Skoda mea Kodiaq – după un an

Zilele trecute m-a sunat agentul de asigurări să mă-ntrebe dacă vreau să prelungesc asigurarea CASCO pentru Kodiaq și, cu asta, mi-am dat seama că a trecut deja un an de când am mașina.

De asemenea, mi-am adus aminte că, prin toamnă, am filmat continuarea pe care o promisesem la primul review (cel despre ce înseamnă conceptul simply clever la Skoda).

Așa că, iată, un mic montaj mai târziu (mulțumesc, Ione, pentru ajutor), am acest video, de mai jos, care este despre 5 lucruri care-mi plac și 5 lucruri care nu-mi plac la Skoda (mea) Kodiaq.

Acum, am încă două lucruri de spus înainte să dați play.

1. Evident, e un review subiectiv, de proprietar care merge cu mașina asta zilnic, dar nu face nici tuning, nici curse stradale, nici review-uri profesioniste de mașini. Ca atare, luați opiniile de mai jos cu sare și piper: sunt ale mele, așa că, dacă vă ajută sau vă amuză, ok, dacă nu, bine și așa; nu schimbăm noi înclinația planetei cu ele.

2. Pentru alți proprietari de Kodiaq cu cutie automată care trec pe aici: am descoperit abia luna trecută că, dacă ești în Drive și vrei să treci în Sport, e suficient să tragi scurt schimbătorul spre spate și schimbarea se face instantaneu. Ajută enorm când te pregătești de o depășire mai scurtă. Faptul că mi-a trebuit aproape un an să descopăr trucul ăsta înseamnă că, evident, n-am citit prospectul, dar și că, uite, mașina îți mai poate oferi surprize plăcute când crezi că știi deja totul despre ea. O să vedeți în filmare că mă refer la modul de schimbare a stilurilor de conducere din consola de comandă de pe bord; asta era înainte să găsesc șmecheria cu schimbătorul. Viața e acum mult mai simplă.

Și acum, filmul :)

Concluzii, după un an de Skoda Kodiaq: mașina e mare și confortabilă ca o lăptăreasă grasă și foarte prietenoasă, care te ia în brațe și te pupă cu scârț :) E făcută pentru drumuri lungi și vacanțe cu familia (sau cu prietenii) – dacă plecați vara în Grecia cu mașina, sau iarna, la ski, în Austria, tot cu mașina, cred că Kodiaqul e o variantă foarte potrivită. Sunt o grămadă de spații de depozitare și, oricum, spațiul este uriaș, peste tot, pe scaunele din față sau din spate, deasupra capului, în portbagaj. De altfel, portbagajul mi se pare gigantic pentru clasa mașinii – de pildă, în iarnă am cumpărat cel mai mare brad evăr, pe care l-am băgat în mașină fără niciun efort. Adică ăsta:

…care s-a transformat acasă în ăsta:

Mașina are dinamică sensibil diferită în modurile de conducere: în drive e calmă și așezată, în modul sport folosește din plin cei 180 de cai, în eco este… mă rog, foarte cuminte (ăsta e un mod pe care nu-l prea folosesc). Am așteptat cu oarecari emoții iarna și zăpada, ca să văd cum se comportă sistemul 4×4, și vă spun cu mâna pe inimă că a fost peste așteptări (nu la nivelul Subaru peste așteptări, dar sentimentul de siguranță și controlul mașinii au fost absolut în regulă).

Dacă ar fi să aleg un singur lucru pe care să-l menționez din topul preferințelor, acesta ar fi sentimentul de siguranță calmă pe care mi-l oferă Skoda Kodiaq.

Iar dacă ar fi să aleg un lucru cu care nu m-am putut obișnui, acesta e cutia automată. Nu că n-ar răspunde rapid sau n-ar fi foarte precisă în schimbări, dar am senzația asta chinuitoare, permanentă, că am o verigă în plus, inutilă, în conexiunea cu vehiculul pe care-l șofez. Prietenii râd de mine, dar, da, mărturisesc: prefer cutiile de viteze manuale.

Asta e, sper să vă ajute. S-ar putea să mai fac ceva filmări cu Kodiaqul – mă gândesc, de pildă, să verific nivelul de zgomot din habitaclu pe diferite suprafețe de rulare și la diferite viteze, că mașina e foarte silențioasă, e o plăcere s-o conduci la drum lung, din punctul ăsta de vedere, și poți asculta muzică, podcasturi, radio la calitate foarte bună.

21 comentarii Adaugă comentariu

  1. Am scris si la articolul precedent si consider ca ati facut o alegere buna cu masina. Eu am modelul Superb, are cam 8 luni si pana acum sunt foarte multumit, nicio problema semnificativa.

    Faptul ca e a sasea masina de la Skoda in cazul meu, cred ca spune ceva.

    Thumb up 2
  2. Exista cabluri USB cu conectorul la 90 grade, care ar permite inchiderea capacului, de exemplu https://www.amazon.com/Micord-Degree-Connector-Charging-Macbook/dp/B01N6B2ZJZ :)

    Thumb up 2
  3. Iti inteleg perfect ou drum de vedere legat de memoria setărilor la modul de condus. Am aceeasi problema cu noul Megane, cu care am depășit 70.000 intr-un an), dar am observat ca, atunci când plec de pe loc repede (după pornire) si mai accelerat, nu imi mai schimba modul, ma lasa in sport. Încearcă…

    Thumb up 0
  4. Ai DCC la drive mode selection? La mine se păstreaza ultimul mod selectat. Mă rog, nu-i Kodiak, e Octavia.

    Eram curios ce setare face la modul de SNOW, față de celelalte. Regret că n-am luat 4×4 la mea, n-am fost suficient de bine informat când am luat-o.

    A mea n-are Snow, dar are un mod Comfort, pe care nu-l văd la tine în listă.

    Thumb up 0
    • Nu, era optiune suplimentara (si cam scumpa) si m-am zgarcit :(

    • Iar cu 4×4, mi se pare foarte util pe carosabil ceva mai dificil, umezeala, praf/nisip, zapada etc, chiar te ajuta sa ramai pe trasa pe care o vrei. Inclusiv la plecarea de pe loc, ca sa nu invarta rotile din fata aiurea. Oricum, nu e 4×4 permanent, trage pe fata si da tractiune si pe spate cand simte ca aluneca – se-ntampla practic instantaneu, nu prea simti intarzieri (incadrarea mea pe DN1 cand ies din DJ e usor in panta si la 90 de grade, deci simt destul de descum intra 4×4)

      Cat despre SNOW, nu stiu exact ce face, dar presupun ca da direct tractiune pe 4roti, nu mai asteapta sa patineze alea din fata

    • Da, tocmai faptul că nu era 4×4 permanent m-a determinat să nu iau. N-am prea avut încrede-n sistemul electronic care să decidă când vrea să intre-n funcțiune. Țeapa mea, data viitoare sigur mă informez mai bine referitor la 4×4. Cred că e destul de în regulă, e totuși generația a 5-a.

      Nu m-am zgârcit la DCC. Își face banii. Practic, ai 3 suspensii la mașina: comfort (face cam ca barca, dar e bun când dorm copiii în mașină și vrei să mergi liniștit), normal (cam ca o suspensie normală) și sport (se întârește ceva mai mult și la drumuri virajate e mult mai în regulă). Mai e și individual-ul pe care ți-l setezi cum vrei. Nu prea-l folosesc.

      În ultima vreme am condus-o din ce în ce mai mult pe sport în afara orașului. O țin în sport și la urcare/coborâre, pentru că, cel puțin la coborâre, DSG-ul nu-mi place cum merge în normal, trebuie să folosesc frâna destul de des. Așa râmâne în frână de motor.

      La mine se păstrează, după cum spuneam, modul selectat înainte de a opri motorul. Cel puțin DCC-ul așa rămâne. Motorul și transmisia se schimbă repede cu un tras de manetă din D în S și invers.

      Thumb up 0
  5. #10

    Stiu eu ce nu iti place cu adevarat, consumul😊

    Thumb up 0
    • Am avut un Subaru inainte, 11 ani: 230 de cai, turbina, motor de 2.5. Crezi ca ma deranjeaza consumul de la Kodiaq? :)

    • 11 ani ai avut aceeași mașină. Nu a costat uriaș după primii 5 ani să o întreții?

      Thumb up 0
    • Nope, aceleasi consumabile. Am schimbat distributia in anul 5, aia a fost mai scumpa, si radiatorul prin anul 9, cred, ca s-a perforat intr-o vara. Ah, si un disc de ambreiaj, la un moment dat – Traficul din Bucuresti, ce sa-i faci.

      O masina foarte fiabila – omul care a luat-o e foarte multumit, imi mai trimite poze cu ea :)

  6. Scurt, fără să citesc, doar pozele din articol: da e să încapă “BRADUL” in ea, e un avantaj imens! In condițiile in care, dacă în 2018, l-ai cumpărat “viu”, nu cred că înainte ai avut artificial!
    Înseamnă că cunoști calvarul transportului de brazi cu o mașină convențională!😂
    Eu am un Polo cu care trebuie să transport 2 brazi de genul tău! Așa e filmul și așa vreau!
    Am avut ocazia sa “văd” modelul la niste cunoștințe și se pare că e ce trebuie!
    P.S. păcat că vor muta fabrica din Cehia, că se restructurează grupul.
    Cică, deja, au mutat Passat-ul acolo.
    Și-și caută loc de fabricare in Europa de SE (Bulgaria, Serbia, România? 😂)

    Thumb up 0
  7. Dupa aproape 20+ ani de manuala am trecut si eu la una automata cu dublu ambreiaj. Adoram sa conduc manuala (si chiar ma luam in gura cu suporterii automatei). In timp, blestemele lor (inclusiv varsta si genunchii) m-au ajuns din urma si am trecut pe una automata cu dublu ambreiaj. La inceput cautam schimbatorul si ambreiajul sa schimb – insa m-am calmat dupa un timp. Acum mi se pare super misto sa schimb vitezele cu padelele din spatele volanului. Cam mici si uneori aluneca, dar chiar e fun! Daca ai si directie variabila – e genial! Ai putea incerca asa …

    Thumb up 0
  8. #18

    Fara legatura cu Kodiak (da, corect e Kodiak, nu Kodiaq): Ascult Europa FM si as vrea sa fac o corectura; “Platoon”, in care a jucat si Charlie Sheen, ca despre el era vorba, a fost regizat nu de Stanley Kubrick, ci de Oliver Stone. Crede-ma, stiu ce spun, am luat 50000 RON la “Vrei sa fii milionar” in 26.04.14 si 27.04.14. Nu te supara, dar fii in permanenta atent la ce arunci in eter, ca mai sunt unii care mai stiu cate ceva…Nu e ca la “minutul de 1000 de euro”, unde tu stii deja raspunsurile, ca tu le-ai gasit pe Google. Documenteaza-te atent inainte de a da ceva pe post. Revin la auto: sunt posesor de Toyota RAV 4 din 2014, ceva mai scurta dar mai inalta decat Kodiak, 2.0 D XLE, AWD, cutie manuala, ESP, EBD, VSC, TRC, TPWS, HAC, etc, etc. Kodiak mi se pare prea joasa si prea lunga. Oricum, are 7 locuri, RAV 4 are doar 5. Inca ceva la Kodiak: Unghiuri de atac si iesire mici (bot si spate lungi). Vezi pe Youtube “Skoda Babeeta vs Jeep Willis”. Babeeta era un true offroader. Daca vrei sa mai discutam, contacteaza-ma. Cu stima, atentie la gafe, etc…

    Thumb up 0
  9. Stai ca apare zoso imediat sa te faca tampit deoarece iti place cutia manuala.
    Din cate inteleg automata e ultima fita cu care iti etalezi “ajungerea”.

    Thumb up 0

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.
Acest blog folosește serviciul Gravatar pentru afișarea pozei de profil a comentatorilor. Pentru setarea unui avatar, accesați acest link.