Vodafone

Partidul borfașilor se teme de prosperitatea românilor

Știre: “comisarul european pentru politică regională, Corina Creţu, a declarat luni, la București, că România a pierdut deja fonduri europene în valoare de aproape 2 miliarde de euro pe care le putea folosi în infrastructura de transport.”

Transport, zici, ă? Autostrăzi, căi ferate? Dar ce, avem noi nevoie de d-astea?

2 miliarde de euro, carevasăzică.

La un cost aproximativ de 5 milioane de euro/km, banii pierduți ar însemna 400 km de autostradă (deși, în fapt, ar fi mai mulți, pentru că și statul ar contribui drept co-finanțator).

Vi se pare puțin, 5 milioane/km? Poate ați uitat că România a avut și niște standarde de cost pentru construcția de autostrăzi. Citez, “autostrada în zona de șes – 3.802.000 euro/km, autostrada în zona de deal – 4.980.000 euro/km, autostrada în zona de munte – 5.992.000 euro/km”.

Hai să zicem că standardele acestea erau prea optimiste – având în vedere corupția sau condițiile tehnice obiective, alegeți ce vreți.

Să punem 10 milioane/km, că nu dăm de la noi. La un preț de 10 milioane de euro/km, tot ar fi vorba despre 200 km de autostradă finanțați cu bani gratis.

Păi Brașov – Comarnic, de vreo 100 km, este estimată să coste 1,4 miliarde de euro.

Pitești – Sibiu, autostradă foarte dificilă, dar crucială pentru dezvoltarea acestei țări, este estimată să coste 3 miliarde de euro pe toată lungimea – adică 123 km, 130 de viaducte, 9 tuneluri.

Toată autostrada Iași – Târgu Mureș, vreo 300 km, pe un traseu extrem de greu, ar fi vreo 4 miliarde de euro.

Dar, mno, România pierde 2 miliarde de euro bani gratis de la UE pentru infrastructura de transport pentru că guvernul dlui Dragnea preferă PPP – adică ceva cu niște privați și cu parandărăt. Măcar dacă s-ar face și așa, dar nici așa nu se mișcă nimic. Se sufocă România și guvernanții nici nu se sinchisesc.

Știți care e pretextul de prostit proștii, nu? “Ne e frică de DNA, d-aia nu semnăm pentru bani europeni”.

Ei, aș. Trebuie să munciți și nu puteți să furați, ăsta e adevărul.

Unele primării au investit în departamente performante de atragere de fonduri europene și au luat sute și sute de milioane de euro, bani gratuiți – Iași, Suceava, Alba Iulia, Oradea, Cluj-Napoca sunt câteva exemple, și mai sunt și numeroase comune, le mai menționăm noi la Deșteptarea, din când în când, la Știrea Bravo – deci asta e dovada că nu e imposibil să iei fonduri europene, trebuie doar să vrei și să fii dedicat comunității, să vrei să faci viața oamenilor mai bună, adică exact ceea definește politica, administrația publică.

Și atunci, dacă, uite, unii pot, de ce nu fac asta guvernanții noștri? De ce dau cu piciorul la miliarde de euro gratis?

Sincer, eu nu mai cred că e vorba doar de incompetență, cred că e vorba de rea-voință și de rea-credință. Banii europeni dezvoltă țara, ceea ce aduce prosperitate, iar oamenii prosperi nu mai depind de gălețile și șepcile și uleiul și făina de la partid și pot vota liberi de constrângerile sărăciei. Dar asta e doar părerea mea, desigur, nu trebuie să fiți de acord cu mine.

17 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Autostrada iasi targu Mures nu se face din motive economice:
    1cultivatorii de rosii,legume din sudul tarii ar avea concurenta serioasa in legumele cu gust din Moldova.
    2valea prahovei ar avea concurenta serioasa cu pensiunile din zona de munte a Moldovei, nu numai Suceava_Bucovina.
    3 Avand locuri de munca oamenii nu ar mai fi dependenti de primari,partid…

    Thumb up 7
    • Asta e cam teoria conspiratiei. Legumele din sudul tarii se strica pentru ca nu au la cine sa le vanda poti cauta pe net ca vai de capul lor si acolo.

      Thumb up 0
  2. De aproape 12 ani pe nici unul dintre cele 8 guverne (tariceanu, boc, ungureanu, ponta, ciolos, grindeanu, tudose si dancila) nu i-a interesat sa absoarba banii europeni. Motivul e simplu fondurile europene sunt mult mai greu de furat.

    Thumb up 8
    • Ciolos a stat un an, timp in care a incercat sa deblocheze proiectele pe fondurile europene blocate din guvernarea PSD. Nu i-as baga in aceeiasi oala, sincer

      Thumb up 0
    • Eu știu una: până să vină tehnocrații, pe Turda-Aiud bătea vântul. Când au venit tehnocrații, în anul ăla, băteau camioanele drumul de-l înnebuneau, mergeau cu 80 km/h pe autostradă ca să lucreze. I-am și scris ministrului de atunci cu poză, felicitându-l. Și aproape că au terminat ciotul ăla, dar apoi au venit guvernele PSD și a mai durat un an până s-o inaugureze.
      Și, de atunci, în afară de încă 8 km de la Gilău către nord, cam nimic nu s-a mai inaugurat.
      Deci da, tehnocrații sunt de vină.

      Thumb up 0
    • Scuze putem gasi la toti – ungureanu, grindeanu si tudose au stat mai putin de 6 luni….insa realitatea e ca indiferent de guvern niciodata n-a fost un interes deosebit de a atrage fondurile ue, polonia intr-un an atrage miliarde de euro si face sute de km de autostrada, nu plimba camioanele intre santiere.

      Thumb up 0
  3. Nu e numai asta, eu sunt convins ca planul cel mare e departarea de ue, autostrada ar fi un rezultat palpabil, o dovadă ca apartenența la ue e benefica. Psd vrea cît mai puține rezultate din astea, pentru ei ideal e sa iesim din ue.

    Thumb up 4
  4. Mergi prea departe cu presupunerile, considerând ca aleșii au capacitatea de a planifica ceva rău sau bine pentru poporul alegător. Nicidecum! Au pierdut acele fonduri pentru ca le-a fost frica sa se arunce la ele, dupa arestările din anii recenți.
    Pornește tv-ul sa vezi ce nemernici sunt invitați la diversele talk show-uri, care stiu doar sa se certe intre ei precum la usa cortului. Aceia sunt liderii noștri măreți si capabili de planificări fructuoase.

    Thumb up 1
  5. …demult sunt SIGUR că e vorba de rea voință !… Uite numai la Brașov-Bran (fără să mai vorbim de autostrăzi) : zice că-i cel mai vizitat obiectiv turistic din ROU (poate după Salina Turda !) : dar poți muri cu zile pe drumul ăla, de atâta…așteptare !… Și PS : pune și tu Vlade un buton de LIKE (gen) : că abea mă pot abține să nu postez iarăși chetii similare de pe blogul meu :)))………..(și pe urmă zici că-mi fac reclamă :(…

    Thumb up 1
  6. #10

    Nu cred in rea-vointa pentru ca ar avea cu ce sa se laude. Noi am facut autostrada aia, noi am facut inca un aeroport, noi am facut inca o telecabina la Busteni sa nu mai stea fraierii 3 ore la coada noi am bagat gaze la sate si canalizare, noi am schimbat trenurile etc…Cred ca e momentul sa acceptam ca atat putem :D Ca atat ne duce capu pentru ca multe proiecte sunt blocate din cauza legilor sau greseli de proiectare si planificare. Si pe langa asta nici nu ne pasa de proiecte, de-aia o iau la vale autostrazile de-aia se crapa asfaltul dupa 1 an si-o iarna. Sa nu uitam de blocurile ridicate aiurea fara autorizatie :) Facem giratorii si blocam traficul intreg in loc sa facem pasaje. Iar cu banii europeni sa nu uitam cate investitii aiurea s-au facut bani aruncati degeaba din banii vesticilor. Sa nu-i uitam nici pe trepadusii din ministere cu superlefuri pe care nu-i da afara inteligenta (pe unii sa nu generalizam) si care nu-si fac treaba nici sa creeze nici sa controleze ce se intampla in tara asta.

    Thumb up 5
  7. Nu doar borfasii de acum ci toti-fara exceptie-de la 1990 incoace.Imi amintesc de anii aceia cand o mare personalitate politico militara declara ca Romania n-are nevoie de autostrazi.In acceptiunea mea autostrada insemna sa legi punctul A de punctul B pe ruta cea mai scurta.Ori niciodata nu voi intelege de ce plec de la Bors,urc pe la dracu’n praznic ca sa cobor la Cluj….Nu se fac autostrazi,de fapt nu se face nimic din mai multe motive:incompetenta,hotie si de asemeni din moment ca iti iei banutzii(destui)plus spaga si nu te deranjaza nimeni de ce te-ai implica?!Nu exista raspundereiparlamentara, ministeriala, guvernamentala, directoriala….
    Mereu gasim scuze genul:Soros,conspiratii,etc.E drept ca Occidentul nu ne iubeste neconditionat.Dar nici nu poate sa ne bage-n traista.Cum ar fi ca Romania sa aiba Bucurestiul port?!Cat de mult ar trage economia in sus?!Si mai este o chestiune pe care n-o inteleg.De ce oare a trebuit de exemplu sa desfintezi trupele de geniu?Acum dadeam un ordin scurt si precis:studiu de fezabilitate pentru obiectivul cutare.Si il faceam repede,bine si moca…

    Thumb up 3
  8. Ehe, de când tot spun eu că țara aka psd și din păcate nu numai, te vrea prost și sărac…Se uită unii la mine de zici că cine știe ce zic, dar asta e adevărul, educație nic’, dezvoltare nic’, salarii mărite pe hârtie fara să simți nic’ in buzunar, ba parca îs si găurite buzunarele că de fiecare dată când bag mana in ele nu-i decât gaura 🙄
    As rupe poarta, cu scârțâit de roți aș pleca da’ nu prea pot…familie,nevasta,copii…greu!

    Thumb up 3
  9. Dupa mintea capului meu care doar ma apara de plouat in gat 2 ar fi motivele pwntru care nu se misca nimic in infrastructura:
    1. nu sunt bani de investitii la buget. Adica pune UE banul da trebuie sa comoletam si noi cu ceva la proiect. Ei si fix asta e problema ca noi banii aia nu ii acem. Adica i acem da i spargem pe partide,pwnsii speciale, mariri de salarii la bugetarii inutili etc etc.
    2. nu are cine sa faca documentatia de proiect. Toate panaramele, amantele si retardatii angajati pe pile n agentiile statului habar nu au de redactat un document tehnic, de condus si monitorizat un proiect,.. etc Daca i ati lua la periat v ati ingrozi de nivelul de incompetenta al acestor paraziti.
    Asa ca mai pe scurt – n ai cu cine, n ai cu ce. Restul e can can , batem apa n piua cu discutii sterile.

    Thumb up 3
  10. Iasi-tg mures e 9mld. E si lege pe asta adoptata de senat

    Thumb up 0
  11. Centura Bucuresti este la ses.
    Macar aia sa fi fost rezolvata. Plus conectare Otopeni la autosrada si calea ferata. Se putea face cu acesti bani, cu tot cu interconectari.

    Thumb up 1

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.
Acest blog folosește serviciul Gravatar pentru afișarea pozei de profil a comentatorilor. Pentru setarea unui avatar, accesați acest link.