Ștampilă și durere la metrou

Să vă povestesc o întâmplare care descrie (a câta oară) natura complicată, ineficientă și ostilă a administrației românești.

Acum vreo două săptămâni, Zaf, Luca și cu mine ne-am organizat pentru o mică, dar consistentă ieșeală după niște coaste barbecue model lins-pe-degete. Am stabilit să luăm metroul de la Crângași, am coborât în stație, ne-am luat cartele și am trecut de turnicheți… dar nu și Zaf.

Zaf a nimerit o mașinărie stricată, care i-a marcat cartela dar nu i-a deschis bariera. Reflex, el a mai băgat o dată cartela, iar mașinăria, ascultătoare, i-a mai marcat o călătorie și tot nu i-a deschis poarta.

Nicio problemă – automatele se mai strică, mare chestie, înțelegem.

Dar… de aici începe întâmplarea.

Zaf s-a adresat unei funcționare care supraveghea fluxul de călători. “Nu merge bariera, mi-a marcat cartela dar nu deschide”, i-a spus el. Doamna i-a făcut semn – “moment!” – și a plecat să vorbească cu alt nefericit care nu se înțelegea cu bariera. De partea cealaltă, Luca și cu mine ne trollam colegul – “sări! sări acu’!” – dar Zaf, mna, om cinstit, a așteptat răbdător intervenția autorității locale, care s-a întors, în cele din urmă, cu fața aia de autoritate locală excedată de toate problemele acestor plătitori de bilet care au chef de umblat cu metroul în loc să stea acasă.

– Ce are?
– Nu se deschide, mi-a marcat de două ori, uitați.

Funcționara a apucat cartela, a verificat-o, să nu mintă cumva cetățeanul, nu? după care s-a apucat să verifice și bariera, nenică – dacă era, cumva, deschis, dar nu știa ăsta cum se trece? Dacă era scoasă din priză, cumva? Dacă avea nevoie doar de un șut ca să repornească?

Ce să vezi, nu s-a reparat din priviri. Zaf a fost îndrumat la altă funcționară, cea din cutia de sticlă și tablă de lângă turnicheți, să explice acolo. Doamna asta a trebuit să-și încheie, mai întâi, convorbirea telefonică, apoi să asculte povestea după care, în fine, a luat cartela, a verificat-o și ea, să nu fie vreo fraudă, și a scos… ștampila, nene.

Ștampila de ștampilat documente ce trebuie ștampilate ca să existe, ștampila de aprobat sau de respins.

De ce naiba are funcționara de la un ghișeu de la metrou ștampilă? Toate ghișeele, de la toate intrările, de la toate stațiile d emetrou, au ștampilă? Se primesc-predau cu proces verbal, la schimbul turei? Se încuie undeva, se depozitează centralizat? Dar tușul și tușiera? Acestea cum se folosesc?

Dacă se fură ștampila, cu ce ștampilă se ștampilează declarația pe proprie răspundere că a fost furată?

Așadar, funcționara a tăiat o călătorie, a semnat și a ștampilat – adicătelea, și-a asumat răspunderea în fața istoriei că dă drumul unui cetățean fără ca acesta să plătească, deoarece e stricat sistemul.

– Și la întoarcere? a întrebat Zaf.

Iar funcționara a scris jos, cu pixul ei de autentificare și certificare: “rest. 1. c.”

– Arătați la ghișeu, la cealaltă stație, când intrați – i-a explicat ea lui Zaf.

Cartela lui Zaf:

Totul merge ceas, domnule, vigilența e maximă, nicio pierdere nu scapă neobservată.

Mi-am amintit de întâmplarea din metroul new-yorkez, unde am fost invitat, cu un zâmbet, să intru gratis nu pentru că era ceva ce nu funcționa, ci doar pentru că mă rătăcisem; sau de șoferul american de autobuz care m-a luat fără bilet, prin oraș, pentru că cel pe care-l cumpărasem mai devreme expirase și nu-l folosisem; sau de agajații de la metroul din Buenos Aires, care au refuzat să-mi ia bani de bilet, din moment ce voiam doar să le fotografiez trenul; și multe altele asemănătoare.

Oriunde-am fost în lumea asta, am întâlnit angajați amabili la metrou, în autobuze, în tramvaie, personal relaxat, care știe să fie amabil înainte de a se preface scrupulos, oameni care ajută în mod reflex atunci când cineva se-ncurcă sau ceva nu funcționează cum trebuie.

Nu și la noi.

Cum naiba facem noi, românii, să scăpăm de crisparea asta permanentă? Cum facem să devenim mai pozitivi, mai încrezători, mai săritori, mai dispuși să ajutăm, mai înclinați să zâmbim, să fim mai politicoși și mai serviabili?

41 comentarii Adaugă comentariu

  1. În momentul în care inclusiv oamenii din presă vor renunța la “aici se termină totul dacă…“, atunci vor mai relaxa din grimasele crispate și cei de la metrou și cei de la ghișeurile administrației fiscale și cei care trec pe stradă pe lângă tine privind cu neîncredere, în loc de zâmbet. De doi ani, inclusiv tu ești grav la radio și aici pe site, că totul se termină și apocalipsa e după colț. Sunt multe, evident, de discutat, dar poate de am începe fiecare cu sine (adică și tu cu tine să îți mai temperezi tonul de la radio) am zâmbi mai mult.

    Thumb up 9
    • Mă bucur că m-asculți la radio. Îți mulțumesc foarte frumos pentru asta, dar cred că nu m-asculți cu suficientă atenție :) În emisiunea Deșteptarea, majoritatea intervențiilor sunt destinse amuzante și vesele.

    • @traian
      Nu ai identificat cauza corect cauza.
      Nu ai cum să modifici efectele dacă nu elimini cauza.

      S-a cerut o soluție pentru; “Cum naiba facem noi, românii, să scăpăm de crisparea asta permanentă?”
      Iar tu spui că trebuie să eliminăm crisparea.

      Echivalentul acestei propuneri de soluție este eliminarea responsabilității.
      Dar tocmai asta este cauza.

      Iresponsabilitatea și incompetența decidenților care trebuie să furnizeze soluții corecte.
      Mergând pe această linie problemele se vor agrava în loc să se rezolve.

      Trebuie să parcurgi traseul complet al acestui lanț de cauze și efecte în ambele sensuri ca să identifici sursa problemei și verigile care o mențin.

      Thumb up 0
    • @Plain Sight
      Corect scris. Un mare pas inainte o sa fie cand scapam de iresponsabilul si incompetentul politruk crispat.

      Thumb up 0
    • @traian – nu pot fi de acord cu tine. Il ascult pe Vlad la radio si ii citesc blogul tocmai pentru ca face parte dintre acei jurnalisti care au decis sa isi spuna of-ul apasat, fie ca e la radio sau pe blog sau pe facebook. Cand vezi ca asa nu se mai poate trai, si da, este vorba despre ultimii doi ani, nu cred ca era nimeni asa vocal inainte de Ianuarie 2017, este cazul sa fii grav, este cazul sa fii dezamagit/deprimat. Si desi Vlad spune ca la Desteptarea e mai relaxat si vesel, poate e cazul acum in ultima vreme, dar a existat o perioada, sa zicem in 2017 in care chiar si relaxarea aia disparuse. Si pe bun motiv. Era ca la inmormantare. Vlad, Guran, CTP, cu totii vorbeau ca si cum venea apocalipsa. Si poate ca ar fi venit daca nu iesea lumea in strada atata timp. Si oricum, nu am scapat inca.
      Deci na, nu o mai lungesc. Eu sunt pentru gravitate si pentru vorbit pe sleau. Dom’le, cand e groasa, e groasa, ce sa o mai lungim? Europa FM nu e Antena 3, asa cum multe alte posturi de radio sau televiziuni nu sunt Antena 3.
      Ce sugerezi tu, sa nu mai fim crispati pe strada este cu totul altceva, imi pare rau. Si da, acolo, trebuie cu totii sa facem o schimbare, sa zambim mai mult, sa zicem multumesc, sarutmana, sa nu mai claxonam aiurea, sa nu injuram, sa nu scuipam pe jos, etc, ce vrei tu. Dar nu are legatura cu ce faci la radio sau pe blog.

      Thumb up 0
  2. Sa vezi ce greata e la pasapoarte la mall militari… Acolo te astepti sa vomite toti pe tine, fara macar sa intrebi ceva. Cat asteptam sa-mi vina randul, observam discutia unui nene de la informatii cu o tantica de vroia pasaportul in regim de urgenta, asculta cu o greata… de-ti dadea senzatia ca cere un imprumut. Pe mine ma frapeaza automatele de cartele, sabotate de angajati pentru a te duce la cotet sa cumperi o cartela… Am intalnit statie cu 2 automate cu o foaie maaare lipita pe ele in care te indrumau la casa… Statiile alea arata ca in evul mediu, angajatii se comporta cum ai descris, magazinele sunt cum sunt… Totul trebuie sa inceapa din prima zi de gradinita. In tara unde locuiesc, la gradinita fac grupe mixte, cu copii mai mici si mai mari, iar pe cei mari ii invata sa aiba grija de cei mici, nu in sensul de igiena sau sa le dea de mancare dar ii invata sa aibe rabdare, toleranta, sa fie atenti la nevoile altora. Deci cam asta ar trebui facut… sa incepem de mici, sa fim civilizati si implicati.

    Thumb up 14
  3. #7

    Musai trebuie să ne regăsim #respectul. Cel furat și distrus de comuniști in ’45… Respectul față de noi, in primul rand. Apoi pentru cel de alături, și pentru muncă, munca proprie, munca lui, munca șefilor, munca subalternilor. Respectul pentru studii, pentru inteligență, pentru creație pentru idei. Respect. Asta NU mai avem voi, cei de generația ta și a mea. Și suntem deja a II-a, vin din urmă puternic picii din a III-a generație de când #respectul a fost furat si distrus…. Nu văd in planul de țară nicăieri în viitorul secol vreo idee cum că ar avea cineva de gând să-l refacă, la nivel național.

    Thumb up 6
    • Problema este … de la cine sa invete generatiile viitoare, sa aiba rabdare (in secolul vitezei), sa fie politicosi uni cu altii si cu adultii indiferent cine sunt . I-a invatat cineva ca ” ce tie nu-ti place, altuia nu-i face ” ? I-a invatat cineva ca inainte sa acuzi, sa deschizi gura trebuie sa gandesti cu propria minte (daca o ai) – asta este o deficienta majora si a generatiilor trecute si prezente pt ca au fost invatate sa repete ca papagalii dupa altii, care chipurile ” gandeau” si luau decizii in numele tuturor fara a consulta pe cineva – o turma imensa de oi si un stol mare de papagali. Daca ieseai cumva din tipare, erai sanctionat, atat la scoala, cat si la serviciu sau in colectivele formate cu diverse ocazii si care erau bantuite de diverse persoane = turnatori ? Cei care au pus mana pe putere timp de 30 au nevoie doar de imbecili, retardati, de o masa mare de manevra care sa-i aplaude si sa-i voteze, indiferent din ce partid fac parte, nici unii nu sunt mai de soi, chiar daca vor sa para mai destepti. Influenta slava, turca si tiganeasca si-a pus amprenta pe multe generatii, asa ca nu va mai mirati de toate cate se intampla.
      DACII – getbeget – mandri, ambitiosi si luptatori nu mai sunt, au murit demult si cei care mai ramasesera s-au corcit cu diversi conlocuitori

      Thumb up 0
  4. “Oriunde-am fost în lumea asta, am întâlnit angajați amabili la metrou, în autobuze, în tramvaie, personal relaxat, care știe să fie amabil înainte de a se preface scrupulos, oameni care ajută în mod reflex atunci când cineva se-ncurcă sau ceva nu funcționează cum trebuie.

    Nu și la noi.”

    Mai sunt si exceptii. Recent a trebuit sa ma intalnesc cu cineva sa ii dau un pachet. Omul mergea cu metroul pana la gara si nu mai dorea (avea si bagaje) sa urce cu toate bagajele pana la bariera. Am vorbit cu o functionara dintr-o cutie de cristal, spunandu-i ca doresc doar sa dau un pachet, a fost de acord fara probleme. Totul a decurs rapid si fara incidente.
    A mai fost o situatie chiar total incredibila la posta cand functionara isi facea datoria si zambea, vorbea politicos cu toti clientii. Mi se parea ireal, ceva de genul ce se intampla, o fi fumat ceva azi?
    Deci par doar exceptii, cine stie poate ca se schimba incet-incet atitudinea functionarului. Chiar si asa in mers de melc, ca la noi.

    Thumb up 9
  5. E un semn bun că avem termen de comparație si afinități cu lumea civilizată.

    Cauzele lipsei de civilizație la noi sunt lipsa de educație și impostura în pozitiile cheie.

    Mai multă responsabilitate (inclusiv în educație) și un spirit civic combativ ne-ar rezolva multe probleme.

    Felicitari Vlad pentru articol!

    Thumb up 1
    • Impostura e peste tot. E plin de ea si la baza piramidei.

      Thumb up 0
    • Asta spuneam și eu dar în poziții cheie.
      Dacă pe aceste poziții ar fi oameni competenți si educați am avea alte standarde.

      Cât de simplu pare!

      Thumb up 0
  6. #14

    Putea sa incerce intr-o engleza cu accent :D eventual sa-i arate pe Google maps ca vrea sa ajunga la Ploiesti sau la aeroport. Si in felul asta avea si avantajul ca daca zicea nasoale de el sau facea caterinca intelegea. Ca turist mereu ai avantaju ca poti sa faci pe prostu.

    Thumb up 0
  7. Am calatorit gratis in Germania, nu aveam mărunt la 1 dimineata pe o cursa interoraseneasca; in Oslo la fel, nu avea el rest…si in Helsinki până la aeroport, nu avea rest. Toti cu zambetul pe față…

    Thumb up 1
  8. In Germania, daca vrei sa decontezi o cursa cu taxiul, iar soferul iti da un bon de mana scris cu pixul fara nici o stampila nu ai nici o problema la contabilitate. Incearca la noi asa ceva. Fara stampila si semnatura nu faci nimic. E autorizare.

    Recent, a trebuit sa platesc o taxa de timbru judiciar. Am facut transfer on-line si am vrut sa duc un OP printat ca si dovada. Credeti ca mi l-au acceptat? Nuuuu, a trebuit sa ma duc la banca sa imi puna stampila si semnatura lor pe el. Asa ca la noi stampila e sfanta.

    Dar stiti de ce? Pentru ca suntem o natie de hoti si de smecheri si de desteptii lu’ peste prajit si primul nostru gand e cum sa fentam sistemul. (Aaaa, pai ce nu pot eu sa photoshez un OP? ;-) )
    Say it ain’t so.

    Thumb up 4
  9. DNA-ul e de vină! De-aia trebuie să fie vigilenți pentru fiecare leuț. Că dacă se află că au greșit cu ceva pot să își piardă libertatea.
    E la fel ca și mai sus, când e vorba de contracte pe bani grei…
    Lăsând gluma la o parte… bine că nu l-au luat la bătaie jandarmii, ca pe turiștii israelieni pe 10.08.2018…
    Și acum chiar lăsând gluma la o parte! Probabil e vorba de un complex de superioritate rămas de prin comunism. Știi… când tot parvenitul putea să se simtă important.
    Cred că va mai fi nevoie de vreo 1-2 generații până când simțurile responsabilității, onoarei și respectului vor fi din nou predate/învățate în familie.

    Thumb up 3
  10. Tot cu o ștampilă s-a rezolvat și în Haga, Olanda. Aplicația de transport public nu îmi arăta e-biletul în istoric. Deși domnul de la ghișeul de bilete a încercat diferite metode de a rezolva problema aplicației, nu a reușit. Așa că a printat o hârtiuță, a semnat-o și a ștampilat-o.

    Ironia sorții e că după 5 minute după ce am plecat de la biroul lui, biletul mi-a apărut în istoric :)

    Thumb up 2
  11. O sa ajungem in situatia in care cineva o sa ceara ca stampila sa fie stampilata…

    Thumb up 5
  12. “administrație” e politicos, mai degraba conțopism, scorțism. Si suntem asa mostenire de la comunisti. Ei erau plini de hartoage de tot felul, sa iasa bine in scris. 2 generatii de felul asta au distrus tot ce tine de umanitate, bun simt. Iar “crisparea” cred ca tine de la un sindrom Beavis & Butthead. Este o faza in Beavis & Butthead Do America unde unul din ei e la fel de crispat, fiind saturat ca “doesn’t score”. Si vrea sa “score” NOW. Asa si noi romanii, vrem sa ne fie bine – bine ca la aia din Vest. Si acuma. Fara sa intelegem ca binele ala n-a fost facut cu metode romanesti (furatul caciulii, contopism, bacsisuri/peschesuri, manele, luat din condei pe ici pe colo, merge si-asa).

    Thumb up 0
  13. Eu as vedea partea mai buna: problema a fost rezolvata in mod favorabil clientului fara comentarii si prea mult efort.

    Iar daca tot suntem la exemple si amintiri, am putea vorbi despre cum e metroul din orasele germane, fara bariere si truncheti. Prezumtia e ca toti ce intra au bilet valabil deci de ce sa pui chestii ce ingreuneaza traficul? Asta bate NY la fund :)

    Si ca sa am si eu un exemplu de la vecinii nostri mai civilizati (ca mereu la vecini e mai bine:), pe la inceputul anilor 2000 in metroul din Budapeste, stateau controlorii la capatul lungilor scari rulante ce coborau spre peron si ii controlau pe toti de bilet iar cine n-avea hatz, lua amenda inainte sa puna piciorul in metrou. Evident ca nici acolo nu existau bariere si blambecul care umbla pe acolo se ducea si el glont spre metrou presupunand ca la un moment dat are de unde sa ia biletul de jos. Nu mai spun ca majoritatea ce incasau amenzile erau turistii.

    Fara a face legatura cu povestea de mai sus ca nu e cazul, cei ce spun ca functionarul public s-a purtat urat cu ei sa se gandeasca putin si ce atitudine au avut ei din prima secunda fata de acel functionar ca s-ar putea sa fie dupa principiul: “da’ el a inceput primul” :)

    Thumb up 5
  14. @Vlad, ati facut sesizare la Metrorex prin care sa le sugerati ca oamenii lor sa fie mai prietenosi cu clientii?

    De exemplu, casierii de la Lidl de ce pot sa fie amabili cu fiecare client? Buna ziua, bip bip bip, Multumim. La revedere! – credeti ca e usor? Nu e, dar asa e fisa postului. Si cred ca pana la urma si uita ca asa e fisa postului, dar raman amabili pentru ca isi dau seama ca e mai bine si pentru ei si pentru restul.

    Thumb up 0
    • As fi facut, dar n-am gasit formularul :)

    • Ai fost vreodata atent la fețele stewardeselor? Ce riduri au la colturile gurii de la zimbetele false, ca de multe ori ramin asa, cu zimbetul intepenit (si cind vorbesc banalitati intre ele), chiar si dupa 10-12 ore de zbor desi sint obosite…

      Thumb up 0
  15. “Noi” nu suntem draguti, amabili…dornici de ajutor, pentru că romanul, de-a lungul timpului si-a inventat “ziceri”. Una dintre ele este “nicio fapta buna nu ramane nepedepsita!” in loc sa cultive altruismul.
    Ca sa nu mai zic de noua moda propagata de unii detinatori de conturi de facebook, cum ca nu este cool deloc sa ajuti.
    “Nu ajuta si nu da un sfat decât celui care cere!” asa se zice.
    Si cum unii nu vor decat sa fie cool, aplica ce a invatat acasa, in fata blocului sau de pe pagina lui de Facebook, unde 80% din prieteni au “scoala veți” iar restul si-au trecut la studii, nume de universitati al caror nume nici macar nu-l pot scrie.

    Thumb up 0
    • Proasta educație pare să fie mai rea decât lipsa de educație, dar în final tot lipsă de educație este.
      Altfel nu am accepta clișee care în mod evident ne duc pe o alee înfundată.

      Thumb up 0
  16. “Cum naiba facem noi, românii, să scăpăm de crisparea asta permanentă? Cum facem să devenim mai pozitivi, mai încrezători, mai săritori, mai dispuși să ajutăm, mai înclinați să zâmbim, să fim mai politicoși și mai serviabili?”
    Traind in alta tara????
    Zic si eu….

    Thumb up 0
    • Sa presupunem ca ai dreptate. ,Asta inseamna ca fiecare dintre noi ne incadram in “pozitivi, mai încrezători, mai săritori, mai dispuși să ajutăm, mai înclinați să zâmbim”, doar ca tara ne strica.

      Ce este tara? Eu as spune ca e locul fizic + cetatenii din ea + legile dupa care functioneaza.

      Locul ne face sa fim incrancenati? Nu cred.
      Legile ne fac sa fim incrancenati? N-ar trebui sa contribuie prea mult la asta.
      Rezulta ca oamenii ne fac sa fim incrancenati. Adica jovial + jovial = incrancenta + incrancenat.
      As zice ca asta e fals, absurd.
      Deci, ipoteza de la care am plecat e falsa. Traitul in alta tara nu rezolva problema romanilor de a fi incrancenati.

      Thumb up 0
    • @Ciprian
      Ecuația ta a pierdut cel putin o variabilă.
      Mai corect ar fi:
      jovial + jovial + România = încrâncenat + încrâncenat
      Aad a zis ceva de genul.
      încrâncenat + civilizație = jovial
      Poate fi adevarat, dar nu este întotdeauna valabil. În ecuație trebuie inclusă și puțină educație sau timp de adaptare (contaminare cu civilizație) după caz.

      Thumb up 0
  17. Eu cred ca trebuie inchise definitiv anumite televiziuni si apoi asteptat 10 ani, poate 20, sa ne revenim de la sine.

    Thumb up 3
  18. #31

    “morții cu pămînt și vii cu hîrtii (ștampile în cazul lui Zaf), așa se acoperă oamenii”, mi-a zis acum 30 de ani un bătrîn revizor contabil…
    eu nu spun că nu există funcționarul îngrețoșat și plin de el însă mai știu și că pentru a funcționa, orice sistem/organizație are nevoie și de unii care chiar muncesc și pe care piloșii de mai sus, ajunși niște șefuleți, îi pot lua la împins vagoane (că tot e vorba de metrou) în lipsa izbăvitoarei hîrtii/ștampile…

    Thumb up 1
  19. Si cind te gindesti ca acu’ 4-5 ani am mers (cu sotia) de la Stone Crossing la Londra fara bilete, deoarece automatul era stricat si cantonierul nu avea, motiv pentru care el ne-a spus ”Urcati in tren si garantez eu, iar daca aveti vreo problema sa ma sune ei, aici”. Iar la capat, in Charing Cross, unde astepta cerberul la poarta speciala (ca nu aveam bilete sa trecem afara de turnicheti si nici nu puteam sari ca negracii la aproape 2 metri ai mei)) nici nu am pronuntat bine ”venim de la Stone” si ne-a spus sa trecem, fara a zice ceva de vreo plata. Bine, am luat apoi abonament pentru o saptamina. Sintem departe, departe, mult in urma cu d-astea…

    Thumb up 0
  20. e foarte simplu: se elimină procedurile detaliate și șefuții care țin la ele ca să dea bine.

    Thumb up 0
  21. #34

    Din ciclul ” lacrimi si turnicheti”: intrebarea ta, Vlad, are un raspuns simplu: vom fi mai relaxati, mai zambitori, cand sistemele vor functiona, cand vor fi conduse de legi clare, simple si nu contra naturii liberale a omului de astazi. In cazul vostru, concret, e doar o chestie de soft (si un pic de hard, daca nu a fost prevazut), si anume sa se valideze calatoria cu o confirmare de rotire a turnichetului (sau de deschidere a usilor). In cazul guvernarii, poate ar fi buna o confirmare/verificare a IQ-ului celor care numesc si a celor care accepta numirile.

    Thumb up 1
  22. pentru o ancheta: acum vreo x ani s-au cumparat in fiecare statie cite 2 aparate de unde puteai cumpara cartele. cred ca utilizarea lor tindea spre zero. cred ca anul trecut, din cauza incarcarii pre zero (!), s-au mai cumparat doua aparate, si acum aproape in fiecare statie, sigur la cringasi si pacii (la pacii in ambele capete), sunt 4 aparate aliniate unul linga celalalt, cele 2 vechi si cele 2 noi. sigur utilizarea lor este aceeasi, tinde spre zero. daca inmultim 4 aparate cu numarul de statii si cu pretul unui asemenea aparat care sigur e mai mult de 10.000 euro, iese de o ancheta jurnalista fff faina, ce zici?

    Thumb up 0
  23. OffTopic
    Just for fun:
    Se pare ca Mircea Pascu i-a supt-o degeaba lui Dragnea ca s-ales bules de candidatura lui la PE. Acu’ urmeaza faza pe amenintari si dat in gat.
    Cred ca i-a ramas un gust amar :)

    Thumb up 0
  24. sa i se dubleze salariul. sa stea in corbeanca . o sa vezi ca viata e mult mai frumoasa cand mergi la friptane decat cand te scoli la 4.
    a, nu ne place asta. double standards?

    egalite, fraternite cum zice fancezul.
    ce salariu are ea? ce salariu ai tu?
    crezi ca e incorect sa intreb asta?

    Thumb up 2
  25. Intrarea aia de metrou am gasit-o dezastru dupa un timp in care n-am mai folosit-o Casiera te fura pe fata si are si pimp, De la o hirtie de 50 am primit rest 4 de 10 si 4 de 1leu Am intrebat si mi-a zis ca poate a luat vantul o hirtie Mi-a sarit mustarul si am inceput sa vociferez tare la care a venit unul mic negru cu o geanta parea ca e calator. Din urma am auzit cum comenta: ‘Da-mi leul meu ,Da-mi leul meu”. La intrarea de vis avis erau multi adunati in jurul unui aparat care se blocase Pe unde am intrat am atins cartela de aparat (nu stiam ca se baga )si am intrat ca era deblocat aparatul Nu stiu daca erau toate deblocate sau numai acela dar merita incercat mai degraba decit umblat dupa stampila

    Thumb up 0
  26. Salut, eu nu am exercițiul comentariilor, sunt mai mult un voyeur al ideilor exprimate de alții. Acum, insa, nu pot sa ma abțin. Suntem, cu toții, într-o cutie virtuala, cu granițe din plexiglas, care pentru unii sunt rigide, nu treci, pentru alții sunt penetrabile, pentru alții, doar elastice. Oricum ar fi, ne lovim de pereții astia si ne judecăm noi intre noi. Cu aceeași măsură. Cu aceleași valori. Ne dam in cap folosind aproape aceeași mentalitate, același ADN comportamental. Noi pe noi. Înțelegeți paradoxul? Imposibilitatea avansului ordonat? Cred ca ne lipsește un cod. O conduită. O linie trasa. USA au Constituția. Franța are Revolutia. GB are Istoria. Noi ce avem sa ne aliniem de-a lungul lui si ne identificam cu el? Cu acest posibil Cod, Regulament, ..? Cred ca de aceea noi nu ne iubim pe noi, ca si colectiv. Nu ne aparținem noi intre noi. Si de aceea suntem buni, in alte țări, singuri. Păcat.

    Thumb up 0

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.
Acest blog folosește serviciul Gravatar pentru afișarea pozei de profil a comentatorilor. Pentru setarea unui avatar, accesați acest link.