Ce-mi place la noua mea Skoda Kodiaq? Că-i “simply clever” (video)

După 11 ani, mi-am schimbat mașina. Am căutat îndelung înainte de a mă decide, am văzut zeci de review-uri video, am citit zeci de articole, am testat diverse modele. Da, știu, sunt pricinos și titirit, dar nu-mi place nici să arunc banii pe-un capriciu și nici să iau mașini doar ca să le vând după câteva luni. Nu spun că nu e și asta o variantă, cunosc oameni care fac așa și se distrează foarte bine, dar pe mine nu mă atrage asta. It’s not my kink; prefer să-mi aleg mașina pe-ndelete și s-o țin niște ani.

Am căutat, deci, o mașină care să respecte câteva criterii:

– să fie sigură
– să fie 4×4
– să fie spațioasă
– să aibă variante bune de motorizare
– să nu plătesc mai degrabă marca decât mecanica

În cele din urmă am cumpărat o Skoda Kodiaq de 2 litri, benzină, 180 CP. Aș fi luat-o cu cutie manuală, dar la puterea asta nu vine decât cu automată, așa că asta a fost.

După 6 luni de utilizare zilnică (și vreo 7000 km) cred că e ok dacă scriu și filmez câte ceva despre mașina mea – nu de alta, dar am consumat atâta conținut gratuit oferit prin review-uri și descrieri de diverși jurnaliști sau simpli proprietari de mașini încât mi se pare că datorez și eu ceva, drept răspuns.

Inițial, m-am gândit să fac o filmare generală, dar mi-am dat seama că aș avea atât de multe de spus încât ar ieși un material de o oră, așa că am decis să le sistematizez.

Iată, mai jos, o descriere a detaliilor “simply clever” și un inventar al spațiilor de depozitare din Kodiaq (spoiler: sunt o grămadă). Dacă nu sunteți în căutarea unei mașini noi, nu știu dacă vreți să vă uitați (sigur, poate pentru mine, că-s fotogenic, hm-hm) – altfel, montajul ăsta ar trebui să răspundă multor întrebări. Întâmplător, chiar în dimineața în care mă duceam să filmez m-a oprit un nene în față la Mega (unde parcasem să iau sticlele de apă pe care o să le vedeți în video) și a-nceput să mă chestioneze în legătură cu mașina – “cum e? sunteți mulțumit? ce motor are? dar ce vă place la ea cel mai mult?”

Așa că, iată, asta îmi place cel mai mult la Kodiaqul meu:

Sper că v-a ajutat, cât de cât.

Am în plan alte câteva filmări – despre dinamică, despre spațiu, despre configurabilitatea și conectivitatea mașinii șamd. Să vedem cum găsesc timp pentru ele.

68 comentarii Adaugă comentariu

  1. vai cum s-a auzit motorul ăla la final…

  2. Salut Vlad,

    nu stiu cum este motorul ales pe tine, am avut pana acum numai diesel de la Skoda. Dar sunt in momentul asta la Skoda cu numarul 6 si cred ca asta spune tot. Parerea mea este ca ai facut o alegere pe care nu o vei regreta.

    Thumb up 1
  3. Vorbim si despre stabilitate in curbe si alte chestii?

    Thumb up 0
    • Da, e mult mai agila decat mi-am imaginat, p-aia de test drive am dus-o pe serpentinele de la Valea Doftanei si am fost surprins. Poate ca la urmatoarea filmare montez un gopro pe undeva si fac despre dinamica, sa vedem. E destul de mult de munca :)

  4. Buna ziua,

    Poate pare o intrebare prosteasca: este luata de la o reprezentanta din Romania?

    De ce intreb? pentru ca pe configuratorul de pe site-ul Skoda, nu exista motorizarea de 2.0L BENZINA. Doar Diesel.

    In rest, sa o stapanesti sanatos si fara probleme.

    Thumb up 0
    • Da, de la Porsche Buc Nord. Tocmai m-a mai sunat cineva sa-mi spuna ca nu gaseste configuratia pe benzina. Interesant.

    • Momentan din cauza schimbarii metodei de calcul la nivel european a noxelor, se pot configura doar modele diesel. Se pare ca productia e momentan oprita.

      Thumb up 0
    • Update: am intrebat agentul. Cica se trece la motoare “wlpt” ca o consecinta a dieselgate si sunt restrictii in productie. Sincer, nu stiu ce inseamna “wlpt”, dar cred ca stie omul ceva :)

    • WLTP = World-wide harmozide Light-vehicle Test Platform… o noua modalitate globala de a testa emisiile (si nu numai) in regim de utilizare cat mai aproape de realitate. Sunt cativa producatori, cel mai notabil ca numar de modele afectate e VW, care au revizuit sau chiar oprit productia la unele modele pentru ca surprinzator, daca schimbi modalitatea de test nu se mai incadreaza in restrictiile de emisii (a.k.a. nu mai pot fenta sistemul asa usor). De exemplu Golf R a pierdut 10 cai cu WLTP, lui Golf GTI i-a fost suspendata productia.

      un exemplu:
      http://www.evo.co.uk/volkswagen/golf/21458/volkswagen-golf-r-power-reduced-due-to-new-wltp-regs

      Thumb up 0
    • Aha, deci de-asta nu mai sunt R si Gti la vanzare, credeam ca pregatesc noile generatii

  5. E ciudat ca atunci cand tot mai multe orase incep sau au de gand sa interzica dieselurile, sa te mai gandesti si sa lauzi masinile diesel. Deci felicitari pentru alegerea benzinei.

    In rest mie mi se pare inutil de mare dar asta deja tine de obisnuinta.

    Thumb up 1
    • In viitorul nu foarte indepartat (5-6 ani) din cauza impozitelor si taxelor va fi mult mai scump sa detii un diesel decat sa te dai toata ziua cu taxi.

      Thumb up 0
  6. “am văzut zeci de review-uri video, am citit zeci de articole, am testat diverse modele” – cred că tu erai colegul ăla care avea mereu tema la mate făcută complet și corect :).. la mine procesul de cumpărare a unei mașini este aproximativ opusul: e sută la sută impulsiv. Te-am văzut, mi-ai plăcut, ce rămâne de făcut.
    Ok, unde vreau să ajung. Cred că îmi cumpăr Kodiaq. O mașină de care până azi NU ȘTIAM CĂ EXISTĂ. Serios. Designul e fain (mult audi, mult volkswagen în forma pătrățoasă cu accente dinamice a mașinii), motorul e the real deal (puternic, plus că io sunt benzinar de pe vremea când benzina nu era cool, sunt și acum în arhivă niște lupte grele pe care le-am purtat pe forumul daewoo contra dieselului). Cutia manuală la mine este deal breaker, deci din nou da pentru automată. Îmi plac mult șmecheriile astea tip Skoda, cu umbrelă în portieră, opritoare cu scai, șine cu cârlige, and shit, chiar rezolvă o grămadă de enervări de care am parte zilnic. În mod normal Skoda românia ar trebui să-ți dea un voucher sau ceva la momentul când o să le înmânez ordinul de plată :)

    Thumb up 6
  7. Neamtu zice asa: “Schuster bleib bei deinen Sohlen”. In traducere libera, “Ramai la ce te pricepi. Bucura-ne de texte jurnalistice de clasa si lasa pe altii sa faca review-uri la masina.
    Aici departe de mine de a-ti strica bucuria pt noua achizitie.
    In alta ordine de idei, oricat de eficienta si robusta ar fi masina, la infrastructura existenta in Bucuresti, probabil vei ajunge mai des in service decat in alte tari. De asemenea mentionez si felul agresiv si lipsit de respect al multor participanti in trafic, cu masini care ar trebui demult casate si care ti-ar putea “lovi” masina. O lasi parcata regulamentar, vii inapoi si vezi o zgarietura sau mai stiu eu ce. E pacat caci e o investitie majora.
    Sa-ti fie de bine si s-o stapanesti ani multi de acum inainte!!!

    Thumb up 1
    • ”lasa pe altii sa faca review-uri la masina” – petreanu deține mașina în proprietate personală, îți garantez că știe mai multe despre mașina asta decât toți ”review-erii” românești, niște neni care fac review la mașini închiriate sau primite în test drive pentru review de pe la reprezentanțe :))). De fapt este exact pe dos, ar trebui lăsați proprietarii să facă review-uri: dacă un nene nu e proprietarul mașinii reviewul e o chestiune neserioasă, e cam la fel cu a asculta recomandările cuiva despre cum e viața într-un oraș pentru că a fost el în excursie și a stat două zile la un hotel din oraș

      Thumb up 0
    • Ioane, multumesc, n-am nicio pretentie ca ma pricep la ceva din ce scriu, sa stii ;)

    • Un proprietar (orice proprietar ! ) va face intotdeauna o prezentare subiectiva. Ii zice confirmation bias sau ceva de genu’.

      Thumb up 0
    • știu mă, nu ai să auzi niciodată de la proprietar lucruri rele despre mașina proprie, dar eu TOCMAI asta vreau să aud: ce anume are de zis de bine, versus ce are de zis de bine alt nene despre altă mașină care e proprietatea ăstuilalt nene. Poți afla o grămadă de lucruri din confruntarea a două bias-uri opuse :), când omul își laudă marfa de obicei dezvăluie niște detalii despre care tu n-ai cum să afli, pentru că nu ies la iveală într-un test drive de 30 de minute, dar când omul își laudă marfa necredibil, sau detaliile oferite nu mă interesează, sau nu oferă nimic din ce am spus mai sus, atunci eu înțeleg ce am de înțeles.
      Compară asta cu bloggerii care fac reviewuri la mașini pe care le conduc un weekend (: bla bla, are cuplu bunicel, are designul nu știu cum… păi asta mă interesează pe mine? gusturile lui icsulescu? Sau lipsa lui de cunoștințe de fizică elementară? Sau biasurile lui care nu sunt de confirmare dar care totuși sunt biasuri în toate regula? (vezi cazul cu Jeremy Clarkson și reviewul la Tesla roadster) etc etc

      Thumb up 0
  8. Salut,

    Vreo informatie despre consum – fie mediu pe cei 7000km, fie urban…? Intreb pentru ca vreau sa-mi iau acelasi motor, dar mi-e teama ca ma doboara consumul…

    Multam

    Thumb up 0
    • Da, eu merg in general pe DN1 si destul de putin in Bucuresti, deci e un soi de mixt cu accent pe extra-urban, si stau cam la 8-8.5 la suta in modul “normal”. Daca folosesc modul “sport” se urca in 9-9.5. “Eco” nu prea servesc :)

    • OK, multumesc pentru detalii.

      Am acelasi profil de trafic, doar ca la alte ore ;).

      Thumb up 0
    • Cine se uita la consum cand da pe masina aproape 40 mii Euro??

      Thumb up 0
  9. #28

    skoda e o marcă foarte bună și ieftină, să te bucuri de ea câți ani vrei
    și fără evenimente!

    Thumb up 0
  10. Salutare. Sa ai noroc de ea. Foarte bună inițiativa ta în ceea ce privește împărtășirea părerilor personale despre Kodiaq. În urma cu câteva luni când eram 99% convins sa comand mașina asta fix de o părere obiectiva aveam nevoie dar aproape nimeni nu făcuse un review obiectiv la motoarele tsi de pe kodiaq. Pe mine personal m-au ajutat cei care deja aveau mașina, unii dintre ei oferindu-se chiar sa îmi dea mașina pentru test drive (nu credeam ca mai exista asa ceva în tara asta).
    Ar fi de folos înainte de a filma dinamica sa vorbești puțin și despre nivelul de echipare și opționale de pe mașină.

    Thumb up 2
  11. Si mie imi place. Drept urmare caut preturi, oferte, motorizari, leasing, etc.

    Thumb up 2
  12. Ceea ce ai descoperit tu in 2018 la skoda, are zafira b din 2006,un pic peste.
    Bafta si drumuri bune

    Thumb up 1
  13. Anul trecut in mai am achizitionat si noi un Kodiaq, model 2.0 TDI, 190 CP, 4×4, automata. Saptamana trecuta (cu doar cateva zile inainte de a pleca in concediu), cutia automata si-a dat obstescul sfarsit! E adevarat ca suntem mai plimbareti si avem deja 45.000 km pe bord.
    Dupa o Octavia si un Superb cu cutie manuala (cu care suntem acum in vacanta si care are peste 250.000 km), Kodiaq-ul e o mare dezamagire!

    Thumb up 5
    • la 45k să pice cutia este complet inacceptabil. Cum s-a terminat povestea, ce au spus la service? Ziceam mai sus că îmi place mașina o să fie următoarea mea mașină, dar un incident de ăsta mă sparie rău :), rămâi naibii fără cutie prin vreo pustietate și aia e

      Thumb up 0
    • Si mie mi se pare bizar sa crape la 45. E prima data cand aud. Imi imaginez ca au schimbat-o pe banii lor, ca altfel e cu scandal mare.

    • Daca veti cauta pe forumuri sau veti vorbi cu cineva care lucreaza in service Skoda, o sa aflati ca DSG7 are ceva probleme. Am un prieten cu superb caruia i s-a stricat cutia la 12000km. Am aceiasi cutie pe masina, sper sa nu am ghinion. Totusi exista garantie si se rezolva. Nu e singura marca de masini care mai are probleme.

      Thumb up 0
    • DSG e cu dublu ambreiaj (nu o automata clasica cu cuplaj fluid) si impreuna cu PowerShiftu’ (sau PowerShit cum se mai zice) sunt recunoscute ca fiind cele mai proaste cutii cu dublu ambreiaj. Daca a fost folosita la viteze mici, sa tracteze chestii sau in mult trafic start-stop se duce dracului mai repede decat oricum se duce natural.

      Thumb up 0
    • PowerShift e de la Ford ca sa nu fie confuzii :)

      Thumb up 0
    • Revin cu o rectificare (cam tarziu, dar v-am spus, am fost in concediu)! Azi am luat masina de la service: nu a fost cutia, ci ambreajul (desi pe bord cand s-a stricat a fost mesaj legat de cutie). Evident ca s-a facut totul pe garantie, nu am platit nimic. Dar, parca, tot am ramas cu un gust amar …

      Thumb up 0
    • Bine de stiut. Era un mare semn de intrebare pentru mine problema ta initiala. In ceea ce priveste ambreiajul probabil a fost un defect de fabricatie. Mie mi se pare o chestie stupida faptul ca in modul eco daca nu esti cu piciorul pe vreo pedala rulezi cu masina scoasa din viteza ceea ce nu este nici economic atunci cand esti in coborare si nici nu cred ca este sanatos pentru cutie.
      Ai primit vreo explicatie pentru cedarea prematura a ambreiajului?

      Thumb up 0
  14. Din punctul de vedere al unui impatimit de Passat (sint la #5, in total peste 700.000 de km rulati cu un B3, un B5.5, doua B7 si un B8 – actual), recunosc citeva “must have”-uri pe care VAG ar putea sa le invete de la Skoda:
    – protectiile retractabile la cantul usilor
    – bara cu cirlige de agatat in portbagaj
    – torpedoul de sus – nu stiu cum au rezolvat la Kodiac spatiul pentru airbag-uri si au eliberat locul ala, dar e extrem de util
    – bumbii de cauciuc la baza suportului de sticle. Intr-adevar, simply clever !
    – chestiile alea cu Velcro de fixat bagaje/cutii in portbagaj – brilianta idee !!

    Mi-a placut review-ul, tineti-o tot asa !

    Thumb up 5
  15. No more Subie?

    Thumb up 0
  16. Dupa dieselgate si dupa ce au fost nevoiti sa scada puterea motoarelor la introducerea WLTP tu mai ai incredere in masini VW?

    Thumb up 1
  17. vlad: wltp este procedeul (nou) prin care producătorii își calculează consumul și emisiile. cU Fosta procedură NEDC porneau mașina, mergeau 3 minute, o opreau, iar o porneau, mergeau 10 minute, nu știu ce, acum s-a modificat procedura, ca să fie mai aproape de viața reală, de aceea mașinile vor apărea cu un consum mai mare. Dar e vorba de o procedură, nu de o tehnologie. Deci exact ACELAȘI motor avea conform NEDC nu știu ce emisii, și va avea conform wldp emisii mai mari. Dar motoarele nu sunt modificate.
    dorin: ai dreptate, vw au comis-o urât de tot. Na, ce să zic. Oricum să știi că absolut toți au comis-o. Absolutamente toți. Unii au fost isteți și nu și-au dus mașinile diesel în America, VW a fost singurul ”curajos” care a vrut să vândă dieselare americanilor, dar în UE te iei cu mâinile de cap, este aproximativ legală înșelătoria cu emisiile, dacă dispozitivul ăla ”protejează motorul” :)))), vezi documentarul ăla de pe Netflix Dirty money. Un prof de la nu mai știu ce universitate germană a testat aerul de prin orașele germane, și ieșea monoxidul de azot (de fapt problema reală a dieselului) de zeci de ori peste limita legală. Presiuni pe capul lui de la BMW, Mercedes, etc… mă rog, repet, toți marii producători de mașini depășesc cu mult emisiile de monoxid de azot pe dieselarele proprii

    Thumb up 0
    • Aha. Multam de explicatii.

      Si eu cred ca nerespectarea regulilor era o chestie cvasi-generala, ma bucur ca s-a spart buba in cele din urma.

    • Iar cu dieselul – n-a fost nicio clipa o varianta pentru mine, mereu am avut madini pe benzina si, la cat merg eu pe an, nici n-am simtit nevoia de diesel. Stiu avantajele, nu le contest, dar mie dieselul nu-mi place si nici nu se justifica costul suplimentar. Adica Foresterul l-am tinut 11 ani si am facut 145K km cu el, pentru un diesel 145K e abia inceputul vietii :)

    • “Unii au fost isteți și nu și-au dus mașinile diesel în America, VW a fost singurul ”curajos” care a vrut să vândă dieselare americanilor”

      Nu stiu ce sa zic… Ford face dieseluri in America, la fel si GM sau Fiat-Chrysler. Cred ca si altii, japonezi de exemplu. Ii destul de mare plaja de alegeri. BMW are daca nu ma insel 3 modele diesel vandute in state din care doar 1 e SUV. Au comunitate mare de diesel… au si Diesel Power Challenge :)

      Nu e ca si cum e imposibil sa respecti regulile… dar cand unii considera ca e prea greu fenteaza la modul criminal. Si sa nu uitam, ca spre deosebire de altii despre care zici ca au comis-o, desi sunt sigur ca nu au comis-o toti ca VW, VW a si gazat maimute sa demonstreze ca e OK motorul lor:
      https://www.telegraph.co.uk/news/2018/01/31/suppressed-rigged-diesel-tests-monkeys-showed-new-cars-harmful/
      Si ca sa fie si mai misto, or falsificat si rezultatele testului ala, ele pe bune aratand ca un Bettle nou era mai prost ca o camioneta Ford de 20 de ani la emisii. (legat din nou de cum ca toti ar fi comis-o).

      Thumb up 0
    • Dorin: chestiunea cu macacii gazați a fost descoperită taman de documentarul Dirty money de care îți spuneam, a fost ceva așa șocant că a fost preluată apoi de toate ziarele. Mergi și vezi documentarul, ca să ai toate informațiile la îndemână, afirmațiile tale sunt greșite. Experimentul a fost fraudat din start pentru că institutul care trebuia să cerceteze nivelul de monoxid de azot în sângele maimuțelor nu era independent ci era finanțat de VW. Datele nu au fost falsificate pentru că nu au fost publicate niciodată, au ieșit la iveală când au făcut săpături jurnaliștii ăia doi. Cât despre VW versus restul producătorilor, s-a ridicat o întrebare despre atitudinea bizară a concurenților VW: mucles pe linie, nimeni nu a ieșit să muște o halcă de piață când VW a fost prins cu minciuna. Jurnaliștii și-au pus o întrebare banală: ceilalți producători folosesc sau nu folosesc device-uri de falsificare a testelor? Răspunsul (semi oficial, inclusiv Merkel spune ceva în sensul ăsta în documentar) este că în UE un device care să dezactiveze NOx trapper (un dispozitiv care consumă combustibil și transformă monoxidul de azot în dioxid de azot + acid sulfuric), deci un defeat device ca ăla pe care îl aveau volkswagen-urile în state este LEGAL, există o portiță care spune că NOx trapper-ele pot fi dezactivate pentru a proteja motorul de la îmbătrânire accelerată :)))). Protejează motoarele dar nu prea protejează oamenii. Așa deci și prin urmare în europa suntem gazați liniștiți cu monoxid de azot, pentru că e oarecum legal, dacă motoarele sunt în pericol de uzură prematură. În state nu este legal, și VW au fost singurii care au avut curajul să ducă mașini cu defeat device. Ceilalți producători au exportat mașini fără defeat device, motiv pentru care performanțele lor erau mai proaste (consum mai mare, putere mai mică), motiv pentru care vânzările erau simbolice, VW vindea 500k diesele pe an, toți ceilalți producători luați la un loc vindeau 50k. (ziceai de SUV și truck, la motoarele diesel mari, de peste 3 litri, NOx nu este o problemă, pentru că NOx se formează la temperaturi înalte, deci la turbodiesele, deci culmea, în cazul diesel mașinile mici poluează mai tare decât camionetele, camioanele sau autobuzele).

      Thumb up 0
    • @johnny: și dieselul de pe camionete în State e turbo-diesel. Puterile motoarelor diesel vândute în stare sunt comparabile între producători, nu aveau VW nimic spectaculos față de restul la capitolul consum sau putere. Doar că VW vindeau puțin în general iar dieselul era nișa pe care au ales să o exploateze cu campania CleanDiesel, la ei dieselul era un procent mare din vânzări puține. După dieselgate nu s-or înghesuit să umple nișa concurenții VW și pentru că vânzările de diesel erau oricum neglijabile și pentru că erau în scădere din cauza căderii încrederii.

      Cât de informații greșite, faptul că și-au pus problema să facă experimente de genul ăla pe maimuțe spune multe despre VW și celelalte mărci nemțești implicate ipotetic. Și-au dat foc grav la încrederea în mașinile nemțești… dar europenii se pare și românii în particular cumpără în continuare de la hoți dovediți… după care ne mirăm că votează cu Dragnea :)

      Thumb up 0
    • In ceea ce priveste motoarele pe benzina am vazut ca odata cu wltp mai toti producatorii au inceput sa instaleaze filtre de particule inclusiv Skoda acesta fiind si motivul pentru care din Martie nu s-a mai putut comanda Kodiaq’ul cu motoare pe benzina. Despre emisii e clar si toata lumea stie ca valorile declarate de toti producatorii sunt nereale dar fiecare individ gandeste doar la binele lui.

      Thumb up 0
    • @dorin – dupa majoritatea romanilor cazanul sh diesel german bate orice masina noua.

      Thumb up 0
    • Uite Dorin, articol apărut acum câteva minute în Financial times, fix pe subiectul discuției noastre, zici că urmăreau blogul. Volkswagen nu e nici mai bun nici mai rău decât toți ceilalți https://www.ft.com/content/2a123e88-9582-11e8-b747-fb1e803ee64e

      Thumb up 0
    • @johnny: “studiu VW”? Scade credibilitatea… până și ei or crezut același lucru și pe dat altora să îl publice.

      Problemele au fost găsite la Opel, Fiat-Chrysler (ambele în budă cu banii de curând deci probabil or căutat să umfle fals specificațiile să atragă cumpărători), Mercedes (care din cum știu că se lucrează la Daimler, nu mă miră… mai mult, au fost descoperiți și ei – necondamnati deocamdată – cu 5 dispozitive de trișat testele de emisii).

      Din nou, nu toți încearcă să fure… iar limitele din teste sunt așteptate să fie depășite până la 4-6 ori în utilizarea pe stradă de către cei care le fac… de aia a fost și nevoie de WLTP.

      Thumb up 0
  18. Salut Vlad,
    sa o stapanesti sanatos, multi km fara incidente. Nu iti urez sa o folosesti tot cel putin 11 ani ca pe japo, sa nu ma injuri :) Sa o folosesti cat iti face placere :)
    Skodiaq-ul asta era exact masina la care ma uitam si eu f intensiv, venind tot de pe o japo de 10 ani. Din prezentari parea foarte frumoasa, dar nu am gasit neam versiune de DriveTest pe benzina. Toti vindeau motorina ca mna.. asta da bine la romanu’ de la oras care face 5k km pe an (btw si eu tot din RavenVille fac naveta spre bucu si tot nu mi s-a parut motorina o mare afacere la 50km pe zi) . Also, aveam timp de asteptare de jumatate de an pentru ce configuratie vroiam – benzina, automata, 4×4 plus una alta pe ici pe colea in punctele esentiale.
    Am fost chitit pe skodiaq pana cand am fost la un SIAB si am vazut cum arata CX5-ul in comparatie cu asta. De aici si intrebarea mea… in CX5 te-ai urcat?
    Stiu, japonezii nu au toate bells and whisles-urile alea de smart, dar au niste pachete foarte frumos definite si la calitatea de constructie mie mazda mi s-a parut cateva clase peste varianta top de la kodiaq. Plus ca in 2 saptamani aveam masina.
    Ce vreau eu sa spun e: Hai ma Vlad… dai Japo pe …nici nu stiu ce e skoda :) cetateanul euro-global

    Thumb up 0
    • Da, am si testat CX-5, foarte misto, foarte frumoasa, dar nu m-au convins motoarele pe benzina de la CX5, cam mare impozitul ptr ceva mai serios, plus ca accesorizarea la Kodiaq e mai complexa. Dar Mazda e o masina frumoasa in toate clasele.

  19. Sunt curios care a fost lista scurta. De CX-5 ai amintit. Subaru Outback? Octavia Scout? Audi Allroad? Volvo XC90?

    Thumb up 0
    • CX-5, da, foarte aproape. Am mai testat Tiguanul, un RAV4 hybrid (dacă n-ar fi atât de tătăiesc…), m-am învârtit și pe lângă un Jeep Compas, cred c-a mai fost ceva… Vitara… Ah, Dusterul nou a fost foarte tentant și rămâne o opțiune de viitor. Volvo, Audi, nu, prea scumpe pentru mine.

      Partea nasoală e că-mi propusesem să scriu despre fiecare model testat câte ceva, dar n-am mai avut timp, în cele din urmă :(

  20. Dupa 10 ani in care am condus o Skoda Octavia2 220000 km am vrut si eu un Kodiaq si m-a convins in 5 minute sa-mi iau un Subaru Outback Boxer Diesel.
    …si sa-mi repar vechea Skoda😀

    Thumb up 0
  21. vai, vai…umbrela in portiera…e Rolls ce mai…

    Thumb up 1
  22. Felicitari pt. masina. A fost o alegere inteleapta (si eu am acelasi model si tot benzina, cu mai putini CP insa).
    Este o masina in care te simti in siguranta, te simti foarte comfortabil si care creeaza o minunata senzatie de liniste interioara atunci cand o conduci.
    Sa va bucurati de ea inca 11 ani de acum incolo. (btw: putini oameni sunt capabili sa foloseasca o masina timp de 11 ani, indiferent de marca).

    Thumb up 0
  23. Am doua curiozitati:
    Cum or arata ornamentele cromate de la ramele geamurilor masinii tale?😕
    Cum o sa te trateze pe tine cand ajungi la Skoda cu problema asta…Ca eu am aflat astazi de la dealerul Skoda de unde am cumparat masina ca ph’ul detergentilor de la spalatoriile auto afecteaza doar cromul de pe Skoda Kodiaq.

    Thumb up 0