Ucigașii printre noi

Șoferul care a omorât 5 oameni și a rănit alți 4, în accidentul pe care l-a provocat când a intrat pe contrasens, pe DN2, avea zeci de amenzi pentru viteză și i se reținuse permisul de cel puțin 3 ori, 3 ani la rând. Responsabilitatea morală pentru morțile și mutilările provocate de el este a autorităților care refuză să ia măsuri ferme pentru scoaterea acestor ucigași de pe șoselele României.

Captură foto: ISU Ialomița

Șoferul care a provocat cumplitul accident de miercuri, pe DN2, și-a mai trecut un mort pe răboj – aseară a mai decedat unul dintre răniți, un bărbat de 44 de ani, ceea ce înseamnă că, acum, bilanțul este de 5 morți și 4 răniți. Oameni care, în dimineața respectivă, se treziseră liniștiți, să-și vadă de viață, până când un iresponsabil le-a luat viețile sau i-a mutilat, cu violență, pe șosea, când a ieșit cu mare viteză de pe două benzi ca să intre pe a treia, pe contrasens.

Dar eu spun acum că responsabilitatea morală pentru această hecatombă este mai înainte de orice a statului român, a funcționarilor publici din Ministerul de Interne, din Ministerul Transporturilor, și a parlamentarilor români, care, din indolență sau din rea voință, refuză de ani de zile să facă ce trebuie făcut pentru a pune capăt acestei omucideri permanente de pe drumurile României.

Ministrul de Interne a declarat că că şoferul respectiv fusese sancţionat de zeci de ori pentru nerespectarea regimului de viteză.

„M-am uitat dimineaţă şi am văzut respectivul conducător auto care a produs accidentul, permisul l-a obţinut, cred, în 2018 – a spus Lucian Bode, citat de News.ro. I-a fost reţinut în fiecare an: 2018, 2019, 2020. A fost sancţionat de zeci de ori pentru nerespectarea regimului de viteză.”

Cu alte cuvinte, acest șofer a comis an de an tentative de omor pe șosele, până a și reușit să-și materializeze intențiile, căci ce altceva este conducerea agresivă, cu viteze mult peste limita legală, astfel încât ți se reține permisul pentru asta, ce altceva este acest mod de a șofa decât o tentativă de omor asupra necunoscuților ce se află în jurul tău, pe șosea?

Șoferul ucigaș a fost, de când și-a luat permisul, un terorist liber pe șosele, cu știința autorităților.

Este evident că statul are obligația de a proteja cetățenii prin scoaterea de pe drumurile publice a unor asemenea personaje deranjate, care îi pun în pericol pe toți cei care se află, întâmplător, în jurul lor.

Și veți spune că, da, poliția rutieră a reacționat în limitele prevederilor legale, reținând de mai multe ori carnetul acestui șofer.

Da, așa este, dar legea trebuie schimbată astfel încât astfel de șoferi să fie scoși definitiv de pe drumurile publice în cazul în care recidivează, și mai ales în acest ritm, o dată pe an, după cum spune ministrul de Interne. Sancțiunile acestea, care retrag permisul pe termen limitat și scurt, sunt totalmente insuficiente în cazul unor șoferi atât de iresponsabili. Unde este responsabilitatea constituțională a statului român, de a proteja viața cetățenilor, dacă nu observă că legile sunt insuficiente și teroriștii de pe șosele își fac de cap, liberi, pentru că li se tot dă permisul și permisiunea să se comporte astfel?

Și, în acest context, în care România este de prea mult timp în topul mortalității rutiere în UE, să ne reamintim că o ciurdă de parlamentari-cocalari tot încearcă nu să scoată demenții de pe șosele, ci chiar să-i încurajeze, prin diluarea suplimentară a Codului Rutier, care și așa e insuficient. Cum prind ocazia, depun inițiative legislative prin care reduc sancțiunile, îndulcesc pedepsele, scad amenzile, deschid portițe în Codul Rutier așa cum dau spărgătorii borte-n broaște, să pătrundă unde n-au voie.

Oamenii aceștia par că, pur și simplu, nu au capacitatea să înțeleagă ce e bine și ce e rău și cum pot face bine și rău prin deciziile pe care le iau. Sunt incapabili să empatizeze, măcar, cu miile de familii traumatizate anual de moartea sau mutilarea cuiva drag, în urma unui accident rutier foarte probabil perfect evitabil dacă legile ar fi adaptate realității de pe șosele, astfel încât șoferii periculoși să fie scoși din trafic.

Oare e cumva nevoie să moară soția și cei doi copii ai unui parlamentar, sfârtecați într-un accident rutier produs de un șofer recidivist în depășirea vitezei și a liniei continue, ca să se urnească legiuitorii?

Sper că nu. Sper din toată inima că nu.

Articol din categoria: ACTUALITATE

46 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1 Comentariu nou

    Legislatie ca legislatie, da, e o treaba. De acord ca trebuie schimbata!
    Dar daca drumul ala avea doua benzi pe sens, de ce nu avea si separator de sensuri din beton? Zic si eu, asa, dupa vreo 250.000 de km si nenumarate vieti salvate de astfel de idioti (facandu-le loc sa revina din cate-o depasire riscanta).
    Sau daca e drum national si nu are doua benzi pe sens, de ce nu are? Macar in afara localitatilor, acolo unde se poate face asta usor? Sau macar 3 benzi, cu a treia schimband alternativ sensul?
    Pai asa ceva costa monser si nu mai e bani de furat!

    10
    43
    • #2 Comentariu nou

      Portiunea unde s-a intamplat accidentul este cu benzi alternative. Erau 2 benzi pe sensul de mers al ucigasului, iar el a triplat si a luat-o pe contrasens.

      0
      0
    • #3 Comentariu nou

      Legislatie: x amenzi pentru cateva lucruri clare (viteza, neacordare de prioritate) => dosar penal. Dosar penal => suspendarea unor drepturi (permis, vot – ca in State) pe o perioada (un an – doi). Recidiva => perioada de suspendare a drepturilor creste progresiv.
      Legile ne permit sa functionam (de bine, de rau) ca si societate. Nu ai chef sa le respecti, nu ai dreptul de a functiona in societate. Punct.

      0
      0
  2. #4 Comentariu nou

    Uite o idee, care ne poate ajuta sa responsabilizam parlamentarii, guvernantii sau primarii: hai sa construim un istoric politic al fiecarui personaj din acesta
    De ex, pentru Ion Ionescu, a votat Da la reducerea amenzilor rutiere, in 01.07.2022, in 2021 a fost ministru cu cele mai proaste rezultate din istorie, etc

    In momentul votului, fie ele parlamentare sau locale, sa stii exact ce fel de om este… Cred ca ar ajuta, romanii au memoria scurta

    26
    0
    • #5 Comentariu nou

      Bună idee! Dacă stăm să analizăm, multe din legile strâmbe care ne-au adus în cloaca în care suntem au fost propuse, votate, promulgate de acești gulerați care n-au habar de ce se întâmplă în țară. Parte din aceste legi strâmbe au fost făcute fix pentru ei și famigliile lor.

      0
      0
    • #6 Comentariu nou

      http://www.vivi.ro/politica/; A fost deja facuta, un proiect care a tinut cam 10 ani (acum vad ca nu mai e valabil). Era o baza de date despre toti parlamentarii, fiecare cu traseul lor, ce activitate au avut in parlament, ce au votat, ce articole sunt in presa despre ei, etc.

      Petreanu nu prea l-a promovat, cel putin nu aici pe blog. Ideea e ca se poate, a fost. Si presa l-a ignorat cat a putut :).

      0
      0
  3. #7 Comentariu nou

    Scrisesem la un moment dat un articol despre asta: https://onoffline.ro/stiti-cum-facem-strazile-din-romania-mai-sigure/ . Responsabilizarea soferilor vine cu o legislatie dura si cu control a tot ceea ce se intampla pe strazi. Nu viteza este problema, neaparat, ci smecheriile astea din trafic: flashuri, distanta prea mica fata de cel din fata, depasiri la limita. In toata Europa ( inclusiv Serbia, Bulgaria, Muntenegru, etc) se circula calm, desi sunt convins ca au si ei bombardierii lor. Oare de ce?

    7
    4
  4. #9 Comentariu nou

    Principala problema in Romania cand vine vorba de ceea ce se intampla pe sosele sta in faptul ca politia nu prea e prezenta. Pe marele drum e85, daca il faci chiar si lunar sti unde stau masinile cu radar sti cam unde se aglomereaza. Vrei sa rezolvi problema accidentelor pe el sunt cateva solutii simple:
    1. Parapeti intre sensuri plus alternari de 2+1 ca nivel de banda. S-a inceput asta si se poate face prin toate zonele unde ai probleme.
    2. Montarea de camere de viteza plus camere care fac media pe zonele unde se intampla repetat accidente mortale. Ele se stiu si impactul ar fi minim daca vorbim de cei care se grabeau. Poti sa ajungi cu 3 minute mai devreme la Domnu sau poti ajunge cu 3 minute mai tarziu, dar viu. De asemenea daca exista un nebun care merge cum merge politia sa iasa sa-l opreasca, chestia asta fiind usor stiuta daca se doreste.
    3. Eliminarea comertului stradal, respectiv scoaterea traficului din comune. Asta s-ar putea rezolva cu o autostrada sau drum express, dar e complicat.
    Povestea cu cresterea sanctiunilor, respectiv sa-l trimiti pe om la inchisoare pica in secundar pentru ca solutia este una reactiva si nu proactiva. Sa nu uitam ca avem pedepse cu inchisoarea si daca se fura si nu am vazut pe cineva sa se opreasca din furat.

    8
    5
  5. #15 Comentariu nou

    Vad ca aproape toate comentariile vizeaza legislatia, legea, precum si pe cei care ar trebui sa o aplice. Dar noi, ca fiinte morale, capabile sa inteleaga raul si sa il ocoleasca, nu ne reprosam nimic? Noi, cei care o mai dam si peste limita, mai fortam un galben, o linie continua, nu avem nicio vina? Ia hai sa fim fiecare exemplul pe care ni-l dorim in trafic, sa vedem daca nu se schimba ceva in bine (si) din aceasta cauza…

    5
    7
    • #16 Comentariu nou

      @Jay: Nu depășirea limitei de viteză, cu o valoare rezonabilă, este problema aici, ci mai degrabă disprețul și agresivitatea față de cei din jur. Există foarte multă agresivitate exploziva in Romania, din diverse motive.

      0
      0
    • #17 Comentariu nou

      Da, da, de acord ca si noi suntem de vina. Dar…
      La cate drumuri prost marcate sunt in tara asta… curbe cu vizibilitate de peste 1 km dar cu linie continua, limitari de viteza la mai mult de 20 km/h sub cat poate duce drumul, lipsa aproape generala a indicatoarelor de termiare a restrictiilor, in majoritatea oraselor semafoarele trec direct de la rosu la verde si invers.
      Nu avem nevoie de drumuri expres! Asta cred ca e o chestie pur romaneasca care sa scoata ochii prostilor… Avem nevoie ca absolut toate drumurile nationale sa aiba cel putin 2 benzi pe sens acolo unde se poate si/sau este nevoie! Si daca tot sunt autostrazi, ele trebuiesc legate eficient de restul traficului, ca sa fie folosite si daca faci 20-30 de km in interiorul unui judet, nu doar daca traversezi tara.

      0
      0
    • #18 Comentariu nou

      Omenii se educa prin legi. Multi nu au educatie.

      0
      0
  6. #19 Comentariu nou

    Si mai e un detaliu pe care nu l-am observat decat dupa un curs de condus defensiv (repetat regulat din cauza meseriei): masina iti spune care ii sunt limitele cu vreo 10-30 km/h inainte sa o scapi de sub control.
    Cand aud stiri cu „a scapat bolidul de sub control” sau „nu a adaptat viteza la conditiile atmosferice” ma ia cu rasu-plansu. Pai ala/aia a luat prostia si a dus-o pe culmi nebanuite: mergea cu cel putin 20-30 de km/h peste viteza pentru care a fost construit drumul (care la randul ei e de obicei cu vreo 10-20 km/h mai sus decat limita impusa). Normal ca nu a mai fost in stare sa controleze masina si a lua primul cap de pod. Daca mai adaugi si starea precara a multor drumuri…
    Deci pe ucigasii dintre noi ar fi bine sa ii opreasca legea si aplicarea ei: propun o peroada de „cool-down”. Daca repeti o prostie in interval de un an, pedeapsa si perioada de cool-down se dubleaza. Daca mai calci pe bec inca o data in urmatorii 2 ani, totul se dubleaza din nou… si tot asa pana te calmezi sau ramai pieton permanent de facto.

    5
    0
    • Asta zic. La recidiva, e clar ca ai o problema si-i pui pe cei din jur in pericol, asa ca trebuie sa fii scos de pe sosea (ca sofer) – poate pentru totdeauna.

      0
      0
  7. #21 Comentariu nou

    Articolul e iluzionism.
    Avem legi si amenzi mult mai dure ca in Germania, nu generalizez in a spune ca,,in mai multe țări din U.E.” pt. a induce in eroare si a dezinforma precum fac majoritatea jurnaliștilor din România. Ma refer strict la ceea ce știu.
    Nu-i corect ca pt. un singur nebun in trafic de fiecare dată să fie scoasă la inaintare inasprirea legislației și a amenzilor, prinde la fraieri.
    Ce se uită, si nu amintește nimeni din presa ,,independentă” este ca pe langa majoritatea taxelor șia impozitelor din benzină dar și a taxelor si impozitelor pe mașină pe care le platim autorităților, mai avem si rovigneta! Da, rovigneta introdusa special pt.construcția de infrastructură rutieră, dar inca nu avem terminat coridorul IV pan-european Nadlac -Constanța, nu avem o autostrada din nord in sud, nu avem practic o retea de autostrăzi.
    Nu ave presă de investigatie care să dezvaluie unde naiba se duc miliardele din rovigneta si taxe, impozite, accize, in schimb suntem prostiti că legislatia e prea permisivă si nu stim noi circula.
    Urmarile accidentului sunt tragice, viețile conteaza cel mai mult, dar cauzele accidentului nu sunt doar in legislația care i-a permis individului să revină pe șosele după fiecare suspendare a permisului, sunt mai multe, un intreg lanț al slăbiciunilor.

    8
    18
    • Nu avem deloc legi si amenzi mai dure ca in Occident, dar diferenta majora e ca acolo esti imediat sanctionat cand incalci regulile rutiere.

      0
      0
    • #23 Comentariu nou

      Buna ziua Vlad,
      Sunt multe articolele scrise de tine pe aceasta tema la care am comentat la fel!
      Inainte de a inaspri legislatia, TRBUIE sa o aplici pe cea actuala.
      Abia dupa ce o aplici, LA SANGE SI PENTRU TOATA LUMEA, pe cea actuala, timp de un an de zile (cel putin) poti sa faci analize privind ce trebuie schimbat in legislatie.
      Arafat se lauda (si uneori mai are si derptate) ca a imbunatatit situatia in domeniile serviciilor oferite de IGSU, totusi in ultimele saptamani sunt aproape zilnic incendii.
      Unii ar puetea intreba unde e imbunatatirea?
      Eu intreb unde am fi ajuns FARA timidele imbunatatiri aduse de el?
      Si unde vom ajunge peste cativa ani, daca situatia se va deteriora in acelas ritm?

      0
      0
    • Pai soferul ucigas de pe DN2 a avut permisul suspendat anual, deci i s-a aplicat legea. Doar ca e insuficienta.

      0
      0
    • #25 Comentariu nou

      @Vlad
      Poate s-a schimbat legea si nu mai stiu eu bine, dar parca in cazuri de recidiva, asa cum este acesta, se ANULA permisul de conducere si abia dupa un an puteai sa dai din nou examen penru a obtine un nou permis.

      0
      0
    • #26 Comentariu nou

      @Vlad
      „Oare e cumva nevoie să moară soția și cei doi copii ai unui parlamentar, sfârtecați într-un accident rutier produs de un șofer recidivist în depășirea vitezei și a liniei continue, ca să se urnească legiuitorii? ”
      Nu vei vedea prea curand acest lucru, de obicei astfel de familii calatoresc intr-un ‘TANC’, victime;e vor fi mereu in ‘cealalta’ masina!
      Singura ‘posibilitate sa se intample asta e ca ‘ruda’ parlamentarului X sa victimizeze rudele parlamentarului Y.
      Iar atuni, SURPRIZA, vor ajunge la o intelegere amiabila!

      0
      0
  8. #27 Comentariu nou

    Oameni buni, situația e așa cum este și din vina noastră.
    Dincolo de legi avem oamenii care scriu acele legi. De exemplu dl Bode. Vă mai amintiți problema lui cu viteza și scuza sa patetică. Alegem niste oameni fără scrupule sa ne facă legile. Asta alegem asta culegem.

    10
    1
  9. #29 Comentariu nou

    Aici aveți dreptate, inconștienții ar trebui scoși de pe șosele! Recidivele ar fi un motiv implacabil. Ca șofer am văzut mulți din ăștia!

    3
    0
  10. #30 Comentariu nou

    Statul roman este in realitate un “lup paznic la o turma de oi”, nimic altceva.
    Un lup care se asigura sa cheltuie banii celor care inca isi platesc impozitele. O adunatura de interlopi cu creier mic si imaginatie zero.
    Uitati-va ce presedinte “zero” avem, ce prim ministru si tot asa, o adunatura de interlopi de 2 lei, de unde legi ok, de unde protectie pentru cetateni? Din partea unor interlopi?
    Stai sa te uiti si alte natiuni care au trecut prin acest proces al “facerii” ok, tot coruptie, tot multe manevre, dar aveau, au si vor avea si oameni cu viziune. Pe cand la noi, doar niste papagali care:” vor face, ar trebui, nu s-a facut”, niste idioti fara nicio urma de creier.
    Eu am 37 de ani si am sperat mult timp ca se poate schimba ceva in tara asta, astazi nu cred ca asa ceva este posibil si mai rau ca nici sa transmit ceva pozitiv legat de tara asta in materie de viziune pozitiva copiilor mei nu pot face.
    Va salut si va urez bafta in a supravietui in aceasta tara asta!

    5
    0
  11. #32 Comentariu nou

    Păi parlamentarii ăia care tot vor să fenteze legislația rutieră, sunt oglinda celor care i-au votat.Mai simplu multor românași puțin le pasă cum i-au permisul de conducere și cum conduc în trafic,iar dacă o dau un bară în mintea lor de Dac nesimțit consideră că nu trebuie să pățească nimic pentru asta și în consecință votează specimene asemenea lor . Aproape de urmașii milițiilor de la rutieră ,mai există vreun județ în care să nu fii intrat DNA,ul peste ei pentru tot felul de golăneli ordinare,de la permise pe șpagă la anchete de accidente trucate și mânărite .⁉️

    2
    0
  12. #33 Comentariu nou

    Autostrăzi si unde nu este posibil separatoare de beton.
    Poti sa faci tu sancțiuni extrem de dastrice, poti sa-i condamni si la moarte si tot degeaba, infrastructura extrem de defectuoasa si numărul enorm al mașinilor sunt 70% vinovate pentru accidente si abia dupa aia cretini de genul celuia de mai sus.

    2
    8
  13. #35 Comentariu nou

    In timp ce prezentai informatia la radio, dimineata, eu fiind navetist pe un DJ cu limita de viteza de 90 km/h, am fost depasit consecutiv de, 3 masini, care rulau cu cel putin 120 km/h!!!…viteza de autostrada! Aceleasi numere, …. le cunosc, facem naveta „impreuna” de peste 5 ani, zilnic! Eu ii stiu! Politia!? Nu ii intereseaza! Politia, semestrial, sta la bariera dotata cu semnale luminoase si asteapta sa o forteze vreunul „….si mai nebun”! Solutia nu este una! Trebuie un sistem! Pornind de la scoala de soferi….regulamentul de circulatie, pedepse mai aspre pt teribilisti….inclusiv interdictia pe viata de a sofa! Prea ne-am obisnuit cu drepturile….. fara a respecta si obligatii corespunzatoare! E prea mult! Daca nu intervenim REPEDE, murim pe sosele, nu in al III-lea razboi mondial!

    6
    1
    • Stiu ce zici. Si eu observ de ani de zile aceiasi “clienti” pe DN1, care merg ca bezmeticii si sperie lumea. Niciodata n-am vazut politie la ora aia pe segmentul asta de drum.

      0
      0
  14. #37 Comentariu nou

    Avem mari probleme cu aplicarea legii de sus în jos de la cel mai înalt nivel.
    Astfel cine ar putea face legi mai bune sau să gestioneze aplicarea corectă a lor!?
    Nu vă faceți iluzii! Întreaga societate se degradează. Ceea ce vedeți pe drumurile publice este doar vârful aisbergului.

    10
    0
    • #38 Comentariu nou

      Multumesc pentru ca ai spus mai scuccint si cu alte cuvinte, ceea ce sustin eu de multa vreme!

      0
      0
  15. #39 Comentariu nou

    e sigur nevoie, dar sa fie si parlamentarul cu ei!

    0
    0
  16. #40 Comentariu nou

    https://www.antena3.ro/actualitate/locale/declaratie-sofer-prins-pe-banda-de-urgenta-pe-a2-609085.html … Cam asa sta treaba.. Sfidare, complicitate din partea autoritatilor. Amenzile sunt pentru fraierii cu banii la vedere, pt cei care muncesc corect si au banii in cont. De acolo vin incasarile la buget..mai bine incasezi mai mult de la aia care inevitabil mai gresesc decat sa te complici sa iei bani sau masuri de la indivizi de genul asta..

    3
    0
  17. #41 Comentariu nou

    Oamenii nu se educa prin legi ci prin amenzi pe baza legilor. Degeaba avem un milion de legi daca nu le aplica nimeni. Traiesc intr-o tara „civilizata” prin amenzi usturatoare unde printr-un simplu claxon, amenda, printr-un flash, amenda, nu mai zic de viteza, depasit coloana, sau trecut pe rosu… E atat de simplu… din pacate nu intereseaza pe nimeni… pana in ziua in care devenim victime…

    3
    1
  18. #42 Comentariu nou

    Lipsa de Autoritate Datorata Incompetentei Sprijina Inaptitudinea Agresiva, de la Capul pana la Coada…Pestelui cel Mare!

    0
    0
  19. #43 Comentariu nou

    „Civilii”, toti, au tendinta sa calce/ocoleasca legea, deci de ce ar fi diferit vizavi de legislatia rutiera. Ca asa e omul, un animal jegos si needucat. Aici, personal, eu nu am nicio supriza si intotdeauna plec de acasa setat pe ideea ca primul reflex al concetatenilor mei va fi acela de a calca legea deci caut sa ma feresc cat pot. Am condus in ultimele 10 zile cca. 2-3000 km si am vazut 3-4 situatii care nu s-au terminat cu morti/raniti doar pentru ca … noroc chior!
    Problema este, pe de-o parte ca asa e ADN-ul nostru balcanic de a „ocoli” legea si pe de-alta parte pentru ca „se poate” ocoli legea. Si asta este exclusiv vina politistilor care au proiectat ideea ce poti face cam tot ce vrei cu sanse reale sa scapi nepdepsit.
    TOTI angajatii MAI – de la primul la ultimul – au o mentalitate de „a arunca pisica”. Aprope niciodata nu vin cu dorinta de a „rezolva” problema si NICIODATA nu au intentia de a preveni/descuraja fapte grave.
    Asta cu „asa e legislatia” e o mizerie de „mantra” care NU STA IN PICIOARE.
    CINE face legiile? Pai e simplu – legislatia in domeniu e facuta TOT DE EI (adica de MAI) ca doar nu vine foaie-verde de pe strada sa faca un cod rutier nou si sa-l dea la aprobat. NU, „specialistii” MAI redacteaza draft-ul de lege si apoi draft-ul merge la aprobare.
    EX – Codul rutier in vigoare e acelasi si a fost scris cam prin 2008 (parca) si e facut de o o echipa de la Academia de Politie, nu de tata si nici de mama.
    Doar nu isi inchipuie cineva ca un politist o sa scrie in lege ceva care sa-l dezavantajeze sau sa-i dea de munca, la modul serios. NICIODATA!
    A doua problema este PUTEREA – niciun politist nu poate rezista tentatiei de a avea la indemana un instrument de presiune cu care, la o adica, sa poate abuza/ameninta/zdrobi orice incercare a cuiva de a „contrazice organul”. Pai cum ar fi sa poti da in jduecata politistul care sta cu radarul in boschet „la ciupeala” si sa castigi instant … nu o sa aflam niciodata! Sistemul e PUTRED din fundatie – politistul „constata” vinovatia si NU TREBUIE (el) sa ADUCA NICIO PROBA daca tu te tedici sa contesti PV-ul. Dimpotriva, tu, cetatean, trebuia sa-ti DOVEDESTI NE-vinovatia. Practic esti „vinovat pana la proba contrarie”, contrar oricarei logici juridice la nivel planetar.
    Dupa lipsa de chef de munca, a doua mare dragoste a politistului e ABUZUL, posibilitatea de a demostra (neintrebat) ce smecher e el si cum face/desface orice pe lumea asta.
    Asa ca nu numai ca toate legile in baza carora lucreaza MAI-ul sunt relaxate/intepretabile. Dar au si „portite” pe care orice absolvent de Academie (de fapt asta se preda la academie: „portiele” si cum pot fi ele speculate dupa cum vrea organul) le poate specula ca sa faca (si) abuzuri dupa cum vrea muschiul lui.
    Daca vroia cineva, criminalul asta cu carnetul suspendat de TREI ori, putea sa ramana fara el DE TOT. Dar pe cine intereseaza …
    Eu am facut anul asta o plangere pentru Comportament Abuziv unui politist care „m-a agatat” cu niste kkt-uri, ca asta faceau, stateau la panda. Respectivul este acum cercetat PENAL pentru abuz. Stiti ce au declarat sefii lui – „… nu s-a constat nicio neregula in modul de actiune …”. Si asta e proba la dosar – sefii lui s-au facut ca-l „investigheaza” intern si l-au scos spalat/curat. In conditiile in care exista FILMARE (de pe camera politistului) in care se vede clar cum individul foloseste echipamentul din dotare ca sa (ma) ATACE. In ciuda evidentei, sefii lui au spus ca e OK si individul a procedat corect desi filmarea confirma in mod clar abuzul iar eu am si documente de la medico-legal cu vatamarile suferite. Asa ca acum stau la „mila” procurorului care trebuie sa ia o decizie daca dosarul merge sau nu in instanta – daca ajungem in instanta, politisul „s-a ars” rau dar, daca NU merge, politistul a scapat si nu mai am ce-i face.
    Nu mai zic de permis suspendat, amenda, etc., toate incasate pentru ca am avut „tupeul” sa-i pun niste intrebari.
    FYI – Exista in codul rutier sanctiune cu suspendarea permisului pentru 30 de zile pentru „nerespectarea indicatiilor agetului de politie” … joaca-o pe-asta, care indicatii, explica ce inseamna sau, daca iti suspenda permisul pe motivul asta, incearca sa contesti in instanta asa mizerie.
    Nici nu mai conteaza aspectele astea, singura mea speranta e sa-l ard pe penal si, daca castig, o sa-l aranjez si in civil pentru daune si tot tacamul.
    Asa ca asta e treaba cu mortii pe sosele – vinovatia este distribuita cam asa:
    1 – politistii si sefii lor poarta 90% din vina pentru diluarea autoritatii si cloaca de pe sosele si nu numai, ca mizeria asta de mentalitate/situatie NU este doar pe sosele, e peste tot.
    2 – autoritatile responsabile cu infrastructura … care nu prea exista.
    E atat de simplu. Daca „bizonul” ar avea sosele cum trebuie si politia si-ar face treaba, nu s-ar mai intampla asa ceva.
    Atat timp ca NU avem sosele si politia sta cu radarul in boschet ca sa „faca bani” la planul de amenzi sau cu interlopii la manele … avem ce meritam.

    1
    0
  20. #45 Comentariu nou

    Nici daca maine moare 50% din populatia Romaniei pe sosele, sau 300.000 copii cu varsta intre 0-10 ani, nu se va schimba nimic. Nu se va schimba legislatia, nu vor fi radare fixe nicaieri, nu vom copia macar o legislatie dintr-o alta tara…ca sa nu ne muncim prea mult creierul…nu vom aplica macar legislatia existenta.
    Doar cu un amarat de radar fix/camera pentru rosu la semafor pe localitate/punct cunoscut de toata politia rutiera/lumea din oras pentru incalcarea legilor de circulatie s-ar mai tria meseriasii soselelor. Nici macar asta nu vom reusi in urmatorii 50-100 ani.
    Deci…circulati…maine apar noii morti. Nu intereseaza pe nimeni la modul serios.
    Viata nu are NICI o prioritate in Romania, pretuim mult mai mult smecheria….in detrimentul oricarei/oricaror vieti – copii, femei, batrani, rude apropriate, indepartate…n-are importanta. Important e sa raman cu carnet si sa nu fac puscarie dupa ce omor 1-3-10-x oameni pe sosele.

    1
    0
  21. #46 Comentariu nou

    Dar eu spun acum că responsabilitatea morală pentru această hecatombă este mai înainte de orice a statului român, a funcționarilor publici din Ministerul de Interne, din Ministerul Transporturilor, și a parlamentarilor români, care, din indolență sau din rea voință, refuză de ani de zile să facă ce trebuie făcut pentru a pune capăt acestei omucideri permanente de pe drumurile României.

    De ce parlamentarii români?
    Ei sunt filtrați prin șefii birourilor permanente, ei au ajuns acolo fiindcă au dat banu’ să ajungă acolo (sau pe genunchi), sau prieteni cu băieți deștepți sau cu ochi albaștri și mai sunt subordonați birourilor permanente executiv centrale.
    Ce zice șefu’/șefii, unii afiliați cu epoleți, contează.

    De ce ei?

    Oare e cumva nevoie să moară soția și cei doi copii ai unui parlamentar, sfârtecați într-un accident rutier produs de un șofer recidivist în depășirea vitezei și a liniei continue, ca să se urnească legiuitorii?

    Sper că nu. Sper din toată inima că nu.

    Sau armată, sau servicii, sau poliție…

    0
    0

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.