultimii 30 de ani – nu i se poate imputa ei, sa fim seriosi… abia aici ar fi vorba de idealism exasperant.

    Thumb up 0
    • Eu nu folosesc termenul “ciuma rosie”. Articolele la care te referi descriu consecinte matematice ale absenteismului. Exista acum mai multe partide care nu s-au aflat la guvernare in ultimii 30 de ani. In opinia mea, daca nu esti totalmente rupt de realitate, nu poti sa nu observi cat de ineficiente au fost partidele care au guvernat RO in ultimele decenii in privinta dezvoltarii acestei tari.

    • In afara de usr toti au fost la guvernare, inclusiv ciolos, care pe langa faptul ca a fost premier a fost numit de basescu si pdl comisar european. De iohanis nu mai zic pe langa cei 4 ani de presedintie in 2009 a fost premierul nominalizat de usl ponta-antonescu-dragnea. Pe principiul ca nu mai votam pe cei care au fost la guvernare, la anul nu vom avea pe cine vota din cate stiu eu usr nu are candidat la presedintie si oricum nu cred ca are o sansa reala candidatul lor oricine va fi el.

      Thumb up 0
  14. Dacă te întorceai pe ruta Câmpulung-Targoviste,ajungeai cu 45-60 min mai repede acasa. Nu-i înțeleg pe cei care pleacă din Bucuresti sau din jur către Sinaia,Brasov,Bran,etc si continua sa mearga pe DN1in loc sa aleagă si alte drumuri! In rest,total de acord cu tine.

    Thumb up 2
    • Waze a zis ca n-ai dreptate.

    • #39

      waze mai și greșește…
      plus că nici nu mai ajungi în cîmpulung; la ultima curbă (ușor dreapta) din dragoslavele faci stînga (înainte de fapt), mergi prin sat, vreo 2km pe macadam (asfaltează acum) și ieși mai sus de cetățeni, la stoenești…

      Thumb up 0
    • waze e un r*hat dar din cauza interfeței prietenoase lumea îi înghite prostiile pe nemestecate.
      Sunt N situații în care waze zicea o rută apoi când eu schimbam drumul scădeau și timpul și kilometrii estimați, așa că mai bine cu harta.

      Tot în week-end am fost la Moeciu, iar acolo de mulți ani merg DOAR pe la Târgoviște (nu pe la Sinaia sau Câmpulung cum zice goagăl). Sub 4 ore la dus (vineri ora 14 la plecare) și 3 ore 15 (Moeciu de Sus până în Aviației) la-ntors. Și da, am folosit scurtătura Stoenești – Dragoslavele, care mai are doar vreo 900m de drum neasfaltat.

      Deci cine merge pe DN1 sau ia waze drept referință și-o face cu mâna lui.

      Thumb up 0

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.
Acest blog folosește serviciul Gravatar pentru afișarea pozei de profil a comentatorilor. Pentru setarea unui avatar, accesați acest link.