PNL, o învârteală politică-n cerc

PNL, sub forma “conducerii centrale”, a informat filiala municipală Iași că trebuie să-l preia în partid pe actualul primar, Mihai Chirica, să-l desemneze drept candidat și să-l susțină în cursa pentru un nou mandat de primar în campania electorală din vara asta.

Decizia a fost primită cu “mâhnire profundă” de organizația locală – poate și pentru că Mihai Chirica este un personaj cu grave probleme de integritate, care a fost criticat și atacat constant (inclusiv) de către PNL Iași în ultimii ani. În nenumărate luări publice de poziție, liberalii l-au descris pe Chirica drept “incompetent, provincial, răspândac de fake-news, cu limbaj de birjar, primitiv, corupt, cu un comportament sfidător, ipocrit” și, foarte probabil, chiar mai multe.

Chirica, dacă ați uitat, e acel bugetar care s-a îmbogățit miraculos doar din salariu, pe durata mandatului său de primar, până a ajuns să facă achiziții imobiliare de peste 700.000 de euro iar una dintre tranzacții a trecut-o, uluitor, pe numele fiului său sugar, de 11 luni. În plus, din vara anului trecut, Mihai Chirica este și inculpat într-un dosar de corupție.

Aparent, PNL “conducerea centrală” și-l dorește pe dl. Chirica deoarece acesta ar fi cel mai bine plasat în sondaje pentru primăria orașului.

Potrivit acestei logici, PNL ar putea s-o invite în partid și la candidatura pentru Primăria Capitalei și pe dna Firea, că și dânsa e bine plasată în sondaje.

Scandalul este, așadar, uriaș, și eu sunt gata să pariez că PNL “conducerea centrală” va da înapoi destul de curând în privința dlui Chirica (despre dna Firea, încă nu mă pronunț).

Una peste alta, remarc că PNL pare hotărât să repete tragicomedia desemnării candidaților la locale de acum 4 ani.

Vă reamintesc câ, în mai puțin de jumătate de an, PNL a avut nu mai puțin de 4 (patru!) candidați la Primăria Capitalei. A început cu Cristian Bușoi, care a fost retras pentru că banii nu i-au putut cumpăra nici charismă, nici credibilitate, a trecut la Ludovic Orban, pe care l-a scos subit din cursă DNA, după care l-a scos din zona crepuscular-verzuie pe Marian Munteanu, pe care l-a înlocuit, în urma altui mare scandal, cu candidatul de sacrificiu și soldat disciplinat al partidului Cătălin Predoiu, care a acceptat să încaseze o strașnică bătaie la urne în schimbul promisiunii unor funcții viitoare (aici, partidul s-a ținut de cuvânt, să recunoaștem).

Iată că PNL are o înclinație dovedită spre învârteala politică-n cerc. Mă îngrijorează că, pe circumferința pe care a apucat, se află puțin mai în urmă USL.

Sau s-a întors deja acolo?

64 comentarii Adaugă comentariu

  1. ,,Noul penele” nu se putea întoarce într-un loc din care n-a plecat !

    Thumb up 12
  2. Un ciumete de la PNL zicea ca e normal sa-l inhaleze pe Chirica pentru ca acesta a plecat de la PSD deci aici nu e vorba de traseism. Daca omul a plecat de la PSD inseamna ca in momentul in care bate palma cu PNL este curat ca lacrima. Nu se numeste traseism ci optiune democratica. La fel cum zicea alt ciumete de la PNL, dupa ce platesti e gratis sau cealalta afirmatie super inteligenta ca te poti culca normal dar te poti trezi mort. Cica au 40% in sondaje.

    Thumb up 11
    • Mesaj de la un prieten săptămâna trecută, legat de alt subiect: “bă, ăștia în max un an fuzionează cu psd”

      Off-topic, oarecum: mari guguștiuci usr plus să nu vadă că alde Orban și R Bogdan pe ei îi au în cătare, nu pe pesediști

      Thumb up 0
  3. Si vreti sa nu fie politico-cinici cetatenii cu mai multi neuroni! Si totusi societatea a amortit, parca ar fi o alienare civica, nu mai apar “fara penali in functii publice” ceva cu #rezist si altele, pentru un dus rece PNL-ului. Ei chiar cred ca totul li se cuvine dupa europarlamentare si ca tot meritul este al lor. Insa uita ca PNT-cd a pastrat un loc pentru PNL in groapa istoriei….

    Thumb up 6
  4. Într-adevăr, criza de personalități manifestată [și] la PNL durează de o grămadă de vreme.

    Aș spune cu mult înainte de alegerile locale din 2016. Dacă ar fi să fixez o dată, într-o oarecare legătură cu ce spune gazda, aș indica ianuarie 2015, pe când Predoiu se prezenta caraghios-grotesc ca „prime minister to be elected”, self-profeție ce știm cu toții că nu s-a adeverit (deși o oportunitate a venit prin noiembrie).

    N-am nicio-ndoială, că trompetele din PDL-PNL pot trâmbița cu tupeu și aroganță-agresivă argumente în care nu cred, chiar dacă știu că sunt greu de „înghițit” pentru cei cu mintea la purtător.

    În opinia mea, PDL-PNL este campionul fariseismului din politica românească, în frunte cu conducătorii: cel real, KWI și cel de fațadă, LO.

    Acestea fiind zise, îmi pare bine să le văd bucuria în timp ce defilează cu Chirica, amețiți de sondajele măgulitoare.

    Thumb up 6
  5. Cu bune sau rele Mihai Chirica a făcut mai multă opoziție la PSD-ul lui Dragnea decât a facut Dan Barna care prefera sa se bată și acum cu PNL pe procentele de la europarlamentarele trecute.
    Chirica fredoneaza cântecul de lebădă al PSD pentru toată Moldova în timp ce doamna Cosette “efectuează” dansul ploii la Bârnă.
    Păcat de USR că își epuizează potențialul lansând isterii conspirationiste

    Thumb up 5
    • @Cici
      Te oftici degeaba!
      Din păcate nici măcar organizația PNL Iași nu a făcut opoziție la PSD atât de eficient cât a făcut Chirica în ultimii ani.

      Thumb up 0
    • @Plain Sight
      Nu ma oftic deloc. Se oftica aia de la PNL/Iasi. El il cunosc mai bine pe ciumete. Din ce inteleg eu, astia de la PNL vor ajunge la lada de gunoi impreuna cu PSD. Dupa model PNTCD. Daca esti prieten cu astia de la PNL, propune-le sa-l ia si pe Dinca/Caracal si mai ales pe Vulpita care oricum e mai tare decat liftiera sau Turcan/Moscova.

      Thumb up 0
    • Exceptand supozitia ca esti ruda cu Chirica, vorbesti in dodii. Chirica, ca majoritatea primarilor de la noi, e oportunist. Nu are convingeri politice ci numai pecuniar-financiare. E un primar de 2 bani pentru Iasi si de milioane de lei pentru el, un fanariot modern cu binecuvantarea sultanilor de la Bucuresti. Asa ca ciocu’ mic, ca ei tot timpul sunt la putere, atat timp cat prostimea nici macar nu stie ca are putere.

      Thumb up 0
    • @Cici
      Bati câmpii cu PNTCD!
      Jenant!
      Să-ți faci griji mai bine pentru USR că nu mai prind scorul de la europarlamentare și după cum evoluează la următoarele alegeri riscă să devină irelevanți.
      Din câte se vede Barna și-a stabilit o mulțime de ținte false și USR va deconta pe multe mandate idioțenia liderului.
      Pentru PSD sper că nu îți faci griji, dar pentru liniștea ta ar mai igienic să te lepezi de Satana și să lași falsele profeții USR-istilor.

      Thumb up 0
    • Da, Richard!
      Toți politicienii sunt oportuniști.
      Nimic nou!
      Oportunitatea de a trece în istorie ciuma roșie este cea mai mare oportunitate apărută pentru acest popor în ultimii 30 de ani.
      Restul este aproape irelevant.

      Thumb up 0
    • @Plain Sight
      Jenant este ce debitezi tu. Poate ca nu ai aflat, PNTCD nu mai este viu din anul 2000. La fel o sa fie si cu PNL, stapanii tai. Te poti sacrifica pentru binele societatii si inainte ca PNL sa ajunga la lada de gunoi sa iei de nevasta/barbat pe liftiera.

      Thumb up 0
    • Cici dragă, alege-ți un nick și folosește-l, totuși, doar p-ăla. Nu poți pretexta că ești mai mulți, că te văd.

    • @Cici
      Dacă ai ști, dacă te-ar duce mintea și ai fi sincer, ai spune că ceea ce s-a întâmplat în anii ’90 la PNTCD se întâmplă acum la USR.
      In PNL au existat mereu tentative care acum se decontează.
      A venit vremea ca gunoaiele comuniste să ajungă în groapa istoriei.
      Succes!

      Thumb up 0
    • @Vlad
      Sunt confuz. Probabil ca sunt mai multi. Comentez ca useristii sunt loviti de pnl – eticheta e ca sunt userist nasol. Comentez ca penelistii fac la fel ca pesedistii – eticheta e ca sunt pesedist. Comentez ca merkel e pudelul lui putin – eticheta e ca sunt cu rusii. Comentez ca smecherii ne iau de prosti si ne invata sa nu facem afaceri cu comunistii chinezi asa cum fac ei – eticheta e ca sunt comunist. Nu mai zic de iohanis care isi face nevoile pe referendumul de anul trecut. In concluzie se pare ca sunt platit de usr, psd, rusi, varan, chinezi, comunisti.
      @Plain Sight
      PNTCD a disparut dupa ce a guvernat stralucit in perioada 1997-2000. PNL este cu mult mai nociv si o sa pateasca la fel si o sa ajunga cum zici, la groapa istoriei.
      Nu uita de liftiera. Sacrifica-te! Succes!

      Thumb up 0
    • @Cici
      Este stupid să amintești in 2020 de Victor Ciorbea și de guvernarea PNTCD, dar evident nu ai simțul penibilului.
      In concluzie nu meriți explicații.

      Thumb up 0
    • Opozitie lui Dragnea ii faceau inclusiv proprii lui baroni in unele cazuri. Asta nu inseamna ca nu merita atarnati de acelasi streang (metaforic, desigur) ca toti ceilalti smecherasi care au facut afaceri din postura lor de reprezentanti publici.
      E un corupt. Nu inteleg cum poti sa ignori asta.

      Thumb up 0
    • @Checkmate
      Este vorba despre cei care se opun infracțiunilor.

      Evident că mafioții se susțin la infracțiuni și apoi se ceartă pe bani.
      Aceea nu este opoziție ci luptă pentru putere.

      Dar desigur afirmațiile tale se înscriu în logica PSD-ista; defecăm apoi mâncăm.

      Thumb up 0
  6. @Plain Sight.
    Imaginea cu Chirica cel Mare conducand oastea PNL-ista in lupta apocaliptica cu ciuma rosie este de o naivititate induiosatoare.. Sper ca, peste ceva ani, un nou Sergiu Nicolaescu sa faca un film de Oscar despre batalia asta epica, cu multi actori si figuranti sri-lankezi si pakistanezi, caci romanii, indopati cu lapte si miere, nu vor mai putea ajunge la casting.

    Thumb up 5
  7. Din păcate pentru tine imaginea descrisă este un tipar comunist care ți-a consumat toți neuronii.
    Cine a avut în PSD mai mult de 2 neuroni a plecat deja sau se gândește să abandoneze.
    S-a descoperit că există viață și după PSD!

    Thumb up 0
    • @Plain Sight
      Verdict Plain Sight. Mai tare ca budeanca. Vezi ca la Farmacia Tei au preturi mai mici. Nu uita de liftiera. Citam:
      USR – isterii conspirationiste
      Te oftici degeaba! Bati câmpii Jenant!
      te-ar duce mintea
      gunoaiele comuniste
      Este stupid
      nu ai simțul penibilului
      Din păcate pentru tine imaginea descrisă este un tipar comunist care ți-a consumat toți neuronii

      Thumb up 0
    • @Cici
      Răspunsul de mai sus era pentru Richard, dar cum postezi cu două nick-name-uri dacă nu ai două tastaturi și doi neuroni probabil că te mai încurci.

      Thumb up 0
    • #23

      Sa te (ne) fereasca Cel de Sus ( nu cel local, un pic mai de sus), de cei cu mai mult de 2 neuroni, dar fara coloana vertebrala. Cat despre lipsa neuronilor proprii, e doar din vina ta, ca au murit de ras.

      Thumb up 0
  8. @Plain Sight
    Am cules perlele tale. Nu am alta legatura cu Richard in afara de faptul ca ti-am redat argumentele dejectate spre mine si spre el. Asteptam de la tine multumiri pentru sfatul cu farmacia. Pentru cel cu liftiera nu trebuie sa-mi multumesti. Stiu ca ar fi naspa pentru tine dar au mai fost cazuri de sacrificii in istorie. Daca esti in stare sa intelegi, un astfel de sacrificiu ar face mult bine cetatenilor.

    Thumb up 2
  9. @Cici
    La cum te prezinți nu ți-aș recomanda să-ți urmezi propriile sfaturi.
    In rest…
    Succes cu postările, deși mă îndoiesc că vei primi mai mult decât PSD!

    Thumb up 0
    • Am scris de cateva ori. Sfaturile sunt pentru tine. Urmezi sfatul ala cu farmacia si te mai linistesti. Cu liftiera nu este chiar un sfat, este sugestie de sacrificiu. Crede-ma ca este mult mai util pentru societate sa te sacrifici decat sa arunci pe aici cu acuzatii si jigniri. Multi te vor compatimi dar te si vor respecta pentru binele facut societatii.

      Thumb up 0
    • Hai sa ne linistim, ca romani suntem cu totii :)

  10. Am scris de cateva ori. Sfaturile sunt pentru tine. Urmezi sfatul ala cu farmacia si te mai linistesti. Cu liftiera nu este chiar un sfat, este sugestie de sacrificiu. Crede-ma ca este mult mai util pentru societate sa te sacrifici decat sa arunci pe aici cu acuzatii si jigniri. Multi te vor compatimi dar te si vor respecta pentru binele facut societatii.

    Thumb up 0
  11. Si uite asa tot intind coarda, sa vada cat tine de fapt.

    Putin le pasa de cetateni.

    Tot ce livreaza PNL sunt compromisuri tacite, pe sub mana, necesare pentru obtinerea de „ceva”.
    Dar acel „ceva” nu exista. Si dc exista nu se vrea de fapt. Vand doar sperante false cu taraita.

    Trebuie alegeri in doua tururi, trebuie si anticipate, dar nu se pot amandoua, deci anticipate, dar sa vedem poate nu reusim nici anticipate, dar am scos psd de la guvernare, dar ce sa vezi, PSD suntem noi de fapt PNL, dar nu conteaza. Oameni sunt prosti, nu.si dau seama.

    Important este sa nu facem gafe marca psd, miman democratia, concurenta nu exista, si cea care este
    ne facem ca nu exista, …

    Rusine Presedintele Cardasie Iohanis, Rusine PNL aceasi mizerie Psd.

    Thumb up 2
  12. pnl a inceput sa aspire acesti traseisti penali imediat dupa ce iohannis a rezolvat cu sefii parchetelor!

    Thumb up 0
  13. Interesant articol si interesante comentarii, DAR totusi, nimeni nu ia in calcul faptul ca iesenii o sa aiba primarul pe care il merita? Adica oamenii aia ar trebui sa fie constienti ce voteaza si cred ca stiu destule despre Chirica. PNL e clar pentru mine ca nu o sa se reformeze prea curand, de asta nu inteleg cum niste oameni din Iasi care au condamnat coruptia din tara acum il vor vota pe coruptul evident chiar daca s-a mutat la un alt partid. Aici e vorba de un om, sunt chiar atat de spalati pe creier votantii pnl cum sunt votantii psd? Ar vota si ei o matura daca apare pe afisul galben-albastru? Daca raspunsul este da inseamna ca mai avem nevoie de multi ani sa constientizam ce se intampla in jurul nostru. Eu pun pasiune in alegeri si politica de curand asa ca nu-i pot intelege pe cei care au trait atatea dezamagiri si inca fac aceleasi greseli, ce-i mana in lupta? Presimt o mare dezamagire si anul acesta dupa cele doua runde din moment ce se schimba doar culorile pe cand oamenii care fac atata rau raman aceeasi, tot acolo in aceleasi functii de conducere.

    Thumb up 2
    • Adica oamenii aia ar trebui sa fie constienti ce voteaza si cred ca stiu destule despre Chirica.
      Nu sunt constienti si nu stiu destule despre chichirica,

      PNL e clar pentru mine ca nu o sa se reformeze prea curand – se duce dupa pntcd.

      nu inteleg cum niste oameni din Iasi care au condamnat coruptia din tara – nu au condamnat coruptia. Au facut ceea ce li s-a comandat.

      sunt chiar atat de spalati pe creier votantii pnl cum sunt votantii psd? – mai spalati

      Ar vota si ei o matura daca apare pe afisul galben-albastru? – ar vota daca matura striga jos psd
      Daca raspunsul este da inseamna ca mai avem nevoie de multi ani sa constientizam ce se intampla in jurul nostru – Unii inteleg insa majoritatea mai au probleme de intelegere.

      nu-i pot intelege pe cei care au trait atatea dezamagiri si inca fac aceleasi greseli – sunt greu de inteles. Propaganda este foarte tare.

      Thumb up 0
  14. Cred ca pentru Iasi, lucrurile sunt clare (citeste, deja … neinteresante).

    Va invit sa ghiciti “alesul” (sau pe toti 7) pentru … București, fiindca aici ar trebui artilerie grea, nu … chirici. Cine ar fi pe masura? Eu le-as recomanda un Videanu , sau macar … Halaicu. :)

    Thumb up 4
  15. Articolul mi se pare amuzant, fiindcă pornește de la premisa că PNL ar putea (sau ar trebui) să fie ”mai bun”. Numai că memoria pe mine mă ajută încă bine. Nu era acum câțiva ani Ludovic Orban ministru în guvernul Ponta? Ba da! N-a fost ceva mai înainte Klaus Iohannis susținut pentru postul de prim-ministru tot de ”naziștii” din PSD – și respins de Băsescu (la fel ca Shaideh de… Iohannis)? Ba da! Nu anticoruptul PNL a avut o ceată întreagă de clienți DNA (e drept că mulți au fost iertați în mod oportun)? Ba da! Nu e PNL partidul ăla care s-a cununat pe rând cu PNȚCD, PD, PSD, ETC? Ba da! Nu PNL zbiera în opoziție că majorarea pensiilor e, la alegere, o diversiune sau o catastrofă – dar acum s-a ”răzgândit”? Ba da!
    Concluzie: măcar Ciuma Roșie a livrat cam toată creșterea de nivel de trai de la intrarea în UE până azi. PNL în schimb i-a livrat pe Iohannis, Orban și Câțu. A, și Rareș Bogdan. Mulțumim!

    Thumb up 4
  16. #36

    Domnu Big Mac, nu stiu cate icoane rosii ai tu cu fata catre rasarit, dar daca vezi crestere a nivelului de trai in tara asta si nu vezi ca in spatele ei sta UE, inseamna ca ori am citit introducerea de la primul volum al lui dragnea, “Opere complete de puscarie, anii 1…3”, ori esti fiul emanat din incrucisarea dintre tatucul iliescu si maica Russia. Ca astia din PNL sunt niste josnici si neispraviti e doar un corolar al dramei noastre nationale de a nu avea pe cine altcineva a alege.

    Thumb up 0
    • Sire, era vorba de memorie, printre … altele.

      Și BăsescuBocii au avut în spate UE, dar asta nu i-a ajutat să ajungă nici măcar pe locul doi din coadă la creștere economică în Europa și nici să prăbușească PIB, afaceri de stat și private, spitale, prețuri, salarii, pensii și să crească TVA și alte dări către stat.

      Iar ca aroganță obraznică, PDLiștii care au pus mâna pe PNL nu au rivali care să le-ajungă nici măcar până glezne.

      Cred că doar un profitor al acelor vremuri sau hai să zicem vreun amnezic poate îngurcita mulțumit gogoși și poșircă din acea epocă, căreia PSD îi făcea opoziție.

      Thumb up 0
    • Am o rugaminte, hai sa nu invocam aici “cresterea economica” facuta de PSD prin taierea completa a investitiilor, confiscarea dividendelor, intarzierea platilor, inflatie si indatorarea record, ca aici nu suntem prosti sa punem botu’ la cacaturi d-astea populiste.

    • @Vlad Petreanu
      Omenirea, cu puterile ei a enunțat principii și a definit indicatori (și) pentru a putea compara sau evalua în cifre care pot „vorbesc”, pe înțelesul celor care accepta metodologia (e cazul și lui … UE), despre realitățile din diferite economii, epoci, zone etc.

      Aș fi de acord să nu invocăm creșterea economică … acolo unde un o invocăm și la „ceilalti”. Dar o să scurtez teoria și am să trec la date concrete (căci din vorbe cineva poate defini și biciul drept … căcat modelat într-o anume formă) chiar dacă asta mă va costa „moderarea” de-acum încolo (așa cum a mai fost cazul!).

      1. Hai să vorbim întâi de tăierea completă a investițiilor. Chiar așa completă o fi!? Nu o să pun link fiindcă am văzut că de obicei sunt interzise postările cu așa ceva, dar o să citez dintr-un document pe care Google nu îl ține doar pentru mine:

      INVESTIȚIILE NETE REALIZATE ÎN ECONOMIA NAȚIONALĂ ÎN
      TRIMESTRUL III 2019
      – În trimestrul III 2019 investiţiile nete realizate în economia naţională au însumat 26841,7 milioane lei, fiind
      în creștere cu 26,8%, comparativ cu trimestrul III 2018.
      – În perioada 1.I-30.IX.2019 investiţiile nete realizate în economia naţională au însumat 67139,3 milioane
      lei, fiind în creștere cu 18,6%, comparativ cu perioada 1.I-30.IX.2018 …

      2. confiscarea dividendelor. Pentru necunoscători, este vorba de încasarea la trimestru a dividendelor de la companiile de stat. Care e parfum pe lângă impozitul forfetar la nivelul profitului din anul anterior crizei, aplicat privaților, creșterea impozitului pe dividende și devansarea termenului de plată la 31 dec. – impuse în epoca Băsescu-Boc.

      3. Întârzierea plăților a existat dintotdeuna la stat (după cum o practică și multinaționalele) și va fi și de acum înainte. În fond, pentru întârzieri de plată se pot cere penalități. Față de consecințele depășirii deficitului de 3% este nesemnificativ.

      4. Inflația.
      – inflație și mai mare era și în vremea lui Băsescu Boc
      – în ultima perioadă pesedista a fost o inflație mare, însă dacă luăm în considerație întreaga perioadă 2012-2019, nu ieșim din media europeană

      5. îndatorarea record, e o gogoriță. La sfârșitul lui 2016 procentul de îndatorare al României era de 38% din PIB, iar la sfârșitul guvernării PSD era 36%.

      Thumb up 0
    • Investitiile alea sunt doar pe hartie, puse pentru prostit prostii, nu s-au realizat, banii nu s-au dat. Alea care s-au facut, totusi, sunt de tipul hotiilor PNDL. Investitii in autostrazi, cfr, infrastructura in general, spitale regionale etc, adica lucruri care produc crestere economica sustenabila, astea nu exista, sunt nule sau nesemnificative.

      Impozitul forfetar a fost o imbecilitate, care n-are nicio legatura insa cu confiscarea dividendelor. De aceste dividende se fac investitii si chiar mentenanta – vezi cazul aeroportului Otopeni, lasat de izbeliste, e o degradare de lumea 3-a acolo.

      Indatorarea aia e raportata la un PIB umflat prin artificii contabile si incluziv prin umflarea administrativa a pensiilor si salariilor. Pibul ala umflat nu are nicio legatura cu calitatea vietii, care a ramas la frl de proasta.

      Inflatia a avut tot soiul de varfuri, cele mai mari pe vremea lui nea Vaca. Basescu si Boc nu sunt modele, termina cu whataboutismul asta de doi lei. Guvernarea Dragnea a dus-o insa la varful din UE.

    • Nu știu pe ce te bazezi când spui că investițiile sunt doar pe hârtie când și statistica noastră și cea europeană le numește „INVESTIȚIILE NETE REALIZATE ÎN ECONOMIA NAȚIONALĂ ÎN TRIMESTRUL III 2019”

      Statul e proprietarul. Deci nu a confiscat ci a încasat dividendele. Și mie ca privat mi s-a întâmplat de multe ori să iau așa-zise „avansuri din dividende”. După cum am văzut, în multe unități de stat, conducerile oricum se comportă ca pe tarlaua lor și folosesc dividende pentru cheltuieli aiurea.

      PIB-ul dacă e umflat în sensul metodologiei agreate la nivel de UE, nu are nimic anormal în el. Aș fi curios să văd ce dovezi ai spunând că nu s-a îmbunătățit calitatea vieții, când datele statistice, de la depozite personale, cumpărări de bunuri de folosință îndelungată, inclusiv auto și locuințe, concedii, alte servicii etc. arată creșteri semnificative, susținute și de creșterile de venituri ale populației.

      Inflația, nu a depășit în medie (nu știu exact ce ți s-a întâmplat ție sau lui Richard aldoilea) creșterea veniturilor, astfel încât nu a fost ceva atât de împovărător (am dat mai sus exemple).

      În final, zic și eu luîndu-mă după tine, guvernarea PSD nu este un model. Dar dacă acea guvernare a fost un eșec dezastruos, dacă îndatorarea nominală te-a deranjat la ei (căci ăleia în procente nu ai ce-i reproșa), dacă inflația lor era supărătoare, ce zici – la modul sincer – de „performanțele” PNL?

      Sincer, nu cred că sunt whatabouterisme comparațiile bazate pe aceleași criterii. Nu mi-ai vorbit de îndatorări de țară și să-ți răspund: lasă că și Băsescu dădea capete-n gură piețarilor.

      Thumb up 0
    • @De facto

      Cuvinte goale scrise pe hartie.

      Autostrazile care unesc provinciile istorice – zero. Spitale regionale – zero. Program masiv de refacere sistem de cai ferate – zero (am ajuns la viteze medii de 30 de km/ora, ca sa nu avem accidente). Grupuri sanitare pentru cele 2000 de scoli din mediul rural -zero. Metroul din Dumul Taberei – trebuia sa fie gata in 2015, nu e gata nici acum, in 2020. Centura sud Bucuresti – zero. Metrou pana in Otopeni – zero. Pasajul Dommesti – zero. Inelul zero de ocolire a Bucurestiului – zero. Drum expres Pitesti-Craiova – aproape zero (a pus Dragnea o bordura). Si chiar ca pot sa o tin in felul asta pana maine.

      Modelul PSD de guvernare chiar ar trebui sa ne trezeasca, nu poti sa iti bati joc in felul asta de finantele publice, de echilibrele macroeconomice si de infrastructura tarii, profitand de o situatie economica favorabila. Arunci cu banii in consum ca disperatul, ca sa inchida populatia occhii la ce mizerii vrei sa faci tu prin justitie si prin codul penale. 4.6% deficit public? 5.7% deficit de cont curent? Cat mai putem sa continuam asa?

      Poate bat eu campii. Dar pietele externe inteleg mai bine despre ce vorbi noi aici. Pe 12 septembrie 2019, in plina guvernare PSD, ca sa vorbim acum de Orban sau PNL:

      Titluri de stat pe 10 ani – Polonia – 2,07%
      Titluri de stat pe 10 ani – Croația – 0,63%
      Titluri de stat pe 10 ani – Bulgaria – 0,43%

      Titluri de stat pe 10 ani – România – 4,3%! Asta spune tot.

      Thumb up 0
  17. #43

    Andronescu, Dragnea, Dancila, Ponta, Voicu, Radulescu, Oprisan, Firea, Serban, Nastase, Banicioiu, Teodorovici, Vasilescu, Nicolicea, Cozmanca, Hrebenciuc, Severin si, doamne, cati altii! Multumim!
    Oare ce gust are mancarea pe care o bagi in tine, bautura pe care o ingurgitezi? Cum e sa iti vinzi constiinta pe niste amarati de bani? Si, daca ai ajuns atat de jos, crede-ma, e din cauza celor de mai sus.

    Thumb up 1
    • ”Le-am spus colegelor mele că la liberali, doamnele pot să-și facă o carieră politică și că nu este necesar să treacă prin patul nimănui pentru a ajunge să câștige funcții publice. Un exemplu ar fi cel al Ralucăi Turcan, care a fost asistenta domnului Stolojan, dar și altele.”, spunea Ludovic Orban.

      Thumb up 0
  18. Nu cred ca e nimic nou…la fiecare runda de alegeri de 30 de ani incoace se intampla acelasi lucru… se schimba doar intre ei, o gasca pleaca, alta vine dar in principiu ii desparte foarte putin.
    Sigur, profesional nu poti sa-l compari pe Citu cu chipandelul Orlando, dar daca ma uit la transporturi sau dezvoltare…e cam la fel…ceea ce-mi spune ca gastile doar se rotesc.
    In continuare cred ca plecarea din tara reprezinta o alternativa fireasca la meritocratia romaneasca, mai ales pentru generatiile tinere.
    Eterna si facinanta romanica are radacini mai adanci decat am crezut cand am ales sa stam aici.
    Ghinion!

    Thumb up 0
  19. Ce ziceti, face 200 de milioane de euro mai repede decat primarul Brasovului? Acesta din urma ar fi afirmat ca nu pleaca de la primarie pana nu face 200 de milioane de euro.

    Thumb up 0
  20. #47

    @de facto
    In general, nu urmaresc scamatoriile tale logice, in care amesteci in joben apeluri la memorie, statistici dubioase, trimiteri la scrieri, link-uri si altele, dupa care extragi miraculos marotele tale cu Basescu, Boc, PD, PNL, Johannis. Dar, tura asta, imi pare ca ai sarit calul rau de tot. Daca te uiti in jurul tau si vezi crestere a nivelului de trai acolo unde nu este, de fapt, decat dezastru educational, etic, moral, politic, economic si institutional, nu pot decat sa constat ca nu esti un mic scamator, ci un mare mascarici.

    Thumb up 1
    • Sire, într-un fel aveți dreptate. Eu nu îmi exhib (doar) propriile experiențe sau frustrări ci apelez și la ceea ce majestatea voastră numește „statistici dubioase” – recte, comunicate BNR, INSSE (Institutul Național de Statistică), Comisia Europeană – surse publice, oficiale – cum ar veni vorba.

      Să nu credeți majestate că nu mă uit și la sursele serioase, cum ar fi, strict de-un par egzamplu, imparțialii domni Guran sau Cîțu. Dar … am meteahna de a nu cumpăra chiar tot ce-i de vânzare, fără o minimă verificare.

      Apoi, referirile la entitățile numite de domnia ta marote au un scop pragmatic, care ține de incapacitatea mea proprie de a compara PSD cu binele sau răul absolut și mă obligă să îmi limitez umilele evaluări pe punerea în balanță a rezultatelor lor vs. cele ale adversarilor lor (din epoci apropiate).

      Înțeleg majestate că vă uitați în jur și nu vă place. Știți, e cam după cum v-ar spune omologul Dvs. de la Cotroceni … ghinion!

      Îmi permit să Vă recomand o metodă simplă, care la mine merge. Când apreciez competenta cuiva, compar ce a „găsit” respectivul cu ceea ce a „lăsat”. În cazul particular de care vorbim, cineva deștept din PSD a avut inițiativa de a consemna (până la un punct anume) realizările guvernării într-un loc public. Așa că dacă doriți să aflați mai multe decât cele pe care le aveți în raza vizuală, puteți consulta (împreună sau separat de gazda noastră care contesta toate realizăriili pesediste) următoarea … sursă:
      guvernarepsd punct ro

      Thumb up 0
  21. @silicon_v

    Îți dau dreptate. Ne lipsesc multe. Dar … să faci o listă cu ce lipsește e doar un exercițiu, o poză dar nici pe de parte o analiză.

    În nemărginita-i înțelepciune, poporul a asigurat alternativ și în tranșe cvasi-egale puterea atât stângii cât și dreptei. Astfel este exagerat-tendențioasă și implicit departe de adevăr și incorectă aruncarea vinei pentru tot ceea ce nu s-a făcut doar pe spuza stângii.

    Desigur mult mai corectă ar fi abordarea de a pune în balanță atât ce au făcut unii cât și ce au făcut ceilalți.

    Lucrurile importante nu sunt numai cele strict economice. Contează foarte mult și factorii sociali. În funcție de dezechilibrele existente, fiecare guvernare își stabilește propriile priorități. Stânga a încercat în ultimii ani o concentrare pe aspectele sociale deficitare, în condițiile în care și economic a fost (totuși!) printre fruntașele Europei măcar la creștere.

    Arunci tu niște cifre. De ex:
    – 4,6% deficit public (probabil te-ai gândit la deficit bugetar). Păi … asta e deficitul Orban-Cîțu, PSD l-a lăsat în noiembrie la 2,8%.
    – 5,7% deficit cont curent (încasări-plăți externe) e o valoare care singură nu spune prea multe. Cel puțin mie, fiindcă nu am găsit cifre la nivelul noiembrie 2019. Am găsit însă un rezumat al BNR pentru întreaga datorie publică (la sf. trim. 3, 2019):

    „Rata serviciului datoriei externe pe termen lung a fost 17,1 la sută în perioada ianuarie – septembrie 2019, comparativ cu 22,6 la sută în anul 2018. Gradul de acoperire a importurilor de bunuri și servicii la 30 septembrie 2019 a fost de 5,0 luni, în comparație cu 4,9 luni la 31 decembrie 2018.

    Gradul de acoperire a datoriei externe pe termen scurt, calculată la valoarea reziduală, cu rezervele valutare la BNR la 30 septembrie 2019 a fost de 75,0 la sută, comparativ cu 74,1 la sută la 31 decembrie 2018.”

    În materie de titluri de stat, trebuie spus că vioara întâi este BNR care (citez de la ea de-acasă): administrează piaţa primară şi piaţa secundară interbancară a titlurilor de stat emise în formă dematerializată, în lei şi în valută, pe piaţa internă. În această calitate, BNR organizează şi conduce activitatea de plasare a emisiunilor de titluri de stat şi stabileşte regulile privind organizarea şi funcţionarea pieţei secundare a titlurilor de stat, administrată de BNR, în baza convenţiilor încheiate cu MFP şi în conformitate cu Statutul BNR şi cu reglementările proprii. De asemenea, BNR acţionează ca depozitar unic, prin intermediul Sistemului SaFIR, pentru toate emisiunile de titluri de stat emise în formă dematerializată.”

    Thumb up 2
  22. #50

    @de facto
    Iti datorez scuze. De fapt, nu esti un mascarici, ci o fiinta tragica, care traieste in statisticile si compunerile altora, descompunand si analizand cu speranta alchimistului de a obtine aur din, sa ma scuzati, rahat. Probabil ca aia de la Standard & Poor’s regreta amarnic ca nu au stiut de link-ul tau minune. Ma astept la un val de demisii si de cereri de azil in gradina asta a Maicii Domnului, cu buda sfanta in locul arhicunoscut.

    Thumb up 0
    • Nam libero tempore, cum soluta nobis est eligendi optio, cumque nihil impedit, quo minus id, quod maxime placeat, facere possimus, omnis voluptas assumenda est, omnis dolor repellendus.
      ¯\_(ツ)_/¯

      Thumb up 0
  23. Jos psd!
    jos dracnia!
    jos coronavirusul!

    Thumb up 1
  24. #53

    @ de facto
    Post molestam, senectute.
    Unique PSDeum, te salutem

    Thumb up 0
  25. on topic: cu politicile sale … dăștepte PNL sare din cerc, așa cum n-au făcut-o predecesorii săi, nici măcar în timpul crizei

    Ianuarie 2020: deficit bugetar de 0,46 miliarde lei, respectiv 0,04% din PIB.
    Ianuarie 2019: excedent bugetar de 717 milioane lei, respectiv 0,07% din PIB
    Ianuarie 2018: excedent bugetar de 1,979 miliarde lei, respectiv 0,21% din PIB
    Ianuarie 2017: excedent bugetar de 3,02 miliarde lei, respectiv 0,35% din PIB
    Ianuarie 2016: excedent bugetar 4,73 miliarde de lei, respectiv 0,63% din PIB
    Ianuarie 2015: excedent bugetar de 3,95 miliarde lei, respectiv 0,56% din PIB
    Ianuarie 2014: excedent bugetar de 1,498 miliarde lei, respectiv 0,23% din PIB
    Ianuarie 2013: excedent bugetar de 1,039 miliarde lei, respectiv 0,17% din PIB
    Ianuarie 2012: excedent bugetar de 1,005 miliarde lei, respectiv 0,17% din PIB
    Ianuarie 2011: excedent bugetar de 819 milioane lei, respectiv 0,15% din PIB
    Ianuarie 2010: excedent bugetar de 15,4 milioane lei, respectiv 0,0003% din PIB
    Ianuarie 2009: excedent bugetar de 2,18 miliarde lei, respectiv 0,3% din PIB
    Ianuarie 2008: excedent bugetar de 1,64 miliarde lei, respectiv 0,4% din PIB

    La câte minunății și performanțe am fost deja martori în ultimele 4 luni, parcă-l văd PM desemnat pe … Cîțu.

    Thumb up 1
    • Ce intelegi prin “excedent bugetar”???? Romania e in deficit bugetar dintotdeauna

    • După cum se vede (!?) … vorbeam de situațiile înregistrate în prima lună (ianuarie) din ultimii ani.

      Thumb up 0
    • Muncesti foarte mult ca sa rasucesti faptele si sa transmiti mesaje false. Ai o tehnica profesionista. Oare de ce?

    • Mulțumesc pentru aprecieri, dar nu cred că le merit!

      Nici BNR.ro, nici INSSE.ro, nici europa.eu, nici hotnews.ro, nici ziare.com și nici chiar adevarul.ro (de unde am datele de mai sus pentru care am muncit intens 1-2 minute maxim, cu tot cu cele 2 fraze de la mine – dacă nu ai opri mesajele cu linkuri, le-aș include), nu sunt câtuși de puțin … pro-pesediste.

      În mod normal, mi s-ar fi părut o întrebare retorică și oarecum naivă: oare de ce sunt necesare datele reale în construirea argumentațiilor?

      Însă năduful pe care îl simt în spatele întrebării, mă face să răspund: Evident, sunt necesare tocmai pentru semnala … „răsucirea faptelor”. Pe cât posibil, fiindcă într-un cor de neadevăruri (eufemism!) efectul este oricum, palid.

      Thumb up 0
    • Lăsați, lăsați.

      Hai, in 2 minute, cu istoria deficitelor bugetare ale Romaniei si, ca sa fie treaba completa, cu evolutia inflatiei anuale in RO comparativ cu media EEC – din ‘90 incoace, desigur.

    • @vlad
      Excrocheria PSD e susținută de toate scursurile ieșite din puțul lui Ghizdeanu.
      De facto sunt toți făcuți din același aluat.
      Alibiurile triadei Valcov Dragnea Orlando nu pot fi o demonstrație nici în fața unui elev de clasa a IV-a
      Dăm prea multă importanță unor excroci care încă mai sunt în libertate.

      Thumb up 0
    • Lăsați, lăsați … fobiile.

      Uitați aici sursa listei de mai sus: adev.ro/q69m3p

      Dacă îmi va găsi cineva vreo minciună (neadevăr, susținut cu rea credință) sau măcar vreo inconsecvență sau abatere de la principii (să accept la unii ceea ce critic la alții, de pildă) va avea dreptate să îmi reproșeze (ceea ce vă doresc și Dvs.).

      Altfel, la profeții recunosc că sunt … amator. Îndeplinirea celei de sub listă, a fost doar o întâmplare.

      Thumb up 0
    • @de facto
      Cine nu pune la îndoiala nici buna credință a lui Dragnea (PSD) nici inteligenta Dancilei nu poate fi decât idiot…

      Faptul că excrocheriile încă nu sunt demontate public în detaliu nu este un motiv pentru a le susține.
      Toate vor fi la timpul potrivit decontate.
      Ești la fel de transparent ca reproșul/batjocura lui Orlando adresat/a lui Câțu -“asta nici nu știe să fure”.
      In final fiind cea mai bună reclamă pentru noul premier și un autodenunț flagrant al Chiparosului.

      Thumb up 0
    • plain sight,

      Ai dreptate în felul tău dar, în ciuda nickului adoptat, pare că vezi lucrurile prea … îngust.

      În primul rând fiindcă limitezi dreptul idioților de a-și da cu părerea doar despre buna credință și inteligența lui Dragnea și Dăncilă.

      Sigur că trebuie puse la îndoială și analizate, nu doar buna credință și inteligența, ci și multe altele: rezultatele economice, rezultatele sociale, de unde au plecat și unde au ajuns, ce greutăți și ce avantaje au avut, cât de consecvenți au fost cu legea, cu respectarea constituției, a drepturilor omului … și lista poate continua.

      Dar fiindcă nu poate fi făcută o evaluare ca la un curs de mecanică, analiza trebuie să conțină și … comparații. Pe scurt, e de încercat măcar compararea rezultatelor unora față de ale altora, în perioade și condiții similare, bazându-ne pe datele concrete, obținute după metodologiile și standardele recunoscute (implicit, eliminând cât mai mulți din factorii subiectivi de apreciere).

      Altfel, cei ce privesc îngust-subiectiv nu fac decât să-i ajute pe adevărații … escroci ;)
      (la modul interesat sau nu)

      Thumb up 0
    • @de facto
      First of all, tnx 4 ! ”crook” spelling error. Fatal mistake!
      Ceea ce dovedeste ca tu poti fi util nu doar pentru escroci și că eu aș avea nevoie de vacanță.
      Deci vom lăsa analizele pentru altă ocazie.

      Totusi,
      Când vorbim de șmen nu e nevoie de nicio analiză economică.
      Șmenul numit ”Alternanța la guvernare” este ”patentat” de Iliescu din 1996.
      Nu are rost să intru în detalii despre ce este, cum se face, la ce folosește și cum fiecare guvernare PSD a folosit acest șmen pentru a ascunde hoțiile într-un ambalaj de aparentă normalitate pentru protecția infractorilor.
      Asadar:
      1. Orlando s-a autodenunțat.
      2. Ghizdeanu a ”livrat” la DNA
      3. Nu putem compara măsuri economice cu șmenuri care ascund infracțiuni.

      Astfel:
      1. Maximizez dreptul idioților de a ști că sunt idioți. (chiar si pentru cei fără șanse ca Cici).
      2. Limitez șansele escrocilor de a găsi idioți utili (care sar din tufiș precum Cici)
      3. Va fi destul de greu să-ți demonstrezi ție însuți buna credință.

      Thumb up 0

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.
Acest blog folosește serviciul Gravatar pentru afișarea pozei de profil a comentatorilor. Pentru setarea unui avatar, accesați acest link.